SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
De Sahara is zonder meer erg droog.
Hoewel het hier op fietsafstand is, was het voor ons nog maar de tweede keer, dus ik ben geen kennerquote:Op woensdag 23 juli 2025 13:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hoe is het daar? Wat zijn de toppers qua attracties?
Af en toe dus?quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, het is geen uitspraak die ik in het dagelijks leven regelmatig bezig.
'Omdat ik er zin in heb' als context zeker.quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Jawel tuurlijk, maar ik probeer het echt alleen te doen als de context er naar is.
Dat lijkt me altijd een acceptabele context, Redefine.quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
'Omdat ik er zin in heb' als context zeker.
Op haarzelfquote:Op woensdag 23 juli 2025 23:23 schreef Strani het volgende:
Nou ik denk dat Bonmati zelf ook een voorzet verwachtte.
Die zou Duitsland wel winnen denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:27 schreef Strani het volgende:
Nou kom op Duitsland, ik had nog wel zin in penalties.
Zeker….quote:
Nou ja zolang Spanje die dan maar opnieuw wint.quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:31 schreef Redefine het volgende:
Een herhaling van de WK finale dus i.p.v. een herhaling van de EK finale.
Ja.quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja zolang Spanje die dan maar opnieuw wint.
Ja. En ook ruim graag.quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Heel graagquote:Op woensdag 23 juli 2025 23:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren.quote:
Als dat gebeurt kijk ik de eerste 3 jaar geen EK meerquote:Op woensdag 23 juli 2025 23:37 schreef BillDauterive het volgende:
Wel fijn dat Spanje ook een verlenging in de benen heeft zitten, dan is de kans groter dat Engeland wint.
Het ging over een ruime nederlaag. Dat zie ik niet gebeuren. Wel dat Spanje wint, maar dan met een doelpunt verschil, misschien twee.quote:Op woensdag 23 juli 2025 23:35 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het misplaatste geluk van Engeland moet toch een keer op zijn.
Maandag? Slagharenquote:
Gefeliciteerd nog!quote:
Als het zo vermoeiend voor je is, hoef je geen goedemorgen te zeggen hoor.quote:
Oh, dat is wel fijn om te weten voor de toekomst.quote:Op donderdag 24 juli 2025 07:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als het zo vermoeiend voor je is, hoef je geen goedemorgen te zeggen hoor.
Dit is mijn favoriet maar die kan ik vandaag niet zingenquote:Op donderdag 24 juli 2025 10:42 schreef AgnesGru het volgende:
Over banaan en liedjes gesproken:
Bekijk deze YouTube-video
Laatste keer was zo'n tien jaar geleden, en de laatste keer daarvoor was meer dan tien jaarquote:
Ow kak. Moet je nu weer lang wachten tot de volgende afspraak?quote:Op donderdag 24 juli 2025 12:51 schreef H_T het volgende:
Tussen 8 en 12:30 zou er iemand komen om onderhoud te plegen. Nog niets gezien of gehoord
Edit: ho, mijn fout. Ik had niet goed gelezen en had moeten bevestigen dat ze vandaag tussen die tijden langs konden komen
De eerst beschikbare datum voor een nieuwe afspraak stond net in het systeem voor eind september/begin oktober. Zal eens bellenquote:Op donderdag 24 juli 2025 13:10 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ow kak. Moet je nu weer lang wachten tot de volgende afspraak?
Nee, zo haal je een abonnement er niet uit denk ik.quote:Op donderdag 24 juli 2025 11:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Laatste keer was zo'n tien jaar geleden, en de laatste keer daarvoor was meer dan tien jaarIk ben dus niet een heel vaste gast
Dat zeg je nou wel, maar: ik kan het park in met een abonnement op Movie Park. Zo boeiend is dat park nou ook weer niet, maar met alle extraatjes erbij kan dat abonnement er voor mij uit met twee bezoekjesquote:Op donderdag 24 juli 2025 16:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, zo haal je een abonnement er niet uit denk ik.
Leuk om te lezenquote:Op woensdag 23 juli 2025 23:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoewel het hier op fietsafstand is, was het voor ons nog maar de tweede keer, dus ik ben geen kenner![]()
Maar het zijn wel vooral achtbanen, attracties waar kleine kinderen ook in kunnen en enkele sterke natte attracties die indruk maken. Dus als het aanbod in Kaatsheuvel met darkrides, sprookjesbos en een overal smaakvolle inrichting je favoriet is, moet je hier even een knop omzetten. Het helpt ook niet mee dat Walibi België met Het Paleis Van De Geest (Villa Volta), Weerwolf (Joris en de Draak), Cobra (Python) en Challenge Of Tutankhamon (Fata Morgana) ook enkele attracties heeft die een vergelijkbare, maar dan betere versie in de Efteling hebben.
Maar dat terzijde is het wel een heel leuk park met een breed en gevarieerd aanbod. Het achtbanenaanbod gaat van geschikt voor kleuters tot iets waar de gemiddelde bezoeker met geen tien paarden in te krijgen is. En voor kinderen van alle leeftijden is er een geschikt aanbod.
De nieuwste aanwinst is Mecalodon. Een familie-achtbaan, waarbij ik de nuance wil aanbrengen dat het wel meer voor families is die gaan hiken in Lapland, dan voor families die een weekje naar de Katjeskelder gaan. Het is weliswaar een achtbaan die niet over de kop gaat, maar toch 65 km/h gaat, en allerlei trucjes uit het boek “Achtbanen bouwen voor Dummies” toepast. Hier viel hij in elk geval bij 2/3e van het gezin enorm in de smaak. Wat heet, we zijn er, ondanks dat het ook weer geen heel rustige dag was, zeven keer ingegaan. Het is een mooie aanwinst, die het gat tussen de kinderachtbanen en het meer spectaculaire werk goed opvult, en het geheel is van wachtrij tot winkel mooi ingericht.
Voor de rest waren we er zo ongeveer van openingstijd tot sluitingstijd, dus we hebben alles wat we wilden kunnen doen. We hebben zelfs de 4D-film gekeken. Die was wel aardig, in elk geval (nog) beter dan Fabula. Alleen het heerlijk kneuterige Waterfietsen op de vijver is er niet van gekomen
Pogacarquote:Op donderdag 24 juli 2025 16:48 schreef Fred_B het volgende:
Je kan veel over Jorgenson zeggen, maar hij heeft in elk geval lekker in beeld gereden.
Dat hij eens lek rijdt morgen en tien minuten verliest.quote:
Jaaaa mijn provincie bezoekenquote:
Iedere keer weer. Iedereen rijdt zich stuk en hij fietst fluitend weg zonder zich al te erg in te spannen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat hij eens lek rijdt morgen en tien minuten verliest.
Inderdaad. Ook weer op dat laatste stuk. Hij rijdt gewoon zittend fluitend weg van Vingegaard.quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Iedere keer weer. Iedereen rijdt zich stuk en hij fietst fluitend weg zonder zich al te erg in te spannen.
Ik las het net ookquote:
Chiel Montagne ook. Ze scheelden 9 jaar maar voor mijn gevoel waren de topjaren van Chiel Montagne veel langer geleden.quote:
Ja, dat is volgens mij een minder bekend aspect van die abonnementen. Mensen rekenen toch al gauw terug naar hoe vaak je het park zelf moet bezoeken om uit de kosten te komen, maar er zitten vaak nog andere voordelen aan.quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:18 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat zeg je nou wel, maar: ik kan het park in met een abonnement op Movie Park. Zo boeiend is dat park nou ook weer niet, maar met alle extraatjes erbij kan dat abonnement er voor mij uit met twee bezoekjes. Ik kreeg er twee extra toegangskaarten bij, gratis bezoekje naar de Efteling, Bobbejaanland, Slagharen, drie parken in Spanje waar ik geweest ben, eentje in Denemarken en ik had gratis naar binnen gekund bij Tusenfryd in Noorwegen, wat ik graag een paar weken eerder had geweten want dan had ik geen ticket hoeven kopen
. Het is me overigens niet geheel duidelijk of de eenmalige toegang die vermeld staat betekent dat je een keer gratis naar een van die parken kan of naar elk van die parken een keer. Ach, ze hebben me binnen gelaten
Slagharen is iets minder vrijgevig, maar je mag alsnog gratis naar binnen bij Movie Park en Bobbejaanland, een aantal buitenlandse parken wat verder weg en je krijgt korting op andere Nederlandse attracties. Koop je zo'n pas tijdens een actie met 40% korting dan ben je 65 euro kwijt voor de duurste. Als je een beetje gebruik maakt van die acties haal je dat er wel uit, ook al bezoek je maar een keer Slagharen
Ik dacht eigenlijk dat die ouder was. Of ik dacht eigenlijk niet zo veel, maar terugrekenend zag hij er in 1985 vrij oud uit voor iemand van 40.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:09 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Chiel Montagne ook. Ze scheelden 9 jaar maar voor mijn gevoel waren de topjaren van Chiel Montagne veel langer geleden.
Ik denk dat we vandaag de dag geen TROS muziekfeest gehad zouden hebben zonder Chiel Montagnequote:Op donderdag 24 juli 2025 18:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat die ouder was. Of ik dacht eigenlijk niet zo veel, maar terugrekenend zag hij er in 1985 vrij oud uit voor iemand van 40.
Wel een iconisch figuur voor de Nederlandstalige muziek en als aanvoerder van het uit de maat klappende TROS-publiek.
quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:18 schreef Fred_B het volgende:
Deze keer hadden we trouwens tickets via Vakantieveilingen, dat leverde ook nog wel een vrij gunstige prijs op (ongeveer de helft korting, overigens momenteel ook verkrijgbaar bij AH in Nederland, maar niet in België). Ondanks het tokkie-gehalte van die site (excuus aan @:arizona ).
Een hoog Tokkie-gehalte wil toch niet zeggen dat je geen recht hebt op je eigen mening? Juist leuk dat je echt mee probeert te doen met de maatschappij!quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jaaaa mijn provincie bezoeken
Ik vind Slagharen best een leuk park, ondanks het Tokkie-gehalte.
quote:
Jeetjequote:Op donderdag 24 juli 2025 18:09 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Chiel Montagne ook. Ze scheelden 9 jaar maar voor mijn gevoel waren de topjaren van Chiel Montagne veel langer geleden.
Moulinex daar heb je meer aan!quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:35 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Jeetje
Het zijn intensieve dagen.
Nou moet ik meteen aan Moulinex denken.
Ja, hij heeft dat wel op de kaart gezegd. En hij had er ook de goede uitstraling voor. Beter dan Jan Smit of die vage gast uit het oosten die het ook weleens deed.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dat we vandaag de dag geen TROS muziekfeest gehad zouden hebben zonder Chiel Montagne
Op weg naar vakantie en weer terug ben ik langs jouw afslag geredenquote:Op donderdag 24 juli 2025 17:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jaaaa mijn provincie bezoeken
Ik vind Slagharen best een leuk park, ondanks het Tokkie-gehalte.
Ik moet zeggen dat de reviews over het gemiddelde publiek mij er altijd wel van weerhouden hebben om ooit naar Walibi in Nederland te gaan. Dat doet potentieel toch best behoorlijk afbreuk aan een leuk dagje uit.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:32 schreef Arizona het volgende:
[..]Daar heb ik ook weleens tickets gekocht! Voor (in ieder geval destijds) Tokkie-sauna de Zwaluwhoeve
En spotgoedkope kaartjes voor een zwembad en binnenspeeltuin op een camping in de regio.
Ik heb het ticket aan de kassa gekocht en meteen gebruiktquote:Op donderdag 24 juli 2025 18:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Overigens kan je zo’n parkticket wat je kwijt wil meestal nog wel redelijk goed kwijt op Marktplaats ofzo. Zo ben ik ooit van een kaartje voor Walibi af gekomen.
Als je er op een rustige dag bent kan het best leuk zijnquote:Op donderdag 24 juli 2025 18:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de reviews over het gemiddelde publiek mij er altijd wel van weerhouden hebben om ooit naar Walibi in Nederland te gaan. Dat doet potentieel toch best behoorlijk afbreuk aan een leuk dagje uit.
Je laat ons wel ons eigen onderzoek doen. Dit is trouwens Guido Jonkers.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:35 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Jeetje
Het zijn intensieve dagen.
Nou moet ik meteen aan Moulinex denken.
Vorig jaar waren wij door omstandigheden in het laatste weekend dat die tickets geldig waren. Toen was het eigenlijk helemaal niet zo druk. Dat wil zeggen, er was zeker gezellige bedrijvigheid, maar met een beetje tactisch plannen konden we overal probleemloos in.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:42 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb het ticket aan de kassa gekocht en meteen gebruiktDat wordt hem dus niet meer. Alsnog bijna 20 euro korting gekregen op het ticket
De laatste week dat AH Efteling-tickets geldig zijn is ook een goede week om eens op Marktplaats te kijken als je er toch al heen wil
Ja, voor de kleine man ligt de grens nu bij dingen als Troy en Joris en de Draak, dus het is misschien sowieso nog wat te vroegquote:Op donderdag 24 juli 2025 18:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je er op een rustige dag bent kan het best leuk zijnMoet je wel van achtbanen houden, anders heb je er niets te zoeken
De naam zei me eerst niets maar nu ik hem zie komt hij me toch bekend voor. Ik geloof dat ik wat filmpjes heb gezien van Op Volle Toeren.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:09 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Johquote:Op donderdag 24 juli 2025 18:47 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je laat ons wel ons eigen onderzoek doen. Dit is trouwens Guido Jonkers.
Bekijk deze YouTube-video
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |