abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2025 @ 22:43:34 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218347935
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het beste beschikbare demografische materiaal (Britse censussen 1922 & 1931, UNSCOP‑rapport 1947, Peel‑Commissie 1937) stelt dat de sterke groei van de Arabische bevolking hoofdzakelijk door natuurlijke aanwas kwam, niet door massale recente immigratie. Er was beperkte (en omstreden in grootte) in-migratie uit naburige regio’s, vaak om economische redenen (o.a. door nieuw kapitaal en banen), maar dat maakt de stelling dat “de Arabieren vooral pas toen kwamen” of “uitsluitend om welvaart” empirisch zwak.
Dit heb ik dan ook nooit gezegd. Mijn claim was er aanzienlijke aantallen Arabieren pas begin 20e eeuw richting de Levant zijn getrokken. Dat er ook Arabieren daar woonden heeft niemand ooit ontkend. Dit gebied is immers vanaf de 7e eeuw (na de verovering van Islamitische legers) over tijd geïslamiseerd en gearabiseerd. Dus ja, er woonden logischerwijs ook al Arabieren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218348058
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus geen directe aanleiding ofzo. Gewoon een willekeurig gekozen dag om maar eens een pogrom te ondernemen op een muziekfestival en een woongemeenschap. En om zo veel mogelijk mensen af te slachten.

Duidelijk.
Als je de situatie in Gaza of de West Bank wil omschrijven als geen directe aanleiding. In dat geval zou ik 7 oktober ook omschrijven als geen directe aanleiding voor Israel om hun offensief te starten. Ik denk dat je beide vrij direct naar elkaar kan herleiden.
  zondag 27 juli 2025 @ 22:54:11 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348075
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat Hamas niet aan propaganda doet?
Er zijn echt honderden bronnen te vinden over de walgelijkheden van Israel, dat die echt gebeuren.
Israel is overigens ook open in wat ze willen, dus tja.

Mensen die vol op Israel gaan staan aan de goede kant.
Mensen die Israel verdedigen staan heel hypocriet en ziende blind. Die negeren alles wat Israel doet.
Maar owh wee als moslims iets doen.
[..]
Correct, ontkent toch ook niemand?
Alleen op alle nieuwsbronnen vind je ook alle terreurdaden van Israel.
Hou toch op man met je religieuze waanzin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 22:54:55 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348085
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als je de situatie in Gaza of de West Bank wil omschrijven als geen directe aanleiding. In dat geval zou ik 7 oktober ook omschrijven als geen directe aanleiding voor Israel om hun offensief te starten. Ik denk dat je beide vrij direct naar elkaar kan herleiden.
Werden daar homo's en vrouwen als tweederangsburgers behandeld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 22:55:39 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218348094
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het beste beschikbare demografische materiaal (Britse censussen 1922 & 1931, UNSCOP‑rapport 1947, Peel‑Commissie 1937) stelt dat de sterke groei van de Arabische bevolking hoofdzakelijk door natuurlijke aanwas kwam, niet door massale recente immigratie. Er was beperkte (en omstreden in grootte) in-migratie uit naburige regio’s, vaak om economische redenen (o.a. door nieuw kapitaal en banen), maar dat maakt de stelling dat “de Arabieren vooral pas toen kwamen” of “uitsluitend om welvaart” empirisch zwak.

Wil je de bronnen er nog bij of geef je gewoon toe dat je wederom weer wat uit de duim zuigt?
En daarnaast zuig ik geen dingen uit mijn duim. Ik baseer mijn op feitelijke bronnen (zie post #148). Ik weet namelijk behoorlijk veel van de geschiedenis van dit conflict en heb hier ook veel over gelezen.

Dat lijkt bij jou niet het geval te zijn en daarom moet je blijkbaar dus ook terugvallen op ChatGPT, waarbij je de rest wegwuift. Alleen de reacties van AI, hebben nogal eens wat beperkingen en zijn vaak een samenvatting van twee, drie websites.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218348095
Joden zijn de indigenous people van Israël. Feit.
pi_218348120
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee de A is een terrorist, dat vinden we niet leuk, dat gaan we niet gelijkstellen
A en B zijn terrorist. Wat Israel doet met geweld politieke doelen behalen is terrorisme. Maar blijkbaar vinden we terrorisme alleen niet leuk als het gebeurt door bepaalde mensen.
  zondag 27 juli 2025 @ 22:59:26 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218348126
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:55 schreef Homey het volgende:
Joden zijn de indigenous people van Israël. Feit.
Correct, maar dit willen bepaalde mensen niet erkennen. Men zal en moet in de bres springen voor de Palestijnen al gaat dat hand in hand met stapels aan leugens, verdraaiingen en het negeren van feiten.

Bizar eigenlijk ook wel als je er over nadenkt. Hier hebben we een groep Arabieren die al een eeuw bezig zijn met terreur jegens Joden, een aanzienlijk aantal heeft de roots eigenlijk in landen zoals Egypte, Jordanië of Saoedie-Arabië en dit zijn de mensen waarvan sommige Westerlingen denken dat men die moet verdedigen.
  zondag 27 juli 2025 @ 22:59:58 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348134
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
A en B zijn terrorist. Wat Israel doet met geweld politieke doelen behalen is terrorisme. Maar blijkbaar vinden we terrorisme alleen niet leuk als het gebeurt door bepaalde mensen.
Misschien zou je eens een keer kunnen vertellen wat Israël precies zóu moeten doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348164
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct, maar dit willen bepaalde mensen niet erkennen. Men zal en moet in de bres springen voor de Palestijnen al gaat dat hand in hand met stapels aan leugens, verdraaiingen en het negeren van feiten.

Bizar eigenlijk ook wel als je er over nadenkt. Hier hebben we een groep Arabieren die al een eeuw bezig zijn met terreur jegens Joden, een aanzienlijk aantal heeft de roots eigenlijk in landen zoals Egypte, Jordanië of Saoedie-Arabië en dit zijn de mensen waarvan sommige Westerlingen denken dat men die moet verdedigen.
Over een poosje roepen de Arabieren in Noord-Brabant ook dat ze de oorspronkelijke inwoners zijn, zul je nog steeds de leugens van Lord-Omdraai lezen.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:04:17 #161
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218348187
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:57 schreef bianconeri het volgende:
Waar zeg ik dat Hamas niet aan propaganda doet?
Er zijn echt honderden bronnen te vinden over de walgelijkheden van Israel, dat die echt gebeuren.
Israel is overigens ook open in wat ze willen, dus tja.

Mensen die vol op Israel gaan staan aan de goede kant.
Mensen die Israel verdedigen staan heel hypocriet en ziende blind. Die negeren alles wat Israel doet.
Maar owh wee als moslims iets doen.
Israël verdedigen is niet hetzelfde alles wat ze doen goedkeuren. Trouwens het trekken van de slachtofferkaart is een enorm zwaktebod van je.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218348195
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En dan kom je met dit? Waarvan ik eerder al een bron heb geplaatst die het tegendeel bewijst.
quote:
pi_218348197
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien zou je eens een keer kunnen vertellen wat Israël precies zóu moeten doen.
Heb ik gisteren nog gedaan. Misschien kun je stoppen telkens naar de bekende weg vragen. Dat is waarom je nooit iets verder komt in je denken. Of je verdraait volledig wat de ander zegt, of het is ene oor in andere oor uit of je negeert het.

quote:
Een deal maken voor een twee-statenoplossing, terugtrekking uit de West-Bank en Gaza. Netanyahu en andere oorlogscriminelen in Den Haag deponeren. Hoewel ik ook tevreden ben als ze in Israel berecht worden en levenslang of equivalent krijgen. Ze zullen ook herstelbetalingen moeten doen aan Palestina laten we zeggen 10% van hun GDP voor 20 jaar. Demilitarisatie zou ook een goed idee zijn.
Lord-Ronddraai in NWS / Israël - Hamas - #361 Hamas blijft moeilijk doen

De kern is dat Israel ook moet inzien dat de oplossing van dit conflict niet ligt in het met geweld forceren dat de Palestijnen zich buigen naar hun wil. De Palestijnen ook trouwens, maar daar ligt de sleutel nu niet, die kunnen niet eens zichzelf voeden op dit moment.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 23:06:23 #164
236264 crew  capricia
pi_218348212
quote:

[..]
Er was dus geen directe aanleiding om zomaar willekeurige mensen te gaan vermoorden op 7 oktober.

De rest van je post is ruis.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218348216
quote:

[..]
En toch weet iedereen waar je het over hebt wanneer je die datum noemt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218348221
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Er was dus geen directe aanleiding.
Ik neem aan dat er orders zijn gegeven die je als directe aanleiding kan zien.
pi_218348236
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En toch weet iedereen waar je het over hebt wanneer je die datum noemt.
Dus? Iedereen weet ook wat je bedoelt met 11 September. Dat was nou ook geen geweldig excuus om er zo'n puinhoop van te maken in Irak of Afghanistan. Dat type datums laat ook zien hoeveel belangrijker sommige slachtoffers zijn dan andere slachtoffers, naar gelang hun nationaliteit.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:12:01 #168
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218348282
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach, volgens dat soort lui zou Israel zijn verontschuldigingen aan moeten bieden voor 7 oktober.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 23:12:39 #169
236264 crew  capricia
pi_218348292
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dus? Iedereen weet ook wat je bedoelt met 11 September. Dat was nou ook geen geweldig excuus om er zo'n puinhoop van te maken in Irak of Afghanistan. Dat type datums laat ook zien hoeveel belangrijker sommige slachtoffers zijn dan andere slachtoffers, naar gelang hun nationaliteit.
Wat denk je dat Hamas heeft willen bereiken met 7 oktober? En zijn ze daarin geslaagd..of was een andere manier wellicht zinvoller geweest voor het Palestijnse volk?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 27 juli 2025 @ 23:14:02 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348303
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Heb ik gisteren nog gedaan. Misschien kun je stoppen telkens naar de bekende weg vragen. Dat is waarom je nooit iets verder komt in je denken. Of je verdraait volledig wat de ander zegt, of het is ene oor in andere oor uit of je negeert het.
[..]
Lord-Ronddraai in NWS / Israël - Hamas - #361 Hamas blijft moeilijk doen

De kern is dat Israel ook moet inzien dat de oplossing van dit conflict niet ligt in het met geweld forceren dat de Palestijnen zich buigen naar hun wil. De Palestijnen ook trouwens, maar daar ligt de sleutel nu niet, die kunnen niet eens zichzelf voeden op dit moment.
Ja... en nergens ook maar een woord over wat Hamas of Palestina zou moeten doen.

Ik negeer niets, daarom spreek ik je aan. Je totale onwetendheid m.b.t. dit conflict en je blinde partijdigheid heeft er namelijk al toe geleid dat je aangeeft dat Israël sowieso niet mag bestaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:16:46 #171
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218348316
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er was in 1944 een plan om twee miljoen joden naar Israël te halen, het werd al snel bijgesteld naar een miljoen.

https://en.wikipedia.org/wiki/One_Million_Plan
Het ging over pogroms, die een voortzetting waren van wat er een eeuw geleden al plaatsvond. Als een reden daarvoor werd 'territoriale gierigheid' (misschien een wat boude term, maar goed) genoemd.

Daar reageerde jij wat cynisch op dat die mensen er al generaties lang woonden, terwijl de joodse migranten in groten getale uit Europa kwamen. Daar werd weer op gereageerd dat veel Arabieren pas begin 20e eeuw richting dat gebied trokken, o.a. vanwege de nieuw gecreëerde werkgelegenheid. Dan vraag je om een bron daarvoor.

Het punt waar het om ging was: "die er al generaties lang woonden". De eerste joodse immigranten kochten grond en focusten zich daarbij voornamelijk op dunbevolkte gebieden waar weinig activiteit olaatsvond, om die te ontwikkelen. En om hinder voor/verplaatsing van Arabische bewoners zo veel mogelijk te beperken.

Dat er later (voornamelijk pas na de stichting van Israël) veel joden uit Europa die kant op kwamen, zal niemand ontkennen. Dat staat niet ter discussie.
pi_218348346
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:16 schreef Repentless het volgende:
Het punt waar het om ging was: "die er al generaties lang woonden". De eerste joodse immigranten kochten grond en focusten zich daarbij voornamelijk op dunbevolkte gebieden waar weinig activiteit olaatsvond, om die te ontwikkelen. En om hinder voor/verplaatsing van Arabische bewoners zo veel mogelijk te beperken.
Nee daar ging het niet over.

Pak mijn woorden er maar bij:

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja hoor, territoriale gierigheid van mensen die er al generaties lang woonden. Dit terwijl de joodse migranten in grote getalen vanuit Europa aankwamen.
En dat die joodse migranten in grote getalen kwamen, kan ik gemakkelijk aantonen.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:24:35 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348367
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]
En dat die joodse migranten in grote getalen kwamen, kan ik gemakkelijk aantonen.
Hoe zou DAT nu komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:26:07 #174
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218348374
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]
Het ging over een eeuw geleden.
pi_218348377
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:16 schreef Repentless het volgende:
De eerste joodse immigranten kochten grond en focusten zich daarbij voornamelijk op dunbevolkte gebieden waar weinig activiteit olaatsvond, om die te ontwikkelen. En om hinder voor/verplaatsing van Arabische bewoners zo veel mogelijk te beperken.
Als je denkt dat joodse migranten hinder voor/verplaatsing van Arabische bewoners zo veel mogelijk wilden beperken, dan snap je er ook maar weinig van.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:27:49 #176
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218348398
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je denkt dat joodse migranten hinder voor/verplaatsing van Arabische bewoners zo veel mogelijk wilden beperken, dan snap je er ook maar weinig van.
In het begin, een eeuw geleden.
pi_218348478
quote:

[..]
Dat type datums laat ook zien hoeveel belangrijker sommige slachtoffers zijn dan andere slachtoffers, naar gelang hun nationaliteit.
Gelijkheid is er nooit geweest en ga je ook nooit krijgen. Nobel streven, maar je gaat het niet meemaken in je leven.

En ja, we wonen in het Westen. Als we in het Midden-Oosten hadden gewoond dan hadden we uiteraard ook geheel anders tegen de situatie gekeken (had ik ook ongetwijfeld lopen juichen op die data).

Mensen die van dit soort conflicten hun hele leven maken moeten dat vooral doen, maar er niet anderen mee lastig vallen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 27 juli 2025 @ 23:38:14 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348481
quote:

[..]
Vermoei ons niet met je intersectioneel gezwam.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348482
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
In het begin, een eeuw geleden.
De grote stroom kwam pas na de tweede wereldoorlog. Maar daarvoor waren er al immigratiegolven naar Palestina.

(Van ChatGPT)
Eerste Aliyah (1882–1903) – vóór WOI:
Ongeveer 25.000–30.000 Joden, voornamelijk uit Oost-Europa en Jemen.

Tweede Aliyah (1904–1914) – vóór en net tot WOI:
Ongeveer 35.000–40.000 Joden, grotendeels uit Rusland en Polen.

Derde Aliyah (1919–1923) – direct na WOI:
Ongeveer 35.000–40.000 Joden, vooral uit Rusland, Polen en Roemenië.
Reden: pogroms in Oost-Europa, Russische Revolutie, zionistische idealen, en de Balfourverklaring (1917), waarin Groot-Brittannië steun uitsprak voor een "nationaal tehuis voor het Joodse volk" in Palestina.

Vierde Aliyah (1924–1929) – tussen WOI en WOII:
Ongeveer 60.000–70.000 Joden, vooral uit Polen en andere Centraal-Europese landen.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:38:51 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348484
Gaan we echt chatGPT gebruiken ja?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348485
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vermoei ons niet met je intersectioneel gezwam.
Sterk inhoudelijk en vooral niet op de persoon.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:40:16 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348496
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Sterk inhoudelijk en vooral niet op de persoon.
Het is ook inhoudelijk, het toont namelijk aan waar het deze figuren om te doen is...

De raciale-etnische-religieuze slachtoffer- en daderpyramide, lustig onderwezen aan een keur van onze universiteiten.

Hetgeen verklaart waarom al dat onbelezen volk op straat staat. En dat straks nogal in een lastige spagaat komt wanneer het pro-LGBTQ en feminisme wil koppelen aan een voorliefde voor islamisme in het M.O.

Mijn popcorn staat klaar, in ieder geval.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348512
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is ook inhoudelijk, het toont namelijk aan waar het deze figuren om te doen is...

De daderpyramide, lustig onderwezen aan een keur van onze universiteiten.

Hetgeen verklaard waarom al dat onbelezen volk op straat staat.
Wordt het nu onderwezen op onze universiteiten? Of staat het onbelezen volk op straat?
  zondag 27 juli 2025 @ 23:43:01 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348518
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wordt het nu onderwezen op onze universiteiten? Of staat het onbelezen volk op straat?
Beide, dat staat er toch.

Niet vreemd, met 'hoogleraren' als Bart Pettit.

Maar dat je nog denkt dat er iets als kritisch zelf nadenken bestaat op die ideologische hobbycentra zegt genoeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348591
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja... en nergens ook maar een woord over wat Hamas of Palestina zou moeten doen.

Ik negeer niets, daarom spreek ik je aan. Je totale onwetendheid m.b.t. dit conflict en je blinde partijdigheid heeft er namelijk al toe geleid dat je aangeeft dat Israël sowieso niet mag bestaan.
Je vraagt me wat Israel moet doen. Nu ga je zeuren dat ik dan niet over Hamas of Palestina praat? Vraag dan wat ik vind dat Hamas moet doen. Wat Hamas doet of niet is ook niet heel relevant, zij zijn niet degene die de controle heeft om iets te forceren dat moge duidelijk zijn. Zolang Israel eist dat alleen vernietiging van Hamas acceptabel is zijn hun enige opties doorvechten of zichzelf opheffen.

Je bent zelf compleet onwetend over dit conflict en blind partijdig. Ik heb nooit gezegd dat Israel niet mag bestaan, liegen ben je wel goed in inderdaad. Ik heb gezegd dit Israel als genocidale etnostaat geen bestaansrecht heeft. Niet dat Israel als democratie die de rechten van eenieder waarborgt niet mag bestaan.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:02:09 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348606
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je vraagt me wat Israel moet doen. Nu ga je zeuren dat ik dan niet over Hamas of Palestina praat? Vraag dan wat ik vind dat Hamas moet doen. Wat Hamas doet of niet is ook niet heel relevant, zij zijn niet degene die de controle heeft om iets te forceren dat moge duidelijk zijn. Zolang Israel eist dat alleen vernietiging van Hamas acceptabel is zijn hun enige opties doorvechten of zichzelf opheffen.

Je bent zelf compleet onwetend over dit conflict en blind partijdig. Ik heb nooit gezegd dat Israel niet mag bestaan, liegen ben je wel goed in inderdaad. Ik heb gezegd dit Israel als genocidale etnostaat geen bestaansrecht heeft. Niet dat Israel als democratie die de rechten van eenieder waarborgt niet mag bestaan.
... Omdat Hamas en Palestina oh zo open hebben gestaan voor die diplomatie?

Met onwetendheid bedoel ik: kennelijk leef je in la-la land waar Palestina en al die andere Arabische staten uberhaupt hebben zitten te wachten op 'toenadering'. Met onbelezenheid bedoel ik dat je wellicht eindelijk eens een keer moet gaan uitpluizen hoe en hoe lang men in die contreien denkt over het bestaan van een Israël. Misschien besef je dan ook eens waarom 7 oktober echt gebeurde.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 28-07-2025 00:08:43 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348631
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Gelijkheid is er nooit geweest en ga je ook nooit krijgen. Nobel streven, maar je gaat het niet meemaken in je leven.

En ja, we wonen in het Westen. Als we in het Midden-Oosten hadden gewoond dan hadden we uiteraard ook geheel anders tegen de situatie gekeken (had ik ook ongetwijfeld lopen juichen op die data).

Mensen die van dit soort conflicten hun hele leven maken moeten dat vooral doen, maar er niet anderen mee lastig vallen.
Ik ben niet voor een defaitistisch uitgangspunt wat betreft gelijkheid. Dat perfectie nooit bereikt gaat worden daar ben ik het mee eens. Maar je kunt in elk geval in blijven zetten om het zo goed mogelijk te proberen te doen. Als je zo'n principe direct laat varen waar wil je dan nog wel op inzetten. Mij klinkt jouw redenatie als een soort nihilisme.

Ik weet niet wat ik zou doen als ik een ander was, dat is altijd een aardig gedachteexperiment natuurlijk. Maar ik blijf als ik me probeer in te leven in zeg een Palestijn of Israelier natuurlijk toch voornamelijk door mijn westerse bril kijken. Maar ik weet ook dat die westerse bril ook nogal pluriform is he, we zien in dit topic al dat mensen wat nou westers is of niet extreem anders interpreteren. Ik vind het westers om gelijke waarde aan Israelische en Palestijnse levens toe te kennen, veel andere westerse mensen vinden dat juist anti-westers daar loop ik vaak tegenaan in dit topic.

Dit soort conflicten zijn gelukkig vrij uniek. Nederland heeft tijdens mijn leven maar weinig zo opzichtig gefaald genocide te voorkomen. In Srebrenica was het volgens mij meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan moedwillig. Hier hebben gewoon niet het fatsoen om onze normen en waarden te handhaven richting Israel. Voor mij is dit conflict absoluut niet mijn leven, totaal niet eigenlijk ik ken noch Palestijnen noch Israeliers. Maar ik leef wel in Nederland dus ik vindt het onprettig dat onze regering een genocidaal regime de hand boven het hoofd blijft houden. Ik geef ook om mensenrechten dus ik vind het onprettig dat een bondgenoot die massaal schendt.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:16:38 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348657
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ben niet voor een defaitistisch uitgangspunt wat betreft gelijkheid. Dat perfectie nooit bereikt gaat worden daar ben ik het mee eens. Maar je kunt in elk geval in blijven zetten om het zo goed mogelijk te proberen te doen. Als je zo'n principe direct laat varen waar wil je dan nog wel op inzetten. Mij klinkt jouw redenatie als een soort nihilisme.

Ik weet niet wat ik zou doen als ik een ander was, dat is altijd een aardig gedachteexperiment natuurlijk. Maar ik blijf als ik me probeer in te leven in zeg een Palestijn of Israelier natuurlijk toch voornamelijk door mijn westerse bril kijken. Maar ik weet ook dat die westerse bril ook nogal pluriform is he, we zien in dit topic al dat mensen wat nou westers is of niet extreem anders interpreteren. Ik vind het westers om gelijke waarde aan Israelische en Palestijnse levens toe te kennen, veel andere westerse mensen vinden dat juist anti-westers daar loop ik vaak tegenaan in dit topic.

Dit soort conflicten zijn gelukkig vrij uniek. Nederland heeft tijdens mijn leven maar weinig zo opzichtig gefaald genocide te voorkomen. In Srebrenica was het volgens mij meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan moedwillig. Hier hebben gewoon niet het fatsoen om onze normen en waarden te handhaven richting Israel. Voor mij is dit conflict absoluut niet mijn leven, totaal niet eigenlijk ik ken noch Palestijnen noch Israeliers. Maar ik leef wel in Nederland dus ik vindt het onprettig dat onze regering een genocidaal regime de hand boven het hoofd blijft houden. Ik geef ook om mensenrechten dus ik vind het onprettig dat een bondgenoot die massaal schendt.
Eis je ook dat dat vrije Palestina een vrije democratie wordt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348659
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... Omdat Hamas en Palestina oh zo open hebben gestaan voor die diplomatie?

Met onwetendheid bedoel ik: kennelijk leef je in la-la land waar Palestina en al die andere Arabische staten uberhaupt hebben zitten te wachten op 'toenadering'. Met onbelezenheid bedoel ik dat je wellicht eindelijk eens een keer moet gaan uitpluizen hoe en hoe lang men in die contreien denkt over het bestaan van een Israël. Misschien besef je dan ook eens waarom 7 oktober echt gebeurde.
Dus weer ja maar Hamas. Als Israel zo verlicht is dat ze onze steun verdienen dan moeten ze beter doen dan Hamas. Dan moeten ze zich aan afspraken over bijvoorbeeld mensenrechten houden. Niet de West-Bank koloniseren, niet voornemen de West-Bank te annexeren. Niet Gaza verhongeren, niet voornemen om Gaza etnisch te zuiveren.
Als Hamas onze steun wil dan geldt hetzelfde. Maar ik ben er niet voor dat wij onder enige voorwaarde Hamas gaan steunen. Laat Hamas liever verdwijnen. Om een duurzame oplossing voor het conflict te krijgen waar Hamas of een andere terreur organisatie in hun plaats Israel terroriseert is de twee-staten oplossing nodig.
Dat is een soort utopie. Maar het is net zo goed een utoptie dat de kous af is met de huidige geforceerde hongersnood en etnische zuivering zonder exitplan.

Ik neem aan dat ik je weer wegloopt met een huillach smiley of door blijft gaan met je act over intersectionaliteit, ik heb al vrij vaak relatief duidelijk tegen je gezegd waarom ik denk wat ik denk. Je blijft teruggrijpen naar een compleet eigen interpretatie daarvan zodat ik in het intersectionele hokje dat je voor me hebt bedacht blijf passen.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:17:26 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348660
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dus weer ja maar Hamas. Als Israel zo verlicht is dat ze onze steun verdienen dan moeten ze beter doen dan Hamas. Dan moeten ze zich aan afspraken over bijvoorbeeld mensenrechten houden. Niet de West-Bank koloniseren, niet voornemen de West-Bank te annexeren. Niet Gaza verhongeren, niet voornemen om Gaza etnisch te zuiveren.
Als Hamas onze steun wil dan geldt hetzelfde. Maar ik ben er niet voor dat wij onder enige voorwaarde Hamas gaan steunen. Laat Hamas liever verdwijnen. Om een duurzame oplossing voor het conflict te krijgen waar Hamas of een andere terreur organisatie in hun plaats Israel terroriseert is de twee-staten oplossing nodig.
Dat is een soort utopie. Maar het is net zo goed een utoptie dat de kous af is met de huidige geforceerde hongersnood en etnische zuivering zonder exitplan.

Ik neem aan dat ik je weer wegloopt met een huillach smiley of door blijft gaan met je act over intersectionaliteit, ik heb al vrij vaak relatief duidelijk tegen je gezegd waarom ik denk wat ik denk. Je blijft teruggrijpen naar een compleet eigen interpretatie daarvan zodat ik in het intersectionele hokje dat je voor me hebt bedacht blijf passen.
WAT moeten ze beter doen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348669
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
WAT moeten ze beter doen?
Er staan meerdere suggesties in die post. Stoppen met koloniseren van de West Bank, stoppen met het verhongeren van Gaza, toewerken naar een twee-Staten oplossing.

Toch sneu dat je jezelf constant op de borst klopt over hoe intellectueel je bent en hoe onbelezen ik ben. Maar je vraagt naar wat je letterlijk al quote. Lees gewoon een keer wat er staat en reageer daar op.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:21:04 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348676
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er staan meerdere suggesties in die post. Stoppen met koloniseren van de West Bank, stoppen met het verhongeren van Gaza, toewerken naar een twee-Staten oplossing.

Toch sneu dat je jezelf constant op de borst klopt over hoe intellectueel je bent en hoe onbelezen ik ben. Maar je vraagt naar wat je letterlijk al quote. Lees gewoon een keer wat er staat en reageer daar op.
Ja dat doe ik al een tijdje.

Hoeveel animo was en is er ook weer AAN DE ANDERE KANT voor die oplossing?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 28 juli 2025 @ 00:27:15 #193
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218348710
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Op de vraag wat Israël beter moet doen, geef je een aantal zaken aan die ze niet moeten doen/mee moeten stoppen. Prima. Maar wat gebeurt er daarna dan?
pi_218348712
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja dat doe ik al een tijdje.

Hoeveel animo was en is er ook weer AAN DE ANDERE KANT voor die oplossing?
Nee dat doe je niet. Je vraagt heel de tijd dingen die ik net gezegd hebt. Vervolgens geef je als je dan weer eens mijn positie probeert neer te zetten die altijd totaal verkeerd weer. Zoals dat ik zou vinden dat Israel uberhaupt niet mag bestaan. Terwijl het mij om deze vorm gaat. Wat ik je ook meermaals heb verteld.

Dit is ook weer een zeer bijzondere manier van discussieren van je. Vraag dan gelijk naar de andere kant, gezien dat het enige is wat je blijkbaar interesseert. De andere kant heeft weinig inbreng, die zijn amper in staat te bestaan. Jouw mening is toch ook dat Hamas moet ophouden met bestaan? Wat valt daar dan verder over te zeggen, ja dat zou mooi zijn en dan?
  maandag 28 juli 2025 @ 00:29:44 #195
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218348715
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Op de vraag wat Israël beter moet doen, geef je een aantal zaken aan die ze niet moeten doen/mee moeten stoppen. Prima. Maar wat gebeurt er daarna dan?
Dan blijft Hamas gewoon raketten afschieten want het doel van Hamas is de vernietiging van Israel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:30:04 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348717
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat doe je niet. Je vraagt heel de tijd dingen die ik net gezegd hebt. Vervolgens geef je als je dan weer eens mijn positie probeert neer te zetten die altijd totaal verkeerd weer. Zoals dat ik zou vinden dat Israel uberhaupt niet mag bestaan. Terwijl het mij om deze vorm gaat. Wat ik je ook meermaals heb verteld.

Dit is ook weer een zeer bijzondere manier van discussieren van je. Vraag dan gelijk naar de andere kant, gezien dat het enige is wat je blijkbaar interesseert. De andere kant heeft weinig inbreng, die zijn amper in staat te bestaan. Jouw mening is toch ook dat Hamas moet ophouden met bestaan? Wat valt daar dan verder over te zeggen, ja dat zou mooi zijn en dan?
Gut ja, dat is echt heel raar.

Vraag blijft staan; zo ook die van Repentless.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348719
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja zo weinig vraag ik van Israel. Ze hoeven zich niet naar mijn wil te buigen ofzo. Ze moeten zich gewoon houden aan internationaal recht en verdragen die ze zelf ondertekend hebben.
Wat er daarna gebeurt is dat de mogelijkheid wordt geschapen dat dit conflict minder heet wordt.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:31:39 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348724
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja zo weinig vraag ik van Israel. Ze hoeven zich niet naar mijn wil te buigen ofzo. Ze moeten zich gewoon houden aan internationaal recht en verdragen die ze zelf ondertekend hebben.
Wat er daarna gebeurt is dat de mogelijkheid wordt geschapen dat dit conflict minder heet wordt.
Ah het wordt minder heet... want dan is Hamas ineens niet meer uit op de vernietiging van Israël.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348728
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gut ja, dat is echt heel raar.

Vraag blijft staan; zo ook die van Repentless.
Hoe bedoel je de vraag blijft staan. Ik beantwoord hem net.
Mijn vraag, daar heb je uiteraard weer geen reactie op. Je wil jouw positie blijkbaar niet verduidelijken. Ik zal mijn vraag maar herhalen: Jouw mening is toch ook dat Hamas moet ophouden met bestaan? Wat valt daar dan verder over te zeggen, ja dat zou mooi zijn en dan?
  maandag 28 juli 2025 @ 00:34:18 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348733
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe bedoel je de vraag blijft staan. Ik beantwoord hem net.
Mijn vraag, daar heb je uiteraard weer geen reactie op. Je wil jouw positie blijkbaar niet verduidelijken. Ik zal mijn vraag maar herhalen: Jouw mening is toch ook dat Hamas moet ophouden met bestaan? Wat valt daar dan verder over te zeggen, ja dat zou mooi zijn en dan?
Nee, je laat namelijk steeds weg wat precies het effect daarvan zal zijn.

Zolang in die contreien jodenhaat heerst, kun je van Israël eisen wat je wil: het wordt NOOIT wat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')