Klopt bij een twee-statenoplossing zullen er ook garanties voor Israel bijzitten. Dan zal Hamas waarschijnlijk ook geen partij meer zijn.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah het wordt minder heet... want dan is Hamas ineens niet meer uit op de vernietiging van Israël.
Wat zou je zélf voorstellen eigenlijk in heel dit conflict en voor beider partijen. Of misschien voor 1 van de partijen juist niet of juist wél?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah het wordt minder heet... want dan is Hamas ineens niet meer uit op de vernietiging van Israël.
Ja zo is het nogal een kip-ei verhaal op deze manier. Het effect van de huidige strategie is juist jodenhaat.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je laat namelijk steeds weg wat precies het effect daarvan zal zijn.
Zolang in die contreien jodenhaat heerst, kun je van Israël eisen wat je wil: het wordt NOOIT wat.
Wat ik altijd al stel: zolang religieus extremisme daar overheerst, wordt het niets. Secularisme is de enige hoop op vrede en stabiliteit in die regio.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat zou je zélf voorstellen eigenlijk in heel dit conflict en voor beider partijen. Of misschien voor 1 van de partijen juist niet of juist wél?
Ja en het is nou niet alsof Israëliërs zo heilig zijn en geen moslims haten.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja zo is het nogal een kip-ei verhaal op deze manier. Het effect van de huidige strategie is juist jodenhaat.
Dat de intensiteit van het geweld t.o.v. de huidige situatie in eerste instantie dan afneemt lijkt me helder. Veel gewelddadiger dan war er op dit moment gaande is, kan bijna niet. Maar dan? Terug naar de situatie van voor 7 oktober? Hoe zorgt dat op termijn dan voor een oplossing?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja zo weinig vraag ik van Israel. Ze hoeven zich niet naar mijn wil te buigen ofzo. Ze moeten zich gewoon houden aan internationaal recht en verdragen die ze zelf ondertekend hebben.
Wat er daarna gebeurt is dat de mogelijkheid wordt geschapen dat dit conflict minder heet wordt.
Seculatisme is er morgen niet, volgend jaar niet en over 10 jaar ook niet.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik altijd al stel: zolang religieus extremisme daar overheerst, wordt het niets. Secularisme is de enige hoop op vrede en stabiliteit in die regio.
Ach zo, dat is niet realistisch?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Seculatisme is er morgen niet, volgend jaar niet en over 10 jaar ook niet.
Dus beantwoord de vraag even in een realistisch perspectief.
Draai er niet omheen en beantwoord de vraag gewoon. Als je dat van een ander verlangt is het toch zelf ook niet zo moeilijk?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach zo, dat is niet realistisch?
Realistischer is gewoon eisen dat Israël inbindt en dan wordt het vanzelf wel vrede?
Ho, wacht. Hamas heeft geen controle?quote:Op zondag 27 juli 2025 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je vraagt me wat Israel moet doen. Nu ga je zeuren dat ik dan niet over Hamas of Palestina praat? Vraag dan wat ik vind dat Hamas moet doen. Wat Hamas doet of niet is ook niet heel relevant, zij zijn niet degene die de controle heeft om iets te forceren dat moge duidelijk zijn. Zolang Israel eist dat alleen vernietiging van Hamas acceptabel is zijn hun enige opties doorvechten of zichzelf opheffen.
Je bent zelf compleet onwetend over dit conflict en blind partijdig. Ik heb nooit gezegd dat Israel niet mag bestaan, liegen ben je wel goed in inderdaad. Ik heb gezegd dit Israel als genocidale etnostaat geen bestaansrecht heeft. Niet dat Israel als democratie die de rechten van eenieder waarborgt niet mag bestaan.
Ik draai nergens omheen, ik heb antwoord gegeven.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Draai er niet omheen en beantwoord de vraag gewoon. Als je dat van een ander verlangt is het toch zelf ook niet zo moeilijk?
Ik heb nooit geclaimd dat er vrede zou of zou moeten komen. Ik stelde jou de vraag maar de draait er gewoon omheen.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik draai nergens omheen, ik heb antwoord gegeven.
Dat om de hete brij heen dansen laat ik over aan jou: hoe realitisch is het om te denken dat er vrede komt daar als Israël maar aangepakt wordt?
Ga je gang.
Ik heb je antwoord gegeven. Zonder secularisme wordt het daar niets.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb nooit geclaimd dat er vrede zou of zou moeten komen. Ik stelde jou de vraag maar de draait er gewoon omheen.
Het is hooguit lafhartig. Je wil een ander in de val lokken maar zelf weiger je een concreet antwoord te geven,.
Dat het zonder secularisme niks wordt weet ik ook wel. Maar wat is dan volgens jou wat er wél moet gebeuren.
Dat wordt onder het tapijt geveegd. De uitspraken van de Isrealische regering die Trouw had uitgelicht en ik even had opgetypt werden vakkundig genegeerd, het moest meteen weer over de haat van Hamas gaan. Toch zijn er ook veel joodse of Israelische mensen die verklaren hoe de haat richting Palestijnen of moslims er in Israel ook van jongs af aan wordt ingegoten. Zo'n van Agt uit Nederland veranderde ook van mening toen hij de situatie daar met eigen ogen bekeek in plaats van het geromantiseerde beeld dat we hier soms van Israel hebben direct voor waar aannemen.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja en het is nou niet alsof Israëliërs zo heilig zijn en geen moslims haten.
Maar wat is daarvan dan het effect op de huidige situatie. Je beschuldigd lord-ronddraai dat hij dat weg laat maar ik zie jou niets anders doen.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb je antwoord gegeven. Zonder secularisme wordt het daar niets.
Noem eens wat.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat wordt onder het tapijt geveegd. De uitspraken van de Isrealische regering die Trouw had uitgelicht en ik even had opgetypt werden vakkundig genegeerd, het moest meteen weer over de haat van Hamas gaan. Toch zijn er ook veel joodse of Israelische mensen die verklaren hoe de haat richting Palestijnen of moslims er in Israel ook van jongs af aan wordt ingegoten. Zo'n van Agt uit Nederland veranderde ook van mening toen hij de situatie daar met eigen ogen bekeek in plaats van het geromantiseerde beeld dat we hier soms van Israel hebben direct voor waar aannemen.
Ik snap werkelijk niet hoe er minder jodenhaat zou kunnen komen als je Israel toestaat Gaza uit te hongeren en etnisch te zuiveren. Ja lokaal in Gaza is er dan misschien minder jodenhaat. Dat lijkt me precies het type oplossing als alle joden laten verhuizen of uitmoorden, iets waar ik totaal niet achter sta.
Israel heeft de meeste mogelijkheden te veranderen van strategie. Maar dat zal wel weer intersectioneel denken zijn ofzo. Ik zie dat meer als praktisch denken. Natuurlijk je kunt hopen dat de Palestijnen het licht zien door uitgemoord te worden, dat lijkt mij extreem onwaarschijnlijk en nogal naief. Daarom neem ik aan dat mensen die beweren dat dat de oplossing is daadwerkelijk andere motivatie hebben.
En uhmmm even heel simpel, Israël wil Hamas niet vernietigen?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens wat.
Met in het achterhoofd houdend dat Hamas Israël wil vernietigen.
I.t.t. tot Lord, roep ik niet op tot het opheffen van een staat, het ontwapenen van een staat, of het intrekken van erkenning en ondersteuning van een staat.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar wat is daarvan dan het effect op de huidige situatie. Je beschuldigd lord-ronddraai dat hij dat weg laat maar ik zie jou niets anders doen.
Geef gewoon antwoord op de vraag.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
I.t.t. tot Lord, roep ik niet op tot het opheffen van een staat, het ontwapenen van een staat, of het intrekken van erkenning en ondersteuning van een staat.
Een terroristische beweging? Wat gek.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En uhmmm even heel simpel, Israël wil Hamas niet vernietigen?
Op 21 november 2024 heeft het ICC een arrestbevel uitgevaardigd tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en ex-minister van Defensie Yoav Gallant, op verdenking van:quote:Op maandag 28 juli 2025 00:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een terroristische beweging? Wat gek.
Netanyahu en vooral Smotrich heb ik al lang en breed beoordeeld en te licht bevonden.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op 21 november 2024 heeft het ICC een arrestbevel uitgevaardigd tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en ex-minister van Defensie Yoav Gallant, op verdenking van:
-De oorlogsmisdaad van uithongeren van de burgerbevolking als methode van oorlogsvoering;
- De misdrijven tegen de menselijkheid: moord, vervolging en andere onmenselijke handelingen;
- Als “burger-superieuren” het opzettelijk richten van aanvallen tegen de burgerbevolking in Gaza tussen 8 oktober 2023 en minstens 20 mei 2024
Het zal moeilijk voor je zijn, maar in de ogen van Hamas is IDF onder leiding van Netanyahu net zo goed een terreurorganisatie.
Heb je niet gedaan. Secularisme heerst er niet. En als het niks gaat worden zonder secularisme... wat moet Israël volgens jou wél of niet doen?quote:
Als je in het achterhoofd houdt dat beide organisaties elkaar willen vernietigen heb je een padstelling. Dat is dan ook wat we zien, het conflict was er voor ik geboren werd en op deze manier ook nadat ik dood ben.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens wat.
Met in het achterhoofd houdend dat Hamas Israël wil vernietigen.
Israël is geen organisatie, het is een land.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je in het achterhoofd houdt dat beide organisaties elkaar willen vernietigen heb je een padstelling. Dat is dan ook wat we zien, het conflict was er voor ik geboren werd en op deze manier ook nadat ik dood ben.
Een lege roep om secularisme is zoals Vliegbaard aangeeft ook compleet inhoudsloos. Daar ben ik ook voor. Maar dat is een nog vagere uitspraak dan mijn concrete voorstel om bijvoorbeeld te stoppen met de verhongering van Gaza.
Ik snap ook niet zo goed waarom je niet wil accepteren dat Israel meer opties heeft. Zij zijn toch de bovenliggende partij. Het verhongeren van Gaza gaat toch niet zorgen voor minder jodenhaat. Ik zou ook niet stellen dat 7 oktober kon zorgen dat Israel positiever ging denken over Gaza.
Hamas stel ik helemaal niet gelijk aan heel Palestina maar zij hebben daar ''het bestuur'' en bepalen daarmee wat er gebeurt.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Netanyahu en vooral Smotrich heb ik al lang en breed beoordeeld en te licht bevonden.
Maar als ik het goed begrijp schakel je Hamas dus ook gelijk aan heel Palestina? Helder.
Mijn vraag blijft staan.
Die vraag is beantwoord.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hamas stel ik helemaal niet gelijk aan heel Palestina maar zij hebben daar ''het bestuur'' en bepalen daarmee wat er gebeurt.
De vraag zal blijven staan zolang jij weigert een antwoord te geven op een hele normale vraag.
Oh is een land geen organisatie van mensen?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Israël is geen organisatie, het is een land.
Laten we zeggen dat het geen 'organisatie' is zoals IS, of Hamas of de IRA.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh is een land geen organisatie van mensen?
absoluut niet!!!quote:Op maandag 28 juli 2025 00:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh is een land geen organisatie van mensen?
Gaan we hier een spellete verplassen van maken of wat is je doel?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die vraag is beantwoord.
Ik wacht nog op jouw antwoord.
En je gelijkschakeling van Israël met bepaalde politici is eveneens genoteerd.
Ja dat is lekker makkelijk. Ik heb Hamas ook al lang beoordeeld en te licht bevonden. Toch blijf je maar doorzagen wat ik vind dat Hamas moet doen.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Netanyahu en vooral Smotrich heb ik al lang en breed beoordeeld en te licht bevonden.
Maar als ik het goed begrijp schakel je Hamas dus ook gelijk aan heel Palestina? Helder.
Mijn vraag blijft staan.
Reeds beantwoord: secularisme.quote:Op maandag 28 juli 2025 01:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gaan we hier een spellete verplassen van maken of wat is je doel?
Nogmaals de initiele vraag:
Wat zou je zélf voorstellen eigenlijk in heel dit conflict en voor beider partijen. Of misschien voor 1 van de partijen juist niet of juist wél?
Dat luchtkasteel wat secularisme heet kun je achterwege laten want dat is geen oplossing maar net zo goed een ideologie.
Omdat je in je hele geraaskal precies nul verantwoordelijkheid legt bij Hamas.quote:Op maandag 28 juli 2025 01:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat is lekker makkelijk. Ik heb Hamas ook al lang beoordeeld en te licht bevonden. Toch blijf je maar doorzagen wat ik vind dat Hamas moet doen.
Terwijl je zelf dus de vraag blijft ontwijken wat Israel dan moet doen. Typisch hoe je van mij niet kan accepteren dat ik niet constant ook Hamas meeneem in wat er moet gebeuren. Terwijl je zelf ook niet duidelijk bent over beide partijen bij alles wat je zegt.
Ja secularisatie. En als ze daar tegen stemmen? Dan maar doorgaan met het project West-Bank en Gaza. Dat voorgenomen concentratiekamp maar doorzetten?
Ik ga het even anders stellen want je durft de woorden zelf je toetsenbord niet uit te krijgen.quote:Op maandag 28 juli 2025 01:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reeds beantwoord: secularisme.
Luchtkasteel... Als Israël aangepakt wordt dan...? Als we die dome opheffen, dan....? Als we Israël ontwapenen, dan....???
En nogmaals: Hamas bestuurt Palestina, stel je. Wat mogen we van Hamas verwachten? Hebben die nog een rol in dit conflict?
... is er een reden dat je er moslims bijsleept?quote:Op maandag 28 juli 2025 01:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ga het even anders stellen want je durft de woorden zelf je toetsenbord niet uit te krijgen.
Secularisme in die regio kun je vergeten. Dus jij stelt voor dat Israël gewoon net zo lang doorgaat tot alle moslims uit die regio verdwenen zijn?
Ja ik vul het zelf maar even in want je weigert gewoon antwoord te geven.
Wat betekent dat dan secularisme? Dat Israeliers zich massaal bekeren? Of bedoel je dat Islamieten dat ook gaan doen? En dan zijn de claims over gestolen grondgebied of vermoorde familieleden verleden tijd?quote:Op maandag 28 juli 2025 01:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reeds beantwoord: secularisme.
Luchtkasteel... Als Israël aangepakt wordt dan...? Als we die dome opheffen, dan....? Als we Israël ontwapenen, dan....???
En nogmaals: Hamas bestuurt Palestina, stel je. Wat mogen we van Hamas verwachten? Hebben die nog een rol in dit conflict?
Meer dan 0. Maar als je wat ik zeg al geraaskal noem, wat valt er dan te maken van jouw posts. Ik kwam nog met iets concreets zoals het stoppen met kolonisatie van de West Bank. Jij komt niet verder dan 1 woord: secularisme.quote:Op maandag 28 juli 2025 01:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat je in je hele geraaskal precies nul verantwoordelijkheid legt bij Hamas.
prima ..als ze maar niet naar europa komen ! en in de omliggende landen van Israel zullen ze zich thuis voelen. En dit is een duidelijk antwoord van iemand die de hele discussie meeleest. En dat is een heel groot gebiedquote:Op maandag 28 juli 2025 01:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ga het even anders stellen want je durft de woorden zelf je toetsenbord niet uit te krijgen.
Secularisme in die regio kun je vergeten. Dus jij stelt voor dat Israël gewoon net zo lang doorgaat tot alle moslims uit die regio verdwenen zijn?
Ja ik vul het zelf maar even in want je weigert gewoon antwoord te geven.
De meeste Israëli zijn seculier, dat heb ik je al een keer of twintig met bronnen aangegeven.quote:Op maandag 28 juli 2025 01:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat betekent dat dan secularisme? Dat Israeliers zich massaal bekeren? Of bedoel je dat Islamieten dat ook gaan doen? En dan zijn de claims over gestolen grondgebied of vermoorde familieleden verleden tijd?
[..]
Meer dan 0. Maar als je wat ik zeg al geraaskal noem, wat valt er dan te maken van jouw posts. Ik kwam nog met iets concreets zoals het stoppen met kolonisatie van de West Bank. Jij komt niet verder dan 1 woord: secularisme.
Als zeer geinformeerd en belezen persoon is een antwoord van 1 woord op een complex probleem geen antwoord. Ik denk dat je of de act op moet geven dat je belezen of intelligent bent of de act dat je wat te zeggen hebt over dit conflict. De twee gaan op deze manier niet samen.
Als je nu eens de vrij recente geschiedenis erbij pakt: na de eerste vredesbesprekingen begin jaren '90 werd het leven voor Gazanen over het algemeen geleidelijk beter: meer bewegingsvrijheid, de mogelijkheid om te werken in Israël waardoor de levensstandaard steeg, etc.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom ik er moslims bij sleep... Jouw ''oplossing'' is secularisme. Vrijwel alle palestijnen in Gaza zijn moslims.quote:Op maandag 28 juli 2025 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... is er een reden dat je er moslims bijsleept?
Mijn vraag was heel simpel, en ik kan hem verder uitbreiden...
Hamas bepaalt wat er gebeurd in Palestina, correct?
Hamas wil de vernietiging van Israël, correct?
Wat kan Israël precies doen, in jouw opinie, dat die dreiging wegneemt?
Mijn antwoord was vrij helder. Naast de tweestatenoplossing en de verdwijning van Netanyahu cum suis en Hamas uit die regio, zal een blijvende vrede niet mogelijk zijn zolang er tribalistische reliogisiteit overheerst, een tendens die hoe je het ook wendt of keert, eerder in de landen óm Israël heen speelt dan in Israël zelf. Dat hoef ik je niet uit te leggen, aangezien je zelf ook wel weet dat Israël voor een groot deel een seculier staatsbestel heeft.
Dus mijn vraag, opnieuw: wat verwacht je precies van Israël?
Je verder onsmakelijke opmerkingen glijden overigens van me af; ik ken de retoriek van de pro-Pallie sekte. Al was het maar omdat als er één club in die regio is die moslims, Palestijnen vooral, verafschuwt, het wel Hamas is.
Zoek even op wat secularisme betekent.quote:Op maandag 28 juli 2025 01:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom ik er moslims bij sleep... Jouw ''oplossing'' is secularisme. Vrijwel alle palestijnen in Gaza zijn moslims.
Sunni Muslims make up 99.8 percent of the population in the Gaza Strip, with an estimated 2,000 to 3,000 (0.2 percent) Arab Christians.
Dus als je secularisme voorstelt houdt dat in dat ze zich allemaal ontdoen van hun geloof (=utopie) of ze worden allemaal verwijderd. Aangezien de eerste optie geheel onrealistisch is, blijft de tweede optie over. Hoe je die noemt mag je zelf weten.
Wat ik van Israël verwacht si net zoveel als ik van Hamas verwacht. Stoppen met het vermoorden van onschuldige burgers of zelfs militairen. Maar aangezien het de muis tegen de olifant is verwacht ik dat Israël hier het voortouw in neemt. ZIj hebben alle touwtjes in handen. Daarnaast verwacht ik van Israël dat zij geen gebieden annexeren zowel in Gaza als de Westelijke Jordaanoever.
Daarnaast verwacht ik van een land dat zich als bondgenoot ziet van Europa dat die zich houdt aan internationale afspraken die gemaakt zijn om vrede zoveel als mogelijk te bewaren. Als we onze bondgenoten op die manier niet meer in de hand kunnen houden schept dat in de toekomst namelijk precedenten.
bovenstaande geldt voor beide partijen. Maar aangezien Israël een bondgenoot is kunnen we daar diplomatieke druk op uitoefenen.
Zoek jij even op wat Hamas betekent. Zolang die aan de macht zijn (en zonder totale vernietiging ook blijven) hoe zie jij dat dan voor je?quote:Op maandag 28 juli 2025 01:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoek even op wat secularisme betekent.
Het betekent niet het vernietigen van geloof, het betekent dat geloof geen rol speelt in de politiek en het publiek domein.
Echt, wat een niveau. Hierom word ik kotsmisselijk van pro-Pallie waanzinnigen. Geef ze een paar minuten, en de Nazi-kaart komt van stal. Chapeau, Vliegbaard, chapeau. En veel plezier straks weer met je trommels en fluitjes en je 'friepallestijn' optocht.
Oh en omdat Hamas geen bondgenoot is, kunnen we daar geen druk op uitoefenen. Laten we die terroristen gewoon tot in oneindigheid doorgaan met hun wens Israël te vernietigen, toch?
Wat zie ik voor me? Met Hamas aan het roer?quote:Op maandag 28 juli 2025 01:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zoek jij even op wat Hamas betekent. Zolang die aan de macht zijn (en zonder totale vernietiging ook blijven) hoe zie jij dat dan voor je?
Dus als je secularisme voorstelt houdt dat in dat ze zich allemaal ontdoen van hun geloof (=utopie) of ze worden allemaal verwijderd. Aangezien de eerste optie geheel onrealistisch is, blijft de tweede optie over. Hoe je die noemt mag je zelf weten.quote:Op maandag 28 juli 2025 01:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoek even op wat secularisme betekent.
Het betekent niet het vernietigen van geloof, het betekent dat geloof geen rol speelt in de politiek en het publiek domein.
Echt, wat een niveau. Hierom word ik kotsmisselijk van pro-Pallie waanzinnigen. Geef ze een paar minuten, en de Nazi-kaart komt van stal. Chapeau, Vliegbaard, chapeau. En veel plezier straks weer met je trommels en fluitjes en je 'friepallestijn' optocht.
Oh en omdat Hamas geen bondgenoot is, kunnen we daar geen druk op uitoefenen. Laten we die terroristen gewoon tot in oneindigheid doorgaan met hun wens Israël te vernietigen, toch? Anders wil je alle moslims dood hebben en ben je erger dan Hitler, of zo.
Jankwaardig dit.
0quote:Op maandag 28 juli 2025 01:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat zie ik voor me? Met Hamas aan het roer?
Dood en verderf, onderdrukking van vrouwen, homo's en andersdenkenden, corruptie, wanstaltige barbarij.
Dat soort spul. Maar laten we ze de benefit of the doubt geven.
Nog leuker: hoeveel kans geef jij 'vrede' daar zolang Hamas aanwezig is?
Dat heb je dan ook wederom verkeerd, maar ik zie graag een quote daarvoor. Ga je gang; de zoekfunctie heb ik al aangegeven. Voer mijn naam in en bijvoorbeeld 'Palestijnen Hamas', en veel succes met het vinden van de zoveelste valse frame.quote:Op maandag 28 juli 2025 01:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus als je secularisme voorstelt houdt dat in dat ze zich allemaal ontdoen van hun geloof (=utopie) of ze worden allemaal verwijderd. Aangezien de eerste optie geheel onrealistisch is, blijft de tweede optie over. Hoe je die noemt mag je zelf weten.
lees gewoon nog even wat ik schrijf en pas dat toe op het gegeven dat Hamas de ''macht'' heeft. Hamas wat letterlijk Islamitische Verzetsbeweging betekent.
Daarnaast heb ik hier door de pro-israel wappies al vaker gelezen dat de meeste Palestijnen achter Hamas staan. En ik meen me te herinneren dat jij er daar ook 1 van bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |