quote:Op maandag 14 juli 2025 10:16 schreef amaranta het volgende: Ik had trouwens mijn röntgenfoto’s opgevraagd. Ik ben duidelijk een leek. Want zelfs met een cirkeltje erom kan ik geen duidelijk breuk onderscheiden.
Een haarscheurtje wordt ook als breuk aangemerkt en die zijn inderdaad moeilijk te zien. Ik heb bedacht dat ik altijd nog radioloog kan worden als nieuwe carrieremove. Heb inmiddels zoveel beeldmateriaal bekekenquote:
Oh nee troel. Wat verschrikkelijkquote:Op maandag 14 juli 2025 10:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Een haarscheurtje wordt ook als breuk aangemerkt en die zijn inderdaad moeilijk te zien. Ik heb bedacht dat ik altijd nog radioloog kan worden als nieuwe carrieremove. Heb inmiddels zoveel beeldmateriaal bekeken
Op mijn laatste foto's was de schade overigens zo duidelijk dat ik spontaan begon te janken toen ik het zag. Het verschil tussen verbrijzeld en gebroken is best wel heftig om te zien ook
Meer bewegen in ieder geval. Ik doe nu echt wel te weinig. Eigenlijk niks. Ik fiets elektrisch naar m’n werk. Ik wandel wat met de hond en dat was het. Ik doe niet aan sport of niks.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:43 schreef vencodark het volgende:
Jeetje @:amaranta wat een bericht.![]()
Ik lees een waslijst aan risicofactoren bij osteoporose.
Op welke manier wil je je levensstijl omgooien?
Geen punt. Je mag reageren. Maar het hele verhaal waar het naar verwijst haal ik weg.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:44 schreef Troel het volgende:
He jakkes, wat een verhaal
Ik vind het een beetje lastig om erop te reageren, omdat dat natuurlijk ook naar jouw inhoud verwijst. Dus dat doe ik niet en ik geef je alleen een gigantische knuffel. En ik snap je angst.
Maar ja.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:42 schreef Nijna het volgende:
Heftig @:Troel.![]()
@:amaranta wat een verhaal. Ergens wel fijn zo'n "bijvangst". Maar lijkt me ook wel schrikken.
Die belt straks terug. Ik ga alleen morgen voor 4 wk op vakantie. Dus wat ze ook voorstelt, dat zal pas daarna kunnen?? Geen idee 🤷🏻quote:Op maandag 14 juli 2025 10:45 schreef exode het volgende:
Wat een verhaal Amaranta, jeetje. Snap dat het wel wat met je doet. Hopelijk spreek je de huisarts snel!
Niet huppelen of fietsen oid, maar serieus krachttraining afaik?quote:Op maandag 14 juli 2025 10:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Meer bewegen in ieder geval. Ik doe nu echt wel te weinig. Eigenlijk niks. Ik fiets elektrisch naar m’n werk. Ik wandel wat met de hond en dat was het. Ik doe niet aan sport of niks.
En ik denk vit D gaan slikken. Ook gewoon van buiten zijn.
Gezonder gaan eten.
Bewegen is eigenlijk wel het voornaamste advies.
En de score is vrij laag (of juist hoog?) dus ik verwacht wel dat ze medicatie voor gaan schrijven.
Ja, ook krachttraining.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:03 schreef Vanyel het volgende:
Wat uitermate kak.
[..]
Niet huppelen of fietsen oid, maar serieus krachttraining afaik?
Hangt dit samen met al die andere dingen? (Peri) Menopauze gerelateerd? Als het laatste, is misschien hormoonsuppletie ook een optie?
Lieve schat, ik ben 43 en zit aan oestrogeenpleisters. En als ik geweten had dat mijn dingetjes daar mee te maken hadden, had ik daar al voor mijn 40e mee moeten beginnen. Het maakt zo'n verschil! Echt, kaart dat wel even aan hoor!quote:Op maandag 14 juli 2025 11:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, ook krachttraining.
Ik zit naar mijn weten nog niet in de menopauze. Ik denk dat het eerder gerelateerd is aan de neurofibromatose die ik heb. Wat dus ook die tumor veroorzaakt.
MaarGoed. Ik ben pas 45 dus beetje jong nog wel.
Super jongquote:Op maandag 14 juli 2025 11:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, ook krachttraining.
Ik zit naar mijn weten nog niet in de (peri)menopauze. Ik denk dat het eerder gerelateerd is aan de neurofibromatose die ik heb. Wat dus ook die tumor veroorzaakt.
Ga ik doenquote:Op maandag 14 juli 2025 11:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Lieve schat, ik ben 43 en zit aan oestrogeenpleisters. En als ik geweten had dat mijn dingetjes daar mee te maken hadden, had ik daar al voor mijn 40e mee moeten beginnen. Het maakt zo'n verschil! Echt, kaart dat wel even aan hoor!
Mwah, 42 en al minimaal 2 jaar aan het klungelen. Vooral wazige peesontstekingen in mijn gewrichten vanaf 3 jaar geleden. Dat vroege is wel een familieding. Met de bijbehorende opvliegers is het niet meer te ontkennen.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:07 schreef amaranta het volgende:
M.n. veel vage klachten waarvan je dacht dat ze gewoon bij ouder worden horen, of die onopvallend groeiden. Completer in het lif topic, maar dingen alsquote:Op maandag 14 juli 2025 11:53 schreef amaranta het volgende:
Hoe weet je of je in de peri menopauze zit?
Mijn menstruatie is nog super regelmatig.
Dat zei mijn huisarts ook en daarom werd ik doorverwezen naar de gyn. Die zei: ze had je gewoon pleisters voor moeten schrijven, want als die werken heb je je diagnosequote:Op maandag 14 juli 2025 12:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh en je kunt dit niet vaststellen via bloedtests want je fluctueert veel te veel om iets te kunnen beoordelen adhv een meting.
Vriendin van mij is ook orthomoleculair therapeut en zij kan echt zo veel lezen en verhelpen!quote:Op maandag 14 juli 2025 11:46 schreef exode het volgende:
Ik ben onder behandeling bij een orthomoleculaire therapeut, zowel voor mijn paniekaanvallen, hyperventitlatie en dus de pre menopauze.
Ik word over 3 dagen 45, na je 40e gaat het bergafwaarts![]()
Ik slik van alles omdat zij ook natuurcoach is en dat helpt me behoorlijk. Met name de magnesium maakt een verschil bij mij.
Ik doe 3x per week aan intensieve krachttraining en dat is me toch een fijn. Vandaag kon ik niet omdat ik dus met Juul naar het ziekenhuis moest en de rest van de dag lukt het niet. Ik ben toch een partij een onrustig,
Inmiddels alweer 2 jaar dat ik zo intensief sport en het helpt, met de PDS klachten, met energie niveau, met het mentale aspect en mijn lichaam is letterlijk en figuurlijk zoveel sterker.
Bedankt. Ik herken me in vrijwel niks.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
M.n. veel vage klachten waarvan je dacht dat ze gewoon bij ouder worden horen, of die onopvallend groeiden. Completer in het lif topic, maar dingen als
Vermoeidheid
Prikkelbaarheid
Laat van je gewrichten
Droge ogen, mond, huid
Gedoe met je tandvlees
Droge vagina
Pijn bij (penetratie)seks
Blaasontstekingen/ veel aandrang/ moeite met ophouden
Jeuk aan vulva of in vagina
Dalend libido
Moeilijkere orgasmes
Temperatuurregulatie issues, opvliegers (maar ook bijvoorbeeld structureel veel warmer zijn dan vroeger)
Hartkloppingen
Brain fog/ cognitieve issues
Volgens mij mis ik er nog wel een paar, maar denk dat ik de opvallende wel heb gehad.
Oh en je kunt dit niet vaststellen via bloedtests want je fluctueert veel te veel om iets te kunnen beoordelen adhv een meting.
De mijne ook, op het uur nauwkeurig zelfs.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:53 schreef amaranta het volgende:
Hoe weet je of je in de peri menopauze zit?
Mijn menstruatie is nog super regelmatig.
Maar je merkt wel echt verschil?quote:Op maandag 14 juli 2025 12:53 schreef exode het volgende:
[..]
De mijne ook, op het uur nauwkeurig zelfs.
Bij mij is de lijst gelukkig niet zo lang.
Sneller last van mijn pezen en spieren
Lekker emotioneel tijdens de menstruatie
Moe
En nog wat vage dingen. Ik ga niet mijn hele medische hebben en houden delen![]()
Dat is het hem juist, het is vaag, ik herken me dus ook niet in het grootste deel van de lijst die Vanyel deelt.
Mijn therapeut zei het vrij snel na het eerste gesprek, dat het absoluut invloed heeft op het grotere plaatje bij mij.
Slecht(er) slapen, vaak wakker worden, niet meer in kunnen slapen, vaker naar het toilet moeten 's nachts.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar je merkt wel echt verschil?
Bij voorkeur verzamel je ook niet de hele bingokaart voor je actie onderneemt, liever minder dan meer lijkt me.
Ik had zelf weinig peri maar schoot ineens naar het eindpunt door de chemo. Dan gaat het wat harder, mijn lijst klachten was zeker zo lang als die ik postte.
Ik wilde trouwens nog toevoegen 'je niet jezelf voelen'. Super vaag maar als je aan de hst begint en het werkt ook super duidelijk wat het verschil is.
En ik vergat de anxiety en spierissues.
Osteoporose![]()
En vast nog meer
Sinds ik testosteron smeer heb ik nauwelijks meer spierpijn. Dat is pas de bomquote:Op maandag 14 juli 2025 13:33 schreef exode het volgende:
Bij mij was het eerste signaal pezen die stom deden. Na het sporten echt meer tijd nodig om te herstellen. leuk dat die fitte midden 20 PT'er van mij zei dat spieren 24 uur nodig hebben om te herstellen van sporten, die van mij hebben het 3dubbele nodig. Ik wissel dus af met kracht om overbelasting te voorkomen.
Zo heb ik natuurlijk ook wel mijn eigen shit die het erger maakt, maar de hst maakte wel bizar veel verschilquote:Ik merk zeker verschil Vanyel, maar ik zit natuurlijk wel in een wat ander traject. Ik ben bezig met gesprekken, voedingssuplementen. beweging en ontspanning.
quote:Ik slikte eerder ook dingen zoals magnesium maar dan op eigen houtje. Dat ging niet lekker, nu dus onder begeleiding en afgestemd op mij. Dat gaat erg goed. 5 pillen per dag
Ik stuur je even een pbquote:Op maandag 14 juli 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar je merkt wel echt verschil?
Bij voorkeur verzamel je ook niet de hele bingokaart voor je actie onderneemt, liever minder dan meer lijkt me.
Ik had zelf weinig peri maar schoot ineens naar het eindpunt door de chemo. Dan gaat het wat harder, mijn lijst klachten was zeker zo lang als die ik postte.
Ik wilde trouwens nog toevoegen 'je niet jezelf voelen'. Super vaag maar als je aan de hst begint en het werkt ook super duidelijk wat het verschil is.
En ik vergat de anxiety en spierissues.
Osteoporose![]()
En vast nog meer
Nou, dat.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sinds ik testosteron smeer heb ik nauwelijks meer spierpijn. Dat is pas de bom
[..]
Zo heb ik natuurlijk ook wel mijn eigen shit die het erger maakt, maar de hst maakte wel bizar veel verschil
[..], ook 5 progesteron niet meegerekend. Wat een gedoe is dat zeg. Dit smeren, dat slikken, zo sporten
en met al dat gedoe functioneer ik nog steeds maar half }:
|
Herkenbaar wel hoor.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou, dat.
Ik begrijp en besef dat ik dingen moet gaan veranderen en aanpassen. Maar een hele leven lang dingen slikken en sporten lijkt me echt helemaal niks.
De wachtlijst voor een echo is echt niet normaal. Ik moest in april ook een paar weken wachten. En moest ook nog naar de locatie in Ehvquote:Op maandag 14 juli 2025 15:25 schreef hilliebillie het volgende:
Jeetje amaranta, dat is niet mis! Fijn dat je overal snel terecht kon en dat je zelf dan de uitslag ook snel zag zodat je gelukkig gelezen had voordat de huisarts de helft niet gezien had. Hopelijk snel vervolgstappen voor jou!
hier sinds vrijdag af en aan met knijter buikpijn. Hoefde niet langs te komen bij de spoedpost, moest meer drinken, waarschijnlijk urineweginfectie, al had ik daar geen kenmerkende klachten van. Zelf het idee later dat het wellicht galstenen zijn (behalve koorts en misselijkheid check ik alle vakjes af). De huisarts vanochtend dacht dit ook. Bloed laten prikken maar daar kwam niets uit (ook geen (of nihil) ontstekingswaarde, dus zit niet een ontsteking ergens wat op zich fijn is natuurlijk. Heb kortwerkende oxicodon (omdat ik geen diclofenac mag) meegekregen en die haalt er het scherpe randje wel een beetje vanaf (kan beneden op de bank zitten terwijl ik de andere dagen tijdens een aanval alleen maar in mn bed kon draaien met een kruik).
Nu een afspraak inplannen voor een echo van de buik, maar bij de ene instantie kan ik pas de 24e terecht en bij het ziekenhuis pas de 30e.
Ik hoop toch echt wel dat voor die tijd dit over is eigenlijk. Maar goed uit het bloed kwam niets acuuts naar voren dus dat is wel fijn en snap dat ik gewoon in het rijtje moet aansluiten.
Maar goed, dit staat natuurlijk niet in verhouding met de klachten die amaranta of de pijn die troel heeft
Bij dvu wordt er wel wat gecanceld zie ik, ben regelmatig aan het refreshen, zit nu in twee stappen op komende maandag ipv donderdag. Bij het ziekenhuis was het inderdaad nog langer (geen idee of ik daar ook de afspraken zelf kan monitoren om ze in te boeken als er iets vrij komt).quote:Op maandag 14 juli 2025 16:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
De wachtlijst voor een echo is echt niet normaal. Ik moest in april ook een paar weken wachten. En moest ook nog naar de locatie in Ehv
Volgens mij kan dat niet. Bij dvu inderdaad welquote:Op maandag 14 juli 2025 16:41 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Bij dvu wordt er wel wat gecanceld zie ik, ben regelmatig aan het refreshen, zit nu in twee stappen op komende maandag ipv donderdag. Bij het ziekenhuis was het inderdaad nog langer (geen idee of ik daar ook de afspraken zelf kan monitoren om ze in te boeken als er iets vrij komt).
quote:Op maandag 14 juli 2025 20:09 schreef Troel het volgende:
Ik krijg speciale kous voor mijn linkerbeen. Zit teveel vocht in
Galsteenaanvallen zijn zo pijnlijkquote:Op maandag 14 juli 2025 15:25 schreef hilliebillie het volgende:
Jeetje amaranta, dat is niet mis! Fijn dat je overal snel terecht kon en dat je zelf dan de uitslag ook snel zag zodat je gelukkig gelezen had voordat de huisarts de helft niet gezien had. Hopelijk snel vervolgstappen voor jou!
hier sinds vrijdag af en aan met knijter buikpijn. Hoefde niet langs te komen bij de spoedpost, moest meer drinken, waarschijnlijk urineweginfectie, al had ik daar geen kenmerkende klachten van. Zelf het idee later dat het wellicht galstenen zijn (behalve koorts en misselijkheid check ik alle vakjes af). De huisarts vanochtend dacht dit ook. Bloed laten prikken maar daar kwam niets uit (ook geen (of nihil) ontstekingswaarde, dus zit niet een ontsteking ergens wat op zich fijn is natuurlijk. Heb kortwerkende oxicodon (omdat ik geen diclofenac mag) meegekregen en die haalt er het scherpe randje wel een beetje vanaf (kan beneden op de bank zitten terwijl ik de andere dagen tijdens een aanval alleen maar in mn bed kon draaien met een kruik).
Nu een afspraak inplannen voor een echo van de buik, maar bij de ene instantie kan ik pas de 24e terecht en bij het ziekenhuis pas de 30e.
Ik hoop toch echt wel dat voor die tijd dit over is eigenlijk. Maar goed uit het bloed kwam niets acuuts naar voren dus dat is wel fijn en snap dat ik gewoon in het rijtje moet aansluiten.
Maar goed, dit staat natuurlijk niet in verhouding met de klachten die amaranta of de pijn die troel heeft
die dacht vast gezellig feestje gehad 😉quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:35 schreef exode het volgende:
Dan is het maar goed dat je niet naast ons woont Mush
Ik heb vandaag 20 lege wijnflessen in de glasbak gegooid. Niet omdat wij zoveel zuipen maar juist omdat we niet drinken. Zaterdag komen er wat vrienden bbqen en ik wilde even checken of ik nog wijn moest kopen. 2 flessen waren nog goed de rest allemaal ver over de houdbaarheid heen. Er stond iemand achter me te wachten, die zal wel gedacht hebben...:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: zorgen rondom mijn vaderOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus al met al wel spannend om te gaan en tegelijkertijd moet het ook gewoon kunnen, hij is nu niet acuut ziek met hele grote dreiging van dingen en ik heb van zowel mijn vader als mijn zus de zegen om gewoon te gaan.
Even helemaal niks!Geen werk, geen verplichtingen, gewoon niks!
![]()
Ik lees steeds 'schuldsanering'.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:47 schreef vencodark het volgende:
*zet ‘schudherinnering’ als Mogelijke woorden voor Word Feud.
Sorry voor wat? Ik maakte een grapje.quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:41 schreef BE het volgende:
Tx lieve ladies!
[..]Sorry... daar had ik even niet over nagedacht.
Das dan wel een zielige accu want dit is al dagen aan de gang😂quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:53 schreef Troel het volgende:
Vergeten de accu op te laden, toen was ie leeg?
Ja, alles wat eetbaar is onbereikbaar maken en wat bij ons dus echt heeft geholpen: muizenverjagers in de stopcontacten en een marterverjager (jaja echt) in de kelderkast. Want daar zaten ze bij ons.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 08:56 schreef TolstoiFan het volgende:
OMG, we hebben een muis in huis (hopelijk is het maar 1)![]()
![]()
![]()
Gistermiddag zag ik hem opeens door de keuken schieten en manlief zag hem later ook.
Er was een pak crackers aangevroten in het voorraadrek, vallen zijn inmiddels op diverse plekken gezet.
Mijn huis voelt opeens niet meer fijn.......
Iemand nog tips (behalve een kat nemen)?
Stofzuiger bij de hand houdenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 08:56 schreef TolstoiFan het volgende:
OMG, we hebben een muis in huis (hopelijk is het maar 1)![]()
![]()
![]()
Gistermiddag zag ik hem opeens door de keuken schieten en manlief zag hem later ook.
Er was een pak crackers aangevroten in het voorraadrek, vallen zijn inmiddels op diverse plekken gezet.
Mijn huis voelt opeens niet meer fijn.......
Iemand nog tips (behalve een kat nemen)?
Mijn hoofd maakt hier een hilarisch filmpje van.. maar ik zou echt huilen...quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
Stofzuiger bij de hand houden
Hier rende er een naar binnen onder de keuken in, heb de hele onderkant van de keuken losgetrokken en m gelukkig kunnen opzuigen, en daarna in t park kunnen loslaten
SPOILER: vaderupdateOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Hopelijk hebben jullie intussen een garage gevonden... balen maar gelukkig op het park en idd niet onderweg.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 08:53 schreef mousemicky het volgende:
En toen stonden we in Zweden met een lekke band. Gelukkig wel op het vakantiepark en niet onderweg... Duimen jullie mee dat de garages in Zweden op zaterdag werken? Zometeen maar eens op zoek, als het vriendlief gelukt is de leasemaatschappij te bellen...
We hadden gisteren een tussenstop bij een b&b, eind van de ochtend onze weg vervolgd en over 1.5 uur komen we aan. In de regenquote:
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:19 schreef vencodark het volgende:
‘Morgen’ vertrekken we rond 4 uur naar Disney Parijs.
3 nachten, 4 dagen.
Vanuit Zeeland hopen we voor 10:00 er zeker te kunnen zijn.
Dus we zullen rond 2:00-2:30 moeten opstaan.
En ik kan niet slapen.![]()
Mijn man rijdt en die slaapt al sinds 19:00 uur. Gelukkig maar.
Ik lig sinds 20:30 al te draaien en te woelen.
Vreselijk.![]()
Ik heb de afgelopen 3 nachten gewerkt en ondanks dat ik wel moe ben, kan ik echt de slaap niet vatten.
Vraag me af of wakker blijven niet veel zinvoller is inmiddels.
Kinderen zijn overigens ook nog wakker.![]()
Wish me luck!![]()
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:27 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Waarom doen jullie jezelf dit aan? Dan maar een half dagje minder lang in Disney zou ik denken.
Maar veel succes en veel plezier!
Dan maar proberen te slapen in de auto straks.quote:Op zondag 20 juli 2025 00:01 schreef vencodark het volgende:
[..]Uitstekend punt, ik vraag mij elke keer hetzelfde af (2022, 2023).
Maar je wil veel uit je dag halen. Als je eenmaal op weg bent, is early bird zijn echt fijn en zeer rustig op de weg.![]()
Mijn ouders en broertje gaan ook mee trouwens dus de meeste stemmen gelden.
Ik had 5 uur ook goed gevonden.
Daarom gaan wij altijd een dag eerder rijdenquote:Op zaterdag 19 juli 2025 23:19 schreef vencodark het volgende:
‘Morgen’ vertrekken we rond 4 uur naar Disney Parijs.
3 nachten, 4 dagen.
Vanuit Zeeland hopen we voor 10:00 er zeker te kunnen zijn.
Dus we zullen rond 2:00-2:30 moeten opstaan.
En ik kan niet slapen.![]()
Mijn man rijdt en die slaapt al sinds 19:00 uur. Gelukkig maar.
Ik lig sinds 20:30 al te draaien en te woelen.
Vreselijk.![]()
Ik heb de afgelopen 3 nachten gewerkt en ondanks dat ik wel moe ben, kan ik echt de slaap niet vatten.
Vraag me af of wakker blijven niet veel zinvoller is inmiddels.
Kinderen zijn overigens ook nog wakker.![]()
Wish me luck!![]()
Yeahh nu lekker genietenquote:
De grap is dat je dat altijd hebt. Want als je er twee hebt en er is er een weg, dan is dat ook een verademingquote:Op maandag 21 juli 2025 19:07 schreef FlyingFish het volgende:
Hier nog geen vakantie hoorik heb gewoon de hele dag gewerkt.
Kinderen hebben wel vakantie, zoon is op kamp. We merken nu hoe fijn het zou zijn geweest om maar 2 kinderen te hebben. Zoveel praktischer dan 3 stuks…
Eensquote:Op maandag 21 juli 2025 19:57 schreef Troel het volgende:
[..]
De grap is dat je dat altijd hebt. Want als je er twee hebt en er is er een weg, dan is dat ook een verademing
Het verandert ook de hele dynamiek tussen de kinderen vind ik. Maakt niet eens uit welke je er tussenuit haalt.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:07 schreef FlyingFish het volgende:
Kinderen hebben wel vakantie, zoon is op kamp. We merken nu hoe fijn het zou zijn geweest om maar 2 kinderen te hebben. Zoveel praktischer dan 3 stuks…
Ow, dat heb ik hier nietquote:Op maandag 21 juli 2025 20:10 schreef FlyingFish het volgende:
Nouja, vreemd genoeg vind ik maar 1 kind thuis wel maar vermoeiendDan wordt van mij verwacht dat ik diegene ga entertainen, bij meer kinderen vermaken ze elkaar. Nu met 2 vermaken ze elkaar wel čn is het een stuk rustiger.
Hier maakt het overigens ook niet uit wie van de drie weg is, het is altijd rustiger en ze spelen beter samen idd.
Ja ik heb al vakantie gehad en ook de hele dag gewerkt. Maar mijn mooie werk afleiding van hier meelezen was significant minder effectief.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:07 schreef FlyingFish het volgende:
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 06:55 schreef FlyingFish het volgende:
Pairi Daiza staat hier ook nog op het verlanglijstje, maar ik vind het te ver weg voor een dagtripje, en er een weekend van maken, maakt het wel heel duur voor een dierentuin. Ben benieuwd wat je er van vind.
Ja, ben ook echt benieuwd. Een aantal collega’s van me zijn er afgelopen jaar geweest en waren beiden erg enthousiast. De ene is er 1 dag geweest met z’n vriendin. De ander is de dag er na nog terug geweest. Hij had ook gehoord dat het wat veel was voor een dag en ze hadden kaartjes voor de eerste dag en uiteindelijk voor de tweede nog bijgekocht.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 07:08 schreef Phaidra het volgende:
Wij zijn in de meivakantie maar Pairi Daiza geweest. We waren toen een paar dagen in de Ardennen en zijn er op de terugweg heen gegaan. Het is een prachtige dierentuin, het geld zeker waard! In 1 dag hebben we niet alles kunnen zien, zo groot is het. De dieren hebben grote hokken, daardoor hebben we niet alle dieren kunnen spotten helaas. Maar voor de dieren heel fijn dat ze zoveel natuurlijke ruimte en schuilplaatsen hebben.
Ai, dat zijn de minder leuke prijzen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:26 schreef exode het volgende:
Nou, de achterklep moet opengebroken worden en iets met kabels etc. Maandag mag ik hem brengen en ¤ 420 afrekenen, auch! Wel blij dat het voor de vakantie kan.
Mijn was hing al buiten in de zon want wit en dat wil ik graag de extra bleekkans geven.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:17 schreef Nijna het volgende:
Pfff @:exode, dat is balen. Maar wel fijn als jullie weer met een werkende achterklep op vakantie kunnen!
@:livelink lijkt me wel prettig weer een raam! Hoe kan dat er nou uitwaaien?
Ik wilde de was buiten hangen, maar het miezert steeds en buienradar zegt dat er nog iets komt... Ik denk dat het toch de zolder maar moet worden...
Ja klopt. Daar heb ik ook wel naar gekeken. Maar sowieso waren de leuke dieren al uitverkocht in eerste instantie. Allen mogelijkheid voor zicht op de boerderijdieren. Maar ook die prijs!quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:10 schreef oh-oh het volgende:
Prairie Daza heeft die geniale hotelkamers ook, kost wat, maar is wel legendarisch!
Ja, echt geen idee. Hij lag er ineens. Het stormde ook niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:17 schreef Nijna het volgende:
@:livelink lijkt me wel prettig weer een raam! Hoe kan dat er nou uitwaaien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat jammer van die markt.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:04 schreef Schanu het volgende:
Wat is het mooi geworden @:exode!
Hier vandaag veel regen, vanmorgen toen het nog droog was wilden we naar een brocante markt die eens per maand is maar die bleek te zijn geannuleerd. Kwamen we achter toen we er al waren
Dus we maken maar gebruik van de regen om te ontprikkelen: spelletjes spelen en dvdtjes kijken. De 8 jarige geeft aan het moeilijk te hebben op vakantie. En dat maakt het voor ons ook moeilijk (omgaan met haar gedrag en de dag aanpassen op wat voor haar wel haalbaar is). Op dit soort momenten vraag ik mij wel eens af waarom we het blijven proberen en niet gewoon thuis blijven
Altijd. Wij rijden nu naar Magic Kingdom. Ben heel benieuwd hoeveel foto's wij komende periode gaan maken.quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:07 schreef vencodark het volgende:
We zijn dus 4 dagen naar Disney geweest met het gezin, mijn ouders en mijn broertje.
Leuke dagen gehad etc etc.
Maar hebben jullie het nou ook weleens na een vakantie/tripje dat je achteraf vindt dat je te weinig foto’s/filmpjes hebt gemaakt of dingen anders had willen doen?
Verbeterd! De memory maker daar is echt ideaal, gewoon elke fotograaf die niets te doen heeft (of max 1 wachtende) meepakken. Foto laten maken, bandje scannen en de foto’s staan al in de app, vaak met magic shot erbij . Wij hadden 700 foto’s alleen van hen (wel inclusief de Stockfoto’s die je er ook bij krijgt). En ik sta ook op de meeste foto’s!quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
Altijd. Wij rijden nu naar Magic Kingdom. Ben heel benieuwd hoeveel foto's wij komende periode gaan laten maken.
Ik moet er niet aan denkenquote:Op donderdag 24 juli 2025 17:54 schreef taxibabe het volgende:
Poeh, wij hebben van de buurt de grootste tuin, heel fijn natuurlijk. Alleen zijn wij nu ook bijna de hele week de vakantie-bso, lol.![]()
Fijn dat er zoveel vriendjes zijn, maar van 11 tot 5 gemiddeld 5 kinderen in de tuin is best veel.
quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:54 schreef taxibabe het volgende:
Poeh, wij hebben van de buurt de grootste tuin, heel fijn natuurlijk. Alleen zijn wij nu ook bijna de hele week de vakantie-bso, lol.![]()
Fijn dat er zoveel vriendjes zijn, maar van 11 tot 5 gemiddeld 5 kinderen in de tuin is best veel.
Dat zou ik echt niet willen, een keer is prima, maar de hele week... nee bedankt.quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:54 schreef taxibabe het volgende:
quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:17 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken
Klinkt leuk Exode!
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee, volgende week gaan we het anders aanpakken. Op zich viel het met momenten ook nog wel mee, het ligt er ook wel aan welke kinderen er zijn. Sommige zijn wat drukker dan de anderen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat zou ik echt niet willen, een keer is prima, maar de hele week... nee bedankt.
Dat hadden wij ook al gezegd, haha. 5 euro per kind!quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:40 schreef vencodark het volgende:
[..]![]()
Je kunt wel een entreeprijs gaan vragen.
Same.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat zou ik echt niet willen, een keer is prima, maar de hele week... nee bedankt.
Maakt inderdaad wel verschil welke kinderen je hebt. Maar jij bent geen goedkope vakantieopvang... Kinderen kunnen ook wel eens ergens anders spelen natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juli 2025 19:56 schreef taxibabe het volgende:
[..]
[..]
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee, volgende week gaan we het anders aanpakken. Op zich viel het met momenten ook nog wel mee, het ligt er ook wel aan welke kinderen er zijn. Sommige zijn wat drukker dan de anderen.
[..]
Dat hadden wij ook al gezegd, haha. 5 euro per kind!
dank!!quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Verbeterd! De memory maker daar is echt ideaal, gewoon elke fotograaf die niets te doen heeft (of max 1 wachtende) meepakken. Foto laten maken, bandje scannen en de foto’s staan al in de app, vaak met magic shot erbij . Wij hadden 700 foto’s alleen van hen (wel inclusief de Stockfoto’s die je er ook bij krijgt). En ik sta ook op de meeste foto’s!
Aanrader zijn de Rapunzelfoto bij de toiletten ‘s avonds en als je in Animal Kingdom bent in het donker voor de tree of life (check de tijden in de app, ze zijn meestal nog een half uur na sluitingstijd open, bussen rijden een uur na sluitingstijd nog). En de superzooms zijn ook leuk, die vind je rechts bij het gras in Magic Kingdom (sowieso zijn de foto’s vanaf het gras de betere foto’s met het kasteel), voor de Epcot bol en voor dockingbay 7 in Galaxy’s Edge bij studio’s. (Bij AK is hij verplaatst, die weet ik niet te zitten).
Ik maak wel vooraf (in mijn hoofd) een lijstje van dingen die ik graag (op de foto) wil, en dat proberen we dan af te werken. Maar als dingen anders lopen, ook geen probleem. En ik maak vrijwel alleen foto’s met mensen er op, want foto’s met alleen gebouwen/natuur maken andere mensen mooier, en dan gebruik ik die van hen wel in mijn album.
Ik kom wel altijd terug met ‘ah, dit had ik eigenlijk ook nog willen doen’. Maar niet dat ik echt het gevoel heb iets gemist te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |