Hier ook hoor. Ben best tevreden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:47 schreef Nattekat het volgende:
23,2
Tot dusver lukt het aardig om die warmte nog buiten te houden. Morgen komt de grote proef.
Slaap je nog met een ventilator oid? 30 is niet lekker slapen, nee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:08 schreef StateOfMind het volgende:
Afgelopen nacht amper een oog dicht gedaan, zeker 30 graden op de slaapkamer (zolder).
Na het weekend koelt het gelukkig flink af, met minder zon.
Ik ga vanmiddag een extra ventilator kopen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Slaap je nog met een ventilator oid? 30 is niet lekker slapen, nee.
Heb je geen ventilator?quote:Op zondag 22 juni 2025 17:37 schreef Bargehassus het volgende:
28. Kwestie van stil zitten en zo weinig mogelijk doen. Zoveel mogelijk tegen elkaar open gezet dus hoop dat het iets gaat dalen.
Nee, eigenlijk ook niet echt nodig. Door de week zit ik op kantoor en de meeste weekenden ben ik ook niet thuis. En ja, als ik dan wel thuis ben en het is even warm overleef ik het wel. Bovendien slaap ik ook prima als het zo warm is dus ook daar is het niet echt voor nodig.quote:
zolang we saldering hebben is het gratis hequote:Op zondag 22 juni 2025 18:50 schreef StateOfMind het volgende:
Ook als je maar weinig thuis bent is een ventilator toch net wat aangenamer dan zonder, ook al is het maar voor een paar uurtjes in de avond.
Voor 2 tientjes heb je al een fatsoenlijke, en stroomverbruik is te verwaarlozen.
Ik zou niet zonder kunnen iig.
mij is ook op het zuiden maar met HR++ glas en een zonnescherm valt het best mee,quote:Op zondag 22 juni 2025 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Na een warme week met 2 weekenden met 30+ (vorige weekend inclusief de vrijdag was het 3 dagen 33 graden hier buiten, dit weekend gisteren 32 en vandaag 30) kan ik tot een voorlopige conclusie komen dat de binnenhuistemperatuur met de warmtewerende raamfolie beperkt blijft tot 26,5 graden in de woonkamer.
Voorheen kon het wel 29-30 graden worden.
En dan is elke graad minder mooi meegenomen.
Maar 1 ding is zeker, als ik hier ooit weg ga, dan gaat het zeker geen woning meer worden die recht op het zuiden ligt
Ik heb een woning op het zuidoosten, maakt echt geen drol uit hoorquote:Op zondag 22 juni 2025 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Na een warme week met 2 weekenden met 30+ (vorige weekend inclusief de vrijdag was het 3 dagen 33 graden hier buiten, dit weekend gisteren 32 en vandaag 30) kan ik tot een voorlopige conclusie komen dat de binnenhuistemperatuur met de warmtewerende raamfolie beperkt blijft tot 26,5 graden in de woonkamer.
Voorheen kon het wel 29-30 graden worden.
En dan is elke graad minder mooi meegenomen.
Maar 1 ding is zeker, als ik hier ooit weg ga, dan gaat het zeker geen woning meer worden die recht op het zuiden ligt
13 graden in de winter? Zet je de CV toch op 18 ofzo?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:01 schreef Hyaenidae het volgende:
26 nu, maar het boeit me echt geen reet al wordt het 30 binnen.
Alles beter dan die 13 graden in de winter
Nee want kost duur. Ga geen vermogen betalen voor 18 graden, terwijl het nu gewoon gratis 26 is.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
13 graden in de winter? Zet je de CV toch op 18 ofzo?
Dan ben je wel echt heel gierig, als je niks wil betalen voor een beetje comfort. En daarom zei ik ook 18, en niet 21.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee want kost duur. Ga geen vermogen betalen voor 18 graden, terwijl het nu gewoon gratis 26 is.
Ik wil wel een beetje betalen, maar niet meer dan ik voorheen altijd deed. Dus met die hogere gasprijzen moet het verbruik gewoon omlaag.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan ben je wel echt heel gierig, als je niks wil betalen voor een beetje comfort. En daarom zei ik ook 18, en niet 21.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:01 schreef Hyaenidae het volgende:
26 nu, maar het boeit me echt geen reet al wordt het 30 binnen.
Alles beter dan die 13 graden in de winter
Maar tegen kou kun je je kleden, en de verwarming aanzetten.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Kou is oncomfortabel...
Het is wetenschappelijk bewezen dat een mens beter slaapt in kou dan in hitte en dat het mensenlijf zich ook beter kan functioneren in erge kou dan in extreme hitte.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Kou is oncomfortabel...
Tegen warmte kun je zwetenquote:Op maandag 23 juni 2025 13:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar tegen kou kun je je kleden, en de verwarming aanzetten.
Iedereen heeft kleding, iedereen heeft wel een (vorm van) verwarming in huis.
Tegen hitte kun je een stuk minder doen en niet iedereen heeft de mogelijkheid voor een airco.
Zal best kunnen. Alleen ik weet van mezelf hoe het bij mij werkt.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat een mens beter slaapt in kou dan in hitte en dat het mensenlijf zich ook beter kan functioneren in erge kou dan in extreme hitte.
quote:Op maandag 23 juni 2025 13:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk bewezen dat een mens beter slaapt in kou dan in hitte en dat het mensenlijf zich ook beter kan functioneren in erge kou dan in extreme hitte.
https://slaapkenniscentru(...)emperatuur-op-slaap/quote:Volgens onderzoek van de National Sleep Foundation ligt de ideale slaapkamertemperatuur tussen 15,5 en 19,4°C. Deze temperatuurrange is niet willekeurig gekozen, maar is gebaseerd op de natuurlijke fysiologie van ons lichaam. Voorafgaand aan de slaap doorloopt ons lichaam een proces van temperatuurverlaging als onderdeel van de voorbereiding op een goede nachtrust.
Een te warme slaapomgeving verstoort dit natuurlijke proces. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat een te hoge kamertemperatuur leidt tot slechtere slaapkwaliteit, minder tijd in diepe slaapfasen en frequenter ontwaken gedurende de nacht. Dit resulteert in minder verkwikkende slaap en verminderd functioneren overdag.
Anderzijds kan een te koude slaapomgeving ook problematisch zijn. Het lichaam moet dan harder werken om de kerntemperatuur op peil te houden, wat kan leiden tot een verhoogde hartslag. Onderzoek suggereert zelfs dat dit een van de redenen is waarom er een hoger risico bestaat op hartproblemen tijdens de wintermaanden, vooral bij mensen met bestaande cardiovasculaire aandoeningen
Word jij niet moe als het heel warm is?quote:Op maandag 23 juni 2025 13:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tegen warmte kun je zweten
En ik heb geen airco
Kou maakt me extreem down... warmte is comfortabel en lekker en geeft een mens energie
Van kou verkramp je en moet je onder dekentjes etc.
[..]
Zal best kunnen. Alleen ik weet van mezelf hoe het bij mij werkt.
Nee...quote:Op maandag 23 juni 2025 18:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Word jij niet moe als het heel warm is?
quote:
Gaat je humeur omlaagquote:Op maandag 23 juni 2025 18:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]zeker weten
Maar met kou gaan mijn vingers zeer doen en mijn humeur omlaag en dan kom ik tot minder
Misschien ben ik vreemd hoor
Ik weet waar het mis gaat: up in spiritquote:Op maandag 23 juni 2025 18:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als het zo is dan moet het worden ingevoerd
Mijn slaapkamer voelt nog wel warm en klam aan. Wat mis ik toch 's winters in een koude kamer onder het wol te kruipen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:46 schreef StateOfMind het volgende:
En vandaag schijnt de zon hier niet, waait het flink en wordt het hooguit 21 graden, dus ideaal om de temperatuur binnen lekker omlaag te krijgen
Hoezo is je slaapkamer klam?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mijn slaapkamer voelt nog wel warm en klam aan. Wat mis ik toch 's winters in een koude kamer onder het wol te kruipen.
Grappig hoe mensen temperatuur verschillend kunnen ervarenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:16 schreef StateOfMind het volgende:
20,5![]()
![]()
Zit hier gewoon shirtless in korte broek in de woonkamer met alle ramen en deuren open
Samequote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:16 schreef StateOfMind het volgende:
20,5![]()
![]()
Zit hier gewoon shirtless in korte broek in de woonkamer met alle ramen en deuren open
Misschien is het ook mijn warmtehuishouding. Ik zweet echt amper, dus koel niet zo snel af.quote:
Ik heb an sich geen probleem met warmte, maar wel met teveel warmte in huis.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen temperatuur verschillend kunnen ervaren
Geniet ervan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |