Zeker, maar dat neemt toch niet weg dat er defensief nog meer te doen is, want de kansen tegen waren er ook wat teveel.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat mag ook wel tegen een team waarvan het gros vorig seizoen nog op amateurniveau speelde.
Dat had weinig met de defensie te makenquote:Op maandag 11 augustus 2025 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker, maar dat neemt toch niet weg dat er defensief nog meer te doen is, want de kansen tegen waren er ook wat teveel.
Is die van jou een beetje goed?quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:04 schreef Solispolar het volgende:
https://www.voetbalzone.n(...)/blte2978a102a6fe72d
Hebben jullie een goede huispsycholoog voor Woutje?
Verwachtingen zijn ook te hoog, gezien de troep waar je uit komt. Traore, Gaaei, Berghuis, Klaassen, allemaal geen basismateriaal of goed genoeg voor Ajax, maar je moet de helft ervan op het veld zetten elke week...quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:58 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso nu al weer doodmoe van al die analisten overal. Ja het was gisteren niet best maar je komt er mee weg. Je kunt er alleen nooit structurele conclusies uit trekken.
Vorig jaar stond het het hele seizoen verdedigend uitstekend en kwam er ineens een totale meltdown met 10 tegendoelpunten in 4 potjes waarvan 3 thuiswedstrijden. Het kan dus net zo goed ook ineens de andere kant uit vallen...
Beide punten slaan de spijker op de kop. Heitinga heeft werkelijk nog nog nooit iets laten zien waaruit blijkt dat het een kundige trainer is. En dat begint eigenlijk al op de momenten waarop hij als speler destijds voor de camera kwam; zelden goede teksten waaruit enig inzicht naar voren kwam.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Verwachtingen zijn ook te hoog, gezien de troep waar je uit komt. Traore, Gaaei, Berghuis, Klaassen, allemaal geen basismateriaal of goed genoeg voor Ajax, maar je moet de helft ervan op het veld zetten elke week...
De kritiek op de trainer die de basisfacetten niet eens goed doet is wel terecht, want dat zag iedereen van mijlenver aankomen en is geen "pech". Heitinga is nota bene al een keer trainer geweest en toen werd dat allemaal pijnlijk duidelijk... Een jaartje naar Oh Arne luisteren op de bank gaat dat niet ineens veranderen.
Moro is volgens mij ook wel voor rechts gehaald, maar dan zit je met Berghuis waar Heitinga een natte plasser van krijgt. En eerlijk, die heeft ook best een goede voorbereiding gedraaid. Ik snap dus wel dat Godts even moet banken, en die helpt zichzelf dan ook niet door twee van die grote kansen niet te maken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:23 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Beide punten slaan de spijker op de kop. Heitinga heeft werkelijk nog nog nooit iets laten zien waaruit blijkt dat het een kundige trainer is. En dat begint eigenlijk al op de momenten waarop hij als speler destijds voor de camera kwam; zelden goede teksten waaruit enig inzicht naar voren kwam.
En de verwachtingen zijn inderdaad te hoog. Farioli heeft dit elftal als een citroen uitgeknepen en dat was bijna voldoende voor een kampioenschap. Dat je nu CL speelt komt echt geheel op het conto van Farioli.
Met Sutalo (die gisteren niet speelde?), Itakura en een ingespeelde Gloukh denk ik alsnog dat jullie er netto wel op vooruit zijn gegaan (qua selectie in ieder geval). De aankoop van Moro snap ik ook wel, maar ik snap niet dat dat ten koste gaat van de speler met de meeste potentie. Zet die jongen gewoon op rechts en laat Godts lekker een jaar lang op links spelen.
Als Berghuis z'n vorm terug heeft/krijgt is het een goeie speler, wat je wel hebt is dat je diepgang op rechts inlevert, daarom zou ik liever met Gaaei als rechtsback spelen, die heeft wel het loopvermogen daarvoor.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Moro is volgens mij ook wel voor rechts gehaald, maar dan zit je met Berghuis waar Heitinga een natte plasser van krijgt. En eerlijk, die heeft ook best een goede voorbereiding gedraaid. Ik snap dus wel dat Godts even moet banken, en die helpt zichzelf dan ook niet door twee van die grote kansen niet te maken.
En wat betreft Heitinga, ja ik geef hem nog steeds het voordeel van de twijfel. Hij moet alleen zelf niet meer over Slot beginnen en ook de vragen die hem daarover in de mond worden gelegd op die manier gaan pareren.
Je moet een verdediger hebben met een goede kop. Eentje met inzicht en gogme van wat kan en niet kan.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:36 schreef Wotte het volgende:
Denk persoonlijk dat als je aanvallend en attractief voetbal het doel is dat je niet Klaassen en Berghuis moet opstellen of in ieder geval niet beide. Of eigenlijk dat doel niet stellen met deze selectie maar als het dan zonodig moet lukt dat niet met klaassen, Berghuis en Taylor. Dat snapt iedereen.
Ik denk dat Jaros, Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas, Mokio, Gloukh, Taylor, Moro, Weghorst, Godts of een variant daar op met Brobbey, Berghuis dan wel Traore. Dat het best een prima elftal is. Idealiter heb je nog een fatsoenlijke back en een zes.
Bovenal ga eens niet zo godvergeten hoog op het veld staan.
Is dit het account van Heitinga?quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je moet een verdediger hebben met een goede kop. Eentje met inzicht en gogme van wat kan en niet kan.
Ik denk dat we zoiets uiteindelijk wel gaan zien ja, met die 3 in het centrum en dan Baas/Itakura als een verkapte 6. Sutalo lijkt me daar niet voor geschikt. Met Henderson was de 6 onder Farioli ook een extra centrale verdediger bij balverlies. Je krijgt dan alleen wel een soort 5-2-3 opstelling met twee aanvallende backs.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Berghuis z'n vorm terug heeft/krijgt is het een goeie speler, wat je wel hebt is dat je diepgang op rechts inlevert, daarom zou ik liever met Gaaei als rechtsback spelen, die heeft wel het loopvermogen daarvoor.
Verder zit er nog wel genoeg rek in deze spelersgroep, ik weet alleen niet of Heitinga dat eruit weet te halen.
Mits iedereen fit zou ik met 3 centrale verdedigers spelen, zo'n beetje als Ten Hag deed met Timber, Martinez en Alvarez, die was dan officieel 6 maar ze hielden dat centrum met z'n drieën lekker schoon, ik weet alleen niet hoe Baas op die positie uit de voeten kan, al lijkt het mij beter een verdediger wat naar voren te schuiven, dan een aanvallende middenvelder als Klaassen naar achteren.
Wat vind jij van de aankoop Itakura? Je bent waarschijnlijk 1 van de weinigen hier die hem regelmatig heeft zien spelen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:10 schreef Sabata het volgende:
sutalo heeft de hele voorbereiding gemist en schijnbaar nog niet eens met een bal getraind, dus begrijpelijk dat die niet is meegenomen. Ko nog geen werkvergunning dus ik ben benieuwd of de bureaucratie dat recht getrokken krijgt voor komend weekend.
nu was het 'maar' Telstar, en volgens mij verwachtte Sjonnie een park the bus scenario van hen. Vandaar de hoge posities op het veld waar Zonneveld een paar keer leuke mogelijkheden uithaalde. Het is dat Jaros op post was en dat Wout eens een keer wél kan scoren als hij in de basis staat.
Spelers die het gras opvreten?quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:10 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan het banteraccount van @:Drizzt
goeie. Zou Baas niet een geschikte nr 6 zijn?quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat we zoiets uiteindelijk wel gaan zien ja, met die 3 in het centrum en dan Baas/Itakura als een verkapte 6. Sutalo lijkt me daar niet voor geschikt. Met Henderson was de 6 onder Farioli ook een extra centrale verdediger bij balverlies. Je krijgt dan alleen wel een soort 5-2-3 opstelling met twee aanvallende backs.
Ik denk ook wel dat de spelvisie van Kroes/Beuker de reden is dat ze Heitinga/Keizer hebben gekozen. Je mag er dus vanuit gaan dat er steeds meer spelers die geschikt zijn voor dat spelletje binnen komen. Met Moro, Gloukh en Itakura zijn de eerste stappen gezet.
Hij heeft wel inzicht, ook in het vooruit verdedigen en aan de bal goed, lijkt me het proberen waard.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:18 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
goeie. Zou Baas niet een geschikte nr 6 zijn?
Als Heitinga een park-the-bus-scenario had verwacht, snapt hij denk ik niet helemaal hoe Telstar werkelijk voetbalt. Ze spelen vooral op een tactisch excentrieke wijze, waar veel collega's van onder de indruk zijn. Je zult mensen niet over afbraakvoetbal horen, vooral over dat het lastig te bespelen is.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:10 schreef Sabata het volgende:
sutalo heeft de hele voorbereiding gemist en schijnbaar nog niet eens met een bal getraind, dus begrijpelijk dat die niet is meegenomen. Ko nog geen werkvergunning dus ik ben benieuwd of de bureaucratie dat recht getrokken krijgt voor komend weekend.
nu was het 'maar' Telstar, en volgens mij verwachtte Sjonnie een park the bus scenario van hen. Vandaar de hoge posities op het veld waar Zonneveld een paar keer leuke mogelijkheden uithaalde. Het is dat Jaros op post was en dat Wout eens een keer wél kan scoren als hij in de basis staat.
Ik denk dat hij daar best heel veel boxen voor aanvinkt. Da's misschien ook wel de reden dat men niet meteen de 6-positie heeft willen versterken en voor Itakura is gegaan... Mokio kun je dan op die positie rustig brengen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:18 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
goeie. Zou Baas niet een geschikte nr 6 zijn?
het zegt genoeg dat de hele top van de eredivisie achter hem aan zat, na Schalkes promotie al in 2022 waar hij zeer belangrijk was. meubelstuk/ad interim Mike Buskens liep met hem weg, hij is er volgens mij nog steeds kwaad over dat City Itakura niet nog een keer wilde verhuren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat vind jij van de aankoop Itakura? Je bent waarschijnlijk 1 van de weinigen hier die hem regelmatig heeft zien spelen.
Wat denk je dat Peter Bosz gedaan had met deze selectie? Die had ook gewoon op de middenlijn gestaan...quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:55 schreef klaasweetalles het volgende:
Deze selectie heeft vorig seizoen 5 meter van het eigen strafschopgebied gevoetbald
Nu zegt sjonnie dat ze weer op de middenlijn moeten staan...
Nee, dat gaat niet werken
Peter Bosz zou dan wel de conclusie trekken dat het niet mogelijk is met deze selectie op basis van die wedstrijd van gisteren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat denk je dat Peter Bosz gedaan had met deze selectie? Die had ook gewoon op de middenlijn gestaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |