abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2025 @ 22:43:34 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218347935
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het beste beschikbare demografische materiaal (Britse censussen 1922 & 1931, UNSCOP‑rapport 1947, Peel‑Commissie 1937) stelt dat de sterke groei van de Arabische bevolking hoofdzakelijk door natuurlijke aanwas kwam, niet door massale recente immigratie. Er was beperkte (en omstreden in grootte) in-migratie uit naburige regio’s, vaak om economische redenen (o.a. door nieuw kapitaal en banen), maar dat maakt de stelling dat “de Arabieren vooral pas toen kwamen” of “uitsluitend om welvaart” empirisch zwak.
Dit heb ik dan ook nooit gezegd. Mijn claim was er aanzienlijke aantallen Arabieren pas begin 20e eeuw richting de Levant zijn getrokken. Dat er ook Arabieren daar woonden heeft niemand ooit ontkend. Dit gebied is immers vanaf de 7e eeuw (na de verovering van Islamitische legers) over tijd geïslamiseerd en gearabiseerd. Dus ja, er woonden logischerwijs ook al Arabieren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218348058
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus geen directe aanleiding ofzo. Gewoon een willekeurig gekozen dag om maar eens een pogrom te ondernemen op een muziekfestival en een woongemeenschap. En om zo veel mogelijk mensen af te slachten.

Duidelijk.
Als je de situatie in Gaza of de West Bank wil omschrijven als geen directe aanleiding. In dat geval zou ik 7 oktober ook omschrijven als geen directe aanleiding voor Israel om hun offensief te starten. Ik denk dat je beide vrij direct naar elkaar kan herleiden.
  zondag 27 juli 2025 @ 22:54:11 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348075
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat Hamas niet aan propaganda doet?
Er zijn echt honderden bronnen te vinden over de walgelijkheden van Israel, dat die echt gebeuren.
Israel is overigens ook open in wat ze willen, dus tja.

Mensen die vol op Israel gaan staan aan de goede kant.
Mensen die Israel verdedigen staan heel hypocriet en ziende blind. Die negeren alles wat Israel doet.
Maar owh wee als moslims iets doen.
[..]
Correct, ontkent toch ook niemand?
Alleen op alle nieuwsbronnen vind je ook alle terreurdaden van Israel.
Hou toch op man met je religieuze waanzin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 22:54:55 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348085
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als je de situatie in Gaza of de West Bank wil omschrijven als geen directe aanleiding. In dat geval zou ik 7 oktober ook omschrijven als geen directe aanleiding voor Israel om hun offensief te starten. Ik denk dat je beide vrij direct naar elkaar kan herleiden.
Werden daar homo's en vrouwen als tweederangsburgers behandeld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 22:55:39 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218348094
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het beste beschikbare demografische materiaal (Britse censussen 1922 & 1931, UNSCOP‑rapport 1947, Peel‑Commissie 1937) stelt dat de sterke groei van de Arabische bevolking hoofdzakelijk door natuurlijke aanwas kwam, niet door massale recente immigratie. Er was beperkte (en omstreden in grootte) in-migratie uit naburige regio’s, vaak om economische redenen (o.a. door nieuw kapitaal en banen), maar dat maakt de stelling dat “de Arabieren vooral pas toen kwamen” of “uitsluitend om welvaart” empirisch zwak.

Wil je de bronnen er nog bij of geef je gewoon toe dat je wederom weer wat uit de duim zuigt?
En daarnaast zuig ik geen dingen uit mijn duim. Ik baseer mijn op feitelijke bronnen (zie post #148). Ik weet namelijk behoorlijk veel van de geschiedenis van dit conflict en heb hier ook veel over gelezen.

Dat lijkt bij jou niet het geval te zijn en daarom moet je blijkbaar dus ook terugvallen op ChatGPT, waarbij je de rest wegwuift. Alleen de reacties van AI, hebben nogal eens wat beperkingen en zijn vaak een samenvatting van twee, drie websites.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218348095
Joden zijn de indigenous people van Israël. Feit.
pi_218348120
quote:
88s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee de A is een terrorist, dat vinden we niet leuk, dat gaan we niet gelijkstellen
A en B zijn terrorist. Wat Israel doet met geweld politieke doelen behalen is terrorisme. Maar blijkbaar vinden we terrorisme alleen niet leuk als het gebeurt door bepaalde mensen.
  zondag 27 juli 2025 @ 22:59:26 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218348126
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:55 schreef Homey het volgende:
Joden zijn de indigenous people van Israël. Feit.
Correct, maar dit willen bepaalde mensen niet erkennen. Men zal en moet in de bres springen voor de Palestijnen al gaat dat hand in hand met stapels aan leugens, verdraaiingen en het negeren van feiten.

Bizar eigenlijk ook wel als je er over nadenkt. Hier hebben we een groep Arabieren die al een eeuw bezig zijn met terreur jegens Joden, een aanzienlijk aantal heeft de roots eigenlijk in landen zoals Egypte, Jordanië of Saoedie-Arabië en dit zijn de mensen waarvan sommige Westerlingen denken dat men die moet verdedigen.
  zondag 27 juli 2025 @ 22:59:58 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348134
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
A en B zijn terrorist. Wat Israel doet met geweld politieke doelen behalen is terrorisme. Maar blijkbaar vinden we terrorisme alleen niet leuk als het gebeurt door bepaalde mensen.
Misschien zou je eens een keer kunnen vertellen wat Israël precies zóu moeten doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348164
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct, maar dit willen bepaalde mensen niet erkennen. Men zal en moet in de bres springen voor de Palestijnen al gaat dat hand in hand met stapels aan leugens, verdraaiingen en het negeren van feiten.

Bizar eigenlijk ook wel als je er over nadenkt. Hier hebben we een groep Arabieren die al een eeuw bezig zijn met terreur jegens Joden, een aanzienlijk aantal heeft de roots eigenlijk in landen zoals Egypte, Jordanië of Saoedie-Arabië en dit zijn de mensen waarvan sommige Westerlingen denken dat men die moet verdedigen.
Over een poosje roepen de Arabieren in Noord-Brabant ook dat ze de oorspronkelijke inwoners zijn, zul je nog steeds de leugens van Lord-Omdraai lezen.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:04:17 #161
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218348187
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:57 schreef bianconeri het volgende:
Waar zeg ik dat Hamas niet aan propaganda doet?
Er zijn echt honderden bronnen te vinden over de walgelijkheden van Israel, dat die echt gebeuren.
Israel is overigens ook open in wat ze willen, dus tja.

Mensen die vol op Israel gaan staan aan de goede kant.
Mensen die Israel verdedigen staan heel hypocriet en ziende blind. Die negeren alles wat Israel doet.
Maar owh wee als moslims iets doen.
Israël verdedigen is niet hetzelfde alles wat ze doen goedkeuren. Trouwens het trekken van de slachtofferkaart is een enorm zwaktebod van je.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218348195
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En dan kom je met dit? Waarvan ik eerder al een bron heb geplaatst die het tegendeel bewijst.
quote:
pi_218348197
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien zou je eens een keer kunnen vertellen wat Israël precies zóu moeten doen.
Heb ik gisteren nog gedaan. Misschien kun je stoppen telkens naar de bekende weg vragen. Dat is waarom je nooit iets verder komt in je denken. Of je verdraait volledig wat de ander zegt, of het is ene oor in andere oor uit of je negeert het.

quote:
Een deal maken voor een twee-statenoplossing, terugtrekking uit de West-Bank en Gaza. Netanyahu en andere oorlogscriminelen in Den Haag deponeren. Hoewel ik ook tevreden ben als ze in Israel berecht worden en levenslang of equivalent krijgen. Ze zullen ook herstelbetalingen moeten doen aan Palestina laten we zeggen 10% van hun GDP voor 20 jaar. Demilitarisatie zou ook een goed idee zijn.
Lord-Ronddraai in NWS / Israël - Hamas - #361 Hamas blijft moeilijk doen

De kern is dat Israel ook moet inzien dat de oplossing van dit conflict niet ligt in het met geweld forceren dat de Palestijnen zich buigen naar hun wil. De Palestijnen ook trouwens, maar daar ligt de sleutel nu niet, die kunnen niet eens zichzelf voeden op dit moment.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 23:06:23 #164
236264 crew  capricia
pi_218348212
quote:

[..]
Er was dus geen directe aanleiding om zomaar willekeurige mensen te gaan vermoorden op 7 oktober.

De rest van je post is ruis.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218348216
quote:

[..]
En toch weet iedereen waar je het over hebt wanneer je die datum noemt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218348221
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Er was dus geen directe aanleiding.
Ik neem aan dat er orders zijn gegeven die je als directe aanleiding kan zien.
pi_218348236
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En toch weet iedereen waar je het over hebt wanneer je die datum noemt.
Dus? Iedereen weet ook wat je bedoelt met 11 September. Dat was nou ook geen geweldig excuus om er zo'n puinhoop van te maken in Irak of Afghanistan. Dat type datums laat ook zien hoeveel belangrijker sommige slachtoffers zijn dan andere slachtoffers, naar gelang hun nationaliteit.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:12:01 #168
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218348282
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach, volgens dat soort lui zou Israel zijn verontschuldigingen aan moeten bieden voor 7 oktober.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator zondag 27 juli 2025 @ 23:12:39 #169
236264 crew  capricia
pi_218348292
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dus? Iedereen weet ook wat je bedoelt met 11 September. Dat was nou ook geen geweldig excuus om er zo'n puinhoop van te maken in Irak of Afghanistan. Dat type datums laat ook zien hoeveel belangrijker sommige slachtoffers zijn dan andere slachtoffers, naar gelang hun nationaliteit.
Wat denk je dat Hamas heeft willen bereiken met 7 oktober? En zijn ze daarin geslaagd..of was een andere manier wellicht zinvoller geweest voor het Palestijnse volk?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 27 juli 2025 @ 23:14:02 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348303
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Heb ik gisteren nog gedaan. Misschien kun je stoppen telkens naar de bekende weg vragen. Dat is waarom je nooit iets verder komt in je denken. Of je verdraait volledig wat de ander zegt, of het is ene oor in andere oor uit of je negeert het.
[..]
Lord-Ronddraai in NWS / Israël - Hamas - #361 Hamas blijft moeilijk doen

De kern is dat Israel ook moet inzien dat de oplossing van dit conflict niet ligt in het met geweld forceren dat de Palestijnen zich buigen naar hun wil. De Palestijnen ook trouwens, maar daar ligt de sleutel nu niet, die kunnen niet eens zichzelf voeden op dit moment.
Ja... en nergens ook maar een woord over wat Hamas of Palestina zou moeten doen.

Ik negeer niets, daarom spreek ik je aan. Je totale onwetendheid m.b.t. dit conflict en je blinde partijdigheid heeft er namelijk al toe geleid dat je aangeeft dat Israël sowieso niet mag bestaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:16:46 #171
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218348316
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er was in 1944 een plan om twee miljoen joden naar Israël te halen, het werd al snel bijgesteld naar een miljoen.

https://en.wikipedia.org/wiki/One_Million_Plan
Het ging over pogroms, die een voortzetting waren van wat er een eeuw geleden al plaatsvond. Als een reden daarvoor werd 'territoriale gierigheid' (misschien een wat boude term, maar goed) genoemd.

Daar reageerde jij wat cynisch op dat die mensen er al generaties lang woonden, terwijl de joodse migranten in groten getale uit Europa kwamen. Daar werd weer op gereageerd dat veel Arabieren pas begin 20e eeuw richting dat gebied trokken, o.a. vanwege de nieuw gecreëerde werkgelegenheid. Dan vraag je om een bron daarvoor.

Het punt waar het om ging was: "die er al generaties lang woonden". De eerste joodse immigranten kochten grond en focusten zich daarbij voornamelijk op dunbevolkte gebieden waar weinig activiteit olaatsvond, om die te ontwikkelen. En om hinder voor/verplaatsing van Arabische bewoners zo veel mogelijk te beperken.

Dat er later (voornamelijk pas na de stichting van Israël) veel joden uit Europa die kant op kwamen, zal niemand ontkennen. Dat staat niet ter discussie.
pi_218348346
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:16 schreef Repentless het volgende:
Het punt waar het om ging was: "die er al generaties lang woonden". De eerste joodse immigranten kochten grond en focusten zich daarbij voornamelijk op dunbevolkte gebieden waar weinig activiteit olaatsvond, om die te ontwikkelen. En om hinder voor/verplaatsing van Arabische bewoners zo veel mogelijk te beperken.
Nee daar ging het niet over.

Pak mijn woorden er maar bij:

quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 22:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja hoor, territoriale gierigheid van mensen die er al generaties lang woonden. Dit terwijl de joodse migranten in grote getalen vanuit Europa aankwamen.
En dat die joodse migranten in grote getalen kwamen, kan ik gemakkelijk aantonen.
  zondag 27 juli 2025 @ 23:24:35 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348367
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]
En dat die joodse migranten in grote getalen kwamen, kan ik gemakkelijk aantonen.
Hoe zou DAT nu komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 27 juli 2025 @ 23:26:07 #174
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218348374
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]
Het ging over een eeuw geleden.
pi_218348377
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:16 schreef Repentless het volgende:
De eerste joodse immigranten kochten grond en focusten zich daarbij voornamelijk op dunbevolkte gebieden waar weinig activiteit olaatsvond, om die te ontwikkelen. En om hinder voor/verplaatsing van Arabische bewoners zo veel mogelijk te beperken.
Als je denkt dat joodse migranten hinder voor/verplaatsing van Arabische bewoners zo veel mogelijk wilden beperken, dan snap je er ook maar weinig van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')