abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2025 @ 07:41:10 #126
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218266338
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:03 schreef cempexo het volgende:

[..]
CBS: de laatste 2 jaar en de verwachting van dit jaar zijn/zullen er 600.000-700.000 Nederlanders/Hollanders het land defintief verlaten. Ze willlen of kunnen er niet meer wonen.
Er zullen komende jaren ook grenscontroles worden opgezet waarbij Nederlanders die het land definitief willen verlaten een nekschot krijgen wegens landverraad.
pindazakje
pi_218266347
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Er zullen komende jaren ook grenscontroles worden opgezet waarbij Nederlanders die het land definitief willen verlaten een nekschot krijgen wegens landverraad.
Ik woon inmiddels iets van 10 jaar in Denemarken. Teruggaan naar Nederland is uitgesloten, ik pas niet meer in dat land, iets met menselijke beschaving.

Geregeld ontmoet ik hier Nederlanders die op vakantie zijn. Hun verhaal is steeds hetzelfde, willen dolgraag hier werken en wonen, maar hun vrouw wil dat niet, iets met het missen van het kleppen met de buurvrouw.

Nederland is inmiddels een land geworden van zekerheden zoeken. Prima...maar met zekerheden zoeken blokkeer je een zekere vooruitgang. Inmiddels is 30-35% van de bevolking geen Nederlander/Hollander, de meesten spreken geen Nederlands.

Hier in Denemarken krijg je geen baan als je geen Deens spreekt. Dat is een voorstel geweest van de Deense socialisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 20-07-2025 07:57:57 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 20 juli 2025 @ 07:47:26 #128
256666 leeell
I know you're lonely
pi_218266358
quote:
Willemijn ziet er uit als 40 en woont in een schoenendoos. Nog een tyfuszooi ook daar.

Schaamteloos
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 20 juli 2025 @ 08:05:30 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218266462
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Er zullen komende jaren ook grenscontroles worden opgezet waarbij Nederlanders die het land definitief willen verlaten een nekschot krijgen wegens landverraad.
De frustraties bij jou lopen je oren uit, niet?
  zondag 20 juli 2025 @ 08:07:08 #130
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218266483
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 08:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De frustraties bij jou lopen je oren uit, niet?
Dat laatste.
pindazakje
  zondag 20 juli 2025 @ 08:07:28 #131
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218266490
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:47 schreef leeell het volgende:

[..]
Willemijn ziet er uit als 40 en woont in een schoenendoos. Nog een tyfuszooi ook daar.

Schaamteloos
Eerlijk zeggen, zou je haar doen?
Verder lijkt me dat je met 3 ton aan spaargeld echt wel een huis moet kunnen kopen, al dan niet deels gefinancierd met een hypotheek van 2 ton.
pindazakje
  zondag 20 juli 2025 @ 08:11:11 #132
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218266522
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:44 schreef cempexo het volgende:

[..]
Ik woon inmiddels iets van 10 jaar in Denemarken. Teruggaan naar Nederland is uitgesloten, ik pas niet meer in dat land, iets met menselijke beschaving.

Geregeld ontmoet ik hier Nederlanders die op vakantie zijn. Hun verhaal is steeds hetzelfde, willen dolgraag hier werken en wonen, maar hun vrouw wil dat niet, iets met het missen van het kleppen met de buurvrouw.

Nederland is inmiddels een land geworden van zekerheden zoeken. Prima...maar met zekerheden zoeken blokkeer je een zekere vooruitgang. Inmiddels is 30-35% van de bevolking geen Nederlander/Hollander, de meesten spreken geen Nederlands.

Hier in Denemarken krijg je geen baan als je geen Deens spreekt. Dat is een voorstel geweest van de Deense socialisten.
Een vrouw die je toekomst in de weg zit moet je dan ook gewoon dumpen. Zelf heb ik geen ambitie om naar Denemarken te vertrekken of Deens te leren. Dan blijf ik nog liever in Nederland.
pindazakje
pi_218266691
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Goegel AI
Hij had het over dit jaar en de afgelopen twee jaar. Heb ff gekeken, er is een licht stijgende trend die kan worden verklaard doordat er ook meer immigratie is. Het is inderdaad zo dat emigratie nu ruim 200k per jaar is, dus die drie jaar levert iets meer dan 600k emigranten op. Heb ook gekeken naar autochtonen die emigreren, en het percentage ligt al jaren redelijk stabiel op 30%. Absoluut gezien emigreren er inderdaad iets meer autochtonen elk jaar, maar dan heb je het over max 1000 per jaar extra. Maar goed, een kleine 200k in drie jaar is toch aardig wat. Het zijn vaak wat vermogendere mensen met opties. Zou wel willen weten hoeveel procent van de immigranten van “vergelijkbaar niveau” zijn of dat er echt een brain drain dreigt, zoals ik soms lees.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zondag 20 juli 2025 @ 09:37:45 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218267075
quote:
Ik weet niet wat ze als Katwijk en omgeving ziet maar er is genoeg te koop onder de 310k in Rotterdam, Den Haag etc.
pi_218267233
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 08:25 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Hij had het over dit jaar en de afgelopen twee jaar. Heb ff gekeken, er is een licht stijgende trend die kan worden verklaard doordat er ook meer immigratie is. Het is inderdaad zo dat emigratie nu ruim 200k per jaar is, dus die drie jaar levert iets meer dan 600k emigranten op. Heb ook gekeken naar autochtonen die emigreren, en het percentage ligt al jaren redelijk stabiel op 30%. Absoluut gezien emigreren er inderdaad iets meer autochtonen elk jaar, maar dan heb je het over max 1000 per jaar extra. Maar goed, een kleine 200k in drie jaar is toch aardig wat. Het zijn vaak wat vermogendere mensen met opties. Zou wel willen weten hoeveel procent van de immigranten van “vergelijkbaar niveau” zijn of dat er echt een brain drain dreigt, zoals ik soms lees.
Ik verwijs je naar het onderzoek van WHP report 2024: Welk land is het gelukkigste land ter wereld ?

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 20-07-2025 10:33:28 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_218267916
Ik ben al ruim 15 jaar weg uit Nederland, maar gaan emigreren omdat "Nederland kut en onleefbaar" is, is natuurlijk een reden van niks. Als je daarom gaat emigreren zul je van een koude kermis thuiskomen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218268105
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 11:49 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben al ruim 15 jaar weg uit Nederland, maar gaan emigreren omdat "Nederland kut en onleefbaar" is, is natuurlijk een reden van niks. Als je daarom gaat emigreren zul je van een koude kermis thuiskomen.
We zijn 19 jaar weg na een goede voorbereiding en reserve financiën. Het is een flinke stap, heb ook veel mensen terug zien gaan en dan heb je ook de problemen van geld en huisvestiging weer.
life is like a box of chocolates
pi_218268249
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:44 schreef cempexo het volgende:

[..]
Ik woon inmiddels iets van 10 jaar in Denemarken. Teruggaan naar Nederland is uitgesloten, ik pas niet meer in dat land, iets met menselijke beschaving.

Geregeld ontmoet ik hier Nederlanders die op vakantie zijn. Hun verhaal is steeds hetzelfde, willen dolgraag hier werken en wonen, maar hun vrouw wil dat niet, iets met het missen van het kleppen met de buurvrouw.

Nederland is inmiddels een land geworden van zekerheden zoeken. Prima...maar met zekerheden zoeken blokkeer je een zekere vooruitgang. Inmiddels is 30-35% van de bevolking geen Nederlander/Hollander, de meesten spreken geen Nederlands.

Hier in Denemarken krijg je geen baan als je geen Deens spreekt. Dat is een voorstel geweest van de Deense socialisten.
Een maat van me is professor in Denemarken. Kreeg een baan professor als professor aangeboden (na sollicitatieproces) in Nederland. Heeft hij niet gedaan, vooral omdat hij amper een huis zou kunnen kopen, terwijl hij in Denemarken voor minder veel ruimer woont. Ook waren de faciliteiten voor zn lab een stuk minder.
Zelf zie ik me ook niet teruggaan naar Nederland. Woon in het VK, goeie baan, bij goeie uni, vrouw spreekt geen Nederlands (is Amerikaans), en er zijn nauwelijks banen in mijn veld in Nederland.
Paar jaar geleden wel een paar keer in Nederland gesolliciteerd, elke keer werd aangegeven dat men voor equality en diversity zou kiezen. In de praktijk bleek dat er alleen vrouwen werden geïnterviewd, elke keer. Prima, ik zit goed waar ik zit, en elke Nederlandse uni zou een stap terug zijn, maar toen overwoog ik dat nog wel eens, inmiddels niet meer.
pi_218268457
Ik zie om me heen best veel mensen vertrekken.
Voornamelijk ouderen die belastingdruk, bevolkingsdichtheid en maatschappelijke achteruitgang niet meer te doen vinden.
pi_218268526
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 12:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Een maat van me is professor in Denemarken. Kreeg een baan professor als professor aangeboden (na sollicitatieproces) in Nederland. Heeft hij niet gedaan, vooral omdat hij amper een huis zou kunnen kopen, terwijl hij in Denemarken voor minder veel ruimer woont. Ook waren de faciliteiten voor zn lab een stuk minder.
Zelf zie ik me ook niet teruggaan naar Nederland. Woon in het VK, goeie baan, bij goeie uni, vrouw spreekt geen Nederlands (is Amerikaans), en er zijn nauwelijks banen in mijn veld in Nederland.
Paar jaar geleden wel een paar keer in Nederland gesolliciteerd, elke keer werd aangegeven dat men voor equality en diversity zou kiezen. In de praktijk bleek dat er alleen vrouwen werden geïnterviewd, elke keer. Prima, ik zit goed waar ik zit, en elke Nederlandse uni zou een stap terug zijn, maar toen overwoog ik dat nog wel eens, inmiddels niet meer.
Klinkt goed voor je en de professor. Zelf wonende dus in 6880 DK ben ik ook enkele jaren op een DK school geweest mn de avondscholen ivm werken en studeren. DK hecht zeer veel waarde aan opleidingen volgen, incl vrouwen die een kind/kinderen hebben worden uitgenodigd voor onderwijs. De kinderen worden opgevangen en met bussen opgehaald en weggebracht naar een kinderverblijf. Geheel gratis ic kostenloos. Ik vind wel dat je als NL-er je verantwoording moet nemen om in DK te worden ingepast. De DK burger zal je helpen als dat nodig is. Ik herinner mij dat ik toen, 10 jaar geleden. een een geheel vrijstaande nedlagt landbrug had gekocht op 5000 m2 eigen grond en privé weg, mijn buurman binnen enkele minuten mij heel hartelijk verwelkomde en zijn diensten aanbod om te helpen. Dat is ook allemaal gebeurd.
Ik kijk nu dagelijks vanuit mijn werkkamer of er weer reebokken, reeën en vossen op de groene velden lopen. Heb nu zelf in een ren van 40x30 mtr waar kleine dieren lopen, konijnen, kippen en zo nu en dan mijn Duitse Herder. Omdat het kan...

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 20-07-2025 13:23:17 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_218268540
..

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 20-07-2025 13:02:14 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 20 juli 2025 @ 13:38:10 #142
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_218268854
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 12:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Een maat van me is professor in Denemarken.
Een professor als maat hebben :D
Ziet hij eruit als Barabas of meer zo'n Zonnebloem type.
pindazakje
pi_218268904
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 12:59 schreef cempexo het volgende:

[..]
Klinkt goed voor je en de professor. Zelf wonende dus in 6880 DK ben ik ook enkele jaren op een DK school geweest mn de avondscholen ivm werken en studeren. DK hecht zeer veel waarde aan opleidingen volgen, incl vrouwen die een kind/kinderen hebben worden uitgenodigd voor onderwijs. De kinderen worden opgevangen en met bussen opgehaald en weggebracht naar een kinderverblijf. Geheel gratis ic kostenloos. Ik vind wel dat je als NL-er je verantwoording moet nemen om in DK te worden ingepast. De DK burger zal je helpen als dat nodig is. Ik herinner mij dat ik toen, 10 jaar geleden. een een geheel vrijstaande nedlagt landbrug had gekocht op 5000 m2 eigen grond en privé weg, mijn buurman binnen enkele minuten mij heel hartelijk verwelkomde en zijn diensten aanbod om te helpen. Dat is ook allemaal gebeurd.
Ik kijk nu dagelijks vanuit mijn werkkamer of er weer reebokken, reeën en vossen op de groene velden lopen. Heb nu zelf in een ren van 40x30 mtr waar kleine dieren lopen, konijnen, kippen en zo nu en dan mijn Duitse Herder. Omdat het kan...
Ja, ouderschapsverlof is heel goed in DK, vaderschapsverlof zelfs 6 maanden ofzo? Veel dingen in DK zijn beter gegereld dan in NL. In NL vraagt de overheid bepaalde info van provincies en gemeentes, die dan zelf moeten uitzoeken hoe ze daar aan komen, en wat voor een database ze daarvoor bouwen. In DK is het veel meer de overheid die een database heeft, en de gemeentes opdraagt dat te vullen. Als er dan landelijks iets gebeurt, zoals bij corona, dan heeft de landelijke overheid snel een overzicht, ipv dat de info allemaal lokaal zit in databases die niet aan elkaar te koppelen zijn, en men oploopt tegen muren van bureaucratie.
Maar ik vond het wel een saai land eigenlijk toen ik er was.
pi_218268908
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 13:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Een professor als maat hebben :D
Ziet hij eruit als Barabas of meer zo'n Zonnebloem type.
Denen gaan met elkaar om op basis van een macro groepsgedrag.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 20 juli 2025 @ 16:54:09 #145
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218270588
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Er zullen komende jaren ook grenscontroles worden opgezet waarbij Nederlanders die het land definitief willen verlaten een nekschot krijgen wegens landverraad.
Geen last van.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 20 juli 2025 @ 16:57:39 #146
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218270620
Ik ben een importdeen. Verder muil dicht. Rotterdamstra hier. :7
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 20 juli 2025 @ 17:10:07 #147
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218270758
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Er zullen komende jaren ook grenscontroles worden opgezet waarbij Nederlanders die het land definitief willen verlaten een nekschot krijgen wegens landverraad.
Of in ieder geval een naheffing krijgen voor alle voorzieningen, die gratis genoten zijn. Paspoort inleveren totdat er betaald is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 20 juli 2025 @ 17:24:49 #148
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218270883
Of ik belg of deen wilde worden.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 20 juli 2025 @ 17:50:02 #149
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218271028
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 07:44 schreef cempexo het volgende:

Hier in Denemarken krijg je geen baan als je geen Deens spreekt. Dat is een voorstel geweest van de Deense socialisten.
Dat zou men in Nederland populisme noemen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 20 juli 2025 @ 17:55:18 #150
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218271054
Voor wie emigreert: bedenk wel dat als je daar oud en verward wordt, je wel met mensen zit met een hele andere culturele achtergrond. Geen Hollanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')