abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2025 @ 10:18:26 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208042
Hier verder over röntgenfoto’s. C diploma’s. Vakanties en aankomende vakanties.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:19:31 #2
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208049
Waar ik sloot met

quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:16 schreef amaranta het volgende: Ik had trouwens mijn röntgenfoto’s opgevraagd. Ik ben duidelijk een leek. Want zelfs met een cirkeltje erom kan ik geen duidelijk breuk onderscheiden.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:23:25 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_218208087
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:19 schreef amaranta het volgende:
Waar ik sloot met
[..]

Een haarscheurtje wordt ook als breuk aangemerkt en die zijn inderdaad moeilijk te zien. Ik heb bedacht dat ik altijd nog radioloog kan worden als nieuwe carrieremove. Heb inmiddels zoveel beeldmateriaal bekeken :D

Op mijn laatste foto's was de schade overigens zo duidelijk dat ik spontaan begon te janken toen ik het zag. Het verschil tussen verbrijzeld en gebroken is best wel heftig om te zien ook ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218208183
Ze denken aan een al dichtgegroeide breuk.
Bij een acute breuk zouden we doorgestuurd zijn naar de Eerste hulp.

Het ging wel erg snel, kinderen mogen zonder afspraak dus ik had Donald Ducks, eten en drinken en haar lievelingsknuffel meegenomen. Maar mijn kant raakte de stoel van de wachtkamer nog niet eens en we werden al geroepen.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:30:26 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208191

[ Bericht 97% gewijzigd door amaranta op 15-07-2025 05:50:06 ]
  maandag 14 juli 2025 @ 10:31:04 #6
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208207
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:23 schreef Troel het volgende:

[..]
Een haarscheurtje wordt ook als breuk aangemerkt en die zijn inderdaad moeilijk te zien. Ik heb bedacht dat ik altijd nog radioloog kan worden als nieuwe carrieremove. Heb inmiddels zoveel beeldmateriaal bekeken :D

Op mijn laatste foto's was de schade overigens zo duidelijk dat ik spontaan begon te janken toen ik het zag. Het verschil tussen verbrijzeld en gebroken is best wel heftig om te zien ook ;(
Oh nee troel. Wat verschrikkelijk
  maandag 14 juli 2025 @ 10:32:42 #7
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208217
Oh en op de röntgen ontbreekt mijn halve ruggengraat. Neem aan dat die wel gewoon aanwezig is 😇😅
pi_218208324
Heftig @Troel. :*

@amaranta wat een verhaal. Ergens wel fijn zo'n "bijvangst". Maar lijkt me ook wel schrikken. :*
Fake it till you make it...
pi_218208333
Jeetje @amaranta wat een bericht. -O-
Ik lees een waslijst aan risicofactoren bij osteoporose.
Op welke manier wil je je levensstijl omgooien?
  maandag 14 juli 2025 @ 10:44:22 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_218208345
He jakkes, wat een verhaal :{

Ik vind het een beetje lastig om erop te reageren, omdat dat natuurlijk ook naar jouw inhoud verwijst. Dus dat doe ik niet en ik geef je alleen een gigantische knuffel. En ik snap je angst. :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218208356
Wat een verhaal Amaranta, jeetje. Snap dat het wel wat met je doet. Hopelijk spreek je de huisarts snel!
  maandag 14 juli 2025 @ 10:46:17 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208361
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:43 schreef vencodark het volgende:
Jeetje @:amaranta wat een bericht. -O-
Ik lees een waslijst aan risicofactoren bij osteoporose.
Op welke manier wil je je levensstijl omgooien?
Meer bewegen in ieder geval. Ik doe nu echt wel te weinig. Eigenlijk niks. Ik fiets elektrisch naar m’n werk. Ik wandel wat met de hond en dat was het. Ik doe niet aan sport of niks.
En ik denk vit D gaan slikken. Ook gewoon van buiten zijn.
Gezonder gaan eten.
Bewegen is eigenlijk wel het voornaamste advies.
En de score is vrij laag (of juist hoog?) dus ik verwacht wel dat ze medicatie voor gaan schrijven.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:46:58 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208368
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:44 schreef Troel het volgende:
He jakkes, wat een verhaal :{

Ik vind het een beetje lastig om erop te reageren, omdat dat natuurlijk ook naar jouw inhoud verwijst. Dus dat doe ik niet en ik geef je alleen een gigantische knuffel. En ik snap je angst. :*
Geen punt. Je mag reageren. Maar het hele verhaal waar het naar verwijst haal ik weg.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:48:15 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208389
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:42 schreef Nijna het volgende:
Heftig @:Troel. :*

@:amaranta wat een verhaal. Ergens wel fijn zo'n "bijvangst". Maar lijkt me ook wel schrikken. :*
Maar ja.
Goede bijvangst wel. Zo wordt osteoporose doorgaans ontdekt. Maar ergens had ik het ook niet willen weten en gewoon zorgeloos door het leven gaan.
Maar natuurlijk begrijp ik ook wel dat het beter is om het wel te weten.
  maandag 14 juli 2025 @ 10:49:11 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208398
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:45 schreef exode het volgende:
Wat een verhaal Amaranta, jeetje. Snap dat het wel wat met je doet. Hopelijk spreek je de huisarts snel!
Die belt straks terug. Ik ga alleen morgen voor 4 wk op vakantie. Dus wat ze ook voorstelt, dat zal pas daarna kunnen?? Geen idee 🤷🏻

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 14-07-2025 10:59:45 ]
  maandag 14 juli 2025 @ 11:02:24 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_218208502
Jeez @amaranta, dat is niet mis hoor.
Sterkte!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218208511
Wat uitermate kak.
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:46 schreef amaranta het volgende:

[..]
Meer bewegen in ieder geval. Ik doe nu echt wel te weinig. Eigenlijk niks. Ik fiets elektrisch naar m’n werk. Ik wandel wat met de hond en dat was het. Ik doe niet aan sport of niks.
En ik denk vit D gaan slikken. Ook gewoon van buiten zijn.
Gezonder gaan eten.
Bewegen is eigenlijk wel het voornaamste advies.
En de score is vrij laag (of juist hoog?) dus ik verwacht wel dat ze medicatie voor gaan schrijven.
Niet huppelen of fietsen oid, maar serieus krachttraining afaik?

Hangt dit samen met al die andere dingen?
Of mogelijk (peri) menopauze gerelateerd? Als het laatste, is misschien hormoonsuppletie ook een optie?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 14 juli 2025 @ 11:07:01 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208555
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:03 schreef Vanyel het volgende:
Wat uitermate kak.
[..]
Niet huppelen of fietsen oid, maar serieus krachttraining afaik?

Hangt dit samen met al die andere dingen? (Peri) Menopauze gerelateerd? Als het laatste, is misschien hormoonsuppletie ook een optie?
Ja, ook krachttraining.

Ik zit naar mijn weten nog niet in de (peri)menopauze. Ik denk dat het eerder gerelateerd is aan de neurofibromatose die ik heb. Wat dus ook die tumor veroorzaakt.
MaarGoed. Ik ben pas 45 dus beetje jong nog wel.
  maandag 14 juli 2025 @ 11:09:07 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_218208573
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, ook krachttraining.

Ik zit naar mijn weten nog niet in de menopauze. Ik denk dat het eerder gerelateerd is aan de neurofibromatose die ik heb. Wat dus ook die tumor veroorzaakt.
Lieve schat, ik ben 43 en zit aan oestrogeenpleisters. En als ik geweten had dat mijn dingetjes daar mee te maken hadden, had ik daar al voor mijn 40e mee moeten beginnen. Het maakt zo'n verschil! Echt, kaart dat wel even aan hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218208629
quote:

[..]
Ja, ook krachttraining.

Ik zit naar mijn weten nog niet in de (peri)menopauze. Ik denk dat het eerder gerelateerd is aan de neurofibromatose die ik heb. Wat dus ook die tumor veroorzaakt.
Super jong ^O^
Heel gemiddeld voor peri :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 14 juli 2025 @ 11:16:23 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208642
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Lieve schat, ik ben 43 en zit aan oestrogeenpleisters. En als ik geweten had dat mijn dingetjes daar mee te maken hadden, had ik daar al voor mijn 40e mee moeten beginnen. Het maakt zo'n verschil! Echt, kaart dat wel even aan hoor!
Ga ik doen
pi_218208725
quote:
Mwah, 42 en al minimaal 2 jaar aan het klungelen. Vooral wazige peesontstekingen in mijn gewrichten vanaf 3 jaar geleden. Dat vroege is wel een familieding. Met de bijbehorende opvliegers is het niet meer te ontkennen.

Bij mij bleek uit een bloedtest dat een vitD tekort een boosdoener van veel kwalen. Zowel mentaal als die peesontstekingen zijn een stuk beter nu ik pilletjes slik. Simpele van de Kruidvat voldoen.

En ik slikte al een anticonceptiepil voor mijn PDS/mogelijke endometrioses, en die wordt ook voorgeschreven bij de overgang, dus die slik ik vrolijk door. Ik heb vorig jaar een half jaar een andere gehad ivm een medicijntekort, dat verschil merkte ik wel duidelijk, dus snel terug toen het kon.
pi_218208858
Ik ben onder behandeling bij een orthomoleculaire therapeut, zowel voor mijn paniekaanvallen, hyperventitlatie en dus de pre menopauze.
Ik word over 3 dagen 45, na je 40e gaat het bergafwaarts :P

Ik slik van alles omdat zij ook natuurcoach is en dat helpt me behoorlijk. Met name de magnesium maakt een verschil bij mij.

Ik doe 3x per week aan intensieve krachttraining en dat is me toch een fijn. Vandaag kon ik niet omdat ik dus met Juul naar het ziekenhuis moest en de rest van de dag lukt het niet. Ik ben toch een partij een onrustig,
Inmiddels alweer 2 jaar dat ik zo intensief sport en het helpt, met de PDS klachten, met energie niveau, met het mentale aspect en mijn lichaam is letterlijk en figuurlijk zoveel sterker.
  maandag 14 juli 2025 @ 11:53:15 #24
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218208895
Hoe weet je of je in de peri menopauze zit?
Mijn menstruatie is nog super regelmatig.
pi_218209147
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:53 schreef amaranta het volgende:
M.n. veel vage klachten waarvan je dacht dat ze gewoon bij ouder worden horen, of die onopvallend groeiden. Completer in het lif topic, maar dingen als
Vermoeidheid
Prikkelbaarheid
Laat van je gewrichten
Droge ogen, mond, huid
Gedoe met je tandvlees
Droge vagina
Pijn bij (penetratie)seks
Blaasontstekingen/ veel aandrang/ moeite met ophouden
Jeuk aan vulva of in vagina
Dalend libido
Moeilijkere orgasmes
Temperatuurregulatie issues, opvliegers (maar ook bijvoorbeeld structureel veel warmer zijn dan vroeger)
Hartkloppingen
Brain fog/ cognitieve issues

Volgens mij mis ik er nog wel een paar, maar denk dat ik de opvallende wel heb gehad.

Oh en je kunt dit niet vaststellen via bloedtests want je fluctueert veel te veel om iets te kunnen beoordelen adhv een meting.
  maandag 14 juli 2025 @ 12:22:16 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_218209183
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh en je kunt dit niet vaststellen via bloedtests want je fluctueert veel te veel om iets te kunnen beoordelen adhv een meting.
Dat zei mijn huisarts ook en daarom werd ik doorverwezen naar de gyn. Die zei: ze had je gewoon pleisters voor moeten schrijven, want als die werken heb je je diagnose :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 juli 2025 @ 12:34:25 #27
176471 oh-oh
pi_218209243
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:46 schreef exode het volgende:
Ik ben onder behandeling bij een orthomoleculaire therapeut, zowel voor mijn paniekaanvallen, hyperventitlatie en dus de pre menopauze.
Ik word over 3 dagen 45, na je 40e gaat het bergafwaarts :P

Ik slik van alles omdat zij ook natuurcoach is en dat helpt me behoorlijk. Met name de magnesium maakt een verschil bij mij.

Ik doe 3x per week aan intensieve krachttraining en dat is me toch een fijn. Vandaag kon ik niet omdat ik dus met Juul naar het ziekenhuis moest en de rest van de dag lukt het niet. Ik ben toch een partij een onrustig,
Inmiddels alweer 2 jaar dat ik zo intensief sport en het helpt, met de PDS klachten, met energie niveau, met het mentale aspect en mijn lichaam is letterlijk en figuurlijk zoveel sterker.
Vriendin van mij is ook orthomoleculair therapeut en zij kan echt zo veel lezen en verhelpen!
Zelfs voor de honden weet zij van alles.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 juli 2025 @ 12:49:32 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218209376
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
M.n. veel vage klachten waarvan je dacht dat ze gewoon bij ouder worden horen, of die onopvallend groeiden. Completer in het lif topic, maar dingen als
Vermoeidheid
Prikkelbaarheid
Laat van je gewrichten
Droge ogen, mond, huid
Gedoe met je tandvlees
Droge vagina
Pijn bij (penetratie)seks
Blaasontstekingen/ veel aandrang/ moeite met ophouden
Jeuk aan vulva of in vagina
Dalend libido
Moeilijkere orgasmes
Temperatuurregulatie issues, opvliegers (maar ook bijvoorbeeld structureel veel warmer zijn dan vroeger)
Hartkloppingen
Brain fog/ cognitieve issues

Volgens mij mis ik er nog wel een paar, maar denk dat ik de opvallende wel heb gehad.

Bedankt. Ik herken me in vrijwel niks.
pi_218209410
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:53 schreef amaranta het volgende:
De mijne ook, op het uur nauwkeurig zelfs.

Bij mij is de lijst gelukkig niet zo lang.

Sneller last van mijn pezen en spieren
Lekker emotioneel tijdens de menstruatie
Moe

En nog wat vage dingen. Ik ga niet mijn hele medische hebben en houden delen ;)
Dat is het hem juist, het is vaag, ik herken me dus ook niet in het grootste deel van de lijst die Vanyel deelt.
Mijn therapeut zei het vrij snel na het eerste gesprek, dat het absoluut invloed heeft op het grotere plaatje bij mij.
pi_218209598
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:53 schreef exode het volgende:

[..]
De mijne ook, op het uur nauwkeurig zelfs.

Bij mij is de lijst gelukkig niet zo lang.

Sneller last van mijn pezen en spieren
Lekker emotioneel tijdens de menstruatie
Moe

En nog wat vage dingen. Ik ga niet mijn hele medische hebben en houden delen ;)
Dat is het hem juist, het is vaag, ik herken me dus ook niet in het grootste deel van de lijst die Vanyel deelt.
Mijn therapeut zei het vrij snel na het eerste gesprek, dat het absoluut invloed heeft op het grotere plaatje bij mij.
Maar je merkt wel echt verschil?
Bij voorkeur verzamel je ook niet de hele bingokaart voor je actie onderneemt, liever minder dan meer lijkt me.

Ik had zelf weinig peri maar schoot ineens naar het eindpunt door de chemo. Dan gaat het wat harder, mijn lijst klachten was zeker zo lang als die ik postte.

Ik wilde trouwens nog toevoegen 'je niet jezelf voelen'. Super vaag maar als je aan de hst begint en het werkt ook super duidelijk wat het verschil is.
En ik vergat de anxiety en spierissues.
Osteoporose :X
En vast nog meer
  Moderator maandag 14 juli 2025 @ 13:19:10 #31
5428 crew  miss_sly
pi_218209708
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bij voorkeur verzamel je ook niet de hele bingokaart voor je actie onderneemt, liever minder dan meer lijkt me.

Ik had zelf weinig peri maar schoot ineens naar het eindpunt door de chemo. Dan gaat het wat harder, mijn lijst klachten was zeker zo lang als die ik postte.

Ik wilde trouwens nog toevoegen 'je niet jezelf voelen'. Super vaag maar als je aan de hst begint en het werkt ook super duidelijk wat het verschil is.
En vast nog meer
Slecht(er) slapen, vaak wakker worden, niet meer in kunnen slapen, vaker naar het toilet moeten 's nachts.

Niet op woorden kunnen komen, daar had ik heel veel last van, al langere tijd. Minder goed kunnen concentreren.

Rusteloze benen kan er ook bij horen.

O, en ik had bijna iedere dag hoofdpijn. Slikte dus veel paracetamol.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218209954
Brainfog is hier wel erg aanwezig, maar die wordt versterkt door de stress en andere issues.

Bij mij was het eerste signaal pezen die stom deden. Na het sporten echt meer tijd nodig om te herstellen. leuk dat die fitte midden 20 PT'er van mij zei dat spieren 24 uur nodig hebben om te herstellen van sporten, die van mij hebben het 3dubbele nodig. Ik wissel dus af met kracht om overbelasting te voorkomen.

Ik merk zeker verschil Vanyel, maar ik zit natuurlijk wel in een wat ander traject. Ik ben bezig met gesprekken, voedingssuplementen. beweging en ontspanning.
Ik slikte eerder ook dingen zoals magnesium maar dan op eigen houtje. Dat ging niet lekker, nu dus onder begeleiding en afgestemd op mij. Dat gaat erg goed. 5 pillen per dag :Y)
pi_218210029
@amaranta, wat een verhaal en wat een angst en spanning voor jou. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid voor je! :*

Voor wat betreft menopauzes, ik ben 2 maanden terug 41 geworden en heb regelmatig het idee dat ik in de prefase zit. Ik heb dat idee vooral omdat ik de laatste maanden zoveel vaker en heftigere migraines heb voor en na zowel mijn menstruatie als mijn ovulatie. Voorheen had ik er een paar per jaar, nu zit ik aan 3 tot 4 migraines per maand. En mijn humeur wordt er ook niet beter op als ik menstrueer :@ Verder is mijn cyclus niet veranderd, met een paar dagen speling kan ik de klok er vaak aardig op gelijk zetten. Van de opgenoemde lijst kan ik verder ook alleen vermoeidheid en pijnlijke gewrichten aanvinken, oh en een laag libido, maar dat zijn allemaal dingen waar ik standaard al 'last' van heb dus dat zegt niks :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 15-07-2025 22:15:26 ]
pi_218210160
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:33 schreef exode het volgende:
Bij mij was het eerste signaal pezen die stom deden. Na het sporten echt meer tijd nodig om te herstellen. leuk dat die fitte midden 20 PT'er van mij zei dat spieren 24 uur nodig hebben om te herstellen van sporten, die van mij hebben het 3dubbele nodig. Ik wissel dus af met kracht om overbelasting te voorkomen.
Sinds ik testosteron smeer heb ik nauwelijks meer spierpijn. Dat is pas de bom O+
quote:
Ik merk zeker verschil Vanyel, maar ik zit natuurlijk wel in een wat ander traject. Ik ben bezig met gesprekken, voedingssuplementen. beweging en ontspanning.
Zo heb ik natuurlijk ook wel mijn eigen shit die het erger maakt, maar de hst maakte wel bizar veel verschil
quote:
Ik slikte eerder ook dingen zoals magnesium maar dan op eigen houtje. Dat ging niet lekker, nu dus onder begeleiding en afgestemd op mij. Dat gaat erg goed. 5 pillen per dag :Y)
:Y, ook 5 progesteron niet meegerekend. Wat een gedoe is dat zeg. Dit smeren, dat slikken, zo sporten
en met al dat gedoe functioneer ik nog steeds maar half }:|
  maandag 14 juli 2025 @ 13:52:29 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218210168
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En vast nog meer
Ik stuur je even een pb
  maandag 14 juli 2025 @ 14:03:20 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218210285
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 13:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Sinds ik testosteron smeer heb ik nauwelijks meer spierpijn. Dat is pas de bom O+
[..]
Zo heb ik natuurlijk ook wel mijn eigen shit die het erger maakt, maar de hst maakte wel bizar veel verschil
[..]
:Y, ook 5 progesteron niet meegerekend. Wat een gedoe is dat zeg. Dit smeren, dat slikken, zo sporten
en met al dat gedoe functioneer ik nog steeds maar half }:
|

Nou, dat.
Ik begrijp en besef dat ik dingen moet gaan veranderen en aanpassen. Maar een hele leven lang dingen slikken en sporten lijkt me echt helemaal niks.
pi_218210311
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 14:03 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nou, dat.
Ik begrijp en besef dat ik dingen moet gaan veranderen en aanpassen. Maar een hele leven lang dingen slikken en sporten lijkt me echt helemaal niks.
Herkenbaar wel hoor.

Al ben ik het wel van plan nu. Van het alternatief word ik nog veel chagrijniger. En van dat sporten word ik dan wel weer retesterk, dat heeft ook wel wat.
pi_218210861
Amaranta dat klinkt wel heftig zeg :*
pi_218211097
Jeetje amaranta, dat is niet mis! Fijn dat je overal snel terecht kon en dat je zelf dan de uitslag ook snel zag zodat je gelukkig gelezen had voordat de huisarts de helft niet gezien had. Hopelijk snel vervolgstappen voor jou!

hier sinds vrijdag af en aan met knijter buikpijn. Hoefde niet langs te komen bij de spoedpost, moest meer drinken, waarschijnlijk urineweginfectie, al had ik daar geen kenmerkende klachten van. Zelf het idee later dat het wellicht galstenen zijn (behalve koorts en misselijkheid check ik alle vakjes af). De huisarts vanochtend dacht dit ook. Bloed laten prikken maar daar kwam niets uit (ook geen (of nihil) ontstekingswaarde, dus zit niet een ontsteking ergens wat op zich fijn is natuurlijk. Heb kortwerkende oxicodon (omdat ik geen diclofenac mag) meegekregen en die haalt er het scherpe randje wel een beetje vanaf (kan beneden op de bank zitten terwijl ik de andere dagen tijdens een aanval alleen maar in mn bed kon draaien met een kruik).

Nu een afspraak inplannen voor een echo van de buik, maar bij de ene instantie kan ik pas de 24e terecht en bij het ziekenhuis pas de 30e.

Ik hoop toch echt wel dat voor die tijd dit over is eigenlijk. Maar goed uit het bloed kwam niets acuuts naar voren dus dat is wel fijn en snap dat ik gewoon in het rijtje moet aansluiten.

Maar goed, dit staat natuurlijk niet in verhouding met de klachten die amaranta of de pijn die troel heeft
  maandag 14 juli 2025 @ 16:08:39 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218211504
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 15:25 schreef hilliebillie het volgende:
Jeetje amaranta, dat is niet mis! Fijn dat je overal snel terecht kon en dat je zelf dan de uitslag ook snel zag zodat je gelukkig gelezen had voordat de huisarts de helft niet gezien had. Hopelijk snel vervolgstappen voor jou!

hier sinds vrijdag af en aan met knijter buikpijn. Hoefde niet langs te komen bij de spoedpost, moest meer drinken, waarschijnlijk urineweginfectie, al had ik daar geen kenmerkende klachten van. Zelf het idee later dat het wellicht galstenen zijn (behalve koorts en misselijkheid check ik alle vakjes af). De huisarts vanochtend dacht dit ook. Bloed laten prikken maar daar kwam niets uit (ook geen (of nihil) ontstekingswaarde, dus zit niet een ontsteking ergens wat op zich fijn is natuurlijk. Heb kortwerkende oxicodon (omdat ik geen diclofenac mag) meegekregen en die haalt er het scherpe randje wel een beetje vanaf (kan beneden op de bank zitten terwijl ik de andere dagen tijdens een aanval alleen maar in mn bed kon draaien met een kruik).

Nu een afspraak inplannen voor een echo van de buik, maar bij de ene instantie kan ik pas de 24e terecht en bij het ziekenhuis pas de 30e.

Ik hoop toch echt wel dat voor die tijd dit over is eigenlijk. Maar goed uit het bloed kwam niets acuuts naar voren dus dat is wel fijn en snap dat ik gewoon in het rijtje moet aansluiten.

Maar goed, dit staat natuurlijk niet in verhouding met de klachten die amaranta of de pijn die troel heeft

De wachtlijst voor een echo is echt niet normaal. Ik moest in april ook een paar weken wachten. En moest ook nog naar de locatie in Ehv
pi_218211764
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 16:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
De wachtlijst voor een echo is echt niet normaal. Ik moest in april ook een paar weken wachten. En moest ook nog naar de locatie in Ehv
Bij dvu wordt er wel wat gecanceld zie ik, ben regelmatig aan het refreshen, zit nu in twee stappen op komende maandag ipv donderdag. Bij het ziekenhuis was het inderdaad nog langer (geen idee of ik daar ook de afspraken zelf kan monitoren om ze in te boeken als er iets vrij komt).
pi_218213216
Had je misschien toch beter gewoon iets raars in je anus kunnen hebben Amaranta…

Maar wat een gedoe. Sterkte en beterschap!
  maandag 14 juli 2025 @ 20:04:51 #43
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218213836
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 16:41 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Bij dvu wordt er wel wat gecanceld zie ik, ben regelmatig aan het refreshen, zit nu in twee stappen op komende maandag ipv donderdag. Bij het ziekenhuis was het inderdaad nog langer (geen idee of ik daar ook de afspraken zelf kan monitoren om ze in te boeken als er iets vrij komt).
Volgens mij kan dat niet. Bij dvu inderdaad wel
  maandag 14 juli 2025 @ 20:09:58 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_218213885
Ik krijg speciale kous voor mijn linkerbeen. Zit teveel vocht in :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218214809
quote:
2s.gif Op maandag 14 juli 2025 20:09 schreef Troel het volgende:
Ik krijg speciale kous voor mijn linkerbeen. Zit teveel vocht in :{
:{ hopelijk helpt het wel snel :*
pi_218215615
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 15:25 schreef hilliebillie het volgende:

Galsteenaanvallen zijn zo pijnlijk :X. Altijd ‘s avonds laat of midden in de nacht. Ik ging dan maar uit bed, want stilzitten of liggen lukt niet. IJsberen door de kamer of heen en weer wiegen op de bank. Ik telde de dagen tot ik eindelijk de operatie had. Op het laatst had ik dagelijks aanvallen en continu een zeurderige pijn. Bleek bij de operatie dat er een steen van bijna 2 cm helemaal klem zat in de galweg, inclusief beginnende ontsteking. De operatie kwam dus geen dag te vroeg.

Sterkte!

@amaranta ook voor jou veel sterkte. Ik heb het volledige verhaal gemist, maar wat er nog staat klinkt allemaal heel naar en onheilspellend :*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_218215848
Galsteenaanval, check. Zitten, liggen, staan :N Ik rolde over de vloer en werd afgevoerd door de ambu, laat in de avond. Galsteen ter grootte van een knikker maar met pijnstilling ging het wel en een dag later was het over. Bij de volgende aanval zou ik geopereerd worden. Die aanval moet nog komen. Hopelijk komt ie nooit.

Hillie, hoop ik dat de pijn nu iets dragelijker is? Anders de hap bellen alst niet meer gaat. Kunnen ze direct een echo maken om te kijken wat er aan de hand is. Sterkte :*

Ik las het vanmorgen @amaranta Heftig wel. Wel goed dat je zelf de uitslag gelezen hebt en de ha daarop hebt kunnen wijzen. Tis kut maar nu kan er wel iets aan gedaan worden. Jij ook sterkte :*

En @Troel Het houdt maar niet op he ;( :*

Vanmiddag gazonmeststof voor het gras gehaald, zak van 10 kilo. Zoon heeft dat moeiteloos uit de auto naar huis gebracht. Moest ik de hoeveelheid afwegen en daar ging iets niet helemaal goed, geloof ik. Rug zei: zoek het uit, ik doe niet meer mee :') :X
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 15 juli 2025 @ 10:45:31 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218218590
Ik heb het een beetje gemist @amaranta . In elk geval sterkte want aan de reacties te lezen is het niet niks.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 12:28:24 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218219406
pi_218226800
:O
Nieuwe bewoners en die zijn aan het verbouwen, helemaal prima. Minder fijn is dat als je een kutnacht gehad hebt, je om 7.55 uur uit je bed geboord wordt door 1/2 seconde boren en je daarna niks meer hoort. Nu af en toe geboor. Maar die ene om 7.55 uur... |:)
If they say
  woensdag 16 juli 2025 @ 11:58:19 #51
176471 oh-oh
pi_218227453
Dat is toch geen gekke tijd doordeweeks?
( Groucho Marx )
pi_218227815
Dan is het maar goed dat je niet naast ons woont Mush ;)

Ik heb vandaag 20 lege wijnflessen in de glasbak gegooid. Niet omdat wij zoveel zuipen maar juist omdat we niet drinken. Zaterdag komen er wat vrienden bbqen en ik wilde even checken of ik nog wijn moest kopen. 2 flessen waren nog goed de rest allemaal ver over de houdbaarheid heen. Er stond iemand achter me te wachten, die zal wel gedacht hebben...:)
pi_218228164
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 12:35 schreef exode het volgende:
Dan is het maar goed dat je niet naast ons woont Mush ;)

Ik heb vandaag 20 lege wijnflessen in de glasbak gegooid. Niet omdat wij zoveel zuipen maar juist omdat we niet drinken. Zaterdag komen er wat vrienden bbqen en ik wilde even checken of ik nog wijn moest kopen. 2 flessen waren nog goed de rest allemaal ver over de houdbaarheid heen. Er stond iemand achter me te wachten, die zal wel gedacht hebben...:)
die dacht vast gezellig feestje gehad 😉

Onze buren waren van de week na 22 nog bezig. Tja, als de waterleiding in je vloer geklapt is moet je toch zorgen dat het gefixt wordt.
En toen wij de aanbouw lieten plaatsen begonnen ze ook om 7.00-7.30
Het is een doordeweekse dag, dus ik zie, persoonlijk, het probleem niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218228482
Ik zeg ook nergens dat ze niet om 7.55 uur mogen beginnen. Tis alleen kut als ik amper geslapen heb de afgelopen tijd en dan om 7.55 uur mn bed wordt uitgeboord en ik overdag dus niet even een tukkie kan doen omdat ze steeds aan het boren zijn. En dat al dagenlang. En niet gewoon boren, maar even, tijdje niks, weer even, tijdje niks en zo door. Als ze direct door boren, prima. Maar dit is niet echt fijn.
En dan vraag ik me ook af, er zijn maar twee draagmuren, rest is van gips wat er zo uitgeklapt kan worden en wat ook al gedaan is. Dus waar ze nou mee bezig zijn? Geen idee en ik ga het niet vragen ook.
Moest net zelfs in de schuur gaan bellen omdat ik de persoon aan de andere kant van de lijn niet kon verstaan.
Rest van de herrie boeit me niet, maar dat kutgeboor...
En ja, ik sta in de sjaggomodus want ik ben moe :6
If they say
pi_218228921
Jammer dat je ‘s nachts slecht slaapt maar daar kunnen je buurtjes ook niets aan doen. Iets voor 8 is nog vrij redelijk.
En boor-stop-boor-stop zal ook vast een reden hebben, neem ik aan. :P
Ik heb een paar oordoppen in de la, ik werk natuurlijk ‘s nachts dus mocht er hier overdag iets gaande zijn, kan ik die altijd gebruiken.
*klopt af.
pi_218229020
Uiteraard kunnen zij er niks aan doen maar ik mag wel sjaggo zijn :P
Ik heb oordoppen en draag er maar 1 omdat ik anders het inbraakalarm niet hoor, mocht dat afgaan. Dop in één oor, andere op het kussen werkt normaliter prima. Nu dus ff niet :')
If they say
pi_218229103
Hier wordt vrijdag de airco voor de kinderkamers geīnstalleerd. Ik heb de buren al gewaarschuwd want er zal een hoop geboord worden, vooral door de gevel heen.

Maar goed, onze aannemer startte 3 weken lang rond half 8, niet met boren maar om 8 uur begon het lawaai wel. Boren, hakken, slopen, nog meer boren, zagen, slijpen, alles wat lawaai maakt.

'S avonds laat klussen vind ik wel aso, tenzij inderdaad spoed zoals zo'n waterleiding.
pi_218229323
Voor de liefhebbers: ik kijk naar jou, Mush. :+
Ik zit er zelf natuurlijk ook want wat is er veel om je aan te ergeren. :( :P
tong80 in GC / Zaken waar je je echt dood aan ergert #6

[ Bericht 16% gewijzigd door vencodark op 16-07-2025 17:05:00 ]
pi_218230292
:D
Leuk topic :P

Oeh, lekker straks airco exode. Lief dat je de buren hebt ingelicht. Ik ken heel de nieuwe buur nog niet eens. Al zou ik over hem stuikelen weet ik nog steeds niet dat het de nieuwe buur is :+ Weet van buuf dat het een gescheiden man is, maar verder...
If they say
pi_218231006
Er zit een knop op de airfryer, geen idee wat die betekende. Zoon maakte een foto, haalde die door google: rijbaanassistentie _O-
Gebruiksaanwijzing maar gedownload. Tis een schudherinnering :Y)
If they say
pi_218231625
Nog nooit gehoord van een schudherinnering :')

Mijn meiden zijn terug van 3 dagen logeren bij opa en oma, het escaleerde al op de terugweg omdat de oudste boos was. Die heeft aardig lopen opkroppen ben ik bang want ook al zegt mijn schoonmoeder geen problemen te hebben met het feit dat Jewel in haar vrije tijd het liefst alleen pyjamas draagt, tegen Jewel had ze gezegd: dat doe je maar lekker thuis, hier draag je kleren :{w

Ondertussen zit de dakkoffer er op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218231880
Wij hebben ook schudherinnering op de airfryer :) met piepje.

Wij melden lawaaimakend gedoe altijd vooraf bij de buren. Aan beide kanten. Wel zo netjes. De airco buitenunit wordt 1,5 a 2 meter links van de slaapkamer van de buurjongen geīnstalleerd. Die is op vrijdagochtend normaal nog in diepe coma. Die schrikt zich helemaal wild als er ineens geboord wordt in de gevel. Ze staan ook op het dak waarbij ze bijna in zijn slaapkamer staan. Dus daar heeft hij echt wel last van.
pi_218232326
@Schanu Succes :* en hopelijk ook veel plezier en tot rust komen.
pi_218232893
@Schanu dat is niet best dat ze het een zegt maar vervolgens tegen haar iets anders zegt :N wel heel knap van haar dat ze zichzelf bij oma heeft ingehouden en dat het er later pas uit kwam. Maar niet leuk voor jullie (en ook niet handig voor een volgende keer want dan zal schoonmoeder waarschijnlijk weer hetzelfde tegen haar zeggen).

Veel plezier op vakantie, hopelijk komen er niet meer dingen voor die tot (bijna) ruzie leiden ;)

@exode, wat fijn dat de airco er bijna is!!

@Mushanga71 de schudherinnering ken ik niet, die zat niet op onze oude Airfryer. Nu hebben we een airfryer functie op de oven, al heb ik die nog niet (echt) gebruikt.
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:46:51 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218232929
Wij gaan vrijdagochtend ook rijden en ik kan echt niet wachten! *O*
Ik had zelfs de neiging om morgen al te gaan, maar dat gaat niet ivm verplichtingen, dus we wachten braaf tot vrijdag.

SPOILER: zorgen rondom mijn vader
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus al met al wel spannend om te gaan en tegelijkertijd moet het ook gewoon kunnen, hij is nu niet acuut ziek met hele grote dreiging van dingen en ik heb van zowel mijn vader als mijn zus de zegen om gewoon te gaan. O+
Even helemaal niks! *O* Geen werk, geen verplichtingen, gewoon niks! O+ _O_
pi_218232937
*zet ‘schudherinnering’ als Mogelijke woorden voor Word Feud.
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:50:58 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218232978
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:47 schreef vencodark het volgende:
*zet ‘schudherinnering’ als Mogelijke woorden voor Word Feud.
Ik lees steeds 'schuldsanering'. :o :X
pi_218233063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:50 schreef BE het volgende:

[..]
Ik lees steeds 'schuldsanering'. :o :X
Dat woordje kende ik al. :+
pi_218233178
Dat zijn wel flinke zorgen @BE :* spannend ook nog, de uitslag!

Fijn dat je van zowel je zus als je vader groen licht hebt om op vakantie te gaan, dat is toch fijner gaan als dat ze aangeven dat lastig te vinden.

Geniet van je vakantie in elk geval!
pi_218233653
Jeetje wat een zorgen @BE
Hopelijk kan je opladen tijdens de vakantie.

[ Bericht 10% gewijzigd door Vicky op 16-07-2025 22:31:40 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 16 juli 2025 @ 21:46:52 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_218233679
He @BE dat is ook niet niets :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 juli 2025 @ 22:41:22 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218234266
Tx lieve ladies! O+

quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dat woordje kende ik al. :+
-O- Sorry... daar had ik even niet over nagedacht. :@
pi_218234364
Ben iig blij dat ik niet de enige was die niet bekend was met schudherinnering :D Heb het nog niet gebruikt maar lijkt me wel handig voor patattekes ofzo. De kebabbekes hoefde niet gehusseld te worden :+

@Schanu, das niet heel slim wat je schoonmoeder gedaan heeft. Snap dat ook niet zo goed, ze weet toch wat er aan de hand is.
Veel succes met het reizen en hopelijk hebben jullie toch een fijne vakantie :*

@BE, ondanks alle zorgen hoop ik dat je toch even kunt genieten van het niets doen. Even op adem komen en tijd voor jezelf. Jij ook, fijne vakantie!

Wij wilden een stukje gaan fietsen. Is zoons band plat :') Hij fietste laatst door glas, mijn gebrul om uit te kijken was tooo late. Daarstraks wel de band opgepompt en die was net nog hard. Maar even afwachten en anders maar een afspraak maken voor een nieuwe binnenband.
If they say
pi_218235643
@BE fijne vakantie! Ondanks alle zorgen :*

@Schanu, handig zo'n schoonmoeder. Niet heel raar dat het er dan op de terugweg van opa en oma uit komt.
  donderdag 17 juli 2025 @ 08:52:13 #75
176471 oh-oh
pi_218236249
@BE niet precies maar vergelijkbaar met de situatie van mijn vader wel, goed dat je er even uit gaat :*

Ik wandelde rond zeven uur langs mensen waar ze aan de voortuin begonnen, ze waren even de tegels aan het wippen en heel hardhandig in de container aan het gooien, het kan erger dan een keertje boren :D
( Groucho Marx )
pi_218236709
Auw, dat klinkt helemaal kut als je er vlakbij woont :{
Vandaag begonnen ze om 9.30 met boren. Misschien leest de nieuwe bewoner hier wel mee 8-) Maar weer, een seconde of twee en dan niks meer. Weird.
If they say
  donderdag 17 juli 2025 @ 11:53:12 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_218237889
Vergeten de accu op te laden, toen was ie leeg?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218238476
Wat een zorgen rondom je vader @BE, heel veel sterkte, hopelijk lukt het je om desondanks te ontspannen op en genieten van je vakantie!

@Mushanga71, ik denk dat die buur van jou door het hele huis losse plankjes aan het ophangen is ter decoratie :+

Vannacht gaan wij rijden! Vanmiddag de laatste zaken afronden op mijn werk, dan thuis de laatste loodjes van het huishouden en de auto inpakken, en dan kijken of ik ergens de slaap nog kan vatten en kan schakelen naar vakantiemodus. Ik denk dat het pas zo voelt als we zijn aangekomen :')
pi_218238535
Extra fijne vakantie @Schanu @BE en ieder ander die dat wel kan gebruiken
pi_218238802
Wat een zorgen BE, hopelijk kan je ontspannen tijdens je vakantie.

Goede reis alvast Shanu. Ik moest deze week vaak aan je denken, onze schuinoverburen zijn al meer dan een week bezig met de auto inpakken. Een daktas op de auto, er weer af, er weer op, de achterbak ligt al dagen volledig volgepropt, er gaan tassen in de auto en er weer uit. En dat met veel geluid, onderling gekibbel en 2 huilende kinderen.
Zo erg is die voorbereiding van jou dan niet ;)
pi_218238932
Vanochtend met Juul naar de podotherapeut geweest. Zij denkt dat de spier of pees bovenop de voet is uitgerekt. Hierdoor staan de pezen op 2 botten flink op spanning.

1 augustus echo om uit te sluiten dat er een pees of spier beschadigd is. Ze heeft nu een soort noodzooltje om de voet meer te ondersteunen. Na de echo kijken we wat de volgende stappen zijn.

Ze is er zelf helemaal klaar mee, iedereen die steeds aan die pijnlijke voet zit.
pi_218238946
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:41 schreef BE het volgende:
Tx lieve ladies! O+
[..]
-O- Sorry... daar had ik even niet over nagedacht. :@
Sorry voor wat? Ik maakte een grapje. O+

Sterkte met je vader ook. Lijkt me behoorlijk lastig.
Straks lekker even vakantie. *O*
pi_218239066
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:53 schreef Troel het volgende:
Vergeten de accu op te laden, toen was ie leeg?
Das dan wel een zielige accu want dit is al dagen aan de gang😂

Kan ook @Schanu, of door heel het huis laminaat op de muur 8-)

Arme Juul en dan moet ze nog twee weken wachten op de echo :{ Kan er wel iets aan gedaan worden, @exode?

Ik wil nooit dat men ziet dat ik op vakantie ga dus ik ren zo ongeveer naar de auto, dump de koffers in de achterbak, ram dat ding dicht en dat was het. Buuf weet wel altijd dat ik wegga, rest hoeft dat niet te weten.

Mag ik even trots zijn op mezelf? Ik plakte zoons band :) en das al zeker 40 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan.
If they say
pi_218239803
Arme Juul, dat geduw en getrek aan je zere voet is ook helemaal niks! Hopelijk helpt het zooltje een beetje en is het tot aan de echo goed uit te houden :*
  donderdag 17 juli 2025 @ 15:34:48 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218240019
Onze vakantie wordt een tikkie duurder... Na 1,5 week coldenhove ben ik er klaar mee. Het is zo ongelooflijk stil op de camping. Vriendjes maken lukt de kinderen zo niet. In de speeltuin waar we bijna direct aan zitten, komt nooit iemand en ik ben continu bezig m'n kinderen te entertainen. En dus nemen we ons verlies en verkassen we naar een kindercamping. Met ongetwijfeld meer herrie en minder rust, maar dan hopelijk ook met vriendjes, zodat ik aan een boek lezen voor de voortent toe kom.

Stom gedoe.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218240047
Ahw @Tink89, dat is niet leuk. Verstandige keuze wellicht :* lees ze!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 juli 2025 @ 16:07:52 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218240432
Heerlijk genieten hier, kindlief in bad in de tuin, ventlief achter de bbq in de tuin, en zelf aan het studeren aan de tuintafel.
Voor het eerst sinds we hier wonen geniet ik van het buiten zijn. O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218247287
OMG, we hebben een muis in huis (hopelijk is het maar 1) :X }:| :r
Gistermiddag zag ik hem opeens door de keuken schieten en manlief zag hem later ook.
Er was een pak crackers aangevroten in het voorraadrek, vallen zijn inmiddels op diverse plekken gezet.
Mijn huis voelt opeens niet meer fijn.......

Iemand nog tips (behalve een kat nemen :+ )?
pi_218247311
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 08:56 schreef TolstoiFan het volgende:
Gistermiddag zag ik hem opeens door de keuken schieten en manlief zag hem later ook.
Er was een pak crackers aangevroten in het voorraadrek, vallen zijn inmiddels op diverse plekken gezet.

Ja, alles wat eetbaar is onbereikbaar maken en wat bij ons dus echt heeft geholpen: muizenverjagers in de stopcontacten en een marterverjager (jaja echt) in de kelderkast. Want daar zaten ze bij ons.

En....1 is het er waarschijnlijk niet O-)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 juli 2025 @ 09:12:22 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218247490
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 08:56 schreef TolstoiFan het volgende:

Stofzuiger bij de hand houden
Hier rende er een naar binnen onder de keuken in, heb de hele onderkant van de keuken losgetrokken en m gelukkig kunnen opzuigen, en daarna in t park kunnen loslaten
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218247671
De airco mannen hebben net 1 groot gat naar buiten geboord en zijn daarna een sigaretje gaan roken. Dus Mush ik moest aan jou denken ;)

Ze gaan wel als een dolle, ze stonden er om 8 uur al en zijn alleen maar bezig geweest, tot nu.

En ik ben uit mijn ritme, ik sport altijd op vrijdagochtend en nu dus niet. Als ze op tijd klaar zijn, ga ik vanmiddag nog even.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 09:35:30 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_218247730
Wij hebben muizen in het afdakje. En een wespennest. Voor dat laatste is een verdelger geweest. Dat eerste is denk ik gewoon iets wat we moeten accepteren in het buitengebied. Ze komen in ieder geval niet binnen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218247794
Fijne vakantie BE en Schanu! Ik gun jullie beide een rustige en relaxte periode!

Geen ervaring met muizen hier gelukkig!

Wij hadden lekkage in de hal en berging, bleek te komen van de vaatwasser een ruimte daarnaast die een flinke scheur in de afvoer had waar we pas na 6+ maanden achterkwamen omdat hij alleen ‘s nachts draait. Lang verhaal kort: twee planken laminaat vervangen wordt dus een totaal nieuwe vloer inclusief al het bijbehorende gedoe omdat de onderlaag door minimaal het halve huis doorweekt is :( we horen volgende week van de verzekering welk budget we hiervoor van hen krijgen. Wel kudo’s voor de ING huisverzekering overigens, tweede keer in twee jaar dat we waterschade hebben, en beide keren hebben ze zeer snel gereageerd en lossen ze de boel goed op.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 10:01:04 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_218248011
Oei, dat is ook naar @FlyingFish
Maar wel fijn dat ze de boel goed oplossen, en zo hoort het ook eigenlijk natuurlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218248991
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 09:12 schreef Ynske het volgende:

[..]
Stofzuiger bij de hand houden
Hier rende er een naar binnen onder de keuken in, heb de hele onderkant van de keuken losgetrokken en m gelukkig kunnen opzuigen, en daarna in t park kunnen loslaten
Mijn hoofd maakt hier een hilarisch filmpje van.. maar ik zou echt huilen...

@Tink89 klinkt als een goed plan, investeren in je eigen rust is een goede investering.

@exode geniet van de airco

Nog een half uurtje en dan begint hier eindelijk de zomervakantie! De kinderen zijn er enorm aan toe, Ik ben vooral benieuwd hoe ik alle ballen hoog ga houden in mn eentje... maar het komt ongetwijfeld goed!

Ik heb deze week voor het eerst in 12 jaar in een auto gereden, ik ging kapot van angst maar I did it! Een klein stukje dorp maar het begin is er.. wel in een automaat en ik wil nooit meer anders. :+ mijn vader zn auto is ook n automaat en staat nu al weken werkloos voor de deur, en ik heb toestemming van zijn werk om er in te rijden dus ik moest de drempel over...
S. 2014
J. 2016
pi_218249245
Whaha @exode🤣 Geniet van je airco!

Muizen in huis zijn kut. Had er ooit één, die kroop in een gaatje in de pui. Daar een zakje omheen geplakt want wat er in gaat moet er ook weer uit, en toen plofte ie in het zakje. Met zakje en al over de schutting gekieperd en snel de tuindeur dicht gedaan.

Meh van de lekkage @FlyingFish Fijn dat de verzekering het zo snel oplost maar je zit dan toch weer in de zooi als de vloer eruit en er weer in moet. Blijft gedoe.

Yay GM, gaaf dat je na zoveel jaar weer in de auto bent gestapt :) En een automaat O+
Ik mag alleen automaat rijden, de rijinstructeur gooide na 4 lessen in een schakelbak de handdoek in de ring. Ik kan dat écht niet :@ dus toen verder gegaan in een automaat. Boeie, ik heb mn rijbewijs. Niet dat ik overal heenrij, dat dan weer niet :') maar ik kan ermee uit de voeten en verder is er het OV en zijn er Ubers 8-)
If they say
  vrijdag 18 juli 2025 @ 12:43:26 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218249430
Wij zijn inmiddels halverwege België. :s)

SPOILER: vaderupdate
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 juli 2025 @ 12:47:02 #98
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218249455
@BE :*
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218249515
Jeetje @BE, wat een rot bericht.
Hopelijk kunnen jullie toch een fijne vakantie hebben. Goede reis 😘
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 juli 2025 @ 12:58:06 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_218249562
Totaal niet leuk @BE
En inderdaad, hopelijk wel een fijne vakantie :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:00:13 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218250659
:* BE
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:07:16 #102
176471 oh-oh
pi_218250712
Jemig @BE :*
( Groucho Marx )
  vrijdag 18 juli 2025 @ 15:09:52 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218250736
:* :*
pi_218251380
Stom en verdrietig BE.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 16:24:48 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_218251573
Ach, wat een vervelende update BE. Ik hoop dat je het tijdelijk genoeg van je af kunt zetten om ook nog wel van je vakantie te genieten. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:18:46 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218252116
Wat een klotebericht @BE Heel veel sterkte. Hopelijk ondanks alles toch een fijne vakantie :*
pi_218252413
Wat een naar bericht @BE. Sterkte, hopelijk kun je nog een beetje genieten van je vakantie.
pi_218253444
Naar bericht @BE ondanks alles toch een fijne vakantie :*
pi_218254547
@BE jemig zeg, dat is helemaal kak! Sterkte
S. 2014
J. 2016
pi_218256426
Ach BE, wat een verdriet. Heel erg veel sterkte :*
pi_218256585
Zijn jullie veilig aangekomen Shanu?
  zaterdag 19 juli 2025 @ 08:53:15 #112
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218256746
En toen stonden we in Zweden met een lekke band. Gelukkig wel op het vakantiepark en niet onderweg... Duimen jullie mee dat de garages in Zweden op zaterdag werken? Zometeen maar eens op zoek, als het vriendlief gelukt is de leasemaatschappij te bellen...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 juli 2025 @ 09:07:33 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218256786
Balen Mickey, hoe werkt dat moet je dan altijd eerst de leasemaatschappij bellen?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218256966
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 08:53 schreef mousemicky het volgende:
En toen stonden we in Zweden met een lekke band. Gelukkig wel op het vakantiepark en niet onderweg... Duimen jullie mee dat de garages in Zweden op zaterdag werken? Zometeen maar eens op zoek, als het vriendlief gelukt is de leasemaatschappij te bellen...
Hopelijk hebben jullie intussen een garage gevonden... balen maar gelukkig op het park en idd niet onderweg.
pi_218257210
Was het dit keer niet de borende buur, die begon heel netjes pas om 8.45, maar een kutmug die me om 5.30 wakker zoemde }:| Maar, ik heb hem net gevonden en wraak genomen. Eerst gegrild met de vliegenmepper en toen geplet met een tissue dus hij heeft écht het loodje gelegd >:)
If they say
pi_218257286
Balen MM, maar dan gewoon heel lang op Isaberg blijven ;)

Vandaag gaat B op kamp, Juul heeft een feestje en ik krijg vrienden op bezoek nog voor mijn verjaardag :) Zo de bbq en het vlees bij de slager halen. Ik vier mijn verjaardag eigenlijk nooit maar het is een soort bedankje voor mijn lieve vrienden die de afgelopen jaren zo attent, lief en behulpzaam waren.
Het gaat wel vanaf 7 uur regenen dus dat wordt een avontuur.
pi_218257349
Oei balen MM
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218259412
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 08:21 schreef exode het volgende:
Zijn jullie veilig aangekomen Shanu?
We hadden gisteren een tussenstop bij een b&b, eind van de ochtend onze weg vervolgd en over 1.5 uur komen we aan. In de regen :')

Mousemickey wat rot van die lekke band! Hopelijk hebben jullie een garage kunnen vinden.

Heel veel plezier met de bbq Exode!
  zaterdag 19 juli 2025 @ 15:49:19 #119
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218260281
De garage heeft ons gevonden! Er kwam (via de ANWB) een monteur naar 't vakantiepark, die heeft de band provisorisch gerepareerd, zodat we maandag naar de garage kunnen een dorp verderop.

Intussen gaan we gewoon zwemmen, suppen en rodelen, en misschien nog het tree top parcours boeken...
pi_218261267
Fijn dat er aan de lekke band gewerkt wordt, @mousemicky Kunnen jullie maandag weer uit de wielen ;)

Oké, dit is bizar.
Net nieuw modem opgehaald want oude gaf steeds wifi storing. Alles gefixt, blijf het wifilampje branden dus ik bel de provider. Op het moment dat ik aan de foon hang, krijg ik een sms: een kabelbreuk in uw postcodegebied :')
Kan nu dus niet checken of mijn modem wel goed werkt :')
Wel voor de zekerheid gevraagd of die kabelbreuk niet toevallig bij mij vandaan komt. Nope :D
If they say
pi_218264761
‘Morgen’ vertrekken we rond 4 uur naar Disney Parijs.
3 nachten, 4 dagen.
Vanuit Zeeland hopen we voor 10:00 er zeker te kunnen zijn.
Dus we zullen rond 2:00-2:30 moeten opstaan.

En ik kan niet slapen. :')
Mijn man rijdt en die slaapt al sinds 19:00 uur. Gelukkig maar.
Ik lig sinds 20:30 al te draaien en te woelen.
Vreselijk. :')

Ik heb de afgelopen 3 nachten gewerkt en ondanks dat ik wel moe ben, kan ik echt de slaap niet vatten.
Vraag me af of wakker blijven niet veel zinvoller is inmiddels.

Kinderen zijn overigens ook nog wakker. :')

Wish me luck! *O*
  zaterdag 19 juli 2025 @ 23:27:05 #122
37150 livelink
pi_218264842
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 23:19 schreef vencodark het volgende:
3 nachten, 4 dagen.

Ik heb de afgelopen 3 nachten gewerkt en ondanks dat ik wel moe ben, kan ik echt de slaap niet vatten.

Wish me luck! *O*
:X
Waarom doen jullie jezelf dit aan? Dan maar een half dagje minder lang in Disney zou ik denken.
Maar veel succes en veel plezier!
pi_218265226
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 23:27 schreef livelink het volgende:

[..]
:X
Waarom doen jullie jezelf dit aan? Dan maar een half dagje minder lang in Disney zou ik denken.
Maar veel succes en veel plezier!
:D Uitstekend punt, ik vraag mij elke keer hetzelfde af (2022, 2023).
Maar je wil veel uit je dag halen. Als je eenmaal op weg bent, is early bird zijn echt fijn en zeer rustig op de weg. :)
Mijn ouders en broertje gaan ook mee trouwens dus de meeste stemmen gelden.
Ik had 5 uur ook goed gevonden.
  zondag 20 juli 2025 @ 00:02:53 #124
37150 livelink
pi_218265245
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 00:01 schreef vencodark het volgende:

[..]
:D Uitstekend punt, ik vraag mij elke keer hetzelfde af (2022, 2023).
Maar je wil veel uit je dag halen. Als je eenmaal op weg bent, is early bird zijn echt fijn en zeer rustig op de weg. :)
Mijn ouders en broertje gaan ook mee trouwens dus de meeste stemmen gelden.
Ik had 5 uur ook goed gevonden.
Dan maar proberen te slapen in de auto straks.
pi_218265728
Aah de wekker. O+ :')
Ik heb niks geslapen, helaas.
Later even de ogen dicht in de auto inderdaad.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218265861
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 23:19 schreef vencodark het volgende:
3 nachten, 4 dagen.

Wish me luck! *O*
Daarom gaan wij altijd een dag eerder rijden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218265878
Nachtboks. De bedden hier zijn heerlijk, het huis groter dan verwacht en de tuin, daar passen zonder te overdrijven wel 2 grote voetbalvelden in en wordt compleet gemaakt met een trampoline, vuurpit, een superdeluxe boomhut, een badmintonveld, meerdere terrassen en een heerlijk zwembad. Maar die muggen :') nadat we ein-de-lijk de kinderen op bed hadden gekregen (en dat is een beste uitdaging op vakantie) bleef de jongste roepen en uit bed komen omdat ze muggen hoort. En mijn muggenjacht levert niks op dus nu ligt ze bij ons want is haar eigen bed lava.

Op deze kleine hickup na is het hier echt heerlijk en hebben de meiden gisteren al heel veel gezwommen (want ondanks de vele regen onderweg klaarde het eind van de middag op en was het meteen weer goed warm) O+

@vencodark, ontzettend veel plezier in Disney en een veilige heenreis! Wij overnachten toen we naar Disney gingen idd ook in een hotel de nacht ervoor, enorme aanrader want je bent meteen lekker uitgerust en bespaart jezelf een lange autorit op de dag dat je het park opgaat (want ondanks heel leuk, vond ik het park ook heel vermoeiend en intens :')). Hopelijk kan je nog even lekker slapen in de auto!

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 20-07-2025 03:11:53 ]
pi_218265888
Quote ipv bewerken, is al laat he :')
pi_218266276
Ik doe mee met een slapeloze nacht. Ontzettend gezellige bbq gehad en daarna blijkbaar volledig overprikkeld. Amper geslapen.

Wij doen zoals Vicky als we naar Disney gaan. 1 dag eerder op ons gemak al rijden en dan in een hotel net buiten Disney slapen. Volgende dag bij Magic hour naar binnen, uitgerust :)

Klinkt als een fijn huis Shanu! Veel plezier.
pi_218266348
Ik heb goed geslapen, :* voor de nachtbrakers en vroeg opstaners.
Ik had van de week zo'n baggernacht, niet fit en een nacht weinig slaap is geen ideale combinatie.

Veel plezier in Disney @vencodark hopelijk heb je in de auto nog iets kunnen slapen.

@Schanu, afgezien van de muggen, klinkt het als een fijne plek!

@exode, eigenlijk heb je dan juist een goede nacht nodig... :*
pi_218267055
We zijn er. *O*
pi_218268234
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 09:34 schreef vencodark het volgende:
We zijn er. *O*
Yeahh nu lekker genieten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 juli 2025 @ 12:34:30 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218268332
Veel plezier Venco!
  zondag 20 juli 2025 @ 13:14:35 #134
176471 oh-oh
pi_218268629
Veel plezier Venco, ik was idd ook gewoon de avond van te voren gegaan, zeker als je zo lang gaat, dan blijf je toch kapot moe als je er al zo niet uitgerust aan begint.
Ik heb heerlijk geslapen vannacht , ben geloof ik echt blij dat ik nergens heen hoef ever :D
( Groucho Marx )
pi_218277855
Nou hier is ook te merken dat de vakantie begonnen is. :D Wat een rust!
pi_218279487
Hier nog geen vakantie hoor :( ik heb gewoon de hele dag gewerkt.

Kinderen hebben wel vakantie, zoon is op kamp. We merken nu hoe fijn het zou zijn geweest om maar 2 kinderen te hebben. Zoveel praktischer dan 3 stuks…
  maandag 21 juli 2025 @ 19:57:15 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_218279928
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:07 schreef FlyingFish het volgende:

Kinderen hebben wel vakantie, zoon is op kamp. We merken nu hoe fijn het zou zijn geweest om maar 2 kinderen te hebben. Zoveel praktischer dan 3 stuks…
De grap is dat je dat altijd hebt. Want als je er twee hebt en er is er een weg, dan is dat ook een verademing ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218279954
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:57 schreef Troel het volgende:

[..]
De grap is dat je dat altijd hebt. Want als je er twee hebt en er is er een weg, dan is dat ook een verademing ;)
Eens ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 21 juli 2025 @ 20:01:36 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218279982
quote:

Het verandert ook de hele dynamiek tussen de kinderen vind ik. Maakt niet eens uit welke je er tussenuit haalt.
pi_218280068
Nouja, vreemd genoeg vind ik maar 1 kind thuis wel maar vermoeiend :D Dan wordt van mij verwacht dat ik diegene ga entertainen, bij meer kinderen vermaken ze elkaar. Nu met 2 vermaken ze elkaar wel čn is het een stuk rustiger.

Hier maakt het overigens ook niet uit wie van de drie weg is, het is altijd rustiger en ze spelen beter samen idd.
  maandag 21 juli 2025 @ 20:14:32 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_218280111
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 20:10 schreef FlyingFish het volgende:
Nouja, vreemd genoeg vind ik maar 1 kind thuis wel maar vermoeiend :D Dan wordt van mij verwacht dat ik diegene ga entertainen, bij meer kinderen vermaken ze elkaar. Nu met 2 vermaken ze elkaar wel čn is het een stuk rustiger.

Hier maakt het overigens ook niet uit wie van de drie weg is, het is altijd rustiger en ze spelen beter samen idd.
Ow, dat heb ik hier niet ;) Hier moet ik ze uit elkaar houden omdat ze anders elkaar de hersens in slaan. Soms :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218280902
Ik heb er maar een en die is nu op kamp voor vijf dagen. Dat is echt heel gek. Kan ik alvast wennen aan hoe het is als ze uit huis is…
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_218281417
quote:

Ja ik heb al vakantie gehad en ook de hele dag gewerkt. Maar mijn mooie werk afleiding van hier meelezen was significant minder effectief. :D
pi_218281616
Met de zomervakantie in aantocht werd het tijd om de vakantie voor daarna te gaan boeken, anders hebben we straks geen vakantie meer gepland staan, dat zou niet goed zijn… de plannen voor Japan zijn nu definitief! En met twee dagen Hong Kong er bij omdat we toch over moesten stappen. En we hebben gelijk een typisch Japans huis geboekt voor de eerste (golden) week. Nog 9 maanden wachten!
pi_218281707
Wat een mooi vooruitzicht, Japan! Wat gaaf

Hier sinds vandaag vakantie, maar we gaan niet écht weg. Dit weekend een dag Pairi Daiza met een overnachting in de buurt. Volgende week willen we naar Leiden en daar een overnachting doen.

Verder willen we nog wat meer leuke dingen doen hoor. Morgen een escaperoom gepland en daarna lekker uit eten bij ‘t zusje want dat wilde de jongste graag.

Even kijken wat we in de andere weken nog gaan plannen. Zal ook afhangen van het weer.

En lekker een beetje hobby’en rondom huis ;)
pi_218282714
Pairi Daiza staat hier ook nog op het verlanglijstje, maar ik vind het te ver weg voor een dagtripje, en er een weekend van maken, maakt het wel heel duur voor een dierentuin. Ben benieuwd wat je er van vind.
pi_218282766
Wij zijn in de meivakantie maar Pairi Daiza geweest. We waren toen een paar dagen in de Ardennen en zijn er op de terugweg heen gegaan. Het is een prachtige dierentuin, het geld zeker waard! In 1 dag hebben we niet alles kunnen zien, zo groot is het. De dieren hebben grote hokken, daardoor hebben we niet alle dieren kunnen spotten helaas. Maar voor de dieren heel fijn dat ze zoveel natuurlijke ruimte en schuilplaatsen hebben.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_218283166
Hier is B op kamp en dat is inderdaad behoorlijk anders. Juul alleen is relaxter, heerlijk even geen politie agent hoeven spelen.

Zo naar de garage want de achterbak van onze auto gaat niet meer open, best onhandig als je over een paar weken op vakantie gaat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 22 juli 2025 @ 08:51:10 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218283234
6 jaar in s die kleine man alweer. Ik wakker vanaf half 6, denkt hij, ik ga voor t eerst in die tijd uitslapen tot i8.15 :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218283345
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 06:55 schreef FlyingFish het volgende:
Pairi Daiza staat hier ook nog op het verlanglijstje, maar ik vind het te ver weg voor een dagtripje, en er een weekend van maken, maakt het wel heel duur voor een dierentuin. Ben benieuwd wat je er van vind.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:08 schreef Phaidra het volgende:
Wij zijn in de meivakantie maar Pairi Daiza geweest. We waren toen een paar dagen in de Ardennen en zijn er op de terugweg heen gegaan. Het is een prachtige dierentuin, het geld zeker waard! In 1 dag hebben we niet alles kunnen zien, zo groot is het. De dieren hebben grote hokken, daardoor hebben we niet alle dieren kunnen spotten helaas. Maar voor de dieren heel fijn dat ze zoveel natuurlijke ruimte en schuilplaatsen hebben.
Ja, ben ook echt benieuwd. Een aantal collega’s van me zijn er afgelopen jaar geweest en waren beiden erg enthousiast. De ene is er 1 dag geweest met z’n vriendin. De ander is de dag er na nog terug geweest. Hij had ook gehoord dat het wat veel was voor een dag en ze hadden kaartjes voor de eerste dag en uiteindelijk voor de tweede nog bijgekocht.

Zo wilde ik het in eerste instantie ook doen, maar ik moet zeggen dat ik de kaartjes best prijzig vind (met ons vieren ¤200 kwijt) en dat is prima, maar niet twee dagen achter elkaar ;)

Dus we hebben nu een dag uitgekozen dat ze tot 23.00 open zijn, dan verwacht ik toch dat we het meeste hopelijk wel hebben gezien.

En dan daarna een overnachting en dan kijken we nog even wat we zaterdag nog gaan doen, of daar in de buurt iets, of halverwege op de terugweg.

(En dan scheelt het voor ons qua reistijd nog dat we in Brabant vlakbij de grens wonen, maar nog steeds zo’n twee uur rijden, dus inderdaad wel een eindje weg)

Heerlijk trouwens die kinderen op kamp, wij hadden in de meivakantie de jongste met een vriendinnetje mee op vakantie. En dat was ook echt heerlijk relaxed!
pi_218284104
Volgend jaar zijn ze tegelijk op kamp, Juul 4 nachten, B 7 nachten. Dat lijkt me echt heel vreemd.

Al roepen ze totnogtoe dat ze niet gaan, maar daar denken ze over een jaar vast anders over.

Gisteren was ik met Juul naar mijn moeder en heeft verloofde heel de woonkamer (minus plafond) gesaust. 8,5 jaar geleden was dat voor het laatst gebeurd, wat een verschil. :)
  dinsdag 22 juli 2025 @ 10:10:22 #152
176471 oh-oh
pi_218284298
Prairie Daza heeft die geniale hotelkamers ook, kost wat, maar is wel legendarisch!
( Groucho Marx )
  dinsdag 22 juli 2025 @ 10:45:35 #153
37150 livelink
pi_218284817
Ik ben aan het werk thuis terwijl iemand ons dakraam aan het vervangen is. Die waaide een week geleden ineens in de tuin van de buren...

Ik hoor van boven alleen maar gezucht en gesteun en de term shit valt ook zeer regelmatig. Ik begin me een beetje zorgen te maken.
pi_218284950
Ik zit nog bij de garage te wachten terwijl thuis het aanrecht gezoet wordt. Ze zijn de kit vergeten en de kraan had er niet af gehoeven. Echt....
pi_218285284
Nou, de achterklep moet opengebroken worden en iets met kabels etc. Maandag mag ik hem brengen en ¤ 420 afrekenen, auch! Wel blij dat het voor de vakantie kan.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:27:04 #156
37150 livelink
pi_218285294
Hij is even spullen aan het halen, dus stiekem even gekeken, maar we hebben weer een raam! Toch beter dan een stuk hout.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:28:00 #157
37150 livelink
pi_218285305
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:26 schreef exode het volgende:
Nou, de achterklep moet opengebroken worden en iets met kabels etc. Maandag mag ik hem brengen en ¤ 420 afrekenen, auch! Wel blij dat het voor de vakantie kan.
Ai, dat zijn de minder leuke prijzen.
pi_218285701
Pfff @exode, dat is balen. Maar wel fijn als jullie weer met een werkende achterklep op vakantie kunnen!

@livelink lijkt me wel prettig weer een raam! Hoe kan dat er nou uitwaaien?

Ik wilde de was buiten hangen, maar het miezert steeds en buienradar zegt dat er nog iets komt... Ik denk dat het toch de zolder maar moet worden...
pi_218285806
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:17 schreef Nijna het volgende:
Pfff @:exode, dat is balen. Maar wel fijn als jullie weer met een werkende achterklep op vakantie kunnen!

@:livelink lijkt me wel prettig weer een raam! Hoe kan dat er nou uitwaaien?

Ik wilde de was buiten hangen, maar het miezert steeds en buienradar zegt dat er nog iets komt... Ik denk dat het toch de zolder maar moet worden...
Mijn was hing al buiten in de zon want wit en dat wil ik graag de extra bleekkans geven.
Dus ik doe net alsof ik niet hoor dat het regent, wie weet trekt het bij :Y
pi_218285855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:10 schreef oh-oh het volgende:
Prairie Daza heeft die geniale hotelkamers ook, kost wat, maar is wel legendarisch!
Ja klopt. Daar heb ik ook wel naar gekeken. Maar sowieso waren de leuke dieren al uitverkocht in eerste instantie. Allen mogelijkheid voor zicht op de boerderijdieren. Maar ook die prijs!

Wat fijn @exode dat ze met je aanrechtblad bezig zijn! Hopelijk zijn daarna alle problemen opgelost!

En ook fijn dat de auto nog gefixt kan worden voor vakantie, maar ook wel een klap geld!

@livelink fijn dat je weer een dakraam hebt, ondanks dat dat met wat gevloek gepaard moet gaan 😅
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:47:42 #161
37150 livelink
pi_218285940
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:17 schreef Nijna het volgende:

@:livelink lijkt me wel prettig weer een raam! Hoe kan dat er nou uitwaaien?

Ja, echt geen idee. Hij lag er ineens. Het stormde ook niet.
Scharnieren doorgeroest of zo.
pi_218286149
Het aanrecht is klaar en is verrassend mooi. Ik had allerlei doemscenario's over de matte look maar de tekening komt beter uit nu.

Nu gaan we ervaren of het vlek en krasvrij blijft.

En die vrouw met wie ik ga trouwen maakte een loodgieter overbodig. Ze had de Quooker gedemonteerd en inmiddels weer gemonteerd. Heldin.
pi_218287580
Fijn dat het aanrechtblad nu klaar is, maar wel balen van de auto.

Oh ja dakraam.. daar moeten wij ook nog iets mee.. na de vakantie. Heel veel dingen zijn voor na de vakantie.
Best gek, het is hier 6 uur vroeger. Jullie gaan al weer bijna avondeten, wij hebben net ontbeten 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218287758
Is het een beetje uit te houden qua weer daar Vicky? Wat staat er op het programma voor de komende dagen?

Fijn dat het aanrechtblad er nu goed uit ziet Exode! Kunnen we dan nu eindelijk de foto’s verwachten? En autoklusjes zijn helaas erg duur. Wij mochten bijna 1,5k aftikken vorige week voor oa remblokken en banden. En de rekeningen van de vervanging van de dakplaten en nieuwe cv ketel kwamen ook deze week. Duurste week ooit voor ons… gelukkig wel grotendeels verwacht, dus er lag geld voor klaar. Banden zaten er al 2 jaar aan te komen.
pi_218287803
Het is behoorlijk heet, maar met veel naar binnen gaan is het te doen. Gisteren alligator boottocht gedaan, daarna richting cape canavaral want er was een raketlancering maar die werd aborted helaas.
S avonds rondje Citywalk.
Vandaag even dagje rust, zwemmen, vanavond Springs. Morgen helicopter tour boven de parken. Donderdag duiken we echt de Disneywereld in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218288358
Nou, ik had nooit verwacht dat een achterklep niet meer open zou gaan :{ Wij hebben een mooi auto potje voor onderhoud, bandenwissels, onvoorzien, maar dat is meestal rond november als de APK en beurt op het programma staan. Dus dat potje is nog niet vol zeg maar.

Had ik nog geen foto's gepost? :o
Nou ja, ik dacht van wel, maar ik vergeet wel meer >:)

SPOILER
pi_218289047
Wat mooi geworden @exode!
  dinsdag 22 juli 2025 @ 17:11:14 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_218289402
Prachtig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218289718
Oh, wauw, dit is echt heel mooi geworden exode O+
Wel kut van de auto :{ Hier toen de wegenwacht erbij moeten komen omdat de sleutel in de kofferbak lag. Ook handig, al kostte dat alleen een abo op de wegenwacht.

Klinkt heel gaaf, @Vicky! Veel plezier :)

Zoon is werken. Heb ik een dag rust, ga ik lopen poetsen :')
Morgen een bendedate. Wij beppen, kinderen gamen. Prima geregeld 8-)
If they say
  dinsdag 22 juli 2025 @ 21:23:49 #170
37150 livelink
pi_218292294
Zo, wat een ingrijpende verbouwing was dat, Exode! Maar heel mooi geworden. Knap hoe jullie dat vol hebben gehouden tijdens die werkzaamheden.

Hier het dakraam keurig geplaatst en afgetimmerd. Toen mijn man thuis kwam zei ik hem dat ik op een gegeven moment echt mijn twijfels had met al het gezucht en gevloek. Toen zei mijn man doodleuk dat de aannemer hem nog wel had gewaarschuwd dat de timmerman een beetje onbehouwen figuur was, maar wel een vakman.

Was fijn geweest als ik dat ook had geweten.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 21:41:55 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218292547
Heel mooi Exode. En het aanrechtblad over de gootsteen. Dat zou standaard moeten zijn. Zo lelijk als de gootsteen in het aanrecht zit. Hebben wij helaas ook.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 21:42:29 #172
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218292557
En rip Ozzy.
pi_218293129
Wauw exode wat is het prachtig geworden! O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 22 juli 2025 @ 23:13:41 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218293628
Supermooi Exode!
pi_218294039
Heel mooi geworden Exode!
Heb je nog een close up van je aanrechtblad toevallig, ben nu wel benieuwd na al het gedoe dat jullie er mee hebben gehad!
pi_218294065
Wat een klus Exode! Ik dacht dat het alleen de binnenkant was. Maar het is wel erg mooi geworden idd!

Zo’n muurtje met kurk wil ik hier ook in de woonkamer gaan doen met zo’n formaat muur. Is dat bevestigen een beetje te doen voor niet zo handige mensen? Ik heb besloten dat als de vloer gedaan word, ik vlak daarvoor ook de rest van de woonkamer aan ga pakken zodat alles daarna weer fris is en knoeien toch niet echt uitmaakt :)
pi_218294825
Mijn buuf is ook helemaal klaar met elke morgen voor 8u dat korte geboor of geklop en daarna lange tijd niets. Zij zei gister precies hetzelfde: waarom werkt ie niet gewoon door?
En dit is nu al weken aan de gang. Buurman heeft er een mannetje voor die werkt wanneer ie zin heeft :')
Zoon heeft gister gewerkt, was pas na 23u thuis en is nu echt heel moe :{ En sjaggo :')
Zondag naar Maastricht en dan acht nachten rust.
If they say
pi_218294976
Dank jullie wel. Het was inderdaad een behoorlijke klus, als ik de foto's zie van tussendoor, denk ik ook 'hoe zijn we daar doorheen gekomen?' Pffff. Eigenlijk is het alleen het dak van de uitbouw blijven staan.
Maar we zijn zo blij met het resultaat, het is echt helemaal ons. En het is vooral logischer, met name de gang waar nu de wc deur zit is een topbeslissing geweest.

Kurk muur, we gaan er nog 1 doen, op de muur naast de wc. Het echoot namelijk in het gangetje en we hebben al ideetjes wat we op die kurkmuur gaan doen. Het is echt ideaal spul. Wij hebben kurk op rol, 40 mm dik.
Het is een stuk lastiger dan gewoon behang en je moet het wel echt met zijn 2en doen. Tips van flip: koop voorgelijmde en leg hem voordat je gaat plakken plat neer met iets zwaars erop. Het is dus een rol en rolt op, ook als je ermee bezig bent.

Het aanrechtblad

Dit was het
2 van de vele beschadigingen binnen een paar dagen, krassen, butsen en doffe vlekken

En nu

Het was gepolijst en nu gezoet, ze hebben hem gisteren eerst geschuurd, toen 'gezoet' en daarna weer geschuurd. Het is nog steeds geen blad waar je alles op kan laten staan etc, maar het is nu amper krasgevoelig meer en de vlekken trekken minder snel in en zijn minder zichtbaar door de matte look.
pi_218295246
ziet er netjes uit @exode, het lijkt wel een beetje op ons blad.
pi_218297963
Wisten jullie dat egels kunnen stoeien? Onze wildcamera heeft vannacht 2 egels gefilmd die over elkaar heen rollen. Geweldig!
pi_218298063
Wat is het mooi geworden @exode!

Hier vandaag veel regen, vanmorgen toen het nog droog was wilden we naar een brocante markt die eens per maand is maar die bleek te zijn geannuleerd. Kwamen we achter toen we er al waren :')

Dus we maken maar gebruik van de regen om te ontprikkelen: spelletjes spelen en dvdtjes kijken. De 8 jarige geeft aan het moeilijk te hebben op vakantie. En dat maakt het voor ons ook moeilijk (omgaan met haar gedrag en de dag aanpassen op wat voor haar wel haalbaar is). Op dit soort momenten vraag ik mij wel eens af waarom we het blijven proberen en niet gewoon thuis blijven :X
pi_218302161
Ziet er mooi uit ook, je blad! Hopelijk blijft dat nu zo!
Tink hoe is je verhuizing van camping bevallen? Zijn er nu meer speelkameraadjes?

Balen schanu van de markt. En lastig voor je oudste dat ze het moeilijk heeft. Ik kan met voorstellen dat jullie dan ook even met je handen in het haar zit over wel of geen vakanties :*
pi_218302954
Mijn kinderen hadden allemaal de leukste vakantiedag denk ik. De oudste is op kamp en zij waren een dagje naar Toverland (waar mijn man al twee jaar heen wil, maar het is te ver weg voor een dagtripje), en zijn zusjes hebben croissantjes gebakken, zijn gaan skiën, hebben daarna activiteiten in de bieb gedaan waarna ze beloond werden met een ijsje, en daarna hebben we thuis nog pizza's gebakken. Morgen gaan we het wat rustiger aan doen denk ik.

Lijkt me lastig Schanu, vooral als je zelf wel beide behoefte hebt aan vakantie. Hopelijk wordt het weer wat beter bij jullie, dat kan soms ook al wat verschil maken.
pi_218303472
En we zijn weer thuis. *O*
Leuk gehad, gezellige dagen en genoten.
Wel regelmatig regen en ook blij weer thuis te zijn. O+
pi_218304036
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 15:04 schreef Schanu het volgende:
Wat is het mooi geworden @:exode!

Hier vandaag veel regen, vanmorgen toen het nog droog was wilden we naar een brocante markt die eens per maand is maar die bleek te zijn geannuleerd. Kwamen we achter toen we er al waren :')

Dus we maken maar gebruik van de regen om te ontprikkelen: spelletjes spelen en dvdtjes kijken. De 8 jarige geeft aan het moeilijk te hebben op vakantie. En dat maakt het voor ons ook moeilijk (omgaan met haar gedrag en de dag aanpassen op wat voor haar wel haalbaar is). Op dit soort momenten vraag ik mij wel eens af waarom we het blijven proberen en niet gewoon thuis blijven :X
Oh wat jammer van die markt.
Knap dat de 8 jarige het aangeeft, maar ook lastig. Wij zijn al een aantal jaar niet geweest, oudste vind het prima. Jongste geeft nu aan het wel te missen. Maar die heeft nog een stedentripje in het verschiet in de herfstvakantie.
pi_218306567
We zijn dus 4 dagen naar Disney geweest met het gezin, mijn ouders en mijn broertje.
Leuke dagen gehad etc etc.

Maar hebben jullie het nou ook weleens na een vakantie/tripje dat je achteraf vindt dat je te weinig foto’s/filmpjes hebt gemaakt of dingen anders had willen doen?
pi_218306638
Jup. Lijkt me ook niet heel gek, achteraf terugkijkend weet je meer dan van te voren ;)
Ik maak expres best veel foto's, trouwens. Gooi ik er thuis gewoon weer veel weg die weinig toevoegen.
pi_218308731
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:07 schreef vencodark het volgende:
We zijn dus 4 dagen naar Disney geweest met het gezin, mijn ouders en mijn broertje.
Leuke dagen gehad etc etc.

Maar hebben jullie het nou ook weleens na een vakantie/tripje dat je achteraf vindt dat je te weinig foto’s/filmpjes hebt gemaakt of dingen anders had willen doen?
Altijd. Wij rijden nu naar Magic Kingdom. Ben heel benieuwd hoeveel foto's wij komende periode gaan maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:45:56 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218308834
Te weinig foto's heb ik nooit maar wel dat je soms achteraf dingen anders had willen doen.

Zo was een trip naar Disney vorig jaar voor ons aanleiding om een Autipas aan te vragen.
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:47:07 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218308848
Ik vind ook dat ik te weinig foto's maak ja. Maar ik heb net wel lekker een uur gesupt met m'n oudste voorop. Echt heerlijk! Wat een weer O+ en deze camping bevalt prima. Vriendjes in overvloed, activiteiten, maar ook genoeg rust. En schoon sanitair, prima zwembad.

Zo pizza bakken op de barbecue :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218309098
Ik maak bewust weinig foto's, of nou ja, ik ben er gewoon niet zo mee bezig als ik op vakantie ben. Natuurlijk maak ik ze wel maar achteraf denk ik nooit 'Had ik nou maar meer foto's gemaakt'.

Net een leuk uitstapje gemaakt met zijn 4tjes, simpel, dichtbij en verrassend leuk. Naar Steck in Utrecht, ik dacht dat het alleen een tuincentrum was maar we zijn in het Bamboebos op zoek gegaan naar griezels, hebben 2 bossen bloemen geplukt in de pluktuin en lekker wat gedronken tussen de vele planten.
Een soort oase naast de Zuilense ring, aanrader dus voor een uur of 2 a 3 vermaak.
  FOK!fotograaf donderdag 24 juli 2025 @ 17:54:37 #192
148247 taxibabe
pi_218310757
Poeh, wij hebben van de buurt de grootste tuin, heel fijn natuurlijk. Alleen zijn wij nu ook bijna de hele week de vakantie-bso, lol. :')

Fijn dat er zoveel vriendjes zijn, maar van 11 tot 5 gemiddeld 5 kinderen in de tuin is best veel. :+
pi_218311011
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 15:38 schreef Vicky het volgende:

[..]
Altijd. Wij rijden nu naar Magic Kingdom. Ben heel benieuwd hoeveel foto's wij komende periode gaan laten maken.
Verbeterd! De memory maker daar is echt ideaal, gewoon elke fotograaf die niets te doen heeft (of max 1 wachtende) meepakken. Foto laten maken, bandje scannen en de foto’s staan al in de app, vaak met magic shot erbij . Wij hadden 700 foto’s alleen van hen (wel inclusief de Stockfoto’s die je er ook bij krijgt). En ik sta ook op de meeste foto’s!

Aanrader zijn de Rapunzelfoto bij de toiletten ‘s avonds en als je in Animal Kingdom bent in het donker voor de tree of life (check de tijden in de app, ze zijn meestal nog een half uur na sluitingstijd open, bussen rijden een uur na sluitingstijd nog). En de superzooms zijn ook leuk, die vind je rechts bij het gras in Magic Kingdom (sowieso zijn de foto’s vanaf het gras de betere foto’s met het kasteel), voor de Epcot bol en voor dockingbay 7 in Galaxy’s Edge bij studio’s. (Bij AK is hij verplaatst, die weet ik niet te zitten).

Ik maak wel vooraf (in mijn hoofd) een lijstje van dingen die ik graag (op de foto) wil, en dat proberen we dan af te werken. Maar als dingen anders lopen, ook geen probleem. En ik maak vrijwel alleen foto’s met mensen er op, want foto’s met alleen gebouwen/natuur maken andere mensen mooier, en dan gebruik ik die van hen wel in mijn album.

Ik kom wel altijd terug met ‘ah, dit had ik eigenlijk ook nog willen doen’. Maar niet dat ik echt het gevoel heb iets gemist te hebben.
pi_218311064
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 17:54 schreef taxibabe het volgende:
Poeh, wij hebben van de buurt de grootste tuin, heel fijn natuurlijk. Alleen zijn wij nu ook bijna de hele week de vakantie-bso, lol. :')

Fijn dat er zoveel vriendjes zijn, maar van 11 tot 5 gemiddeld 5 kinderen in de tuin is best veel. :+
Ik moet er niet aan denken :X

Klinkt leuk Exode!
pi_218311252
quote:

Je kunt wel een entreeprijs gaan vragen.
pi_218311360
quote:

Dat zou ik echt niet willen, een keer is prima, maar de hele week... nee bedankt.
  FOK!fotograaf donderdag 24 juli 2025 @ 19:56:00 #197
148247 taxibabe
pi_218312232
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:17 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik moet er niet aan denken :X

Klinkt leuk Exode!
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat zou ik echt niet willen, een keer is prima, maar de hele week... nee bedankt.
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee, volgende week gaan we het anders aanpakken. Op zich viel het met momenten ook nog wel mee, het ligt er ook wel aan welke kinderen er zijn. Sommige zijn wat drukker dan de anderen.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:40 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je kunt wel een entreeprijs gaan vragen.
Dat hadden wij ook al gezegd, haha. 5 euro per kind!
pi_218312255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Same. :D
pi_218312435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 19:56 schreef taxibabe het volgende:

[..]
[..]
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee, volgende week gaan we het anders aanpakken. Op zich viel het met momenten ook nog wel mee, het ligt er ook wel aan welke kinderen er zijn. Sommige zijn wat drukker dan de anderen.
[..]
Dat hadden wij ook al gezegd, haha. 5 euro per kind!
Maakt inderdaad wel verschil welke kinderen je hebt. Maar jij bent geen goedkope vakantieopvang... Kinderen kunnen ook wel eens ergens anders spelen natuurlijk.
Ik vind 5 euro nog voordelig hoor :+
pi_218313337
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Verbeterd! De memory maker daar is echt ideaal, gewoon elke fotograaf die niets te doen heeft (of max 1 wachtende) meepakken. Foto laten maken, bandje scannen en de foto’s staan al in de app, vaak met magic shot erbij . Wij hadden 700 foto’s alleen van hen (wel inclusief de Stockfoto’s die je er ook bij krijgt). En ik sta ook op de meeste foto’s!

Aanrader zijn de Rapunzelfoto bij de toiletten ‘s avonds en als je in Animal Kingdom bent in het donker voor de tree of life (check de tijden in de app, ze zijn meestal nog een half uur na sluitingstijd open, bussen rijden een uur na sluitingstijd nog). En de superzooms zijn ook leuk, die vind je rechts bij het gras in Magic Kingdom (sowieso zijn de foto’s vanaf het gras de betere foto’s met het kasteel), voor de Epcot bol en voor dockingbay 7 in Galaxy’s Edge bij studio’s. (Bij AK is hij verplaatst, die weet ik niet te zitten).

Ik maak wel vooraf (in mijn hoofd) een lijstje van dingen die ik graag (op de foto) wil, en dat proberen we dan af te werken. Maar als dingen anders lopen, ook geen probleem. En ik maak vrijwel alleen foto’s met mensen er op, want foto’s met alleen gebouwen/natuur maken andere mensen mooier, en dan gebruik ik die van hen wel in mijn album.

Ik kom wel altijd terug met ‘ah, dit had ik eigenlijk ook nog willen doen’. Maar niet dat ik echt het gevoel heb iets gemist te hebben.
dank!!
Memorymaker ✅️
Magic band ✅️
We gaan op zoveel mogelijk plekken op de foto.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')