Dit is een beetje de ironie.quote:Op zondag 20 juli 2025 23:13 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik ken zelf iemand die is geėmigreerd naar het buitenland (ver, heel ver). Hij is er hardstikke gelukkig, maar het is nou niet bepaald een land waar de sociale voorzieningen gigantisch goed geregeld zijn. Meneer heeft gelukkig een goed betalende baan en kan zijn broek goed ophouden.
Heb je je buren wel eens uitgenodigd voor een etentje? Doe je wel eens wat vrijwilligerswerk bij lokale clubs of buurthuizen? Nee? Dan je zelf toch ook oorzaak van het probleem? En wel gelijk naar de regering wijzen dat die er een zootje van maakt. Die combinatie komt veel voor, men klaagt over individualisering, en dat het vroeger beter was, is daar mede schuldig aan, maar wijst vooral naar anderen.quote:Op zondag 20 juli 2025 23:13 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik ken zelf iemand die is geėmigreerd naar het buitenland (ver, heel ver). Hij is er hardstikke gelukkig, maar het is nou niet bepaald een land waar de sociale voorzieningen gigantisch goed geregeld zijn. Meneer heeft gelukkig een goed betalende baan en kan zijn broek goed ophouden.
Ik kan het mij ook wel indenken. Mensen geven gewoon geen ene ruk meer om elkaar. Ik ken de meeste van mijn buren niet eens; ja, van "hallo" en "dag" in het trappenhuis, maar meer ook niet. De maatschappij is gewoon extreem induhvidualistisch geworden. Om eerlijk te zijn staat mij dat helemaal niet aan.
Daarnaast maakt onze regering er al decennia een zootje van. Laat ze eerst het woningterkort en de maatschappelijke ontwrichting maar eens aanpakken. Sociale controle is zo goed als weg en dat heeft zijn gevolgen, die alleen maar erger worden.
Ik vind het niet gek dat veel jongeren hier weg willen: er is hier nauwelijks nog een maatschappij.
Emigreren naar de grens van Duitsland of Belgie om vervolgens alles alsnog in Nederland te doen vind ik niet echt emigreren.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:55 schreef miss_sly het volgende:
Ach ja, wie heeft dat niet ooit gedacht? En als je dan een beetje kijkt naar andere landen en hoe de dingen daar geregeld zijn, kom je tot de conclusie dat het in NL toch wel allemaal heel goed is.
Dus emigreren omdat het in NL zo vreselijk is, zal weinig gebeuren door mensen die echt een beetje weten wat ze doen. Een paar jaar naar het buitenland voor de ervaring vast wel. Zou ik nog steeds wel willen
Wat denk je van: Japan? Zuid Korea? Taiwan? Singapore?quote:Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef 111210 het volgende:
Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers en de ballonnen ophangen.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:35 schreef torentje het volgende:
Toch zijn er hier veel mensen ongelukkig, omdat zij geen koninklijke ontvangst krijgen van de bejaarden en hun trawanten.
Er is geen woningtekort, er is een financieringsprobleem veroorzaakt door destructief beleid van de ECB.quote:Op zondag 20 juli 2025 23:13 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik ken zelf iemand die is geėmigreerd naar het buitenland (ver, heel ver). Hij is er hardstikke gelukkig, maar het is nou niet bepaald een land waar de sociale voorzieningen gigantisch goed geregeld zijn. Meneer heeft gelukkig een goed betalende baan en kan zijn broek goed ophouden.
Ik kan het mij ook wel indenken. Mensen geven gewoon geen ene ruk meer om elkaar. Ik ken de meeste van mijn buren niet eens; ja, van "hallo" en "dag" in het trappenhuis, maar meer ook niet. De maatschappij is gewoon extreem induhvidualistisch geworden. Om eerlijk te zijn staat mij dat helemaal niet aan.
Daarnaast maakt onze regering er al decennia een zootje van. Laat ze eerst het woningterkort en de maatschappelijke ontwrichting maar eens aanpakken. Sociale controle is zo goed als weg en dat heeft zijn gevolgen, die alleen maar erger worden.
Ik vind het niet gek dat veel jongeren hier weg willen: er is hier nauwelijks nog een maatschappij.
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meerquote:Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef 111210 het volgende:
[..]
Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
Nou, een inkomen heb je hier altijd toch wel. Maar geen woning dat klopt.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voor anderen is dat juist een reden om weg te gaan
vliegticket kopen, tijdelijke woonruimte huren (vakantiepark?) baan zoeken?quote:Op maandag 21 juli 2025 20:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, een inkomen heb je hier altijd toch wel. Maar geen woning dat klopt.
Maar stel dat een familie terug wil komen, hoe moet dat? Kan dat eigenlijk wel?
Die woonruimte zal giga duur zijn. Vakantieparken die zullen vol zitten. Dus woonruimte wordt een aardige kostenpost.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
vliegticket kopen, tijdelijke woonruimte huren (vakantiepark?) baan zoeken?
Ik lees dezelfde klachten over onbetaalbare huizen van mensen die in landen wonen die niet onder de ECB vallen.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is geen woningtekort, er is een financieringsprobleem veroorzaakt door destructief beleid van de ECB.
Als je werkt in bovengenoemde landen is het mogelijk allemaal prima. Maar zonder werk zit je beter in Nederland of bij ziekte. Uiteraard zolang het duurt. Als je in Nederland als tweeverdiener werkt met bijde een modaal inkomen is het ook lang niet zo slecht. Ik heb in het verldeden in diverse andere landen gewerkt met name in Duitlsand en Frankrijk(was minder vanwege taal). Prima tijd gehad maar niet om er te wonen.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:19 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
Die dus veelal ook leven onder Centrale Banken die zelfde trucje deden, daarnaast konden grote kapitaal investeerders op andere plekken natuurlijk ook tegen dat zelfde geld lenen bij de ECB. Kortom denk dat wel vrij duidelijk is dat het niet aan het bouwen ligt als ik de zelfde verhalen hoor van collegas in Vietnam.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees dezelfde klachten over onbetaalbare huizen van mensen die in landen wonen die niet onder de ECB vallen.
Singapore is een autocratie, in japan mag je je letterlijk doodwerken, korea en japan hebben iedere dag te maken met een oorlogsdreiging waar je u tegen zegt.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat denk je van: Japan? Zuid Korea? Taiwan? Singapore?
En wat bedoel je met beter geregeld voor de bevolking? Een overheid die zich overal mee bemoeit?
Mja zwitserland zou kunnen, ken niemand die daar woont dus geen idee of het ook daadwerkelijk beter is daar of gewoon vergelijkbaar met hierquote:Op maandag 21 juli 2025 19:19 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
Nog niet misschien dat ik daar ooit zou willen wonen.In Zuid-Korea krijg je gratis een cursus hoe het voelt om zelfmoord te plegen. Dan weet je het wel. Een gore prestatie maatschappij. Werken prima en nog hard ook, maar in boven genoemde landen is het ver over de top.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:51 schreef 111210 het volgende:
[..]
Singapore is een autocratie, in japan mag je je letterlijk doodwerken, korea en japan hebben iedere dag te maken met een oorlogsdreiging waar je u tegen zegt.
Dat noem ik geen prettigere landen om in te wonen dan in Nederland
Nou ja, Zwitserland mijn favoriete land om met vakantie te gaan en het lijkt mij een prima land om er te wonen. Maar hoe, dat is dan de vraag. Of je moet een geweldige baan daar vinden of een gigantisch vermogen hebben. Mocht je daar zonder werk komen te zitten is het nog maar de vraag hoe geweldig het is zonder de Zitserse nationaliteit die je daar niet zomaar krijgt.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:54 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mja zwitserland zou kunnen, ken niemand die daar woont dus geen idee of het ook daadwerkelijk beter is daar of gewoon vergelijkbaar met hier
Dat het niet beter is voor de bevolking wilt niet zeggen dat het niet beter kan zijn voor het individu. De infrastructuur zal misschien minder zijn, maar als je je een dikke 4X4 kunt veroorloven, maakt dat niet zoveel uit. Idem met gezondheidszorg, in veel ontwikkelingslanden is dat privaat beschikbaar van hoge kwaliteit voor relatief lage kosten.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef 111210 het volgende:
[..]
Emigreren naar de grens van Duitsland of Belgie om vervolgens alles alsnog in Nederland te doen vind ik niet echt emigreren.
Aan emigrerende lui die het hier niet zien zitten denk ik aan landen in Zuid Amerika, las laatst dat Paraguay en Argentinie relatief populair zijn.
Geen idee wat daar allemaal beter is dan hier, maar ik denk op het weer en misschien het Latijnse gevoel na niet veel.
Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
In Zwitserland is een boel goed geregeld. Ga je op vakantie, breng je trein abbo naar het station, haal het op als je terug bent, en je krijgt de tijd dat je weg was teruggestort. Maar probeer daar eens een huis te kopen, dan moet je vaak 50% cash op tafel leggen. En als je je vuilniszak een half uurtje te vroeg aan de straat zet kun je een boete verwachten, buren zullen klagen als na achten eens geluid maakt, of als je gaat verhuizen en er een verhuisbusje in de straat staat, en verwacht niet dat ze je de eerste 5 jaar zullen groeten. En het pensioenstelsel is daar zo gegeregeld dat hoe ouder je bent, hoe lastiger het zal zijn een baan te vinden, omdat de werkgever dan veel meer pensioen moet bijdragen.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:19 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
Dat is overal zo.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 00:24 schreef Barbusse het volgende:
Ik zou echt nooit in Zwitserland willen wonen. Genoeg verhalen daar gehoord dat je als buitenlander nooit onderdeel uit zult kunnen maken van de maatschappij, ook al woon je er 20 jaar.
Of te wel als je heel veel geld hebt is het overal wel prima vertoeven.quote:Op maandag 21 juli 2025 23:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat het niet beter is voor de bevolking wilt niet zeggen dat het niet beter kan zijn voor het individu. De infrastructuur zal misschien minder zijn, maar als je je een dikke 4X4 kunt veroorloven, maakt dat niet zoveel uit. Idem met gezondheidszorg, in veel ontwikkelingslanden is dat privaat beschikbaar van hoge kwaliteit voor relatief lage kosten.
Waar veel mensen ook weinig bij still staan zijn de familie en vrienden die je dan veel minder ziet, en dat je vakantiedagen op moet gaan offeren om familie te zien, als je nog aan het werk bent. Kerst bij familie wordt een dure aangelegenheid dan. Wil je nog een tweede keer in het jaar langs bij familie, dan kost je dat zomaar weer een vakantie. Maar tijdens vakantie bij familie langsgaan, is lang niet altijd echt vakantie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |