Hollanders zijn mijn culturele achtergrond sowieso niet. Nederlanders wel, en ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Voor wie emigreert: bedenk wel dat als je daar oud en verward wordt, je wel met mensen zit met een hele andere culturele achtergrond. Geen Hollanders.
Migreren is met name interessant voor de subcategorie die geld gespaard heeft en eigenlijk te weinig heeft om in Nederland direct een huis te kunnen kopen. Heb je bijvoorbeeld 1-2 ton gespaard dan kun je in een hele resem landen direct een huis afrekenen zonder hypotheek.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap dat best dat jongeren deze gedachte hebben. Deze huizencrisis gaat nog jaren aanslepen (gaat het ooit opgelost worden?) en de meesten willen niet tot hun 25e/30e thuis wonen. Dus wat doe je dan, je gaat je horizon verbreden. Heeft niks met klagen te maken.
quote:Op zondag 20 juli 2025 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..] ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
Aan de andere kant, als je daar dement bent krijg je het iig niet mee.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hollanders zijn mijn culturele achtergrond sowieso niet. Nederlanders wel, en ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
Feodalismequote:Op zondag 20 juli 2025 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of in ieder geval een naheffing krijgen voor alle voorzieningen, die gratis genoten zijn. Paspoort inleveren totdat er betaald is.
Kretologie.quote:
Dat is wel het minste ja. Twintig jaar lang alles betaald krijgen en tegen de tijd dat je wat kan terugdoen voor de samenleving de benen nemen. Stelletje ondankbare honden.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of in ieder geval een naheffing krijgen voor alle voorzieningen, die gratis genoten zijn. Paspoort inleveren totdat er betaald is.
quote:
quote:Op zondag 20 juli 2025 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik eet mijn paasei altijd op. Daar is het voor. Het is geen Fabergé ei om naar te kijken.quote:Op zondag 20 juli 2025 19:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
Echt, jij moet eens naar je paasei laten kijken
Blijf jij maar lekker uitkijken op je plissé-gordijnen.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hollanders zijn mijn culturele achtergrond sowieso niet. Nederlanders wel, en ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
Ik heb aan allevier de kanten van mijn huis ramen en aan 2 van de 4 kanten vrij uitzicht, als in geen buurhuis waar ik tegenaan kijk, dus ja, ik vermaak me prima met mijn plisségordijnen.quote:Op zondag 20 juli 2025 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker uitkijken op je plissé-gordijnen.
Eens een snob, altijd een snob.quote:Op zondag 20 juli 2025 20:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb aan allevier de kanten van mijn huis ramen en aan 2 van de 4 kanten vrij uitzicht, als in geen buurhuis waar ik tegenaan kijk, dus ja, ik vermaak me prima met mijn plisségordijnen.
quote:Op zondag 20 juli 2025 20:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar godzijdank geen jaloerse Hollander.
Huh?quote:Op zondag 20 juli 2025 20:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar godzijdank geen jaloerse Hollander.
Ja, daarom dat het bij de meesten ook blijft bij dagdromen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik denk persoonlijk wel dat er te makkelijk word gedacht over emigratie.
Het is niet even zomaar het vliegtuig pakken.
Je zal eerst moeten lijken of je in aanmerking komt, als je al een beroep hebt waar in dat land een overschot aan is kan je het al shaken.
Daarna zal je een woning moeten regelen en af en toe op en meer moeten reizen om te tekenen en te kijken of het huis ook wel werkelijk bestaat.
Je moet ook een minimaal netwerk oprichten van mensen en instanties die je helpen.
En last but not least je moet er zeker van zijn dat je daar je eigen broek op kunt houden. WW en bijstand zijn niet in ieder land zo vanzelsprekend fijn geregeld.
En dan hebben we het nog niet eens over acceptatie en taalbarrières.
In dromen en fantasieën zit altijd alles mee.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daarom dat het bij de meesten ook blijft bij dagdromen.
quote:Op zondag 20 juli 2025 21:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daarom dat het bij de meesten ook blijft bij dagdromen.
Waarom zo negatief over mensen die het lef wel hebben?quote:Op zondag 20 juli 2025 22:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
In dromen en fantasieën zit altijd alles mee.
Daar ben ik niet negatief over. Respect voor wie het probeert. Ik stel alleen dat er verschil is tussen roepen dat je gaat emigreren en daadwerkelijk emigreren.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
Waarom zo negatief over mensen die het lef wel hebben?
Houd ik iemand tegen?quote:Op zondag 20 juli 2025 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
Waarom zo negatief over mensen die het lef wel hebben?
Ik heb aan alle kanten luxe buren, het voordeel is wel dat ik zelf niet hoef te stokenquote:Op zondag 20 juli 2025 20:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb aan allevier de kanten van mijn huis ramen en aan 2 van de 4 kanten vrij uitzicht, als in geen buurhuis waar ik tegenaan kijk, dus ja, ik vermaak me prima met mijn plisségordijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |