Maakt inderdaad wel verschil welke kinderen je hebt. Maar jij bent geen goedkope vakantieopvang... Kinderen kunnen ook wel eens ergens anders spelen natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juli 2025 19:56 schreef taxibabe het volgende:
[..]
[..]
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee, volgende week gaan we het anders aanpakken. Op zich viel het met momenten ook nog wel mee, het ligt er ook wel aan welke kinderen er zijn. Sommige zijn wat drukker dan de anderen.
[..]
Dat hadden wij ook al gezegd, haha. 5 euro per kind!
dank!!quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Verbeterd! De memory maker daar is echt ideaal, gewoon elke fotograaf die niets te doen heeft (of max 1 wachtende) meepakken. Foto laten maken, bandje scannen en de foto’s staan al in de app, vaak met magic shot erbij . Wij hadden 700 foto’s alleen van hen (wel inclusief de Stockfoto’s die je er ook bij krijgt). En ik sta ook op de meeste foto’s!
Aanrader zijn de Rapunzelfoto bij de toiletten ‘s avonds en als je in Animal Kingdom bent in het donker voor de tree of life (check de tijden in de app, ze zijn meestal nog een half uur na sluitingstijd open, bussen rijden een uur na sluitingstijd nog). En de superzooms zijn ook leuk, die vind je rechts bij het gras in Magic Kingdom (sowieso zijn de foto’s vanaf het gras de betere foto’s met het kasteel), voor de Epcot bol en voor dockingbay 7 in Galaxy’s Edge bij studio’s. (Bij AK is hij verplaatst, die weet ik niet te zitten).
Ik maak wel vooraf (in mijn hoofd) een lijstje van dingen die ik graag (op de foto) wil, en dat proberen we dan af te werken. Maar als dingen anders lopen, ook geen probleem. En ik maak vrijwel alleen foto’s met mensen er op, want foto’s met alleen gebouwen/natuur maken andere mensen mooier, en dan gebruik ik die van hen wel in mijn album.
Ik kom wel altijd terug met ‘ah, dit had ik eigenlijk ook nog willen doen’. Maar niet dat ik echt het gevoel heb iets gemist te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 05:53 schreef F_r het volgende:
Wij zouden vandaag naar huis gaan maar dat zit er niet in.Ach F_r, wat een ellende en wat een ontzettende domper op jullie vakantie. Ik hoop dat er snel een oplossing is en dat je later toch terug kunt kijken op een fijne vakantie en dat dit niet alles overschaduwt. Heel veel sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Wij zouden vandaag naar huis gaan maar dat zit er niet in.Wat heftig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zitten jullie?
Met de caravan?
Wij zouden vandaag naar huis gaan maar dat zit er niet in.Jemig wat kloteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
Wij zouden vandaag naar huis gaan maar dat zit er niet in.Och jeetje wat een ellende, hopelijk komt er snel een oplossing en kunnen jullie snel alsnog naar huis. Heel veel sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee met de auto die is dus weggesleept want kans op diefstal en nu zit ik met 1000 losse dingen en geen tassen meer die hebben ze ook meegenomenquote:Op zaterdag 26 juli 2025 07:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat heftig.
Waar zitten jullie?
Met de caravan?
Die hoop had ik ook. Ik kan niks vinden mijn man dacht dat ze wellicht nog terug kwamen om in de auto te kijken. Die stond op de parkeerplaats daar liggen ook nog spullen in want ik had deze paar dagen niet alles nodig dus dingen in de auto gelaten. Heb ik nu alleen ook niks aan. Bij sommige dingen denk ik echt waarom neem je dat mee. Geen waarde maar wel gedoe voor ons onder andere de medicatie van mij dochter en mij. Maar ook de shampoo ed. Zelf mijn make-up is weg. Dat geeft de bizarriteit wel aan daar heb je echt niks aan.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 07:40 schreef Ynske het volgende:
@:F_r, ik hoop dat ze, net als bij mijn ouders destijds, de dieven dingen als sleutels dumpen. Die werden verderop op de camping onder een struik terug gevonden.
Altijd rot als zoiets gebeurd.
Daar was toen een of andere bedwelmende stof naar binnen gespoten, ook zoiets bij jullie gebeurd?
Safaritent afgesloten op een camping. Wij waren in parijs het is overdag gebeurd.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 09:28 schreef amaranta het volgende:
Maar waar precies zit je? Hotel of sta caravan? En letterlijk alles gestolen? Bizar?
En ze zijn dus binnen geweest terwijl jullie er ook waren?
Nee. Ze hebben ook dingen achter gelaten. Mijn dochter had een nieuwe airback rugzak die hebben ze meegenomen inclusief de kleding. De tas van mijn andere dochter hebben ze helemaal leeggehaald en kleding meegenomen maar niet alles. Bij mij man zijn de souvenirs en andere spullen eruit gehaald. Bij mij mijn toiletspullen en medicatie en een vest en nog wat kleding. Mijn man mist weer meer kleding en zijn jas. En de kinderen hun schoenen oplaadkabels edquote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:02 schreef amaranta het volgende:
En het is niet personeel geweest?
Mijn vriendin had zich vergist in de vertrekdatum en zij waren op hun dooie gemak op stap. Terwijl ze eigenlijk het hotel hadden moeten verlaten.
Personeel had inmiddels de hele kamer leeggehaald.
Wat gek. Zijn doorgaans niet de dingen die je steelt. Lijkt me. Ik ben geen inbreker.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:10 schreef F_r het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben ook dingen achter gelaten. Mijn dochter had een nieuwe airback rugzak die hebben ze meegenomen inclusief de kleding. De tas van mijn andere dochter hebben ze helemaal leeggehaald en kleding meegenomen maar niet alles. Bij mij man zijn de souvenirs en andere spullen eruit gehaald. Bij mij mijn toiletspullen en medicatie en een vest en nog wat kleding. Mijn man mist weer meer kleding en zijn jas. En de kinderen hun schoenen oplaadkabels ed
Alle dingen met waarde zijn ook weg. Zoals het scheerapparaat van mijn man. Mijn andere handtas (zat niks van waarde meer in maar wel het anwb pasje en dat soort dingen en de nieuwe tas die ik gekocht had.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat gek. Zijn doorgaans niet de dingen die je steelt. Lijkt me. Ik ben geen inbreker.
Je zou haast denken dat het iemand is geweest die kleding nodig had ofzo.
Souvenirs is ook heel raar.
Dat ging idd via de verzekering het was alleen een beetje lastig. We hebben alle verzekeringen bij partij A alleen wegenwacht bij de ANWB. Die wisten beide niet echt wat ze er mee aan moesten. Uiteindelijk via partij A geregeld die regelen ook dat onze auto naar Nederland komt. Maandag maar even de dealer bellen hoe en wat dan weet ik waar de auto naar toe moet.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:01 schreef Hupje het volgende:
Dat is in ieder geval fijn @:F_r Kan de verzekering jullie hier bij helpen of hoe gaat dat?
Nee, we hielden de kinderen in de speeltuin. Haar vriendje heeft het wel gezien, die rende achter zijn vader aan. Die was echt ontdaan. Even bij ons thuis wat gedronken want hij zag behoorlijk wit voordat ze naar huis gingen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:29 schreef taxibabe het volgende:
Oei wat naar, hopelijk valt het mee. Heeft Juul er nog wat van meegekregen?
Wel eng dat ze niet snel bij bewustzijn kwam.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:33 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, we hielden de kinderen in de speeltuin. Haar vriendje heeft het wel gezien, die rende achter zijn vader aan. Die was echt ontdaan. Even bij ons thuis wat gedronken want hij zag behoorlijk wit voordat ze naar huis gingen.
Ambulance was er wel echt heel snel.
Oh getsiequote:Op zaterdag 26 juli 2025 20:27 schreef exode het volgende:
Sinds een paar avonden gaan wij na het eten standaard naar de speeltuin aan de overkant. Er komen dan altijd een aantal vriendjes van Juul ook met ouders. Balletje trappen, verstoppertje etc.
Vandaag liep dat iets anders, we hoorden ineens paniek op straat. Verloofde rende er meteen heen net als de vader van een vriendje van Juul. Was er een meisje onwel geworden in een auto en de moeder was volledig in paniek. Ze is bewusteloos de ambulance in gegaan. Pffff, die hakte er even in. Hopelijk valt het allemaal mee.
Holy shit!quote:Op zondag 27 juli 2025 08:26 schreef livelink het volgende:
@:exode, ik kan me je verhaal over de kerstboominzameling van B. nog herinneren. Vanochtend las ik dit bericht:
https://www.rtvutrecht.nl(...)ominzameling-zo-duur
Dure grap
Dan is het maar goed dat B niet mee ingezameld heeftquote:Op zondag 27 juli 2025 08:26 schreef livelink het volgende:
@:exode, ik kan me je verhaal over de kerstboominzameling van B. nog herinneren. Vanochtend las ik dit bericht:
https://www.rtvutrecht.nl(...)ominzameling-zo-duur
Dure grap
B had zonder moeite te doen 25 Euro kunnen verdienen, want de bomen werden letterlijk in zijn schoot geworpen maar zelfs dat vond ie teveel moeitequote:Op zondag 27 juli 2025 08:42 schreef Schanu het volgende:
1 euro per boom krijgen, daarvoor zouden onze kinderen het ook nog wel willen. Hier krijgen ze een kwartje ofzo
Wij zouden vandaag naar een klimpark gaan, is het weer weer eens helemaal omgeslagen in de dordogne en vandaag grauw en regen. Dus alle plannen vallen letterlijk weer in het water. En dat is vooral niet handig met een kind dat je moet voorbereiden op de dag. Ik hoef echt niet elke dag zon op vakantie, maar dit ben ik wel echt een beetje zat.
Anyway, als dat ons grootste probleem is op dit moment, hebben we het nog best goed ;
Succes met alles opzoeken. Ik zit nu te denken of ik wel genoeg terug zou kunnen vinden...quote:Op zondag 27 juli 2025 09:09 schreef F_r het volgende:
Voor de rest bestaat de dag uit kleding kopen voor de kinderen en beide van bonnetjes ed zoeken voor de verzekering.
Ik bel ze maandag sowieso evenquote:Op zondag 27 juli 2025 09:59 schreef exode het volgende:
Dat is wel een gedoe met uitzoeken F_r, kijk even goed naar de voorwaarden van de verzekering. Wij hebben destijds grotendeels met stelposten gewerkt in overleg met de schade expert. Dat was wel de inboedelverzekering en de lijst zal een stuk langer zijn geweest. Maar in openheid en overleg kan je nog best een eind komen.
Ik ook niet. De dingen die daar gekocht zijn zijn betaald met cc of pinpas dus terug te halen. De doos van mijn nieuwe hardloopschoenen staart nog thuis dat is wel te bewezen even als mijn vrij nieuwe kleding bon of afschrijving nog terug te halen. Maar veel ook idd niet.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:48 schreef Hupje het volgende:
[..]
Succes met alles opzoeken. Ik zit nu te denken of ik wel genoeg terug zou kunnen vinden...
Ik spreid de vakantiewas juist uit voor plek op het wasrek en benutting van de zonnepanelen (al valt dat laatste niet mee met dit weer)
Waar zitten jullie dan ergens in de Dordogne? Wij vertrekken aankomende week en ik hou het weer al een tijdje in de gaten van de plek waar we heengaan, maar wat jij noemt zie ik niet voorbijokmen.quote:Op zondag 27 juli 2025 08:42 schreef Schanu het volgende:
1 euro per boom krijgen, daarvoor zouden onze kinderen het ook nog wel willen. Hier krijgen ze een kwartje ofzo
Wij zouden vandaag naar een klimpark gaan, is het weer weer eens helemaal omgeslagen in de dordogne en vandaag grauw en regen. Dus alle plannen vallen letterlijk weer in het water. En dat is vooral niet handig met een kind dat je moet voorbereiden op de dag. Ik hoef echt niet elke dag zon op vakantie, maar dit ben ik wel echt een beetje zat.
Anyway, als dat ons grootste probleem is op dit moment, hebben we het nog best goed ;
Wij zitten in Grezels. De vooruitzichten zijn ook de hele tijd wel prima, maar puntje bij paaltje valt het steeds tegen. Vorige week zou het vanaf dit weekend nog 30 graden zijn met volle zon en zou het regenfront zijn weggetrokken. Nu worden de voorspellingen voor komende week weer met de dag slechter en is het vandaag dus ook prut.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar zitten jullie dan ergens in de Dordogne? Wij vertrekken aankomende week en ik hou het weer al een tijdje in de gaten van de plek waar we heengaan, maar wat jij noemt zie ik niet voorbijokmen.
Wat vreselijk balen weer dit @exodequote:Op zondag 27 juli 2025 11:21 schreef exode het volgende:
Ik heb een vochtmeter gekocht voor het haardhout en meteen voor de muren die dus vochtig zijn. Ik dacht dan kan ik meten wanneer deze droog genoeg zijn om te verven (nadat de lekkage van de stortbak is opgelost).
Die lekkage in een waterleiding in een muur die was gefixt tijdens de verbouwing, ik vrees dat die niet is gefixt. De plek waar de koppeling zit die lekte is echt zeiknat volgens de meter.
Dat betekent A. de lekkage zit er nog of B. er is zeiknat overheen gestukt. Welke van de 2 het ook is, de plek moet weer opengebroken worden.
![]()
![]()
![]()
Zo geen zin in een discussie met de aannemer, want ik ga daar natuurlijk niet voor betalen he jongens (en meisjes).
Ik had al een paar keer bij de aannemer aangegeven dat het stukwerk daar erg traag en slecht droogde. Ik heb die hele muur namelijk nog steeds niet geverfd omdat alles wat je erop smeert er meteen weer af komt.
Ik heb er 1 via Amazon gekocht voor mij 4 en die doet het prima.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:44 schreef F_r het volgende:
Ik vraag het ook maar even hier als het mag.
Heeft er iemand misschien een origineleoplaadkabel van een Samsung watch 6 liggen. Die van de 5 past ook denkt ze. Die van mijn dochter is dus gestolen en de reserve via de bekende Chinese weg werkt niet goed.
Ik geef de tip aan haar door.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:24 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb er 1 via Amazon gekocht voor mij 4 en die doet het prima.
Zou ook voor de 6 moeten werken.
https://amzn.eu/d/2esJx7S
Wat een avontuur, ik moest er wel een beetje om lachenquote:Op zondag 27 juli 2025 20:46 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hadden ook weer een leuk avontuur vanmiddag… we hadden een vliegende draak gewonnen bij de intertoys. Dat was een piepschuim beest met stoffenvleugels met een afstandsbediening waarmee je met de vleugels kan flapperen en dan zou hij moeten kunnen vliegen. Leek ons niet handig om dat in de tuin te doen, dus wij naar het grote veld bij school. Mijn man gooit dat ding in de lucht, ik laat hem flapperen en hij vliegt daadwerkelijk rond, erg leuk. Toen kwam er een windvlaag en vloog hij hoger en hoger, maar je kan hem niet sturen of naar beneden halen, alleen naar boven of vooruit. Dus toen was hup na de allereerste vlucht de draak verdwenen.
Alle tuinen nagekeken maar niets te zien, lag dus waarschijnlijk op een dak. Na even overwegen wat de opties waren (mijn man was voor ‘helaas, die zien we nooit meer terug’) uiteindelijk bij een buurman die schilder is een enorme ladder geleend en bij mensen in dat huizenblok aangebeld of we hun dak op mochten om onze draak te zoekenNa veel moed verzamelen ik die ladder op (m’n man is een kneusje, die zou zeker wat breken dus dit soort dingen moet ik altijd doen), maar dat was toch wel erg wankel en hoog, dus eerst een ander dakje op, en vanuit daar naar de volgende verdieping. Draak lag wonderbaarlijk genoeg precies op dat dak, maar toen moest ik weer naar beneden… uiteindelijk is de bewoner van dat huis op het middendak geklommen om de ladder beet te houden zodat ik weer naar beneden durfde
Kortom, ik ga nooit schilder worden, en de draak mag voortaan alleen nog op het nog grotere speelveld vliegen waar geen huizen omheen staan. We zijn daarna nog even daarheen gegaan (de kinderen hadden er überhaupt nog niet mee gevlogen), en dat vonden ze wel geweldig, maar wat een gedoe
Door de deur mee naar binnen gesneakt... rotbeesten.quote:Op maandag 28 juli 2025 03:53 schreef Troel het volgende:
Mug. Jeuk. En waar ie vandaan komt? Alles heeft keurig horren
Misschien heeft de vrouw waarmee je gaat trouwen toch een draadje verkeerd aangesloten en valt alles wel mee?quote:Op maandag 28 juli 2025 09:29 schreef exode het volgende:
Die draakMaar held op die trap!
Ik heb de auto naar de garage gebracht vanwege de achterklep en heb als vervangende auto een soort kart gekregen. Als ik maar naar het gaspedaal kijk gaat ie tekeer, niet normaal.
Nou aannemer al gesproken, heel relaxtDus dat was een opluchting, hij komt deze week kijken en fixt het vanaf eind volgende week inclusief stortbak wc en nieuw raam aan de voorkant van de woonkamer. Eventueel in onze vakantie.....
Jammer alleen dat de Quooker vanochtend in storing is gegaan (het houdt niet op, niet vanzelf)
Och wat een gedoe... hopelijk is het qua Quooker ook snal op te lossen.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:29 schreef exode het volgende:
Die draakMaar held op die trap!
Ik heb de auto naar de garage gebracht vanwege de achterklep en heb als vervangende auto een soort kart gekregen. Als ik maar naar het gaspedaal kijk gaat ie tekeer, niet normaal.
Nou aannemer al gesproken, heel relaxtDus dat was een opluchting, hij komt deze week kijken en fixt het vanaf eind volgende week inclusief stortbak wc en nieuw raam aan de voorkant van de woonkamer. Eventueel in onze vakantie.....
Jammer alleen dat de Quooker vanochtend in storing is gegaan (het houdt niet op, niet vanzelf)
Ze heeft geen draadjes los gehaald nadat deze 6 weken geleden door de loodgieter is aangesloten. Alleen de kraan zelf.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Misschien heeft de vrouw waarmee je gaat trouwen toch een draadje verkeerd aangesloten en valt alles wel mee?
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die persoon, waarvoor de ambulance moest komen?
Ik stond een kwartier stil voor een open brug en dat ding brulde elke paar secondenquote:Op maandag 28 juli 2025 09:34 schreef Nijna het volgende:
Fijne vakantie @:Mushanga71
[..]
Och wat een gedoe... hopelijk is het qua Quooker ook snal op te lossen.
Ik zie je al gaan met die auto, ik kreeg mario kart vibes
Oortjes in, muziekje op en hem hetzelfde laten doen 🫣quote:Op maandag 28 juli 2025 12:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Scheelt iig in de kosten exode![]()
Heb nu al geen bloed meer onder mn nagels en we zijn nog niet eens bij Utrecht![]()
Hij leest nuquote:Op maandag 28 juli 2025 12:37 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oortjes in, muziekje op en hem hetzelfde laten doen 🫣
Succes met je puber! En fijne vakantie.
Exode, fijn dat de lekkage opgelost gaat worden. Wel balen van de cooker!
Schanu geniet van het lekkere weer vandaag!
Wij hebben al dagen achter elkaar een heatadvisory. Zelfs de Floridianen zeggen dat het momenteel extreem is qua temperatuur. Gistermiddag een flinke hoosbui en een paar klappen onweer. Het wordt er jammer genoeg alleen maar klammer van.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:33 schreef vencodark het volgende:
Weer is ook heel afwisselend hoor. Zeker als je daar gevoelig voor bent.![]()
Warm/fris/droog/nat.
In Disney heb ik het allemaal gehad.
Dus vooral binnen blijven en pas na 17:00 de deur uit? Wat is het advies daar?quote:Op maandag 28 juli 2025 15:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben al dagen achter elkaar een heatadvisory. Zelfs de Floridianen zeggen dat het momenteel extreem is qua temperatuur. Gistermiddag een flinke hoosbui en een paar klappen onweer. Het wordt er jammer genoeg alleen maar klammer van.
Goed opletten veel drinken, inderdaad naar binnen. We wisselen af. Doen een attractie of show en gaan naar binnen en dat elke keer. Vandaag hebben we meerdere fastpasses dus sneller aan de beurt. Gelukkig zijn veel wachtrijen binnen en er is overal airco.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dus vooral binnen blijven en pas na 17:00 de deur uit? Wat is het advies daar?
Lang leve airco op de kamer.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:18 schreef Mushanga71 het volgende:
In de trein stond de airco op standje diepvries![]()
Nu int hotel ist prima. Tis niet eens de zon of de regen, tis het vieze plakweer waardoor je het niet echt warm krijgt maar wél gaat zweten, blegh![]()
Oeh @:Vicky, ik zie dat het bij jou s'nachts ook niet afkoelt, dan is het helemaal 😖
Fijne vakantie iig!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |