abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218282773
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 23:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Dat het in Nederland niet zo goed geregeld is (volgens jou), betekent niet dat het elder beter geregeld is.
Ach dit zijn van die typisch nederlandse kortzichtige boertjes die op all inclusief vakanties gaan niet van het resort af komen maar toch daarom denken te weten hoe de wereld werkt maar keer op keer hier demonstreren geen flauw benul van het functioneren van andere landen te hebben. :D
  dinsdag 22 juli 2025 @ 07:45:10 #202
22565 asco
Los in deze tent
pi_218282896
Echt ver weg kan, maar zonder een groot eigen vermogen zou ik er niet aan beginnen.

Maar nét over de grens gaan wonen zou ik als ik weer jong zou zijn zo weer doen net als in 2005.
Dat heeft me financieel een hoop geld opgeleverd inclusief een mooi vrijstaand nieuwbouwhuis. _O_

En nee, het is niet voor iedereen weggelegd want zelfs een paar kilometer over de grens gaan wonen levert een enorme rompslomp met zich mee. :)
pi_218283491
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 06:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Als Nederland zo kut is, waarom komen hier dan zo gigantisch veel expats wonen en werken?
Blijkbaar is het in andere landen net zo kut of kutter.
Omdat die expats allerlei financiële voordelen krijgen.
pi_218283710
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Emigreren naar de grens van Duitsland of Belgie om vervolgens alles alsnog in Nederland te doen vind ik niet echt emigreren.

Aan emigrerende lui die het hier niet zien zitten denk ik aan landen in Zuid Amerika, las laatst dat Paraguay en Argentinie relatief populair zijn.

Geen idee wat daar allemaal beter is dan hier, maar ik denk op het weer en misschien het Latijnse gevoel na niet veel.

Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
Het is in landen als Paraguay en Brazilië op vele vlakken beter dan hier.
Ruimte, huisvesting, bevolkingsdichtheid, idiote regels.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar eigenlijk kan je van het voorgenoemde alleen maar genieten als je geld uit Nederland mee neemt.
Dus op afstand werken of pensioen of iets dergelijks.
Als je daar in loondienst gaat werken gaat de lol er snel vanaf.
pi_218283719
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 08:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Eerlijk zeggen, zou je haar doen?
Verder lijkt me dat je met 3 ton aan spaargeld echt wel een huis moet kunnen kopen, al dan niet deels gefinancierd met een hypotheek van 2 ton.
Ja, maar niet binnen de ring, want een Starbucks en een hippe fitness van 100 euro/maand zijn wel noodzakelijk, uiteraard.
pi_218283808
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe zit het met een eventuele terugkeer? Want geen huis, geen inkomen, niks.
Achteraan aansluiten en eigen geld eerst op dan bijstand of werken en geen idee waar je kan wonen. Ken mensen die blut uit Spanje vertrokken en ergens een woning kregen in Overijssel dacht ik, dus niet zo populair
life is like a box of chocolates
pi_218284657
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Brazilië 27.3 moorden per 100.000 inwoners van Nederland met 0.9 per 100.000

Op het vlak veiligheid in ieder geval niet.
pi_218285026
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 01:01 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is overal zo.
Valt wel mee, maar in Zwitserland is het wel extreem. Vriendin van me woont er ongeveer 20 jaar nu, heeft ook een Zwitsers paspoort al jaren. Maar het duurde letterlijk 5 jaar voor haar buren haar groetten in het trappenhuis, en dan woont ze nog in een klein stadje ook.
Pas je je aan, dan pas je erin, maar in Zwitserland gaat dat een stuk stroever dan in veel andere landen.
pi_218285048
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Valt wel mee, maar in Zwitserland is het wel extreem. Vriendin van me woont er ongeveer 20 jaar nu, heeft ook een Zwitsers paspoort al jaren. Maar het duurde letterlijk 5 jaar voor haar buren haar groetten in het trappenhuis, en dan woont ze nog in een klein stadje ook.
Pas je je aan, dan pas je erin, maar in Zwitserland gaat dat een stuk stroever dan in veel andere landen.
Klopt dat? @kwiwi
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218285073
quote:

[..]
Maar eigenlijk kan je van het voorgenoemde alleen maar genieten als je geld uit Nederland mee neemt.
Ruimte en bevolkingsdichtheid hangen nogal samen met elkaar, en huisvesting moet je eigenlijk bekijken vanuit een lokaal salaris, en niet vanuit je huidige situatie. Dat je in Paraguay meer huis krijgt voor hetzelfde geld als hier, wilt niet zeggen dat de huisvesting daar beter is. Als een gemiddeld huis daar 3x goedkoper is, maar een gemiddeld salaris 5x zo laag, dan is de situatie in Nederland toch beter.
En idiote regels....die heb je vrijwel overal (misschien niet in Djibouti ofzo), alleen besef je je dat als buitenstaander niet zo snel, omdat je niets met die regels te maken hebt als toerist.
pi_218285174
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als het meezit word je als buitenlander geaccepteerd, en dat was het dan. Maar echt gezien worden als een 'national' word je natuurlijk nooit. Nederland is daar ook een perfect voorbeeld van, waar al die (generatie x) Turken, Marokkanen, Surinamers enz gewoon in hun eigen bubbel blijven op een uitzondering na hier en daar.

En Nederlanders in het buitenland doen dat net zo goed trouwens.

Kijk je naar de "beste" landen om naar te emigreren, denk aan bijvoorbeeld Canada, Australië en Nieuw Zeeland, dan word je daar ook wel 'geaccepteerd' maar de locals moeten je eigenlijk niet. Maar zolang je in je expat bubbel leeft (zoals dat normaal ook gaat), dan merk je daar toch niks van.

Het kan mogelijk wel een success worden als je (het liefst voordat je gaat ook) de taal vloeiend of zeer goed spreekt. Ter plekke optrekt met de locale bevolking en je echt initiatief toont. In de praktijk gebeurd dat alleen bijna nooit.
pi_218285206
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ruimte en bevolkingsdichtheid hangen nogal samen met elkaar, en huisvesting moet je eigenlijk bekijken vanuit een lokaal salaris, en niet vanuit je huidige situatie. Dat je in Paraguay meer huis krijgt voor hetzelfde geld als hier, wilt niet zeggen dat de huisvesting daar beter is. Als een gemiddeld huis daar 3x goedkoper is, maar een gemiddeld salaris 5x zo laag, dan is de situatie in Nederland toch beter.
En idiote regels....die heb je vrijwel overal (misschien niet in Djibouti ofzo), alleen besef je je dat als buitenstaander niet zo snel, omdat je niets met die regels te maken hebt als toerist.
De wachtlijst op een huurwoning in Paraguay is minder lang dan hier.
En wat betreft de huizenprijzen heb ik toch aangegeven dat je geld uit Nederland mee moet nemen omdat het anders niet interessant is.
En je heb hier meer idiote regels vanwege de bevolkingsdichtheid.
Ik heb zelf jarenlang in het buitenland gewoond dus ik weet wel een beetje waar ik over praat.
pi_218285210
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:13 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als het meezit word je als buitenlander geaccepteerd, en dat was het dan. Maar echt gezien worden als een 'national' word je natuurlijk nooit. Nederland is daar ook een perfect voorbeeld van, waar al die (generatie x) Turken, Marokkanen, Surinamers enz gewoon in hun eigen bubbel blijven op een uitzondering na hier en daar.

En Nederlanders doen dat net zo goed trouwens.

Kijk je naar de "beste" landen om naar te emigreren, denk aan bijvoorbeeld Canada, Australië en Nieuw Zeeland, dan word je daar ook wel 'geaccepteerd' maar de locals moeten je eigenlijk niet. Maar zolang je in je expat bubbel leeft (zoals dat normaal ook gaat), dan merk je daar toch niks van.

Het kan mogelijk wel een success worden als je (het liefst voordat je gaat ook) de taal vloeiend of zeer goed spreekt. Ter plekke optrekt met de locale bevolking en je echt initiatief toont. In de praktijk gebeurd dat alleen bijna nooit.
Ligt toch aan je achtergrond. Mijn oma was Indonesisch, mijn vader dus half Indonesisch. Die heeft zich nooit anders dan puur Nederlander gevoeld, en zo ook geaccepteerd. Heb ook nooit het idee gehad dat hij racistisch bejegend werd vanwege zijn kleur.
Het kan dus wel.
pi_218285225
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Brazilië 27.3 moorden per 100.000 inwoners van Nederland met 0.9 per 100.000

Op het vlak veiligheid in ieder geval niet.
Klopt wel ja maar hangt ook erg van de locatie en je gedrag af.
Een heel groot deel van die moorden zijn drugs gerelateerd.
De grote steden kan je daar beter mijden.
Maar ja dat doe ik in Nederland ook.
pi_218285293
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De wachtlijst op een huurwoning in Paraguay is minder lang dan hier.
En wat betreft de huizenprijzen heb ik toch aangegeven dat je geld uit Nederland mee moet nemen omdat het anders niet interessant is.

Met geld is er ook geen wachtlijst voor huurwoningen in Nederland. Kijk maar op de pararius website.

Dus wel eerlijke vergelijkingen maken om grote beslissingen zoals emigratie te maken.. ;)
pi_218285355
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Met geld is er ook geen wachtlijst voor huurwoningen in Nederland. Kijk maar op de pararius website.

Dus wel eerlijke vergelijkingen maken om grote beslissingen zoals emigratie te maken.. ;)
Ja kijk dan ook even hoeveel procent van je salaris je kwijt bent aan huisvesting.
Feit is dat een groot deel van Nederland die huren niet kan betalen dus laten we nou niet in extremen gaan denken.
pi_218285389
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja kijk dan ook even hoeveel procent van je salaris je kwijt bent aan huisvesting.
Feit is dat een groot deel van Nederland die huren niet kan betalen dus laten we nou niet in extremen gaan denken.
Je hebt het ove geld meebrengen dat is al in extremen denken toch?

Hoeveel procent is een local kwijt in Brazilië of Paraguay voor jou "betaalbare" huurwoning?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:44:18 #218
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218285474
quote:

[..]

Zucht. :N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218285529
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je hebt het ove geld meebrengen dat is al in extremen denken toch?

Hoeveel procent is een local kwijt in Brazilië of Paraguay voor jou "betaalbare" huurwoning?
Geld meebrengen bij migreren is niet extreem maar normaal.
De situatie in Nederland waar mensen zonder een cent te makken binnen komen is juist extreem.
Paraguay weet ik niet maar laatste keer dat ik in Brazilië was waren de locals 1/5 van hun salaris kwijt aan huur.
Voedsel was in vergelijking wel weer duurder dan hier.
Maar Brazilië is zo groot dat het vast per regio zal verschillen.
pi_218285645
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 01:01 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is overal zo.
Dat is niet mijn ervaring.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218285672
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geld meebrengen bij migreren is niet extreem maar normaal.
De situatie in Nederland waar mensen zonder een cent te makken binnen komen is juist extreem.

Oorlogsvluchtelingen die berooid van huis haard vluchten die wij volgens het vluchtenlingen verdrag opvangen zijn opeens extreem?
pi_218285695
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Oorlogsvluchtelingen die berooid van huis haard vluchten die wij volgens het vluchtenlingen verdrag opvangen zijn opeens extreem?
Ja weet je volgens mij zijn dat voornamelijk economische vluchtelingen en mogen ze van mijn part aan de grens geweigerd worden en degene die er al zijn mogen per direct terug op de Oekraïners na.
Maar jij zal er vast anders over denken en dat is helemaal prima.
Ieder z'n mening en ik heb geen zin om daar op in te gaan hier want dan gaan we off-topic.
pi_218285702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tja als je een giga vermogen hebt en totaal niet afhankelijk bent van overheden is het overal wel mooi wonen.
pi_218285894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 07:45 schreef asco het volgende:
Echt ver weg kan, maar zonder een groot eigen vermogen zou ik er niet aan beginnen.

Maar nét over de grens gaan wonen zou ik als ik weer jong zou zijn zo weer doen net als in 2005.
Dat heeft me financieel een hoop geld opgeleverd inclusief een mooi vrijstaand nieuwbouwhuis. _O_

En nee, het is niet voor iedereen weggelegd want zelfs een paar kilometer over de grens gaan wonen levert een enorme rompslomp met zich mee. :)
1 km over de grens met Belgie(Lanaken) en je hebt al een ongekende rompslomp als je in Nederland werkt. En mocht je thuis werken maar het hoofdkantoor ligt in NL kun je de borst nat maken.
Huizen zijn daar inderdaad stukken goedkoper, maar als je gaat verkopen om weer in NL te willen wonen levert het ook weer minder op.
Het prolbeem met huizen is dat het in bakstenen zit en je ereigenlijk niet zoveel aan hebt omdat je toch altijd een dak boven je hoofd moet hebben. Alleen je huis tussen de 6 planken verlaten is een groot voordeel omdat je hypotheek normaliter afgelost is op oudere leeftijd en je woonlasten niet meer zo hoog zijn.
Dat is op dit moment mijn geluk. Nu met die IVA als je zo op het ene na het andere moment circa 1000euro netto inlevert door ziekte is het maar goed dat je bijna geen hypo meer hebt of gehuurd moet zitten voor circa 1300 tot 1500 euro,
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:51:27 #225
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218286019
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Klopt dat? @:Kwiwi
In mijn ervaring niet. Als je gewoon je best doet om de lokale taal te spreken en je netjes aan de lokale regels en gebruiken houdt zijn zwitsers echt wel vriendelijk. Ben hier al vaak verhuisd en nooit gehad dat zwitserse buren me niet groeten. Sterker nog, iedereen groet elkaar al wandelend op straat als het niet te druk is, ook als je die persoon niet kent.
pi_218286091
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]
In mijn ervaring niet. Als je gewoon je best doet om de lokale taal te spreken en je netjes aan de lokale regels en gebruiken houdt zijn zwitsers echt wel vriendelijk. Ben hier al vaak verhuisd en nooit gehad dat zwitserse buren me niet groeten. Sterker nog, iedereen groet elkaar al wandelend op straat als het niet te druk is, ook als je die persoon niet kent.
Wanneer ga jij eens emigreren Kwiew?
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 13:00:50 #227
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218286102
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wanneer ga jij eens emigreren Kwiew?
Naar waar?
pi_218286159
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Naar waar?
lol. Lamaar. Ik heb dat hier ook aan de rand van Rotterdam weliswaar. We begroeten elkaar op straat. Dat is hier de standaard. Het is wel zo dat iedereen me kent en iedereen kende wijlen mijn vader. Dit is gewoon thuis voor me.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 13:46:53 #229
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218286496
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:44 schreef Cherni het volgende:

[..]
1 km over de grens met Belgie(Lanaken) en je hebt al een ongekende rompslomp als je in Nederland werkt. En mocht je thuis werken maar het hoofdkantoor ligt in NL kun je de borst nat maken.

Wat voor een rompslomp?
pi_218286528
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zucht. :N
Het is maar mijn ervaring, hoor - maar wel gebaseerd op 20 à 30 jaar aan ervaringen met familie, vrienden en collega's die overal en nergens wonen.

Als er andere ervaringen zijn, bijvoorbeeld van Nederlanders die naar land X zijn verhuisd, echt deel uitmaken van de economie daar (dus niet remote werken voor een Nederlands bedrijf), de taal goed beheersen én opgenomen zijn in de lokale gemeenschap (dus ook vriendschappen met locals hebben), dan lees ik dat graag. Zelf zie of zag ik dat zelden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Joppiez op 22-07-2025 14:02:18 ]
pi_218286589
Be
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:50 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Is maar mijn ervaring he, maar wel gebaseerd op 20-30 jaar ervaring met familie, vrienden en collega's die overal en nergens wonen.

Als er andere ervaringen zijn, zoals van Nederlanders die naar land x verhuist zijn, ook echt onderdeel uitmaken van de economie van x (remote werken voor Nederland telt ff niet), de taal goed kennen en ook opgenomen zijn daar (dus bevriend zijn met locals enz) vind ik dat leuk om te lezen. Ik zie/zag het zelden :)
Bespaar je de moeite om op die user te reageren.

Zijn bijdragen gaan nooit verder dan reageren op taalfouten en mensen voor nazi uitmaken.

Inhoudelijk gaat het nooit verder dan dat.
A murky, forgotten land.
pi_218286640
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
Be
[..]
Bespaar je de moeite om op die user te reageren.

Zijn bijdragen gaan nooit verder dan reageren op taalfouten en mensen voor nazi uitmaken.

Inhoudelijk gaat het nooit verder dan dat.
Bedankt, StateOfMind! Ik heb mijn reactie verbeterd en grammaticaal helemaal in orde gemaakt *O*
pi_218286919
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat voor een rompslomp?
Belastingen, ziektekosten, pensioen, diverse praktische zaken, ziekte om maar wat te benoemen. Een collega die van Maastricht naar Riemst is verhuisd is tegen gigantische problemen opgelopen mbt thuiswerken, plaatselijke belastingen, pensioen etc.En dan nog allehande details bij zelfbouw en regels.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 22-07-2025 14:40:45 ]
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:58:49 #234
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218287240
quote:

[..]

Wat een onzin, waar baseer je dat op?

Oh ik zie het al, van horen zeggen of eigen interpretaties.
pi_218287653
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Wat een onzin, waar baseer je dat op?

Oh ik zie het al, van horen zeggen of eigen interpretaties.
Ik heb het vermoeden dat ik er kritischer in sta dan jij.
Maakt wat ik zeg natuurlijk geen onzin.
pi_218287673
Als ik wil emigreren naar Portugal (hebben mooi huisje op het oog), en ik wil mijn meubels meenemen (niet alles), heb ik dan een verhuisbedrijf nodig uit Portugal of Nederland? Of allebei? Of hoe zit dat?
pi_218287702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:33 schreef edejong25 het volgende:
Als ik wil emigreren naar Portugal (hebben mooi huisje op het oog), en ik wil mijn meubels meenemen (niet alles), heb ik dan een verhuisbedrijf nodig uit Portugal of Nederland? Of allebei? Of hoe zit dat?
@Managarm
A murky, forgotten land.
pi_218288144
quote:
Mag allebei.
Sterker nog, je mag ook een Poolse, Roemeense of ander land inhuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Candymannetje op 22-07-2025 16:45:06 ]
pi_218288997
quote:
Kan allebei, het ligt er aan waar je koopt. Vaak is het goedkoper om een zeecontainer over te laten komen dan een verhuisbedrijf inschakelen (betekent wel dat alles zelf moet in- en uitladen). Als je er ruimte voor hebt op het terrein dan zou ik dat doen. Ik heb een contact voor je mocht je dat willen, Nederlander met transportbedrijf die van ons de auto naar Nederland heeft gebracht (APK verlopen tijdens Covid) en van kennissen 2 zeecontainers naar Portugal heeft gebracht.

Als je een opknapper koopt op het platteland, hou er dan rekening mee dat de tweedehands markt in het binnenland van Portugal klein en niet goedkoop is, stouw dus als er ruimte over is de zeecontainer vol met tweedehands bouwmaterialen.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 17:00:55 #240
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218289181
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:34 schreef Cherni het volgende:

[..]
Belastingen, ziektekosten, pensioen, diverse praktische zaken, ziekte om maar wat te benoemen. Een collega die van Maastricht naar Riemst is verhuisd is tegen gigantische problemen opgelopen mbt thuiswerken, plaatselijke belastingen, pensioen etc.En dan nog allehande details bij zelfbouw en regels.
Dat is geen gigantische rompslomp, gewoon zaken die je moet regelen.
Stel, jij werkt in Nederland en woont in België
Ziektenkostenverzekering is prima geregeld, je gewoon melden bij lokale ziektekostenverzekeraar, krijg je daar een kaart, alle kosten worden doorbelast aan je NL ziektekostenverzekeraar.
Belastingen, lokale betaal je in België, inkomstenbelasting in NL
Pensioen en AOW betaal je gewoon verder in Nederland via werkgever
Echter, als jij thuiswerkt, dan werk je niet in Nederland, dan werk je in België. Dat zal je moeten regelen
Ik vermoed dus dat jouw collega geen ene moer had geregeld en daarna problemen kreeg.
pi_218290226
quote:
Ik zit in Spanje en meeste mensen nemen Nederlands bedrijf, vanwege taal makkelijker en denk ook met verzekeringen. Belangrijk is dat verhuisbedrijf zelf goed verzekerd is, veel cowboys tussen die het voor minder doen. Las net verhaal van zee containers maar je moet wel goed checken of deze wel op je land mag en je moet dan ook weer een kraan huren om te lossen, kost ook geld
life is like a box of chocolates
pi_218290764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:21 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Ik zit in Spanje en meeste mensen nemen Nederlands bedrijf, vanwege taal makkelijker en denk ook met verzekeringen. Belangrijk is dat verhuisbedrijf zelf goed verzekerd is, veel cowboys tussen die het voor minder doen. Las net verhaal van zee containers maar je moet wel goed checken of deze wel op je land mag en je moet dan ook weer een kraan huren om te lossen, kost ook geld
Klopt, je moet wel de juiste bedrijven uitzoeken. Verhuizen naar het buitenland is duur, wij hebben in 2020 ongeveer 4.500 euro betaald (verhuisbedrijf) en die prijs zal een stuk hoger zijn nu.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 20:16:18 #243
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218291251
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:31 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik heb het vermoeden dat ik er kritischer in sta dan jij.
Maakt wat ik zeg natuurlijk geen onzin.
Onderbouw je statement dan gewoon fatsoenlijk, als het geen onzin is.
pi_218291607
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 20:16 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Onderbouw je statement dan gewoon fatsoenlijk, als het geen onzin is.
Lijkt me gewoon onderbouwing bij gegeven te zijn. Jouw “wat een onzin” noem je wel een onderbouwing?
pi_218291946
quote:

[..]
Ja dat is in elk land zo, als je geld hebt kan je doen en laten wat je wil. In het ene land wat meer dan de ander. Maar voor de overgrote meerderheid is een verzorgingsstaat zoals Nederland echt wel prima.

Je zou als gewone burger maar naar het ziekenhuis moeten in paraguay. Klein gokje dat het hier 100x beter geregeld is
pi_218292036
In Nederland ben je als eenarmige werkeloze Eritreeër zonder verblijfsvergunning meer dan welkom, als Nederlander in bijvoorbeeld Japan heb je jezelf vooraleerst maar te bewijzen dat je een aanwinst voor de samenleving bent, ben je illegaal in het land mag je de gevangenis in en mag je hopen dat Haruto niet in een geile bui is.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 21:17:59 #247
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218292221
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 20:43 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Lijkt me gewoon onderbouwing bij gegeven te zijn. Jouw “wat een onzin” noem je wel een onderbouwing?
quote:
Zie geen onderbouwing voor deze uitspraak? Is daar ergens onderzoek naar gedaan? Heb je het persoonlijk meegemaakt nadat je meerdere keren naar een ander land verhuisd bent?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 21:21:28 #248
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218292269
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 21:08 schreef UitStraling het volgende:
In Nederland ben je als eenarmige werkeloze Eritreeër zonder verblijfsvergunning meer dan welkom, als Nederlander in bijvoorbeeld Japan heb je jezelf vooraleerst maar te bewijzen dat je een aanwinst voor de samenleving bent, ben je illegaal in het land mag je de gevangenis in en mag je hopen dat Haruto niet in een geile bui is.
Dit vind ik op zich een prima standpunt voor een land. En anders dat je er in ieder geval uit gezet kunt worden als je toch geen aanwinst blijkt.
pi_218292329
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 21:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dit vind ik op zich een prima standpunt voor een land. En anders dat je er in ieder geval uit gezet kunt worden als je toch geen aanwinst blijkt.
Helemaal mee eens ook, snap ook totaal niet dat er op illegaliteit gewoon geen zware straffen en sancties staan, hup opsodemieteren godverdomme, wij zijn een soeverein land.
pi_218294560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 21:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat is in elk land zo, als je geld hebt kan je doen en laten wat je wil. In het ene land wat meer dan de ander. Maar voor de overgrote meerderheid is een verzorgingsstaat zoals Nederland echt wel prima.

Je zou als gewone burger maar naar het ziekenhuis moeten in paraguay. Klein gokje dat het hier 100x beter geregeld is
Paraguay ben ik nooit geweest maar in Brazilië wel.
De publieke zorg is gratis maar daar ga je zieker weg dan dat je binnen komt.
De particuliere zorg daar is beter dan de zorg hier en alsnog goedkoop.
De verzorgingsstaat is aardig aan het afbrokkelen.
Nou is emigreren ook niet voor iedereen weggelegd.
Je moet wel een inkomen hebben natuurlijk.
Ik zou best weg willen maar als ik in het buitenland zit heb ik geen inkomen meer dus ja en ik zit nog met m'n kinderen thuis.
Misschien als ik met pensioen kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')