abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:59:54 #226
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218286091
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]
In mijn ervaring niet. Als je gewoon je best doet om de lokale taal te spreken en je netjes aan de lokale regels en gebruiken houdt zijn zwitsers echt wel vriendelijk. Ben hier al vaak verhuisd en nooit gehad dat zwitserse buren me niet groeten. Sterker nog, iedereen groet elkaar al wandelend op straat als het niet te druk is, ook als je die persoon niet kent.
Wanneer ga jij eens emigreren Kwiew?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 13:00:50 #227
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218286102
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wanneer ga jij eens emigreren Kwiew?
Naar waar?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  dinsdag 22 juli 2025 @ 13:06:26 #228
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218286159
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Naar waar?
lol. Lamaar. Ik heb dat hier ook aan de rand van Rotterdam weliswaar. We begroeten elkaar op straat. Dat is hier de standaard. Het is wel zo dat iedereen me kent en iedereen kende wijlen mijn vader. Dit is gewoon thuis voor me.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 13:46:53 #229
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218286496
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 12:44 schreef Cherni het volgende:

[..]
1 km over de grens met Belgie(Lanaken) en je hebt al een ongekende rompslomp als je in Nederland werkt. En mocht je thuis werken maar het hoofdkantoor ligt in NL kun je de borst nat maken.

Wat voor een rompslomp?
pi_218286528
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zucht. :N
Het is maar mijn ervaring, hoor - maar wel gebaseerd op 20 à 30 jaar aan ervaringen met familie, vrienden en collega's die overal en nergens wonen.

Als er andere ervaringen zijn, bijvoorbeeld van Nederlanders die naar land X zijn verhuisd, echt deel uitmaken van de economie daar (dus niet remote werken voor een Nederlands bedrijf), de taal goed beheersen én opgenomen zijn in de lokale gemeenschap (dus ook vriendschappen met locals hebben), dan lees ik dat graag. Zelf zie of zag ik dat zelden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Joppiez op 22-07-2025 14:02:18 ]
  dinsdag 22 juli 2025 @ 13:57:18 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218286589
Be
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:50 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Is maar mijn ervaring he, maar wel gebaseerd op 20-30 jaar ervaring met familie, vrienden en collega's die overal en nergens wonen.

Als er andere ervaringen zijn, zoals van Nederlanders die naar land x verhuist zijn, ook echt onderdeel uitmaken van de economie van x (remote werken voor Nederland telt ff niet), de taal goed kennen en ook opgenomen zijn daar (dus bevriend zijn met locals enz) vind ik dat leuk om te lezen. Ik zie/zag het zelden :)
Bespaar je de moeite om op die user te reageren.

Zijn bijdragen gaan nooit verder dan reageren op taalfouten en mensen voor nazi uitmaken.

Inhoudelijk gaat het nooit verder dan dat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218286640
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
Be
[..]
Bespaar je de moeite om op die user te reageren.

Zijn bijdragen gaan nooit verder dan reageren op taalfouten en mensen voor nazi uitmaken.

Inhoudelijk gaat het nooit verder dan dat.
Bedankt, StateOfMind! Ik heb mijn reactie verbeterd en grammaticaal helemaal in orde gemaakt *O*
pi_218286919
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat voor een rompslomp?
Belastingen, ziektekosten, pensioen, diverse praktische zaken, ziekte om maar wat te benoemen. Een collega die van Maastricht naar Riemst is verhuisd is tegen gigantische problemen opgelopen mbt thuiswerken, plaatselijke belastingen, pensioen etc.En dan nog allehande details bij zelfbouw en regels.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 22-07-2025 14:40:45 ]
  dinsdag 22 juli 2025 @ 14:58:49 #234
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218287240
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:13 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als het meezit word je als buitenlander geaccepteerd, en dat was het dan. Maar echt gezien worden als een 'national' word je natuurlijk nooit. Nederland is daar ook een perfect voorbeeld van, waar al die (generatie x) Turken, Marokkanen, Surinamers enz gewoon in hun eigen bubbel blijven op een uitzondering na hier en daar.

En Nederlanders in het buitenland doen dat net zo goed trouwens.

Kijk je naar de "beste" landen om naar te emigreren, denk aan bijvoorbeeld Canada, Australië en Nieuw Zeeland, dan word je daar ook wel 'geaccepteerd' maar de locals moeten je eigenlijk niet. Maar zolang je in je expat bubbel leeft (zoals dat normaal ook gaat), dan merk je daar toch niks van.

Het kan mogelijk wel een success worden als je (het liefst voordat je gaat ook) de taal vloeiend of zeer goed spreekt. Ter plekke optrekt met de locale bevolking en je echt initiatief toont. In de praktijk gebeurd dat alleen bijna nooit.
Wat een onzin, waar baseer je dat op?

Oh ik zie het al, van horen zeggen of eigen interpretaties.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_218287653
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Wat een onzin, waar baseer je dat op?

Oh ik zie het al, van horen zeggen of eigen interpretaties.
Ik heb het vermoeden dat ik er kritischer in sta dan jij.
Maakt wat ik zeg natuurlijk geen onzin.
pi_218287673
Als ik wil emigreren naar Portugal (hebben mooi huisje op het oog), en ik wil mijn meubels meenemen (niet alles), heb ik dan een verhuisbedrijf nodig uit Portugal of Nederland? Of allebei? Of hoe zit dat?
  dinsdag 22 juli 2025 @ 15:35:53 #237
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218287702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:33 schreef edejong25 het volgende:
Als ik wil emigreren naar Portugal (hebben mooi huisje op het oog), en ik wil mijn meubels meenemen (niet alles), heb ik dan een verhuisbedrijf nodig uit Portugal of Nederland? Of allebei? Of hoe zit dat?
@Managarm
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218288144
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:33 schreef edejong25 het volgende:
Als ik wil emigreren naar Portugal (hebben mooi huisje op het oog), en ik wil mijn meubels meenemen (niet alles), heb ik dan een verhuisbedrijf nodig uit Portugal of Nederland? Of allebei? Of hoe zit dat?
Mag allebei.
Sterker nog, je mag ook een Poolse, Roemeense of ander land inhuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Candymannetje op 22-07-2025 16:45:06 ]
pi_218288997
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:33 schreef edejong25 het volgende:
Als ik wil emigreren naar Portugal (hebben mooi huisje op het oog), en ik wil mijn meubels meenemen (niet alles), heb ik dan een verhuisbedrijf nodig uit Portugal of Nederland? Of allebei? Of hoe zit dat?
Kan allebei, het ligt er aan waar je koopt. Vaak is het goedkoper om een zeecontainer over te laten komen dan een verhuisbedrijf inschakelen (betekent wel dat alles zelf moet in- en uitladen). Als je er ruimte voor hebt op het terrein dan zou ik dat doen. Ik heb een contact voor je mocht je dat willen, Nederlander met transportbedrijf die van ons de auto naar Nederland heeft gebracht (APK verlopen tijdens Covid) en van kennissen 2 zeecontainers naar Portugal heeft gebracht.

Als je een opknapper koopt op het platteland, hou er dan rekening mee dat de tweedehands markt in het binnenland van Portugal klein en niet goedkoop is, stouw dus als er ruimte over is de zeecontainer vol met tweedehands bouwmaterialen.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 17:00:55 #240
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218289181
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 14:34 schreef Cherni het volgende:

[..]
Belastingen, ziektekosten, pensioen, diverse praktische zaken, ziekte om maar wat te benoemen. Een collega die van Maastricht naar Riemst is verhuisd is tegen gigantische problemen opgelopen mbt thuiswerken, plaatselijke belastingen, pensioen etc.En dan nog allehande details bij zelfbouw en regels.
Dat is geen gigantische rompslomp, gewoon zaken die je moet regelen.
Stel, jij werkt in Nederland en woont in België
Ziektenkostenverzekering is prima geregeld, je gewoon melden bij lokale ziektekostenverzekeraar, krijg je daar een kaart, alle kosten worden doorbelast aan je NL ziektekostenverzekeraar.
Belastingen, lokale betaal je in België, inkomstenbelasting in NL
Pensioen en AOW betaal je gewoon verder in Nederland via werkgever
Echter, als jij thuiswerkt, dan werk je niet in Nederland, dan werk je in België. Dat zal je moeten regelen
Ik vermoed dus dat jouw collega geen ene moer had geregeld en daarna problemen kreeg.
pi_218290226
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:33 schreef edejong25 het volgende:
Als ik wil emigreren naar Portugal (hebben mooi huisje op het oog), en ik wil mijn meubels meenemen (niet alles), heb ik dan een verhuisbedrijf nodig uit Portugal of Nederland? Of allebei? Of hoe zit dat?
Ik zit in Spanje en meeste mensen nemen Nederlands bedrijf, vanwege taal makkelijker en denk ook met verzekeringen. Belangrijk is dat verhuisbedrijf zelf goed verzekerd is, veel cowboys tussen die het voor minder doen. Las net verhaal van zee containers maar je moet wel goed checken of deze wel op je land mag en je moet dan ook weer een kraan huren om te lossen, kost ook geld
life is like a box of chocolates
pi_218290764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:21 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Ik zit in Spanje en meeste mensen nemen Nederlands bedrijf, vanwege taal makkelijker en denk ook met verzekeringen. Belangrijk is dat verhuisbedrijf zelf goed verzekerd is, veel cowboys tussen die het voor minder doen. Las net verhaal van zee containers maar je moet wel goed checken of deze wel op je land mag en je moet dan ook weer een kraan huren om te lossen, kost ook geld
Klopt, je moet wel de juiste bedrijven uitzoeken. Verhuizen naar het buitenland is duur, wij hebben in 2020 ongeveer 4.500 euro betaald (verhuisbedrijf) en die prijs zal een stuk hoger zijn nu.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 20:16:18 #243
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218291251
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:31 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik heb het vermoeden dat ik er kritischer in sta dan jij.
Maakt wat ik zeg natuurlijk geen onzin.
Onderbouw je statement dan gewoon fatsoenlijk, als het geen onzin is.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_218291607
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 20:16 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Onderbouw je statement dan gewoon fatsoenlijk, als het geen onzin is.
Lijkt me gewoon onderbouwing bij gegeven te zijn. Jouw “wat een onzin” noem je wel een onderbouwing?
pi_218291946
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is in landen als Paraguay en Brazilië op vele vlakken beter dan hier.
Ruimte, huisvesting, bevolkingsdichtheid, idiote regels.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar eigenlijk kan je van het voorgenoemde alleen maar genieten als je geld uit Nederland mee neemt.
Dus op afstand werken of pensioen of iets dergelijks.
Als je daar in loondienst gaat werken gaat de lol er snel vanaf.
Ja dat is in elk land zo, als je geld hebt kan je doen en laten wat je wil. In het ene land wat meer dan de ander. Maar voor de overgrote meerderheid is een verzorgingsstaat zoals Nederland echt wel prima.

Je zou als gewone burger maar naar het ziekenhuis moeten in paraguay. Klein gokje dat het hier 100x beter geregeld is
pi_218292036
In Nederland ben je als eenarmige werkeloze Eritreeër zonder verblijfsvergunning meer dan welkom, als Nederlander in bijvoorbeeld Japan heb je jezelf vooraleerst maar te bewijzen dat je een aanwinst voor de samenleving bent, ben je illegaal in het land mag je de gevangenis in en mag je hopen dat Haruto niet in een geile bui is.
graag verwijderen
  dinsdag 22 juli 2025 @ 21:17:59 #247
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218292221
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 20:43 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Lijkt me gewoon onderbouwing bij gegeven te zijn. Jouw “wat een onzin” noem je wel een onderbouwing?
quote:
Het kan mogelijk wel een success worden als je (het liefst voordat je gaat ook) de taal vloeiend of zeer goed spreekt. Ter plekke optrekt met de locale bevolking en je echt initiatief toont. In de praktijk gebeurd dat alleen bijna nooit.
Zie geen onderbouwing voor deze uitspraak? Is daar ergens onderzoek naar gedaan? Heb je het persoonlijk meegemaakt nadat je meerdere keren naar een ander land verhuisd bent?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  dinsdag 22 juli 2025 @ 21:21:28 #248
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218292269
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 21:08 schreef UitStraling het volgende:
In Nederland ben je als eenarmige werkeloze Eritreeër zonder verblijfsvergunning meer dan welkom, als Nederlander in bijvoorbeeld Japan heb je jezelf vooraleerst maar te bewijzen dat je een aanwinst voor de samenleving bent, ben je illegaal in het land mag je de gevangenis in en mag je hopen dat Haruto niet in een geile bui is.
Dit vind ik op zich een prima standpunt voor een land. En anders dat je er in ieder geval uit gezet kunt worden als je toch geen aanwinst blijkt.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_218292329
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 21:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dit vind ik op zich een prima standpunt voor een land. En anders dat je er in ieder geval uit gezet kunt worden als je toch geen aanwinst blijkt.
Helemaal mee eens ook, snap ook totaal niet dat er op illegaliteit gewoon geen zware straffen en sancties staan, hup opsodemieteren godverdomme, wij zijn een soeverein land.
graag verwijderen
pi_218294560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 21:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat is in elk land zo, als je geld hebt kan je doen en laten wat je wil. In het ene land wat meer dan de ander. Maar voor de overgrote meerderheid is een verzorgingsstaat zoals Nederland echt wel prima.

Je zou als gewone burger maar naar het ziekenhuis moeten in paraguay. Klein gokje dat het hier 100x beter geregeld is
Paraguay ben ik nooit geweest maar in Brazilië wel.
De publieke zorg is gratis maar daar ga je zieker weg dan dat je binnen komt.
De particuliere zorg daar is beter dan de zorg hier en alsnog goedkoop.
De verzorgingsstaat is aardig aan het afbrokkelen.
Nou is emigreren ook niet voor iedereen weggelegd.
Je moet wel een inkomen hebben natuurlijk.
Ik zou best weg willen maar als ik in het buitenland zit heb ik geen inkomen meer dus ja en ik zit nog met m'n kinderen thuis.
Misschien als ik met pensioen kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')