abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218324906
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 03:39 schreef Repentless het volgende:

Dat is mijns inziens gewoon echt niet waar. De joodse identiteit/etniciteit was leidend daarin. Het waren geen pelgrims of een soort kruisvaarders die een techocratie op basis van het joodse geloof voor ogen hadden. Nogmaals: een sleutelfiguur als Herzl was [b]seculier
. Maar goed, wellicht heb jij gelijk. Heb je daar onderbouwing voor? Serieuze vraag hoor. :)

quote:
"Men moet de plaatselijke bevolking geen werk geven" [8] (tenzij:) "het droogleggen van moerassen en het uitroeien van slangen".[9] (Daarna moet men ze) "ongemerkt over de grens zetten".[10]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Theodor_Herzl

Zo suf dit, werkelijk waar, wiki zal het vast mis hebben.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 04:02:15 #102
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218324908
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 02:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat lijkt me het ideaal. Ik vrees dat aan beide kanten flink wat oorlogsmisdaden onbestraft gaan blijven.
Dat denk ik inderdaad ook. Daarom ook: als je zo'n deal zou sluiten (gaat nooit gebeuren, maar soit) moet het voor beide zijden verifieerbaar zijn dat er gelijkwaardig wordt gestraft.

quote:
Omdat het in die zin wel klopt dat het een klein land is. Ze kunnen wel op meerdere fronten tegen meerdere tegenstanders een oorlog winnen maar dat is natuurlijk nog wat anders dan het gebied ook overheersen. Ik denk niet dat Israel zo makkelijk veel land kan vasthouden. Maar het breid zich wel elke keer een beetje uit. Daarbij is Israel ook wel een beetje bezig met de schijn ophouden telkens een stuktje erbij is tot nu toe een succesvolle strategie gebleken, behalve dan dat ze nogal gehaat worden door velen in de omgeving. Als ze grote stukken land overnemen weet je niet wat de reactie gaat zijn, misschien niet veel, misschien blijkt het overreach.
Het Isralische grondgebied is sinds 1949 met zo'n 6% toegenomen. Dat is exclusief de bezette gebieden zoals de West-Bank. Reken je die mee, dan is het met zo'n 34% toegenomen. Natuurlijk staan die gebieden onder Isralische controle. Maar ze hebben het niet officieel geannexeerd, terwijl ze dat wel kunnen. Als die territoriale expansiedrift daadwerkelijk zo'n prominente drijfveer is, dan zijn ze in die 80 jaar niet erg veel opgeschoten. Op het gehele Midden-Oosten is Isral alsnog een postzegel.

Wat zou het uiteindelijke einddoel dan zijn?

quote:
Tja dat oorlogen geen lucratief verdienmodel zijn hoef je mij niet te vertellen. Putin en Netanyahu zien dat anders die hebben ambities om wat land erbij te pakken. Als er veel geld naar het leger gaat en vrijwel iedereen diensplicht heeft dat een effect op het denken in een land. Daarbij wat een land doet hoeft niet altijd voor iedereen voordelig te zijn, soms is het genoeg als de machthebbers of de elite eromheen maar erop vooruit gaan. Wat mij betreft is de strategie die Netanyahu volgt om met geweld tijdelijk wat objectieven binnen te halen waarschijnlijk op de lange termijn niet slim. Misschien lukt het om zoals met de West-Bank langzaam meer en meer binnen te halen, het kan ook een keer backfiren. Misschien lukt het om Gaza te ontdoen van Palestijnen. Misschien zijn ze straks Westerse steun verloren als ze het wel nodig hebben.
Jij gaf aan dat hun gigantische oorlogseconomie een extra stimulans is om constant conflicten te starten. Dit terwijl Isral vooral een bloeiende high-tech sector heeft die door dit soort conflicten alleen maar hinder ipv voordeel ondervinden. Levert veel meer op dan wapenexport. En nogmaals: gebruik je die wapens zelf, kost het je vooral geld ipv dat het iets oplevert.

En wat is het uiteindelijke doel m.b.t. grondgebied?

quote:
Nouja buren is misschien onhandig gekozen, tegenspeler in de regio zal dan beter passen. Dat Israel even Irak kan innemen lijkt me dan wel weer heel optmistisch, dat lukte Amerika nou ook niet geweldig. Het leger van het land op de knieen krijgen is het probleem niet. Als Iran zo gevaarlijk en op territorium gezind is waarom neemt Iran dan zo weinig grond over? Als Saudi Arabi zo verlicht is geworden wat rotzooien ze dan in Yemen. Ik ben al heel lang tegen de vele wapens die S-A in het westen koopt lijkt mij niet slim zulke regimes van wapens voorzien.
Waar wordt gezegd dat Iran een grote territoriale expansiedrift heeft? En als ze dat wel hebben: ze hebben nu niet de capaciteit om dat te bewerkstelligen. Ze hebben wel sinds '79 het doel om Isral van de kaart te vegen.

quote:
Tja je kan lijkt me moeilijk verwachten dat de landen die al veel minder sterk zijn militair gezien beginnen met het afbouwen van hun legers. Kan een land als Syri uberhaupt de veiligheid van hun inwoners garanderen? Zouden zij dan bijvoorbeeld toch die stap moeten nemen voordat Israel het doet? Volgens mij hebben Jordanie of Libanon nou ook geen legers die het IDF met knikkende knieen tegemoet moet treden. Libanon kan niet eens Hezbollah uit hun grenzen knallen toch? Lijkt me dus een stuk gekker om te verwachten dat die landen een stapje terug doen qua leger.
Maar wat stel je dan voor in die zin? Dat ze militair aan elkaar gewaagd zijn, zodat het een eerlijk speelveld wordt?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 04:10:34 #103
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218324918
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 03:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Theodor_Herzl

Zo suf dit, werkelijk waar, wiki zal het vast mis hebben.
Deze uitspraak toont aan dat het joodse geloof leidend was?
pi_218324923
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 04:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
Deze uitspraak vond ik eigenlijk nog erger:

quote:
In zijn dagboeken schrijft Herzl onder meer: "Wij zullen er voor Europa een bruggehoofd naar Azi vormen, een bolwerk van de Beschaving tegen de Barbarij".[6]
De arrogantie alleen al. Ondertussen slaan we hier in de westerse wereld elkaar om niks de koppen in elkaar en is femicide nog hoger dan welk westers land ook. En staat er een malloot aan het roer in de VS, die nog gekker is dan alle wereldleiders bij elkaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Firuze60 op 26-07-2025 04:26:07 ]
  zaterdag 26 juli 2025 @ 04:33:31 #105
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218324927
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 04:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Deze uitspraak vond ik eigenlijk nog erger:
Dat was de vraag niet. En ja, dat zijn geen beste uitspraken. Maar superioriteitsdenken was in die tijd (wereldwijd, tussen allerlei volkeren) veel gangbaarder dan nu. En gelukkig maar dat dat is veranderd.

quote:
De arrogantie alleen al. Ondertussen slaan we hier in de westerse wereld elkaar om niks de koppen in elkaar en is femicide nog hoger dan welk westers land ook. En staat er een malloot aan het roer in de VS, die nog gekker is dan alle wereldleiders bij elkaar.
Je denkt dat dit soort superioriteitsdenken exclusief westers was of is?
pi_218324930
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 04:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
In de oprichting van Israel zeer zeker, dat kun je echt niet ontkennen.
pi_218324933
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 04:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat was de vraag niet. En ja, dat zijn geen beste uitspraken. Maar superioriteitsdenken was in die tijd (wereldwijd, tussen allerlei volkeren) veel gangbaarder dan nu. En gelukkig maar dat dat is veranderd.
Is dat werkelijk zo?

quote:
Je denkt dat dit soort superioriteitsdenken exclusief westers was of is?
Nee
  zaterdag 26 juli 2025 @ 04:41:58 #108
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218324935
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 04:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Is dat werkelijk zo?
[..]
Nee
Ja, dat is zo.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 04:44:07 #109
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218324938
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 04:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
In de oprichting van Israel zeer zeker, dat kun je echt niet ontkennen.
Dat kan ik wel, want het is geen theocratie.
pi_218324939
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 04:41 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat is zo.
Bron? (sorry, flauw) Maar dit conflict zie ik als uitzichtloos totdat er iig een volk flink uitgemoord is en plaats maakt voor een mooie boulevard.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 04:50:50 #111
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218324942
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 04:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Bron? (sorry, flauw) Maar dit conflict zie ik als uitzichtloos totdat er iig een volk flink uitgemoord is en plaats maakt voor een mooie boulevard.
Maar als dat nu echt het doel zou zijn, waarom gooit Isral (heel cru gezegd) dan niet even in een middagje heel Gaza plat met tapijtbombardementen?
pi_218324943
En dan later piepen dat er toch ooit een massamoord op de oorspronkelijke bewoners van het bezette Gaza heeft plaats gevonden. We keken er naar en stonden erbij. Maar weeowee, het was puur zelfverdediging, die gore terroristen, die het volk van Israel ontkennen.
pi_218324945
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 04:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maar als dat nu echt het doel zou zijn, waarom gooit Isral (heel cru gezegd) dan niet even in een middagje heel Gaza plat met tapijtbombardementen?
Gewoon geen eten geven, werkt ook. Hadden ze zelf maar wat harder moeten werken, die luie lamzakken daar.
pi_218325100
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 04:02 schreef Repentless het volgende:

Het Isralische grondgebied is sinds 1949 met zo'n 6% toegenomen. Dat is exclusief de bezette gebieden zoals de West-Bank. Reken je die mee, dan is het met zo'n 34% toegenomen. Natuurlijk staan die gebieden onder Isralische controle. Maar ze hebben het niet officieel geannexeerd, terwijl ze dat wel kunnen. Als die territoriale expansiedrift daadwerkelijk zo'n prominente drijfveer is, dan zijn ze in die 80 jaar niet erg veel opgeschoten. Op het gehele Midden-Oosten is Isral alsnog een postzegel.
Wat zou het uiteindelijke einddoel dan zijn?
Ik kan me vergissen hoor, maar het lijkt me dat ze met 6-34% meer zijn gegroeid dan vrijwel elk ander land op aarde in dezelfde tijdsspanne. Rusland kan geen 34% groeien al annexeren ze heel Oekraine. Nederland is in dezelfde tijdspanne enkel gekrompen.

quote:
Jij gaf aan dat hun gigantische oorlogseconomie een extra stimulans is om constant conflicten te starten. Dit terwijl Isral vooral een bloeiende high-tech sector heeft die door dit soort conflicten alleen maar hinder ipv voordeel ondervinden. Levert veel meer op dan wapenexport. En nogmaals: gebruik je die wapens zelf, kost het je vooral geld ipv dat het iets oplevert.
Tech wordt dan ook flink getest in deze oorlog. AI wordt gebruikt om doelwitten uit te zoeken. Er is nogal wat tech om mensen te tracken enzovoort. Daarbij zoals ik al zei het hoeft geen optimale strategie te zijn om toch aantrekkelijk te zijn voor de machthebbers. Netanyahu heeft corruptieproblemen. De wapens van Israel worden nogal gesubsidieerd door Amerika dat gaat om flink wat miljarden.

quote:
Waar wordt gezegd dat Iran een grote territoriale expansiedrift heeft? En als ze dat wel hebben: ze hebben nu niet de capaciteit om dat te bewerkstelligen. Ze hebben wel sinds '79 het doel om Isral van de kaart te vegen.
Dat klopt niet, Iran trekt zich de situatie in Gaza aan en heeft het voornemen Israel aan een regime change te helpen, maar ze willen het niet vernietigen. Als ze dat zouden willen zijn ze ook wel heel onsuccesvol he, Israel groeit enkel, als Iran al 50 jaar aan de vernietiging van Israel werkt met dit tempo komt die vernietiging er nooit. Het Iraanse regime staat dan eerder op omvallen als we de media mogen geloven. Als we Israel mogen geloven leeft de hele elite daar met het idee dat ze bijna elk moment kunnen gaan hemelen door een Israelische aanslag op ze. Er gaan ook nogal regelmatig Iraniers dood aan Israelische aanvallen.

quote:
Maar wat stel je dan voor in die zin? Dat ze militair aan elkaar gewaagd zijn, zodat het een eerlijk speelveld wordt?
Precies, als het een gelijk speelveld is, is diplomatie veel aantrekkelijker. Zo lang Israel zoveel sterker is als nu blijft het aantrekkelijk om agressief te verdedigen, eerst feiten op de grond te creeeren en dan te onderhandelen zoals bijvoorbeeld nu in Gaza. Dat is eigenlijk terrorisme, maar dat bedekken we met de mantel der liefde want Israel is een bondgenoot.
Er valt dan voor de onderliggende partij eigenlijk alleen maar te tekenen bij het kruisje. Dat is toch ook de eis aan Hamas, dat ze ophouden te bestaan nou ben ik er niet tegen dat Hamas ophoudt te bestaan. Maar draai de rollen om, zou het acceptabel zijn als Iran eerst Israel compleet vernietigd en dan gaat onderhandelen met Israel over de voorwaarden van hun opheffing?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:34:56 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218325296
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 01:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ook een duit in het zakje? Het viel tot 1918 vierhonderd jaar lang onder Ottomaans bewind.
Krijg je er van als de biasfuik tot de schouder in zn hol zit. Ga je feiten over het hoofd zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218325577
Zelfs de Nederlandss diplomatieke wereld komt in opstand tegen het walgelijke standpunt van Nederland.

Buiten een paar gekkies op FOK! Staat er echt niemand meer achter Isral.
De wandaden daar moeten afgestraft worden.
Nederland gaat echter lekker in het pro-genocide kamp zitten :')
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:04:29 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218325619
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:01 schreef bianconeri het volgende:
Zelfs de Nederlandss diplomatieke wereld komt in opstand tegen het walgelijke standpunt van Nederland.

Buiten een paar gekkies op FOK! Staat er echt niemand meer achter Isral.
De wandaden daar moeten afgestraft worden.
Nederland gaat echter lekker in het pro-genocide kamp zitten :')
Nee hoor, de NOS schrijft een artikel op basis van n post op LinkedIn.

Dit zegt helaas weer meer over de bubbel van de NOS dan de diplomatieke wereld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:09:19 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218325656
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 23:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat er dan zou gebeuren is dat de regio wat minder gedestabiliseerd wordt door een land dat wild om zich heen slaat. De constante preventieve aanvallen die Israel pleegt maakt het land onveilig. Jouw idee waar Israel op voet van oorlog met alle buren leeft kan eerder gezien worden als trollen.
Ah, bijzonder. Want het zijn juist alle omringende landen en terreurbewegingen geweest die Isral telkens aanvielen, net zoals op 7 oktober 2023. Maar goed, dit ontken jij schijnbaar ook gezien je post van gisteren:
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 18:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies Israel ging over tot oorlog. Fijn dat we het over dit feit eens zijn. Andere veelbekende posters hier blijven volhouden dat Hamas de oorlog begon.
En deze vraag:
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hamas is dus op 7 oktober niet Isral binnen gedrongen en deze oorlog begonnen door talloze Isralische dorpen aan te vallen, mensen (dood) te martelen en te gijzelen?
Besluit je vervolgens maar te negeren, wat natuurlijk veelzeggend is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:30:44 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218325819
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 02:36 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
We hebben wel ooit 'zomaar' Isral erkent. Terwijl de Palestijnen daar al woonden en niks te maken hadden met al het kwaad wat de Joden al eeuwen aan was gedaan. Het westen wilde zich er weer eens makkelijk vanaf maken. Geef Isral en eigen land, ook nog eens een land waar ze vanwege religie en geschiedenis iets mee hebben, en we zijn van ons schuldgevoel af. Maar in praktijk was dat natuurlijk kansloos, als je dan niet eerst de verantwoordelijkheid neemt om hele goede afspraken te maken met de huidige bewoners en die ruimschoots te compenseren en te beschermen. Al die tijd is echter alleen Isral beschermd door het westen, waardoor er een hele scheve machtsverhouding is ontstaan. Vele Palestijnen zagen daardoor totaal geen toekomst perspectief meer, wat natuurlijk een enorme voedingsbodem is voor geweld en terrorisme (geen rechtvaardiging overigens, wel een logisch gevolg).

Al die partijen die in theorie voor een twee staten oplossing waren, hadden zich dan ook wel heel wat meer mogen inzetten voor een gelijkwaardige behandeling van beiden staten, zodat dit misschien ooit ook enigszins realistisch zou zijn.
In plaats daarvan is altijd alleen Isral beschermd, zelfs als daar ook schurken zoals Nethanjahu aan de macht zijn.
Je zegt dat het nergens op slaat op Palestina als staat te erkennen omdat er geen normaal bestuur is. Maar stoppen we dan ook met het erkennen van Isral? Je kunt immers moeilijk zeggen dat die wel normaal bestuur hebben.

Het is helaas enorm complex en ik vrees dat er ook echt nooit een goede oplossing gaat komen.
Veel Arabieren die zich nu 'de Palestijnen' zijn gaan noemen om een inheemsheid te veinzen, zijn pas in het begin van de 20e eeuw naar dit gebied gekomen. Mede door de investeringen van Joden in dat gebied, wat de welvaart wist te verhogen en banen creerde.

Omdat de bewegingsruimte van Joden erg werd gelimiteerd (zij konden dus niet van het Britse Mandaatgebied zomaar naar andere landen), maar Arabieren makkelijk grenzen konden oversteken was er jarenlang een sterke influx van migranten uit omringende landen. Zie bijvoorbeeld:
quote:
There is a constant infiltration of Arab labor, on which there can scarcely be a practical check, from neighboring Arab lands. It will increase as the country's prosperity increases.

The crossings of the River Jordan are barred for eastward Jewish traffic; but there is traffic westwards for the Arabs of Transjordan. Now Transjordan, while it is part of the mandated territory and under the same Administrator, does not fall within the terms of the Balfour Declaration.

The Jews are not permitted to develop Transjordan; its Arab inhabitants are free to come into Palestine to take advantage of op portunities of employment which do not exist in their own country and which have only been created in Palestine by Jewish capital and Jewish enterprise.

Bron
En tevens:

Bron

Kortom, jouw claim is niet juist. 'De Palestijnen' (een verzameling van Arabieren uit de regio) woonden hier niet al. Dit gebied was eigenlijk dunbevolkt. Waar nu pakweg 15 miljoen mensen wonen, waren er in 1900 nog geen 500k.

Daarnaast is Isral natuurlijk nooit het probleem geweest. Zelfs voordat Isral was opgericht wisten de Arabieren zich al te onderscheiden met bruut geweld jegens de Joodse gemeenschappen en toen het VN-verdelingsplan werd gepresenteerd, wezen de Arabieren dit meteen af. Dit terwijl men met de oprichting van Jordani ook al een eigen staat had gekregen.

Nadien is het alleen maar kommer en kwel geweest, omdat de Arabieren nooit het bestaan van een Joodse staat hebben willen accepteren. Nota bene in een gebied waar zoals we weten het Jodendom en Joden en niet Arabieren en de Islam, inheems zijn.

Als 'we' (ik neem aan dat je hier het Westen bedoelt) iets dus niet hadden moeten doen, is deze Arabieren zolang hun gang moeten laten gaan met terreur en geweld. Deze mensen hadden al veel eerder verwijderd moeten worden uit dit gebied omdat het is gebleken dat zij niet in staat zijn vreedzaam samen te leven met etnische en religieuze minderheden zoals Joden. Iets dat we in Syri nu ook weer zien met de Druze. Dit gebied is in origine ook helemaal niet Arabisch, laat staan Islamitisch. Zie bijvoorbeeld:
quote:
The term “Arab,” as well as the presence of Arabs in the Syrian desert and the Fertile Crescent, is first seen in the Assyrian sources from the 9th century bce (Eph'al 1984). Originally referring to nomads of central and northern Arabia, the term “Arabs” later came to include the sedentary population of the south, which had its own language and culture.

The term thus covers two different stocks that became linguistically and culturally unified yet retained consciousness of their discrete origins (Grohmann et al. 1960; Rentz 1960; Caskel 1966, pp. 19–47; Goldziher 1967, pp. 45–97, 164–190; Beeston 1995; also see Peters 1999). Migrations of southern Arabian tribes northwards have been recorded mainly since the 3d century ce. These tribes settled in various places in central and northern Arabia, as well as in the Fertile Crescent, including areas that are now part of Israel (Dussaud 1955; Ricci 1984).

The emergence of Islam in the 7th century ce furthered the unification of the Arabian tribal populations. This unified Arab-Islamic community engaged in a large movement of expansion, the Fertile Crescent and Egypt being the first areas to have been conquered. It is very difficult to trace the tribal composition of the Muslim armies, but it is known that tribes of Yemeni origin formed the bulk of those Muslim contingents that conquered Egypt in the middle of the 7th century ce.

Bron
Het is dan ook niet zo vreemd dat deze regio en met name wat nu Isral en Libanon betreft, oorspronkelijk meer Europeser was dan Arabisch in origine:
quote:
Population stratification caused by nonrandom mating between groups of the same species is often due to geographical distances leading to physical separation followed by genetic drift of allele frequencies in each group.

In humans, population structures are also often driven by geographical barriers or distances; however, humans might also be structured by abstract factors such as culture, a consequence of their reasoning and self-awareness. Religion in particular, is one of the unusual conceptual factors that can drive human population structures.

This study explores the Levant, a region flanked by the Middle East and Europe, where individual and population relationships are still strongly influenced by religion. We show that religious affiliation had a strong impact on the genomes of the Levantines.

n particular, conversion of the region's populations to Islam appears to have introduced major rearrangements in populations' relations through admixture with culturally similar but geographically remote populations, leading to genetic similarities between remarkably distant populations like Jordanians, Moroccans, and Yemenis.

Conversely, other populations, like Christians and Druze, became genetically isolated in the new cultural environment. We reconstructed the genetic structure of the Levantines and found that a pre-Islamic expansion Levant was more genetically similar to Europeans than to Middle Easterners.

Bron
Maar al deze feiten wordt geen aandacht aan besteed. Sterker nog, veel media en activisten in het Westen doen voorkomen of juist Arabieren en de Islam hier inheems zijn, waar Joden en het Jodendom slechts indringers zijn. Niets is echter minder waar.
pi_218325925
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 02:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Zitten de gijzelaars elders vast?
pi_218325975
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Veel Arabieren die zich nu 'de Palestijnen' zijn gaan noemen om een inheemsheid te veinzen, zijn pas in het begin van de 20e eeuw naar dit gebied gekomen. Mede door de investeringen van Joden in dat gebied, wat de welvaart wist te verhogen en banen creerde.
Ook het claimen van de term "Palestijnen" is geschiedvervalsing. In wat Palestine werd genoemd woonden diverse groepen, religies en clans. Arabieren, Druzen, Christenen en ook Joden, dus "Palestijnse Joden". Maar in de praktijk noemden die groepen zich geen Palestijn maar gebruikte de naam van bijvoorbeeld een stad waar ze woonden, bijvoorbeeld Gazanen. Arafat heeft de naam begin jaren 60 met succes gekaapt en aan de Arabieren toegeigend.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218326003
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hamas is dus op 7 oktober niet Isral binnen gedrongen en deze oorlog begonnen door talloze Isralische dorpen aan te vallen, mensen (dood) te martelen en te gijzelen?

Je gaat iemand nog vragen om dit te beantwoorden?
Echt hoe dom :')

Niemand ontkent dat Hamas vreselijke dingen gedaan heeft.
En jij bent het gewoon aan het vervalsen als je zegt dat de oorlog door Hamas op 7 okt begonnen is.

Dat dat een belachelijke leugen is, is je nu ook al 100x verteld.
pi_218326037
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 09:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je gaat iemand nog vragen om dit te beantwoorden?
Echt hoe dom :')

Niemand ontkent dat Hamas vreselijke dingen gedaan heeft.
En jij bent het gewoon aan het vervalsen als je zegt dat de oorlog door Hamas op 7 okt begonnen is.

Dat dat een belachelijke leugen is, is je nu ook al 100x verteld.
Hij ziet Israel als volstrekt irrationeel. Beetje als een mentaal beperkt iemand met woedeproblemen.

Iemand anders heeft diegene uitgedaagd, nu heeft degene met woedeproblemen geen verantwoordelijkheid meer. Had je hem maar niet moeten uitdagen.

Sommige zien daarin blinde support voor Israel. Ik vind het antisemitisch.
pi_218326123
Isral heeft van de voedselvoorziening voor de Gazanen een soort Hunger-games gemaakt: er is lang niet genoeg voor iedereen en als je als Gazaan voedsel wilt krijgen dan zal je bereid moeten zijn om je leven te wagen, want er zal tijdens de uitgifte willekeurig op de menigte geschoten worden.

Walgelijk gewoon :{
pi_218326257
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 20:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik weet inderdaad niet wat je bedoelt. Waarom zou Isral deze oorlog stoppen terwijl Hamas nog aan de macht is en er nog tientallen Isralische gijzelaars worden vastgehouden?

Als Isral nu de oorlog zou stoppen, betekent dat effectief gezien dat Hamas aan de macht zal blijven. Isral ook enorme concessies zal moeten doen om de resterende gijzelaars vrij te krijgen. Hamas miljarden kan ontvangen van het Westen en bovendien een aantal Westerse landen ook nog een Palestijnse staat hebben erkend n de sympathie voor de Palestijnen en Hamas bij velen is toegenomen. Daarmee zou men zichzelf in de voet schieten.

Dan begint het hele verhaal weer van voor af aan en heeft Hamas binnen enkele jaren weer een groot nieuw terreurhol van de Gazastrook gemaakt. Tenzij mensen dit willen, is geen goed idee dat Isral de oorlog nu stopt.
Dit is geen oorlog tegen hamas. Dit is een oorlog tegen Palestijnse burgers.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:35:59 #126
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218326311
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ah gossie, die arme onschuldige vredelievende Palestijnen toch ook.
pi_218326379
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:35 schreef damsco het volgende:

[..]

Juichen...
pi_218326450
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hij ziet Israel als volstrekt irrationeel. Beetje als een mentaal beperkt iemand met woedeproblemen.

Iemand anders heeft diegene uitgedaagd, nu heeft degene met woedeproblemen geen verantwoordelijkheid meer. Had je hem maar niet moeten uitdagen.

Sommige zien daarin blinde support voor Israel. Ik vind het antisemitisch.
Tja, wanneer is het irrationeel?
Dat een terroristische organisatie uitgeschakeld dient te worden zijn we het allemaal wel mee eens.
Echter kun je de daden van Israel nog wel in verhouding zien tot het doel en de lasten die ze hadden?
Nee, dit heeft niets meer met het uitschakelen van terroristen te maken.

Israel gedraagt zich nog 100x erger dan het zogenaamde grote kwaad Hamas.

Buiten dat Israel zich al tientallen jaren misdraagt en dus 7 okt nooit ver weg was (als wraak actie).
pi_218326456
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:35 schreef damsco het volgende:

[..]
Ja, arme onschuldige burgers inderdaad.
Of laat jij met dit zien dat je de genocide daar wel best vindt?
pi_218326584
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:13 schreef Breekfast het volgende:
Hamas heeft van de voedselvoorziening voor de Gazanen een soort Hunger-games gemaakt: er is lang niet genoeg voor iedereen en als je als Gazaan voedsel wilt krijgen dan zal je bereid moeten zijn om je leven te wagen, want er zal tijdens de uitgifte willekeurig op de menigte geschoten worden.

ftfy
pi_218326594
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Stop met genocide verzinnen aub.
pi_218326733
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Genocide is toegestaan zolang slachtoffers Palestijnen zijn... Of de daders joods zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door Chadi op 26-07-2025 11:39:13 ]
pi_218326829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:17 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Stop met genocide verzinnen aub.
Stop met feiten negeren aub.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:47:37 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218326871
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dit zijn toch de mensen die A) Hamas hebben verkozen en B) enthousiast meededen aan de aanslagen van 7 oktober 2023?
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Genocide is toegestaan zolang slachtoffers Palestijnen zijn... Of de daders joods zijn
Er is helemaal geen genocide.
pi_218326934
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Stop met feiten negeren aub.
pi_218326938
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit zijn toch de mensen die A) Hamas hebben verkozen en B) enthousiast meededen aan de aanslagen van 7 oktober 2023?
[..]
Er is helemaal geen genocide.
Andersom is die wens er wel openlijk erg sterk (zelfs zwart op wit) maar Hamas en Iran hebben de middelen en mogelijkheden (nog) niet om Isral te vernietigen.
pi_218327004
Timmermans is ook zo, die heeft nog maar 1 partijpunt, "stop met de genocide", hij zegt het inmiddels vrij hysterisch ook.

Ga je godverdomme bezighouden met de woningnood, massamigratie, stikstof, de zorg, de moslimhaat jegens Joden en homo's, de energietransitie, het milieu, de kosten voor levensonderhoud en de criminaliteit, simpele Limburgse vlaai dat je er bent.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:59:14 #138
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218327014
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:00 schreef bianconeri het volgende:
Heb jij een tik van de molen gehad ofzo?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:06:38 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218327133
Nog even en korte terugblik naar wat "onschuldige" burgers. Merk de honkbalknuppels ook op waarmee men nog even het laatste beetje leven uit wat gegijzelde Isralirs sloeg (0:30 - 0:35). Met deze mensen moeten we dan schijnbaar veel medelijden hebben. Nou, vergeet het even. Westerlingen die zich achter dit soort barbaren scharen zijn moreel failliet.

twitter
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 12:08:03 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218327145
Jaaaaaaaaaaja :O
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:08:54 #141
308523 the-eye
I'm a Live Wire
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:09:02 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218327153
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:08 schreef sp3c het volgende:
Jaaaaaaaaaaja :O
Als je niets inhoudelijk te melden hebt, reageer dan gewoon niet.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:14:04 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218327206
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:13 schreef Breekfast het volgende:
Isral heeft van de voedselvoorziening voor de Gazanen een soort Hunger-games gemaakt: er is lang niet genoeg voor iedereen en als je als Gazaan voedsel wilt krijgen dan zal je bereid moeten zijn om je leven te wagen, want er zal tijdens de uitgifte willekeurig op de menigte geschoten worden.

De uitvoering is gezien de door hamas uitgelokte situatie, erg complex.
Op grond waarvan meen je dat er willekeurig op mensen wordt geschoten ?
Benieuwd ook, hoe critici het denken beter te doen waarbij 'hamas' hun macht wordt gebroken.
Wij hier in veiligheid levend, kunnen kiezen dat 'hamas' minder erg is dan Gazaans leed en Isral aldaar die keuze simpelweg niet (meer) heeft.

Terzijde. Een flink stuk van, zo niet alle lokale chaos wordt veroorzaakt door de lokale milities in Gaza die er niet voor terugdeinzen van "wat dein is, mein" zal zijn. Vergeet daarbij niet dat hamas vooral een overkoepelde naam is van minstens 10 verschillende f(r)acties die hun onderlinge (familie)ruzies hebben opgeschort om in verbonden haat tegen Isral te strijden waar altijd gewonnen wordt. In het slechtste geval gaan slachtoffers als martelaar naar het paradijs en in het beste geval wordt vermaledijd Isral vernietigd.

Probleem numero deux: dat allerhande hulpinstanties weigeren om (de door hun) aangevoerde hulpgoederen door het GHF te laten uitleveren. De reden daarvoor zijn o,a.: dat zij alleen willen meewerken met de lokale autoriteiten (dus hamas) en dat zij anders buitenspel worden gezet.

Als derde speelt mee dat iedereen wel wat vindt wat verkeerd is, maar niemand met een zinnig oplossing weet te komen die beide partijen een uitweg biedt. Omdat hamas feitelijk niet aanspreekbaar is, kiest de gemeenschap ervoor om gemakshalve Isral schuldig te vermaken en op die manier ongenuanceerd, de 'hamas ideologie' te steunen.

Recht en hulp is alleen mogelijk wanneer georganiseerd mogelijk en betrokken partijen die willen aanvaarden. Punt hierbij is dat 'hamas' zich daarin een andere rol toe(be)deelt dan waarvoor de hulp - voor wie - is bedoeld.
Ook worden allerlei termen in de arena gegooid die heel erg ver afstaan van haar definitie(s) en al helemaal niet bijdragen aan een oplossing. Ook de analogie van HungerGames is ronduit, ongemeen ongepast omdat het geen filmisch spel is wat daar plaatsvindt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:46:31 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218327615
Over contrasten gesproken.

Op 07okt23 bloedig aanvallen:
(bron: newsweek)

Op 25jan25 nog staan juichen om gegijzelden te overhandigen
(bron: msn)

om op 25jul25 de GHF hulp in ontvangst te nemen:
(bron: cnn)
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 26 juli 2025 @ 12:50:23 #145
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218327658
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:06 schreef HowardRoark het volgende:
Nog even en korte terugblik naar wat "onschuldige" burgers. Merk de honkbalknuppels ook op waarmee men nog even het laatste beetje leven uit wat gegijzelde Isralirs sloeg (0:30 - 0:35). Met deze mensen moeten we dan schijnbaar veel medelijden hebben. Nou, vergeet het even. Westerlingen die zich achter dit soort barbaren scharen zijn moreel failliet.

[ twitter ]
En elke Palestijn juicht dit stiekem toe.

Onthoud dat.
pi_218327789
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:58 schreef UitStraling het volgende:
Timmermans is ook zo, die heeft nog maar 1 partijpunt, "stop met de genocide", hij zegt het inmiddels vrij hysterisch ook.

Ga je godverdomme bezighouden met de woningnood, massamigratie, stikstof, de zorg, de moslimhaat jegens Joden en homo's, de energietransitie, het milieu, de kosten voor levensonderhoud en de criminaliteit, simpele Limburgse vlaai dat je er bent.
Maar ben je dan als Nederlander niet nauw betrokken bij een buitenlands conflict?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 13:28:19 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218327919
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je niets inhoudelijk te melden hebt, reageer dan gewoon niet.
Dat heb ik al eerder gedaan toen je ook zoiets plaatste voor de zoveelste keer

Wat wil je hier nu mee zeggen, dat iedereen daar schuldig is of wat?

je hebt burgers en je hebt Hamas

De eerste mag helemaal kapot en bij de tweede moet je proberen het aantal slachtoffers zo minimaal te houden en of die tweede nu de grootste fan van de eerste is doet er totaal niet toe

Lekket belangrijk of daar mensen langs de weg staan te juichen voor Hamas, zolang ze er niet aan meedoen blijven het onschuldige burgers
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:31:44 #148
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218327939
Het Isralische leger heeft tienduizenden humanitaire hulpgoederen vernietigd, waaronder een grote hoeveelheid voedsel bestemd voor de Gazastrook. Dat meldt de Isralische publieke omroep Kan. De goederen zouden wekenlang in vrachtwagens bij de Kerem Shalom-grensovergang hebben gestaan en daardoor bedorven zijn geweest. Militaire bronnen melden tegen de omroep dat in de meer dan duizend vrachtwagens ook medische spullen en flessen met water zaten.

"We hebben alles begraven en sommige dingen zelfs verbrand", aldus een legerbron. "Ook nu staan er duizenden pakketten in de zon te wachten. Als ze niet naar de Gazastrook worden overgebracht, zullen we ook die moeten vernietigen."

Altijd gezellige Isralische leger ach
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:38:29 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218327987
https://www.telegraaf.nl/(...)terven/80070075.html

quote:
Trump over Hamas: ‘Ik denk dat ze gewoon willen sterven’
De Amerikaanse president Donald Trump heeft gezegd dat Hamas eigenlijk geen deal wilde sluiten over een nieuw staakt-het-vuren in Gaza en de vrijlating van de gijzelaars, nadat de VS en Isral hun onderhandelingsteams uit Qatar hadden teruggetrokken.
9 minuten geleden
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het Isralische leger heeft tienduizenden humanitaire hulpgoederen vernietigd, waaronder een grote hoeveelheid voedsel bestemd voor de Gazastrook. Dat meldt de Isralische publieke omroep Kan. De goederen zouden wekenlang in vrachtwagens bij de Kerem Shalom-grensovergang hebben gestaan en daardoor bedorven zijn geweest. Militaire bronnen melden tegen de omroep dat in de meer dan duizend vrachtwagens ook medische spullen en flessen met water zaten.

"We hebben alles begraven en sommige dingen zelfs verbrand", aldus een legerbron. "Ook nu staan er duizenden pakketten in de zon te wachten. Als ze niet naar de Gazastrook worden overgebracht, zullen we ook die moeten vernietigen."

ja het is een hongeroorlog

HAMAS kan het nog steeds goed aanzien en laten gebeuren, ze geven niet toe , al gaat hun eigen familie eraan onderdoor, de haat tegen joden die gaat boven alles

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 26-07-2025 17:10:05 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218328007
quote:
Aldus de man uit wiens mond louter onzin komt.
pi_218328075
quote:

[..]
Tja, wanneer is het irrationeel?
Dat een terroristische organisatie uitgeschakeld dient te worden zijn we het allemaal wel mee eens.
Echter kun je de daden van Israel nog wel in verhouding zien tot het doel en de lasten die ze hadden?
Nee, dit heeft niets meer met het uitschakelen van terroristen te maken.

Buiten dat Israel zich al tientallen jaren misdraagt en dus 7 okt nooit ver weg was (als wraak actie).
En dan heb je wel een probleem met wat Israel nu doet?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:47:36 #152
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218328084
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Aldus de man uit wiens mond louter onzin komt.
Met het grote verschil dat zijn onzin wel invloed heeft en de jouwe en de mijne niet.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:50:43 #153
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218328126
quote:

Waarom zijn ze niet opgehaald?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 14:38:06 #154
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218328696
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 07:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik kan me vergissen hoor, maar het lijkt me dat ze met 6-34% meer zijn gegroeid dan vrijwel elk ander land op aarde in dezelfde tijdsspanne. Rusland kan geen 34% groeien al annexeren ze heel Oekraine. Nederland is in dezelfde tijdspanne enkel gekrompen.
Ik hoop oprecht dat je een vergelijking als deze zelf ook niet helemaal fair vindt, als je naar verhoudingen kijkt.

34% t.o.v. een uiterst klein grondgebied op mondiale schaal, levert in absolute zin alsnog maar een kleine toename op.

34% t.o.v. veruit het grootste grondgebied op aarde, levert in absolute zin een gigantische toename op.

Bij Isral kun je die toename vergelijken met een gebied ter groote van Cyprus.

Bij Rusland zou zo'n toename een gebied ter grootte van heel Australi betekenen.

En als Isral bijvoorbeeld een gebied ter grootte van alleen al de De Krim zou innemen, zou hun grondgebied direct met zo'n 130% toenemen.

quote:
Tech wordt dan ook flink getest in deze oorlog. AI wordt gebruikt om doelwitten uit te zoeken. Er is nogal wat tech om mensen te tracken enzovoort. Daarbij zoals ik al zei het hoeft geen optimale strategie te zijn om toch aantrekkelijk te zijn voor de machthebbers. Netanyahu heeft corruptieproblemen. De wapens van Israel worden nogal gesubsidieerd door Amerika dat gaat om flink wat miljarden.
Zeker, daar heb je gelijk in. Het is een van de onderdelen van hun high-tech sector. Echter is het niet de primaire drijfveer van hun economie, ze hebben niet koste wat het kost voortdurende gewapende conflicten nodig om hun economie in stand te houden. Als dat weg zou vallen, hebben ze genoeg veel succesvollere alternatieven die nu al veel meer opleveren voor de economie dan de wapenindustrie.

Zoals ik al aangaf: het zou economisch waarschijnlijk alleen maar gunstiger zijn wanneer ze zich niet voortdurend met dit soort gewapende conflicten bezig zouden moeten houden.

quote:
Dat klopt niet, Iran trekt zich de situatie in Gaza aan en heeft het voornemen Israel aan een regime change te helpen, maar ze willen het niet vernietigen. Als ze dat zouden willen zijn ze ook wel heel onsuccesvol he, Israel groeit enkel, als Iran al 50 jaar aan de vernietiging van Israel werkt met dit tempo komt die vernietiging er nooit. Het Iraanse regime staat dan eerder op omvallen als we de media mogen geloven. Als we Israel mogen geloven leeft de hele elite daar met het idee dat ze bijna elk moment kunnen gaan hemelen door een Israelische aanslag op ze. Er gaan ook nogal regelmatig Iraniers dood aan Israelische aanvallen.
Irans focus op het ontwrichten van Isral is al decennia gaande, met het financieren van allerlei gewapende milities in omringende landen. Het is niet zo dat ze zich recent de situatie in Gaza zijn gaan aantrekken of zich in de afgelopen decennia enorm hebben bekommerd om het welzijn van de gewone Palestijnse burger, ook in de periodes waarin er geen hevige gewapende strijd gaande was.

Als dat wel zo was, hadden ze misschien humanitaire hulp kunnen sturen of bieden, zoals bijvoorbeeld dat verachtelijke Isral of de VS hebben gedaan en doen. Maar dat deed Iran niet, die sturen liever geld en wapens naar gewelddadige groeperingen. Het welzijn van de Palestijnse burger interesseert ze geen reet, het voornaamste doel is al vanaf de start in '79 het vernietigen van Isral.

En gelukkig maar dat ze daarin onsuccesvol zijn, wat mij betreft.

quote:
Precies, als het een gelijk speelveld is, is diplomatie veel aantrekkelijker. Zo lang Israel zoveel sterker is als nu blijft het aantrekkelijk om agressief te verdedigen, eerst feiten op de grond te creeeren en dan te onderhandelen zoals bijvoorbeeld nu in Gaza. Dat is eigenlijk terrorisme, maar dat bedekken we met de mantel der liefde want Israel is een bondgenoot.
Er valt dan voor de onderliggende partij eigenlijk alleen maar te tekenen bij het kruisje. Dat is toch ook de eis aan Hamas, dat ze ophouden te bestaan nou ben ik er niet tegen dat Hamas ophoudt te bestaan. Maar draai de rollen om, zou het acceptabel zijn als Iran eerst Israel compleet vernietigd en dan gaat onderhandelen met Israel over de voorwaarden van hun opheffing?
Denk je oprecht dat wanneer het een gelijk speelveld zou zijn, dat de aanvallen op Isral dan ophouden? Dat de omringende landen zich dan veilig wanen van 'Israelische agressie' en men daar in harmonie gaat leven?
pi_218329018
twitter

Hier zul je de NOS/NRC/Volkskrant vast niet over horen.

Dat terwijl er toentertijd wel veel aandacht uitging naar de FvD wappie appgroepen.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 15:21:56 #156
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218329025
Stilzetten op 0:44
Je ziet twee vrouwen en rechts een dikke papzak
Speel maar af van 0:43 tm 0:45 dan zie je z' n overgewicht
Dat kan niet anders dan Hamas zijn
(Ik vind de twee vrouwen nou ook niet echt mager :') )

Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 26 juli 2025 @ 15:51:14 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218329318
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:50 schreef Mubassie het volgende:

[..]
En elke Palestijn juicht dit stiekem toe.

Onthoud dat.
Veel wel. Maar helaas hebben ook een aanzienlijk aantal Westerlingen zichzelf ingebeeld dat er een groot contrast is tussen de Palestijnse burgers en de Palestijnse terroristen van Hamas. En men wil die fantasie niet loslaten.
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat heb ik al eerder gedaan toen je ook zoiets plaatste voor de zoveelste keer

Wat wil je hier nu mee zeggen, dat iedereen daar schuldig is of wat?

je hebt burgers en je hebt Hamas

De eerste mag helemaal kapot en bij de tweede moet je proberen het aantal slachtoffers zo minimaal te houden en of die tweede nu de grootste fan van de eerste is doet er totaal niet toe

Lekket belangrijk of daar mensen langs de weg staan te juichen voor Hamas, zolang ze er niet aan meedoen blijven het onschuldige burgers
Dat uit al het beeldmateriaal (en trouwens ook zat onderzoeken) duidelijk blijkt dat een zeer groot deel van de Palestijnse burgers de Palestijnse terroristen van Hamas steunt. En deze mensen zijn niet zoals jij stelt onschuldig, maar medeplichtig.

Het wekt ook de vraag op waar toch die drang vandaag komt bij sommigen om altijd maar met het argument te komen 'Ja, maar Palestijnen en Hamas' zijn niet hetzelfde ..'

Je hoort dat argument toch ook zelden als het bijvoorbeeld om Rusland gaat. 'Ja, maar Russen en Poetin/het Kremlin is niet hetzelfde ..' . Dat zie je nu nergens. Dan hebben we ineens totaal geen probleem meer met generaliseren. Dat is opvallend.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Hier zul je de NOS/NRC/Volkskrant vast niet over horen.

Dat terwijl er toentertijd wel veel aandacht uitging naar de FvD wappie appgroepen.
Bij deze partij zijn dan ook een boel mensen zeer geradicaliseerd. Dat is tijdens deze oorlog wel duidelijk geworden.
pi_218329431
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:47 schreef havanagila het volgende:

[..]
Wat was dan het probleem aan 7 oktober? Hamas was ongeveer net zo doelgericht IDF soldaten aan het vermoorden op die dag als Israel in Gaza Hamas terroristen. Van de 1200 doden op 7 oktober waren zo'n 400 IDF, oftewel legitieme doelen. Hamas maakte maar 66% onschuldige slachtoffers. Israel maakt zo'n 80% onschuldige slachtoffers. Israel heeft juist de mogelijkheid doelgerichter te werken dan Hamas. Dat ze dat niet doen kun je niet anders uitleggen dan dat het een genocidale terreur staat is. In Israel staan velen net zo goed te juichen om onschuldige doden, het meten met twee maten is in dit topic altijd duidelijk zichtbaar want dan gaat het enkel over Palestijnse support voor terreur.
Wat mij betreft bizar dat IDF nog niet op de terreurlijst staan en die oorlogsmisdadigers hier vrijwel zonder problemen op festivals staan.

quote:
“Wat de situatie in Gaza uniek maakt is dat Isral het vermogen heeft om dit binnen een dag te beindigen”, zegt De Waal. “Als je het vergelijkt met de mogelijk net zo erge taferelen nu in Soedan – met name in en rond El Fasher – is dat echt een verschil. Want als de strijdende partijen daar zouden zeggen: we willen dat er een humanitaire operatie op gang wordt gebracht, dan zou het weken duren voordat de goederen er zijn. Deels vanwege de logistiek, maar ook vanwege de grote afstanden die moeten worden afgelegd. Maar als Benjamin Netanyahu zou willen dat elk kind in Gaza morgen een ontbijt had, zou hij dat zo kunnen laten gebeuren.”

Het is volgens hem dan ook een kwestie van prioriteit. “We hebben vorig jaar gezien hoe het poliovirus zich in Gaza verspreidde, en dat daar zorgen over waren in Isral, waar sommige bevolkingsgroepen een erg lage vaccinatiegraad hebben. Toen werd in korte tijd een uitgebreide vaccinatiecampagne gefaciliteerd. Isral wees daarnaar en zei: kijk eens naar onze goodwill. Maar het feit dat je er nu niet voor zorgt dat mensen genoeg te eten hebben, maakt duidelijk wat je wel of niet gedaan wil krijgen.”

Maar volgens De Waal schieten ze ook op andere punten ernstig tekort. “Ze verdelen niet genoeg hulpgoederen, ze delen alleen maar droog voedsel uit – geen melkpoeder die baby’s nodig hebben, of speciale voeding die ondervoede kinderen moeten krijgen om te overleven – en hulpzoekenden die naar de distributiepunten gaan worden beschoten door Isralische militairen.” Er zijn al meer dan duizend Palestijnen gedood die de GHF-punten probeerden te bereiken, meldden de VN begin deze week.
https://www.trouw.nl/buit(...)n-gebeuren~b3d3a55e/
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:12:55 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218329759
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
...
Israel maakt zo'n 80% onschuldige slachtoffers.
...
Bron?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:14:45 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218329783
quote:

[..]
Wat was dan het probleem aan 7 oktober? Hamas was ongeveer net zo doelgericht IDF soldaten aan het vermoorden op die dag als Israel in Gaza Hamas terroristen. Van de 1200 doden op 7 oktober waren zo'n 400 IDF, oftewel legitieme doelen. Hamas maakte maar 66% onschuldige slachtoffers. Israel maakt zo'n 80% onschuldige slachtoffers. Israel heeft juist de mogelijkheid doelgerichter te werken dan Hamas. Dat ze dat niet doen kun je niet anders uitleggen dan dat het een genocidale terreur staat is. In Israel staan velen net zo goed te juichen om onschuldige doden, het meten met twee maten is in dit topic altijd duidelijk zichtbaar want dan gaat het enkel over Palestijnse support voor terreur.
Wat mij betreft bizar dat IDF nog niet op de terreurlijst staan en die oorlogsmisdadigers hier vrijwel zonder problemen op festivals staan.
[..]
Uit het artikel:
quote:
“Wat de situatie in Gaza uniek maakt is dat Isral het vermogen heeft om dit binnen een dag te beindigen”
Bijzondere projectie. Dit geldt vooral voor de Palestijnen: wapens neer, gijzelaars vrij, Hamas opheffen en de oorlog stopt.

Daarnaast heeft elk kind in de Gazastrook ook een ontbijt.
pi_218329824
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Uit het artikel:
[..]
Bijzondere projectie. Dit geldt vooral voor de Palestijnen: wapens neer, gijzelaars vrij, Hamas opheffen en de oorlog stopt.
Bijzondere projectie. Isral heeft jarenlang Hamas in het zadel gehouden maar nu bijt het ze in de kont en is de oorlog pas over als Hamas ontbonden wordt.

quote:
Daarnaast heeft elk kind in de Gazastrook ook een ontbijt.
Hebben ze het beter voor elkaar dan in Nederland
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:18:28 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218329848
Ze hebben trouwens niet alleen ontbijt, maar verkopen ook de nieuwste Red Mi telefoons en genieten van pannenkoeken en verssappen.

tiktok

twitter
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:24:30 #163
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218329977
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Bijzondere projectie. Isral heeft jarenlang Hamas in het zadel gehouden maar nu bijt het ze in de kont en is de oorlog pas over als Hamas ontbonden wordt.

Yep en dat blijft een vervelend feit voor veel users maar dat maakt het niet minder waar...

Zie hier: https://www.abc.net.au/ne(...)uild-hamas/103577226

Via Qatar heeft de Isralische geheime dienst (Shin Bet) maar liefst $1,4 miljard in cash aan de Hamas leiding gegeven. Dat leek ze blijkbaar wel een goed idee...
pi_218330069
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
Ze hebben trouwens niet alleen ontbijt, maar verkopen ook de nieuwste Red Mi telefoons en genieten van pannenkoeken en verssappen.

[ tiktok ]

[ twitter ]
Kijk je ook even verder dan deze tweets?
De Redmi kost hier 100 en is zeker niet de nieuwste. De foto’s en video’s van dat caf zijn een paar maanden oud en momenteel hebben ze lege koelkasten.

Leugens
Leugens
Leugens

[ Bericht 0% gewijzigd door Vliegbaard op 26-07-2025 16:44:58 ]
pi_218330223
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:18 schreef HowardRoark het volgende:

[ tiktok ]

[ twitter ]
Het is te hopen dat Isral deze 2 bedrijven zo snel mogelijk bombardeert want hoe durven ze! Schijnt dat er weleens iemand van de Hamas daar een pannekoekje heeft gegeten dus is het sowieso een doelwit.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 16:40:38 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218330235
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat uit al het beeldmateriaal (en trouwens ook zat onderzoeken) duidelijk blijkt dat een zeer groot deel van de Palestijnse burgers de Palestijnse terroristen van Hamas steunt. En deze mensen zijn niet zoals jij stelt onschuldig, maar medeplichtig.

Het wekt ook de vraag op waar toch die drang vandaag komt bij sommigen om altijd maar met het argument te komen 'Ja, maar Palestijnen en Hamas' zijn niet hetzelfde ..'

Je hoort dat argument toch ook zelden als het bijvoorbeeld om Rusland gaat. 'Ja, maar Russen en Poetin/het Kremlin is niet hetzelfde ..' . Dat zie je nu nergens. Dan hebben we ineens totaal geen probleem meer met generaliseren. Dat is opvallend.

Je bent nu tegenargumenten aan het bedenken voor argumenten die je zelf voor me hebt invult

Ik heb nog nooit ergens iets in die richting gezegt dus nee het is niet opvallend, ja generaliseren is nog steeds een probleem en het wekt die vraag niet op want ik heb altijd gesteld dat het totaal niet nodig is om onderscheid te maken tussen Hamas en de Palestijnen, is ook totaal mijn argument niet eens _O-

Maar zeg het maar, het is zaterdag en als we gewoon dingen voor de ander gaan verzinnen kan dit een heel grappig topic worden vanavond laat ...
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:48:26 #167
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218330345
quote:

Het "zogenaamde grote kwaad" Hamas. Een groepering die openlijk de vernietiging van Israel betoogd.

Hiermee stel je dus dat een terreurbeweging die een massamoord veroorzaakte niet zo erg is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218330556
Als je de Satellietfoto's bekijkt van die Honey Bee Cafe dan klopt dat niet met de video's en de datum van posten. De straat ziet er niet meer zo netjes uit...

https://maps.app.goo.gl/ozP2v7V1v58MJMJUA?g_st=ic
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 17:14:14 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218330641
quote:

[..]
[..]
Geen goede vergelijking

Die 800 doden zijn niet in een kruisvuur tussen Hamas en IDF omgekomen, die zijn op een andere locatie geexecuteerd zonder reden
pi_218330795
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen goede vergelijking

Die 800 doden zijn niet in een kruisvuur tussen Hamas en IDF omgekomen, die zijn op een andere locatie geexecuteerd zonder reden
Alsof de burgerslachtoffers in Gaza in een kruisvuur omkomen. Ongeveer de helft van de slachtoffers van Israel zijn kinderen. Ongeveer de helft van de bevolking zijn kinderen. Op het moment dat we zien dat kinderen ongeveer evenveel vermoord worden als hun proportionaliteit van de bevolking dan weet je dat er dus geen onderscheid wordt gemaakt. Ik zou 7 oktober als genocidaal omschrijven, maar uiteindelijk was het meer gericht dan wat Israel daarna allemaal klaar heeft gespeeld.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 17:40:20 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218330849
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof de burgerslachtoffers in Gaza in een kruisvuur omkomen. Ongeveer de helft van de slachtoffers van Israel zijn kinderen. Ongeveer de helft van de bevolking zijn kinderen. Op het moment dat we zien dat kinderen ongeveer evenveel vermoord worden als hun proportionaliteit van de bevolking dan weet je dat er dus geen onderscheid wordt gemaakt. Ik zou 7 oktober als genocidaal omschrijven, maar uiteindelijk was het meer gericht dan wat Israel daarna allemaal klaar heeft gespeeld.
Maar worden er zoveel geexecuteerd denk je?
pi_218331098
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar worden er zoveel geexecuteerd denk je?
Wat is je definitie van een executie?

quote:
British surgeon claims IDF shooting Gazans in specific areas - 'almost like a game of target practice'
https://news.sky.com/stor(...)-aid-points-13401434
Zelfs Cartman in South Park zei al dat het uncool is om mensen in de dick te schieten.
pi_218331221
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:24 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Yep en dat blijft een vervelend feit voor veel users maar dat maakt het niet minder waar...

Zie hier: https://www.abc.net.au/ne(...)uild-hamas/103577226

Via Qatar heeft de Isralische geheime dienst (Shin Bet) maar liefst $1,4 miljard in cash aan de Hamas leiding gegeven. Dat leek ze blijkbaar wel een goed idee...
Andersom is het ook waar. Dankzij Hamas bestaat Isral. Hamas heeft miljarden gegeven aan Isral. Dat leek Hamas wel een goed idee.
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 18:15:06 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218331274
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat is je definitie van een executie?
[..]
https://news.sky.com/stor(...)-aid-points-13401434
Zelfs Cartman in South Park zei al dat het uncool is om mensen in de dick te schieten.
Typisch dat je Eric "es ist zeit fr reich" Cartman denkt te moeten quoten in deze discussie _O- :R
  zaterdag 26 juli 2025 @ 18:33:25 #175
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218331568
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:12 schreef Homey het volgende:

[..]
Andersom is het ook waar. Dankzij Hamas bestaat Isral. Hamas heeft miljarden gegeven aan Isral. Dat leek Hamas wel een goed idee.
Daar heb je dan vast wel een bron van.
pi_218331638
Ondertussen al gijzelaars vrijgelaten, of laat Hamas nog steeds liever Palestijnen sterven?

#alle schuld ligt bij Israel.
pi_218331721
De partij die in haar eentje bepaalt hoeveel voedsel en noodhulp het gebied bereikt mag daarvoor niet verantwoordelijk gehouden worden
#maarhamas
  zaterdag 26 juli 2025 @ 18:57:54 #178
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218331765
quote:

[..]
Israel maakt zo'n 80% onschuldige slachtoffers.
Ligt eraan of je de Palestijnen als onschuldigen ziet. Het grootste deel is namelijk n pot nat.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:25:51 #179
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218331990
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:57 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ligt eraan of je de Palestijnen als onschuldigen ziet. Het grootste deel is namelijk n pot nat.
Dit vind ik dan ook wel weer een uiterste en cru. Als je zo gaat redeneren en generaliseren, is het niet gek als men andersom vrijwel elke Israli ook als een legitiem doelwit bestempelt. Laten we wat mij betreft niet die kant opgaan.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:32:33 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218332047
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:53 schreef opgebaarde het volgende:
De partij die in haar eentje bepaalt hoeveel voedsel en noodhulp het gebied bereikt mag daarvoor niet verantwoordelijk gehouden worden
#maarhamas
Ja, inderdaad maar Hamas.

Lijkt er bij sommigen op alsof dat niet bestaat, of een soort leuke knutselclub is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:35:02 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218332079
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:33 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ben vooral benieuwd welk punt je nu eigenlijk denkt te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 19:35:58 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218332100
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:43 schreef havanagila het volgende:
Ondertussen al gijzelaars vrijgelaten, of laat Hamas nog steeds liever Palestijnen sterven?

#alle schuld ligt bij Israel.
Ja man dat is in het volste geheim gebeurt, niemand weet er nog van, zelfs de gijzelaars niet

#YOUHEARDITHEREFIRST!
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:37:25 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218332122
quote:

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:40:23 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218332155
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:47 schreef havanagila het volgende:

[..]
Die beelden zijn onze radicale pro-Pallies al vergeten man... Jeweetwel, die uit elkaar getrokken, verkrachte, in jeeps bespuugde vrouwen, die met een schop gexecuteerde arbeidsmigranten - waar ze doorgaans oh zo veel compassie voor hebben - die neergeschoten dansende mensen...

7 oktober is of niet gebeurd, of niet zo erg of een 'logisch' gevolg van het feit dat Isral durft te bestaan.

En dat volk loopt hier te schreeuwen om mensenrechten.

Sla nog wat flinker op je kut-trommeltje en blaas nog wat harder op je kut-fluitje in hartje Amsterdam. Stel hypocrieten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218332188
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:53 schreef opgebaarde het volgende:
#maarhamas
Hamas heeft idd nog immer de macht.
pi_218332199
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, inderdaad maar Hamas.

Lijkt er bij sommigen op alsof dat niet bestaat, of een soort leuke knutselclub is.
Oh sorry. Je hebt helemaal gelijk dat Hamas bestaat. Ineens is het prima dat kinderen daar in Gaza van de honger omkomen. Het is zelfs prima dat we het kunnen voorkomen, maar we willen de buurman van Hamas haar vertiertje niet verstoren.
pi_218332210
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:43 schreef havanagila het volgende:

[..]
Hamas heeft idd nog immer de macht.
Hoe kan het dan dat IDF ondertussen beweert dat ze bijna 85% van dat grondgebied onder controle hebben???
pi_218332212
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja man dat is in het volste geheim gebeurt, niemand weet er nog van, zelfs de gijzelaars niet

#YOUHEARDITHEREFIRST!
Je zou na alle doden, gewonden en verwoesting toch verwachten dat de levens van Palestijnen zwaarder wegen dan het vasthouden van gijzelaars.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:46:32 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218332218
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh sorry. Je hebt helemaal gelijk dat Hamas bestaat. Ineens is het prima dat kinderen daar in Gaza van de honger omkomen. Het is zelfs prima dat we het kunnen voorkomen, maar we willen de buurman van Hamas haar vertiertje niet verstoren.
Bespaar me deze geveinsde interesse in mensenrechten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218332223
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bespaar me deze geveinsde interesse in mensenrechten.
Haha
  Moderator zaterdag 26 juli 2025 @ 19:47:36 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218332232
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:46 schreef havanagila het volgende:

[..]
Je zou na alle doden, gewonden en verwoesting toch verwachten dat de levens van Palestijnen zwaarder wegen dan het vasthouden van gijzelaars.
Dat was de vraag niet
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:47:51 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218332233
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Haha
Kom maar op dan.

WAT moet er precies gebeuren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218332281
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe kan het dan dat IDF ondertussen beweert dat ze bijna 85% van dat grondgebied onder controle hebben???
Alsof Hamas "strijders" in uniform en met wapens rondlopen, die pakken hun kans wel bij bijv voedsel verdeelpunten. Kunnen ze mooi propaganda maken over de lijken van Palestijnen, zodat ipv kritiek op Israel en Hamas, mensen kunnen afgeven op Israel en "de genocide".
pi_218332297
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:33 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Voor jouw bewering vast ook wel.
pi_218332308
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hamas heeft dat geregeld.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:56:54 #196
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218332324
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ben vooral benieuwd welk punt je nu eigenlijk denkt te maken.
Dat Hamas door de spelletjes van Netanyahu de dominante partij heeft kunnen worden in Gaza. Zie het korte clipje in de link die ik postte. Duurt maar 01:17 dat moet te doen zijn toch?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:57:38 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218332335
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:56 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat Hamas door de spelletjes van Netanyahu de dominante partij heeft kunnen worden in Gaza. Zie het korte clipje in de link die ik postte. Duurt maar 01:17 dat moet te doen zijn toch?
Oh echt? Hamas had werkelijk 0.0 aanhang onder de eigen bevolking?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:58:28 #198
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:59:40 #199
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218332367
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh echt? Hamas had werkelijk 0.0 aanhang onder de eigen bevolking?
Leg me geen woorden in de mond.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 20:01:57 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218332385
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:59 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Leg me geen woorden in de mond.
Jeetje zeg, zonder Netanyahu was Palestina een paradijs van vrijheid, gelijkheid en democratie geweest. Een soort multicultureel divers walhalla waar homo's, vrouwen, christenen, Joden en moslims kumbaya zingend de avonden doorbrachten... *;

zoals in al die andere theocratien in het Midden Oosten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')