Hier ook hoor. Ben best tevreden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:47 schreef Nattekat het volgende:
23,2
Tot dusver lukt het aardig om die warmte nog buiten te houden. Morgen komt de grote proef.
Slaap je nog met een ventilator oid? 30 is niet lekker slapen, nee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:08 schreef StateOfMind het volgende:
Afgelopen nacht amper een oog dicht gedaan, zeker 30 graden op de slaapkamer (zolder).
Na het weekend koelt het gelukkig flink af, met minder zon.
Ik ga vanmiddag een extra ventilator kopen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Slaap je nog met een ventilator oid? 30 is niet lekker slapen, nee.
Heb je geen ventilator?quote:Op zondag 22 juni 2025 17:37 schreef Bargehassus het volgende:
28. Kwestie van stil zitten en zo weinig mogelijk doen. Zoveel mogelijk tegen elkaar open gezet dus hoop dat het iets gaat dalen.
Nee, eigenlijk ook niet echt nodig. Door de week zit ik op kantoor en de meeste weekenden ben ik ook niet thuis. En ja, als ik dan wel thuis ben en het is even warm overleef ik het wel. Bovendien slaap ik ook prima als het zo warm is dus ook daar is het niet echt voor nodig.quote:
zolang we saldering hebben is het gratis hequote:Op zondag 22 juni 2025 18:50 schreef StateOfMind het volgende:
Ook als je maar weinig thuis bent is een ventilator toch net wat aangenamer dan zonder, ook al is het maar voor een paar uurtjes in de avond.
Voor 2 tientjes heb je al een fatsoenlijke, en stroomverbruik is te verwaarlozen.
Ik zou niet zonder kunnen iig.
mij is ook op het zuiden maar met HR++ glas en een zonnescherm valt het best mee,quote:Op zondag 22 juni 2025 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Na een warme week met 2 weekenden met 30+ (vorige weekend inclusief de vrijdag was het 3 dagen 33 graden hier buiten, dit weekend gisteren 32 en vandaag 30) kan ik tot een voorlopige conclusie komen dat de binnenhuistemperatuur met de warmtewerende raamfolie beperkt blijft tot 26,5 graden in de woonkamer.
Voorheen kon het wel 29-30 graden worden.
En dan is elke graad minder mooi meegenomen.
Maar 1 ding is zeker, als ik hier ooit weg ga, dan gaat het zeker geen woning meer worden die recht op het zuiden ligt
Ik heb een woning op het zuidoosten, maakt echt geen drol uit hoorquote:Op zondag 22 juni 2025 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Na een warme week met 2 weekenden met 30+ (vorige weekend inclusief de vrijdag was het 3 dagen 33 graden hier buiten, dit weekend gisteren 32 en vandaag 30) kan ik tot een voorlopige conclusie komen dat de binnenhuistemperatuur met de warmtewerende raamfolie beperkt blijft tot 26,5 graden in de woonkamer.
Voorheen kon het wel 29-30 graden worden.
En dan is elke graad minder mooi meegenomen.
Maar 1 ding is zeker, als ik hier ooit weg ga, dan gaat het zeker geen woning meer worden die recht op het zuiden ligt
13 graden in de winter? Zet je de CV toch op 18 ofzo?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:01 schreef Hyaenidae het volgende:
26 nu, maar het boeit me echt geen reet al wordt het 30 binnen.
Alles beter dan die 13 graden in de winter
Nee want kost duur. Ga geen vermogen betalen voor 18 graden, terwijl het nu gewoon gratis 26 is.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
13 graden in de winter? Zet je de CV toch op 18 ofzo?
Dan ben je wel echt heel gierig, als je niks wil betalen voor een beetje comfort. En daarom zei ik ook 18, en niet 21.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee want kost duur. Ga geen vermogen betalen voor 18 graden, terwijl het nu gewoon gratis 26 is.
Ik wil wel een beetje betalen, maar niet meer dan ik voorheen altijd deed. Dus met die hogere gasprijzen moet het verbruik gewoon omlaag.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan ben je wel echt heel gierig, als je niks wil betalen voor een beetje comfort. En daarom zei ik ook 18, en niet 21.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:01 schreef Hyaenidae het volgende:
26 nu, maar het boeit me echt geen reet al wordt het 30 binnen.
Alles beter dan die 13 graden in de winter
Maar tegen kou kun je je kleden, en de verwarming aanzetten.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Kou is oncomfortabel...
Het is wetenschappelijk bewezen dat een mens beter slaapt in kou dan in hitte en dat het mensenlijf zich ook beter kan functioneren in erge kou dan in extreme hitte.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Kou is oncomfortabel...
Tegen warmte kun je zwetenquote:Op maandag 23 juni 2025 13:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar tegen kou kun je je kleden, en de verwarming aanzetten.
Iedereen heeft kleding, iedereen heeft wel een (vorm van) verwarming in huis.
Tegen hitte kun je een stuk minder doen en niet iedereen heeft de mogelijkheid voor een airco.
Zal best kunnen. Alleen ik weet van mezelf hoe het bij mij werkt.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat een mens beter slaapt in kou dan in hitte en dat het mensenlijf zich ook beter kan functioneren in erge kou dan in extreme hitte.
quote:Op maandag 23 juni 2025 13:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat een mens beter slaapt in kou dan in hitte en dat het mensenlijf zich ook beter kan functioneren in erge kou dan in extreme hitte.
https://slaapkenniscentru(...)emperatuur-op-slaap/quote:Volgens onderzoek van de National Sleep Foundation ligt de ideale slaapkamertemperatuur tussen 15,5 en 19,4°C. Deze temperatuurrange is niet willekeurig gekozen, maar is gebaseerd op de natuurlijke fysiologie van ons lichaam. Voorafgaand aan de slaap doorloopt ons lichaam een proces van temperatuurverlaging als onderdeel van de voorbereiding op een goede nachtrust.
Een te warme slaapomgeving verstoort dit natuurlijke proces. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat een te hoge kamertemperatuur leidt tot slechtere slaapkwaliteit, minder tijd in diepe slaapfasen en frequenter ontwaken gedurende de nacht. Dit resulteert in minder verkwikkende slaap en verminderd functioneren overdag.
Anderzijds kan een te koude slaapomgeving ook problematisch zijn. Het lichaam moet dan harder werken om de kerntemperatuur op peil te houden, wat kan leiden tot een verhoogde hartslag. Onderzoek suggereert zelfs dat dit een van de redenen is waarom er een hoger risico bestaat op hartproblemen tijdens de wintermaanden, vooral bij mensen met bestaande cardiovasculaire aandoeningen
Word jij niet moe als het heel warm is?quote:Op maandag 23 juni 2025 13:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tegen warmte kun je zweten
En ik heb geen airco
Kou maakt me extreem down... warmte is comfortabel en lekker en geeft een mens energie
Van kou verkramp je en moet je onder dekentjes etc.
[..]
Zal best kunnen. Alleen ik weet van mezelf hoe het bij mij werkt.
Nee...quote:Op maandag 23 juni 2025 18:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Word jij niet moe als het heel warm is?
quote:
Gaat je humeur omlaagquote:Op maandag 23 juni 2025 18:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]zeker weten
Maar met kou gaan mijn vingers zeer doen en mijn humeur omlaag en dan kom ik tot minder
Misschien ben ik vreemd hoor
Ik weet waar het mis gaat: up in spiritquote:Op maandag 23 juni 2025 18:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als het zo is dan moet het worden ingevoerd
Mijn slaapkamer voelt nog wel warm en klam aan. Wat mis ik toch 's winters in een koude kamer onder het wol te kruipen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:46 schreef StateOfMind het volgende:
En vandaag schijnt de zon hier niet, waait het flink en wordt het hooguit 21 graden, dus ideaal om de temperatuur binnen lekker omlaag te krijgen
Hoezo is je slaapkamer klam?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mijn slaapkamer voelt nog wel warm en klam aan. Wat mis ik toch 's winters in een koude kamer onder het wol te kruipen.
Grappig hoe mensen temperatuur verschillend kunnen ervarenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:16 schreef StateOfMind het volgende:
20,5![]()
![]()
Zit hier gewoon shirtless in korte broek in de woonkamer met alle ramen en deuren open
Samequote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:16 schreef StateOfMind het volgende:
20,5![]()
![]()
Zit hier gewoon shirtless in korte broek in de woonkamer met alle ramen en deuren open
Misschien is het ook mijn warmtehuishouding. Ik zweet echt amper, dus koel niet zo snel af.quote:
Ik heb an sich geen probleem met warmte, maar wel met teveel warmte in huis.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen temperatuur verschillend kunnen ervaren
Geniet ervan
Zijn reeds onderwegquote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:51 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Snap ik![]()
Moest jij geen pinguïns bestellen?
De Heard and Burger King McDonald islandsquote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De Heard and Burger King McDonald islands
Die zijn geretourneerd.quote:
Gek hoorquote:Op donderdag 26 juni 2025 16:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die zijn geretourneerd.
Ze liepen te ijsberen
Dat is best warmquote:Op donderdag 26 juni 2025 16:52 schreef Claude_Viole het volgende:
Vrolijke kinderboerderij hier
Hier is het nu 26 graden op mijn zolder.
Ik denk dat sloffen prettiger zitten aan je voetenquote:Op donderdag 26 juni 2025 17:21 schreef Pisces29 het volgende:
21.6
Te koud met blote voeten. Even denken of ik voor een trui of sloffen ga.
22,5 nu valt toch reuze mee?quote:Op donderdag 26 juni 2025 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
22,5
Ondanks veel minder weer vandaag blijft het alsnog wel boven de 22 in huis. Die zomerwarmte zit er nu al helemaal in. 1-2 maand geleden zat na de nachten nog op 21,0.
Ja, maar merk dat ik toch iets minder goed slaap.quote:
quote:
Hoe krijg je dit voor elkaar? Met een airco?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:51 schreef Discombobulate het volgende:
Het is gewoon 21,0 nu in huis.![]()
Disndag 'm sowieso zo laag mogelijk proberen te houden.
Nee.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 14:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hoe krijg je dit voor elkaar? Met een airco?
Conclusie: niet stofzuigenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:12 schreef Pisces29 het volgende:
21.2
Fris als je niks doet en korte mouwen shirt draagt.
Iets benauwd als je gaat stofzuigen want hoge luchtvochtigheid.
Je hebt waakhonden en waakhondenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 19:39 schreef ISVV het volgende:
Hier nu 23°. Wij zijn vaak vroeg op, dus kunnen dan 's ochtends flink luchten. Hebben ook horren dus 's nachts ook wel de mogelijkheid om her en der wat open te gooien, ook beneden. Heb twee waakhonden dus voor de veiligheid ook niet zo bang
Volgens mij is het maandag overal 30+quote:Op zaterdag 28 juni 2025 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
22,5
Eigenlijk begint de ellende hier dinsdag pas.
Ik heb 'm hier gelukkig nog niet aan omdat ik in een andere kamer slaap die koeler is. Wat ik wel altijd had is dat ik aan die ventilator gewend raakte, dan moet ie elke keer aan, ook in september als het weer kouder wordt.quote:Op zondag 29 juni 2025 10:05 schreef Donna het volgende:
24,5 beneden. 25 boven.
Ga denk ik vanavond voor het eerst de ventilator op de slaapkamer aan doen. De kinderen hebben 'm al een week of 2 aan 's nachts.
Hontenquote:Op zondag 29 juni 2025 16:35 schreef StateOfMind het volgende:
26![]()
![]()
Hond heeft het ook warm
[ link | afbeelding ]
Ligt daar precies onder de plafondventilator en voor een staande ventilator
Minder heet dekt de lading wat beter dan koelerquote:Op zondag 29 juni 2025 15:23 schreef livelink het volgende:
Woonkamer 25 graden, slaapkamer 27 graden. Maar goed, wel koeler dan buiten.
Bakoven idd ja, ik voel me net een afbakbroodjequote:
Ik een vuile blik 😱quote:
Deze buurman is ouder en heeft autisme. Het is een beetje een vreemde vogel en ik moest eerst zijn halve levensverhaal aanhoren, maar het leverde me wel een mooie grote parasol op.quote:Op zondag 29 juni 2025 18:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik een vuile blik 😱
Maar wij mogen elkaar niet
Zijn moeder heeft er toch niks meer aanquote:Op zondag 29 juni 2025 18:56 schreef Donna het volgende:
[..]
Deze buurman is ouder en heeft autisme. Het is een beetje een vreemde vogel en ik moest eerst zijn halve levensverhaal aanhoren, maar het leverde me wel een mooie grote parasol op.
Van zijn dode moedertje maar soit.
Ik ben ook autistisch maar ik heb het memo gemist qua parasols uitdelen. Ik ga het meteen goedmaken met mijn buren.quote:Op zondag 29 juni 2025 18:56 schreef Donna het volgende:
[..]
Deze buurman is ouder en heeft autisme. Het is een beetje een vreemde vogel en ik moest eerst zijn halve levensverhaal aanhoren, maar het leverde me wel een mooie grote parasol op.
Woon je bij Kees Momma in de straat?quote:Op zondag 29 juni 2025 18:56 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn broer ook. Die heeft ook geen parasols uitgedeeld.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben ook autistisch maar ik heb het memo gemist qua parasols uitdelen. Ik ga het meteen goedmaken met mijn buren.
En de AC op mijn slaapkamer aanzetten
Nee dat dan weer niet haha!quote:Op zondag 29 juni 2025 19:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Woon je bij Kees Momma in de straat?
Netjes.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:45 schreef DutchBlend het volgende:
23,5c woonkamer met mobiele airco. Zonder airco was het minimaal 26c geweest
Uiteraard afhankelijk van hoeveel btu airco / hoeveel m3 je wilt koelen. Maar ik zou zeggen tussen de 300 en 500 euro.quote:Op zondag 29 juni 2025 19:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Netjes.
Wat ben je kwijt voor een beetje fatsoenlijke mobiele airco?
quote:Op zondag 29 juni 2025 20:16 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Uiteraard afhankelijk van hoeveel btu airco / hoeveel m3 je wilt koelen. Maar ik zou zeggen tussen de 300 en 500 euro.
Oh ja en hij staat vandaag op z'n laagste stand te draaien. Dus zou het wss nog wel kouder kunnen maken, maar vind het wel lekker zoquote:
Maak je nog een lekkere koude handdoek opgerold als nekband voor je hont?quote:Op zondag 29 juni 2025 16:35 schreef StateOfMind het volgende:
26![]()
![]()
Hond heeft het ook warm
[ link | afbeelding ]
Ligt daar precies onder de plafondventilator en voor een staande ventilator
Die wil daar niks van weten, die heeft een godsgruwelijke hekel aan elke vorm van water, als het niet in de drinkbak zitquote:Op maandag 30 juni 2025 12:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maak je nog een lekkere koude handdoek opgerold als nekband voor je hont?Ik deed dat altijd. Of als natte deken, een natte handdoek. Of een halsband met koelelement.
Oh die koelmatjes zijn ook top.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die wil daar niks van weten, die heeft een godsgruwelijke hekel aan elke vorm van water, als het niet in de drinkbak zit
Ze is een expert in het ontwijken van plassen water, en als ik wil gaan wandelen en ze ziet dat het regent, dan draait ze om en gaat ze weer naar binnen
Ze heeft wel een koelmatje waar ze heel veel op ligt.
Blijft het dan ook zo of is het door de hitte van de muren niet heel snel weer opgewarmd?quote:Op maandag 30 juni 2025 13:26 schreef Leandra het volgende:
Gisteravond laat even in de garage in de auto gezeten terwijl de grote garagedeur en de loopdeur tegen elkaar open stonden, toen was het zo van 29.5 naar 24.5
Ik had het raam ook open 's nachts en met die 12 graden hier werd het zo heerlijk fris ineens. Na vandaag hier 23,0 graden nu. Vannacht hopelijk iets naar beneden en morgen de grote dag.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:26 schreef Leandra het volgende:
Gisteravond laat even in de garage in de auto gezeten terwijl de grote garagedeur en de loopdeur tegen elkaar open stonden, toen was het zo van 29.5 naar 24.5
Ik zou een dubbele moord plegen voor 25 graden op zolder (=slaapkamer).quote:Op maandag 30 juni 2025 19:34 schreef bondage het volgende:
Woonkamer 21
Salon 21,5
Slaapkamer 20,5
Rest van de ruimtes niet gemeten maar denk tussen 20 en 22. Zolder is wel erg warm, daar zal het makkelijk 25 zijn als ik het zo voel.
Het was nog redelijk koel buiten vergeleken met de temperaturen verder naar het zuiden, net toen ik keek 26 graden. Ik heb de slaapkamer op de begane grond en het blijft betrekkelijk lang koel in huis als we alles dichthouden.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zou een dubbele moord plegen voor 25 graden op zolder (=slaapkamer).
Ah jij zit in het noorden?quote:Op maandag 30 juni 2025 19:41 schreef bondage het volgende:
[..]
Het was nog redelijk koel buiten vergeleken met de temperaturen verder naar het zuiden, net toen ik keek 26 graden. Ik heb de slaapkamer op de begane grond en het blijft betrekkelijk lang koel in huis als we alles dichthouden.
Echter, als de hitte er éénmaal in zit...
Hoog in het noorden inderdaadquote:Op maandag 30 juni 2025 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah jij zit in het noorden?
Ik woon een stukje onder Nijmegen, en hier was het vandaag en gisteren 31 graden.
Woonkamer recht op het zuiden, geen airco of zonwering helaas.
Bovenwoning met zolder, dus sowieso al warmer dan op de begane grond.
Ik denk dat je de 28,5 a 29 nog wel gaat aantikken komende dagen. Dit gezien je gelijksoortige temperatuurverloop met mij toen ik nog geen mob airco's had.quote:Op maandag 30 juni 2025 18:49 schreef StateOfMind het volgende:
26,5 in de woonkamer, boven op de slaapkamer is het waarschijnlijk iets wat in de buurt moet komen van de hel 😱
Satan zou er thuis voelen.
Hopelijk komt die lutser niet langs
Ik vrees met grote vrezen 😱 voor morgen, 36 graden, en overmorgen, 34 graden.
Ben bang dat het dan binnen wel 27 of warmer wordt.
Anders ik wel 😱quote:Op maandag 30 juni 2025 20:18 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Ik denk dat je de 28,5 a 29 nog wel gaat aantikken. Dit gezien je gelijksoortige temperatuurverloop met mij toen ik nog geen mob airco's had.
Benieuwd maar je update morgen
Die zijn er helaas, kan ik je melden.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb trouwens nog geen mug gezien... Of is dat te vroeg?
23,0 nog steeds, nu paar ramen open. Benieuwd naar morgen...
Hoe warm is het boven bij jou?quote:Op maandag 30 juni 2025 22:23 schreef Donna het volgende:
Okay ik ga toch de ventilator ophalen van beneden 🫠🫠🫠🫠
Geen idee. Bij m'n dochter 26, maar die slaapt voor en ik achter waar ik de zon vanaf 13:00 tot zonet op het raam had. Het heeft op mijn kamer iig nog niet zo warm en plakkerig gevoeld als nu.quote:
Ik ken het gevoelquote:Op maandag 30 juni 2025 22:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Geen idee. Bij m'n dochter 26, maar die slaapt voor en ik achter waar ik de zon vanaf 13:00 tot zonet op het raam had. Het heeft op mijn kamer iig nog niet zo warm en plakkerig gevoeld als nu.
Ik zit nu weer in de auto in de garage met beide deuren open, morgenochtend zal het nog steeds prima zijn, maar morgenavond is het weer snikheet in de garage.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:45 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Blijft het dan ook zo of is het door de hitte van de muren niet heel snel weer opgewarmd?
Heerlijk slapen juist. Als een kikkertje broeiend in de panquote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:02 schreef StateOfMind het volgende:
Net 11 uur, buiten 31, binnen 26,5.
En ik heb zo ontzettend slecht geslapen dat ik nu aan het vechten ben tegen de slaap.
Kun je slapen met t geluid van een mobiele airco? Ik word daar helemaal gek van. Helaas want zonder dat koelt ie wel tot vlak voor slapen maar als ik m afzet is t op dit soort dagen binnen no time weer 26-27 in de slaapkamer.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:10 schreef DutchBlend het volgende:
Slaapkamer 20,5 bij wakker worden met mobiele airco
Huiskamer 24 bij wakker worden na een nacht zonder airco en raam open (23,5 gisteravond met airco)
Ja geen probleem. Moet wel zeggen dat hij een meter of 5 bij me vandaan staat.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:38 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Kun je slapen met t geluid van een mobiele airco? Ik word daar helemaal gek van. Helaas want zonder dat koelt ie wel tot vlak voor slapen maar als ik m afzet is t op dit soort dagen binnen no time weer 26-27 in de slaapkamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |