abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2025 @ 17:59:41 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218271077
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Voor wie emigreert: bedenk wel dat als je daar oud en verward wordt, je wel met mensen zit met een hele andere culturele achtergrond. Geen Hollanders.
Hollanders zijn mijn culturele achtergrond sowieso niet. Nederlanders wel, en ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 juli 2025 @ 18:03:12 #152
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218271094
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap dat best dat jongeren deze gedachte hebben. Deze huizencrisis gaat nog jaren aanslepen (gaat het ooit opgelost worden?) en de meesten willen niet tot hun 25e/30e thuis wonen. Dus wat doe je dan, je gaat je horizon verbreden. Heeft niks met klagen te maken.
Migreren is met name interessant voor de subcategorie die geld gespaard heeft en eigenlijk te weinig heeft om in Nederland direct een huis te kunnen kopen. Heb je bijvoorbeeld 1-2 ton gespaard dan kun je in een hele resem landen direct een huis afrekenen zonder hypotheek.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 20 juli 2025 @ 18:04:35 #153
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_218271098
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:59 schreef Leandra het volgende:

[..] ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
_O-
  zondag 20 juli 2025 @ 18:15:25 #154
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218271176
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hollanders zijn mijn culturele achtergrond sowieso niet. Nederlanders wel, en ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
Aan de andere kant, als je daar dement bent krijg je het iig niet mee.

Daar te moeten leven als je helder van geest bent lijkt me nog veel erger 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 20 juli 2025 @ 18:37:21 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218271303
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of in ieder geval een naheffing krijgen voor alle voorzieningen, die gratis genoten zijn. Paspoort inleveren totdat er betaald is.
Feodalisme
  zondag 20 juli 2025 @ 18:48:34 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218271372
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 18:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Feodalisme
Kretologie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 20 juli 2025 @ 18:54:34 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218271403
Nederlanders die emigreren zijn bovengemiddeld hoog opgeleid en welvarend, een ‘braindrain’—het verlies van talent uit de Nederlandse economie. Mensen die wat willen bereiken en ondernemen.
Immigranten die naar Nederland immigreren zijn in doorsnee laag opgeleid, kennismigranten zijn een laag aandeel

https://www.cpb.nl/system(...)miek-en-migratie.pdf

Lijkt mij dat in Nederland het verkeerde beleid gevoerd wordt. Kansrijken bestraffen en kansarmen belonen.
  zondag 20 juli 2025 @ 19:11:09 #158
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_218271506
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of in ieder geval een naheffing krijgen voor alle voorzieningen, die gratis genoten zijn. Paspoort inleveren totdat er betaald is.
Dat is wel het minste ja. Twintig jaar lang alles betaald krijgen en tegen de tijd dat je wat kan terugdoen voor de samenleving de benen nemen. Stelletje ondankbare honden.

Bovendien kunnen we deze jongeren helemaal niet missen, we gaan ze hard nodig hebben voor de ouderenzorg.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 20 juli 2025 @ 19:18:10 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218271565
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Kretologie.
:')
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of in ieder geval een naheffing krijgen voor alle voorzieningen, die gratis genoten zijn. Paspoort inleveren totdat er betaald is.
_O- _O- _O-
Echt, jij moet eens naar je paasei laten kijken
  zondag 20 juli 2025 @ 19:28:15 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218271627
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 19:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
:')
[..]
_O- _O- _O-
Echt, jij moet eens naar je paasei laten kijken
Ik eet mijn paasei altijd op. Daar is het voor. Het is geen Fabergé ei om naar te kijken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 20 juli 2025 @ 19:50:29 #161
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218271758
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 17:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hollanders zijn mijn culturele achtergrond sowieso niet. Nederlanders wel, en ik moet er idd niet aan denken in Noord- of Zuid-Holland dement te worden.
Blijf jij maar lekker uitkijken op je plissé-gordijnen.
  zondag 20 juli 2025 @ 20:20:32 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218271982
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 19:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Blijf jij maar lekker uitkijken op je plissé-gordijnen.
Ik heb aan allevier de kanten van mijn huis ramen en aan 2 van de 4 kanten vrij uitzicht, als in geen buurhuis waar ik tegenaan kijk, dus ja, ik vermaak me prima met mijn plisségordijnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 juli 2025 @ 20:36:04 #163
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218272058
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 20:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb aan allevier de kanten van mijn huis ramen en aan 2 van de 4 kanten vrij uitzicht, als in geen buurhuis waar ik tegenaan kijk, dus ja, ik vermaak me prima met mijn plisségordijnen.
Eens een snob, altijd een snob. ;)
  zondag 20 juli 2025 @ 20:44:11 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218272101
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 20:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Eens een snob, altijd een snob. ;)
Maar godzijdank geen jaloerse Hollander.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218272198
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 20:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar godzijdank geen jaloerse Hollander.
:D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 20 juli 2025 @ 21:01:33 #166
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218272251
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 20:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar godzijdank geen jaloerse Hollander.
Huh?
pi_218272766
WaAr?
pi_218273038
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik denk persoonlijk wel dat er te makkelijk word gedacht over emigratie.
Het is niet even zomaar het vliegtuig pakken.
Je zal eerst moeten lijken of je in aanmerking komt, als je al een beroep hebt waar in dat land een overschot aan is kan je het al shaken.
Daarna zal je een woning moeten regelen en af en toe op en meer moeten reizen om te tekenen en te kijken of het huis ook wel werkelijk bestaat.
Je moet ook een minimaal netwerk oprichten van mensen en instanties die je helpen.
En last but not least je moet er zeker van zijn dat je daar je eigen broek op kunt houden. WW en bijstand zijn niet in ieder land zo vanzelsprekend fijn geregeld.

En dan hebben we het nog niet eens over acceptatie en taalbarrières.
Ja, daarom dat het bij de meesten ook blijft bij dagdromen.
  zondag 20 juli 2025 @ 22:04:52 #169
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218273155
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 21:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, daarom dat het bij de meesten ook blijft bij dagdromen.
In dromen en fantasieën zit altijd alles mee.
  zondag 20 juli 2025 @ 22:08:23 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218273179
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 21:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, daarom dat het bij de meesten ook blijft bij dagdromen.
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2025 22:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
In dromen en fantasieën zit altijd alles mee.
Waarom zo negatief over mensen die het lef wel hebben?
pi_218273185
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Waarom zo negatief over mensen die het lef wel hebben?
Daar ben ik niet negatief over. Respect voor wie het probeert. Ik stel alleen dat er verschil is tussen roepen dat je gaat emigreren en daadwerkelijk emigreren.
  zondag 20 juli 2025 @ 22:21:22 #172
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218273243
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Waarom zo negatief over mensen die het lef wel hebben?
Houd ik iemand tegen?
pi_218273449
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 20:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb aan allevier de kanten van mijn huis ramen en aan 2 van de 4 kanten vrij uitzicht, als in geen buurhuis waar ik tegenaan kijk, dus ja, ik vermaak me prima met mijn plisségordijnen.
Ik heb aan alle kanten luxe buren, het voordeel is wel dat ik zelf niet hoef te stoken ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 20 juli 2025 @ 23:13:43 #174
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_218273528
Ik ken zelf iemand die is geëmigreerd naar het buitenland (ver, heel ver). Hij is er hardstikke gelukkig, maar het is nou niet bepaald een land waar de sociale voorzieningen gigantisch goed geregeld zijn. Meneer heeft gelukkig een goed betalende baan en kan zijn broek goed ophouden.

Ik kan het mij ook wel indenken. Mensen geven gewoon geen ene ruk meer om elkaar. Ik ken de meeste van mijn buren niet eens; ja, van "hallo" en "dag" in het trappenhuis, maar meer ook niet. De maatschappij is gewoon extreem induhvidualistisch geworden. Om eerlijk te zijn staat mij dat helemaal niet aan.

Daarnaast maakt onze regering er al decennia een zootje van. Laat ze eerst het woningterkort en de maatschappelijke ontwrichting maar eens aanpakken. Sociale controle is zo goed als weg en dat heeft zijn gevolgen, die alleen maar erger worden.

Ik vind het niet gek dat veel jongeren hier weg willen: er is hier nauwelijks nog een maatschappij.
  zondag 20 juli 2025 @ 23:17:21 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218273554
Als je weggaat, bedenk je dan, je kan niet "terugkomen" naar dat wat je verlaten hebt. Jij veranderd, en dat wat je achterlaat veranderd. Als je na een aantal jaar weer naar Nederland gaat, ga je opnieuw weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')