SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
En even voor de duidelijkheid:
Geniet iedereen!Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Ik ben niet van de rokjes en jurkjes. Zelfs boven de 30 graden zou het nog niet aandoenquote:Op maandag 30 juni 2025 10:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Geen rokjesdag?
Ik heb morgen kantoordag, ben benieuwd hoe het gaat. Slecht geisoleerd pand en grote ramen op het zuiden, dus het is er snel bloedheet. De airco hangt recht boven mijn nek, die kan niet zo goed aan als ik er zit, maar moet dan eigenlijk wel de hele dag aan.
Als het niet goed werkt, ga ik tussen de middag naar huis. Hier hebben we het heel comfortabel door de airco’s.
En nu de volgende zinquote:
Ik draag wel graag jurkjes en rokjes. Maar dan wel met een bikerbroekje eronder, anders plakken mijn benen zo aan elkaar als ik zitquote:Op maandag 30 juni 2025 10:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ben niet van de rokjes en jurkjes. Zelfs boven de 30 graden zou het nog niet aandoenDaar heb ik mijn shorts en jumpsuits voor. En in het ergste geval mijn zwemkleding. Uiteraard buiten kantoortijd.
23 hierquote:Op maandag 30 juni 2025 11:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
26,1 graden al op mijn thuiswerkplek.
Jazeker!quote:Op maandag 30 juni 2025 09:17 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen!
Allemaal goed voorbereid op de hitte?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Hier ook geen airco aan. De ventilator staat wel aan.quote:Op maandag 30 juni 2025 11:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
23 hier![]()
En we hebben de airco nog niet aan.
quote:Op maandag 30 juni 2025 11:53 schreef H_T het volgende:
[..]
Jazeker!Veel plezier daar. Ik wil daar ook nog eens heen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
[..]
Jazeker!Veel plezier! Ik kijk uit naar je recensieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Jazeker!Wat slim! En leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Heel veel plezier!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
[..]
Jazeker!Legoland is echt fantastisch! Heel veel plezier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.life is short, the world is wide, I want to make some memories
Dan heb je straks bij thuiskomst iets koelsquote:Op maandag 30 juni 2025 11:35 schreef NailQueen het volgende:
Het is hier niet eens zo warm maar dit is weer waar je benauwd en dorst van krijgt. Ik heb inmiddels 4 kopjes thee en 3 glazen water op en een appeltje voor de dorst
Ik heb een koel flesje in de koelkast bewaard maar die ben ik vergeten![]()
De ventilator maakt hier ook overuren.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hier ook geen airco aan. De ventilator staat wel aan.
Warm.quote:
Ik vond het vandaag nog serieus lekkerquote:
Fijn dat het aardig gaat en lekker dat je er even een paar dagen uit was! Hopelijk ben je snel weer 100% de oude.quote:Op maandag 30 juni 2025 16:02 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Warm.![]()
Gaat wel aardig inmiddels, dank je. Nek is en schouders zijn nog wat ongemakkelijk als ik aan het werk ben.
Gelukkig net even een paar dagen eruit geweest.
rip. En binnen is het 28 graden.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:17 schreef Momo het volgende:
Dacht even de ramen open zetten, is het nog steeds 30 graden buiten...
Hier is de gevoelstemperatuur nog 27 graden en 28 graden zowel buiten als binnen.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:47 schreef NailQueen het volgende:
Door de lamellen dicht te houden is het hier aangenaam 23 graden. Waar buiten het gevoelstemperatuur op 25 graden ligt. Maar morgen ontkom ik er niet aan.
Kleine H_T wilde graag naar Legoland, maar is er nooit geweest. Grote H_T vindt dat nu niet zo'n probleem.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Veel plezier! Ik kijk uit naar je recensie
Ja binnen kantoortijd lijkt zwemkleding mij niet zo'n goed idee. Zou je wel de aandacht mee trekken, dat welquote:Op maandag 30 juni 2025 10:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ben niet van de rokjes en jurkjes. Zelfs boven de 30 graden zou het nog niet aandoenDaar heb ik mijn shorts en jumpsuits voor. En in het ergste geval mijn zwemkleding. Uiteraard buiten kantoortijd.
Is de koelte al in aantocht?quote:
Tenzij je in een zwembad werkt zeg maar.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:13 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja binnen kantoortijd lijkt zwemkleding mij niet zo'n goed idee. Zou je wel de aandacht mee trekken, dat wel
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:57 schreef NailQueen het volgende:
Ik had me trouwens voorgenomen mij niet te ergeren vanwege de hitte. Maar helaas. Vanochtend reed ik achter een lesauto. Prima, we hebben het allemaal moeten leren. Maar deze was wel heel gevaarlijk bezig. Op de 100-snelweg eerst 70 rijden en dan gas geven naar 100 om daarna op de rem te trappen naar 50. En weer terug naar 100 en hetzelfde tafereel te herhalen. Ik ben maar bij een kleine parkeerplek aan de kant gegaan
Hier hebben we de installateur voorzien van een parasol. Ik denk niet dat hij daar zelf om had durven vragen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:00 schreef Fred_B het volgende:
Overigens heb ik veel respect voor de wegwerkers die hier kabels in de straat aan het leggen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik ook voor pakketbezorgers. Want ik heb voor morgen een pakketje besteld. Toen ik de bezorgdatum veranderde wist ik nog niet dat het zo warm zou wordenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:00 schreef Fred_B het volgende:
Overigens heb ik veel respect voor de wegwerkers die hier kabels in de straat aan het leggen zijn.
Nee, dat is ook met airco waardeloos met die warmte.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En ik ook voor pakketbezorgers. Want ik heb voor morgen een pakketje besteld. Toen ik de bezorgdatum veranderde wist ik nog niet dat het zo warm zou worden
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:30 schreef zorro28 het volgende:
Het is hier in huis net Samson & GertWaarom bel je bij jezelf aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Het is hier in huis net Samson & GertHeeft Marie wel een bel trouwens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Het is hier in huis net Samson & GertDe bel doet het hier al tijden niet. Maandag zouden we gebeld worden door de jongen die ons kon helpen, maar nu wordt het donderdag pas opgelost. Het enige wat we missen is het wachtwoordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Wat een feest moet het zijn om op kantoor te zijnquote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:11 schreef Arizona het volgende:
Hier op kantoor is het verrassend goed uit te houden
Hier is het ook 'maar' 23 gradenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 15:09 schreef H_T het volgende:
[..]
Wat een feest moet het zijn om op kantoor te zijn
Ik heb nu geen last meer van mijn knie. Maar iets minder warm mag wel van mij.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Heel de winter keek ik uit naar de warmte, dus eigenlijk mag ik niet klagen.
Jouw positiviteit van de laatste dagen begint mij zorgen te baren...quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:11 schreef Arizona het volgende:
Hier op kantoor is het verrassend goed uit te houden
Met wat? Lekker berenklauwtje?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:26 schreef NailQueen het volgende:
Buiten is het 32 graden maar binnen is het aangenaan 24 graden![]()
En ik heb met dit weer zin in patatjes dus ik eet patatjes![]()
Wij schrijven vast met potlood de nieuwe ESF-mod op.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Jouw positiviteit van de laatste dagen begint mij zorgen te baren...
Dan zijn wij appelknagers niet veilig meerquote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wij schrijven vast met potlood de nieuwe ESF-mod op.
Het is maar goed dat ze niet in Juli 1923 kabels aan het leggen zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:00 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk dat ze in 1923 nog niet echt bezig waren met dingen als voldoende drinken en zorgen voor schaduw.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:11 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ze niet in Juli 1923 kabels aan het leggen zijn.
Kunnen wij nu beter tegen de hitte dan 102 jaar geleden ?
[ x ]
Het is ook nooit goed hè!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Jouw positiviteit van de laatste dagen begint mij zorgen te baren...
Wij zijn naar de McD geweest, ook zin in patat en snacksquote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:26 schreef NailQueen het volgende:
Buiten is het 32 graden maar binnen is het aangenaan 24 graden![]()
En ik heb met dit weer zin in patatjes dus ik eet patatjes![]()
En een milkshake?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij zijn naar de McD geweest, ook zin in patat en snacks
Deze keer niet, ik had een ijskoude cola erbijquote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:07 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
En een milkshake?Dat is voor mij de enige reden om naar die tent te gaan.
Ja en nu zijn er van die mensen die klagen dat er gelijk code geel of oranje wordt afgeroepen en dat we nergens meer tegen kunnen. Terwijl we die protocollen juist hebben om dit soort taferelen te voorkomen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:00 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in 1923 nog niet echt bezig waren met dingen als voldoende drinken en zorgen voor schaduw.
Niet zeuren en gewoon werken was toen het motto.
Op social media is het ook weer genieten met reacties op de tropenroosters zoals "vroeger zaten we ook in benauwde klaslokaal met een flesje water. Gewoon doorbikkelen daar wordt je hard en sterk van"quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:11 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja en nu zijn er van die mensen die klagen dat er gelijk code geel of oranje wordt afgeroepen en dat we nergens meer tegen kunnen. Terwijl we die protocollen juist hebben om dit soort taferelen te voorkomen.
Wij niet hoor, wij hadden vroeger ook al tropenroosters!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:18 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Op social media is het ook weer genieten met reacties op de tropenroosters zoals "vroeger zaten we ook in benauwde klaslokaal met een flesje water. Gewoon doorbikkelen daar wordt je hard en sterk van"
Ja precies. Het is nu echt niet slim om al te zware activiteiten te doen buiten, het is goed dat mensen hiertegrn beschermd worden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:11 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja en nu zijn er van die mensen die klagen dat er gelijk code geel of oranje wordt afgeroepen en dat we nergens meer tegen kunnen. Terwijl we die protocollen juist hebben om dit soort taferelen te voorkomen.
In dit geval zijn dat soort opmerkingen van mensen extra onzinnig, omdat het vroegah veel minder vaak zo warm wasquote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:11 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Echt? Wij niet hoor. Wij moesten gewoon doorbikkelen want daar word je hard en sterk van.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij niet hoor, wij hadden vroeger ook al tropenroosters!
Zeg, wij zijn oud genoeg om bij 'vroegâh' te horen Redefine. De jeugd wil jou niet meer. Kies de kant waar je wél welkom bent.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
In dit geval zijn dat soort opmerkingen van mensen extra onzinnig, omdat het vroegah veel minder vaak zo warm was
Ja heerlijk 19 graden overdag en dan 's avonds weer normale slaaptemperaturen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:43 schreef Strani het volgende:
Ik ben jaloers op jullie nachttemperatuur van 20 graden. Maar dan weer minder jaloers op jullie dagtemperatuur van 19 graden over een paar dagen.
Ach, dan steken we gewoon weer lekker de houtkachel aan!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:43 schreef Strani het volgende:
Ik ben jaloers op jullie nachttemperatuur van 20 graden. Maar dan weer minder jaloers op jullie dagtemperatuur van 19 graden over een paar dagen.
Dat is de rare cirkel die je krijgt bij voorzorgsmaatregelen: als ze hebben gewerkt vinden mensen dat ze niet nodig waren omdat er niks is gebeurd.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:11 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat je jeugd jou niet meer wil beste Straan betekend niet dat dit voor andere mensen van jouw leeftijd ook geldt.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Zeg, wij zijn oud genoeg om bij 'vroegâh' te horen Redefine. De jeugd wil jou niet meer. Kies de kant waar je wél welkom bent.
En als er geen voorzorgsmaatregelen zouden zijn en er gebeurt iets, dan klagen mensen daar weer over.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is de rare cirkel die je krijgt bij voorzorgsmaatregelen: als ze hebben gewerkt vinden mensen dat ze niet nodig waren omdat er niks is gebeurd.
En kijk eens wat je van je geworden is!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Echt? Wij niet hoor. Wij moesten gewoon doorbikkelen want daar word je hard en sterk van.
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is de rare cirkel die je krijgt bij voorzorgsmaatregelen: als ze hebben gewerkt vinden mensen dat ze niet nodig waren omdat er niks is gebeurd.
Dat kon je vooral tijdens de Corona jaren wel zien ja.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En als er geen voorzorgsmaatregelen zouden zijn en er gebeurt iets, dan klagen mensen daar weer over.
Hier wordt voor Wimbledon de maximale schermtijd overtredenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:29 schreef Arizona het volgende:
Zeg ik, al Wimbledon kijkend, lekker in mijn bedje in mijn geairconditionede slaapkamer
Veel opmerkingen online zijn van het niveau "JA MAAR ANDERE MENSEN MOETEN NIET ZEUREN"quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
In dit geval zijn dat soort opmerkingen van mensen extra onzinnig, omdat het vroegah veel minder vaak zo warm was
Ach dat is altijd zo treurig als mensen het zelf niet doorhebben hèquote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat je jeugd jou niet meer wil beste Straan betekend niet dat dit voor andere mensen van jouw leeftijd ook geldt.
Precies, fysiek en mentaal voorbereid op Spaanse zomers!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:57 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En kijk eens wat je van je geworden is!
Nu maar hopen dat ons huis voldoende is afgekoeld voordat het weer zo warm wordt. We hebben een langzaam opwarmend huis maar het koelt ook langzaam af.. Gelukkig hebben we airco in de slaapkamersquote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:43 schreef Strani het volgende:
Ja dat is het hem uiteindelijk. Vooral als het langere tijd warm blijft. Overdag overleef je wel. Als je 's nachts maar een beetje normaal kunt slapen. Ik kreeg twee jaar terug pas een (mobiele) airco in m'n slaapkamer en daarvoor sloopten de zomers me echt doordat de nachten altijd veel te heet waren en goed slapen onmogelijk was gedurende twee/drie maanden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:04 schreef Yesse het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat ons huis voldoende is afgekoeld voordat het weer zo warm wordt. We hebben een langzaam opwarmend huis maar het koelt ook langzaam af.. Gelukkig hebben we airco in de slaapkamers
Nee er zijn mensen die gewoon lekker zelf bepalen wat ze doen i.p.v. met alles maar mee te lopen zoals jij in Spanjequote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Ach dat is altijd zo treurig als mensen het zelf niet doorhebben hèProbeer je ook bij te blijven met jeugdige taal en zo?
Ja ja, met je pet achterstevoren en alle jongeren op straat 'kids' noemen om cool te lijken.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee er zijn mensen die gewoon lekker zelf bepalen wat ze doen i.p.v. met alles maar mee te lopen zoals jij in Spanje
Dat scheelt zoveel voor hoe ik mij voel hè, die airco. Ik voel me opgewekt, slaap (relatief) goed en kan de hitte buiten veel beter handelen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:04 schreef Yesse het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat ons huis voldoende is afgekoeld voordat het weer zo warm wordt. We hebben een langzaam opwarmend huis maar het koelt ook langzaam af.. Gelukkig hebben we airco in de slaapkamers
Ik heb een collega die mijn zoon zou kunnen zijn dus ik ben definitief oudquote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja ja, met je pet achterstevoren en alle jongeren op straat 'kids' noemen om cool te lijken.
Dansjes. Ze kunnen dansjes.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:11 schreef Strani het volgende:
Nou heb ik ook Tiktok, maar dat is vooral om te kijken of de jongere generatie al een bedreiging voor ons wordt. Tot zover: Nee. Ze kunnen eigenlijk vrij weinig.
En dat is helemaal oké, Ari. We hebben het verdiend dat mensen ons voor laten gaan in de rij, of hun stoel aan ons geven.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb een collega die mijn zoon zou kunnen zijn dus ik ben definitief oud
quote:
Nou ja, in onze generatie hadden we wel de breakdancers, die deden ook dancebattles!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:14 schreef Strani het volgende:
[..]Ja, als een toekomstige oorlog wordt uitgevochten met dansjes, dan hebben wij wel een probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |