abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2025 @ 17:55:18 #181
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218278829
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:35 schreef torentje het volgende:
Toch zijn er hier veel mensen ongelukkig, omdat zij geen koninklijke ontvangst krijgen van de bejaarden en hun trawanten.
Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers en de ballonnen ophangen.
pi_218279516
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 23:13 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik ken zelf iemand die is geëmigreerd naar het buitenland (ver, heel ver). Hij is er hardstikke gelukkig, maar het is nou niet bepaald een land waar de sociale voorzieningen gigantisch goed geregeld zijn. Meneer heeft gelukkig een goed betalende baan en kan zijn broek goed ophouden.

Ik kan het mij ook wel indenken. Mensen geven gewoon geen ene ruk meer om elkaar. Ik ken de meeste van mijn buren niet eens; ja, van "hallo" en "dag" in het trappenhuis, maar meer ook niet. De maatschappij is gewoon extreem induhvidualistisch geworden. Om eerlijk te zijn staat mij dat helemaal niet aan.

Daarnaast maakt onze regering er al decennia een zootje van. Laat ze eerst het woningterkort en de maatschappelijke ontwrichting maar eens aanpakken. Sociale controle is zo goed als weg en dat heeft zijn gevolgen, die alleen maar erger worden.

Ik vind het niet gek dat veel jongeren hier weg willen: er is hier nauwelijks nog een maatschappij.
Er is geen woningtekort, er is een financieringsprobleem veroorzaakt door destructief beleid van de ECB.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218279578
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
life is like a box of chocolates
  maandag 21 juli 2025 @ 19:34:51 #184
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218279713
Hoe zit het met een eventuele terugkeer? Want geen huis, geen inkomen, niks.
  maandag 21 juli 2025 @ 20:14:40 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218280114
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Want geen huis, geen inkomen, niks.
Voor anderen is dat juist een reden om weg te gaan
  maandag 21 juli 2025 @ 20:18:09 #186
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218280152
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Voor anderen is dat juist een reden om weg te gaan
Nou, een inkomen heb je hier altijd toch wel. Maar geen woning dat klopt.

Maar stel dat een familie terug wil komen, hoe moet dat? Kan dat eigenlijk wel?
  maandag 21 juli 2025 @ 20:45:51 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218280402
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2025 20:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou, een inkomen heb je hier altijd toch wel. Maar geen woning dat klopt.

Maar stel dat een familie terug wil komen, hoe moet dat? Kan dat eigenlijk wel?
vliegticket kopen, tijdelijke woonruimte huren (vakantiepark?) baan zoeken?
  maandag 21 juli 2025 @ 20:52:10 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218280452
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
vliegticket kopen, tijdelijke woonruimte huren (vakantiepark?) baan zoeken?
Die woonruimte zal giga duur zijn. Vakantieparken die zullen vol zitten. Dus woonruimte wordt een aardige kostenpost.
  maandag 21 juli 2025 @ 21:44:15 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218280910
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er is geen woningtekort, er is een financieringsprobleem veroorzaakt door destructief beleid van de ECB.
Ik lees dezelfde klachten over onbetaalbare huizen van mensen die in landen wonen die niet onder de ECB vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218281020
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:19 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
Als je werkt in bovengenoemde landen is het mogelijk allemaal prima. Maar zonder werk zit je beter in Nederland of bij ziekte. Uiteraard zolang het duurt. Als je in Nederland als tweeverdiener werkt met bijde een modaal inkomen is het ook lang niet zo slecht. Ik heb in het verldeden in diverse andere landen gewerkt met name in Duitlsand en Frankrijk(was minder vanwege taal). Prima tijd gehad maar niet om er te wonen.
pi_218281101
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 21:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik lees dezelfde klachten over onbetaalbare huizen van mensen die in landen wonen die niet onder de ECB vallen.
Die dus veelal ook leven onder Centrale Banken die zelfde trucje deden, daarnaast konden grote kapitaal investeerders op andere plekken natuurlijk ook tegen dat zelfde geld lenen bij de ECB. Kortom denk dat wel vrij duidelijk is dat het niet aan het bouwen ligt als ik de zelfde verhalen hoor van collegas in Vietnam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218281603
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat denk je van: Japan? Zuid Korea? Taiwan? Singapore?
En wat bedoel je met beter geregeld voor de bevolking? Een overheid die zich overal mee bemoeit?
Singapore is een autocratie, in japan mag je je letterlijk doodwerken, korea en japan hebben iedere dag te maken met een oorlogsdreiging waar je u tegen zegt.

Dat noem ik geen prettigere landen om in te wonen dan in Nederland :)
pi_218281615
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:19 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
Mja zwitserland zou kunnen, ken niemand die daar woont dus geen idee of het ook daadwerkelijk beter is daar of gewoon vergelijkbaar met hier
pi_218281661
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 22:51 schreef 111210 het volgende:

[..]
Singapore is een autocratie, in japan mag je je letterlijk doodwerken, korea en japan hebben iedere dag te maken met een oorlogsdreiging waar je u tegen zegt.

Dat noem ik geen prettigere landen om in te wonen dan in Nederland :)
Nog niet misschien dat ik daar ooit zou willen wonen.In Zuid-Korea krijg je gratis een cursus hoe het voelt om zelfmoord te plegen. Dan weet je het wel. Een gore prestatie maatschappij. Werken prima en nog hard ook, maar in boven genoemde landen is het ver over de top.
pi_218281677
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 22:54 schreef 111210 het volgende:

[..]
Mja zwitserland zou kunnen, ken niemand die daar woont dus geen idee of het ook daadwerkelijk beter is daar of gewoon vergelijkbaar met hier
Nou ja, Zwitserland mijn favoriete land om met vakantie te gaan en het lijkt mij een prima land om er te wonen. Maar hoe, dat is dan de vraag. Of je moet een geweldige baan daar vinden of een gigantisch vermogen hebben. Mocht je daar zonder werk komen te zitten is het nog maar de vraag hoe geweldig het is zonder de Zitserse nationaliteit die je daar niet zomaar krijgt.
pi_218281748
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Emigreren naar de grens van Duitsland of Belgie om vervolgens alles alsnog in Nederland te doen vind ik niet echt emigreren.

Aan emigrerende lui die het hier niet zien zitten denk ik aan landen in Zuid Amerika, las laatst dat Paraguay en Argentinie relatief populair zijn.

Geen idee wat daar allemaal beter is dan hier, maar ik denk op het weer en misschien het Latijnse gevoel na niet veel.

Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
Dat het niet beter is voor de bevolking wilt niet zeggen dat het niet beter kan zijn voor het individu. De infrastructuur zal misschien minder zijn, maar als je je een dikke 4X4 kunt veroorloven, maakt dat niet zoveel uit. Idem met gezondheidszorg, in veel ontwikkelingslanden is dat privaat beschikbaar van hoge kwaliteit voor relatief lage kosten.
Waar veel mensen ook weinig bij still staan zijn de familie en vrienden die je dan veel minder ziet, en dat je vakantiedagen op moet gaan offeren om familie te zien, als je nog aan het werk bent. Kerst bij familie wordt een dure aangelegenheid dan. Wil je nog een tweede keer in het jaar langs bij familie, dan kost je dat zomaar weer een vakantie. Maar tijdens vakantie bij familie langsgaan, is lang niet altijd echt vakantie.
pi_218281779
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:19 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zwitserland denk ik en een boel Scandinavische landen, misschien zelfs omringende landen. Zo goed is het ook weer niet geregeld in Nederland, tijden niet meer
In Zwitserland is een boel goed geregeld. Ga je op vakantie, breng je trein abbo naar het station, haal het op als je terug bent, en je krijgt de tijd dat je weg was teruggestort. Maar probeer daar eens een huis te kopen, dan moet je vaak 50% cash op tafel leggen. En als je je vuilniszak een half uurtje te vroeg aan de straat zet kun je een boete verwachten, buren zullen klagen als na achten eens geluid maakt, of als je gaat verhuizen en er een verhuisbusje in de straat staat, en verwacht niet dat ze je de eerste 5 jaar zullen groeten. En het pensioenstelsel is daar zo gegeregeld dat hoe ouder je bent, hoe lastiger het zal zijn een baan te vinden, omdat de werkgever dan veel meer pensioen moet bijdragen.
De Scandinavische landen zijn denk ik wel beter geregeld, maar reteduur, en je betaalt er (flink) meer belasting. Overigens zou ik dat laatste niet erg vinden, als er zo mee omgegaan wordt zoals in Scandinavie.

Dat het in Nederland niet zo goed geregeld is (volgens jou), betekent niet dat het elder beter geregeld is.
pi_218281903
Ik zou echt nooit in Zwitserland willen wonen. Genoeg verhalen daar gehoord dat je als buitenlander nooit onderdeel uit zult kunnen maken van de maatschappij, ook al woon je er 20 jaar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218281947
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 00:24 schreef Barbusse het volgende:
Ik zou echt nooit in Zwitserland willen wonen. Genoeg verhalen daar gehoord dat je als buitenlander nooit onderdeel uit zult kunnen maken van de maatschappij, ook al woon je er 20 jaar.
Dat is overal zo.
pi_218282469
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 23:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat het niet beter is voor de bevolking wilt niet zeggen dat het niet beter kan zijn voor het individu. De infrastructuur zal misschien minder zijn, maar als je je een dikke 4X4 kunt veroorloven, maakt dat niet zoveel uit. Idem met gezondheidszorg, in veel ontwikkelingslanden is dat privaat beschikbaar van hoge kwaliteit voor relatief lage kosten.
Waar veel mensen ook weinig bij still staan zijn de familie en vrienden die je dan veel minder ziet, en dat je vakantiedagen op moet gaan offeren om familie te zien, als je nog aan het werk bent. Kerst bij familie wordt een dure aangelegenheid dan. Wil je nog een tweede keer in het jaar langs bij familie, dan kost je dat zomaar weer een vakantie. Maar tijdens vakantie bij familie langsgaan, is lang niet altijd echt vakantie.
Of te wel als je heel veel geld hebt is het overal wel prima vertoeven.
pi_218282773
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 23:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Dat het in Nederland niet zo goed geregeld is (volgens jou), betekent niet dat het elder beter geregeld is.
Ach dit zijn van die typisch nederlandse kortzichtige boertjes die op all inclusief vakanties gaan niet van het resort af komen maar toch daarom denken te weten hoe de wereld werkt maar keer op keer hier demonstreren geen flauw benul van het functioneren van andere landen te hebben. :D
  dinsdag 22 juli 2025 @ 07:45:10 #202
22565 asco
Los in deze tent
pi_218282896
Echt ver weg kan, maar zonder een groot eigen vermogen zou ik er niet aan beginnen.

Maar nét over de grens gaan wonen zou ik als ik weer jong zou zijn zo weer doen net als in 2005.
Dat heeft me financieel een hoop geld opgeleverd inclusief een mooi vrijstaand nieuwbouwhuis. _O_

En nee, het is niet voor iedereen weggelegd want zelfs een paar kilometer over de grens gaan wonen levert een enorme rompslomp met zich mee. :)
pi_218283491
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 06:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Als Nederland zo kut is, waarom komen hier dan zo gigantisch veel expats wonen en werken?
Blijkbaar is het in andere landen net zo kut of kutter.
Omdat die expats allerlei financiële voordelen krijgen.
pi_218283710
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Emigreren naar de grens van Duitsland of Belgie om vervolgens alles alsnog in Nederland te doen vind ik niet echt emigreren.

Aan emigrerende lui die het hier niet zien zitten denk ik aan landen in Zuid Amerika, las laatst dat Paraguay en Argentinie relatief populair zijn.

Geen idee wat daar allemaal beter is dan hier, maar ik denk op het weer en misschien het Latijnse gevoel na niet veel.

Idem met Azie, zou geen enkel land kunnen opnoemen waar alles beter geregeld is voor de bevolking dan in Nederland.
Het is in landen als Paraguay en Brazilië op vele vlakken beter dan hier.
Ruimte, huisvesting, bevolkingsdichtheid, idiote regels.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar eigenlijk kan je van het voorgenoemde alleen maar genieten als je geld uit Nederland mee neemt.
Dus op afstand werken of pensioen of iets dergelijks.
Als je daar in loondienst gaat werken gaat de lol er snel vanaf.
pi_218283719
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 08:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Eerlijk zeggen, zou je haar doen?
Verder lijkt me dat je met 3 ton aan spaargeld echt wel een huis moet kunnen kopen, al dan niet deels gefinancierd met een hypotheek van 2 ton.
Ja, maar niet binnen de ring, want een Starbucks en een hippe fitness van 100 euro/maand zijn wel noodzakelijk, uiteraard.
pi_218283808
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe zit het met een eventuele terugkeer? Want geen huis, geen inkomen, niks.
Achteraan aansluiten en eigen geld eerst op dan bijstand of werken en geen idee waar je kan wonen. Ken mensen die blut uit Spanje vertrokken en ergens een woning kregen in Overijssel dacht ik, dus niet zo populair
life is like a box of chocolates
pi_218284657
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is in landen als Paraguay en Brazilië op vele vlakken beter dan hier.
Ruimte, huisvesting, bevolkingsdichtheid, idiote regels.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Brazilië 27.3 moorden per 100.000 inwoners van Nederland met 0.9 per 100.000

Op het vlak veiligheid in ieder geval niet.
pi_218285026
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 01:01 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is overal zo.
Valt wel mee, maar in Zwitserland is het wel extreem. Vriendin van me woont er ongeveer 20 jaar nu, heeft ook een Zwitsers paspoort al jaren. Maar het duurde letterlijk 5 jaar voor haar buren haar groetten in het trappenhuis, en dan woont ze nog in een klein stadje ook.
Pas je je aan, dan pas je erin, maar in Zwitserland gaat dat een stuk stroever dan in veel andere landen.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:00:35 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218285048
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 10:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Valt wel mee, maar in Zwitserland is het wel extreem. Vriendin van me woont er ongeveer 20 jaar nu, heeft ook een Zwitsers paspoort al jaren. Maar het duurde letterlijk 5 jaar voor haar buren haar groetten in het trappenhuis, en dan woont ze nog in een klein stadje ook.
Pas je je aan, dan pas je erin, maar in Zwitserland gaat dat een stuk stroever dan in veel andere landen.
Klopt dat? @kwiwi
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218285073
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is in landen als Paraguay en Brazilië op vele vlakken beter dan hier.
Ruimte, huisvesting, bevolkingsdichtheid, idiote regels.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar eigenlijk kan je van het voorgenoemde alleen maar genieten als je geld uit Nederland mee neemt.
Dus op afstand werken of pensioen of iets dergelijks.
Als je daar in loondienst gaat werken gaat de lol er snel vanaf.
Ruimte en bevolkingsdichtheid hangen nogal samen met elkaar, en huisvesting moet je eigenlijk bekijken vanuit een lokaal salaris, en niet vanuit je huidige situatie. Dat je in Paraguay meer huis krijgt voor hetzelfde geld als hier, wilt niet zeggen dat de huisvesting daar beter is. Als een gemiddeld huis daar 3x goedkoper is, maar een gemiddeld salaris 5x zo laag, dan is de situatie in Nederland toch beter.
En idiote regels....die heb je vrijwel overal (misschien niet in Djibouti ofzo), alleen besef je je dat als buitenstaander niet zo snel, omdat je niets met die regels te maken hebt als toerist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')