Het is niks nieuws, zo gaat het allemaal al honderden jaren.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:07 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij slimme meisjes met oudere vriendjes met 'hun zaakjes op orde' krijg ik meteen Sylvie Meis-achtige beelden op m'n netvlies.
Misschien werkt zoals ook wel vooral als je er bovengemiddeld uit ziet.
Dat soort opmerkingen worden alleen geplaatst om edgy te zijn en reacties uit te lokken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:07 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij slimme meisjes met oudere vriendjes met 'hun zaakjes op orde' krijg ik meteen Sylvie Meis-achtige beelden op m'n netvlies.
Misschien werkt zoals ook wel vooral als je er bovengemiddeld uit ziet.
Valt wel mee.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat soort opmerkingen worden alleen geplaatst om edgy te zijn en reacties uit te lokken.
Natuurlijk zijn er zowel jonges als meisjes die op die manier te werk gaan, maar veruit de grootste groep zit zo niet in elkaar.
Was inderdaad totaal niet edgy bedoeld.quote:
Voor minimaal 6 miljard bewoners van deze planeet is Nederland het perfecte land met zijn onbegrensde hoeveelheid gratis geld voor iedereen met een zielig verhaal.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nederland is verre van perfect. Maar al deze problemen kun je in een ander land ook tegenkomen, en ik denk dat je het daar nog moeilijker gaat krijgen. In Nederland zijn zaken echt zo slecht nog niet geregeld, ook al zijn ze niet perfect en moet er echt wel een en ander worden aangepakt.
“Life is what happens when you're busy making other plans”quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ach, vroeger wilde ik ook van alles: huisje, boompje, beestje, dure auto's bezitten, twee-onder-1-kap-woning alleen bezitten, financieel onafhankelijk, etc. etc.
Daar is geen zak van terechtgekomen. Dat zal bij de meesten van die emigratiewensers ook wel het geval zijn.
Jeugdig enthousiasme
Ok.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Voor minimaal 6 miljard bewoners van deze planeet is Nederland het perfecte land met zijn onbegrensde hoeveelheid gratis geld voor iedereen met een zielig verhaal.
So truequote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
“Life is what happens when you're busy making other plans”
.......quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ach, vroeger wilde ik ook van alles: huisje, boompje, beestje, dure auto's bezitten, twee-onder-1-kap-woning alleen bezitten, financieel onafhankelijk, etc. etc.
Daar is geen zak van terechtgekomen. Dat zal bij de meesten van die emigratiewensers ook wel het geval zijn.
Jeugdig enthousiasme
Natuurlijk onzin, juist boomers weten de prijzen wel want huis wat ze vroeger kochten voor 140.000 gulden is nu 500.000 euro, spreek uit ervaring als ik anderen wat ouderen spreek die precies de prijzen weten en hoe vaak word het wel niet genoemd op TVquote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:44 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gewoon boomers zonder realiteitsbesef die niet snappen hoe duur alles is geworden. Ik zag laatst ook een filmpje waar dit soort mensen huizenprijzen moesten raden. Ze hadden gewoon totaal geen besef en zaten er zo erg naast dat ze soms maar 10% van de daadwerkelijke prijs riepen.
Vrijdag is voor velen vaak de thuiswerkdag, en dan weet je gewoon dat de productiviteit drastisch daalt. Bij mij tenminste wel, sinds thuiswerken mag op vrijdag heb ik ook geen behoefte meer aan een 32u werkweek. Waarom zou je als je thuis ook betaald een dag kunt lamballen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet voor de grap eens op vrijdag een gemiddeld bedrijfspand in lopen, gewoon helemaal niemand.
En wat heb je zelf gepresteerd in het leven?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:44 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gewoon boomers zonder realiteitsbesef die niet snappen hoe duur alles is geworden. Ik zag laatst ook een filmpje waar dit soort mensen huizenprijzen moesten raden. Ze hadden gewoon totaal geen besef en zaten er zo erg naast dat ze soms maar 10% van de daadwerkelijke prijs riepen.
de trend is dat er heel veel mensen voor tonnen het schip in gaan en de overwaarde weer kwijt zijn danquote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:02 schreef hondonspain het volgende:
Woon in Spanje en zie veel jonge gezinnen hier komen wonen, vermoed vaak overwaarde van het huis en er komen ook heel bouwbedrijfjes bij en tuinmannen, ben benieuwd hoeveel het gaan redden, maar er is een trend
Mijn ziekteverzuim is ook drastisch teruggelopen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Vrijdag is voor velen vaak de thuiswerkdag, en dan weet je gewoon dat de productiviteit drastisch daalt. Bij mij tenminste wel, sinds thuiswerken mag op vrijdag heb ik ook geen behoefte meer aan een 32u werkweek. Waarom zou je als je thuis ook betaald een dag kunt lamballen.
Ja zelfde hoor, ik doe me werk doorgaans in 2 dagen, de rest is vooral beetje socializen. Zelf ben ik meestal 2 dagen op kantoor maar ik ga echt niet 32 uur werken en dan 20% van mijn salaris inleveren.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Vrijdag is voor velen vaak de thuiswerkdag, en dan weet je gewoon dat de productiviteit drastisch daalt. Bij mij tenminste wel, sinds thuiswerken mag op vrijdag heb ik ook geen behoefte meer aan een 32u werkweek. Waarom zou je als je thuis ook betaald een dag kunt lamballen.
Voor 150.000 koop je een leuk huis in Spanje, 200.000 met zwembad dus overwaarde zit dan in huis, dus niet echt kwijtquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de trend is dat er heel veel mensen voor tonnen het schip in gaan en de overwaarde weer kwijt zijn dan
Helaas is er een regeling waardoor je bij ons maar 1 dag in de week thuis mag werken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja zelfde hoor, ik doe me werk doorgaans in 2 dagen, de rest is vooral beetje socializen. Zelf ben ik meestal 2 dagen op kantoor maar ik ga echt niet 32 uur werken en dan 20% van mijn salaris inleveren.
Ach, als je mensen dwingt om op kantoor te zijn worden ze niet per sé productiever hoor. In alle gevallen: gewoon goede afspraken maken over targets en transparant maken wat je hebt gedaan en gaat doen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Helaas is er een regeling waardoor je bij ons maar 1 dag in de week thuis mag werken.
Ook wel begrijpelijk natuurlijk. Anders krijg je situaties zoals bij jou.
Ja ik ben iemand die nogal efficiënt werkt, ik werk in een miniteam met een analist, en een PM die ons eens in de week een halfuurtje spreekt hoe het gaat. Mijn collega doet voornamelijk de niet technische meetings, ik de technische, na de meetings spreken we elkaar even in 5 minuutjes bij zodat we beide de helft van de meetings maar hoeven bij te wonen. Daarnaast doen we de 2 wekelijkse planning meestal binnen een kwartiertje.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ach, als je mensen dwingt om op werk te zijn worden ze niet per sé productiever hoor. Gewoon goede afspraken maken over targets.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:25 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Voor 150.000 koop je een leuk huis in Spanje, 200.000 met zwembad dus overwaarde zit dan in huis, dus niet echt kwijt
quote:Problemen die gemeld worden:
Vervalsing van contracten: Er zijn meldingen van vervalste contracten bij de aankoop van een huis.
Illegale bouw: Illegale bouw is een ander probleem dat wordt gemeld door Nederlanders met een huis in Spanje.
Problemen met makelaars: Sommige makelaars in Spanje blijken niet betrouwbaar te zijn.
Strenge regels: Er zijn ook berichten over strengere regels voor het kopen van een tweede huis in Spanje.
Kosten van vakantiewoningen: Verder zijn er problemen met de kosten en het beheer van vakantiewoningen.
Idd, meer uren is niet per sé beter. En mensen die urenlang onproductief netjes op kantoor zitten, voegen ook niet altijd veel waarde toe. Zeker dat soort dingen die concentratie en veel mentale energie nodig hebben kun je gewoon niet 40 uur per week non-stop doen tenzij je een robot bent.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja ik ben iemand die nogal efficiënt werkt, ik werk in een miniteam met een analist, en een PM die ons eens in de week een halfuurtje spreekt hoe het gaat. Mijn collega doet voornamelijk de niet technische meetings, ik de technische, na de meetings spreken we elkaar even in 5 minuutjes bij zodat we beide de helft van de meetings maar hoeven bij te wonen. Daarnaast doen we de 2 wekelijkse planning meestal binnen een kwartiertje.
Wat ik zelf fijn vind is dat ik zo een 3 dagen in de week van 5 uur s ochtends tot 9 uur focus op mijn development zaken, doorgaans is dat meer dan genoeg.
Een huis kopen in Spanje kan heel simpel zijn, advocaat inhuren en papieren checken. Mensen de dat niet doen kopen een 2e hands auto die altijd binnen heeft gestaan waarschijnlijk ook. Andere zaken die je noemt zijn geen wetten nog en heb het niet over een vakantiehuis maar emigrerenquote:
En nu stijgen de prijzen omdat Jan en allemaal vanuit Nederland met hun flinke overwaarde naar Spanje verhuizen voor een goedkope woning. Dus de gemiddelde makelaar ruikt geld ten koste van de Spanjaarden voor wie het te duur wordt.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:25 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Voor 150.000 koop je een leuk huis in Spanje, 200.000 met zwembad dus overwaarde zit dan in huis, dus niet echt kwijt
Nederland is een van de weinige landen waar expats of emigranten ook na tien jaar de taal nog niet hoeven te spreken want de Nederlander schakelt na al die tijd nog steeds over op Engels.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:18 schreef Joppiez het volgende:
Ik dacht zelf ook veel na over emigreren, maar je komt inderdaad vroeg of laat tot het inzicht dat je al gauw slechter af bent.
Gewoon objectief bekeken is er (bijna) geen land wat zo open is voor buitenlanders als Nederland. Nu is het iets lastiger, maar alsnog. Ga je als Nederlander ergens anders wonen, ten eerste zul je in je expat bubbel (internationale omgeving, goed salaris enz) moeten blijven of je bent sowieso slechter af. Wat tegelijkertijd ook wel zorgt dat je onder de locals niet geaccepteerd wordt. Gebeurt wss sowieso niet, hoe hard je het ook probeert.
Je kan ook alle negatief bekijken en best groot land dat Spanjequote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:00 schreef HSG het volgende:
[..]
En nu stijgen de prijzen omdat Jan en allemaal vanuit Nederland met hun flinke overwaarde naar Spanje verhuizen voor een goedkope woning. Dus de gemiddelde makelaar ruikt geld ten koste van de Spanjaarden voor wie het te duur wordt.
Gezellig met Gerard en Anita in een Nederlandse enclave zitten, hele dag naar Nederlandstalig hoempapa muziek luisteren en na 10 jaar nog geen woord Spaans kunnen maar wel roepen dat buitenlanders zich in Nederland moeten aanpassen.
Het wordt voor spanjaarden te duur in de Nederlandse enclave???quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:00 schreef HSG het volgende:
[..]
En nu stijgen de prijzen omdat Jan en allemaal vanuit Nederland met hun flinke overwaarde naar Spanje verhuizen voor een goedkope woning. Dus de gemiddelde makelaar ruikt geld ten koste van de Spanjaarden voor wie het te duur wordt.
Gezellig met Gerard en Anita in een Nederlandse enclave zitten, hele dag naar Nederlandstalig hoempapa muziek luisteren en na 10 jaar nog geen woord Spaans kunnen maar wel roepen dat buitenlanders zich in Nederland moeten aanpassen.
Zekers maar ik denk dat niemand zit te wachten op uren woon-werk met nul voorzieningen in de omgeving.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:14 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Je kan ook alle negatief bekijken en best groot land dat Spanje
Staat er niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 15:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het wordt voor spanjaarden te duur in de Nederlandse enclave???
Blijkbaar heb je geen flauw idee hoe Spanje eruit ziet, of je woont bij elkaar in een urbanisatie of the middle of nowhere denk je, totale onzinquote:Op vrijdag 11 juli 2025 15:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Zekers maar ik denk dat niemand zit te wachten op uren woon-werk met nul voorzieningen in de omgeving.
[..]
Staat er niet.
Ja, als je zonder Spaans te beheersen op de gok een huis gaat kopen in een Spaanstalig land, kan het snel misgaan.quote:
Als in de meeste andere landen, maar je kan mensen inhuren die alles uitzoeken en ook vertalenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, als je zonder Spaans te beheersen op de gok een huis gaat kopen in een Spaanstalig land, kan het snel misgaan.
Uiteraard, maar dan loop je direct tegen extra kosten aan en dit is ook structureel. Als je enkel Engels spreekt krijg je bij elk onderhoud aan je huis ook een hogere rekening gepresenteerd, zeker aan de kust.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:29 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Als in de meeste andere landen, maar je kan mensen inhuren die alles uitzoeken en ook vertalen
Exactamente esto.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:27 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je geen flauw idee hoe Spanje eruit ziet, of je woont bij elkaar in een urbanisatie of the middle of nowhere denk je, totale onzin
Ayudan mucho los que no estorban.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Exactamente esto.
Los mejores capitanes están en tierra, ¿no?
Klopt, moest wel gelijk denken aan vrienden die in het echte Spanje wonen zoals ze het noemen met allemaal Spaanse klusjesmannen die heel vaak niet op komen dagen. We zitten ver genoeg van de kust wat inderdaad stuk duurder is met allesquote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan loop je direct tegen extra kosten aan en dit is ook structureel. Als je enkel Engels spreekt krijg je bij elk onderhoud aan je huis ook een hogere rekening gepresenteerd, zeker aan de kust.
Hier in Mexico is het precies hetzelfde, waar Canćun, Mazatlan en grote delen van Baja California te vergelijken zijn met de Spaanse costas.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:39 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Klopt, moest wel gelijk denken aan vrienden die in het echte Spanje wonen zoals ze het noemen met allemaal Spaanse klusjesmannen die heel vaak niet op komen dagen. We zitten ver genoeg van de kust wat inderdaad stuk duurder is met alles
Volgens mij is er geen land ter wereld (mss Belgie voorheen?) wat zo makkelijk omspringt met migratie. Vandaar ook dat Nederland, vooral in de steden, weinig Nederlands meer voelt. Kijk eens hoe de gemiddelde basisschool er uit ziet tegenwoordig. Het is best deprimerend om te zien.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Nederland is een van de weinige landen waar expats of emigranten ook na tien jaar de taal nog niet hoeven te spreken want de Nederlander schakelt na al die tijd nog steeds over op Engels.
In andere landen is dat vaak wel anders.
Wie snel geaccepteerd wil worden door de lokale bevolking, doet er goed aan om vóór de emigratie al de basis van de taal onder de knie te krijgen. Ze vinden het echt niet erg dat je met een flinke accent praat maar je laat zien dat je er moeite in steekt om tussen de lokale bevolking te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |