abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218348735
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah het wordt minder heet... want dan is Hamas ineens niet meer uit op de vernietiging van Israël.
Klopt bij een twee-statenoplossing zullen er ook garanties voor Israel bijzitten. Dan zal Hamas waarschijnlijk ook geen partij meer zijn.

Maar moet ik uit deze reactie dus begrijpen dat jouw mening is dat Israel internationaal recht en mensenrechten met de voeten mag blijven treden?
pi_218348742
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah het wordt minder heet... want dan is Hamas ineens niet meer uit op de vernietiging van Israël.
Wat zou je zélf voorstellen eigenlijk in heel dit conflict en voor beider partijen. Of misschien voor 1 van de partijen juist niet of juist wél?
pi_218348747
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, je laat namelijk steeds weg wat precies het effect daarvan zal zijn.

Zolang in die contreien jodenhaat heerst, kun je van Israël eisen wat je wil: het wordt NOOIT wat.
Ja zo is het nogal een kip-ei verhaal op deze manier. Het effect van de huidige strategie is juist jodenhaat.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:37:55 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348754
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat zou je zélf voorstellen eigenlijk in heel dit conflict en voor beider partijen. Of misschien voor 1 van de partijen juist niet of juist wél?
Wat ik altijd al stel: zolang religieus extremisme daar overheerst, wordt het niets. Secularisme is de enige hoop op vrede en stabiliteit in die regio.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348756
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja zo is het nogal een kip-ei verhaal op deze manier. Het effect van de huidige strategie is juist jodenhaat.
Ja en het is nou niet alsof Israëliërs zo heilig zijn en geen moslims haten.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:38:25 #206
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218348757
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja zo weinig vraag ik van Israel. Ze hoeven zich niet naar mijn wil te buigen ofzo. Ze moeten zich gewoon houden aan internationaal recht en verdragen die ze zelf ondertekend hebben.
Wat er daarna gebeurt is dat de mogelijkheid wordt geschapen dat dit conflict minder heet wordt.
Dat de intensiteit van het geweld t.o.v. de huidige situatie in eerste instantie dan afneemt lijkt me helder. Veel gewelddadiger dan war er op dit moment gaande is, kan bijna niet. Maar dan? Terug naar de situatie van voor 7 oktober? Hoe zorgt dat op termijn dan voor een oplossing?
pi_218348759
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat ik altijd al stel: zolang religieus extremisme daar overheerst, wordt het niets. Secularisme is de enige hoop op vrede en stabiliteit in die regio.
Seculatisme is er morgen niet, volgend jaar niet en over 10 jaar ook niet.

Dus beantwoord de vraag even in een realistisch perspectief.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:40:33 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348766
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Seculatisme is er morgen niet, volgend jaar niet en over 10 jaar ook niet.

Dus beantwoord de vraag even in een realistisch perspectief.
Ach zo, dat is niet realistisch?

Realistischer is gewoon eisen dat Israël inbindt en dan wordt het vanzelf wel vrede?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348768
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach zo, dat is niet realistisch?

Realistischer is gewoon eisen dat Israël inbindt en dan wordt het vanzelf wel vrede?
Draai er niet omheen en beantwoord de vraag gewoon. Als je dat van een ander verlangt is het toch zelf ook niet zo moeilijk?
pi_218348769
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je vraagt me wat Israel moet doen. Nu ga je zeuren dat ik dan niet over Hamas of Palestina praat? Vraag dan wat ik vind dat Hamas moet doen. Wat Hamas doet of niet is ook niet heel relevant, zij zijn niet degene die de controle heeft om iets te forceren dat moge duidelijk zijn. Zolang Israel eist dat alleen vernietiging van Hamas acceptabel is zijn hun enige opties doorvechten of zichzelf opheffen.

Je bent zelf compleet onwetend over dit conflict en blind partijdig. Ik heb nooit gezegd dat Israel niet mag bestaan, liegen ben je wel goed in inderdaad. Ik heb gezegd dit Israel als genocidale etnostaat geen bestaansrecht heeft. Niet dat Israel als democratie die de rechten van eenieder waarborgt niet mag bestaan.
Ho, wacht. Hamas heeft geen controle?

Ben benieuwd als Hamas zich overgeeft, de laatste gijzelaars laat gaan, wat er dan gebeurd.

Lijkt me een vrij significante gamechanger.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 28 juli 2025 @ 00:42:24 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348772
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Draai er niet omheen en beantwoord de vraag gewoon. Als je dat van een ander verlangt is het toch zelf ook niet zo moeilijk?
Ik draai nergens omheen, ik heb antwoord gegeven.

Dat om de hete brij heen dansen laat ik over aan jou: hoe realitisch is het om te denken dat er vrede komt daar als Israël maar aangepakt wordt?

Ga je gang.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348775
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik draai nergens omheen, ik heb antwoord gegeven.

Dat om de hete brij heen dansen laat ik over aan jou: hoe realitisch is het om te denken dat er vrede komt daar als Israël maar aangepakt wordt?

Ga je gang.
Ik heb nooit geclaimd dat er vrede zou of zou moeten komen. Ik stelde jou de vraag maar de draait er gewoon omheen.

Het is hooguit lafhartig. Je wil een ander in de val lokken maar zelf weiger je een concreet antwoord te geven,.

Dat het zonder secularisme niks wordt weet ik ook wel. Maar wat is dan volgens jou wat er wél moet gebeuren.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:47:48 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348782
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb nooit geclaimd dat er vrede zou of zou moeten komen. Ik stelde jou de vraag maar de draait er gewoon omheen.

Het is hooguit lafhartig. Je wil een ander in de val lokken maar zelf weiger je een concreet antwoord te geven,.

Dat het zonder secularisme niks wordt weet ik ook wel. Maar wat is dan volgens jou wat er wél moet gebeuren.
Ik heb je antwoord gegeven. Zonder secularisme wordt het daar niets.

Ik hoef verder niemand in een val te lokken, de posts van mensen spreken voor zichzelf. En die zijn wat dat betreft niet alleen lafhartig maar ook volstrekt waanzinnig. Er wordt van alles verwacht van Israël, er wordt gesproken over mensenrechten en democratie, en nérgens is er ook maar een millimeter aandacht voor Hamas in het hele verhaal.

Israël moet ontwapend worden, de Iron Dome moet verdwijnen, er moeten internationale sancties komen yadayadayadayada.

En DAN?

Maar ik wil de vraag ook wel aan jou stellen: wat verwacht je nu precies van Israël?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348785
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja en het is nou niet alsof Israëliërs zo heilig zijn en geen moslims haten.
Dat wordt onder het tapijt geveegd. De uitspraken van de Isrealische regering die Trouw had uitgelicht en ik even had opgetypt werden vakkundig genegeerd, het moest meteen weer over de haat van Hamas gaan. Toch zijn er ook veel joodse of Israelische mensen die verklaren hoe de haat richting Palestijnen of moslims er in Israel ook van jongs af aan wordt ingegoten. Zo'n van Agt uit Nederland veranderde ook van mening toen hij de situatie daar met eigen ogen bekeek in plaats van het geromantiseerde beeld dat we hier soms van Israel hebben direct voor waar aannemen.

Ik snap werkelijk niet hoe er minder jodenhaat zou kunnen komen als je Israel toestaat Gaza uit te hongeren en etnisch te zuiveren. Ja lokaal in Gaza is er dan misschien minder jodenhaat. Dat lijkt me precies het type oplossing als alle joden laten verhuizen of uitmoorden, iets waar ik totaal niet achter sta.
Israel heeft de meeste mogelijkheden te veranderen van strategie. Maar dat zal wel weer intersectioneel denken zijn ofzo. Ik zie dat meer als praktisch denken. Natuurlijk je kunt hopen dat de Palestijnen het licht zien door uitgemoord te worden, dat lijkt mij extreem onwaarschijnlijk en nogal naief. Daarom neem ik aan dat mensen die beweren dat dat de oplossing is daadwerkelijk andere motivatie hebben.
pi_218348789
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb je antwoord gegeven. Zonder secularisme wordt het daar niets.
Maar wat is daarvan dan het effect op de huidige situatie. Je beschuldigd lord-ronddraai dat hij dat weg laat maar ik zie jou niets anders doen.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:49:42 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348790
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat wordt onder het tapijt geveegd. De uitspraken van de Isrealische regering die Trouw had uitgelicht en ik even had opgetypt werden vakkundig genegeerd, het moest meteen weer over de haat van Hamas gaan. Toch zijn er ook veel joodse of Israelische mensen die verklaren hoe de haat richting Palestijnen of moslims er in Israel ook van jongs af aan wordt ingegoten. Zo'n van Agt uit Nederland veranderde ook van mening toen hij de situatie daar met eigen ogen bekeek in plaats van het geromantiseerde beeld dat we hier soms van Israel hebben direct voor waar aannemen.

Ik snap werkelijk niet hoe er minder jodenhaat zou kunnen komen als je Israel toestaat Gaza uit te hongeren en etnisch te zuiveren. Ja lokaal in Gaza is er dan misschien minder jodenhaat. Dat lijkt me precies het type oplossing als alle joden laten verhuizen of uitmoorden, iets waar ik totaal niet achter sta.
Israel heeft de meeste mogelijkheden te veranderen van strategie. Maar dat zal wel weer intersectioneel denken zijn ofzo. Ik zie dat meer als praktisch denken. Natuurlijk je kunt hopen dat de Palestijnen het licht zien door uitgemoord te worden, dat lijkt mij extreem onwaarschijnlijk en nogal naief. Daarom neem ik aan dat mensen die beweren dat dat de oplossing is daadwerkelijk andere motivatie hebben.
Noem eens wat.

Met in het achterhoofd houdend dat Hamas Israël wil vernietigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348792
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Noem eens wat.

En uhmmm even heel simpel, Israël wil Hamas niet vernietigen?
  maandag 28 juli 2025 @ 00:50:44 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348794
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar wat is daarvan dan het effect op de huidige situatie. Je beschuldigd lord-ronddraai dat hij dat weg laat maar ik zie jou niets anders doen.
I.t.t. tot Lord, roep ik niet op tot het opheffen van een staat, het ontwapenen van een staat, of het intrekken van erkenning en ondersteuning van een staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348795
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
I.t.t. tot Lord, roep ik niet op tot het opheffen van een staat, het ontwapenen van een staat, of het intrekken van erkenning en ondersteuning van een staat.
Geef gewoon antwoord op de vraag.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:52:14 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348799
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Geef gewoon antwoord op de vraag.
Reeds gedaan.

Nu jij nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 28 juli 2025 @ 00:52:41 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348800
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En uhmmm even heel simpel, Israël wil Hamas niet vernietigen?
Een terroristische beweging? Wat gek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348803
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een terroristische beweging? Wat gek.
Op 21 november 2024 heeft het ICC een arrestbevel uitgevaardigd tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en ex-minister van Defensie Yoav Gallant, op verdenking van:
-De oorlogsmisdaad van uithongeren van de burgerbevolking als methode van oorlogsvoering;

- De misdrijven tegen de menselijkheid: moord, vervolging en andere onmenselijke handelingen;
- Als “burger-superieuren” het opzettelijk richten van aanvallen tegen de burgerbevolking in Gaza tussen 8 oktober 2023 en minstens 20 mei 2024

Het zal moeilijk voor je zijn, maar in de ogen van Hamas is IDF onder leiding van Netanyahu net zo goed een terreurorganisatie.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:55:23 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218348807
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Op 21 november 2024 heeft het ICC een arrestbevel uitgevaardigd tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en ex-minister van Defensie Yoav Gallant, op verdenking van:
-De oorlogsmisdaad van uithongeren van de burgerbevolking als methode van oorlogsvoering;

- De misdrijven tegen de menselijkheid: moord, vervolging en andere onmenselijke handelingen;
- Als “burger-superieuren” het opzettelijk richten van aanvallen tegen de burgerbevolking in Gaza tussen 8 oktober 2023 en minstens 20 mei 2024

Het zal moeilijk voor je zijn, maar in de ogen van Hamas is IDF onder leiding van Netanyahu net zo goed een terreurorganisatie.
Netanyahu en vooral Smotrich heb ik al lang en breed beoordeeld en te licht bevonden.

Maar als ik het goed begrijp schakel je Hamas dus ook gelijk aan heel Palestina? Helder.

Mijn vraag blijft staan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218348811
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Reeds gedaan.

Nu jij nog.
Heb je niet gedaan. Secularisme heerst er niet. En als het niks gaat worden zonder secularisme... wat moet Israël volgens jou wél of niet doen?

Zo moeilijk is die vraag niet. Het antwoord op de vraag heb je reeds nog steeds niet gegeven.

Als je zo belezen bent (zoals je claimt) moet de vraag niet zo lastig te beantwoorden zijn.
pi_218348815
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Noem eens wat.

Als je in het achterhoofd houdt dat beide organisaties elkaar willen vernietigen heb je een padstelling. Dat is dan ook wat we zien, het conflict was er voor ik geboren werd en op deze manier ook nadat ik dood ben.

Een lege roep om secularisme is zoals Vliegbaard aangeeft ook compleet inhoudsloos. Daar ben ik ook voor. Maar dat is een nog vagere uitspraak dan mijn concrete voorstel om bijvoorbeeld te stoppen met de verhongering van Gaza.

Ik snap ook niet zo goed waarom je niet wil accepteren dat Israel meer opties heeft. Zij zijn toch de bovenliggende partij. Het verhongeren van Gaza gaat toch niet zorgen voor minder jodenhaat. Ik zou ook niet stellen dat 7 oktober kon zorgen dat Israel positiever ging denken over Gaza.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')