Ja. Hypocriet!!!!!!!quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Waarom alweer een man die op z’n pik is getrapt en zich aangesproken voelt?
Waarom? Zeg ik dat over alle mannen en alle scheidingen?
Een vrouw woord in het bijzijn van haar kinderen vermoord, en dit is hetgeen wat je choqueerd?quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:32 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ik ben gechoqueerd door de gedachtegang dat een moord op een vrouw opeens als anders wordt gezien dan de moord op een man. Moord is moord, en het is altijd erg.
Precies een item van 60 secondes.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:04 schreef Zipportal het volgende:
Nieuwsuur heeft straks een item over femicide.
Dat!quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:29 schreef VEM2012 het volgende:
Opvallend wel dat iemand vermoord wordt en ik allemaal zinloze discussies lees over hoe je het moet noemen en kampers...
Je zal godverdomme maar je moeder vermoord zien worden door je vader... En hoe kan het toch dat iemand die in het verleden zijn ex heeft geprobeerd te vermoorden na bedreigingen van zijn huidige ex niet een nieuwe poging onmogelijk kan worden gemaakt?
En dat in een land waar voorarrest de gewoonste zaak van de wereld is.
Nou ja, er zal wel weer heel veel worden gepraat, maar het is gewoon wachten op de volgende, want er verandert niets.
Je kan er wat van vinden inderdaad maar er zit mijns inziens ook wel een kern van waarheid in. Je zou kunnen stellen dat de discrepantie in aandacht en de emotionele framing bij dit soort incidenten opmerkelijk is. Begrijp me niet verkeerd veelal bij vrouwelijke slachtoffers is structureel de (ex) partner de dader. Dat is een maatschappelijk probleem dat aandacht verdiend. Echter zeven op de tien slachtoffers van moord zijn mannen waarvan het overgrote deel jongvolwassenen zijn. Objectief gezien zijn mannen die mannen doden een groter maatschappelijk probleem.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:29 schreef VEM2012 het volgende:
Nou ja, er zal wel weer heel veel worden gepraat, maar het is gewoon wachten op de volgende, want er verandert niets.
Lijkt me stug dat zij dat niet wist.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als deze zaak iets leert, dan is het misschien wel dat het soms geen overbodige luxe is om voor het aangaan van een nieuwe relatie te vragen of je het strafblad van een potentiële nieuwe partner in mag zien. Als Joeweela had geweten dat Driekus al eerder was veroordeeld wegens poging tot moord op een ex-vriendin, dan had ze misschien wel besloten om niet met hem verder te gaan.
Nee idd, met 25 per jaar, en dat zijn alleen de vrouwen die door hun (ex-) partner vermoord zijn, komen er idd heel veel amper tot niet in het nieuws.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Je laatste statement klopt nietveel komt niet eens in het nieuws
Daar gaat het mij helemaal niet om. Dit soort moorden hebben vaak een voorgeschiedenis. En steevast hoor je dan dat de politie/het OM geen middelen had om op te treden. Dat is onverteerbaar.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:48 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je kan er wat van vinden inderdaad maar er zit mijns inziens ook wel een kern van waarheid in. Je zou kunnen stellen dat de discrepantie in aandacht en de emotionele framing bij dit soort incidenten opmerkelijk is. Begrijp me niet verkeerd veelal bij vrouwelijke slachtoffers is structureel de (ex) partner de dader. Dat is een maatschappelijk probleem dat aandacht verdiend. Echter zeven op de tien slachtoffers van moord zijn mannen waarvan het overgrote deel jongvolwassenen zijn. Objectief gezien zijn mannen die mannen doden een groter maatschappelijk probleem.
Blijkbaar is de maatschappelijke boodschap dat een mannelijk slachtoffer minder waard is dan een vrouwelijk.
Zo zeg, jij durft.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:48 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je kan er wat van vinden inderdaad maar er zit mijns inziens ook wel een kern van waarheid in. Je zou kunnen stellen dat de discrepantie in aandacht en de emotionele framing bij dit soort incidenten opmerkelijk is. Begrijp me niet verkeerd veelal bij vrouwelijke slachtoffers is structureel de (ex) partner de dader. Dat is een maatschappelijk probleem dat aandacht verdiend. Echter zeven op de tien slachtoffers van moord zijn mannen waarvan het overgrote deel jongvolwassenen zijn. Objectief gezien zijn mannen die mannen doden een groter maatschappelijk probleem.
Blijkbaar is de maatschappelijke boodschap dat een mannelijk slachtoffer minder waard is dan een vrouwelijk.
Ik liep vanavond toevallig langs een tentoonstelling over femicide (Eemplein, Amersfoort), en daar heb ik deze foto gemaakt:quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Het in het bezit zijn van een vuurwapen is terug te vinden in een checklist van partnergeweld en moord.
Er zijn verschillende rode vlaggen, dat is er één van.
Ik kan me niet goed voorstellen dat ze er echt met open ogen ingetrapt is. Aan de andere kant is het ook weer heel goed mogelijk dat ze het inderdaad wist maar verblind door verliefdheid toch een relatie met hem is aangegaan. Of ze heeft misschien wel gedacht dat het haar niet zal overkomen.quote:
En dat opgefokte drugshandelaartjes elkaar doodschieten om niks is totaal een andere kwestie.quote:In heel 2024 kwamen 24 moord- en doodslagzaken met een vrouwelijk slachtoffer binnen bij het Openbaar Ministerie (OM) en 49 zaken van pogingen daartoe. "Het gebeurt veel, het gebeurt overal, dus we moeten er wat mee", zegt landelijk officier huiselijk geweld en zeden Judith van Schoonderwoerd den Bezemer.12 mei 2025
Poging tot moord was in 2008, in 2009 veroordeeld tot 13 jaar en hij had al 9 jaar een relatie met zijn ex-vrouw. Kan dan toch niet anders dat hij nog vast zat toen ze elkaar ontmoeten? Heel apart maar ook vreselijk triest verhaal, die arme kinderen 😢quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien zat hij al een tijd vast, voorwaardelijk vrij met goed gedrag.
Dat is maar een heel klein percentage van het aantal moorden.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En dat opgefokte drugshandelaartjes elkaar doodschieten om niks is totaal een andere kwestie.
Dat was er dus, ze zat niet voor niks in een Blijfvanmijnlijf huis.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is maar een heel klein percentage van het aantal moorden.
Maar goed, het probleem in dezen is dat ook als je objectief kan zien aankomen dat het risico op escalatie groot is de politie pas kan ingrijpen nadat er een moordpoging is gedaan, die vaak succesvol is.
En dat is achterlijk.
Dat heeft niet geholpen en ook bij anderen bleek dit niet te geholpen te hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat was er dus, ze zat niet voor niks in een Blijfvanmijnlijf huis.
Is het controversieel als ik meen te constateren dat maatschappelijke empathie asymmetrisch lijkt te zijn?quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zo zeg, jij durft.
Demografische verdeling van slachtoffers
Vrouwen: 46 vrouwelijke slachtoffers in 2024, waarvan 27 door een (ex-)partner om het leven werden gebracht. ...
Mannen: In 2024 werden 75 mannen vermoord, minder dan in voorgaande jaren.
Kinderen: Negen kinderen werden gedood, waaronder vier baby's en twee twaalfjarige jongens..•28 jan 2025
Kortom: weer een slachtoffer van de belachelijke lage straffen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:46 schreef Kim-Holland het volgende:
Driekus blijkt een verleden vol geweld te hebben. Hij werd in 2009 veroordeeld tot 13 jaar cel voor poging tot moord op een andere ex-vriendin. Zij overleefde de 8 kogels die hij op haar afvuurde.
Telegraaf.
Je zou ze de kost moeten geven, die vrouwen die geloven dat ze zo'n misgeboorte kunnen omtoveren tot prince charming.quote:Op donderdag 17 juli 2025 00:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik kan me niet goed voorstellen dat ze er echt met open ogen ingetrapt is. Aan de andere kant is het ook weer heel goed mogelijk dat ze het inderdaad wist maar verblind door verliefdheid toch een relatie met hem is aangegaan. Of ze heeft misschien wel gedacht dat het haar niet zal overkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |