Hoe vaak schiet een vrouw haar ex-man dood na een relatiebreuk?quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Precies, altijd die mannen. Vrouwen gaan altijd heel goed met een relatiebreuk om - nooit haatdragend of jaloers gelukkig. Vrouwen 🙏🙏
Weinig.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe vaak schiet een vrouw haar ex-man dood na een relatiebreuk?
Bron: Femicide in (ex-) partnerrelaties | Movisie https://share.google/lCLU4c4n5jRCn6Ct1quote:In een periode van vijf jaar zijn er in totaal 217 vrouwen gedood. Bijna 60 % van de vrouwen is vermoord door de (ex-) partner. Dat zijn 127 vrouwen. Voor mannen ligt dit anders. In een periode van vier jaar zijn 416 mannen vermoord. In 4,1 % van de gevallen is de man door de (ex-)partner vermoord. Dat zijn 17 mannen. Geweld door een (ex-)partner of familieleden eindigt voor vrouwen ruim 4 keer zo vaak in moord dan moord en doodslag in het criminele circuit voor mannen.
Geschat: 4 a 5 x per jaar. Aldus chat gpt. Is een schatting.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn link gaf aan 127 vrouwen in 5 jaar, dus dat is 25,4 per jaar (2 per maand), en 17 mannen in 4 jaar, dus dat is 4,25 per jaar (1 per 3 maanden).quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Geschat: 4 a 5 x per jaar. Aldus chat gpt. Is een schatting.
Ok. Overigens het is niet in zijn geheel zwart-wit.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kom maar met een bron van je beweringen. Jij beweert dat veel vrouwen die vermoord zijn door hun ex het er een beetje zelf naar gemaakt hebben he, door hem te ‘pesten’ op manieren als de kinderen weghouden enz. Een bron graag.
Ik snap ook niet dat er meteen femicide geroepen wordt terwijl het motief niet bekend is. Vooralsnog lijk het meer op partner moord.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:09 schreef Telefoonvork het volgende:
Meer zinnigs kan ik niet uit Gemini peuteren. Nog steeds zie ik de noodzaak niet in voor een apart woord als er nog geen 50 vrouwelijke slachtoffer zijn (en nog niet eens allemaal door de (ex-)partner) op een bevolking van 18 miljoen.
Hoe vaak schiet een ex-man haar vrouw dood na een relatiebreuk? En dan graag in het perspectief van het totale aantal relatiebreuken!quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, zo zag Driekus het ook. Hij was onschuldig in zijn ogen en moest dit wel doen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe vaak schiet een ex-man haar vrouw dood na een relatiebreuk? En dan graag in het perspectief van het totale aantal relatiebreuken!
Hoe vaak houd een vrouw de kinderen bij de ex-man weg na een relatiebreuk! Hoe vaak traineert een vrouw de omgang van de kinderen met de ex-man?
Er lopen hier een paar feministen en mannenhaters rond - die staan altijd gelijk klaar met dit soort termen 😇quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat er meteen femicide geroepen wordt terwijl het motief niet bekend is. Vooralsnog lijk het meer op partner moord.
Reageer eens op de inhoud van de post - of is dat te confronterend?quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, zo zag Driekus het ook. Hij was onschuldig in zijn ogen en moest dit wel doen.
Het is misselijkmakend dat jij weer een huillie wil doen ‘want vrouwen doen ook!’quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Reageer eens op de inhoud van de post - of is dat te confronterend?
https://www.ad.nl/binnenl(...)mijn-leven~a8e2f00c/quote:Joeweela, een amateurzangeres en behorend tot de Sinti-zigeunergemeenschap, zou zeven weken ondergedoken zijn geweest in een blijf-van-mijn-lijfhuis in Gouda. Op Facebook meldde Driekus dat zijn ex hun twee kinderen van 7 en 6 jaar oud bij hem weghield
Nee, ik vermoed dat het reizigers zijn. Vermoed, he?quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:23 schreef Servieskast het volgende:
Is dit wel of geen eerwraak nu deze meneer Driekus het.
Ja.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Was Driekus ook een Sinti of was hij een gadjo ?
Maakt dat wat uit?quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wait what nowquote:Op woensdag 16 juli 2025 13:43 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Bovendien; hoe vrouwen vechten is een stuk gemener dan mannen. Het zal mij niks verbazen als zij hele vervelende dingen heeft gedaan (de kinderen bewust bij hem weghouden, eindeloos procederen, etc.). Dit is iets wat vrouwen overigens best vaak doen bij hun ex-partners.
Dat de dader een steekje los had, dat is mij echter wel duidelijk.
Ik vermoed een Sinti. Zal het aan mijn buuf vragen als ik haar zie.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wait what now?quote:
Je laatste statement klopt nietquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:09 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ok. Overigens het is niet in zijn geheel zwart-wit.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)van-psychisch-geweld <- het CBS over psychisch partnergeweld. Opvallend: vrouwen vaker slachtoffer, echter mannen zijn ook slachtoffer (zij het in mindere mate).
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)sen-vermoord-in-2023 <- moord statistieken. Vrouwen worden wel erg (procentueel)vaak vermoord door de (ex-)partner. Er worden echter veel meer mannen vermoord (in totaal, dus niet alleen door de ex-partner). De statistieken zijn echter niet zo belachelijk hoog dat ik de noodzakelijkheid zie voor een apart woord. Hoe je het ook wend of keert, 41 vrouwelijke slachtoffers van moord is nou niet echt veel te noemen (natuurlijk: elke is er één te veel). Let wel: dit zijn statistieken die uit 2023 zijn.
Meer zinnigs kan ik niet uit Gemini peuteren. Nog steeds zie ik de noodzaak niet in voor een apart woord als er nog geen 50 vrouwelijke slachtoffer zijn (en nog niet eens allemaal door de (ex-)partner) op een bevolking van 18 miljoen.
Dat het choquerend is om je ex-partner te vermoorden voor het oog van de kinderen, staat buiten kijf. Maar nog steeds geen reden voor een apart woord (femicide), volgens mij. Bovendien: dat is een Engels woord. Laten we er, als het volgens de drammers, nou echt moet een Nederlands woord voor verzinnen.
Ik heb geen gegevens kunnen vinden over dat vrouwen vaker het probleem zijn dan mannen. Het is moeilijk om iets subjectiefs als dat in statistieken te meten. Ik ga mijn mond hier verder maar over houden, aangezien ik het niet hard kan maken. Mijn excuus als ik mensen heb gekwetst door mijn botte opmerkingen.
Ik wil iedereen echter één ding op het hart drukken, dat een moord in het nieuws komt in Nederland, toont dat dat hier héél erg weinig voorkomt (wat best een goed gegeven is).
Anders google je even wat femicide betekentquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat er meteen femicide geroepen wordt terwijl het motief niet bekend is. Vooralsnog lijk het meer op partner moord.
Ik denk niet dat daar ooit onderzoek naar is gedaan. Naar dat laatste.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe vaak schiet een ex-man haar vrouw dood na een relatiebreuk? En dan graag in het perspectief van het totale aantal relatiebreuken!
Hoe vaak houd een vrouw de kinderen bij de ex-man weg na een relatiebreuk! Hoe vaak traineert een vrouw de omgang van de kinderen met de ex-man?
En dan nog, je kunt een straatverbod aanvragen, maar als iemand dat met voeten treedt, moet jij bewijsmateriaal gaan verzamelen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het eigenlijk een prima term. 30 jaar geleden werd het een crime passionele genoemd en werd er nogal lacherig over gedaan, de vrouw was vast vreemd gegaan en had het vast over zichzelf afgeroepen (helaas zoals je ziet zijn veel mannen in dit topic nog in die tijdsgeest blijven hangen)
We zijn nu verder in het zien van bepaalde kenmerken die daders en relaties hebben, helaas is het nog niet altijd zo dat het voorkomen kan worden, daar moeten nog veel stappen in worden genomen. En natuurlijk is niet alles te voorkomen, maar een stukje voorlichting is ook belangrijk. Vaak zitten vrouwen in zo’n relatie en geven ze subtiele signalen naar de omgeving die niet worden opgevangen. Het wordt heel lastig voor een vrouw uit zo’n relatie te stappen als de omgeving het niet herkent.
Of als de politie het niet serieus neemt als ze daar eindelijk naartoe stapt.
Het zijn altijd de mannen die het schuld zijn héquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Als je als vrouw in NL weg gaat bij je man gebeurd het echt niet zomaar dat je in blijf van mijn lijf huis terecht komt. Dan is er al heel veel hulpverlening betrokken, en de hulpverlening haalt de kinderen ook niet zomaar weg bij de vader. Er wordt altijd ingezet op dat vader ook betrokken blijft en zijn kinderen blijft zien. Als de veiligheid van moeder en de kinderen echter in gevaar is, en ze kan nergens anders heen zonder dat hij daar ook komt, kan een plaatsing in een blijf van mijn lijf huis een optie zijn.
Natuurlijk zal zijn verhaal helemaal anders zijn, dat is te zijn in de verhalen op Facebook. Hij lijkt nul inzicht in zijn eigen handelen te hebben en het is allemaal de schuld van de ex.
Helaas zijn er altijd mensen die zijn kant ook geloven. Zo iemand zou verplichte hulp moeten krijgen, je ziet op Facebook gewoon dat hij helemaal doordraait. En zie waar het toe heeft geleid.
Vast familie van die domme Jermaine Wattimena.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:02 schreef de_boswachter het volgende:
Driekus K.
Stukje kampjoekel @:zipportal
Wat bedoel je hiermee? Waarom alweer een man die op z’n pik is getrapt en zich aangesproken voelt?quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het zijn altijd de mannen die het schuld zijn hé
Femicide, of vrouwenmoord, is het opzettelijk doden van een vrouw of meisje, waarbij de dader haar doodt omdat ze een vrouw is.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:52 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Anders google je even wat femicide betekent
Frusty de clown is in town. Je gaat er geen woord aan verspillen maar intussen doe je dat toch 🤣 - met gigantische oogkleppen op en telkens weer die mannen afvallen. Over aangevallen gevoelen gesproken.....quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is misselijkmakend dat jij weer een huillie wil doen ‘want vrouwen doen ook!’
Incel.
Ga er verder geen woord aan verspillen. Er is een vrouw vermoord voor de ogen van haar kinderen en jij wil het alleen maar hier over hebben.
Net als die Telefoonvork. Hoe komt het dat je je zo aangevallen voelt?
Ja? Hij mag wegrotten in een cel?quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Frusty de clown is in town. Je gaat er geen woord aan verspillen maar intussen doe je dat toch 🤣 - met gigantische oogkleppen op en telkens weer die mannen afvallen. Over aangevallen gevoelen gesproken.....
Over deze dader hoeven we geen discussie te voeren - die mafkees mag de rest van zijn leven wegrotten in de cel wat betreft. Echter wel over die opmerking weer een man..... Daarmee insinueer je dat alleen mannen dit gestoorde gedrag vertonen - en daar sla je de plank dus volledig mis.
En pas op hoor, niet inhoudelijk reageren ☝️
Een lijk stoppen ze niet in de cel hoor.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Frusty de clown is in town. Je gaat er geen woord aan verspillen maar intussen doe je dat toch 🤣 - met gigantische oogkleppen op en telkens weer die mannen afvallen. Over aangevallen gevoelen gesproken.....
Over deze dader hoeven we geen discussie te voeren - die mafkees mag de rest van zijn leven wegrotten in de cel wat betreft. Echter wel over die opmerking weer een man..... Daarmee insinueer je dat alleen mannen dit gestoorde gedrag vertonen - en daar sla je de plank dus volledig mis.
En pas op hoor, niet inhoudelijk reageren ☝️
De kinderen bewust bij de man weghouden is strafbaar en zeer schadelijk voor de kinderen. Let wel: geen enkele reden praat deze absurde daad goed maar er zijn meestal wel 2 kanten aan het verhaal. Al willen sommigen hier dat niet inzien want ja altijd die mannen he....quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:22 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Femicide, of vrouwenmoord, is het opzettelijk doden van een vrouw of meisje, waarbij de dader haar doodt omdat ze een vrouw is.
Is er enig bewijs waaruit blijkt dat dit het geval is? Van wat ik gelezen heb heeft hij haar vermoord vanwege relatie problemen.
edit: omdat hij z'n kinderen niet mocht zien.
Oh ja, die lafbek heeft zichzelf omgebracht - compleet doorgedraaid!quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Een lijk stoppen ze niet in de cel hoor.
Is het bewust? Of was het bijv. een door de rechter bepaalde omgangsregeling? En er zal ook een reden zijn dat ze blijkbaar in een blijf van m'n lijf huis zat.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
De kinderen bewust bij de man weghouden is strafbaar en zeer schadelijk voor de kinderen. Let wel: geen enkele reden praat deze absurde daad goed maar er zijn meestal wel 2 kanten aan het verhaal. Al willen sommigen hier dat niet inzien want ja altijd die mannen he....
Dat is een jou probleem. Eerwraak gaat om het hooghouden van de familie eer. Is feitelijk iets anders en doorgaans alleen iets uit achterlijke culturen, denk aan Afghanistan of Syriequote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:46 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook hoor. Ik snap niet waarom een buitenlander die zijn vrouw vermoordt wel eerwraak pleegt en een Nederlander niet.
En je blijft maar onzin uitbraken.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
De kinderen bewust bij de man weghouden is strafbaar en zeer schadelijk voor de kinderen. Let wel: geen enkele reden praat deze absurde daad goed maar er zijn meestal wel 2 kanten aan het verhaal. Al willen sommigen hier dat niet inzien want ja altijd die mannen he....
Zoals ik het begrepen heb werd zij mishandeld, moet ze de kinderen dan achterlaten bij iemand die zichzelf niet onder controle heeft?quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ook een soort femicide, de ultieme wraak op de moeder van je kinderen en hen mee te nemen in een laffe suicide.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef maily het volgende:
Ik mag ze niet meer zien dus jij ook niet.
Nu zijn beide ouders er niet meer.
Paar weken geleden nam Klaas zijn twee kinderen mee in de dood.
Sinti en Roma werden vroeger Zigeuners genoemd, maar dat mag dus inderdaad niet meer omdat de benaming Zigeuner als beledigend wordt beschouwd. Sinti en Roma komen oorspronkelijk uit het noorden van India. Het Romanes, de taal van de Sinti en Roma, is verwant aan Hindi.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:29 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, ik vermoed dat het reizigers zijn. Vermoed, he?
(wat vroeger Zigeuners werd genoemd, maar dat mag niet meer)
Zigeuner betekent "dief."quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sinti en Roma werden vroeger Zigeuners genoemd, maar dat mag dus inderdaad niet meer omdat de benaming Zigeuner als beledigend wordt beschouwd. Sinti en Roma komen oorspronkelijk uit het noorden van India. Het Romanes, de taal van de Sinti en Roma, is verwant aan Hindi.
Reizigers stammen af van autochtone Nederlanders die in de 19de eeuw begonnen rond te trekken. Ze leefden meestal in woonwagens, vandaar dat ze ook wel woonwagenbewoners werden genoemd. Toen het rondtrekken niet meer mocht, werden ze gedwongen om zich op speciaal daarvoor ingerichte woonwagenkampen te vestigen. Omdat ze op een kamp wonen, worden ze dus ook wel Kampers genoemd, maar dat wordt door de betreffende groep als beledigend ervaren.
Je zou er toch geen woorden meer aan vuil maken? Erg consequent ben je niet....quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En je blijft maar onzin uitbraken.
Een vrouw en kinderen worden nooit zomaar in een blijf van mijn lijf huis geplaatst, dan is er al hulpverlening en politie betrokken, en die willen bij een scheiding altijd beide ouders betrekken. Vaders worden niet zomaar uitgesloten, jij doet hier alsof het wel zo is.
Ze had gelijk, want nu is ze door hem gedood. Waar ze bang voor was, is gebeurd. En dat was vast ook de reden dat hij zijn kinderen niet zag, omdat hij gewelddadig was.
Echt, hier onzin uitbraken en mij dan beschuldigen niet op de inhoud in te gaan.
Ik zie het juist andersom. Feit dat een man z'n ex neerschiet laat juist zien dat er een gegronde reden is om hem niet bij zijn kinderen te laten.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
En die kerel die vorige maand het water inreed met zijn kinderen…quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:58 schreef Firuze60 het volgende:
Wat heeft in de godsnaam de achtergrond van de dader er mee te maken? Zo van, een brave geboren witte Nederlander gebeurt dit veel minder?
Ik kan mij nog goed heugen over de Zoetermeer moord op vrouw en kinderen, een brave witte kantoorpik, en ook die politieknakker die zijn vermoorde zoontjes achterliet in een rioolpijp.
Zoek svp even het woord femicide opquote:Op woensdag 16 juli 2025 16:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ook een soort femicide, de ultieme wraak op de moeder van je kinderen en hen mee te nemen in een laffe suicide.
Zoek jij even het woord wraak op.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zoek svp even het woord femicide op
Dat heeft er niks mee te maken, maar die discussie ontstond naar aanleiding van de vraag of het eerwraak was of niet.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:58 schreef Firuze60 het volgende:
Wat heeft in de godsnaam de achtergrond van de dader er mee te maken? Zo van, een brave geboren witte Nederlander gebeurt dit veel minder?
Ik kan mij nog goed heugen over de Zoetermeer moord op vrouw en kinderen, een brave witte kantoorpik, en ook die politieknakker die zijn vermoorde zoontjes achterliet in een rioolpijp.
Ik bedoel dus dat je de hele historie moet meenemen. Vanaf het begin - als dat uberhaupt mogelijk isquote:Op woensdag 16 juli 2025 17:00 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Ik zie het juist andersom. Feit dat een man z'n ex neerschiet laat juist zien dat er een gegronde reden is om hem niet bij zijn kinderen te laten.
En wat betreft die Klaas, had de vader een totaalverbod, hadden die kinderen nu nog geleefd.
De vader helemaal uit het ontzag zetten gaat echt niet zo makkelijk hoor, vaak juist te moeilijk.
Ik heb net een hele lange defenitie opgezocht, staat in dit topic.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zoek svp even het woord femicide op
Nu.nlquote:Het Openbaar Ministerie (OM) van Oost-Brabant bevestigt tegenover NU.nl dat de vrouw op 2 juni aangifte heeft gedaan tegen haar ex-partner. Hij is aangehouden wegens wapenbezit en mishandeling van zijn ex-partner. Hij is op 5 juni voorgeleid aan de rechter-commissaris en toen twee weken vastgehouden voor wapenbezit.
Oh ok, gemeenschappelijk woord is dan wraak.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken, maar die discussie ontstond naar aanleiding van de vraag of het eerwraak was of niet.
Ik had je verkeerd gequote.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat je de hele historie moet meenemen. Vanaf het begin - als dat uberhaupt mogelijk is
Of je leest je even in. Bijvoorbeeld door het hele topic te lezen. Ze zat in een Blijf van mijn lijfhuis...quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat je daar nog energie in steekt! Maar goed, types als Matsdinges zitten er ook bij de politie, daarom worden aanklachten (en dat gebeurt pas als er echt geen uitweg meer is) heel vaak aan de kant geschoven, zo van, waar twee kijven hebben twee schuld.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je leest je even in. Bijvoorbeeld door het hele topic te lezen. Ze zat in een Blijf van mijn lijfhuis...
Ja, maar niet iedereen begrijpt dat schijnbaar...quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb net een hele lange defenitie opgezocht, staat in dit topic.
Zo te lezen, jij sowieso niet.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, maar niet iedereen begrijpt dat schijnbaar...
Of je begrijpt mijn strekking even. Er kan van alles aan vooraf zijn gegaan - wellicht al jaren voor de scheiding.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je leest je even in. Bijvoorbeeld door het hele topic te lezen. Ze zat in een Blijf van mijn lijfhuis...
Welja, joh, maak het nog even erger!quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Of je begrijpt mijn strekking even. Er kan van alles aan vooraf zijn gegaan - wellicht al jaren voor de scheiding.
Nou, als je femicide een soort van wraak noemt heb je het toch niet helemaal begrepen professorquote:
Onmacht mag ook.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou, als je femicide een soort van wraak noemt heb je het toch niet helemaal begrepen professor
Oh ja, de complotdenkers - we zitten in dat schema 🤠quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat je daar nog energie in steekt! Maar goed, types als Matsdinges zitten er ook bij de politie, daarom worden aanklachten (en dat gebeurt pas als er echt geen uitweg meer is) heel vaak aan de kant geschoven, zo van, waar twee kijven hebben twee schuld.
Vooraf aan de moord van de man op de moeder van zijn kinderen?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Of je begrijpt mijn strekking even. Er kan van alles aan vooraf zijn gegaan - wellicht al jaren voor de scheiding.
Nou, als je femicide een soort van wraak noemt heb je het toch niet helemaal begrepen professorquote:
Nee, uiteraard veel langer daarvoor. Iemand ontspoort niet zo maar ineensquote:Op woensdag 16 juli 2025 17:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Vooraf aan de moord van de man op de moeder van zijn kinderen?
Niet te geloven dit, werkelijk waar!quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Vooraf aan de moord van de man op de moeder van zijn kinderen?
Ja maar wat moet er dan gebeurt zijn om te verklaren dat die man de moeder van zijn kinderen heeft vermoord?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou, als je femicide een soort van wraak noemt heb je het toch niet helemaal begrepen professor
[..]
Nee, uiteraard veel langer daarvoor. Iemand ontspoort niet zo maar ineens
Nee, jarenlang treiteren vooraf, psychisch helemaal murw maken, guttegut, die arme man toch!quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
[..]
Dat kan 1 van de redenen zijn. De controle die de man, die vindt dat hij als man zijnde hoort te hebben over zijn vrouw ( zijn bezit), en die kwijtraakt en daarop volgt wraak.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Goh. Zeg je dat ook over de ontspoorde allochtoontjes? Praat je dan ook zalvende woordjes?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
[..]
Zo denkt Maltdinges er vast ook over met zijn 'je hebt het niet begrepen' jankjank.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:42 schreef Momo het volgende:
Ze heeft hem vast laten ontsporen dus vast eigen schuld dikke bult van dat kutwijf
Jouw.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:44 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Dat is een jou probleem. Eerwraak gaat om het hooghouden van de familie eer. Is feitelijk iets anders en doorgaans alleen iets uit achterlijke culturen, denk aan Afghanistan of Syrie
Je bedoelt dus toen hij zijn ex had mishandeld? Of zou zij dat ook hebben uitgeloktquote:Op woensdag 16 juli 2025 17:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat je de hele historie moet meenemen. Vanaf het begin - als dat uberhaupt mogelijk is
Ok joh:quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:52 schreef matspontius het volgende:
Femicide is moord op een vrouw omdat ze vrouw is. Hetzelfde als een neger vermoorden omdat die zwart is. Dit geval heeft dus helemaal niets met femicide te maken maar alles met pure haat en een compleet ontwricht gezin. Waarschijnlijk wraak - ik niet, dan jij ook niet
En daar was volgens jou hier geen sprake van?quote:Wat zijn de rode vlaggen bij femicide?
Welke rode vlaggen kun je herkennen?
Stalking.
Bedreiging met de dood (richting de vrouw of de kinderen)
Dreiging zelfdoding.
Wapenbezit of gebruik van wapens.
Recent gewelddadig gedrag.
Geweld tijdens zwangerschap.
Gedwongen seks.
Onthouden van zorg die acuut de gezondheid bedreigt.
Meer items...
Ik dacht altijd dat een blijf van mijn lijf huis een anonieme plek was.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Hij is uiteindelijk vrij snel vrijgelaten omdat de mishandeling niet genoeg bewezen kon worden, hij was alleen veroordeeld voor vuurwapenbezit.
En hij heeft uren in de bosjes gelegen bij het blijf van mijn lijf huis totdat hij haar naar buiten zag komen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)bedreiging-van-ex-en
Het moge duidelijk zijn dat politie en justitie waarschijnlijk weer wat steken hebben laten vallen.
Klopt. Ben bang dat hij een bekende heeft overtuigd met zijn zielige verhaal die het verteld heeft aan hem ofzo.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een blijf van mijn lijf huis een anonieme plek was.
Wat raaskal je toch? Daar gaat het helemaal niet om. Je snapt de term gewoon niet of waarschijnlijker wil het niet snappen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok joh:
[..]
En daar was volgens jou hier geen sprake van?
Of hij wist en manier om haar telefoon uit te lezen, ze werd buiten de opvang aangevallen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. Ben bang dat hij een bekende heeft overtuigd met zijn zielige verhaal die het verteld heeft aan hem ofzo.
pfffftquote:Op woensdag 16 juli 2025 18:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat raaskal je toch? Daar gaat het helemaal niet om. Je snapt de term gewoon niet of waarschijnlijker wil het niet snappen.
Al die shit die jij benoemt heeft niets met femicide te maken. Is echt geen hogere wiskunde hoor........
https://www.sterkhuis.nl/huiselijk-geweld/femicide/quote:Wat is femicide?
Geweld tegen vrouwen komt vaak voor en uit zich in fysiek, seksueel, emotioneel of economisch geweld. De meest extreme vorm van geweld tegen vrouwen is femicide of wel vrouwenmoord. Vrouwen die gedood worden omdat ze vrouw zijn. Iedere acht dagen wordt er een vrouw slachtoffer van femicide. Jaarlijks hebben we het over 40 tot 50 vrouwen die vermoord worden. In de meeste gevallen gaat hier intiem terreur aan vooraf.
Meerdere onderzoeken bevestigen dat het motief van partnerdoding vaak om angst draait. Angst dat de vrouw de pleger gaat verlaten. Hierdoor gaat de pleger het slachtoffer als ‘eigendom’ zien. Er kan ook sprake zijn van persoonlijkheidsproblematiek, bezitsdrang en controledrift, jaloezie als uiting van bezitsdrang, gebruik van drank en drugs, maar ook stressfactoren zoals werkloosheid waardoor financiële stress kan ontstaan.
Beschrijf jij eens wat jij onder femicide verstaat, dan?quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat raaskal je toch? Daar gaat het helemaal niet om. Je snapt de term gewoon niet of waarschijnlijker wil het niet snappen.
Al die shit die jij benoemt heeft niets met femicide te maken. Is echt geen hogere wiskunde hoor........
Misschien wel via Find my Phone.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of hij wist en manier om haar telefoon uit te lezen, ze werd buiten de opvang aangevallen.
Je komt daar ook niet zomaar binnen natuurlijk.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of hij wist en manier om haar telefoon uit te lezen, ze werd buiten de opvang aangevallen.
Zou wel heel slecht zijn als ze daar niet aan gedacht zou hebben. En de hulpverlening.quote:
quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar zit dan ook een groot verschil tussen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |