SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ouwe flaneerpijpquote:
Held!quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk waar ken ik jouw naam toch van. Maar weet het al weer. Ben ook enorme Twin Peaksfan.
Ja heb die vast vooruit gestuurdquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eindelijk de zon vandaag weer te zienwat heb ik haar gemist!
Dankje die had ik wel even nodig 🥰quote:
They've got a cherry pie that'll kill yaquote:Op woensdag 9 juli 2025 19:53 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Held!
Ik ga in de vakantie weer eens beginnen om het met mijn oudste te kijken. Die is nu 12 en ik was ook 12 toen ik het voor eerst keek (en er destijds niet van kon slapen)
Dale Cooper: Harry, I’m going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don’t plan it, don’t wait for it, just let it happen. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair or two cups of good hot black coffee. Like this.
Sheriff Truman: A present? Like Christmas?
Dale Cooper: [Taking a sip] Ah, man that hits the spot. Nothing like a great cup of black coffee.
Black as a starless night.quote:Op woensdag 9 juli 2025 19:53 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Held!
Ik ga in de vakantie weer eens beginnen om het met mijn oudste te kijken. Die is nu 12 en ik was ook 12 toen ik het voor eerst keek (en er destijds niet van kon slapen)
Dale Cooper: Harry, I’m going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don’t plan it, don’t wait for it, just let it happen. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair or two cups of good hot black coffee. Like this.
Sheriff Truman: A present? Like Christmas?
Dale Cooper: [Taking a sip] Ah, man that hits the spot. Nothing like a great cup of black coffee.
Gewoon erin duiken, aanhouder wintquote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:04 schreef RamboDirk het volgende:
Ik kijk al een aantal dagen tegen een afgedekt zwembad aan. Erg jammer
Volgens juffrouw Jetten zouden we iedere dag een duik kunnen nemen tijdens de nieuw Nederlandse zomers. Erg jammer
Het is idd vies, goor, grauw tyfusweer de hele tijd. Mijn splinternieuwe zonnebril heb ik nog niet eens hoeven gebruiken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:19 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben blij dat het geen voorspelde 26 graden is maar hele dag bewolking en gisteren zelfs motregen doet mij jullie in niet noord-oost Nederland willen slaan.![]()
Maar.. in de avond hebben wij ook zon hoor!
En elke nacht is het prachtig mooi weer.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is idd vies, goor, grauw tyfusweer de hele tijd. Mijn splinternieuwe zonnebril heb ik nog niet eens hoeven gebruiken.
Gelukkig hebben mijn Antwerpse schoonouders ons uitgenodigd het weekend bij hen door te brengen, omdat het daar volop zon is.
En over twee weken naar Zuid-Frankrijk, lekker naar de hitte. Alles beter dan deze grafzomer!
Vandaag en gisteren gewoon de winterjas aan van en naar werk. Zolang de R of de I nog in de maand zit, blijft de leren winterjas mooi aan.
O ja, we hebben nog een offerte liggen voor airco in huis. Maar we zien ervan af, omdat het in Assen nooit warmer wordt dan 20 graden
Weer een pareltje, Djeez.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:27 schreef Djeez het volgende:
Zo, net mijn gehele zomergarderobe op Vinted gezet. Ben er helemaal klaar mee, deze 'heetste zomer des doods aller tijden'. We zijn al halverwege de zomer, maar nog geen dag moment boven 30 graden gehad
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:27 schreef Djeez het volgende:
We zijn al halverwege de zomer, maar nog geen dag moment boven 30 graden gehad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:35 schreef RamboDirk het volgende:
blij dat het zwembad staat, ranzig benauwd weer
quote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:38 schreef RamboDirk het volgende:
geer en goor benauwdEen vijfluik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Altijd blijven acclimatiserenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:09 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Een vijfluik.
[ afbeelding ]
Liever een doorweekte onderbroek van geiligheid bij de vrouw.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:49 schreef Evangelion het volgende:
Van die doorweekte onderbroeken na het sporten omdat alles van je dry tech shirtje afglijdt
Wij zijn niet zo gek om daarvoor te kiezen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:14 schreef dick_laurent het volgende:
Jullie weten niet wat benauwd is stelletje wijven.
Probeer eens elke dag 34 graden met tegen de 68% luchtvochtigheid.
[ afbeelding ]
Daar lachen ze in sommige delen van de wereld omquote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:14 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Waar?????quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:14 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk doe-weer!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar lachen ze in sommige delen van de wereld om
Irak pluim (via weerwoord)
[ afbeelding ]
Lekker 51/52 graden overdag![]()
Snachts een chille 35.
Da's een beste hittegolf.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Snachts een chille 35.
Hier kan je toch niet in levenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Snachts een chille 35.
Alles went, zelfs een tent...quote:
Dat zal dan aanvoelen alsof je een föhn op de warme stand in je gezicht laat blazen. Niet erg prettig.quote:Op zondag 13 juli 2025 00:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Da's een beste hittegolf.Zal ook wel kurkdroog zijn, met een luchtvochtigheid van 10% ofzo.
Oktober t/m maart is daar natuurlijk wel veel beter. Temperatuur altijd dubbele cijfers en veel meer zon dan die standaard treurnis hier.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 06:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wij zijn niet zo gek om daarvoor te kiezen.
Valt wel mee. Je verblijft meestal niet langer dan 20/30 seconde buiten daar. Er loopt niemand. Alles speelt zich binnen af daar in de zomer.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Schijnt overigens in oliestaten als Dubai en Qatar vrij normaal te zijn om de airco gewoon op standje turbo turbo te zetten 18 graden ofzo terwijl het buiten doodleuk 45 graden is.
Wat een klap moet dat dan wel niet zijn als je buiten binnen en vice versa gaat
En van april tot september is het kut. 50/50 dus.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oktober t/m maart is daar natuurlijk wel veel beter. Temperatuur altijd dubbele cijfers en veel meer zon dan die standaard treurnis hier.
Van het ene naar het andere uiterste.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:17 schreef Wereldgozer het volgende:
Pollen en dat drukkende benauwde weer
Niet vooruit te branden![]()
Wintergod
Wat een gejank. @alpeko en ik staan gewoon op de tennisbaan.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:17 schreef Wereldgozer het volgende:
Pollen en dat drukkende benauwde weer
Niet vooruit te branden![]()
Wintergod
Is @alpeko een tennisser? Genot.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat een gejank. @:alpeko en ik staan gewoon op de tennisbaan.
Dat staat er niet.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:12 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Is @:alpeko een tennisser? Genot.
Graag even de speelsterkte posten
Kunnen ook gewoon op de tennisbaan staan en bier drinkenquote:
Schuld van Ruttequote:Op zondag 13 juli 2025 18:53 schreef Evangelion het volgende:
Voorspellingen: Lage 20ers, regen en wolken.
FLOPZOMER
Dan hadden we jou zeker uitgenodigd.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kunnen ook gewoon op de tennisbaan staan en bier drinken
Is er iets veranderd? Zou toch zweren dat ik paar dagen geleden zag dat het nu 1.5 week lang 28+ zou worden?quote:Op zondag 13 juli 2025 14:41 schreef INViCTuS het volgende:
En zo heeft de natuur toch weer genoeg water
[ x ]
Toen was geluk heel gewoonquote:Op zondag 13 juli 2025 18:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
Is er iets veranderd? Zou toch zweren dat ik paar dagen geleden zag dat het nu 1.5 week lang 28+ zou worden?
Worden elke keer lekker gemaakt met een dode mus.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
Is er iets veranderd? Zou toch zweren dat ik paar dagen geleden zag dat het nu 1.5 week lang 28+ zou worden?
Buienradar heeft zowel een terugkijk- als regensompagina, maar om de een of andere reden verschijnen die pas in het menu als je eerst op +3 (of een andere duur) vooruitkijken hebt gedrukt.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:58 schreef summer2bird het volgende:
Is er misschien ook een website die laat zien of het geregend heeft afgelopen 24 uur? De websites die ik ken kunnen alleen voorruit kijken
Top dankje, is geluktquote:Op zondag 13 juli 2025 19:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Buienradar heeft zowel een terugkijk- als regensompagina, maar om de een of andere reden verschijnen die pas in het menu als je eerst op +3 (of een andere duur) vooruitkijken hebt gedrukt.Anders zit het nog verborgen achter een paar andere knoppen (verwachtingen, neerslag).
Midden start toch vrijdag? Zaterdag en zondag 25 en 28 graden hier.quote:Op zondag 13 juli 2025 19:33 schreef mitt het volgende:
Wat is dit voor schijtweer wat voorspeld wordt volgende week.
(Start vakantie midden)
Dagen erna regen met laag in de 20. Dat is geen start van de zomerquote:Op zondag 13 juli 2025 19:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Midden start toch vrijdag? Zaterdag en zondag 25 en 28 graden hier.
Oh, tot zover ging mijn app niet.quote:Op zondag 13 juli 2025 19:42 schreef mitt het volgende:
[..]
Dagen erna regen met laag in de 20. Dat is geen start van de zomer
Staat gewoon in de OP.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:58 schreef summer2bird het volgende:
Is er misschien ook een website die laat zien of het geregend heeft afgelopen 24 uur? De websites die ik ken kunnen alleen voorruit kijken
Zo je hebt er zin inquote:Op zondag 13 juli 2025 18:53 schreef Evangelion het volgende:
FLOPZOMER
Anders ikke welquote:
Slecht? Prima dagje vandaag gehadquote:Op zondag 13 juli 2025 20:47 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag was gewoon al het slechte van de zomer zonder het goede.
Gelukkig itt gisteren koelt het niet zo achterlijk hard af dat even buiten zitten nog wel kan.
Tot nu toe is het wel acceptabel zomertje. Temperatuur is gewoon prima. Afgelopen week was wat grijzer, maar verder valt er niks te klagen. Voldoende regen gehad ook. Een mooi onweer schouwspel mis ik nog welquote:Op zondag 13 juli 2025 18:53 schreef Evangelion het volgende:
FLOPZOMER
Onweer is inderdaad wel heel mager wat dat betreft. Ik heb deze zomer periode nog geen onweer gezien, laat staan gehoord. Ja het is er geweest maar ben daar dwars doorheen geslapen dus zoveel bijzonders zou dat ook wel niet zijn geweest.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tot nu toe is het wel acceptabel zomertje. Temperatuur is gewoon prima. Afgelopen week was wat grijzer, maar verder valt er niks te klagen. Voldoende regen gehad ook. Een mooi onweer schouwspel mis ik nog wel
Eigenlijk vrij normaal hollands weer
Zon bijna niet gezien, wel de extreme benauwdheid.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Slecht? Prima dagje vandaag gehadveel zon wat wind, maar niet al te warm!
Ja dat ken ik inderdaad, dat hadden we vorige weekquote:Op zondag 13 juli 2025 21:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zon bijna niet gezien, wel de extreme benauwdheid.
16 graden hier, binnen net aan 21 gradenquote:
Joh, gisteren was het in Volkel en Arcen 28+ gradenquote:Op zondag 13 juli 2025 23:23 schreef Nattekat het volgende:
Oh het is gewoon zomers warm geweest in Limburg vandaag
Tja wie gaat er dan ook vrijwillig in een woestijn wonen...quote:Op maandag 14 juli 2025 06:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tuin ook kurkdroog
Blijkbaar is er in Arcen, toch niet ver weg, veel regen gevallen is gisteravond/vannacht. Hier niks.. 🤔
Tennisbaan is wel lang geleden hoor. Ik padel wel eensquote:Op zondag 13 juli 2025 18:12 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Is @:alpeko een tennisser? Genot.
Graag even de speelsterkte posten
Precies. Het weer is nooit een excuus.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat een gejank. @:alpeko en ik staan gewoon op de tennisbaan.
Ik vind het juist een beetje fris deze dagenquote:Op maandag 14 juli 2025 06:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou sinds gisteren weer thuis. Was direct alweer smerig heet
Was gisteren iets van 27 graden, voelde niet fris aanquote:Op maandag 14 juli 2025 08:56 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik vind het juist een beetje fris deze dagen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is het nergens 27 graden geworden (tot nu toe).quote:
Inmiddels wel gemeten hierquote:Op maandag 14 juli 2025 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij is het nergens 27 graden geworden (tot nu toe).
Voorspeld om 18.00quote:Op maandag 14 juli 2025 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij is het nergens 27 graden geworden (tot nu toe).
We tellen afquote:Op maandag 14 juli 2025 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Begin weer te verlangen naar de herfst met dit bedompen K U T weer.
Gewoon lagere luchtvochtigheid. Dit is gewoon verrot. Temperatuur is prima. In de herfst is de luchtvochtigheid ook vaak hoog. Alleen dan niet warmquote:Op maandag 14 juli 2025 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat ben ik blij dat ik over twee weken naar Zuid-Frankrijk ga. Ik ben dit weer zo zatquote:Op maandag 14 juli 2025 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
Uiteindelijk hebben we best wel weer een normale Hollandse zomer. Komende periode ook
Een lange stabiele of droge periode lijkt voorlopig niet voor de hand te liggen als we naar de nieuwste langetermijnweerkaarten kijken.
Komende dagen: wisselvallig, maar ook ruimte voor de zon
De komende dagen is al sprake van wisselvallig zomerweer. Vooral dinsdag en woensdag trekken meerdere neerslaggebieden of buien over ons land. De westenwind kan daarbij soms flink aantrekken en het is duidelijk koeler dan de voorgaande dagen.
Toch is het zeker niet alleen kommer en kwel. Er zijn ook langere droge perioden met geregeld veel zon. Richting het einde van de week lijken we zelfs tijdelijk onder invloed van een rug van hogedruk te komen. Daardoor kan het enkele dagen droger en zonniger zijn. Ook de temperaturen kunnen dan weer oplopen naar zomerse waarden. In het zuiden is bij voldoende zon zelfs een tropische 30 graden mogelijk. Later in het weekend neemt echter de kans op onweersbuien weer toe door de nadering van een nieuw lagedrukgebied.
Lagedrukgebieden blijven dominant
Voor de week van 21 t/m 28 juli zien we op de weerkaarten dat de luchtdruk in onze omgeving lager ligt dan gebruikelijk. Ook is er iets meer neerslag dan het langjarige gemiddelde te verwachten, al liggen de temperaturen dan weer een fractie hoger dan normaal. Al met al blijft de kans op wisselvallig weer groot, met geregeld buien of regen. Toch zijn er ook in deze periode weer drogere en zonnige momenten te verwachten. Een langere stabiele en droge periode lijkt echter voorlopig niet aan de orde.
Niet alleen bij ons is het wisselvalliger dan gemiddeld: ook in grote delen van Centraal- en West-Europa is het natter dan normaal. Alleen in Lapland en delen van de Balkan lijkt het droger en stabieler te zijn.
Begin augustus: weinig verandering
Ook voor de eerste helft van augustus laten de langetermijnkaarten van ECMWF weinig verandering zien. De kans is dus reëel dat het wisselvallige zomerweer nog even aanhoudt. Pas vanaf halverwege augustus zijn er voorzichtige signalen van mogelijk droger en stabieler weer.
Toch blijft voorzichtigheid geboden: een week geleden zagen de weerkaarten voor deze periode er nog totaal anders uit. Bovendien kent ook een wisselvallige zomer tal van mooie en droge momenten
Aldus weerplaza
Het is hier heerlijk, de hele dag al. Verkoelend windje erbij. prima zomerdag.quote:Op maandag 14 juli 2025 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat je mag wegschroeien bij 40+quote:Op maandag 14 juli 2025 18:18 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik over twee weken naar Zuid-Frankrijk ga. Ik ben dit weer zo zat
Je kunt gewoon gaan douchen.quote:Op maandag 14 juli 2025 19:21 schreef Ghostbuster het volgende:
i.v.m wel of niet sproeien van mijn mini regenwoud
120quote:Op maandag 14 juli 2025 19:21 schreef Ghostbuster het volgende:
Hoeveel % kans is er dat het regent morgen of woensdag?
i.v.m wel of niet sproeien van mijn mini regenwoud
Het is patatquote:Op maandag 14 juli 2025 19:19 schreef DemonRage het volgende:
In China beleven ze verrekte heet zomerweer volgens de sensatiefilmpjes die ik op Youtube voorbij zie komen.
[ afbeelding ]
En dan lees je die automatische vertaling die Youtube bij de filmpjes zet...![]()
![]()
Dat zal hier wel los lopen, verwacht er niet veel vanquote:
Schild gaat aanquote:Op maandag 14 juli 2025 23:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zal hier wel los lopen, verwacht er niet veel van
Geloof me, meer dan 5mm wordt het nietquote:
Weer een gebied dat ik kan afstrepenquote:Op maandag 14 juli 2025 19:40 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
"IJsland"
[ afbeelding ]
Bijna tropische temperaturen bij Hjarðarland.(dat is ergens in het zuid-westen)
Heel het jaar winter daar. Toch sneu. Het klimaat van Spitsbergen is voornamelijk een gevolg van zijn zeer noordelijke ligging. De gemiddelde wintertemperatuur is −12°C, de gemiddelde zomertemperatuur 5°C.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Weer een gebied dat ik kan afstrepen
Op naar Svalbard dan maar. Blijft weinig over zo
Over een paar decennia is dat een van de weinige lekkere plekken op aarde. Alvast een beetje vooruitdenken, Vikkie.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 07:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heel het jaar winter daar. Toch sneu. Het klimaat van Spitsbergen is voornamelijk een gevolg van zijn zeer noordelijke ligging. De gemiddelde wintertemperatuur is −12°C, de gemiddelde zomertemperatuur 5°C.
Valt moeilijk te leven.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 07:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heel het jaar winter daar. Toch sneu. Het klimaat van Spitsbergen is voornamelijk een gevolg van zijn zeer noordelijke ligging. De gemiddelde wintertemperatuur is −12°C, de gemiddelde zomertemperatuur 5°C.
Valt moeilijk te leven.
Precies dit. Longyearbyen aan Zee, het nieuwe toeristische trekpleisterquote:Op dinsdag 15 juli 2025 08:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over een paar decennia is dat een van de weinige lekkere plekken op aarde. Alvast een beetje vooruitdenken, Vikkie.
Ja, moet je ermee in juli. 11 graden is prima in december ofzo.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 08:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
[..]
Precies dit. Longyearbyen aan Zee, het nieuwe toeristische trekpleister
Vandaag 11 graden en zon. Boh
Tja, dat denk ik over 30 graden. Liever 11 met zon, dan 30 met zonquote:Op dinsdag 15 juli 2025 08:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, moet je ermee in juli. 11 graden is prima in december ofzo.
Ook niet echt goed voor je moestuin
3 maanden donker is niet te doenquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tja, dat denk ik over 30 graden. Liever 11 met zon, dan 30 met zon
Moestuin, ja ach.
Alleen dat eeuwige licht en duisternis lijkt me gewoon zwaar klote.
Probeert zich heel hard hier iets bij voor te stellen...quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ranzige kutregen
Ik heb het gewoon koud
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ranzige kutregen
Ik heb het gewoon koud
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Probeert zich heel hard hier iets bij voor te stellen...
[ afbeelding ]
Anders ik wel. Volop zonnigquote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Probeert zich heel hard hier iets bij voor te stellen...
[ afbeelding ]
Valt toch reuze mee. Juni was erg zomers en begin juli was het ook hittegolf?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:20 schreef BillDauterive het volgende:
Weer regen... Wat een matige zomer tot nu toe.
Er was eventjes 1 hittegolf, maar daar is het toen bij gebleven. Gisteren flinke buien, vandaag normalere buien, maar ik mis gewoon de zomerse dagen waarbij je de zon op je huid voelt.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Valt toch reuze mee. Juni was erg zomers en begin juli was het ook hittegolf?
Alleen de laatste week ziet er wat plakkerig en natter uit.
Maar ik was er het grootste deel niet, dus is ook maar gebasseerd op (mijn eigen) metingen
Maar hier is in juli pas 13 mm gemeten, dus dat valt dan ook wel erg mee (of tegen?)
Edit: was vannacht vergeten bij de mm te tellen.
Ja, gemeen is datquote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Arcen.. 36 mm vandaag, gisteren 10, eergisteren 17.
Hier ca 20 km zuidelijker maar 3 mm gemeten
Dat is altijd goedquote:Op maandag 14 juli 2025 23:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan de koudere nachten later deze week wel waarderen.
Nou depressie zeg dat..ik val voor mijn gevoel in een ... verzin maar watquote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik deze herfstige week gewoon nog aan het werk. Dit weekend ziet het er al een stuk beter uit.
Ik maak me nog niet zo druk. Kan wel zijn dat ik volgende week een zonnebankkuur moet hebben tegen de depressie, maar dat zien we dan wel weer
Ik zit net met blote armen en benen op het strand te lunchen. Herfst? Wat een verschillen in Nederland dan.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:16 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik deze herfstige week gewoon nog aan het werk. Dit weekend ziet het er al een stuk beter uit.
Ja, het is hier (NO Twente) onder de 20 graden, zeer zwaar bewolkt en er komt nu opnieuw een dikke bui aanquote:Op dinsdag 15 juli 2025 13:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zit net met blote armen en benen op het strand te lunchen. Herfst? Wat een verschillen in Nederland dan.
24-27 graden. Alleen enigszins wisselvalligquote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:25 schreef mitt het volgende:
Heeft er iemand nog wat hoopgevend te vertellen over volgende week.
Ik ben niet tevreden.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:25 schreef mitt het volgende:
Heeft er iemand nog wat hoopgevend te vertellen over volgende week.
Ik ben niet tevreden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rare plakzooi in de driehoekquote:Op dinsdag 15 juli 2025 17:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
25 graden, droog en zon. Zomerliefhebbers mogen niet klagen hier in Limbabwe.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 17:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zit je in Namibië?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
Vind het nu nog meevallen. Maar dat komt meer door hoe extreem vies het dit weekend is geweestquote:Op dinsdag 15 juli 2025 17:51 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Rare plakzooi in de driehoek
Doe eens een normale bui
Goh @:haags @:nattekat
Ah een beetje regenquote:
Geen last van #droogte iigquote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ah een beetje regendie jaartotaal mag echt nog wel wat de lucht in
Klopt maar voor het jaar competitie is dit echt niet fijnquote:
Bewijs dat de zon in rap tempo aan het uitdoven is. Binnenkort permafrostquote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:08 schreef Klik het volgende:
Aangename zonnestormen momenteel
[ afbeelding ]foto Miguel claro
bron: https://www.nationalgeogr(...)vastgelegd-op-camera
En wat is binnenkort?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 22:44 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bewijs dat de zon in rap tempo aan het uitdoven is. Binnenkort permafrost
De onvoorspelbaarheid heeft alles te maken met dit:quote:Op woensdag 16 juli 2025 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, hadden we toch bijna een gevreesde record droogte, als je de media moest geloven. Wat een regen is er weer gevallen. Van droogte geen last deze zomer. Beter voor de natuur & landbouw, dat wel
Het is nog steeds behoorlijk droog hoor.quote:Op woensdag 16 juli 2025 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, hadden we toch bijna een gevreesde record droogte, als je de media moest geloven. Wat een regen is er weer gevallen. Van droogte geen last deze zomer. Beter voor de natuur & landbouw, dat wel
https://www.buienradar.nl(...)rslagsom/24uur-terugquote:Op woensdag 16 juli 2025 08:17 schreef Paul het volgende:
weet iemand hoeveel vannacht waar viel hee?
ohja in prov utrecht het meeste, daarom zoveel zag ik vannachtquote:Op woensdag 16 juli 2025 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://www.buienradar.nl(...)rslagsom/24uur-terug
quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:43 schreef RamboDirk het volgende:
Juffrouw Jetten beloofde ons oneindige droge mediterrane zomers. Leugens.In Namibië is het anders nu ook pas 12 graden..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
was niet normaal hoor zo hard het ging, was bang dat @MissHobje en ik gingen verdrinkenquote:Op woensdag 16 juli 2025 08:36 schreef mitt het volgende:
Ben vannacht toch een paar keer wakker geworden van de slagregens. Dat is lang geleden.
Is niet mis.quote:
Bedankt dat je hem even toelichtquote:Op woensdag 16 juli 2025 12:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haal je vingers even uit je vriendin ajb....
Ik heb net mn fucking voet bijna verbrand aan de tegels toen ik naar buiten liepquote:Op woensdag 16 juli 2025 13:13 schreef GarlandBriggs het volgende:
Gewoon psycho slecht herfstweer. De lampen zijn aan en mijn vrouw kijkt een kerstfilm op haar vrije dag
quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:13 schreef GarlandBriggs het volgende:
Gewoon psycho slecht herfstweer. De lampen zijn aan en mijn vrouw kijkt een kerstfilm op haar vrije dag
Stuur eens wat. Ik wacht al de hele dag..quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:28 schreef ACT-F het volgende:
Films kijken met dit weerHet gaat helemaal los met de regen
Genot.
Dat is al verdampt tegen de tijd dat het aankomt daar in de Limburgse woestijn.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stuur eens wat. Ik wacht al de hele dag..
quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt bizar heftige buien hier de hele middag al..
Nu snap ik het niet meer.quote:
Ja, mals maar ook wel heel heftig. Niks mis mee overigens, natuur heeft het nodig.quote:
Voor de komende 4 weken wel weer genoeg gehad. Wat een regen. Typisch hollands weer. Geen last van neerslagtekort hierquote:Op woensdag 16 juli 2025 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, mals maar ook wel heel heftig. Niks mis mee overigens, natuur heeft het nodig.
Lekker man!quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor de komende 4 weken wel weer genoeg gehad. Wat een regen. Typisch hollands weer. Geen last van neerslagtekort hier
Nu wel weer klaar mee. Kunnen wel weer even vooruit.quote:
Nee, we zitten in het herfst halfjaar. De mooie maanden liggen al achter onsquote:Op woensdag 16 juli 2025 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nu wel weer klaar mee. Kunnen wel weer even vooruit.
Denk dat de 40mm hier wel gehaald is.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hele dag droog geweest. Waar is de beloofde, broodnodige regen
Gelukkig duurt dat nog ongeveer 3 maandenquote:Op woensdag 16 juli 2025 19:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, we zitten in het herfst halfjaar. De mooie maanden liggen al achter ons
Hier, allemaal hier. Alles is hier.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hele dag droog geweest. Waar is de beloofde, broodnodige regen
quote:Op woensdag 16 juli 2025 07:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In Assen ligt al een pak sneeuw heb ik gehoord.
Dat is wel fors ja..quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk dat de 40mm hier wel gehaald is.
[..]
Gelukkig duurt dat nog ongeveer 3 maanden
Jan Visser schreef:quote:
De Lutte is hier paar km verderop en ik kan maar 1 ding zeggen: "I concur"quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jan Visser schreef:
Optocht van plensbuien vandaag in vooral het binnenland. In De Lutte in Twente viel in ongeveer 1,5 uur tijd 52 mm.
Pakten de buien tijdens de afgelopen nacht en vanochtend vroeg flink uit in vooral het westen en noordwesten en op Terschelling (Lisse 26, Formerum 27, Oostzaan en Landsmeer 30 mm); in de loop van de dag was het een komen en gaan van plensbuien in met name het binnenland. In de Gelderse plaatsen Vaassen en Doetinchem viel respectievelijk 42 en 45 mm; De Valk bij Lunteren en Deelen kwamen uit op 21 en 25 mm. Verder dumpte een buientrein, gestimuleerd door het warme water van het Marker- en IJsselmeer, vanmiddag zo’n 25 mm op de luchthaven van Lelystad (in totaal vandaag 35 mm daar) en tegen het einde van de middag stonden de hemelsluizen wagenwijd open in oostelijk Twente. In De Lutte ving Tonny Morsink tussen 17:10 en 18:30 uur maar liefst 52 mm op. Plaatselijk werd ook onweer waargenomen.
Was vanmiddag voor werk nog in Vaassen om planten te halen. Hoop natte geit. Maar zoiets viel er in Beekbergen en thuis in Zutphen ook wel
quote:Op donderdag 17 juli 2025 06:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Geweldige ochtend. Was 11 graden
Was even flink aan het lopen buiten, lekker maar wel gauw zweten.quote:
Jep, zeer hoog momenteel, met name in het noorden.quote:
Hier in het oosten niet, zo te zien. 24-26 graden. Wat overigens prima isquote:Op donderdag 17 juli 2025 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf zondag vrij wisselvallig weer zo te zien en de temperatuur doet ook weer een flink stapje terug.
Normaal hollands zomer weertje vandaag, jaquote:
Droog, 26 graden, volop zon, prima LV.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Normaal hollands zomer weertje vandaag, ja
Klammekat genotquote:Op donderdag 17 juli 2025 19:01 schreef Nattekat het volgende:
Wel fijn hoor. Een weekend goor benauwd kutweer, twee dagen iets betere omstandigheden en dan weer door naar het volgende weekend met nog gorer benauwd kutweer.
Jammer dat die droogte nooit heeft doorgezet.
Ik zie alleen maar schijtweer na komend weekend?quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:01 schreef Nattekat het volgende:
Wel fijn hoor. Een weekend goor benauwd kutweer, twee dagen iets betere omstandigheden en dan weer door naar het volgende weekend met nog gorer benauwd kutweer.
Ik heb nooit wat gezegd over na komend weekend? En al helemaal niet dat ik er blij mee benquote:Op donderdag 17 juli 2025 19:43 schreef mitt het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar schijtweer na komend weekend?
quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nooit wat gezegd over na komend weekend? En al helemaal niet dat ik er blij mee ben
Dacht dat je vooruit sprak.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:01 schreef Nattekat het volgende:
Waar ga je kijken? In de kroeg, bij vrienden of thuis op de bank?quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:19 schreef DemonRage het volgende:
Ik hoop dit weekend nog wel wat goei onweer te zien.
Op Youtube ben ik bang.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waar ga je kijken? In de kroeg, bij vrienden of thuis op de bank?
Ik vind het eigenlijk nog te warm. 16/17 graden met een beetje zon is wat mij betreft ideaal.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:21 schreef heywoodu het volgende:
Ik weet het, Buienradar, twee weken, etc, maar als dit zo blijft....boh, dan kom ik juli ook wel prima door
[ afbeelding ]
Maar dat zal wel niet.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:21 schreef heywoodu het volgende:
Ik weet het, Buienradar, twee weken, etc, maar als dit zo blijft....boh, dan kom ik juli ook wel prima door
[ afbeelding ]
Maar dat zal wel niet.
Zeker, maar als we straks 10 dagen lang strak 20-21 als maximum hebben in gemiddeld de warmste tijd van het jaar, dan knijp ik mijn handjes samen hoorquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk nog te warm. 16/17 graden met een beetje zon is wat mij betreft ideaal.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:41 schreef Djeez het volgende:
Zondag is het Sint Margriet, en regent het die dag, dan 'regent het zes weken dat het giet'.
Matige juli betekent een kokendhete september.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, maar als we straks 10 dagen lang strak 20-21 als maximum hebben in gemiddeld de warmste tijd van het jaar, dan knijp ik mijn handjes samen hoor
Alleen als het op Sint Margriet om 11.36 uur precies 18,3 graden is in De Bilt, aldus de bekende boerenwijsheidquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Matige juli betekent een kokendhete september.
We hebben augustus nog hequote:Op donderdag 17 juli 2025 22:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ideaal in oktober, ja. Niet in juliquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk nog te warm. 16/17 graden met een beetje zon is wat mij betreft ideaal.
Voornamelijk 24/25 graden hier in het oosten. Op zich is dat perfect, ja. Hopelijk niet te hoge lvquote:Op vrijdag 18 juli 2025 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Prima weer na het weekend, af en toe bui en perfecte temperaturen
Hier in het ZO zo'n 21-23 graden, heerlijkquote:Op vrijdag 18 juli 2025 08:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voornamelijk 24/25 graden hier in het oosten. Op zich is dat perfect, ja. Hopelijk niet te hoge lv
Ik bedoelde een extra lange zomer.quote:
Ooh! Ja zoo!quote:
Zon gaat dan toch al vroeg onder dus boeiendquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe veel jaar op rij hebben we nou al een matige juli gehad?quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit. Prima maand.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:27 schreef Haags het volgende:
Dit is toch verre van een matige juli? Kom op zeg
Hier boven de 26 graden gemiddeld overdag. Amper neerslag gemeten en qua zonneschijn op niveau van normaal ongeveer meen ik.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:27 schreef Haags het volgende:
Dit is toch verre van een matige juli? Kom op zeg
Ja, die voorspellingen voor over een week fluctueren heel erg.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren en vandaag echt heerlijk en perfect weer.
En die regen voor volgende week neem ik met een korreltje zout. Die stond er vorige week voor deze week. Amper iets gezien. Woensdag 1 bui van 2 minuten.
Die is met de noorderzon vertrokken. Spijtig dat je pleziertje in het water valt.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:06 schreef mitt het volgende:
Komt de zon nog?
Ik vraag dit voor m'n zwembad.
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe veel jaar op rij hebben we nou al een matige juli gehad?
Ja, die regen viel echt reuze mee. Al kreeg bv. het station in Arcen wel een pak neerslag (ruim 50+mm ).. dat is toch niet heel ver van hier. Moet je ook geluk mee hebben met de buien vaak.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren en vandaag echt heerlijk en perfect weer.
En die regen voor volgende week neem ik met een korreltje zout. Die stond er vorige week voor deze week. Amper iets gezien. Woensdag 1 bui van 2 minuten.
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Hier de hele dag nog niet gezien, dat gele ding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als ik op de wolkenradar kijk snap ik ook niet hoe dat mogelijk is.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Heb je de gordijnen wel open?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier de hele dag nog niet gezien, dat gele ding.
En als ik op de wolkenradar kijk snap ik ook niet hoe dat mogelijk is.
Nee, gewoon nee.quote:
Ik ga gewoon keihard Darwin roepen als de gevoelloze hark die ik ben.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:04 schreef Evangelion het volgende:
Wel Belgie, maar nummer 1 ..
Belgische dreumes overlijdt in hete auto, vader was hem vergeten
https://nos.nl/artikel/2575543
Er sterft een klein kind en jij komt met je natuurlijke selectie aan. Dat kind kan hier toch helemaal niks aan doen en stond machteloos. Ieder ander kind van die leeftijd zou ook overlijden waarschijnlijk..quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga gewoon keihard Darwin roepen als de gevoelloze hark die ik ben.
Elke julidag maximaal 23 en minimaal 13 is ook wel prima uit te houden, als die hoge en vooral lange stukken er boven maar weg blijvenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:04 schreef Twieki het volgende:
[ afbeelding ]
20 á 22 graden is normaal voor de maand Juli.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |