Hoe vaak schiet een vrouw haar ex-man dood na een relatiebreuk?quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Precies, altijd die mannen. Vrouwen gaan altijd heel goed met een relatiebreuk om - nooit haatdragend of jaloers gelukkig. Vrouwen 🙏🙏
Weinig.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe vaak schiet een vrouw haar ex-man dood na een relatiebreuk?
Bron: Femicide in (ex-) partnerrelaties | Movisie https://share.google/lCLU4c4n5jRCn6Ct1quote:In een periode van vijf jaar zijn er in totaal 217 vrouwen gedood. Bijna 60 % van de vrouwen is vermoord door de (ex-) partner. Dat zijn 127 vrouwen. Voor mannen ligt dit anders. In een periode van vier jaar zijn 416 mannen vermoord. In 4,1 % van de gevallen is de man door de (ex-)partner vermoord. Dat zijn 17 mannen. Geweld door een (ex-)partner of familieleden eindigt voor vrouwen ruim 4 keer zo vaak in moord dan moord en doodslag in het criminele circuit voor mannen.
Geschat: 4 a 5 x per jaar. Aldus chat gpt. Is een schatting.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn link gaf aan 127 vrouwen in 5 jaar, dus dat is 25,4 per jaar (2 per maand), en 17 mannen in 4 jaar, dus dat is 4,25 per jaar (1 per 3 maanden).quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Geschat: 4 a 5 x per jaar. Aldus chat gpt. Is een schatting.
Ok. Overigens het is niet in zijn geheel zwart-wit.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kom maar met een bron van je beweringen. Jij beweert dat veel vrouwen die vermoord zijn door hun ex het er een beetje zelf naar gemaakt hebben he, door hem te ‘pesten’ op manieren als de kinderen weghouden enz. Een bron graag.
Ik snap ook niet dat er meteen femicide geroepen wordt terwijl het motief niet bekend is. Vooralsnog lijk het meer op partner moord.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:09 schreef Telefoonvork het volgende:
Meer zinnigs kan ik niet uit Gemini peuteren. Nog steeds zie ik de noodzaak niet in voor een apart woord als er nog geen 50 vrouwelijke slachtoffer zijn (en nog niet eens allemaal door de (ex-)partner) op een bevolking van 18 miljoen.
Hoe vaak schiet een ex-man haar vrouw dood na een relatiebreuk? En dan graag in het perspectief van het totale aantal relatiebreuken!quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, zo zag Driekus het ook. Hij was onschuldig in zijn ogen en moest dit wel doen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe vaak schiet een ex-man haar vrouw dood na een relatiebreuk? En dan graag in het perspectief van het totale aantal relatiebreuken!
Hoe vaak houd een vrouw de kinderen bij de ex-man weg na een relatiebreuk! Hoe vaak traineert een vrouw de omgang van de kinderen met de ex-man?
Er lopen hier een paar feministen en mannenhaters rond - die staan altijd gelijk klaar met dit soort termen 😇quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat er meteen femicide geroepen wordt terwijl het motief niet bekend is. Vooralsnog lijk het meer op partner moord.
Reageer eens op de inhoud van de post - of is dat te confronterend?quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, zo zag Driekus het ook. Hij was onschuldig in zijn ogen en moest dit wel doen.
Het is misselijkmakend dat jij weer een huillie wil doen ‘want vrouwen doen ook!’quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Reageer eens op de inhoud van de post - of is dat te confronterend?
https://www.ad.nl/binnenl(...)mijn-leven~a8e2f00c/quote:Joeweela, een amateurzangeres en behorend tot de Sinti-zigeunergemeenschap, zou zeven weken ondergedoken zijn geweest in een blijf-van-mijn-lijfhuis in Gouda. Op Facebook meldde Driekus dat zijn ex hun twee kinderen van 7 en 6 jaar oud bij hem weghield
Nee, ik vermoed dat het reizigers zijn. Vermoed, he?quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:23 schreef Servieskast het volgende:
Is dit wel of geen eerwraak nu deze meneer Driekus het.
Ja.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Was Driekus ook een Sinti of was hij een gadjo ?
Maakt dat wat uit?quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wait what nowquote:Op woensdag 16 juli 2025 13:43 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Bovendien; hoe vrouwen vechten is een stuk gemener dan mannen. Het zal mij niks verbazen als zij hele vervelende dingen heeft gedaan (de kinderen bewust bij hem weghouden, eindeloos procederen, etc.). Dit is iets wat vrouwen overigens best vaak doen bij hun ex-partners.
Dat de dader een steekje los had, dat is mij echter wel duidelijk.
Ik vermoed een Sinti. Zal het aan mijn buuf vragen als ik haar zie.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wait what now?quote:
Je laatste statement klopt nietquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:09 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ok. Overigens het is niet in zijn geheel zwart-wit.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)van-psychisch-geweld <- het CBS over psychisch partnergeweld. Opvallend: vrouwen vaker slachtoffer, echter mannen zijn ook slachtoffer (zij het in mindere mate).
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)sen-vermoord-in-2023 <- moord statistieken. Vrouwen worden wel erg (procentueel)vaak vermoord door de (ex-)partner. Er worden echter veel meer mannen vermoord (in totaal, dus niet alleen door de ex-partner). De statistieken zijn echter niet zo belachelijk hoog dat ik de noodzakelijkheid zie voor een apart woord. Hoe je het ook wend of keert, 41 vrouwelijke slachtoffers van moord is nou niet echt veel te noemen (natuurlijk: elke is er één te veel). Let wel: dit zijn statistieken die uit 2023 zijn.
Meer zinnigs kan ik niet uit Gemini peuteren. Nog steeds zie ik de noodzaak niet in voor een apart woord als er nog geen 50 vrouwelijke slachtoffer zijn (en nog niet eens allemaal door de (ex-)partner) op een bevolking van 18 miljoen.
Dat het choquerend is om je ex-partner te vermoorden voor het oog van de kinderen, staat buiten kijf. Maar nog steeds geen reden voor een apart woord (femicide), volgens mij. Bovendien: dat is een Engels woord. Laten we er, als het volgens de drammers, nou echt moet een Nederlands woord voor verzinnen.
Ik heb geen gegevens kunnen vinden over dat vrouwen vaker het probleem zijn dan mannen. Het is moeilijk om iets subjectiefs als dat in statistieken te meten. Ik ga mijn mond hier verder maar over houden, aangezien ik het niet hard kan maken. Mijn excuus als ik mensen heb gekwetst door mijn botte opmerkingen.
Ik wil iedereen echter één ding op het hart drukken, dat een moord in het nieuws komt in Nederland, toont dat dat hier héél erg weinig voorkomt (wat best een goed gegeven is).
Anders google je even wat femicide betekentquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat er meteen femicide geroepen wordt terwijl het motief niet bekend is. Vooralsnog lijk het meer op partner moord.
Ik denk niet dat daar ooit onderzoek naar is gedaan. Naar dat laatste.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe vaak schiet een ex-man haar vrouw dood na een relatiebreuk? En dan graag in het perspectief van het totale aantal relatiebreuken!
Hoe vaak houd een vrouw de kinderen bij de ex-man weg na een relatiebreuk! Hoe vaak traineert een vrouw de omgang van de kinderen met de ex-man?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |