In het begin, een eeuw geleden.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je denkt dat joodse migranten hinder voor/verplaatsing van Arabische bewoners zo veel mogelijk wilden beperken, dan snap je er ook maar weinig van.
Gelijkheid is er nooit geweest en ga je ook nooit krijgen. Nobel streven, maar je gaat het niet meemaken in je leven.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat type datums laat ook zien hoeveel belangrijker sommige slachtoffers zijn dan andere slachtoffers, naar gelang hun nationaliteit.
Vermoei ons niet met je intersectioneel gezwam.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus? Iedereen weet ook wat je bedoelt met 11 September. Dat was nou ook geen geweldig excuus om er zo'n puinhoop van te maken in Irak of Afghanistan. Dat type datums laat ook zien hoeveel belangrijker sommige slachtoffers zijn dan andere slachtoffers, naar gelang hun nationaliteit.
De grote stroom kwam pas na de tweede wereldoorlog. Maar daarvoor waren er al immigratiegolven naar Palestina.quote:
Sterk inhoudelijk en vooral niet op de persoon.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vermoei ons niet met je intersectioneel gezwam.
Het is ook inhoudelijk, het toont namelijk aan waar het deze figuren om te doen is...quote:Op zondag 27 juli 2025 23:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sterk inhoudelijk en vooral niet op de persoon.
Wordt het nu onderwezen op onze universiteiten? Of staat het onbelezen volk op straat?quote:Op zondag 27 juli 2025 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is ook inhoudelijk, het toont namelijk aan waar het deze figuren om te doen is...
De daderpyramide, lustig onderwezen aan een keur van onze universiteiten.
Hetgeen verklaard waarom al dat onbelezen volk op straat staat.
Beide, dat staat er toch.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wordt het nu onderwezen op onze universiteiten? Of staat het onbelezen volk op straat?
Je vraagt me wat Israel moet doen. Nu ga je zeuren dat ik dan niet over Hamas of Palestina praat? Vraag dan wat ik vind dat Hamas moet doen. Wat Hamas doet of niet is ook niet heel relevant, zij zijn niet degene die de controle heeft om iets te forceren dat moge duidelijk zijn. Zolang Israel eist dat alleen vernietiging van Hamas acceptabel is zijn hun enige opties doorvechten of zichzelf opheffen.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja... en nergens ook maar een woord over wat Hamas of Palestina zou moeten doen.
Ik negeer niets, daarom spreek ik je aan. Je totale onwetendheid m.b.t. dit conflict en je blinde partijdigheid heeft er namelijk al toe geleid dat je aangeeft dat Israël sowieso niet mag bestaan.
... Omdat Hamas en Palestina oh zo open hebben gestaan voor die diplomatie?quote:Op zondag 27 juli 2025 23:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je vraagt me wat Israel moet doen. Nu ga je zeuren dat ik dan niet over Hamas of Palestina praat? Vraag dan wat ik vind dat Hamas moet doen. Wat Hamas doet of niet is ook niet heel relevant, zij zijn niet degene die de controle heeft om iets te forceren dat moge duidelijk zijn. Zolang Israel eist dat alleen vernietiging van Hamas acceptabel is zijn hun enige opties doorvechten of zichzelf opheffen.
Je bent zelf compleet onwetend over dit conflict en blind partijdig. Ik heb nooit gezegd dat Israel niet mag bestaan, liegen ben je wel goed in inderdaad. Ik heb gezegd dit Israel als genocidale etnostaat geen bestaansrecht heeft. Niet dat Israel als democratie die de rechten van eenieder waarborgt niet mag bestaan.
Ik ben niet voor een defaitistisch uitgangspunt wat betreft gelijkheid. Dat perfectie nooit bereikt gaat worden daar ben ik het mee eens. Maar je kunt in elk geval in blijven zetten om het zo goed mogelijk te proberen te doen. Als je zo'n principe direct laat varen waar wil je dan nog wel op inzetten. Mij klinkt jouw redenatie als een soort nihilisme.quote:Op zondag 27 juli 2025 23:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gelijkheid is er nooit geweest en ga je ook nooit krijgen. Nobel streven, maar je gaat het niet meemaken in je leven.
En ja, we wonen in het Westen. Als we in het Midden-Oosten hadden gewoond dan hadden we uiteraard ook geheel anders tegen de situatie gekeken (had ik ook ongetwijfeld lopen juichen op die data).
Mensen die van dit soort conflicten hun hele leven maken moeten dat vooral doen, maar er niet anderen mee lastig vallen.
Eis je ook dat dat vrije Palestina een vrije democratie wordt?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben niet voor een defaitistisch uitgangspunt wat betreft gelijkheid. Dat perfectie nooit bereikt gaat worden daar ben ik het mee eens. Maar je kunt in elk geval in blijven zetten om het zo goed mogelijk te proberen te doen. Als je zo'n principe direct laat varen waar wil je dan nog wel op inzetten. Mij klinkt jouw redenatie als een soort nihilisme.
Ik weet niet wat ik zou doen als ik een ander was, dat is altijd een aardig gedachteexperiment natuurlijk. Maar ik blijf als ik me probeer in te leven in zeg een Palestijn of Israelier natuurlijk toch voornamelijk door mijn westerse bril kijken. Maar ik weet ook dat die westerse bril ook nogal pluriform is he, we zien in dit topic al dat mensen wat nou westers is of niet extreem anders interpreteren. Ik vind het westers om gelijke waarde aan Israelische en Palestijnse levens toe te kennen, veel andere westerse mensen vinden dat juist anti-westers daar loop ik vaak tegenaan in dit topic.
Dit soort conflicten zijn gelukkig vrij uniek. Nederland heeft tijdens mijn leven maar weinig zo opzichtig gefaald genocide te voorkomen. In Srebrenica was het volgens mij meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan moedwillig. Hier hebben gewoon niet het fatsoen om onze normen en waarden te handhaven richting Israel. Voor mij is dit conflict absoluut niet mijn leven, totaal niet eigenlijk ik ken noch Palestijnen noch Israeliers. Maar ik leef wel in Nederland dus ik vindt het onprettig dat onze regering een genocidaal regime de hand boven het hoofd blijft houden. Ik geef ook om mensenrechten dus ik vind het onprettig dat een bondgenoot die massaal schendt.
Dus weer ja maar Hamas. Als Israel zo verlicht is dat ze onze steun verdienen dan moeten ze beter doen dan Hamas. Dan moeten ze zich aan afspraken over bijvoorbeeld mensenrechten houden. Niet de West-Bank koloniseren, niet voornemen de West-Bank te annexeren. Niet Gaza verhongeren, niet voornemen om Gaza etnisch te zuiveren.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... Omdat Hamas en Palestina oh zo open hebben gestaan voor die diplomatie?
Met onwetendheid bedoel ik: kennelijk leef je in la-la land waar Palestina en al die andere Arabische staten uberhaupt hebben zitten te wachten op 'toenadering'. Met onbelezenheid bedoel ik dat je wellicht eindelijk eens een keer moet gaan uitpluizen hoe en hoe lang men in die contreien denkt over het bestaan van een Israël. Misschien besef je dan ook eens waarom 7 oktober echt gebeurde.
WAT moeten ze beter doen?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus weer ja maar Hamas. Als Israel zo verlicht is dat ze onze steun verdienen dan moeten ze beter doen dan Hamas. Dan moeten ze zich aan afspraken over bijvoorbeeld mensenrechten houden. Niet de West-Bank koloniseren, niet voornemen de West-Bank te annexeren. Niet Gaza verhongeren, niet voornemen om Gaza etnisch te zuiveren.
Als Hamas onze steun wil dan geldt hetzelfde. Maar ik ben er niet voor dat wij onder enige voorwaarde Hamas gaan steunen. Laat Hamas liever verdwijnen. Om een duurzame oplossing voor het conflict te krijgen waar Hamas of een andere terreur organisatie in hun plaats Israel terroriseert is de twee-staten oplossing nodig.
Dat is een soort utopie. Maar het is net zo goed een utoptie dat de kous af is met de huidige geforceerde hongersnood en etnische zuivering zonder exitplan.
Ik neem aan dat ik je weer wegloopt met een huillach smiley of door blijft gaan met je act over intersectionaliteit, ik heb al vrij vaak relatief duidelijk tegen je gezegd waarom ik denk wat ik denk. Je blijft teruggrijpen naar een compleet eigen interpretatie daarvan zodat ik in het intersectionele hokje dat je voor me hebt bedacht blijf passen.
Er staan meerdere suggesties in die post. Stoppen met koloniseren van de West Bank, stoppen met het verhongeren van Gaza, toewerken naar een twee-Staten oplossing.quote:
Ja dat doe ik al een tijdje.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er staan meerdere suggesties in die post. Stoppen met koloniseren van de West Bank, stoppen met het verhongeren van Gaza, toewerken naar een twee-Staten oplossing.
Toch sneu dat je jezelf constant op de borst klopt over hoe intellectueel je bent en hoe onbelezen ik ben. Maar je vraagt naar wat je letterlijk al quote. Lees gewoon een keer wat er staat en reageer daar op.
Op de vraag wat Israël beter moet doen, geef je een aantal zaken aan die ze niet moeten doen/mee moeten stoppen. Prima. Maar wat gebeurt er daarna dan?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er staan meerdere suggesties in die post. Stoppen met koloniseren van de West Bank, stoppen met het verhongeren van Gaza, toewerken naar een twee-Staten oplossing.
Toch sneu dat je jezelf constant op de borst klopt over hoe intellectueel je bent en hoe onbelezen ik ben. Maar je vraagt naar wat je letterlijk al quote. Lees gewoon een keer wat er staat en reageer daar op.
Nee dat doe je niet. Je vraagt heel de tijd dingen die ik net gezegd hebt. Vervolgens geef je als je dan weer eens mijn positie probeert neer te zetten die altijd totaal verkeerd weer. Zoals dat ik zou vinden dat Israel uberhaupt niet mag bestaan. Terwijl het mij om deze vorm gaat. Wat ik je ook meermaals heb verteld.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja dat doe ik al een tijdje.
Hoeveel animo was en is er ook weer AAN DE ANDERE KANT voor die oplossing?
Dan blijft Hamas gewoon raketten afschieten want het doel van Hamas is de vernietiging van Israel.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Op de vraag wat Israël beter moet doen, geef je een aantal zaken aan die ze niet moeten doen/mee moeten stoppen. Prima. Maar wat gebeurt er daarna dan?
Gut ja, dat is echt heel raar.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat doe je niet. Je vraagt heel de tijd dingen die ik net gezegd hebt. Vervolgens geef je als je dan weer eens mijn positie probeert neer te zetten die altijd totaal verkeerd weer. Zoals dat ik zou vinden dat Israel uberhaupt niet mag bestaan. Terwijl het mij om deze vorm gaat. Wat ik je ook meermaals heb verteld.
Dit is ook weer een zeer bijzondere manier van discussieren van je. Vraag dan gelijk naar de andere kant, gezien dat het enige is wat je blijkbaar interesseert. De andere kant heeft weinig inbreng, die zijn amper in staat te bestaan. Jouw mening is toch ook dat Hamas moet ophouden met bestaan? Wat valt daar dan verder over te zeggen, ja dat zou mooi zijn en dan?
Ja zo weinig vraag ik van Israel. Ze hoeven zich niet naar mijn wil te buigen ofzo. Ze moeten zich gewoon houden aan internationaal recht en verdragen die ze zelf ondertekend hebben.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Op de vraag wat Israël beter moet doen, geef je een aantal zaken aan die ze niet moeten doen/mee moeten stoppen. Prima. Maar wat gebeurt er daarna dan?
Ah het wordt minder heet... want dan is Hamas ineens niet meer uit op de vernietiging van Israël.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja zo weinig vraag ik van Israel. Ze hoeven zich niet naar mijn wil te buigen ofzo. Ze moeten zich gewoon houden aan internationaal recht en verdragen die ze zelf ondertekend hebben.
Wat er daarna gebeurt is dat de mogelijkheid wordt geschapen dat dit conflict minder heet wordt.
Hoe bedoel je de vraag blijft staan. Ik beantwoord hem net.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut ja, dat is echt heel raar.
Vraag blijft staan; zo ook die van Repentless.
Nee, je laat namelijk steeds weg wat precies het effect daarvan zal zijn.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je de vraag blijft staan. Ik beantwoord hem net.
Mijn vraag, daar heb je uiteraard weer geen reactie op. Je wil jouw positie blijkbaar niet verduidelijken. Ik zal mijn vraag maar herhalen: Jouw mening is toch ook dat Hamas moet ophouden met bestaan? Wat valt daar dan verder over te zeggen, ja dat zou mooi zijn en dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |