Ondertussen mogelijk wel de dienstplicht wel weer van stal. Je komt dus wel als eerste in aanmerking als kanonnenvoer, niet voor een woning.quote:Steeds meer jongeren willen emigreren: ‘Eng scenario’
Steeds meer jonge mensen willen Nederland verlaten.
Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de 18- tot 30-jarigen serieus nadenkt over emigratie.
Een belangrijke reden is dat er te weinig betaalbare huizen zijn.
Dinsdag waarschuwde ING dat het bouwen van nieuwe huizen volgend jaar bijna stopt.
Opiniemaker Wierd Duk maakt zich zorgen en zit bij Nieuws van de dag.
44 minuten geleden
Ik heb het idee dat dat ook steeds minder wordt. Ik heb laatst een post op Reddit gelezen van een expat die hier is komen wonen en grote dromen had wat is uitgedraaid op een nachtmerrie (wat letterlijk in zijn post stond). Blijkbaar weinig research gedaan over de extreem krappe woningmarkt hier, hier het eerste de beste aangepakt (een woning naast een druk café) en geen vooruitzicht op een andere woning.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Als Nederland zo kut is, waarom komen hier dan zo gigantisch veel expats wonen en werken?
Blijkbaar is het in andere landen net zo kut of kutter.
voor expats zorgt de nieuwe werkgever voor tijdelijke woonruimtequote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Als Nederland zo kut is, waarom komen hier dan zo gigantisch veel expats wonen en werken?
Blijkbaar is het in andere landen net zo kut of kutter.
weird duckquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Dinsdag waarschuwde ING dat het bouwen van nieuwe huizen volgend jaar bijna stopt.
Wierd Duk, Nicki Pouw-Verweij en Jan Slagter maken zich zorgen
Studenten idem.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat ook steeds minder wordt. Ik heb laatst een post op Reddit gelezen van een expat die hier is komen wonen en grote dromen had wat is uitgedraaid op een nachtmerrie (wat letterlijk in zijn post stond). Blijkbaar weinig research gedaan over de extreem krappe woningmarkt hier, hier het eerste de beste aangepakt (een woning naast een druk café) en geen vooruitzicht op een andere woning.
Een dak boven je hoofd is een basisbehoefte, net zoals eten en drinken. Als een land deze basisbehoefte niet kan waarborgen (sterker nog, het is een complete chaos) gaat het gewoon niet goed hier, ondanks dat er tal van andere dingen zijn die wel goed gaan.
Groen links dus links laten liggen bij de komende verkiezingen - f.... woke partijquote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)enario/76640984.html
[..]
[..]
Ondertussen mogelijk wel de dienstplicht wel weer van stal. Je komt dus wel als eerste in aanmerking als kanonnenvoer, niet voor een woning.
Je moet voor de grap eens op vrijdag een gemiddeld bedrijfspand in lopen, gewoon helemaal niemand.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:33 schreef Hyaenidae het volgende:
Misschien dat ze gewoon 40u in de week moeten gaan werken ipv parttime.
Byeeeeeeee. Don’t let the door hit you on the way out.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:03 schreef SuperNeger het volgende:
Ik moet zeggen, als je kijkt hoe het steeds slechter gaat in Nederland dat ik dit ook wel eens zit te overwegen.
Ruim 80 procent die emigreert, is geen Nederlander. Die kun je moeilijk een landverrader noemen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hilarisch hoe sommigen hier op emigratie reageren, alsof je een landverrader bent die hun moeder heeft geneukt
Dit.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hilarisch hoe sommigen hier op emigratie reageren, alsof je een landverrader bent die hun moeder heeft geneukt
Als allochtoon ben je geen Nederlander? LOLquote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Ruim 80 procent die emigreert, is geen Nederlander. Die kun je moeilijk een landverrader noemen.
Wat jij roept verschilt enorm per land, dus slaat niet echt de plankquote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik denk persoonlijk wel dat er te makkelijk word gedacht over emigratie.
Het is niet even zomaar het vliegtuig pakken.
Je zal eerst moeten lijken of je in aanmerking komt, als je al een beroep hebt waar in dat land een overschot aan is kan je het al shaken.
Daarna zal je een woning moeten regelen en af en toe op en meer moeten reizen om te tekenen en te kijken of het huis ook wel werkelijk bestaat.
Je moet ook een minimaal netwerk oprichten van mensen en instanties die je helpen.
En last but not least je moet er zeker van zijn dat je daar je eigen broek op kunt houden. WW en bijstand zijn niet in ieder land zo vanzr6en fijn geregeld.
In dromen en fantasieën lijkt alles zo gladjes en makkelijk. Zat verhalen over teleurgestelde mensen die met hangende pootjes terugkomen. Als je niet geaccepteerd wordt op je nieuwe baan heb je soms al een probleem.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat jij roept verschilt enorm per land, dus slaat niet echt de plank
De mensen die dat zeggen zijn ook van die linksen die in hun eigen bubbel leven. Laatst nog een hilarisch bericht gelezen weet even niet meer waar van iemand die zei ja als je gewoon met z'n 2e allebei 40 uur werkt dan kan je na zoveel jaar zoveel hypotheek krijgen en een starterswoning (echt een krot ergens) bemachtigen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit.
Ook snap ik niet dat je met droge ogen kan beweren dat het hier goed gaat als je hier tig jaar moet wachten (of een flinke salaris/goedgevulde zak geld) om een dak boven je hoofd te krijgen.
Geschat wonen ca 1 Miljoen nederlanders permanent in het buitenland, maar zwelg gerust verder in je negativiteitquote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
In dromen en fantasieën lijkt alles zo gladjes en makkelijk. Zat verhalen over teleurgestelde mensen die met hangende pootjes terugkomen.
Ik denk dat het vooral mensen zijn die hun zaakjes prima op orde hebben. Allebei een goede baan, huis, studerende kinderen die uitzicht hebben op een goede baan na hun studie. Maar deze mensen vergeten dat alles kapot kan om het zo maar even te zeggen. Langdurige ziekte, ontslag (en dus minder inkomsten), een partner die op een gegeven moment zegt dat hij/zij niet meer verder wil,... Daar zit je dan met je (te dure) koophuis. Als je van te voren niet jaren op een wachtlijst staat voor een sociale huurwoning, dan ben je gewoon fucked.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:31 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
De mensen die dat zeggen zijn ook van die linksen die in hun eigen bubbel leven. Laatst nog een hilarisch bericht gelezen weet even niet meer waar van iemand die zei ja als je gewoon met z'n 2e allebei 40 uur werkt dan kan je na zoveel jaar zoveel hypotheek krijgen en een starterswoning (echt een krot ergens) bemachtigen.
Het enige wat leuk is aan hard werken is ook als je op een dag een gezinnetje kan stichten en zo. Hoe ga je dat doen als beide mensen zichzelf de tering in werken?
Gewoon boomers zonder realiteitsbesef die niet snappen hoe duur alles is geworden. Ik zag laatst ook een filmpje waar dit soort mensen huizenprijzen moesten raden. Ze hadden gewoon totaal geen besef en zaten er zo erg naast dat ze soms maar 10% van de daadwerkelijke prijs riepen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral mensen zijn die hun zaakjes prima op orde hebben. Allebei een goede baan, huis, studerende kinderen die uitzicht hebben op een goede baan na hun studie. Maar deze mensen vergeten dat alles kapot kan om het zo maar even te zeggen. Ontslag (en dus minder inkomsten), een partner die op een gegeven moment zegt dat hij/zij niet meer verder wil,... Daar zit je dan met je (te dure) koophuis. Als je van te voren niet jaren op een wachtlijst staat voor een huurhuis, dan ben je gewoon fucked.
Aan de andere kant kan je met monteren wel een bepaald beeld scheppen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:44 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gewoon boomers zonder realiteitsbesef die niet snappen hoe duur alles is geworden. Ik zag laatst ook een filmpje waar dit soort mensen huizenprijzen moesten raden. Ze hadden gewoon totaal geen besef en zaten er zo erg naast dat ze soms maar 10% van de daadwerkelijke prijs riepen.
enorme bedragen aan kinderopvang soepsidiequote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:31 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
De mensen die dat zeggen zijn ook van die linksen die in hun eigen bubbel leven. Laatst nog een hilarisch bericht gelezen weet even niet meer waar van iemand die zei ja als je gewoon met z'n 2e allebei 40 uur werkt dan kan je na zoveel jaar zoveel hypotheek krijgen en een starterswoning (echt een krot ergens) bemachtigen.
Het enige wat leuk is aan hard werken is ook als je op een dag een gezinnetje kan stichten en zo. Hoe ga je dat doen als beide mensen zichzelf de tering in werken?
Ik zat daar toevallig net aan te denken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan je met monteren wel een bepaald beeld scheppen.
En groeit het kind goed op op deze manier? Is het niet beter als gewoon de man 40 uur werkt en de vrouw voor de kinderen zorgt? (inb4 shitstorm omdat je dit niet meer mag zeggen tegenwoordig).quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
enorme bedragen aan kinderopvang soepsidie
Net als al die idioten bij "De vakantieman". Heb een tijdje bij een productiemaatschappij gewerkt waar TV programma's gemaakt werden. Je wordt enorm gemanipuleerd en het gros op TV is gescript, fake en bedacht.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik zat daar toevallig net aan te denken.
Zoals ik in het vorige deel al zei, het is een clusterfuck.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En groeit het kind goed op op deze manier? Is het niet beter als gewoon de man 40 uur werkt en de vrouw voor de kinderen zorgt? (inb4 shitstorm omdat je dit niet meer mag zeggen tegenwoordig).
Maar ik denk niet dat we het echt moeten willen dat je beide 40 uur werkt en je kind 5 dagen per week bij de kinderopvang zit zodat ze 's avonds ff snel met je kunnen eten en erna door naar bed kunnen.
Dus 'De Vakantieman' is ook al fake?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Net als al die idioten bij "De vakantieman". Heb een tijdje bij een productiemaatschappij gewerkt waar TV programma's gemaakt werden. Je wordt enorm gemanipuleerd en het gros op TV is gescript, fake en bedacht.
Mijn moeder was vroeger gewoon thuis door de weeks denk ik. En dan na school maakte ze limonade of weet ik veel wat voor je en bracht ze je naar vriendjes om te spelen en dan rond het eten ging je weer naar huis en toen kwam je vader thuis van werk en vertelde hoe het was.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoals ik in het vorige deel al zei, het is een clusterfuck.
Nederland is verre van perfect. Maar al deze problemen kun je in een ander land ook tegenkomen, en ik denk dat je het daar nog moeilijker gaat krijgen. In Nederland zijn zaken echt zo slecht nog niet geregeld, ook al zijn ze niet perfect en moet er echt wel een en ander worden aangepakt.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral mensen zijn die hun zaakjes prima op orde hebben. Allebei een goede baan, huis, studerende kinderen die uitzicht hebben op een goede baan na hun studie. Maar deze mensen vergeten dat alles kapot kan om het zo maar even te zeggen. Langdurige ziekte, ontslag (en dus minder inkomsten), een partner die op een gegeven moment zegt dat hij/zij niet meer verder wil,... Daar zit je dan met je (te dure) koophuis. Als je van te voren niet jaren op een wachtlijst staat voor een sociale huurwoning, dan ben je gewoon fucked.
Bij slimme meisjes met oudere vriendjes met 'hun zaakjes op orde' krijg ik meteen Sylvie Meis-achtige beelden op m'n netvlies.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:59 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
...
Nee ik snap het wel dat mensen willen emigreren. Maar jongeren die willen vooral emgireren omdat ze weten dat ze nooit een huis zullen kunnen kopen. De jongens dan, de slimme meisjes kunnen altijd nog oudere nog oudere vriendjes nemen die hun zaakjes wel al op orde hebben.
Het is niks nieuws, zo gaat het allemaal al honderden jaren.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:07 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij slimme meisjes met oudere vriendjes met 'hun zaakjes op orde' krijg ik meteen Sylvie Meis-achtige beelden op m'n netvlies.
Misschien werkt zoals ook wel vooral als je er bovengemiddeld uit ziet.
Dat soort opmerkingen worden alleen geplaatst om edgy te zijn en reacties uit te lokken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:07 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij slimme meisjes met oudere vriendjes met 'hun zaakjes op orde' krijg ik meteen Sylvie Meis-achtige beelden op m'n netvlies.
Misschien werkt zoals ook wel vooral als je er bovengemiddeld uit ziet.
Valt wel mee.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat soort opmerkingen worden alleen geplaatst om edgy te zijn en reacties uit te lokken.
Natuurlijk zijn er zowel jonges als meisjes die op die manier te werk gaan, maar veruit de grootste groep zit zo niet in elkaar.
Was inderdaad totaal niet edgy bedoeld.quote:
Voor minimaal 6 miljard bewoners van deze planeet is Nederland het perfecte land met zijn onbegrensde hoeveelheid gratis geld voor iedereen met een zielig verhaal.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nederland is verre van perfect. Maar al deze problemen kun je in een ander land ook tegenkomen, en ik denk dat je het daar nog moeilijker gaat krijgen. In Nederland zijn zaken echt zo slecht nog niet geregeld, ook al zijn ze niet perfect en moet er echt wel een en ander worden aangepakt.
“Life is what happens when you're busy making other plans”quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ach, vroeger wilde ik ook van alles: huisje, boompje, beestje, dure auto's bezitten, twee-onder-1-kap-woning alleen bezitten, financieel onafhankelijk, etc. etc.
Daar is geen zak van terechtgekomen. Dat zal bij de meesten van die emigratiewensers ook wel het geval zijn.
Jeugdig enthousiasme
Ok.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Voor minimaal 6 miljard bewoners van deze planeet is Nederland het perfecte land met zijn onbegrensde hoeveelheid gratis geld voor iedereen met een zielig verhaal.
So truequote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
“Life is what happens when you're busy making other plans”
.......quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ach, vroeger wilde ik ook van alles: huisje, boompje, beestje, dure auto's bezitten, twee-onder-1-kap-woning alleen bezitten, financieel onafhankelijk, etc. etc.
Daar is geen zak van terechtgekomen. Dat zal bij de meesten van die emigratiewensers ook wel het geval zijn.
Jeugdig enthousiasme
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |