SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ouwe flaneerpijpquote:
Held!quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk waar ken ik jouw naam toch van. Maar weet het al weer. Ben ook enorme Twin Peaksfan.
Ja heb die vast vooruit gestuurdquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eindelijk de zon vandaag weer te zienwat heb ik haar gemist!
Dankje die had ik wel even nodig 🥰quote:
They've got a cherry pie that'll kill yaquote:Op woensdag 9 juli 2025 19:53 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Held!
Ik ga in de vakantie weer eens beginnen om het met mijn oudste te kijken. Die is nu 12 en ik was ook 12 toen ik het voor eerst keek (en er destijds niet van kon slapen)
Dale Cooper: Harry, I’m going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don’t plan it, don’t wait for it, just let it happen. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair or two cups of good hot black coffee. Like this.
Sheriff Truman: A present? Like Christmas?
Dale Cooper: [Taking a sip] Ah, man that hits the spot. Nothing like a great cup of black coffee.
Black as a starless night.quote:Op woensdag 9 juli 2025 19:53 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Held!
Ik ga in de vakantie weer eens beginnen om het met mijn oudste te kijken. Die is nu 12 en ik was ook 12 toen ik het voor eerst keek (en er destijds niet van kon slapen)
Dale Cooper: Harry, I’m going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don’t plan it, don’t wait for it, just let it happen. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair or two cups of good hot black coffee. Like this.
Sheriff Truman: A present? Like Christmas?
Dale Cooper: [Taking a sip] Ah, man that hits the spot. Nothing like a great cup of black coffee.
Gewoon erin duiken, aanhouder wintquote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:04 schreef RamboDirk het volgende:
Ik kijk al een aantal dagen tegen een afgedekt zwembad aan. Erg jammer
Volgens juffrouw Jetten zouden we iedere dag een duik kunnen nemen tijdens de nieuw Nederlandse zomers. Erg jammer
Het is idd vies, goor, grauw tyfusweer de hele tijd. Mijn splinternieuwe zonnebril heb ik nog niet eens hoeven gebruiken.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:19 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben blij dat het geen voorspelde 26 graden is maar hele dag bewolking en gisteren zelfs motregen doet mij jullie in niet noord-oost Nederland willen slaan.![]()
Maar.. in de avond hebben wij ook zon hoor!
En elke nacht is het prachtig mooi weer.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het is idd vies, goor, grauw tyfusweer de hele tijd. Mijn splinternieuwe zonnebril heb ik nog niet eens hoeven gebruiken.
Gelukkig hebben mijn Antwerpse schoonouders ons uitgenodigd het weekend bij hen door te brengen, omdat het daar volop zon is.
En over twee weken naar Zuid-Frankrijk, lekker naar de hitte. Alles beter dan deze grafzomer!
Vandaag en gisteren gewoon de winterjas aan van en naar werk. Zolang de R of de I nog in de maand zit, blijft de leren winterjas mooi aan.
O ja, we hebben nog een offerte liggen voor airco in huis. Maar we zien ervan af, omdat het in Assen nooit warmer wordt dan 20 graden
Weer een pareltje, Djeez.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:27 schreef Djeez het volgende:
Zo, net mijn gehele zomergarderobe op Vinted gezet. Ben er helemaal klaar mee, deze 'heetste zomer des doods aller tijden'. We zijn al halverwege de zomer, maar nog geen dag moment boven 30 graden gehad
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:27 schreef Djeez het volgende:
We zijn al halverwege de zomer, maar nog geen dag moment boven 30 graden gehad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:35 schreef RamboDirk het volgende:
blij dat het zwembad staat, ranzig benauwd weer
quote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:38 schreef RamboDirk het volgende:
geer en goor benauwdEen vijfluik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Altijd blijven acclimatiserenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:09 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Een vijfluik.
[ afbeelding ]
Liever een doorweekte onderbroek van geiligheid bij de vrouw.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:49 schreef Evangelion het volgende:
Van die doorweekte onderbroeken na het sporten omdat alles van je dry tech shirtje afglijdt
Wij zijn niet zo gek om daarvoor te kiezen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:14 schreef dick_laurent het volgende:
Jullie weten niet wat benauwd is stelletje wijven.
Probeer eens elke dag 34 graden met tegen de 68% luchtvochtigheid.
[ afbeelding ]
Daar lachen ze in sommige delen van de wereld omquote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:14 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Waar?????quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:14 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk doe-weer!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar lachen ze in sommige delen van de wereld om
Irak pluim (via weerwoord)
[ afbeelding ]
Lekker 51/52 graden overdag![]()
Snachts een chille 35.
Da's een beste hittegolf.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Snachts een chille 35.
Hier kan je toch niet in levenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Snachts een chille 35.
Alles went, zelfs een tent...quote:
Dat zal dan aanvoelen alsof je een föhn op de warme stand in je gezicht laat blazen. Niet erg prettig.quote:Op zondag 13 juli 2025 00:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Da's een beste hittegolf.Zal ook wel kurkdroog zijn, met een luchtvochtigheid van 10% ofzo.
Oktober t/m maart is daar natuurlijk wel veel beter. Temperatuur altijd dubbele cijfers en veel meer zon dan die standaard treurnis hier.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 06:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wij zijn niet zo gek om daarvoor te kiezen.
Valt wel mee. Je verblijft meestal niet langer dan 20/30 seconde buiten daar. Er loopt niemand. Alles speelt zich binnen af daar in de zomer.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Schijnt overigens in oliestaten als Dubai en Qatar vrij normaal te zijn om de airco gewoon op standje turbo turbo te zetten 18 graden ofzo terwijl het buiten doodleuk 45 graden is.
Wat een klap moet dat dan wel niet zijn als je buiten binnen en vice versa gaat
En van april tot september is het kut. 50/50 dus.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oktober t/m maart is daar natuurlijk wel veel beter. Temperatuur altijd dubbele cijfers en veel meer zon dan die standaard treurnis hier.
Van het ene naar het andere uiterste.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:17 schreef Wereldgozer het volgende:
Pollen en dat drukkende benauwde weer
Niet vooruit te branden![]()
Wintergod
Wat een gejank. @alpeko en ik staan gewoon op de tennisbaan.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:17 schreef Wereldgozer het volgende:
Pollen en dat drukkende benauwde weer
Niet vooruit te branden![]()
Wintergod
Is @alpeko een tennisser? Genot.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat een gejank. @:alpeko en ik staan gewoon op de tennisbaan.
Dat staat er niet.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:12 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Is @:alpeko een tennisser? Genot.
Graag even de speelsterkte posten
Kunnen ook gewoon op de tennisbaan staan en bier drinkenquote:
Schuld van Ruttequote:Op zondag 13 juli 2025 18:53 schreef Evangelion het volgende:
Voorspellingen: Lage 20ers, regen en wolken.
FLOPZOMER
Dan hadden we jou zeker uitgenodigd.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kunnen ook gewoon op de tennisbaan staan en bier drinken
Is er iets veranderd? Zou toch zweren dat ik paar dagen geleden zag dat het nu 1.5 week lang 28+ zou worden?quote:Op zondag 13 juli 2025 14:41 schreef INViCTuS het volgende:
En zo heeft de natuur toch weer genoeg water
[ x ]
Toen was geluk heel gewoonquote:Op zondag 13 juli 2025 18:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
Is er iets veranderd? Zou toch zweren dat ik paar dagen geleden zag dat het nu 1.5 week lang 28+ zou worden?
Worden elke keer lekker gemaakt met een dode mus.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
Is er iets veranderd? Zou toch zweren dat ik paar dagen geleden zag dat het nu 1.5 week lang 28+ zou worden?
Buienradar heeft zowel een terugkijk- als regensompagina, maar om de een of andere reden verschijnen die pas in het menu als je eerst op +3 (of een andere duur) vooruitkijken hebt gedrukt.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:58 schreef summer2bird het volgende:
Is er misschien ook een website die laat zien of het geregend heeft afgelopen 24 uur? De websites die ik ken kunnen alleen voorruit kijken
Top dankje, is geluktquote:Op zondag 13 juli 2025 19:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Buienradar heeft zowel een terugkijk- als regensompagina, maar om de een of andere reden verschijnen die pas in het menu als je eerst op +3 (of een andere duur) vooruitkijken hebt gedrukt.Anders zit het nog verborgen achter een paar andere knoppen (verwachtingen, neerslag).
Midden start toch vrijdag? Zaterdag en zondag 25 en 28 graden hier.quote:Op zondag 13 juli 2025 19:33 schreef mitt het volgende:
Wat is dit voor schijtweer wat voorspeld wordt volgende week.
(Start vakantie midden)
Dagen erna regen met laag in de 20. Dat is geen start van de zomerquote:Op zondag 13 juli 2025 19:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Midden start toch vrijdag? Zaterdag en zondag 25 en 28 graden hier.
Oh, tot zover ging mijn app niet.quote:Op zondag 13 juli 2025 19:42 schreef mitt het volgende:
[..]
Dagen erna regen met laag in de 20. Dat is geen start van de zomer
Staat gewoon in de OP.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:58 schreef summer2bird het volgende:
Is er misschien ook een website die laat zien of het geregend heeft afgelopen 24 uur? De websites die ik ken kunnen alleen voorruit kijken
Zo je hebt er zin inquote:Op zondag 13 juli 2025 18:53 schreef Evangelion het volgende:
FLOPZOMER
Anders ikke welquote:
Slecht? Prima dagje vandaag gehadquote:Op zondag 13 juli 2025 20:47 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag was gewoon al het slechte van de zomer zonder het goede.
Gelukkig itt gisteren koelt het niet zo achterlijk hard af dat even buiten zitten nog wel kan.
Tot nu toe is het wel acceptabel zomertje. Temperatuur is gewoon prima. Afgelopen week was wat grijzer, maar verder valt er niks te klagen. Voldoende regen gehad ook. Een mooi onweer schouwspel mis ik nog welquote:Op zondag 13 juli 2025 18:53 schreef Evangelion het volgende:
FLOPZOMER
Onweer is inderdaad wel heel mager wat dat betreft. Ik heb deze zomer periode nog geen onweer gezien, laat staan gehoord. Ja het is er geweest maar ben daar dwars doorheen geslapen dus zoveel bijzonders zou dat ook wel niet zijn geweest.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tot nu toe is het wel acceptabel zomertje. Temperatuur is gewoon prima. Afgelopen week was wat grijzer, maar verder valt er niks te klagen. Voldoende regen gehad ook. Een mooi onweer schouwspel mis ik nog wel
Eigenlijk vrij normaal hollands weer
Zon bijna niet gezien, wel de extreme benauwdheid.quote:Op zondag 13 juli 2025 20:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Slecht? Prima dagje vandaag gehadveel zon wat wind, maar niet al te warm!
Ja dat ken ik inderdaad, dat hadden we vorige weekquote:Op zondag 13 juli 2025 21:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zon bijna niet gezien, wel de extreme benauwdheid.
16 graden hier, binnen net aan 21 gradenquote:
Joh, gisteren was het in Volkel en Arcen 28+ gradenquote:Op zondag 13 juli 2025 23:23 schreef Nattekat het volgende:
Oh het is gewoon zomers warm geweest in Limburg vandaag
Tja wie gaat er dan ook vrijwillig in een woestijn wonen...quote:Op maandag 14 juli 2025 06:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tuin ook kurkdroog
Blijkbaar is er in Arcen, toch niet ver weg, veel regen gevallen is gisteravond/vannacht. Hier niks.. 🤔
Tennisbaan is wel lang geleden hoor. Ik padel wel eensquote:Op zondag 13 juli 2025 18:12 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Is @:alpeko een tennisser? Genot.
Graag even de speelsterkte posten
Precies. Het weer is nooit een excuus.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat een gejank. @:alpeko en ik staan gewoon op de tennisbaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |