abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218196530
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap dat best dat jongeren deze gedachte hebben. Deze huizencrisis gaat nog jaren aanslepen (gaat het ooit opgelost worden?) en de meesten willen niet tot hun 25e/30e thuis wonen. Dus wat doe je dan, je gaat je horizon verbreden. Heeft niks met klagen te maken.
'crisis' vind ik dan ook weer een stomme benaming. Moeilijk is het zeker, maar bij 'crisis' denk ik toch aan andere taferelen
pi_218196687
Ik wil ook wel emigreren, in de sector waar ik werk (Fin Data/IT) is werk zat maar ben eigenlijk te lui om alles uit te zoeken.
pi_218198774
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 00:19 schreef jakosi het volgende:

[..]
'crisis' vind ik dan ook weer een stomme benaming. Moeilijk is het zeker, maar bij 'crisis' denk ik toch aan andere taferelen
Ik denk dat het er maar aan ligt hoe je er zelf bij zit. Heb je een eigen huis, dan is het (of lijkt het) allemaal een ver je bed show maar als je noodgedwongen terug moet naar je ouders, of tegen je wil in samen moet leven in een huis met je ex partner, of uit huis willen bij je ouders maar niet kunnen... ik kan snappen dat het voor hun als een crisis aan voelt.
  zondag 13 juli 2025 @ 13:13:42 #104
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218199466
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 01:38 schreef jakosi het volgende:

[..]
We hebben meer inwoners dan Noorwegen, Denemarken en Finland tezamen op veel minder ruimte.. Bizar eigenlijk.
lol. Ik zat oa in Mumbai. Meer mensen dan in Nederland. Voordeel van werken als expat is trouwens dat ik m'n huis in Europa kon aanhouden omdat de werkgever altijd woonruimte ter plekke regelde.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218200263
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
lol. Ik zat oa in Mumbai. Meer mensen dan in Nederland. Voordeel van werken als expat is trouwens dat ik m'n huis in Europa kon aanhouden omdat de werkgever altijd woonruimte ter plekke regelde.
We hebben in Nederland zeer rigide ruimtelijke planning.

Tevens zijn er in Amsterdam nabij het Amstelstation nog eengezinswoningen in de sociale huur: https://www.ymere.nl/projecten/amsteldorp/

Bizar toch eigenlijk. Zoiets zou in Bombay niet bestaan.
  zondag 13 juli 2025 @ 20:30:07 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218204073
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 13 juli 2025 @ 21:25:22 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218204683
quote:
In een dergelijk klein huis nog bij je ouders wonen lijkt me wel een uitdaging.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218205124
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap dat best dat jongeren deze gedachte hebben. Deze huizencrisis gaat nog jaren aanslepen (gaat het ooit opgelost worden?) en de meesten willen niet tot hun 25e/30e thuis wonen. Dus wat doe je dan, je gaat je horizon verbreden. Heeft niks met klagen te maken.
Alleen kan ik mij bijna geen fatsoenlijke plek bedenken waar huizen wel goedkoop zijn en er zat werk is + fatsoenlijke infrastructuur. Huizenprijzen zijn wereldwijd omhoog geschoten. Zelfs in armzalige landen. Helemaal als je het af gaat zetten tegen het lokale inkomen.
  maandag 14 juli 2025 @ 08:56:04 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218207496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hilarisch hoe sommigen hier op emigratie reageren, alsof je een landverrader bent die hun moeder heeft geneukt
Artikel in het AD over gezin dat naar NZ vertrekt. Ook daar zijn er tekende reacties.
  maandag 14 juli 2025 @ 08:58:11 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218207516
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 10:51 schreef Breekfast het volgende:
Klagen zit nu eenmaal in de volksaard van de Nederlander.
En het afzeiken van mensen die niet confirmeren.
  maandag 14 juli 2025 @ 08:59:14 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218207522
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En het afzeiken van mensen die niet confirmeren.
Zou je kunnen toelichten wat confirmeren is?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 14 juli 2025 @ 09:01:52 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218207535
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zou je kunnen toelichten wat confirmeren is?
quote:
Confirmeren is het bevestigen of het herbevestigen van uw reservatie.
Het kan zijn dat u reeds een reservatie verzonden heeft, maar toch vraagt de organisatie of eigenaar nogmaals zijn bevestiging nogmaals te herbevestigen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 14 juli 2025 @ 09:12:20 #113
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218207621
Vluchten kan niet meer, dat wisten ze al ruim 50 jaar geleden.

Bekijk deze YouTube-video
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
  maandag 14 juli 2025 @ 09:14:44 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218207631
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 09:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Dat is toch ook gewoon niet zo netjes?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 14 juli 2025 @ 09:41:11 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218207816
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zou je kunnen toelichten wat confirmeren is?
Autocorrect is kut, het moet conformeren zijn
  maandag 14 juli 2025 @ 09:43:07 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218207828
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 09:12 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Vluchten kan niet meer, dat wisten ze al ruim 50 jaar geleden.

Bekijk deze YouTube-video
Als je vakantie woont hoef je niet op vakantie

Bekijk deze YouTube-video
pi_218220496
Hoeveel % denken jullie dan die echt overwegen te emigreren?
pi_218220547
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:59 schreef edejong25 het volgende:
Hoeveel % denken jullie dan die echt overwegen te emigreren?
Het is heel erg afhankelijk van je bubbel. Ik deed 2x een internationale studie en daar zag je dat de wil en de bereidheid om weg te gaan groot was. Had ook wel met liefde e.d. te maken, dus dat men uiteindelijk zo'n uitwisselingsstudent(e) nareisde.

Mensen van middelbare leeftijd zullen het niet zo snel doen, echter zag ik wel een piek in de coronatijd (of net erna), zo zijn er 5 gezinnen naar andere oorden vertrokken en 1 alleenstaande man wegens liefde in de afgelopen 5 jaar. In hetzelfde tijdsbestek ken ik 1 persoon die geremigreerd is (relatie ging uit).
  dinsdag 15 juli 2025 @ 15:23:06 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218220698
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:59 schreef edejong25 het volgende:
Hoeveel % denken jullie dan die echt overwegen te emigreren?
Ik heb geen idee, maar ik heb het gedaan, net als velen in mijn familie en van mijn vrienden. Een aantal ook voor een paar jaar. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je vak is, wat je doet. Je leert andere culturen en andere manieren van werken kennen, hoe mensen in andere landen tikken, beslissingen nemen. Voorgoed weggaan of een paar jaar internationale ervaring opdoen leert je ook zien hoe je denken is als je alleen Nederland, of alleen maar in het dorp of stad waar je opgroeide kent. Mijn schoonfamilie is zo, nooit weggeweest uit het dorp in Westfalen.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 15:24:08 #120
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218220714
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 21:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In een dergelijk klein huis nog bij je ouders wonen lijkt me wel een uitdaging.
Misschien kan ze wat boeken opruimen? Wat een bende.
Zet desnoods een blokhut in die tuin.
pi_218266268
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 06:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Als Nederland zo kut is, waarom komen hier dan zo gigantisch veel expats wonen en werken?
Blijkbaar is het in andere landen net zo kut of kutter.
CBS: de laatste 2 jaar en de verwachting van dit jaar zijn/zullen er 600.000-700.000 Nederlanders/Hollanders het land defintief verlaten. Ze willlen of kunnen er niet meer wonen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 20 juli 2025 @ 07:06:45 #122
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218266277
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:03 schreef cempexo het volgende:

[..]
CBS: de laatste 2 jaar en de verwachting van dit jaar zijn/zullen er 600.000-700.000 Nederlanders/Hollanders het land defintief verlaten. Ze willlen of kunnen er niet meer wonen.
Zo, ik snap die grenscontroles nu wel.
Heb je een linkje naar een artikel waar die stelling terug te vinden is?
pi_218266279
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:06 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zo, ik snap die grenscontroles nu wel.
Heb je een linkje nar een artikel waar stelling terug te vinden is?
CBS
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 20 juli 2025 @ 07:08:22 #124
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218266281
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:07 schreef cempexo het volgende:

[..]
CBS
Dat had je al gemeld en is geen linkje, vandaar dat ik er om vraag.
  zondag 20 juli 2025 @ 07:25:12 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218266313
quote:
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft geen gegevens gepubliceerd die suggereren dat er de komende twee jaar 600.000-700.000 Nederlanders definitief het land zullen verlaten. Er is ook geen verwachting van het CBS bekend over een dergelijk vertrek van Nederlanders. Het CBS verzamelt en publiceert statistieken over verschillende onderwerpen, maar de bewering over een massale exodus van Nederlanders is niet onderbouwd met officiële cijfers of rapporten van het CBS.

Goegel AI
  zondag 20 juli 2025 @ 07:41:10 #126
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218266338
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:03 schreef cempexo het volgende:

[..]
CBS: de laatste 2 jaar en de verwachting van dit jaar zijn/zullen er 600.000-700.000 Nederlanders/Hollanders het land defintief verlaten. Ze willlen of kunnen er niet meer wonen.
Er zullen komende jaren ook grenscontroles worden opgezet waarbij Nederlanders die het land definitief willen verlaten een nekschot krijgen wegens landverraad.
pindazakje
pi_218266347
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Er zullen komende jaren ook grenscontroles worden opgezet waarbij Nederlanders die het land definitief willen verlaten een nekschot krijgen wegens landverraad.
Ik woon inmiddels iets van 10 jaar in Denemarken. Teruggaan naar Nederland is uitgesloten, ik pas niet meer in dat land, iets met menselijke beschaving.

Geregeld ontmoet ik hier Nederlanders die op vakantie zijn. Hun verhaal is steeds hetzelfde, willen dolgraag hier werken en wonen, maar hun vrouw wil dat niet, iets met het missen van het kleppen met de buurvrouw.

Nederland is inmiddels een land geworden van zekerheden zoeken. Prima...maar met zekerheden zoeken blokkeer je een zekere vooruitgang. Inmiddels is 30-35% van de bevolking geen Nederlander/Hollander, de meesten spreken geen Nederlands.

Hier in Denemarken krijg je geen baan als je geen Deens spreekt. Dat is een voorstel geweest van de Deense socialisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 20-07-2025 07:57:57 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 20 juli 2025 @ 07:47:26 #128
256666 leeell
I know you're lonely
pi_218266358
quote:
Willemijn ziet er uit als 40 en woont in een schoenendoos. Nog een tyfuszooi ook daar.

Schaamteloos
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 20 juli 2025 @ 08:05:30 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218266462
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Er zullen komende jaren ook grenscontroles worden opgezet waarbij Nederlanders die het land definitief willen verlaten een nekschot krijgen wegens landverraad.
De frustraties bij jou lopen je oren uit, niet?
  zondag 20 juli 2025 @ 08:07:08 #130
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218266483
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 08:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De frustraties bij jou lopen je oren uit, niet?
Dat laatste.
pindazakje
  zondag 20 juli 2025 @ 08:07:28 #131
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218266490
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:47 schreef leeell het volgende:

[..]
Willemijn ziet er uit als 40 en woont in een schoenendoos. Nog een tyfuszooi ook daar.

Schaamteloos
Eerlijk zeggen, zou je haar doen?
Verder lijkt me dat je met 3 ton aan spaargeld echt wel een huis moet kunnen kopen, al dan niet deels gefinancierd met een hypotheek van 2 ton.
pindazakje
  zondag 20 juli 2025 @ 08:11:11 #132
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218266522
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:44 schreef cempexo het volgende:

[..]
Ik woon inmiddels iets van 10 jaar in Denemarken. Teruggaan naar Nederland is uitgesloten, ik pas niet meer in dat land, iets met menselijke beschaving.

Geregeld ontmoet ik hier Nederlanders die op vakantie zijn. Hun verhaal is steeds hetzelfde, willen dolgraag hier werken en wonen, maar hun vrouw wil dat niet, iets met het missen van het kleppen met de buurvrouw.

Nederland is inmiddels een land geworden van zekerheden zoeken. Prima...maar met zekerheden zoeken blokkeer je een zekere vooruitgang. Inmiddels is 30-35% van de bevolking geen Nederlander/Hollander, de meesten spreken geen Nederlands.

Hier in Denemarken krijg je geen baan als je geen Deens spreekt. Dat is een voorstel geweest van de Deense socialisten.
Een vrouw die je toekomst in de weg zit moet je dan ook gewoon dumpen. Zelf heb ik geen ambitie om naar Denemarken te vertrekken of Deens te leren. Dan blijf ik nog liever in Nederland.
pindazakje
pi_218266691
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Goegel AI
Hij had het over dit jaar en de afgelopen twee jaar. Heb ff gekeken, er is een licht stijgende trend die kan worden verklaard doordat er ook meer immigratie is. Het is inderdaad zo dat emigratie nu ruim 200k per jaar is, dus die drie jaar levert iets meer dan 600k emigranten op. Heb ook gekeken naar autochtonen die emigreren, en het percentage ligt al jaren redelijk stabiel op 30%. Absoluut gezien emigreren er inderdaad iets meer autochtonen elk jaar, maar dan heb je het over max 1000 per jaar extra. Maar goed, een kleine 200k in drie jaar is toch aardig wat. Het zijn vaak wat vermogendere mensen met opties. Zou wel willen weten hoeveel procent van de immigranten van “vergelijkbaar niveau” zijn of dat er echt een brain drain dreigt, zoals ik soms lees.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zondag 20 juli 2025 @ 09:37:45 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218267075
quote:
Ik weet niet wat ze als Katwijk en omgeving ziet maar er is genoeg te koop onder de 310k in Rotterdam, Den Haag etc.
pi_218267233
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 08:25 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Hij had het over dit jaar en de afgelopen twee jaar. Heb ff gekeken, er is een licht stijgende trend die kan worden verklaard doordat er ook meer immigratie is. Het is inderdaad zo dat emigratie nu ruim 200k per jaar is, dus die drie jaar levert iets meer dan 600k emigranten op. Heb ook gekeken naar autochtonen die emigreren, en het percentage ligt al jaren redelijk stabiel op 30%. Absoluut gezien emigreren er inderdaad iets meer autochtonen elk jaar, maar dan heb je het over max 1000 per jaar extra. Maar goed, een kleine 200k in drie jaar is toch aardig wat. Het zijn vaak wat vermogendere mensen met opties. Zou wel willen weten hoeveel procent van de immigranten van “vergelijkbaar niveau” zijn of dat er echt een brain drain dreigt, zoals ik soms lees.
Ik verwijs je naar het onderzoek van WHP report 2024: Welk land is het gelukkigste land ter wereld ?

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 20-07-2025 10:33:28 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_218267916
Ik ben al ruim 15 jaar weg uit Nederland, maar gaan emigreren omdat "Nederland kut en onleefbaar" is, is natuurlijk een reden van niks. Als je daarom gaat emigreren zul je van een koude kermis thuiskomen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218268105
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 11:49 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben al ruim 15 jaar weg uit Nederland, maar gaan emigreren omdat "Nederland kut en onleefbaar" is, is natuurlijk een reden van niks. Als je daarom gaat emigreren zul je van een koude kermis thuiskomen.
We zijn 19 jaar weg na een goede voorbereiding en reserve financiën. Het is een flinke stap, heb ook veel mensen terug zien gaan en dan heb je ook de problemen van geld en huisvestiging weer.
life is like a box of chocolates
pi_218268249
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:44 schreef cempexo het volgende:

[..]
Ik woon inmiddels iets van 10 jaar in Denemarken. Teruggaan naar Nederland is uitgesloten, ik pas niet meer in dat land, iets met menselijke beschaving.

Geregeld ontmoet ik hier Nederlanders die op vakantie zijn. Hun verhaal is steeds hetzelfde, willen dolgraag hier werken en wonen, maar hun vrouw wil dat niet, iets met het missen van het kleppen met de buurvrouw.

Nederland is inmiddels een land geworden van zekerheden zoeken. Prima...maar met zekerheden zoeken blokkeer je een zekere vooruitgang. Inmiddels is 30-35% van de bevolking geen Nederlander/Hollander, de meesten spreken geen Nederlands.

Hier in Denemarken krijg je geen baan als je geen Deens spreekt. Dat is een voorstel geweest van de Deense socialisten.
Een maat van me is professor in Denemarken. Kreeg een baan professor als professor aangeboden (na sollicitatieproces) in Nederland. Heeft hij niet gedaan, vooral omdat hij amper een huis zou kunnen kopen, terwijl hij in Denemarken voor minder veel ruimer woont. Ook waren de faciliteiten voor zn lab een stuk minder.
Zelf zie ik me ook niet teruggaan naar Nederland. Woon in het VK, goeie baan, bij goeie uni, vrouw spreekt geen Nederlands (is Amerikaans), en er zijn nauwelijks banen in mijn veld in Nederland.
Paar jaar geleden wel een paar keer in Nederland gesolliciteerd, elke keer werd aangegeven dat men voor equality en diversity zou kiezen. In de praktijk bleek dat er alleen vrouwen werden geïnterviewd, elke keer. Prima, ik zit goed waar ik zit, en elke Nederlandse uni zou een stap terug zijn, maar toen overwoog ik dat nog wel eens, inmiddels niet meer.
pi_218268457
Ik zie om me heen best veel mensen vertrekken.
Voornamelijk ouderen die belastingdruk, bevolkingsdichtheid en maatschappelijke achteruitgang niet meer te doen vinden.
pi_218268526
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 12:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Een maat van me is professor in Denemarken. Kreeg een baan professor als professor aangeboden (na sollicitatieproces) in Nederland. Heeft hij niet gedaan, vooral omdat hij amper een huis zou kunnen kopen, terwijl hij in Denemarken voor minder veel ruimer woont. Ook waren de faciliteiten voor zn lab een stuk minder.
Zelf zie ik me ook niet teruggaan naar Nederland. Woon in het VK, goeie baan, bij goeie uni, vrouw spreekt geen Nederlands (is Amerikaans), en er zijn nauwelijks banen in mijn veld in Nederland.
Paar jaar geleden wel een paar keer in Nederland gesolliciteerd, elke keer werd aangegeven dat men voor equality en diversity zou kiezen. In de praktijk bleek dat er alleen vrouwen werden geïnterviewd, elke keer. Prima, ik zit goed waar ik zit, en elke Nederlandse uni zou een stap terug zijn, maar toen overwoog ik dat nog wel eens, inmiddels niet meer.
Klinkt goed voor je en de professor. Zelf wonende dus in 6880 DK ben ik ook enkele jaren op een DK school geweest mn de avondscholen ivm werken en studeren. DK hecht zeer veel waarde aan opleidingen volgen, incl vrouwen die een kind/kinderen hebben worden uitgenodigd voor onderwijs. De kinderen worden opgevangen en met bussen opgehaald en weggebracht naar een kinderverblijf. Geheel gratis ic kostenloos. Ik vind wel dat je als NL-er je verantwoording moet nemen om in DK te worden ingepast. De DK burger zal je helpen als dat nodig is. Ik herinner mij dat ik toen, 10 jaar geleden. een een geheel vrijstaande nedlagt landbrug had gekocht op 5000 m2 eigen grond en privé weg, mijn buurman binnen enkele minuten mij heel hartelijk verwelkomde en zijn diensten aanbod om te helpen. Dat is ook allemaal gebeurd.
Ik kijk nu dagelijks vanuit mijn werkkamer of er weer reebokken, reeën en vossen op de groene velden lopen. Heb nu zelf in een ren van 40x30 mtr waar kleine dieren lopen, konijnen, kippen en zo nu en dan mijn Duitse Herder. Omdat het kan...

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 20-07-2025 13:23:17 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_218268540
..

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 20-07-2025 13:02:14 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 20 juli 2025 @ 13:38:10 #142
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218268854
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 12:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Een maat van me is professor in Denemarken.
Een professor als maat hebben :D
Ziet hij eruit als Barabas of meer zo'n Zonnebloem type.
pindazakje
pi_218268904
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 12:59 schreef cempexo het volgende:

[..]
Klinkt goed voor je en de professor. Zelf wonende dus in 6880 DK ben ik ook enkele jaren op een DK school geweest mn de avondscholen ivm werken en studeren. DK hecht zeer veel waarde aan opleidingen volgen, incl vrouwen die een kind/kinderen hebben worden uitgenodigd voor onderwijs. De kinderen worden opgevangen en met bussen opgehaald en weggebracht naar een kinderverblijf. Geheel gratis ic kostenloos. Ik vind wel dat je als NL-er je verantwoording moet nemen om in DK te worden ingepast. De DK burger zal je helpen als dat nodig is. Ik herinner mij dat ik toen, 10 jaar geleden. een een geheel vrijstaande nedlagt landbrug had gekocht op 5000 m2 eigen grond en privé weg, mijn buurman binnen enkele minuten mij heel hartelijk verwelkomde en zijn diensten aanbod om te helpen. Dat is ook allemaal gebeurd.
Ik kijk nu dagelijks vanuit mijn werkkamer of er weer reebokken, reeën en vossen op de groene velden lopen. Heb nu zelf in een ren van 40x30 mtr waar kleine dieren lopen, konijnen, kippen en zo nu en dan mijn Duitse Herder. Omdat het kan...
Ja, ouderschapsverlof is heel goed in DK, vaderschapsverlof zelfs 6 maanden ofzo? Veel dingen in DK zijn beter gegereld dan in NL. In NL vraagt de overheid bepaalde info van provincies en gemeentes, die dan zelf moeten uitzoeken hoe ze daar aan komen, en wat voor een database ze daarvoor bouwen. In DK is het veel meer de overheid die een database heeft, en de gemeentes opdraagt dat te vullen. Als er dan landelijks iets gebeurt, zoals bij corona, dan heeft de landelijke overheid snel een overzicht, ipv dat de info allemaal lokaal zit in databases die niet aan elkaar te koppelen zijn, en men oploopt tegen muren van bureaucratie.
Maar ik vond het wel een saai land eigenlijk toen ik er was.
pi_218268908
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 13:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Een professor als maat hebben :D
Ziet hij eruit als Barabas of meer zo'n Zonnebloem type.
Denen gaan met elkaar om op basis van een macro groepsgedrag.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 20 juli 2025 @ 16:54:09 #145
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218270588
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Er zullen komende jaren ook grenscontroles worden opgezet waarbij Nederlanders die het land definitief willen verlaten een nekschot krijgen wegens landverraad.
Geen last van.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 20 juli 2025 @ 16:57:39 #146
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218270620
Ik ben een importdeen. Verder muil dicht. Rotterdamstra hier. :7
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 20 juli 2025 @ 17:10:07 #147
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218270758
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Er zullen komende jaren ook grenscontroles worden opgezet waarbij Nederlanders die het land definitief willen verlaten een nekschot krijgen wegens landverraad.
Of in ieder geval een naheffing krijgen voor alle voorzieningen, die gratis genoten zijn. Paspoort inleveren totdat er betaald is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 20 juli 2025 @ 17:24:49 #148
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218270883
Of ik belg of deen wilde worden.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 20 juli 2025 @ 17:50:02 #149
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218271028
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:44 schreef cempexo het volgende:

Hier in Denemarken krijg je geen baan als je geen Deens spreekt. Dat is een voorstel geweest van de Deense socialisten.
Dat zou men in Nederland populisme noemen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 20 juli 2025 @ 17:55:18 #150
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218271054
Voor wie emigreert: bedenk wel dat als je daar oud en verward wordt, je wel met mensen zit met een hele andere culturele achtergrond. Geen Hollanders.
  zondag 20 juli 2025 @ 17:59:41 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218271077
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Voor wie emigreert: bedenk wel dat als je daar oud en verward wordt, je wel met mensen zit met een hele andere culturele achtergrond. Geen Hollanders.
Hollanders zijn mijn culturele achtergrond sowieso niet. Nederlanders wel, en ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 juli 2025 @ 18:03:12 #152
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218271094
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap dat best dat jongeren deze gedachte hebben. Deze huizencrisis gaat nog jaren aanslepen (gaat het ooit opgelost worden?) en de meesten willen niet tot hun 25e/30e thuis wonen. Dus wat doe je dan, je gaat je horizon verbreden. Heeft niks met klagen te maken.
Migreren is met name interessant voor de subcategorie die geld gespaard heeft en eigenlijk te weinig heeft om in Nederland direct een huis te kunnen kopen. Heb je bijvoorbeeld 1-2 ton gespaard dan kun je in een hele resem landen direct een huis afrekenen zonder hypotheek.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 20 juli 2025 @ 18:04:35 #153
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_218271098
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:59 schreef Leandra het volgende:

[..] ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
_O-
  zondag 20 juli 2025 @ 18:15:25 #154
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218271176
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hollanders zijn mijn culturele achtergrond sowieso niet. Nederlanders wel, en ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
Aan de andere kant, als je daar dement bent krijg je het iig niet mee.

Daar te moeten leven als je helder van geest bent lijkt me nog veel erger 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 20 juli 2025 @ 18:37:21 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218271303
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of in ieder geval een naheffing krijgen voor alle voorzieningen, die gratis genoten zijn. Paspoort inleveren totdat er betaald is.
Feodalisme
  zondag 20 juli 2025 @ 18:48:34 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218271372
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 18:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Feodalisme
Kretologie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 20 juli 2025 @ 18:54:34 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218271403
Nederlanders die emigreren zijn bovengemiddeld hoog opgeleid en welvarend, een ‘braindrain’—het verlies van talent uit de Nederlandse economie. Mensen die wat willen bereiken en ondernemen.
Immigranten die naar Nederland immigreren zijn in doorsnee laag opgeleid, kennismigranten zijn een laag aandeel

https://www.cpb.nl/system(...)miek-en-migratie.pdf

Lijkt mij dat in Nederland het verkeerde beleid gevoerd wordt. Kansrijken bestraffen en kansarmen belonen.
  zondag 20 juli 2025 @ 19:11:09 #158
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_218271506
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of in ieder geval een naheffing krijgen voor alle voorzieningen, die gratis genoten zijn. Paspoort inleveren totdat er betaald is.
Dat is wel het minste ja. Twintig jaar lang alles betaald krijgen en tegen de tijd dat je wat kan terugdoen voor de samenleving de benen nemen. Stelletje ondankbare honden.

Bovendien kunnen we deze jongeren helemaal niet missen, we gaan ze hard nodig hebben voor de ouderenzorg.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 20 juli 2025 @ 19:18:10 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218271565
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Kretologie.
:')
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of in ieder geval een naheffing krijgen voor alle voorzieningen, die gratis genoten zijn. Paspoort inleveren totdat er betaald is.
_O- _O- _O-
Echt, jij moet eens naar je paasei laten kijken
  zondag 20 juli 2025 @ 19:28:15 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218271627
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 19:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
:')
[..]
_O- _O- _O-
Echt, jij moet eens naar je paasei laten kijken
Ik eet mijn paasei altijd op. Daar is het voor. Het is geen Fabergé ei om naar te kijken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 20 juli 2025 @ 19:50:29 #161
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218271758
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hollanders zijn mijn culturele achtergrond sowieso niet. Nederlanders wel, en ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
Blijf jij maar lekker uitkijken op je plissé-gordijnen.
  zondag 20 juli 2025 @ 20:20:32 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218271982
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Blijf jij maar lekker uitkijken op je plissé-gordijnen.
Ik heb aan allevier de kanten van mijn huis ramen en aan 2 van de 4 kanten vrij uitzicht, als in geen buurhuis waar ik tegenaan kijk, dus ja, ik vermaak me prima met mijn plisségordijnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 juli 2025 @ 20:36:04 #163
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218272058
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 20:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb aan allevier de kanten van mijn huis ramen en aan 2 van de 4 kanten vrij uitzicht, als in geen buurhuis waar ik tegenaan kijk, dus ja, ik vermaak me prima met mijn plisségordijnen.
Eens een snob, altijd een snob. ;)
  zondag 20 juli 2025 @ 20:44:11 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218272101
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 20:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Eens een snob, altijd een snob. ;)
Maar godzijdank geen jaloerse Hollander.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218272198
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 20:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar godzijdank geen jaloerse Hollander.
:D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 20 juli 2025 @ 21:01:33 #166
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218272251
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 20:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar godzijdank geen jaloerse Hollander.
Huh?
pi_218272766
WaAr?
pi_218273038
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik denk persoonlijk wel dat er te makkelijk word gedacht over emigratie.
Het is niet even zomaar het vliegtuig pakken.
Je zal eerst moeten lijken of je in aanmerking komt, als je al een beroep hebt waar in dat land een overschot aan is kan je het al shaken.
Daarna zal je een woning moeten regelen en af en toe op en meer moeten reizen om te tekenen en te kijken of het huis ook wel werkelijk bestaat.
Je moet ook een minimaal netwerk oprichten van mensen en instanties die je helpen.
En last but not least je moet er zeker van zijn dat je daar je eigen broek op kunt houden. WW en bijstand zijn niet in ieder land zo vanzelsprekend fijn geregeld.

En dan hebben we het nog niet eens over acceptatie en taalbarrières.
Ja, daarom dat het bij de meesten ook blijft bij dagdromen.
  zondag 20 juli 2025 @ 22:04:52 #169
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218273155
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 21:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, daarom dat het bij de meesten ook blijft bij dagdromen.
In dromen en fantasieën zit altijd alles mee.
  zondag 20 juli 2025 @ 22:08:23 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218273179
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 21:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, daarom dat het bij de meesten ook blijft bij dagdromen.
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 22:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
In dromen en fantasieën zit altijd alles mee.
Waarom zo negatief over mensen die het lef wel hebben?
pi_218273185
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Waarom zo negatief over mensen die het lef wel hebben?
Daar ben ik niet negatief over. Respect voor wie het probeert. Ik stel alleen dat er verschil is tussen roepen dat je gaat emigreren en daadwerkelijk emigreren.
  zondag 20 juli 2025 @ 22:21:22 #172
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218273243
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Waarom zo negatief over mensen die het lef wel hebben?
Houd ik iemand tegen?
pi_218273449
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 20:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb aan allevier de kanten van mijn huis ramen en aan 2 van de 4 kanten vrij uitzicht, als in geen buurhuis waar ik tegenaan kijk, dus ja, ik vermaak me prima met mijn plisségordijnen.
Ik heb aan alle kanten luxe buren, het voordeel is wel dat ik zelf niet hoef te stoken ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 20 juli 2025 @ 23:13:43 #174
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_218273528
Ik ken zelf iemand die is geëmigreerd naar het buitenland (ver, heel ver). Hij is er hardstikke gelukkig, maar het is nou niet bepaald een land waar de sociale voorzieningen gigantisch goed geregeld zijn. Meneer heeft gelukkig een goed betalende baan en kan zijn broek goed ophouden.

Ik kan het mij ook wel indenken. Mensen geven gewoon geen ene ruk meer om elkaar. Ik ken de meeste van mijn buren niet eens; ja, van "hallo" en "dag" in het trappenhuis, maar meer ook niet. De maatschappij is gewoon extreem induhvidualistisch geworden. Om eerlijk te zijn staat mij dat helemaal niet aan.

Daarnaast maakt onze regering er al decennia een zootje van. Laat ze eerst het woningterkort en de maatschappelijke ontwrichting maar eens aanpakken. Sociale controle is zo goed als weg en dat heeft zijn gevolgen, die alleen maar erger worden.

Ik vind het niet gek dat veel jongeren hier weg willen: er is hier nauwelijks nog een maatschappij.
  zondag 20 juli 2025 @ 23:17:21 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218273554
Als je weggaat, bedenk je dan, je kan niet "terugkomen" naar dat wat je verlaten hebt. Jij veranderd, en dat wat je achterlaat veranderd. Als je na een aantal jaar weer naar Nederland gaat, ga je opnieuw weg.
  zondag 20 juli 2025 @ 23:46:59 #176
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218273748
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 23:13 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik ken zelf iemand die is geëmigreerd naar het buitenland (ver, heel ver). Hij is er hardstikke gelukkig, maar het is nou niet bepaald een land waar de sociale voorzieningen gigantisch goed geregeld zijn. Meneer heeft gelukkig een goed betalende baan en kan zijn broek goed ophouden.
Dit is een beetje de ironie.

Nederland vult op vanuit verschillende stromen

1. Gezinshereniging vanuit etnisch niet-nederlanders (marokkanen, turken)
2. Arbeiders uit oost-Europa (bulgarije is een grote bijdrager)
3. Vluchtelingen (of direct of via Europa herverdeeld)
4. Westerse migranten van overig Europa of buiten Europa (zoals de VS en Canada)

Voor deze reactie wil ik me vooral focussen op 4. hoevel de andere drieinstromingen zeker dezelfde negatieve effecten hebben op jongeren hier.

Jouw kennis is in feite categorie 4 maar dan in een ander land. Een armer land waarschijnlijk. Een land waar zijn aanwezigheid (en dan vooral de grotere getallen van andere zoals hem) lokale prijzen voor huur, goederen en eten omhoog drijft. Waardoor ook daar jongeren in de problemen raken die iets redelijks willen huren. Want waarom een appartement verhuren voor 100 euro per maand als je een westerling kan vinden die 800 euro een koopje vindt.

Zoals jouw kennis een charme heeft ontdekt in dat land hebben veel Amerikanen, Canadezen, west-europezen etc.. een charme ontdekt in Amsterdam of Utrecht. Stedelijke planning rondom mensen/fietsen, speelplaatsen, fatsoelnlijke scholen, winkels op loopafstand. etc.. ipv bijvoorbeeld auto's en big box stores (zoals in de VS populair is) wordt daar gezien als een luxe. Er zijn in de VS kleine gemeenschappen die (vanwege historische redenen) ingericht zijn zoals een hele Nederlandse stad mooi ingericht is maar die gemeenschappen zijn voor de elite. Schreeuwend duur om te kopen en huren. Hier is die levensstijl beschikbaar voor spotgoedkoop vanuit het perspectief van een Amerikaans salaris. In die zin is Nederland slachtoffer van zijn eigen succes en weigering om zich protectionistischer op te stellen richting migratie.

Als je luxe biedt dan trek je de elite uit heel Europa en de VS aan. Dat kan een klein landje niet zo goed aan want ookal zijn dit kleine gemeenschappen in de landen... dat zijn 50+ landen waarvan de elite nu deels kiest om hier een pied-a-terre te hebben of een baan aan te nemen. (Dan heb ik het ik het over de "reeds rijken" en mensen met talent die hier komen werken). Talent wil je natuurlijk aantrekken maar het neemt ruimte in en het is lang niet altijd bereid om op sociaal vlak mee te komen.

Deze internationale stoelendans is destructief en vernietigt de saamhorigheid van een gemeenschap want mensen vertrekken gewoon, zijn gedwongen minimaal hun stad te verlaten. We worden allemaal vreemden in ons eigen land wat steeds meer opvult met mensen die het vanuit een soort AirBNB perspectief zien. Een tijdelijke rustplek waar je weinig hoeft toe te voegen op sociaal vlak.

[ Bericht 3% gewijzigd door SpecialK op 20-07-2025 23:57:03 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218275347
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 23:13 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik ken zelf iemand die is geëmigreerd naar het buitenland (ver, heel ver). Hij is er hardstikke gelukkig, maar het is nou niet bepaald een land waar de sociale voorzieningen gigantisch goed geregeld zijn. Meneer heeft gelukkig een goed betalende baan en kan zijn broek goed ophouden.

Ik kan het mij ook wel indenken. Mensen geven gewoon geen ene ruk meer om elkaar. Ik ken de meeste van mijn buren niet eens; ja, van "hallo" en "dag" in het trappenhuis, maar meer ook niet. De maatschappij is gewoon extreem induhvidualistisch geworden. Om eerlijk te zijn staat mij dat helemaal niet aan.

Daarnaast maakt onze regering er al decennia een zootje van. Laat ze eerst het woningterkort en de maatschappelijke ontwrichting maar eens aanpakken. Sociale controle is zo goed als weg en dat heeft zijn gevolgen, die alleen maar erger worden.

Ik vind het niet gek dat veel jongeren hier weg willen: er is hier nauwelijks nog een maatschappij.
Heb je je buren wel eens uitgenodigd voor een etentje? Doe je wel eens wat vrijwilligerswerk bij lokale clubs of buurthuizen? Nee? Dan je zelf toch ook oorzaak van het probleem? En wel gelijk naar de regering wijzen dat die er een zootje van maakt. Die combinatie komt veel voor, men klaagt over individualisering, en dat het vroeger beter was, is daar mede schuldig aan, maar wijst vooral naar anderen.
pi_218278471
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 08:55 schreef miss_sly het volgende:
Ach ja, wie heeft dat niet ooit gedacht? En als je dan een beetje kijkt naar andere landen en hoe de dingen daar geregeld zijn, kom je tot de conclusie dat het in NL toch wel allemaal heel goed is.
Dus emigreren omdat het in NL zo vreselijk is, zal weinig gebeuren door mensen die echt een beetje weten wat ze doen. Een paar jaar naar het buitenland voor de ervaring vast wel. Zou ik nog steeds wel willen :Y
Emigreren naar de grens van Duitsland of Belgie om vervolgens alles alsnog in Nederland te doen vind ik niet echt emigreren.

Aan emigrerende lui die het hier niet zien zitten denk ik aan landen in Zuid Amerika, las laatst dat Paraguay en Argentinie relatief populair zijn.

Geen idee wat daar allemaal beter is dan hier, maar ik denk op het weer en misschien het Latijnse gevoel na niet veel.

Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
pi_218278693
Toch zijn er hier veel mensen ongelukkig, omdat zij geen koninklijke ontvangst krijgen van de bejaarden en hun trawanten.
  maandag 21 juli 2025 @ 17:54:26 #180
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218278820
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef 111210 het volgende:

Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
Wat denk je van: Japan? Zuid Korea? Taiwan? Singapore?
En wat bedoel je met beter geregeld voor de bevolking? Een overheid die zich overal mee bemoeit?
  maandag 21 juli 2025 @ 17:55:18 #181
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218278829
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:35 schreef torentje het volgende:
Toch zijn er hier veel mensen ongelukkig, omdat zij geen koninklijke ontvangst krijgen van de bejaarden en hun trawanten.
Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers en de ballonnen ophangen.
pi_218279516
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 23:13 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik ken zelf iemand die is geëmigreerd naar het buitenland (ver, heel ver). Hij is er hardstikke gelukkig, maar het is nou niet bepaald een land waar de sociale voorzieningen gigantisch goed geregeld zijn. Meneer heeft gelukkig een goed betalende baan en kan zijn broek goed ophouden.

Ik kan het mij ook wel indenken. Mensen geven gewoon geen ene ruk meer om elkaar. Ik ken de meeste van mijn buren niet eens; ja, van "hallo" en "dag" in het trappenhuis, maar meer ook niet. De maatschappij is gewoon extreem induhvidualistisch geworden. Om eerlijk te zijn staat mij dat helemaal niet aan.

Daarnaast maakt onze regering er al decennia een zootje van. Laat ze eerst het woningterkort en de maatschappelijke ontwrichting maar eens aanpakken. Sociale controle is zo goed als weg en dat heeft zijn gevolgen, die alleen maar erger worden.

Ik vind het niet gek dat veel jongeren hier weg willen: er is hier nauwelijks nog een maatschappij.
Er is geen woningtekort, er is een financieringsprobleem veroorzaakt door destructief beleid van de ECB.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218279578
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
life is like a box of chocolates
  maandag 21 juli 2025 @ 19:34:51 #184
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218279713
Hoe zit het met een eventuele terugkeer? Want geen huis, geen inkomen, niks.
  maandag 21 juli 2025 @ 20:14:40 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218280114
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Want geen huis, geen inkomen, niks.
Voor anderen is dat juist een reden om weg te gaan
  maandag 21 juli 2025 @ 20:18:09 #186
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218280152
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Voor anderen is dat juist een reden om weg te gaan
Nou, een inkomen heb je hier altijd toch wel. Maar geen woning dat klopt.

Maar stel dat een familie terug wil komen, hoe moet dat? Kan dat eigenlijk wel?
  maandag 21 juli 2025 @ 20:45:51 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218280402
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2025 20:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou, een inkomen heb je hier altijd toch wel. Maar geen woning dat klopt.

Maar stel dat een familie terug wil komen, hoe moet dat? Kan dat eigenlijk wel?
vliegticket kopen, tijdelijke woonruimte huren (vakantiepark?) baan zoeken?
  maandag 21 juli 2025 @ 20:52:10 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218280452
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
vliegticket kopen, tijdelijke woonruimte huren (vakantiepark?) baan zoeken?
Die woonruimte zal giga duur zijn. Vakantieparken die zullen vol zitten. Dus woonruimte wordt een aardige kostenpost.
  maandag 21 juli 2025 @ 21:44:15 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218280910
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er is geen woningtekort, er is een financieringsprobleem veroorzaakt door destructief beleid van de ECB.
Ik lees dezelfde klachten over onbetaalbare huizen van mensen die in landen wonen die niet onder de ECB vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218281020
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:19 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
Als je werkt in bovengenoemde landen is het mogelijk allemaal prima. Maar zonder werk zit je beter in Nederland of bij ziekte. Uiteraard zolang het duurt. Als je in Nederland als tweeverdiener werkt met bijde een modaal inkomen is het ook lang niet zo slecht. Ik heb in het verldeden in diverse andere landen gewerkt met name in Duitlsand en Frankrijk(was minder vanwege taal). Prima tijd gehad maar niet om er te wonen.
pi_218281101
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 21:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik lees dezelfde klachten over onbetaalbare huizen van mensen die in landen wonen die niet onder de ECB vallen.
Die dus veelal ook leven onder Centrale Banken die zelfde trucje deden, daarnaast konden grote kapitaal investeerders op andere plekken natuurlijk ook tegen dat zelfde geld lenen bij de ECB. Kortom denk dat wel vrij duidelijk is dat het niet aan het bouwen ligt als ik de zelfde verhalen hoor van collegas in Vietnam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218281603
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat denk je van: Japan? Zuid Korea? Taiwan? Singapore?
En wat bedoel je met beter geregeld voor de bevolking? Een overheid die zich overal mee bemoeit?
Singapore is een autocratie, in japan mag je je letterlijk doodwerken, korea en japan hebben iedere dag te maken met een oorlogsdreiging waar je u tegen zegt.

Dat noem ik geen prettigere landen om in te wonen dan in Nederland :)
pi_218281615
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:19 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
Mja zwitserland zou kunnen, ken niemand die daar woont dus geen idee of het ook daadwerkelijk beter is daar of gewoon vergelijkbaar met hier
pi_218281661
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 22:51 schreef 111210 het volgende:

[..]
Singapore is een autocratie, in japan mag je je letterlijk doodwerken, korea en japan hebben iedere dag te maken met een oorlogsdreiging waar je u tegen zegt.

Dat noem ik geen prettigere landen om in te wonen dan in Nederland :)
Nog niet misschien dat ik daar ooit zou willen wonen.In Zuid-Korea krijg je gratis een cursus hoe het voelt om zelfmoord te plegen. Dan weet je het wel. Een gore prestatie maatschappij. Werken prima en nog hard ook, maar in boven genoemde landen is het ver over de top.
pi_218281677
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 22:54 schreef 111210 het volgende:

[..]
Mja zwitserland zou kunnen, ken niemand die daar woont dus geen idee of het ook daadwerkelijk beter is daar of gewoon vergelijkbaar met hier
Nou ja, Zwitserland mijn favoriete land om met vakantie te gaan en het lijkt mij een prima land om er te wonen. Maar hoe, dat is dan de vraag. Of je moet een geweldige baan daar vinden of een gigantisch vermogen hebben. Mocht je daar zonder werk komen te zitten is het nog maar de vraag hoe geweldig het is zonder de Zitserse nationaliteit die je daar niet zomaar krijgt.
pi_218281748
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Emigreren naar de grens van Duitsland of Belgie om vervolgens alles alsnog in Nederland te doen vind ik niet echt emigreren.

Aan emigrerende lui die het hier niet zien zitten denk ik aan landen in Zuid Amerika, las laatst dat Paraguay en Argentinie relatief populair zijn.

Geen idee wat daar allemaal beter is dan hier, maar ik denk op het weer en misschien het Latijnse gevoel na niet veel.

Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
Dat het niet beter is voor de bevolking wilt niet zeggen dat het niet beter kan zijn voor het individu. De infrastructuur zal misschien minder zijn, maar als je je een dikke 4X4 kunt veroorloven, maakt dat niet zoveel uit. Idem met gezondheidszorg, in veel ontwikkelingslanden is dat privaat beschikbaar van hoge kwaliteit voor relatief lage kosten.
Waar veel mensen ook weinig bij still staan zijn de familie en vrienden die je dan veel minder ziet, en dat je vakantiedagen op moet gaan offeren om familie te zien, als je nog aan het werk bent. Kerst bij familie wordt een dure aangelegenheid dan. Wil je nog een tweede keer in het jaar langs bij familie, dan kost je dat zomaar weer een vakantie. Maar tijdens vakantie bij familie langsgaan, is lang niet altijd echt vakantie.
pi_218281779
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:19 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
In Zwitserland is een boel goed geregeld. Ga je op vakantie, breng je trein abbo naar het station, haal het op als je terug bent, en je krijgt de tijd dat je weg was teruggestort. Maar probeer daar eens een huis te kopen, dan moet je vaak 50% cash op tafel leggen. En als je je vuilniszak een half uurtje te vroeg aan de straat zet kun je een boete verwachten, buren zullen klagen als na achten eens geluid maakt, of als je gaat verhuizen en er een verhuisbusje in de straat staat, en verwacht niet dat ze je de eerste 5 jaar zullen groeten. En het pensioenstelsel is daar zo gegeregeld dat hoe ouder je bent, hoe lastiger het zal zijn een baan te vinden, omdat de werkgever dan veel meer pensioen moet bijdragen.
De Scandinavische landen zijn denk ik wel beter geregeld, maar reteduur, en je betaalt er (flink) meer belasting. Overigens zou ik dat laatste niet erg vinden, als er zo mee omgegaan wordt zoals in Scandinavie.

Dat het in Nederland niet zo goed geregeld is (volgens jou), betekent niet dat het elder beter geregeld is.
pi_218281903
Ik zou echt nooit in Zwitserland willen wonen. Genoeg verhalen daar gehoord dat je als buitenlander nooit onderdeel uit zult kunnen maken van de maatschappij, ook al woon je er 20 jaar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218281947
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 00:24 schreef Barbusse het volgende:
Ik zou echt nooit in Zwitserland willen wonen. Genoeg verhalen daar gehoord dat je als buitenlander nooit onderdeel uit zult kunnen maken van de maatschappij, ook al woon je er 20 jaar.
Dat is overal zo.
pi_218282469
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 23:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat het niet beter is voor de bevolking wilt niet zeggen dat het niet beter kan zijn voor het individu. De infrastructuur zal misschien minder zijn, maar als je je een dikke 4X4 kunt veroorloven, maakt dat niet zoveel uit. Idem met gezondheidszorg, in veel ontwikkelingslanden is dat privaat beschikbaar van hoge kwaliteit voor relatief lage kosten.
Waar veel mensen ook weinig bij still staan zijn de familie en vrienden die je dan veel minder ziet, en dat je vakantiedagen op moet gaan offeren om familie te zien, als je nog aan het werk bent. Kerst bij familie wordt een dure aangelegenheid dan. Wil je nog een tweede keer in het jaar langs bij familie, dan kost je dat zomaar weer een vakantie. Maar tijdens vakantie bij familie langsgaan, is lang niet altijd echt vakantie.
Of te wel als je heel veel geld hebt is het overal wel prima vertoeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')