abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 20 juli 2025 @ 10:46:19 #151
485843 crew  Jippie
pi_218267482
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 10:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die berichten dat hij z'n kinderen mist, voor ze gaat vechten, etc? En wil weten waar ze zijn...

Nee... voor je kinderen vechten, kan ook juridisch zijn natuurlijk. En vechten an sich is ook niet eens genoeg als dreigement waarschijnlijk. Aankondigen je kinderen te gaan zoeken is ook geen stalking of belaging.

Idem dito voor die foto van dat pistool van jaren geleden. Is ook een plaatje, waarschijnlijk niet eens een door hem gemaakte foto van een pistool dat hij in z'n bezit had/heeft.

En vaak is het met dit soort dingen ook woord tegen woord. Als je zegt dat iemand vaak bij je huis in de buurt hangt, dan zul je bewijzen moeten leveren. Telefonische gesprekken zul je moeten opnemen, etc.

Heb bv. weleens een bedreiging via iemand anders gehad. Die persoon wilde getuigen. Vond de politie geen bewijs bijvoorbeeld.
Ik heb jaren geleden voor een persoon die mijn gezin en mij serieus bedreigde een contactverbod via de rechter toegewezen gekregen, hij moest op 500 meter afstand blijven en geen contact opnemen. Inmiddels is die persoon overleden, maar ik heb mij altijd afgevraagd wat politie zou doen als hij dat verbod zou schenden.
Voordat politie ter plaatse is kan iemand zijn plan al uitvoeren.

Was een nare tijd, zeker voor mijn kinderen.
pi_218267870
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2025 10:46 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb jaren geleden voor een persoon die mijn gezin en mij serieus bedreigde een contactverbod via de rechter toegewezen gekregen, hij moest op 500 meter afstand blijven en geen contact opnemen. Inmiddels is die persoon overleden, maar ik heb mij altijd afgevraagd wat politie zou doen als hij dat verbod zou schenden.
Voordat politie ter plaatse is kan iemand zijn plan al uitvoeren.

Was een nare tijd, zeker voor mijn kinderen.
Ze zeiden tegen mij "112 bellen" als hij in de buurt van je woning is. Ik denk wel dat ze dan snel komen. Maar als iemand ergens in de bosjes gaat liggen loeren tot je buiten komt, dan valt er weinig 112 te bellen.

Als iemand het niet nakomt, dan zul je dat moeten bewijzen. Dus dat betekent dan toch weer dat je beelden moet hebben.

De sanctie is een dwangsom. Dan kom je vaak er wel weer op dat er bij de bedreiger in kwestie niks te halen is. In mijn geval had diegene al voor tienduizenden euro's open staan bij het CJIB. Dwangsom niet betalen kan leiden tot gijzelen, maar daar gaat veel tijd overheen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 20 juli 2025 @ 12:58:02 #153
485843 crew  Jippie
pi_218268512
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 11:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze zeiden tegen mij "112 bellen" als hij in de buurt van je woning is. Ik denk wel dat ze dan snel komen. Maar als iemand ergens in de bosjes gaat liggen loeren tot je buiten komt, dan valt er weinig 112 te bellen.

Als iemand het niet nakomt, dan zul je dat moeten bewijzen. Dus dat betekent dan toch weer dat je beelden moet hebben.

De sanctie is een dwangsom. Dan kom je vaak er wel weer op dat er bij de bedreiger in kwestie niks te halen is. In mijn geval had diegene al voor tienduizenden euro's open staan bij het CJIB. Dwangsom niet betalen kan leiden tot gijzelen, maar daar gaat veel tijd overheen.
Precies en ondertussen ligt een potentieel slachtoffer al op apegapen.
pi_218268533
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2025 12:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
Precies en ondertussen ligt een potentieel slachtoffer al op apegapen.
Ja, straffen op niet nakomen van gerechtelijke uitspraken zouden wel strenger mogen zijn. Nu draait dat vaak uit op een dwangsom, maar er zijn mensen op wie dat geen indruk maakt.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 09:06:11 #155
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218283482
Doodgeschoten Joeweela mogelijk in de val gelokt.

De 39-jarige Joeweela die vorige week dinsdag in Gouda werd doodgeschoten door haar ex-partner Driekus K. (53), is hoogstwaarschijnlijk in de val gelokt.
De politie onderzoekt volgens bronnen van De Telegraaf [premium] momenteel of er sprake is van medeplichtigheid bij de moord.

Er wordt rekening gehouden met de betrokkenheid van een derde persoon, die Joeweela onder valse voorwendselen naar de Bosweg in Gouda zou hebben gestuurd.

Het Openbaar Ministerie in Den Haag kan dit niet bevestigen, maar stelt dat het onderzoek naar de toedracht van de moord nog in volle gang is, ook al is de hoofdverdachte Driekus K. dood. Hij pleegde vorige week dinsdagavond zelfmoord in de duinen in Scheveningen.

In het politieonderzoek zou serieus worden gekeken naar de mogelijkheid dat Joeweela doelbewust uit haar veilige verblijfplaats is gelokt. Zij verbleef met haar twee kinderen in een blijf-van-mijn-lijfhuis in Gouda, nadat ze eerder al was gevlucht voor haar gewelddadige ex.
https://www.l1nieuws.nl/n(...)ijk-in-de-val-gelokt

-- De vrouw die haar waarschijnlijk heeft gelokt noemde zich José. [Bron: Limburger]
-- Ook de moeder van Joeweela is gedood door haar partner. Die sloeg haar dood, terwijl ze zwanger was, en vergaste zichzelf in de woonwagen. [Bron: Limburger]
  dinsdag 22 juli 2025 @ 09:07:57 #156
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218283501
Hopelijk komen ze er achter wie die José is en wat die er mogelijk mee te maken heeft.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Miss 200.000.000! dinsdag 22 juli 2025 @ 09:09:54 #157
367000 roos94
pi_218283528
"Ook de moeder van Joeweela is gedood door haar partner. Die sloeg haar dood, terwijl ze zwanger was, en vergaste zichzelf in de woonwagen."

:{
  Moderator dinsdag 22 juli 2025 @ 09:14:46 #158
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218283580
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:09 schreef roos94 het volgende:
"Ook de moeder van Joeweela is gedood door haar partner. Die sloeg haar dood, terwijl ze zwanger was, en vergaste zichzelf in de woonwagen."

Lekkere quote weer. Is ze nou doodgeslagen of heeft ze zichzelf vergast?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 22 juli 2025 @ 09:16:10 #159
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218283589
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Jeetje, wat denk je zelf nou?
  Miss 200.000.000! dinsdag 22 juli 2025 @ 09:32:07 #160
367000 roos94
pi_218283814
quote:
16s.gif Op donderdag 17 juli 2025 20:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Er zouden wel serieus gevolgen moeten zijn voor die rechter vind ik, minimaal een beroepsverbod.
Dit is toch gewoon normale gang van zaken in Nederland? Er lopen meer zieke geesten buiten rond dan dat er vast zitten. In Nederland moet je behandeling/therapie krijgen en dat 70 keer en dan mag iemand nog 350 keer de mist in gaan en dat is allemaal prima. Want in Nederland verdienen we tweede kansen, derde kansen, vijftiende kansen enzovoorts. Nederland heeft het hart op de juiste plek voor de daders in deze maatschappij. Helaas mogen slachtoffers daardoor de tering genieten. Zo is het al heel lang en zo zal het blijven gaan. Daderbelang staat voorop.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 09:32:32 #161
438527 MissButterflyy
pi_218283819
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is ook lastig. :')
pi_218283823
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:09 schreef roos94 het volgende:

Zwanger van Joeweela?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 09:33:37 #163
438527 MissButterflyy
pi_218283836
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:32 schreef Nober het volgende:

[..]
Zwanger van Joeweela?
Ook dit weer: meen je dit serieus? :')
  dinsdag 22 juli 2025 @ 09:40:43 #164
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218283964
Misschien zelf even het artikel lezen voordat men schijtlollige danwel minachtende reacties gaat geven op een zin dat maar moeilijk te begrijpen is voor sommigen? Is maar een idee, hoor.
pi_218283996
quote:
-- De vrouw die haar waarschijnlijk heeft gelokt noemde zich José.
Een vrouw dus, dat is wel opmerkelijk want dan was het sowieso niet Driekus zelf die zich voordeed als iemand anders. Medeplichtigheid hieraan zou wel vervolgd moeten worden.
pi_218284118
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een vrouw dus, dat is wel opmerkelijk want dan was het sowieso niet Driekus zelf die zich voordeed als iemand anders. Medeplichtigheid hieraan zou wel vervolgd moeten worden.
Eerst maar eens kijken wat haar rol is geweest. De kans dat ze dit heeft gedaan wetende wat Droplul ging doen acht ik klein. Kan natuurlijk heel goed dat ze dacht dat het alleen maar ging om dat Droplul zijn kinderen kon zien.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 10:00:04 #167
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218284183
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eerst maar eens kijken wat haar rol is geweest. De kans dat ze dit heeft gedaan wetende wat Droplul ging doen acht ik klein. Kan natuurlijk heel goed dat ze dacht dat het alleen maar ging om dat Droplul zijn kinderen kon zien.
Het zou gaan om de oudste dochter [13] van Joeweela. ¨José¨ zou hebben geregeld dat zij [Joeweela en dochter] elkaar konden zien.
Joeweela kocht een cadeautje voor haar dochter en heeft een afspraak gemaakt met die ¨José¨.
Op deze manier is ze waarschijnlijk gelokt.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 10:00:10 #168
438527 MissButterflyy
pi_218284186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat kan. Ik zou dan zelf ook even naar de politie stappen om m’n kant van het verhaal te vertellen.
Deze persoon lijkt erg stil te zijn.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 10:26:49 #169
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218284479
Uit huis gelokt
Joeweela's familie vertelde eerder al aan L1 dat zij kort voor de schietpartij door iemand werd gebeld. "Het lijkt erop dat ze uit huis is gelokt", vertellen een oom en tante. "We hebben dat allemaal aan de politie verteld. Ik hoop dat ze dat allemaal onderzoeken, want misschien is er nog iemand medeplichtig."

Volgens bronnen van De Telegraaf gaat het om een vrouw die zei dat ze kon helpen om een ontmoeting te regelen met Joeweela’s tienerdochter uit een eerdere relatie. "Joeweela kocht een cadeautje voor haar dochter en maakte een afspraak met die vrouw. Uiteindelijk is ze zo met een smoes naar een plek in Gouda gelokt", vertelt haar oom. Ze ging samen met haar zoon en dochter naar de Bosweg, waar niet de vrouw, maar haar ex op haar wachtte en meerdere keren op haar schoot.
https://www.omroepbrabant(...)ijk-in-de-val-gelokt
pi_218284567
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat kan. Ik zou dan zelf ook even naar de politie stappen om m’n kant van het verhaal te vertellen.
Deze persoon lijkt erg stil te zijn.
Terechte opmerking. Dit kan inderdaad erop duiden dat haar wel iets aan te rekenen valt.

Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn. Niet iedereen staat stevig in de schoenen en kan ook bedenken dat wat ze heeft gedaan haar niet aan te rekenen is.

Hoe dan ook: ik denk dat het verstandig is om niet direct er vanuit te gaan dat ze medeplichtig is. Mocht ze dat wel zijn, dan hoop ik uiteraard dat ze daar een fikse straf voor krijgt.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:00:39 #171
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218285049
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:26 schreef Kim-Holland het volgende:
Uit huis gelokt
Joeweela's familie vertelde eerder al aan L1 dat zij kort voor de schietpartij door iemand werd gebeld. "Het lijkt erop dat ze uit huis is gelokt", vertellen een oom en tante. "We hebben dat allemaal aan de politie verteld. Ik hoop dat ze dat allemaal onderzoeken, want misschien is er nog iemand medeplichtig."

Volgens bronnen van De Telegraaf gaat het om een vrouw die zei dat ze kon helpen om een ontmoeting te regelen met Joeweela’s tienerdochter uit een eerdere relatie. "Joeweela kocht een cadeautje voor haar dochter en maakte een afspraak met die vrouw. Uiteindelijk is ze zo met een smoes naar een plek in Gouda gelokt", vertelt haar oom. Ze ging samen met haar zoon en dochter naar de Bosweg, waar niet de vrouw, maar haar ex op haar wachtte en meerdere keren op haar schoot.
https://www.omroepbrabant(...)ijk-in-de-val-gelokt
Ik verwachtte niet dat het allemaal nog erger blijkt dan het al was.
pi_218294819
Het bericht waarvan je wist dat zou komen.

Inzamelingsactie voor weeskinderen Joeweela

Voor de kinderen van de uit Amstenrade afkomstige Joeweela de Gelder die vorige week werd doodgeschoten in Gouda, is een inzamelingsactie gestart.
"De opbrengst moet een vangnet zijn voor deze kinderen, zodat zij zich in ieder geval over hun financiële toekomst minder zorgen hoeven te maken", schrijft de initiatiefnemer.

Volgens de initiatiefnemer van de inzamelingsactie heeft de familie laten weten er geen bezwaar tegen te hebben.

Nee, allicht niet. :X
  vrijdag 25 juli 2025 @ 10:13:39 #173
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
  vrijdag 25 juli 2025 @ 15:13:57 #174
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_218318959

Emotioneel afscheid Joeweela: 'Ze was een moeder, een tante. Geen bezit'

Familie, vrienden en bekenden hebben vrijdagochtend in de kerk in Amstenrade afscheid genomen van de 39-jarige Joeweela de Gelder. Oom Heino de Gelder deed een emotionele oproep: "Laten we bouwen aan een wereld waarin geen vrouw meer sterft omdat ze vrouw is."
Zo'n 150 mensen waren aanwezig bij het afscheid van Joeweela de Gelder, die op dinsdag 15 juli om het leven werd gebracht door haar ex Driekus K.

'Waar drama'
Het is iets na 10.00 uur als de rouwauto de Hoofdstraat in Amstenrade opdraait, gevolgd door tientallen vrienden en familieleden. De rouwstoet van zo'n 450 meter naar de kerk trekt langs gebogen hoofden en omhelzende armen, de stilte af en toe verstoord door gesnik. Het lijkt een voorbode voor een emotionele vrijdagochtend in Amstenrade. Langs de weg staat een vrouw zwaar geëmotioneerd. Een aangetrouwde tante, die het voorval een 'waar drama' noemt. Op de vraag of ze ook naar de kerk gaat schudt ze snikkend nee.

Kinderen
Wie de kerk binnenkomt kijkt meteen recht in de ogen van Joeweela. Een grote foto naast het condoleanceregister. Terwijl vrienden en bekenden een plekje zoeken neemt de familie vooraan in de kerk plaats. De media wordt op het hart gedrukt de kinderen niet te filmen. Want zodra de kist van Joeweela naar binnen wordt gereden, komen haar kinderen binnen en leggen een bloemstuk bij hun moeder. Hun moeder die voor hun ogen werd vermoord door hun vader. Een hartverscheurend beeld dat letterlijk voor vele tranen zorgt in de kerk.

Emotionele oproep
Aanvankelijk zou enkel pastoor Huub Adema zich tot de aanwezigen richten. Daar kwam donderdagavond verandering in. Oom Heino de Gelder had zich bedacht en wilde toch graag iets zeggen.
Allereerst bedankt hij alle aanwezigen voor de eindeloze steun en medeleven in de afgelopen dagen. Daarna richt hij zich tot de witte kist tussen de bloemen. Eigenlijk zijn nichtje, maar Heino noemt haar zijn dochter. Heino vertelt over het licht dat Joeweela in haar ogen had. "Iemand die nooit had mogen vrezen voor haar leven, maar dat toch moest doen", vertelt Heino.

Geen object
"Joeweela werd vaak genegeerd, haar grenzen werden continu verlegd. Ze was een moeder, een zus, een tante. Maar ze was vooral geen object, ze was geen bezit", zegt hij over de laatste moeilijke en angstige jaren van haar leven. "Ze verzweeg haar moeilijke situatie voor ons. Achteraf bleek dat omdat ze ons juist wilde beschermen." Tot besluit roept Heino de aanwezigen, maar vooral de wereld op, om te bouwen aan een wereld waarin een vrouw niet hoeft te sterven omdat ze een vrouw is. "Het is een patroon en de samenleving kijkt weg. Maar wij zullen je naam laten beklijven en je blijven herinneren als de mooie Joeweela die je was."

Steun
De woorden van Heino worden opgevolgd door gezang. Tussendoor zijn klanken van sintimuziek te horen als pastoor Adema weer het woord neemt. Hij vertelt over de jaren dat Joeweela opgroeide en zelf moeder werd. "Ze kreeg haar eigen wagen en zag dat ze niet alleen was, haar hele familie steunde haar. En die steun is ook vanochtend nog voelbaar."

Maria Magdalena
Ook beschrijft pastoor hoe het contact tussen familie en Joeweela de laatste jaren wat verwaterde. Ze verliet het kamp in Amstenrade voor een leven in Eindhoven, voor de liefde en haar kinderen. "Kinderen waar ze dol op was. Maar de zon ging steeds minder schijnen. Joeweela verzweeg wat ze meemaakte en het contact met de familie werd minder. Maar de liefde was eindeloos." Adema vertelt over de doopnamen van Joeweela, namelijk Maria Magdalena, en trekt een vergelijk met de kerkelijke literatuur waar Maria Magdalena juist op zoek was naar God. "We missen zijn aanwezigheid juist nu, wanneer we hem nodig hebben", doelt hij op het noodlottig moment dat Joeweela oog in oog kwam te staan met haar moordenaar. De vader van twee van haar kinderen.

De mis eindigt als Joeweela de kerk uit wordt gereden onder klanken van een Nederlandse versie van een Abbalied. 'Waar is die vrolijke lach, die ik altijd zo graag mocht horen?' klinkt het, terwijl de aanwezige familie en vrienden weer steun zoeken bij elkaar. Als de rouwauto wegrijdt bij de kerk, klampt een mevrouw zich huilend vast aan een lantaarnpaal. "Joeweela was zo intens geliefd en zal ontzettend gemist worden." En dat beeld schetst Amstenrade vrijdagochtend precies als Joeweela naar haar laatste rustplaats in Helmond wordt gereden. Daar zal ze worden bijgezet in een familiegraf, dicht bij haar moeder.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')