Ja maar wat moet er dan gebeurt zijn om te verklaren dat die man de moeder van zijn kinderen heeft vermoord?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou, als je femicide een soort van wraak noemt heb je het toch niet helemaal begrepen professor
[..]
Nee, uiteraard veel langer daarvoor. Iemand ontspoort niet zo maar ineens
Nee, jarenlang treiteren vooraf, psychisch helemaal murw maken, guttegut, die arme man toch!quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou, als je femicide een soort van wraak noemt heb je het toch niet helemaal begrepen professor
[..]
Dat kan 1 van de redenen zijn. De controle die de man, die vindt dat hij als man zijnde hoort te hebben over zijn vrouw ( zijn bezit), en die kwijtraakt en daarop volgt wraak.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Goh. Zeg je dat ook over de ontspoorde allochtoontjes? Praat je dan ook zalvende woordjes?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
[..]
Zo denkt Maltdinges er vast ook over met zijn 'je hebt het niet begrepen' jankjank.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:42 schreef Momo het volgende:
Ze heeft hem vast laten ontsporen dus vast eigen schuld dikke bult van dat kutwijf
Jouw.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:44 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Dat is een jou probleem. Eerwraak gaat om het hooghouden van de familie eer. Is feitelijk iets anders en doorgaans alleen iets uit achterlijke culturen, denk aan Afghanistan of Syrie
Je bedoelt dus toen hij zijn ex had mishandeld? Of zou zij dat ook hebben uitgeloktquote:Op woensdag 16 juli 2025 17:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat je de hele historie moet meenemen. Vanaf het begin - als dat uberhaupt mogelijk is
Ok joh:quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:52 schreef matspontius het volgende:
Femicide is moord op een vrouw omdat ze vrouw is. Hetzelfde als een neger vermoorden omdat die zwart is. Dit geval heeft dus helemaal niets met femicide te maken maar alles met pure haat en een compleet ontwricht gezin. Waarschijnlijk wraak - ik niet, dan jij ook niet
En daar was volgens jou hier geen sprake van?quote:Wat zijn de rode vlaggen bij femicide?
Welke rode vlaggen kun je herkennen?
Stalking.
Bedreiging met de dood (richting de vrouw of de kinderen)
Dreiging zelfdoding.
Wapenbezit of gebruik van wapens.
Recent gewelddadig gedrag.
Geweld tijdens zwangerschap.
Gedwongen seks.
Onthouden van zorg die acuut de gezondheid bedreigt.
Meer items...
Ik dacht altijd dat een blijf van mijn lijf huis een anonieme plek was.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Hij is uiteindelijk vrij snel vrijgelaten omdat de mishandeling niet genoeg bewezen kon worden, hij was alleen veroordeeld voor vuurwapenbezit.
En hij heeft uren in de bosjes gelegen bij het blijf van mijn lijf huis totdat hij haar naar buiten zag komen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)bedreiging-van-ex-en
Het moge duidelijk zijn dat politie en justitie waarschijnlijk weer wat steken hebben laten vallen.
Klopt. Ben bang dat hij een bekende heeft overtuigd met zijn zielige verhaal die het verteld heeft aan hem ofzo.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een blijf van mijn lijf huis een anonieme plek was.
Wat raaskal je toch? Daar gaat het helemaal niet om. Je snapt de term gewoon niet of waarschijnlijker wil het niet snappen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok joh:
[..]
En daar was volgens jou hier geen sprake van?
Of hij wist en manier om haar telefoon uit te lezen, ze werd buiten de opvang aangevallen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. Ben bang dat hij een bekende heeft overtuigd met zijn zielige verhaal die het verteld heeft aan hem ofzo.
pfffftquote:Op woensdag 16 juli 2025 18:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat raaskal je toch? Daar gaat het helemaal niet om. Je snapt de term gewoon niet of waarschijnlijker wil het niet snappen.
Al die shit die jij benoemt heeft niets met femicide te maken. Is echt geen hogere wiskunde hoor........
https://www.sterkhuis.nl/huiselijk-geweld/femicide/quote:Wat is femicide?
Geweld tegen vrouwen komt vaak voor en uit zich in fysiek, seksueel, emotioneel of economisch geweld. De meest extreme vorm van geweld tegen vrouwen is femicide of wel vrouwenmoord. Vrouwen die gedood worden omdat ze vrouw zijn. Iedere acht dagen wordt er een vrouw slachtoffer van femicide. Jaarlijks hebben we het over 40 tot 50 vrouwen die vermoord worden. In de meeste gevallen gaat hier intiem terreur aan vooraf.
Meerdere onderzoeken bevestigen dat het motief van partnerdoding vaak om angst draait. Angst dat de vrouw de pleger gaat verlaten. Hierdoor gaat de pleger het slachtoffer als ‘eigendom’ zien. Er kan ook sprake zijn van persoonlijkheidsproblematiek, bezitsdrang en controledrift, jaloezie als uiting van bezitsdrang, gebruik van drank en drugs, maar ook stressfactoren zoals werkloosheid waardoor financiële stress kan ontstaan.
Beschrijf jij eens wat jij onder femicide verstaat, dan?quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat raaskal je toch? Daar gaat het helemaal niet om. Je snapt de term gewoon niet of waarschijnlijker wil het niet snappen.
Al die shit die jij benoemt heeft niets met femicide te maken. Is echt geen hogere wiskunde hoor........
Misschien wel via Find my Phone.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of hij wist en manier om haar telefoon uit te lezen, ze werd buiten de opvang aangevallen.
Je komt daar ook niet zomaar binnen natuurlijk.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of hij wist en manier om haar telefoon uit te lezen, ze werd buiten de opvang aangevallen.
Zou wel heel slecht zijn als ze daar niet aan gedacht zou hebben. En de hulpverlening.quote:
quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik vermoed dat het reizigers zijn. Vermoed, he?
(wat vroeger Zigeuners werd genoemd, maar dat mag niet meer)
Daar zit dan ook een groot verschil tussen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik vermoed dat het reizigers zijn. Vermoed, he?
(wat vroeger Zigeuners werd genoemd, maar dat mag niet meer)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |