quote:mijn moeder is vermoord
Ja, vind ik ook hoor. Ik snap niet waarom een buitenlander die zijn vrouw vermoordt wel eerwraak pleegt en een Nederlander niet.quote:
Eerwraak bestaat in onze geschiedenis niet.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:46 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook hoor. Ik snap niet waarom een buitenlander die zijn vrouw vermoordt wel eerwraak pleegt en een Nederlander niet.
Het hangt van het motief af of er sprake is van eerwraak. Als dat gebeurd omdat er gevonden wordt dat de eer van de familie geschonden is dan heet dat eerwraak. Daar is bij mensen met een migratieachtergrond vaker sprake van.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:46 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook hoor. Ik snap niet waarom een buitenlander die zijn vrouw vermoordt wel eerwraak pleegt en een Nederlander niet.
Ja, das makkelijk.quote:
Hou toch op, een moeder voor de ogen van haar kinderen afschieten? Wat voor monster ben je dan?quote:Op woensdag 16 juli 2025 00:46 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Het hangt van het motief af of er sprake is van eerwraak. Als dat gebeurd omdat er gevonden wordt dat de eer van de familie geschonden is dan heet dat eerwraak. Daar is bij mensen met een migratieachtergrond vaker sprake van.
Mensen zonder migratieachtergrond doen het eerder uit jaloezie of woede.
Uiteindelijk is het vermoordden van iemand net zo erg.
Geen toeslagen terugbetalen of familie tot de 3e generatie uitzetten? Icm met doodstraf. Vond ik wel een geniaal plan.quote:Op woensdag 16 juli 2025 02:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, das makkelijk.
Vele verliezers en een dader, das geen verliezer of slachtoffer. Das een moordenaar en een enorm laffe ook.
Voor dit type daders mogen ze best een contact afsluiten met die nieuwe gevangenis in El Salvador.
Rot maar lekker weg tussen 70 man op cel.
Schiet je toch geen zak mee op, mogelijk is het de vader van die kids. Moeten ze ook het land nog uit.quote:Op woensdag 16 juli 2025 03:01 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Geen toeslagen terugbetalen of familie tot de 3e generatie uitzetten? Icm met doodstraf. Vond ik wel een geniaal plan.
Het misbruiken van kindertjes wel.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eerwraak bestaat in onze geschiedenis niet.
Goede vergelijking wel.quote:Op woensdag 16 juli 2025 07:02 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Het misbruiken van kindertjes wel.
Waar gaat het in mijn verhaal daarover?quote:Op woensdag 16 juli 2025 02:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hou toch op, een moeder voor de ogen van haar kinderen afschieten? Wat voor monster ben je dan?
Das echt een kneuzenactie, dan ben je niveau strontvlieg.
Je blijft lekker bezig met de oneliners…en whataboutism en je zoekt naar allerlei bliksemafleiders. De verhouding eerwraak binnen de allochtone gemeenschap is vele malen hoger dan die binnen de autochtone gemeenschap. Net als kindhuwelijken legaal zijn binnen bepaalde culturenquote:Op woensdag 16 juli 2025 07:02 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ze keek naar een andere man.quote:Op woensdag 16 juli 2025 07:26 schreef inXs het volgende:
[..]
Maar daar gaat het hier niet over, zijn de motieven uberhaubt al boven tafel?
Als er gereageerd wordt met eerwraak op iets wat nog onduidelijk is, kom ik ook met mijn oneliners. Zo werkt het hier.quote:Op woensdag 16 juli 2025 07:26 schreef inXs het volgende:
[..]
Je blijft lekker bezig met de oneliners…en whataboutism en je zoekt naar allerlei bliksemafleiders. De verhouding eerwraak binnen de allochtone gemeenschap is vele malen hoger dan die binnen de autochtone gemeenschap. Net als kindhuwelijken legaal zijn binnen bepaalde culturen![]()
Maar daar gaat het hier niet over, zijn de motieven uberhaubt al boven tafel?
Ze volgen je profeet.quote:Op woensdag 16 juli 2025 07:02 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Buurtbewoner Tom, die geschreeuw hoorde en vlak daarna ter plaatse kwam, vertelt: „Ik zag dat het slachtoffer een schotwond aan het hoofd had. Wij waren gelukkig niet de eersten die het zagen. De andere buren stonden daar met twee kinderen die in blinde paniek waren.”quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:27 schreef TLC het volgende:
Waar ergens in de bron staat dat de kinderen erbij waren ? Ik zie t niet
Bij de een beland je in de gevangenis, bij de ander wordt je als profeet aanboden.quote:Op woensdag 16 juli 2025 07:02 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Maak er even van: religieuze westerse groepen, conservatieve Christenen, etc. Niet de islam is het probleem, religie is het probleemquote:Op woensdag 16 juli 2025 08:21 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Als er gereageerd wordt met eerwraak op iets wat nog onduidelijk is, kom ik ook met mijn oneliners. Zo werkt het hier.
Kindhuwelijken zijn ook normaal binnen enkele Westerse groepen trouwens![]()
![]()
Wie is mijn profeet?quote:
Om te kotsen, niet.quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:35 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Bij de een beland je in de gevangenis, bij de ander wordt je als profeet aanboden.
Nee. Mannen zijn het probleem, met de smoes religie/geld/whatever.quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:57 schreef inXs het volgende:
[..]
Maak er even van: religieuze westerse groepen, conservatieve Christenen, etc. Niet de islam is het probleem, religie is het probleemmet name conservatisme….
Binnen bepaalde kringen worden zaken genormaliseerd, eerwraak (als dat speelt) is er 1 van. Mannen is wel erg generiek ben ik bangquote:Op woensdag 16 juli 2025 09:05 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wie is mijn profeet?
[..]
Om te kotsen, niet.
[..]
Nee. Mannen zijn het probleem, met de smoes religie/geld/whatever.
Kunnen we de incel discussie ook weer starten. Arme mannenquote:Op woensdag 16 juli 2025 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Weer een man die het niet kan verkroppen dat de relatie voorbij is.
Nee, hoezo? De meeste mannen doen dit soort dingen natuurlijk niet.quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:15 schreef inXs het volgende:
[..]
Kunnen we de incel discussie ook weer starten. Arme mannen
Volgens mij bedoelen we hetzelfdequote:Op woensdag 16 juli 2025 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, hoezo? De meeste mannen doen dit soort dingen natuurlijk niet.
Kindermisbruik is niet normaal, toch gebeurt het zat in NL. Seks met minderjarigen is ook niet normaal, toch vind je hier mensen die zeggen dat ze als 40 jarige best een meid van 16 willen neuken.quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:12 schreef inXs het volgende:
[..]
Binnen bepaalde kringen worden zaken genormaliseerd, eerwraak (als dat speelt) is er 1 van. Mannen is wel erg generiek ben ik bangDe smoes is uiteindelijk macht en geld leidt tot macht, net als een positie binnen de religie.
Het probleem is niet de smoes, het probleem is de legitimering en normalisering van bepaalde acties binnen bepaalde kringen/religies. Daardoor gebeuren zaken op grote schaal. De individu heeft vooral een kronkel in zijn hoofd.
Alleen maar vrouwen op straat zou wellicht helpen ja.
Huidige Europese trend zijn 16 jarige Oekraďners die hun moeders vermoorden.quote:Op woensdag 16 juli 2025 10:17 schreef Domnivoor het volgende:
De dader is een moslim, een Roemeen en een PVV’er![]()
Bron: Gerda op Facebook
De oplossing is dan ook dat we een maatschappij maken met substantieel meer vrouwen dan mannen. Dat kan met sperma sorteren.quote:Op woensdag 16 juli 2025 10:53 schreef Servieskast het volgende:
Het zijn overwegend mannen die het probleem zijn.
Dat is meestal wel het motief van femicide.quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig heeft hij ze 'gespaard'..quote:Op woensdag 16 juli 2025 11:46 schreef Mrmime het volgende:
Lafaard. Komt ie makkelijk mee weg.
Arme kinderen.
Hele schrale troost.quote:
Ook deze zaak hebben we weer opgelost.quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:15 schreef onlogisch het volgende:
@:fokdetectives kom maar door.
@:Caland
@:Zipportal
@:Rambodirk
@:Wereldgozer
Als het hun vader was.quote:Op woensdag 16 juli 2025 11:51 schreef maily het volgende:
[..]
Hele schrale troost.
Twee kindjes moeten nu verder met in gedachten hun vermoorde moeder en een laffe vader ....
Hopelijk niet dan.quote:Op woensdag 16 juli 2025 11:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als het hun vader was.
Dat weten we niet.
En het bericht wat ik en Kim-Holland hebben geplaatst melden dat ook gewoon hoor. Net als haar trouwens.quote:Op woensdag 16 juli 2025 11:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Hij kwam uit Eindhoven meldt nu.nl.
Jawel. Die waren getuige van de moord op hun moeder.quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:00 schreef mitt het volgende:
[..]
Hopelijk niet dan.
Weten officieel niet eens dat er kinderen bij waren toch?
Later aangevuld door Kim Holland.quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:02 schreef Momo het volgende:
[..]
En het bericht wat ik en Kim-Holland hebben geplaatst melden dat ook gewoon hoor. Net als haar trouwens.
ONZ / Zijn Brabanders gewelddadiger?quote:Op woensdag 16 juli 2025 11:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Hij kwam uit Eindhoven meldt nu.nl.
Nee, maar het komt wel veel vaker voor.quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:31 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik lees "femicide" wat is er gebeurd met het benoemen bij wat het is: moord?
Femicide, als of moord op vrouwen erger is dan moord op mannen
Onder wat voor steen kom jij vandaan dan? Het heet femicide omdat het bijna altijd de partner of ex-partner is, dat is bij mannen toch een tikkeltje anders....quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:31 schreef Telefoonvork het volgende:
Nee stel je voor, dan had je nog wat moeten doen ook.quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:32 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik zag dat het slachtoffer een schotwond aan het hoofd had. Wij waren gelukkig niet de eersten die het zagen
Stap eens uit je Andrew Tate bubbel.quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:31 schreef Telefoonvork het volgende:
O, en dat zorgt ervoor dat het opeens kwalificeert voor een apart woord? Alsof het opeens erger is als het bij een vrouw gebeurt?quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, maar het komt wel veel vaker voor.
Jammer dat je je vooral druk maakt over dat woord.
Laten we het beestje gewoon bij zijn naam noemen: moord. Voor alle duidelijkheid: als iemand vermoord wordt, dan is zijn/haar leven gewoon over door de actieve handeling van een ander. Vrouwen en mannen zijn allebei net zo dood door moord. Het is niet opeens anders omdat het een vrouw betreft.quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Onder wat voor steen kom jij vandaan dan? Het heet femicide omdat het bijna altijd de partner of ex-partner is, dat is bij mannen toch een tikkeltje anders....
Hoeveel vrouwen vermoorden hun partner in NL?quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:29 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Laten we het beestje gewoon bij zijn naam noemen: moord. Voor alle duidelijkheid: als iemand vermoord wordt, dan is zijn/haar leven gewoon over door de actieve handeling van een ander. Vrouwen en mannen zijn allebei net zo dood door moord. Het is niet opeens anders omdat het een vrouw betreft.
Ik ben gechoqueerd door de gedachtegang dat een moord op een vrouw opeens als anders wordt gezien dan de moord op een man. Moord is moord, en het is altijd erg.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
Stap eens uit je Andrew Tate bubbel.
Zucht....quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:29 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Laten we het beestje gewoon bij zijn naam noemen: moord. Voor alle duidelijkheid: als iemand vermoord wordt, dan is zijn/haar leven gewoon over door de actieve handeling van een ander. Vrouwen en mannen zijn allebei net zo dood door moord. Het is niet opeens anders omdat het een vrouw betreft.
Dat heeft er niks mee te maken. Moord is moord.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:32 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen vermoorden hun partner in NL?
Correct. Maar dat heeft niet te maken met het hangen van een definitie aan dit soorten moorden. Seks is immers ook seks als het verkrachting is. Toch net andersquote:Op woensdag 16 juli 2025 13:32 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken. Moord is moord.
Nu verdraai je de discussie. Verkrachting is seks tegen de wil van het slachtoffer. Dit is iets wat ook bij mannen gebeurt (toegegeven, minder vaak dan bij vrouwen, maar niettemin, het gebeurt), trouwens. Maar verkrachting en moord zijn twee verschillende dingen. Verwissel ze niet.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:34 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Correct. Maar dat heeft niet te maken met het hangen van een definitie aan dit soorten moorden. Seks is immers ook seks als het verkrachting is. Toch net anders
Nee, een moeder is vermoord voor het oog van haar kinderen. Dat is walgelijk, en niet hoe we het noemen.quote:
Klopt. Discussie is: WEER een vrouw vermoord in een land dat claimt dat vrouwen hier beter behandeld worden. Misschien is er een reden voor het woord femicide.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:37 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Nu verdraai je de discussie. Verkrachting is seks tegen de wil van het slachtoffer. Dit is iets wat ook bij mannen gebeurt (toegegeven, minder vaak dan bij vrouwen, maar niettemin, het gebeurt), trouwens. Maar verkrachting en moord zijn twee verschillende dingen. Verwissel ze niet.
Waarom niet gewoon moord? Dit maakt het alleen maar gecompliceerd.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als een vrouw vermoord wordt dan heet het femicide en als een man vermoord wordt dan heet het homicide.
Het heeft er juist alles mee te maken, femicide is iets dat juist gebeurt op vrouwen door hun (ex-)partner.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:32 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken. Moord is moord.
Femicide komt ook voor zonder dat er sprake is van een scheiding of (minderjarige) kinderen, de suggestie dat moeder wel weer een loeder zal zijn geweest door haar kinderen bij de ex weg te houden is niet alleen compleet bizar en victim blaming, maar zelfs als ze dat gedaan zou hebben, is deze uitkomst het bewijs dat ze daar helemaal gelijk in had.quote:<Knip>
Als je je ex "pest" omdat je ex een gevaar is, dan is dat geen pesten maar je kinderen beschermen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kom maar met een bron van je beweringen. Jij beweert dat veel vrouwen die vermoord zijn door hun ex het er een beetje zelf naar gemaakt hebben he, door hem te ‘pesten’ op manieren als de kinderen weghouden enz. Een bron graag.
Ook al zou ze het gedaan hebben, dan heeft ze achteraf toch gelijk gehad. Soms heeft het een reden om de vader niet in beeld te willen hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:53 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik zeg niet altijd, noch zeg ik dat ik dat zij dit heeft gedaan
Onderduiken in een blijf van m'n lijf huis... ja dat is ook echt het "pesten" van je ex.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:07 schreef KinKiJan het volgende:
Doodgeschoten moeder zat met kinderen ondergedoken in blijf-van-mijn-lijfhuis
Daar zat ze blijkbaar ook al even. Daar zat ze ook niet voor zweetvoeten, of omdat hierboven op bizarre wijze gesuggereerd werd vanwege het mogelijke pesten van haar ex...
quote:
En idd... uit bovenstaand linkje:quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:39 schreef MissButterflyy het volgende:
En let maar op, straks zal blijken dat deze vrouw al langer werd lastig gevallen door haar ex en het bekend was bij de politie…
quote:Bronnen van De Telegraaf vertellen dat het slachtoffer al meermalen aan de bel had getrokken en zij de politie eerder al had ingeschakeld. De Haagse politie wil dat niet bevestigen, maar zegt alles in het onderzoek mee te nemen, ook het voortraject.
Sommige van dat soort types kunnen het op zich wel verkroppen dat de relatie voorbij is, maar kunnen het niet verkroppen als hun ex een nieuwe relatie met een andere man aangaat.quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
'Onderzoek'quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
En idd... uit bovenstaand linkje:
[..]
Nou ja ze zat dus al op een geheim adres en hij zat klaarblijkelijk al 3 weken vast, dus in zoverre zou ik niet meteen naar de autoriteiten gaan wijzen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Onderzoek'
'Voortraject'
Vrouw is intussen dood. Lekker gewerkt weer.
Dat hij op een bepaald moment 3 weken vastgezeten heeft betekent niet dat er niet iets mis is met het onderzoek.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou ja ze zat dus al op een geheim adres en hij zat klaarblijkelijk al 3 weken vast, dus in zoverre zou ik niet meteen naar de autoriteiten gaan wijzen.
Gvd ....quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
En idd... uit bovenstaand linkje:
[..]
Pfff wat verschrikkelijk voor die kinderen.. gewoon zien hoe je moeder door haar hoofd wordt geschoten door je vader. Hoop dat die kinderen de beste hulp krijgen wat er bestaat.quote:
Dit.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:37 schreef Ama het volgende:
[..]
Pfff wat verschrikkelijk voor die kinderen.. gewoon zien hoe je moeder door haar hoofd wordt geschoten door je vader. Hoop dat die kinderen de beste hulp krijgen wat er bestaat.
Precies, altijd die mannen. Vrouwen gaan altijd heel goed met een relatiebreuk om - nooit haatdragend of jaloers gelukkig. Vrouwen 🙏🙏quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe vaak schiet een vrouw haar ex-man dood na een relatiebreuk?quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Precies, altijd die mannen. Vrouwen gaan altijd heel goed met een relatiebreuk om - nooit haatdragend of jaloers gelukkig. Vrouwen 🙏🙏
Weinig.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe vaak schiet een vrouw haar ex-man dood na een relatiebreuk?
Bron: Femicide in (ex-) partnerrelaties | Movisie https://share.google/lCLU4c4n5jRCn6Ct1quote:In een periode van vijf jaar zijn er in totaal 217 vrouwen gedood. Bijna 60 % van de vrouwen is vermoord door de (ex-) partner. Dat zijn 127 vrouwen. Voor mannen ligt dit anders. In een periode van vier jaar zijn 416 mannen vermoord. In 4,1 % van de gevallen is de man door de (ex-)partner vermoord. Dat zijn 17 mannen. Geweld door een (ex-)partner of familieleden eindigt voor vrouwen ruim 4 keer zo vaak in moord dan moord en doodslag in het criminele circuit voor mannen.
Geschat: 4 a 5 x per jaar. Aldus chat gpt. Is een schatting.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn link gaf aan 127 vrouwen in 5 jaar, dus dat is 25,4 per jaar (2 per maand), en 17 mannen in 4 jaar, dus dat is 4,25 per jaar (1 per 3 maanden).quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Geschat: 4 a 5 x per jaar. Aldus chat gpt. Is een schatting.
Ok. Overigens het is niet in zijn geheel zwart-wit.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kom maar met een bron van je beweringen. Jij beweert dat veel vrouwen die vermoord zijn door hun ex het er een beetje zelf naar gemaakt hebben he, door hem te ‘pesten’ op manieren als de kinderen weghouden enz. Een bron graag.
Ik snap ook niet dat er meteen femicide geroepen wordt terwijl het motief niet bekend is. Vooralsnog lijk het meer op partner moord.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:09 schreef Telefoonvork het volgende:
Meer zinnigs kan ik niet uit Gemini peuteren. Nog steeds zie ik de noodzaak niet in voor een apart woord als er nog geen 50 vrouwelijke slachtoffer zijn (en nog niet eens allemaal door de (ex-)partner) op een bevolking van 18 miljoen.
Hoe vaak schiet een ex-man haar vrouw dood na een relatiebreuk? En dan graag in het perspectief van het totale aantal relatiebreuken!quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, zo zag Driekus het ook. Hij was onschuldig in zijn ogen en moest dit wel doen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe vaak schiet een ex-man haar vrouw dood na een relatiebreuk? En dan graag in het perspectief van het totale aantal relatiebreuken!
Hoe vaak houd een vrouw de kinderen bij de ex-man weg na een relatiebreuk! Hoe vaak traineert een vrouw de omgang van de kinderen met de ex-man?
Er lopen hier een paar feministen en mannenhaters rond - die staan altijd gelijk klaar met dit soort termen 😇quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat er meteen femicide geroepen wordt terwijl het motief niet bekend is. Vooralsnog lijk het meer op partner moord.
Reageer eens op de inhoud van de post - of is dat te confronterend?quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, zo zag Driekus het ook. Hij was onschuldig in zijn ogen en moest dit wel doen.
Het is misselijkmakend dat jij weer een huillie wil doen ‘want vrouwen doen ook!’quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Reageer eens op de inhoud van de post - of is dat te confronterend?
https://www.ad.nl/binnenl(...)mijn-leven~a8e2f00c/quote:Joeweela, een amateurzangeres en behorend tot de Sinti-zigeunergemeenschap, zou zeven weken ondergedoken zijn geweest in een blijf-van-mijn-lijfhuis in Gouda. Op Facebook meldde Driekus dat zijn ex hun twee kinderen van 7 en 6 jaar oud bij hem weghield
Nee, ik vermoed dat het reizigers zijn. Vermoed, he?quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:23 schreef Servieskast het volgende:
Is dit wel of geen eerwraak nu deze meneer Driekus het.
Ja.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Was Driekus ook een Sinti of was hij een gadjo ?
Maakt dat wat uit?quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wait what nowquote:Op woensdag 16 juli 2025 13:43 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Bovendien; hoe vrouwen vechten is een stuk gemener dan mannen. Het zal mij niks verbazen als zij hele vervelende dingen heeft gedaan (de kinderen bewust bij hem weghouden, eindeloos procederen, etc.). Dit is iets wat vrouwen overigens best vaak doen bij hun ex-partners.
Dat de dader een steekje los had, dat is mij echter wel duidelijk.
Ik vermoed een Sinti. Zal het aan mijn buuf vragen als ik haar zie.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wait what now?quote:
Je laatste statement klopt nietquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:09 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ok. Overigens het is niet in zijn geheel zwart-wit.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)van-psychisch-geweld <- het CBS over psychisch partnergeweld. Opvallend: vrouwen vaker slachtoffer, echter mannen zijn ook slachtoffer (zij het in mindere mate).
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)sen-vermoord-in-2023 <- moord statistieken. Vrouwen worden wel erg (procentueel)vaak vermoord door de (ex-)partner. Er worden echter veel meer mannen vermoord (in totaal, dus niet alleen door de ex-partner). De statistieken zijn echter niet zo belachelijk hoog dat ik de noodzakelijkheid zie voor een apart woord. Hoe je het ook wend of keert, 41 vrouwelijke slachtoffers van moord is nou niet echt veel te noemen (natuurlijk: elke is er één te veel). Let wel: dit zijn statistieken die uit 2023 zijn.
Meer zinnigs kan ik niet uit Gemini peuteren. Nog steeds zie ik de noodzaak niet in voor een apart woord als er nog geen 50 vrouwelijke slachtoffer zijn (en nog niet eens allemaal door de (ex-)partner) op een bevolking van 18 miljoen.
Dat het choquerend is om je ex-partner te vermoorden voor het oog van de kinderen, staat buiten kijf. Maar nog steeds geen reden voor een apart woord (femicide), volgens mij. Bovendien: dat is een Engels woord. Laten we er, als het volgens de drammers, nou echt moet een Nederlands woord voor verzinnen.
Ik heb geen gegevens kunnen vinden over dat vrouwen vaker het probleem zijn dan mannen. Het is moeilijk om iets subjectiefs als dat in statistieken te meten. Ik ga mijn mond hier verder maar over houden, aangezien ik het niet hard kan maken. Mijn excuus als ik mensen heb gekwetst door mijn botte opmerkingen.
Ik wil iedereen echter één ding op het hart drukken, dat een moord in het nieuws komt in Nederland, toont dat dat hier héél erg weinig voorkomt (wat best een goed gegeven is).
Anders google je even wat femicide betekentquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat er meteen femicide geroepen wordt terwijl het motief niet bekend is. Vooralsnog lijk het meer op partner moord.
Ik denk niet dat daar ooit onderzoek naar is gedaan. Naar dat laatste.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe vaak schiet een ex-man haar vrouw dood na een relatiebreuk? En dan graag in het perspectief van het totale aantal relatiebreuken!
Hoe vaak houd een vrouw de kinderen bij de ex-man weg na een relatiebreuk! Hoe vaak traineert een vrouw de omgang van de kinderen met de ex-man?
En dan nog, je kunt een straatverbod aanvragen, maar als iemand dat met voeten treedt, moet jij bewijsmateriaal gaan verzamelen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prima term. 30 jaar geleden werd het een crime passionele genoemd en werd er nogal lacherig over gedaan, de vrouw was vast vreemd gegaan en had het vast over zichzelf afgeroepen (helaas zoals je ziet zijn veel mannen in dit topic nog in die tijdsgeest blijven hangen)
We zijn nu verder in het zien van bepaalde kenmerken die daders en relaties hebben, helaas is het nog niet altijd zo dat het voorkomen kan worden, daar moeten nog veel stappen in worden genomen. En natuurlijk is niet alles te voorkomen, maar een stukje voorlichting is ook belangrijk. Vaak zitten vrouwen in zo’n relatie en geven ze subtiele signalen naar de omgeving die niet worden opgevangen. Het wordt heel lastig voor een vrouw uit zo’n relatie te stappen als de omgeving het niet herkent.
Of als de politie het niet serieus neemt als ze daar eindelijk naartoe stapt.
Het zijn altijd de mannen die het schuld zijn héquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Als je als vrouw in NL weg gaat bij je man gebeurd het echt niet zomaar dat je in blijf van mijn lijf huis terecht komt. Dan is er al heel veel hulpverlening betrokken, en de hulpverlening haalt de kinderen ook niet zomaar weg bij de vader. Er wordt altijd ingezet op dat vader ook betrokken blijft en zijn kinderen blijft zien. Als de veiligheid van moeder en de kinderen echter in gevaar is, en ze kan nergens anders heen zonder dat hij daar ook komt, kan een plaatsing in een blijf van mijn lijf huis een optie zijn.
Natuurlijk zal zijn verhaal helemaal anders zijn, dat is te zijn in de verhalen op Facebook. Hij lijkt nul inzicht in zijn eigen handelen te hebben en het is allemaal de schuld van de ex.
Helaas zijn er altijd mensen die zijn kant ook geloven. Zo iemand zou verplichte hulp moeten krijgen, je ziet op Facebook gewoon dat hij helemaal doordraait. En zie waar het toe heeft geleid.
Vast familie van die domme Jermaine Wattimena.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:02 schreef de_boswachter het volgende:
Driekus K.
Stukje kampjoekel @:zipportal
Wat bedoel je hiermee? Waarom alweer een man die op z’n pik is getrapt en zich aangesproken voelt?quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het zijn altijd de mannen die het schuld zijn hé
Femicide, of vrouwenmoord, is het opzettelijk doden van een vrouw of meisje, waarbij de dader haar doodt omdat ze een vrouw is.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:52 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Anders google je even wat femicide betekent
Frusty de clown is in town. Je gaat er geen woord aan verspillen maar intussen doe je dat toch 🤣 - met gigantische oogkleppen op en telkens weer die mannen afvallen. Over aangevallen gevoelen gesproken.....quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is misselijkmakend dat jij weer een huillie wil doen ‘want vrouwen doen ook!’
Incel.
Ga er verder geen woord aan verspillen. Er is een vrouw vermoord voor de ogen van haar kinderen en jij wil het alleen maar hier over hebben.
Net als die Telefoonvork. Hoe komt het dat je je zo aangevallen voelt?
Ja? Hij mag wegrotten in een cel?quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Frusty de clown is in town. Je gaat er geen woord aan verspillen maar intussen doe je dat toch 🤣 - met gigantische oogkleppen op en telkens weer die mannen afvallen. Over aangevallen gevoelen gesproken.....
Over deze dader hoeven we geen discussie te voeren - die mafkees mag de rest van zijn leven wegrotten in de cel wat betreft. Echter wel over die opmerking weer een man..... Daarmee insinueer je dat alleen mannen dit gestoorde gedrag vertonen - en daar sla je de plank dus volledig mis.
En pas op hoor, niet inhoudelijk reageren ☝️
Een lijk stoppen ze niet in de cel hoor.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Frusty de clown is in town. Je gaat er geen woord aan verspillen maar intussen doe je dat toch 🤣 - met gigantische oogkleppen op en telkens weer die mannen afvallen. Over aangevallen gevoelen gesproken.....
Over deze dader hoeven we geen discussie te voeren - die mafkees mag de rest van zijn leven wegrotten in de cel wat betreft. Echter wel over die opmerking weer een man..... Daarmee insinueer je dat alleen mannen dit gestoorde gedrag vertonen - en daar sla je de plank dus volledig mis.
En pas op hoor, niet inhoudelijk reageren ☝️
De kinderen bewust bij de man weghouden is strafbaar en zeer schadelijk voor de kinderen. Let wel: geen enkele reden praat deze absurde daad goed maar er zijn meestal wel 2 kanten aan het verhaal. Al willen sommigen hier dat niet inzien want ja altijd die mannen he....quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Femicide, of vrouwenmoord, is het opzettelijk doden van een vrouw of meisje, waarbij de dader haar doodt omdat ze een vrouw is.
Is er enig bewijs waaruit blijkt dat dit het geval is? Van wat ik gelezen heb heeft hij haar vermoord vanwege relatie problemen.
edit: omdat hij z'n kinderen niet mocht zien.
Oh ja, die lafbek heeft zichzelf omgebracht - compleet doorgedraaid!quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Een lijk stoppen ze niet in de cel hoor.
Is het bewust? Of was het bijv. een door de rechter bepaalde omgangsregeling? En er zal ook een reden zijn dat ze blijkbaar in een blijf van m'n lijf huis zat.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
De kinderen bewust bij de man weghouden is strafbaar en zeer schadelijk voor de kinderen. Let wel: geen enkele reden praat deze absurde daad goed maar er zijn meestal wel 2 kanten aan het verhaal. Al willen sommigen hier dat niet inzien want ja altijd die mannen he....
Dat is een jou probleem. Eerwraak gaat om het hooghouden van de familie eer. Is feitelijk iets anders en doorgaans alleen iets uit achterlijke culturen, denk aan Afghanistan of Syriequote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:46 schreef Servieskast het volgende:
[..]
En je blijft maar onzin uitbraken.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
De kinderen bewust bij de man weghouden is strafbaar en zeer schadelijk voor de kinderen. Let wel: geen enkele reden praat deze absurde daad goed maar er zijn meestal wel 2 kanten aan het verhaal. Al willen sommigen hier dat niet inzien want ja altijd die mannen he....
Zoals ik het begrepen heb werd zij mishandeld, moet ze de kinderen dan achterlaten bij iemand die zichzelf niet onder controle heeft?quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ook een soort femicide, de ultieme wraak op de moeder van je kinderen en hen mee te nemen in een laffe suicide.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef maily het volgende:
Ik mag ze niet meer zien dus jij ook niet.
Nu zijn beide ouders er niet meer.
Paar weken geleden nam Klaas zijn twee kinderen mee in de dood.
Sinti en Roma werden vroeger Zigeuners genoemd, maar dat mag dus inderdaad niet meer omdat de benaming Zigeuner als beledigend wordt beschouwd. Sinti en Roma komen oorspronkelijk uit het noorden van India. Het Romanes, de taal van de Sinti en Roma, is verwant aan Hindi.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:29 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, ik vermoed dat het reizigers zijn. Vermoed, he?
(wat vroeger Zigeuners werd genoemd, maar dat mag niet meer)
Zigeuner betekent "dief."quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sinti en Roma werden vroeger Zigeuners genoemd, maar dat mag dus inderdaad niet meer omdat de benaming Zigeuner als beledigend wordt beschouwd. Sinti en Roma komen oorspronkelijk uit het noorden van India. Het Romanes, de taal van de Sinti en Roma, is verwant aan Hindi.
Reizigers stammen af van autochtone Nederlanders die in de 19de eeuw begonnen rond te trekken. Ze leefden meestal in woonwagens, vandaar dat ze ook wel woonwagenbewoners werden genoemd. Toen het rondtrekken niet meer mocht, werden ze gedwongen om zich op speciaal daarvoor ingerichte woonwagenkampen te vestigen. Omdat ze op een kamp wonen, worden ze dus ook wel Kampers genoemd, maar dat wordt door de betreffende groep als beledigend ervaren.
Je zou er toch geen woorden meer aan vuil maken? Erg consequent ben je niet....quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En je blijft maar onzin uitbraken.
Een vrouw en kinderen worden nooit zomaar in een blijf van mijn lijf huis geplaatst, dan is er al hulpverlening en politie betrokken, en die willen bij een scheiding altijd beide ouders betrekken. Vaders worden niet zomaar uitgesloten, jij doet hier alsof het wel zo is.
Ze had gelijk, want nu is ze door hem gedood. Waar ze bang voor was, is gebeurd. En dat was vast ook de reden dat hij zijn kinderen niet zag, omdat hij gewelddadig was.
Echt, hier onzin uitbraken en mij dan beschuldigen niet op de inhoud in te gaan.
Ik zie het juist andersom. Feit dat een man z'n ex neerschiet laat juist zien dat er een gegronde reden is om hem niet bij zijn kinderen te laten.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
En die kerel die vorige maand het water inreed met zijn kinderen…quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:58 schreef Firuze60 het volgende:
Wat heeft in de godsnaam de achtergrond van de dader er mee te maken? Zo van, een brave geboren witte Nederlander gebeurt dit veel minder?
Ik kan mij nog goed heugen over de Zoetermeer moord op vrouw en kinderen, een brave witte kantoorpik, en ook die politieknakker die zijn vermoorde zoontjes achterliet in een rioolpijp.
Zoek svp even het woord femicide opquote:Op woensdag 16 juli 2025 16:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ook een soort femicide, de ultieme wraak op de moeder van je kinderen en hen mee te nemen in een laffe suicide.
Zoek jij even het woord wraak op.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zoek svp even het woord femicide op
Dat heeft er niks mee te maken, maar die discussie ontstond naar aanleiding van de vraag of het eerwraak was of niet.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:58 schreef Firuze60 het volgende:
Wat heeft in de godsnaam de achtergrond van de dader er mee te maken? Zo van, een brave geboren witte Nederlander gebeurt dit veel minder?
Ik kan mij nog goed heugen over de Zoetermeer moord op vrouw en kinderen, een brave witte kantoorpik, en ook die politieknakker die zijn vermoorde zoontjes achterliet in een rioolpijp.
Ik bedoel dus dat je de hele historie moet meenemen. Vanaf het begin - als dat uberhaupt mogelijk isquote:Op woensdag 16 juli 2025 17:00 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Ik zie het juist andersom. Feit dat een man z'n ex neerschiet laat juist zien dat er een gegronde reden is om hem niet bij zijn kinderen te laten.
En wat betreft die Klaas, had de vader een totaalverbod, hadden die kinderen nu nog geleefd.
De vader helemaal uit het ontzag zetten gaat echt niet zo makkelijk hoor, vaak juist te moeilijk.
Ik heb net een hele lange defenitie opgezocht, staat in dit topic.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zoek svp even het woord femicide op
Nu.nlquote:Het Openbaar Ministerie (OM) van Oost-Brabant bevestigt tegenover NU.nl dat de vrouw op 2 juni aangifte heeft gedaan tegen haar ex-partner. Hij is aangehouden wegens wapenbezit en mishandeling van zijn ex-partner. Hij is op 5 juni voorgeleid aan de rechter-commissaris en toen twee weken vastgehouden voor wapenbezit.
Oh ok, gemeenschappelijk woord is dan wraak.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken, maar die discussie ontstond naar aanleiding van de vraag of het eerwraak was of niet.
Ik had je verkeerd gequote.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat je de hele historie moet meenemen. Vanaf het begin - als dat uberhaupt mogelijk is
Of je leest je even in. Bijvoorbeeld door het hele topic te lezen. Ze zat in een Blijf van mijn lijfhuis...quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat je daar nog energie in steekt! Maar goed, types als Matsdinges zitten er ook bij de politie, daarom worden aanklachten (en dat gebeurt pas als er echt geen uitweg meer is) heel vaak aan de kant geschoven, zo van, waar twee kijven hebben twee schuld.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je leest je even in. Bijvoorbeeld door het hele topic te lezen. Ze zat in een Blijf van mijn lijfhuis...
Ja, maar niet iedereen begrijpt dat schijnbaar...quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb net een hele lange defenitie opgezocht, staat in dit topic.
Zo te lezen, jij sowieso niet.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, maar niet iedereen begrijpt dat schijnbaar...
Of je begrijpt mijn strekking even. Er kan van alles aan vooraf zijn gegaan - wellicht al jaren voor de scheiding.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je leest je even in. Bijvoorbeeld door het hele topic te lezen. Ze zat in een Blijf van mijn lijfhuis...
Welja, joh, maak het nog even erger!quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Of je begrijpt mijn strekking even. Er kan van alles aan vooraf zijn gegaan - wellicht al jaren voor de scheiding.
Nou, als je femicide een soort van wraak noemt heb je het toch niet helemaal begrepen professorquote:
Onmacht mag ook.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou, als je femicide een soort van wraak noemt heb je het toch niet helemaal begrepen professor
Oh ja, de complotdenkers - we zitten in dat schema 🤠quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat je daar nog energie in steekt! Maar goed, types als Matsdinges zitten er ook bij de politie, daarom worden aanklachten (en dat gebeurt pas als er echt geen uitweg meer is) heel vaak aan de kant geschoven, zo van, waar twee kijven hebben twee schuld.
Vooraf aan de moord van de man op de moeder van zijn kinderen?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Of je begrijpt mijn strekking even. Er kan van alles aan vooraf zijn gegaan - wellicht al jaren voor de scheiding.
Nou, als je femicide een soort van wraak noemt heb je het toch niet helemaal begrepen professorquote:
Nee, uiteraard veel langer daarvoor. Iemand ontspoort niet zo maar ineensquote:Op woensdag 16 juli 2025 17:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Vooraf aan de moord van de man op de moeder van zijn kinderen?
Niet te geloven dit, werkelijk waar!quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Vooraf aan de moord van de man op de moeder van zijn kinderen?
Ja maar wat moet er dan gebeurt zijn om te verklaren dat die man de moeder van zijn kinderen heeft vermoord?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou, als je femicide een soort van wraak noemt heb je het toch niet helemaal begrepen professor
[..]
Nee, uiteraard veel langer daarvoor. Iemand ontspoort niet zo maar ineens
Nee, jarenlang treiteren vooraf, psychisch helemaal murw maken, guttegut, die arme man toch!quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
[..]
Dat kan 1 van de redenen zijn. De controle die de man, die vindt dat hij als man zijnde hoort te hebben over zijn vrouw ( zijn bezit), en die kwijtraakt en daarop volgt wraak.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Goh. Zeg je dat ook over de ontspoorde allochtoontjes? Praat je dan ook zalvende woordjes?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
[..]
Zo denkt Maltdinges er vast ook over met zijn 'je hebt het niet begrepen' jankjank.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:42 schreef Momo het volgende:
Ze heeft hem vast laten ontsporen dus vast eigen schuld dikke bult van dat kutwijf
Jouw.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:44 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Dat is een jou probleem. Eerwraak gaat om het hooghouden van de familie eer. Is feitelijk iets anders en doorgaans alleen iets uit achterlijke culturen, denk aan Afghanistan of Syrie
Je bedoelt dus toen hij zijn ex had mishandeld? Of zou zij dat ook hebben uitgeloktquote:Op woensdag 16 juli 2025 17:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat je de hele historie moet meenemen. Vanaf het begin - als dat uberhaupt mogelijk is
Ok joh:quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:52 schreef matspontius het volgende:
Femicide is moord op een vrouw omdat ze vrouw is. Hetzelfde als een neger vermoorden omdat die zwart is. Dit geval heeft dus helemaal niets met femicide te maken maar alles met pure haat en een compleet ontwricht gezin. Waarschijnlijk wraak - ik niet, dan jij ook niet
En daar was volgens jou hier geen sprake van?quote:Wat zijn de rode vlaggen bij femicide?
Welke rode vlaggen kun je herkennen?
Stalking.
Bedreiging met de dood (richting de vrouw of de kinderen)
Dreiging zelfdoding.
Wapenbezit of gebruik van wapens.
Recent gewelddadig gedrag.
Geweld tijdens zwangerschap.
Gedwongen seks.
Onthouden van zorg die acuut de gezondheid bedreigt.
Meer items...
Ik dacht altijd dat een blijf van mijn lijf huis een anonieme plek was.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Hij is uiteindelijk vrij snel vrijgelaten omdat de mishandeling niet genoeg bewezen kon worden, hij was alleen veroordeeld voor vuurwapenbezit.
En hij heeft uren in de bosjes gelegen bij het blijf van mijn lijf huis totdat hij haar naar buiten zag komen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)bedreiging-van-ex-en
Het moge duidelijk zijn dat politie en justitie waarschijnlijk weer wat steken hebben laten vallen.
Klopt. Ben bang dat hij een bekende heeft overtuigd met zijn zielige verhaal die het verteld heeft aan hem ofzo.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een blijf van mijn lijf huis een anonieme plek was.
Wat raaskal je toch? Daar gaat het helemaal niet om. Je snapt de term gewoon niet of waarschijnlijker wil het niet snappen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok joh:
[..]
En daar was volgens jou hier geen sprake van?
Of hij wist en manier om haar telefoon uit te lezen, ze werd buiten de opvang aangevallen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. Ben bang dat hij een bekende heeft overtuigd met zijn zielige verhaal die het verteld heeft aan hem ofzo.
pfffftquote:Op woensdag 16 juli 2025 18:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat raaskal je toch? Daar gaat het helemaal niet om. Je snapt de term gewoon niet of waarschijnlijker wil het niet snappen.
Al die shit die jij benoemt heeft niets met femicide te maken. Is echt geen hogere wiskunde hoor........
https://www.sterkhuis.nl/huiselijk-geweld/femicide/quote:Wat is femicide?
Geweld tegen vrouwen komt vaak voor en uit zich in fysiek, seksueel, emotioneel of economisch geweld. De meest extreme vorm van geweld tegen vrouwen is femicide of wel vrouwenmoord. Vrouwen die gedood worden omdat ze vrouw zijn. Iedere acht dagen wordt er een vrouw slachtoffer van femicide. Jaarlijks hebben we het over 40 tot 50 vrouwen die vermoord worden. In de meeste gevallen gaat hier intiem terreur aan vooraf.
Meerdere onderzoeken bevestigen dat het motief van partnerdoding vaak om angst draait. Angst dat de vrouw de pleger gaat verlaten. Hierdoor gaat de pleger het slachtoffer als ‘eigendom’ zien. Er kan ook sprake zijn van persoonlijkheidsproblematiek, bezitsdrang en controledrift, jaloezie als uiting van bezitsdrang, gebruik van drank en drugs, maar ook stressfactoren zoals werkloosheid waardoor financiële stress kan ontstaan.
Beschrijf jij eens wat jij onder femicide verstaat, dan?quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat raaskal je toch? Daar gaat het helemaal niet om. Je snapt de term gewoon niet of waarschijnlijker wil het niet snappen.
Al die shit die jij benoemt heeft niets met femicide te maken. Is echt geen hogere wiskunde hoor........
Misschien wel via Find my Phone.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of hij wist en manier om haar telefoon uit te lezen, ze werd buiten de opvang aangevallen.
Je komt daar ook niet zomaar binnen natuurlijk.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of hij wist en manier om haar telefoon uit te lezen, ze werd buiten de opvang aangevallen.
Zou wel heel slecht zijn als ze daar niet aan gedacht zou hebben. En de hulpverlening.quote:
quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar zit dan ook een groot verschil tussen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Doorgaans zijn die meer van dat ze wraak nemen op een eventuele nieuwe vriend, ik kan me persoonlijk uit deze hoek geen gevallen herinneren.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Voor lolletjes kun je in ONZ terechtquote:Op woensdag 16 juli 2025 18:41 schreef 1superbeschuitje het volgende:
Kampers gonna kamp: kampercide dus in dit geval.
Blijft knap, in 2009 veroordeeld worden voor 13 jaar en nu twee kinderen hebben van 8 en 6.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:46 schreef Kim-Holland het volgende:
Driekus blijkt een verleden vol geweld te hebben. Hij werd in 2009 veroordeeld tot 13 jaar cel voor poging tot moord op een andere ex-vriendin. Zij overleefde de 8 kogels die hij op haar afvuurde.
Telegraaf.
Weetnie.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blijft knap, in 2009 veroordeeld worden voor 13 jaar en nu twee kinderen hebben van 8 en 6.
Hoe dan?
Wtf. Ongelofelijk dat dit stuk stront vrij is gelaten omdat de mishandeling niet kon worden bewezen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:46 schreef Kim-Holland het volgende:
Driekus blijkt een verleden vol geweld te hebben. Hij werd in 2009 veroordeeld tot 13 jaar cel voor poging tot moord op een andere ex-vriendin. Zij overleefde de 8 kogels die hij op haar afvuurde.
Telegraaf.
Misschien zat hij al een tijd vast, voorwaardelijk vrij met goed gedrag.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blijft knap, in 2009 veroordeeld worden voor 13 jaar en nu twee kinderen hebben van 8 en 6.
Hoe dan?
Het punt is dat ze dit natuurlijk nooit vertellen hč.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:15 schreef loveli het volgende:
Ff iemands achtergrond goed checken voor je naar rechts swipet.
Dat wordt in de beschrijving van de professor duidelijk weergegeven: Vrouwen die gedood worden omdat ze vrouw zijn. Dat is femicide - een vrouw doden omdat ze vrouw.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Beschrijf jij eens wat jij onder femicide verstaat, dan?
Nee hoor, jij bent een van de velen die ook even moet doorlezen na die ene zin.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:32 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat wordt in de beschrijving van de professor duidelijk weergegeven: Vrouwen die gedood worden omdat ze vrouw zijn. Dat is femicide - een vrouw doden omdat ze vrouw.
Deze halve gare dood zijn ex-vrouw uit pure haat of wraak. Dat is dus geen femicide.
Zelfs NOS Journaal in Makkelijke Taal kan dit niet uitleggen. @3rr0rquote:Op woensdag 16 juli 2025 19:47 schreef spapaars het volgende:
Driekus K. (53) eerder veroordeeld voor aanslag op andere ex in bijzijn kind: vrouw overleefde moordpoging met acht kogels maar net
https://www.telegraaf.nl/(...)ar-net/78231442.html
Spuitje was beter geweestquote:Op woensdag 16 juli 2025 20:51 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Zelfs NOS Journaal in Makkelijke Taal kan dit niet uitleggen. @:3rr0r
De essentie van femicide is gender gebaseerd!quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent een van de velen die ook even moet doorlezen na die ene zin.
Vind dit nou niet echt voorbeeldig gedrag.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien zat hij al een tijd vast, voorwaardelijk vrij met goed gedrag.
Ik weet het niet, ik probeer een verklaring te vinden, vind het heel raar.quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind dit nou niet echt voorbeeldig gedrag.
Maar in 2009 14 jaar zitten en dan in 2025 een kind van 6 en 8 hebben bij een andere vrouw (die eerste was niet goed meer na 8 kogels? )
Wat gaat er toch veel mis hč?
Zijn hier ook van die psycholoogen rapporten van pagina’s lang met conclusies dat recidive onwaarschijnlijk zal zijn?
Ja, die parel kwam vandaag voorbij op X bij Saskia Belleman.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:54 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Nog zo'n voorbeeld.
quote:"Wat bezielde de politie om hier geen actie op te nemen?", zegt Belleman in reactie op de berichten op sociale media. "Hoeveel signalen heb je nog nodig?" Volgens haar is het een patroon dat "om de haverklap" terugkomt. Volgens haar worden vrouwen door de politie veel minder serieus genomen dan mannen. "Goh mevrouwtje, pak een wijntje", zouden vrouwen te horen krijgen. Belleman: "Zo'n vrouw wordt niet serieus genomen tot het te laat is."
Als hij zo makkelijk weer een vrouw kan vinden om kinderen mee te krijgen, zal hij wel wat sociale kwaliteiten hebben.quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik probeer een verklaring te vinden, vind het heel raar.
Ja. Hypocriet!!!!!!!quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Waarom alweer een man die op z’n pik is getrapt en zich aangesproken voelt?
Waarom? Zeg ik dat over alle mannen en alle scheidingen?
Een vrouw woord in het bijzijn van haar kinderen vermoord, en dit is hetgeen wat je choqueerd?quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:32 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ik ben gechoqueerd door de gedachtegang dat een moord op een vrouw opeens als anders wordt gezien dan de moord op een man. Moord is moord, en het is altijd erg.
Precies een item van 60 secondes.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:04 schreef Zipportal het volgende:
Nieuwsuur heeft straks een item over femicide.
Dat!quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:29 schreef VEM2012 het volgende:
Opvallend wel dat iemand vermoord wordt en ik allemaal zinloze discussies lees over hoe je het moet noemen en kampers...
Je zal godverdomme maar je moeder vermoord zien worden door je vader... En hoe kan het toch dat iemand die in het verleden zijn ex heeft geprobeerd te vermoorden na bedreigingen van zijn huidige ex niet een nieuwe poging onmogelijk kan worden gemaakt?
En dat in een land waar voorarrest de gewoonste zaak van de wereld is.
Nou ja, er zal wel weer heel veel worden gepraat, maar het is gewoon wachten op de volgende, want er verandert niets.
Je kan er wat van vinden inderdaad maar er zit mijns inziens ook wel een kern van waarheid in. Je zou kunnen stellen dat de discrepantie in aandacht en de emotionele framing bij dit soort incidenten opmerkelijk is. Begrijp me niet verkeerd veelal bij vrouwelijke slachtoffers is structureel de (ex) partner de dader. Dat is een maatschappelijk probleem dat aandacht verdiend. Echter zeven op de tien slachtoffers van moord zijn mannen waarvan het overgrote deel jongvolwassenen zijn. Objectief gezien zijn mannen die mannen doden een groter maatschappelijk probleem.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:29 schreef VEM2012 het volgende:
Nou ja, er zal wel weer heel veel worden gepraat, maar het is gewoon wachten op de volgende, want er verandert niets.
Lijkt me stug dat zij dat niet wist.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als deze zaak iets leert, dan is het misschien wel dat het soms geen overbodige luxe is om voor het aangaan van een nieuwe relatie te vragen of je het strafblad van een potentiële nieuwe partner in mag zien. Als Joeweela had geweten dat Driekus al eerder was veroordeeld wegens poging tot moord op een ex-vriendin, dan had ze misschien wel besloten om niet met hem verder te gaan.
Nee idd, met 25 per jaar, en dat zijn alleen de vrouwen die door hun (ex-) partner vermoord zijn, komen er idd heel veel amper tot niet in het nieuws.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Je laatste statement klopt nietveel komt niet eens in het nieuws
Daar gaat het mij helemaal niet om. Dit soort moorden hebben vaak een voorgeschiedenis. En steevast hoor je dan dat de politie/het OM geen middelen had om op te treden. Dat is onverteerbaar.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:48 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je kan er wat van vinden inderdaad maar er zit mijns inziens ook wel een kern van waarheid in. Je zou kunnen stellen dat de discrepantie in aandacht en de emotionele framing bij dit soort incidenten opmerkelijk is. Begrijp me niet verkeerd veelal bij vrouwelijke slachtoffers is structureel de (ex) partner de dader. Dat is een maatschappelijk probleem dat aandacht verdiend. Echter zeven op de tien slachtoffers van moord zijn mannen waarvan het overgrote deel jongvolwassenen zijn. Objectief gezien zijn mannen die mannen doden een groter maatschappelijk probleem.
Blijkbaar is de maatschappelijke boodschap dat een mannelijk slachtoffer minder waard is dan een vrouwelijk.
Zo zeg, jij durft.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:48 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je kan er wat van vinden inderdaad maar er zit mijns inziens ook wel een kern van waarheid in. Je zou kunnen stellen dat de discrepantie in aandacht en de emotionele framing bij dit soort incidenten opmerkelijk is. Begrijp me niet verkeerd veelal bij vrouwelijke slachtoffers is structureel de (ex) partner de dader. Dat is een maatschappelijk probleem dat aandacht verdiend. Echter zeven op de tien slachtoffers van moord zijn mannen waarvan het overgrote deel jongvolwassenen zijn. Objectief gezien zijn mannen die mannen doden een groter maatschappelijk probleem.
Blijkbaar is de maatschappelijke boodschap dat een mannelijk slachtoffer minder waard is dan een vrouwelijk.
Ik liep vanavond toevallig langs een tentoonstelling over femicide (Eemplein, Amersfoort), en daar heb ik deze foto gemaakt:quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Het in het bezit zijn van een vuurwapen is terug te vinden in een checklist van partnergeweld en moord.
Er zijn verschillende rode vlaggen, dat is er één van.
Ik kan me niet goed voorstellen dat ze er echt met open ogen ingetrapt is. Aan de andere kant is het ook weer heel goed mogelijk dat ze het inderdaad wist maar verblind door verliefdheid toch een relatie met hem is aangegaan. Of ze heeft misschien wel gedacht dat het haar niet zal overkomen.quote:
En dat opgefokte drugshandelaartjes elkaar doodschieten om niks is totaal een andere kwestie.quote:In heel 2024 kwamen 24 moord- en doodslagzaken met een vrouwelijk slachtoffer binnen bij het Openbaar Ministerie (OM) en 49 zaken van pogingen daartoe. "Het gebeurt veel, het gebeurt overal, dus we moeten er wat mee", zegt landelijk officier huiselijk geweld en zeden Judith van Schoonderwoerd den Bezemer.12 mei 2025
Poging tot moord was in 2008, in 2009 veroordeeld tot 13 jaar en hij had al 9 jaar een relatie met zijn ex-vrouw. Kan dan toch niet anders dat hij nog vast zat toen ze elkaar ontmoeten? Heel apart maar ook vreselijk triest verhaal, die arme kinderen 😢quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien zat hij al een tijd vast, voorwaardelijk vrij met goed gedrag.
Dat is maar een heel klein percentage van het aantal moorden.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En dat opgefokte drugshandelaartjes elkaar doodschieten om niks is totaal een andere kwestie.
Dat was er dus, ze zat niet voor niks in een Blijfvanmijnlijf huis.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is maar een heel klein percentage van het aantal moorden.
Maar goed, het probleem in dezen is dat ook als je objectief kan zien aankomen dat het risico op escalatie groot is de politie pas kan ingrijpen nadat er een moordpoging is gedaan, die vaak succesvol is.
En dat is achterlijk.
Dat heeft niet geholpen en ook bij anderen bleek dit niet te geholpen te hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat was er dus, ze zat niet voor niks in een Blijfvanmijnlijf huis.
Is het controversieel als ik meen te constateren dat maatschappelijke empathie asymmetrisch lijkt te zijn?quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zo zeg, jij durft.
Demografische verdeling van slachtoffers
Vrouwen: 46 vrouwelijke slachtoffers in 2024, waarvan 27 door een (ex-)partner om het leven werden gebracht. ...
Mannen: In 2024 werden 75 mannen vermoord, minder dan in voorgaande jaren.
Kinderen: Negen kinderen werden gedood, waaronder vier baby's en twee twaalfjarige jongens..•28 jan 2025
Kortom: weer een slachtoffer van de belachelijke lage straffen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:46 schreef Kim-Holland het volgende:
Telegraaf.
Je zou ze de kost moeten geven, die vrouwen die geloven dat ze zo'n misgeboorte kunnen omtoveren tot prince charming.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik kan me niet goed voorstellen dat ze er echt met open ogen ingetrapt is. Aan de andere kant is het ook weer heel goed mogelijk dat ze het inderdaad wist maar verblind door verliefdheid toch een relatie met hem is aangegaan. Of ze heeft misschien wel gedacht dat het haar niet zal overkomen.
Is altijd zo geweest, dus van waar die verbazing?quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Is het controversieel als ik meen te constateren dat maatschappelijke empathie asymmetrisch lijkt te zijn?
Juist! Dus een enkelband had wel zeker geholpen om hem uit haar buurt te houden.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat heeft niet geholpen en ook bij anderen bleek dit niet te geholpen te hebben.
De (potentiële) dader dient effectief uit de buurt te worden gehouden. Hoeft iemand ook niet te vluchten met alle nare gevolgen van dien.
Het is een open deur natuurlijk maar ik blijf het wel een opmerkelijk fenomeen vinden. Hoe dat dusdanig diep geworteld zit in de ogenschijnlijk meest egalitaire samenlevingen allertijden.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is altijd zo geweest, dus van waar die verbazing?
In die tijd kreeg je nog automatisch vervroegde invrijheidstelling na 2/3 van je straf uitgezeten te hebben. Bij een veroordeling tot 13 jaar gevangenisstraf kwam je na 8 jaar en 8 maanden dus weer vrij. Op zich is het nog wel mogelijk dat hij net vrij was toen ze een relatie kregen, maar het is misschien waarschijnlijker dat hij in de laatste fase van zijn detentie zat. Veel gedetineerden kwamen het laatste half jaar in een half open inrichting waar ze wat meer vrijheden hadden ter voorbereiding op hun terugkeer in de maatschappij. Dat kwam er op neer dat ze overdag naar buiten mochten, maar dat ze de nacht wel in de gevangenis door moesten brengen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:10 schreef proud_mami het volgende:
Poging tot moord was in 2008, in 2009 veroordeeld tot 13 jaar en hij had al 9 jaar een relatie met zijn ex-vrouw. Kan dan toch niet anders dat hij nog vast zat toen ze elkaar ontmoeten? Heel apart maar ook vreselijk triest verhaal, die arme kinderen 😢
Omdat Nederlanders een eerloos volk zijn.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:46 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij moeten vluchten naar een blijf van mijn lijf huis?quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het zijn altijd de mannen die het schuld zijn hé
In de categorie je mag het niet zeggen maaarrr...quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je zou ze de kost moeten geven, die vrouwen die geloven dat ze zo'n misgeboorte kunnen omtoveren tot prince charming.
Van heel nabij meegemaakt, die stomme tuthola's die door verschillende mensen werd gewaarschuwd. Maar nee, mevrouw wist het beter.
Nauwelijks een half jaar later zat mevrouw bij een van mijn vriendinnen te janken op de bank. Met alle liefdesbewijzen van haar droomprins.
Blauw oog, bloedneus, tand door haar lip, wurgsporen in het mooie halsje, en overal blauwe plekken.
Dat soort vrouwen leert het nooit.
Dank voor je uitleg. Als zij elkaar 9 jaar geleden hebben leren kennen was dat dus ergens in 2016. Hij kwam ergens eind 2017 vrij denk ik als je van die 8 jaar en 8 maanden uitkwam. Ik wil echt niet aan victim blaming doen maar ik snap het gewoon niet die tijdlijn. Maar wellicht heeft hij wat op de mouw gespeld qua reden dat ie in de bak zat.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In die tijd kreeg je nog automatisch vervroegde invrijheidstelling na 2/3 van je straf uitgezeten te hebben. Bij een veroordeling tot 13 jaar gevangenisstraf kwam je na 8 jaar en 8 maanden dus weer vrij. Op zich is het nog wel mogelijk dat hij net vrij was toen ze een relatie kregen, maar het is misschien waarschijnlijker dat hij in de laatste fase van zijn detentie zat. Veel gedetineerden kwamen het laatste half jaar in een half open inrichting waar ze wat meer vrijheden hadden ter voorbereiding op hun terugkeer in de maatschappij. Dat kwam er op neer dat ze overdag naar buiten mochten, maar dat ze de nacht wel in de gevangenis door moesten brengen.
De schietpartij was op 26 oktober 2008 laten we rekenen vanaf 1 november in voorarrest. De veroordeling was op 23-04-2009. Uitgaande van geen hoger beroep dan ligt daartussen ongeveer zes maanden. Als je uit gaat van twee/derde uitzitten is 8 jaar en 9 maanden minus 6 maanden voorarrest. Dat is 8 jaar en drie maanden vanaf april 2009. Dan is hij waarschijnlijk vrijgekomen rondom juli 2017. Schijnbaar negen jaar samen en daarvoor is er waarschijnlijk een aanloopfase naar de relatie geweest. Dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij niet meer in detentie zat op het moment van de start van de relatie.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:49 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Dank voor je uitleg. Als zij elkaar 9 jaar geleden hebben leren kennen was dat dus ergens in 2016. Hij kwam ergens eind 2017 vrij denk ik als je van die 8 jaar en 8 maanden uitkwam. Ik wil echt niet aan victim blaming doen maar ik snap het gewoon niet die tijdlijn. Maar wellicht heeft hij wat op de mouw gespeld qua reden dat ie in de bak zat.
Tel erbij op dat zijn kind uit het eerste huwelijk ook nog ergens rondliep, hoe kom die vrouw dit niet geweten hebben?quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:49 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Dank voor je uitleg. Als zij elkaar 9 jaar geleden hebben leren kennen was dat dus ergens in 2016. Hij kwam ergens eind 2017 vrij denk ik als je van die 8 jaar en 8 maanden uitkwam. Ik wil echt niet aan victim blaming doen maar ik snap het gewoon niet die tijdlijn. Maar wellicht heeft hij wat op de mouw gespeld qua reden dat ie in de bak zat.
Alstublieft, hier is "nieuws" over blijf-van-mijn-lijf huizen voor mannen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij moeten vluchten naar een blijf van mijn lijf huis?
Daarom zijn levenslange gevangenissen ook zo van belang, dan heb je geen last van dit soort problematiek.quote:Op donderdag 17 juli 2025 01:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als hij nog binnen zat toen ze een relatie kregen, dan komt de vraag hoe ze elkaar ontmoet hebben en elkaar hebben leren kennen.
Net alsof hij daar eerlijk over zal zijn geweest.quote:
Nee je mocht bij goed gedrag al met 18 maanden naar half open kamp waarbij je destijds ik meen elke 4 weken een weekend verlof kon krijgen, de laatste 6 maanden was open kamp waarbij je overdag werkt, s'avonds binnen blijft, en in weekenden thuis bent.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In die tijd kreeg je nog automatisch vervroegde invrijheidstelling na 2/3 van je straf uitgezeten te hebben. Bij een veroordeling tot 13 jaar gevangenisstraf kwam je na 8 jaar en 8 maanden dus weer vrij. Op zich is het nog wel mogelijk dat hij net vrij was toen ze een relatie kregen, maar het is misschien waarschijnlijker dat hij in de laatste fase van zijn detentie zat. Veel gedetineerden kwamen het laatste half jaar in een half open inrichting waar ze wat meer vrijheden hadden ter voorbereiding op hun terugkeer in de maatschappij. Dat kwam er op neer dat ze overdag naar buiten mochten, maar dat ze de nacht wel in de gevangenis door moesten brengen.
Hij is al doodquote:Op donderdag 17 juli 2025 09:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Lekkert ventje die Driekus, nekschot aub.
Ow ja.quote:
Ja fijn, Driekus heeft ook nog een volgende generatie mishandelaar op de wereld gezet.quote:Het is niet het eerste geweldsincident op zijn naam. In februari 2008 moet K. om onbekende reden in de rechtbank van Den Bosch zijn, als hij daar een ex-vriendin tegen het lijf loopt. Ze hebben samen een zoon, die dan ook in de rechtbank aanwezig is.
De zoon loopt op zijn moeder af en begint haar te slaan, waarna K. zich dreigend in de ruzie mengt. Tegenover de rechter zal hij later toegeven dat hij zijn ex-vriendin bedreigt. Hij zegt haar te zullen kapotmaken en te laten opruimen.
Tja, hij heeft de genen van een agressieve vader en van een moeder die op agressieve mannen valt, en ook nog een zeer traumatische ervaring te pakken. Ik denk dat we nog wel vaker een nieuwsbericht over hem gaan zien.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja fijn, Driekus heeft ook nog een volgende generatie mishandelaar op de wereld gezet.
Ok zio likker.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders een eerloos volk zijn.
Nee, dreigen naar een publiek persoon weegt zwaarder. Als hij met een fakkel langs het huis van Kaag of zo was gelopen....quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:30 schreef roos94 het volgende:
Vraag me af als Driekus deze dreigementen naar, ik noem maar iemand, Amalia of Beatrix had geuit, of hij dan ook gewoon vrij rond bleef lopen en zijn daad kon uitvoeren? Zouden dan dezelfde handelingen zijn gevolgd door de politie als in deze casus met Joeweela?
Sommige vrouwen vinden zo'n bad boy maar al te spannend... Totdat...quote:Op donderdag 17 juli 2025 09:43 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/misdaad(...)-ander-met-dood.html
Als ik dat hele verhaal zo lees dan is het weer een enorm falen van het hele rechtssysteem he.. Ik zou er bijna elke vrouw die in een relatie zit met zo’n misbruiker door oproepen om die vent flink dronken te voeren en dan een keuken mes in zijn nek te steken.. van politie en justitie moet je het niet hebben.. kun je beter zelf een jaar of zes gaan zitten, dan leef je tenminste nog en heb je de maatschappij eigenlijk ook nog eens een dienst bewezen.
Dat blijft toch bijzonder, hoe het ene leven enorm beschermd wordt, terwijl het andere leven de tering mag genieten.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dreigen naar een publiek persoon weegt zwaarder. Als hij met een fakkel langs het huis van Kaag of zo was gelopen....
Het wordt steeds gekker. Wat een familie.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:40 schreef loveli het volgende:
Zus van Driekus heeft vastgezeten en is ontsnapt uit de koepel. Zat vast wegens poging tot moord op Driekus en zijn toenmalige vriendin.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHSHE:2008:3109
https://www.ad.nl/binnenl(...)na-ontdekt~a1db2640/
Tering tandjes.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:40 schreef loveli het volgende:
Zus van Driekus heeft vastgezeten en is ontsnapt uit de koepel. Zat vast wegens poging tot moord op Driekus en zijn toenmalige vriendin.
Holy moly, gezellige verjaardagen zullen dat daar zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:40 schreef loveli het volgende:
Sommigen zijn wat gelijker dan anderen, ondanks de mooie verhalen over gelijke behandeling van iedereen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:38 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat blijft toch bijzonder, hoe het ene leven enorm beschermd wordt, terwijl het andere leven de tering mag genieten.
Ja moet toch kunnen, wie heeft er niet wel eens samen met z'n broer een moordaanslag op een oom beraamd waarbij je plannen verijdeld werden doordat je zus eerder was met de liquidatie?quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:40 schreef loveli het volgende:
Voor iedereen die denkt dat een bad boy alleen een slechte kant heeft.. Er zijn mensen met goede social skills en nog een paar mindere eigenschappen. De slechte kant zie je niet op dag 1 of als de zon schijnt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sommige vrouwen vinden zo'n bad boy maar al te spannend... Totdat...
Als we in Nederland mensen niet 26 kansen geven, was dit ook niet gebeurt. Maar, Nederland.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Des te vreemder dat die Driekus dus na 2,5 week zomaar weer is vrijgelaten.
Die kerel was een tikkende tijdbom sinds zijn relatie over was. Onbegrijpelijk dat justitie dit niet ook heeft gezien.
Justitie/politie faalt zo vaak mbt dit soort kwesties. Ik denk dat daar al een hoop te winnen zou zijn, als die eens wat efficienter zouden (samen)werken. Ik denk wat betreft dit soort zaken ook vaak terug aan Humeyra, die werd gedood door een dader die oa tamelijk consequentieloos eerder opgelegde contactverboden gewoon kon negeren.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Die kerel was een tikkende tijdbom sinds zijn relatie over was. Onbegrijpelijk dat justitie dit niet ook heeft gezien.
Ach hou toch op. Er zijn vrouwen die niets anders dan chaos kennen, die zoeken een man met chaos. Heeft niets te maken met spannend.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sommige vrouwen vinden zo'n bad boy maar al te spannend... Totdat...
Gaat vaak onbewust, omdat ze ook zo zijn opgegroeid en opgevoed.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:55 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ach hou toch op. Er zijn vrouwen die niets anders dan chaos kennen, die zoeken een man met chaos. Heeft niets te maken met spannend.
Jawel. Gewoon een man die van 8 tot 5 naar z'n werk gaat, mee helpt met de afwas en wil praten over dingen i.p.v. monologen op stevige toon of losse handjes, dat zal snel te saai zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:55 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ach hou toch op. Er zijn vrouwen die niets anders dan chaos kennen, die zoeken een man met chaos. Heeft niets te maken met spannend.
Tsja.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Best vaak.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoe vaak heb jij moeten vluchten naar een blijf van mijn lijf huis?
Gezellig zeg… dan ga je toch denken aan wat eugenetische ingrepen zoals deze familie maar uit voorzorg steriliseren zeg…quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:40 schreef loveli het volgende:
Er is hier onderzoek over, maar haters zoals jij claimen dat deze vrouwen gewoon lekker geslagen willen worden. Prima.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jawel. Gewoon een man die van 8 tot 5 naar z'n werk gaat, mee helpt met de afwas en wil praten over dingen i.p.v. monologen op stevige toon of losse handjes, dat zal snel te saai zijn.
Wat een familie.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:40 schreef loveli het volgende:
Alles beter dan dit:quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Wat een familie.![]()
Moet vast gezellig zijn geweest onder elkaar met feestjes en partijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |