Die Amerikaanse ambassadeur zegt dat moslim landen het maar moeten gaan opzetten. Die Palestijnse staat. In hun eigen gebied.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:18 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of niet. nu gaza niks meer is, kan er mooi mee onderhandeld worden lijkt me. geef het aan israel, maar dan wel in een ruil voor land.
Voor de rust van de bevolking is het handiger als ze een plek uitzoeken die niet direct aan Israël grenst.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Amerikaanse ambassadeur zegt dat moslim landen het maar moeten gaan opzetten. Die Palestijnse staat. In hun eigen gebied.
Euhm nee. Je hoeft geen Israël aanhanger te zijn om te zien dat het gedrag van de Palliecrowd niet anders is te omschrijven dan dat. Sterker nog, dat bagatelliseert of ontkent het leed van de Palestijnen niet.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet je maar niet met zulke debiele posts komen. Scheelt een boel. De term Palliewappie wordt voornamelijk gebruikt door vrij extremistische pro-Israël aanhangers die daarmee bedoelen dat al het leed aan Palestijnse kant een verzinsel is. Een sprookje. Dat Palestijnen of mensen die zich inzetten voor het leed van Palestijnen louter en alleen complotten verspreiden en ze dus nimmer geloofwaardig zijn. Het is een bewuste frame, passend in het narratief van Netanyahu en co.
Dat maakt het des te lomper dat het van jou afkomt, daar je wel zo begaan bent met het frame dat door bepaalde users hier op Holocaust-overlevenden wordt geplakt.
Wacht even...quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hier sla ik even op aan.
Iedereen die Palestina steunt en die niet uit dat gebied komt of er woont is simpelweg niet anders te kwalificeren als Palliwappie. Wat overigens niet onverlet laat dat er best de broodnodige kritiek op het handelen van Israël geleverd mag worden.
Hahaha makkelijk geloofd Niets is minder waar er is extreem veel bewijslast getoond voor de genocide. Dat is ook niet zo moeilijk dit conflict wordt gelivestreamed. Het is zo dat de pro-Israel lui elk bewijs verwerpen. Nooit ook zelf met iets komen, jij hebt het over 1000 keer laten zien hoe het echt zit waarom probeer je niet een keer iets te bewijzen dat zou een mooi begin zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
kan niet voor anderen spreken, maar toch even; ik denk dat het erom gaat dat activisten van buiten gaza wel heel makkelijk alles geloven wat er vanuit die hoek komt. en de bechuldigingen van genocide en bewuste uithongering en een strijd op de palestijnen te vernietigen ipv hamas, zijn eigenlijk standaard voor deze activisten.
zelfs al laat je 1000 keer zien dat hun ifo toch niet helemaal klopte, dan gaan ze gewoon door met wat anders, zelfde strekking.
dus als men dan een naampje verzint voor deze mensen, dan vind ik dat niet zo raar. je moet toch op een of andere manier duidelijk maken dat ze raar bezig zijn.
niet dat het helpt natuurlijk. je kan beter toch maar nog 1000 keer laten zien hoe het echt zit.
Het zou fantastisch zijn als de Palestijnen en de moslimlanden dat net zo graag zouden willen als de Amerikaanse ambassadeur.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Amerikaanse ambassadeur zegt dat moslim landen het maar moeten gaan opzetten. Die Palestijnse staat. In hun eigen gebied.
Een user suggereerde dat Holocaust-overlevenden schuldig zijn aan de huidige moord op Palestijnen. Dat frame.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Welk frame wordt er dan op Holocaust-overlevenden geplakt? Die snap ik even niet.
Natuurlijk, als je de etnische zuivering en uithongering door Israel niet volledig steunt ben je een Palliewappie en antisemiet voor users als Richestorags.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Kwalificeer ik mijzelf met deze zienswijze dan als "Palliwappie"?
Oh wel degelijk, het bagatelliseren begint al door hen weg te zetten als Palliewappie.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Euhm nee. Je hoeft geen Israël aanhanger te zijn om te zien dat het gedrag van de Palliecrowd niet anders is te omschrijven dan dat. Sterker nog, dat bagatelliseert of ontkent het leed van de Palestijnen niet.
Dat staat namelijk los van het gedrag van de wappies die voor hen protesteren.
Of we verplaatsen Israel naar Amerika. Een evenzo onzinnige en debiele oplossingquote:Op woensdag 11 juni 2025 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de rust van de bevolking is het handiger als ze een plek uitzoeken die niet direct aan Israël grenst.
Het land Israël bestaat al.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of we verplaatsen Israel naar Amerika. Een evenzo onzinnige en debiele oplossing
Het land Palestina bestaat voor heel veel mensen wel. De oplossingsrichting is een tweestatenoplossing langs de lijnen van de VN. Dat is de lijn van een overgroot deel van de landen in de wereld, ook van een deel van de Westerse landen. Het propageren van etnisch zuiveren van gebieden, zodat Israel dan rust heeft, vind ik vrij verderfelijk.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het land Israël bestaat al.
Het land Palestina bestaat nog niet.
Zie je het verschil?
En buiten dat, als ze proberen vast te houden aan de Gazastrook dan blijven ze zitten met een stuk grond waarop je 1. geen droog brood kan verdienen, 2. onder vuur blijft liggen van Israël en 3. altijd met de restanten van Hamas opgescheept zit. Of je het er nu principieel mee eens bent of niet, dat is toch nooit een fatsoenlijke basis om je land op te bouwen?
147 van de 193 VN landen zijn het niet met je eensquote:Op woensdag 11 juni 2025 17:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je impliceert dat pro-Israël mensen extreem rechts zijn, wat tamelijk onzinnig is.quote:Op woensdag 11 juni 2025 08:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat heb ik precies geframed volgens jou?
Eat shit, 1 billion flies can't be wrong.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
147 van de 193 VN landen zijn het niet met je eens
Die zogenaamde tweestatenoplossing is een sprookje. Een illusie die de westerse gemeenschap zichzelf voorhoudt zodat ze kunnen volhouden dat ze echt aan het werken zijn naar een oplossing. Dat inmiddels alle basisvoorwaarden om die twee staten op die plek heel ver uit het zicht verdwenen zijn en ook niet meer terugkomen negeren we liever.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het land Palestina bestaat voor heel veel mensen wel. De oplossingsrichting is een tweestatenoplossing langs de lijnen van de VN. Dat is de lijn van een overgroot deel van de landen in de wereld, ook van een deel van de Westerse landen. Het propageren van etnisch zuiveren van gebieden, zodat Israel dan rust heeft, vind ik vrij verderfelijk.
Een levensvatbare staat is dus prima mogelijk, terugkijkend naar de verdeling conform VN. Dat betekent dat de Palestijnen zich bestuurlijk-politiek goed moeten herpakken en dus Hamas moeten verdrijven en tegelijkertijd moet Israel zich houden aan de VN resoluties.
Extreem rechts hoeft niet perse een hekel aan joden te hebben hoor. Er zijn in dit topic meerdere gezellig rechtse users die niet positief schrijven over moslims.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:18 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Je impliceert dat pro-Israël mensen extreem rechts zijn, wat tamelijk onzinnig is.
In heel veel landen in dat ook de voorkeur ook als je gaat mobiliseren of het vat hoger lastiger te prikken is.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oké ik denk dat ik jullie niet goed begrijp.
Als ik Google afbeeldingen kijk dan zie ik
https://www.google.com/se(...)iw=459&bih=780&dpr=3
Of
https://www.google.com/se(...)iw=459&bih=876&dpr=3
Met.bijvoorbeeld dit plaatje
[ afbeelding ]
Dan zie ik volgens mij niks anders dan bij die vent uit dat tiktok filmpje.
Oh wouw.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een user suggereerde dat Holocaust-overlevenden schuldig zijn aan de huidige moord op Palestijnen. Dat frame.
Hoe kom je erbij dat Palestina niet bestaat 147 van de 193 leden van de verenigde naties erkennen Palestina. Wij zouden dat ook moeten doen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het land Israël bestaat al.
Zie je het verschil?
En buiten dat, als ze proberen vast te houden aan de Gazastrook dan blijven ze zitten met een stuk grond waarop je 1. geen droog brood kan verdienen, 2. onder vuur blijft liggen van Israël en 3. altijd met de restanten van Hamas opgescheept zit. Of je het er nu principieel mee eens bent of niet, dat is toch nooit een fatsoenlijke basis om je land op te bouwen?
Heel gek inderdaad. Er is namelijk van te voren duidelijk te kennen gegeven dat ze niet toegelaten zouden worden. Maar dat is dan ook precies waar het om ging: aandacht voor zichzelf creëren.quote:Op woensdag 11 juni 2025 14:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Eten brengen in een door oorlog geteisterd gebied.
Uhu heel gek.
[..]
Israel is speciaal ofzo, die mogen alle internationale afspraken in de wind slaan en mensen uitmoorden om wie ze zijn. Moeten die stomme Palestijnen maar sneller opdonderen. Recht van de sterkste geld ofzo. En maar boos zijn als er weer een aanslag wordt gepleegd dat is dan opeens niet gewoon recht van de sterkste en maar ontkennen dat Israel iets fout doet als ze dagelijks mensen die ze uithongeren doodschieten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het land Palestina bestaat voor heel veel mensen wel. De oplossingsrichting is een tweestatenoplossing langs de lijnen van de VN. Dat is de lijn van een overgroot deel van de landen in de wereld, ook van een deel van de Westerse landen. Het propageren van etnisch zuiveren van gebieden, zodat Israel dan rust heeft, vind ik vrij verderfelijk.
Een levensvatbare staat is dus prima mogelijk, terugkijkend naar de verdeling conform VN. Dat betekent dat de Palestijnen zich bestuurlijk-politiek goed moeten herpakken en dus Hamas moeten verdrijven en tegelijkertijd moet Israel zich houden aan de VN resoluties.
Een levensvatbare tweestatenoplossing lijkt me een illusie. Er zijn teveel krachten aanwezig, aan beide zijden, die elkaar geen vierkante kilometer land gunnen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ze niet meer terugkomen hebben we deels zelf in de hand. Dat betekent wel dat we ook flink kritisch moeten durven zijn richting Israël. En niet hen verder faciliteren in hun droom de waarheid te laten worden, namelijk de vestiging van Groot-Israel, middels volksverhuizigen en etnische zuiveringen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zogenaamde tweestatenoplossing is een sprookje. Een illusie die de westerse gemeenschap zichzelf voorhoudt zodat ze kunnen volhouden dat ze echt aan het werken zijn naar een oplossing. Dat inmiddels alle basisvoorwaarden om die twee staten op die plek heel ver uit het zicht verdwenen zijn en ook niet meer terugkomen negeren we liever.
Je zult nu tegen het einde van de rit aanzitten en dit soort ongein nog even over jezelf moeten lezen. Ongekendquote:Op woensdag 11 juni 2025 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een user suggereerde dat Holocaust-overlevenden schuldig zijn aan de huidige moord op Palestijnen. Dat frame.
Het pleiten voor een tweestaten oplossing is nobel maar tegelijkertijd een illusie. Wij als westerse wereld zijn er tot nu toe weinig geslaagd om goed met islamitische landen/eenheden/bevolkingen om te gaan. Maar goed dat is 1 ding. In dit conflict bewust de kant voor de Palestijnen kiezen dát maakt je een palliewappie. 1 omdat wij, als kaaskoppen, helemaal geen gedeelde waarden hebben. 2 omdat je daarmee min of meer uitspreekt tegen de westerse normen en waarden te zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wacht even...
Waarom zou het steunen van de Palestijnse zaak per definitie betekenen dat je een "Palliwappie" bent als je niet uit dat gebied komt?
Laat ik mezelf (als kaaskop) even als voorbeeld nemen:
Ik steun de Palestijnse zaak in die zin dat ik voor een tweestatenoplossing ben als eerstvolgende stap, en onder strenge condities die worden gecontroleerd op naleving door een onafhankelijke derde partij die zowel door de Palestijnen als door de Israëliërs akkoord wordt bevonden.
Daarmee steun ik tegelijkertijd ook de Israëlische zaak, maar Hamas en Netanyahu steun ik daarmee zeker niet.
Wat ik ook niet steun is het ontnemen van het zelfbeschikkingsrecht van een individu of van een collectief, en dat ontnemen kan geschieden door middel van geweld, dreiging van geweld, ontvoering, onderdrukking, bezetting of deportatie, en ook door middel van beleid, zeker in een asymmetrisch conflict zoals dit. Dit betekent dus dat ik de ontvoeringen van Hamas net zo min steun als het nederzettingenbeleid van Israël.
Wat ik tot slot niet steun is het plegen van geweld in welke vorm dan ook en om welke reden dan ook. Dit betekent dus dat ik het geweld van Hamas in Israël net zo min steun als het geweld van Israël in Gaza of elders. De enige uitzondering daarbij is wanneer er een tijger om je nek hangt. Dan mag je wat mij betreft gewoon geweld gebruiken als poging om jezelf te verlossen (en zeker weten, daarmee begeef ik me inderdaad op glad ijs, daarover verder praten mag in Filosofie & Levensbeschouwing).
Wat (door sommigen) wellicht als merkwaardig wordt gezien, is dat ik het allemaal wel prima kan verklaren, en ik er eerlijk gezegd ook weinig verrassends aan vind (geweld is immers al zo oud dat het saai begint te worden, maar het resulterende menselijk leed wordt natuurlijk helaas/gelukkig nooit saai). En dit neigt naar begrip, maar het neigt zeker niet naar steun.
Vooral omdat Nederland enige land was waar het volledig gedocumenteerd was waar welke Joden op dat moment woonachtig waren tochquote:Op woensdag 11 juni 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zon topic als dit maakt wel goed duidelijk waarom er in Nederland zoveel joden vermoord zijn, een veel hoger percentage dan in de meeste andere Europese landen.
Ben je nu achteraf, voorafgaand de bedoeling van vernietigingskampen aan het ontkennen ?quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zon topic als dit maakt wel goed duidelijk waarom er in Nederland zoveel joden vermoord zijn, een veel hoger percentage dan in de meeste andere Europese landen. Waarom gingen ze niet gewoon met de Duitsers mee. Er was toch helemaal geen bewijs dat de kampen zo vernietigend waren op dat moment, alleen maar geallieerde propaganda. Pro-genocidale handelingen zou natuurlijk vol van die schone wehrmacht sprookjes geloven en verspreiden als de waarheid.
Ja tuurlijk niets slechts over ons prachtige landje. Laten we ook vooral niet herinneren dat er meer NSB'ers dan verzet waren. Kom zeg natuurlijk heeft het ook te maken met dat Nederlanders nogal goedgelovig zijn richting autoriteiten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vooral omdat Nederland enige land was waar het volledig gedocumenteerd was waar welke Joden op dat moment woonachtig waren toch
Kan je wel lezen? Natuurlijk waren die er. Maar de mensen die nu ontkennen dat er hongersnood is die zouden dat nooit erkennen tot jaren na de oorlog.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ben je nu achteraf, voorafgaand de bedoeling van vernietigingskampen aan het ontkennen ?
Dacht dat ze het in Gaza redelijk goed hadden voordat Hamas de oorlog begon, mensen konden ook gewoon in Israel werken. Zal niet perfect geweest zijn maar dat zal het nooit meer worden.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een levensvatbare tweestatenoplossing lijkt me een illusie. Er zijn teveel krachten aanwezig, aan beide zijden, die elkaar geen vierkante kilometer land gunnen.
Er is buiten gedeelde waarden, niet echt sprake van een "wij".quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het pleiten voor een tweestaten oplossing is nobel maar tegelijkertijd een illusie. Wij als westerse wereld zijn er tot nu toe weinig geslaagd om goed met islamitische landen/eenheden/bevolkingen om te gaan. Maar goed dat is 1 ding. In dit conflict bewust de kant voor de Palestijnen kiezen dát maakt je een palliewappie. 1 omdat wij, als kaaskoppen, helemaal geen gedeelde waarden hebben. 2 omdat je daarmee min of meer uitspreekt tegen de westerse normen en waarden te zijn.
quote:Ook Goldband annuleert optreden op Zwarte Cross: 'Wij hebben wel een keuze'
Ook Goldband komt dit jaar niet naar de Zwarte Cross vanwege de omstreden Amerikaanse eigenaar van het festival. Dat heeft de band bekendgemaakt via Instagram.
De Amerikaanse durfinvesteerder KKR (Kohlberg Kravis Roberts & Co.) nam vorig jaar de festivalorganisator Superstruct Entertainment over. Daarmee kwamen meer dan tachtig festivals in Europa en Australië in handen van KKR, bleek recent uit berichtgeving van Follow the Money. Behalve om de Zwarte Cross gaat het bijvoorbeeld om Awakenings, Mysteryland, DGTL en Milkshake Festival.
Deze festivals hebben in een verklaring hun afkeuring geuit over de praktijken van KKR. De investeringsgigant met een vermogen van bijna 600 miljard euro investeert onder meer in fossiele projecten, de wapensector en Israëlische datacenters, infrastructuur en techbedrijven. Daarnaast zou KKR investeren in bedrijven die actief zijn op de door Israël bezette Westelijke Jordaanoever.
Tegen oorlog
Vooral dat laatste is voor Goldband een moeilijk punt, blijkt uit het bericht op Instagram. "Iedereen die ons een beetje kent of ooit een optreden heeft gezien, weet dat we ons vaker uitspreken over onrecht en specifiek over de Palestijnse zaak en de genocide die daar plaatsvindt."
Goldband wil met het besluit een signaal afgeven: "Dat wij actief weigeren onderdeel te zijn van een muziekindustrie die direct of indirect bijdraagt aan genocide, oorlog of ongelijkheid."
De band zegt het wel te betreuren dat de keuze ten koste gaat van de Zwarte Cross, waar de Haagse band een van de hoofdacts was. "Dat deze organisaties zonder dat ze hier iets over te zeggen hebben gehad, nu onderdeel zijn van een bedrijf als KKR is nogal wrang, maar waar zij geen keuze hebben of ze wel of geen onderdeel willen zijn van KKR, hebben wij dat wel."
Boze stiefmoeder
De organisatie van de Zwarte Cross heeft nadrukkelijk afstand genomen van KKR en noemt de investeringsmaatschappij "de boze stiefmoeder waar wij niet voor hebben gekozen". Op de overname van Superstruct door KKR in oktober 2024 had het festival geen enkele invloed, zeggen de organisatoren.
Eerder zegden cabaratier Youp van 't Hek, Claw Boys Claw en de band Hang Youth ook hun optredens op de Zwarte Cross af.
Ook veertien dj's die in juli zouden optreden op het Amsterdamse Milkshake Festival hebben vorige week laten weten er niet heen te gaan. Ook zij doen dat uit solidariteit met de Palestijnen en uit onvrede over de eigenaar van het festival. Die boycot volgt op vele andere dj's die hun optredens hebben afgezegd, ook op buitenlandse festivals zoals Sónar in Barcelona en Field Day in Londen.
Je doelt dan waarschijnlijk op pro-Palestina en anti-Israël tegelijkertijd? Want dan ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het pleiten voor een tweestaten oplossing is nobel maar tegelijkertijd een illusie. Wij als westerse wereld zijn er tot nu toe weinig geslaagd om goed met islamitische landen/eenheden/bevolkingen om te gaan. Maar goed dat is 1 ding. In dit conflict bewust de kant voor de Palestijnen kiezen dát maakt je een palliewappie. 1 omdat wij, als kaaskoppen, helemaal geen gedeelde waarden hebben. 2 omdat je daarmee min of meer uitspreekt tegen de westerse normen en waarden te zijn.
Je uitspraak is stuitend en al helemaal door de situatie van nu met die van toen te verbinden onder het mom van een veralgemeniseerde (drog)stelling als zelfingenomen overtuiging.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kan je wel lezen? Natuurlijk waren die er. Maar de mensen die nu ontkennen dat er hongersnood is die zouden dat nooit erkennen tot jaren na de oorlog.
Niet echt.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zon topic als dit maakt wel goed duidelijk waarom er in Nederland zoveel joden vermoord zijn, een veel hoger percentage dan in de meeste andere Europese landen. Waarom gingen ze niet gewoon met de Duitsers mee. Er was toch helemaal geen bewijs dat de kampen zo vernietigend waren op dat moment, alleen maar geallieerde propaganda. Pro-genocidale handelingen zou natuurlijk vol van die schone wehrmacht sprookjes geloven en verspreiden als de waarheid.
Daar kunnen we jou en je Gloria Wekker-adepten 's nachts voor wakker maken, hoe slecht dit prachtige landje is.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja tuurlijk niets slechts over ons prachtige landje. Laten we ook vooral niet herinneren dat er meer NSB'ers dan verzet waren. Kom zeg natuurlijk heeft het ook te maken met dat Nederlanders nogal goedgelovig zijn richting autoriteiten.
Dit is niet helemaal waar jongonsquote:Op woensdag 11 juni 2025 17:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja tuurlijk niets slechts over ons prachtige landje. Laten we ook vooral niet herinneren dat er meer NSB'ers dan verzet waren. Kom zeg natuurlijk heeft het ook te maken met dat Nederlanders nogal goedgelovig zijn richting autoriteiten.
Woke hobbyisten hebben het graag over Nazi's, maar hebben er de ballen verstand van.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je uitspraak is stuitend en al helemaal door de situatie van nu met die van toen te verbinden onder het mom van een veralgemeniseerde (drog)stelling als zelfingenomen overtuiging.
En ja, er gebeuren uiterst trieste dingen maar spreken hongersnood als genocidaal middel, is vooral misplaatst.
Ik snap een gewenste beleving als perceptie waarbij hongersnood en genocide in de kille praktijk er heel; en totaal anders uitzien dan wat men met de (over zichzelf afgeroepen) mensonterende situatie in Gaza wil blijven uitdragen.
Ach, gelukkig wordt niemand een kampbewaarder of pro-genocide genoemd wanneer je niet pro-Palestina bent. Oh wacht,......quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je zult nu tegen het einde van de rit aanzitten en dit soort ongein nog even over jezelf moeten lezen. Ongekend
Het zou toch wel fijn zijn als je gewoon ergens op kan reageren zonder dat die woorden meteen op een weegschaal gegooid worden en je je verder voor compleet andere dingen gezegd door andere users moet verantwoordenquote:Op woensdag 11 juni 2025 19:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, gelukkig wordt niemand een kampbewaarder of pro-genocide genoemd wanneer je niet pro-Palestina bent. Oh wacht,......
Gezellig. Die zelfverzonnen nazi-vergelijkingen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hier gaat even een masker af zeg..goeiedag.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit is de norm in die hoek.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Hier gaat even een masker af zeg..goeiedag.
Ik kan alleen maar zeggen dat je kapot moet schamen.
Ik zou het juist allemaal laten staan.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:
En nu ik even terug gelezen heb, dit topic heeft op deze manier gewoon geen bestaansrecht.
Los van die uitspatting is een het vooral heel veel moddergooien.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou het juist allemaal laten staan.
Misschien gaan dan de schellen eens van de ogen.
Zij het met onderbouwde cijfers en historische feiten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Los van die uitspatting is een het vooral heel veel moddergooien.
Welkom op Fok!quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het zou toch wel fijn zijn als je gewoon ergens op kan reageren zonder dat die woorden meteen op een weegschaal gegooid worden en je je verder voor compleet andere dingen gezegd door andere users moet verantwoorden
Dat doen ze prima helemaal zelf.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh wel degelijk, het bagatelliseren begint al door hen weg te zetten als Palliewappie.
Nou beste forum Admin, ik moet toch vooral concluderen dat user EttoVanBelgie de user Lord-Ronddraai de spreekwoordelijke hoeken van de kamer laat zien op dit virtuele platform. Er blijft werkelijk niets over van de argumenten die deze user gebruikt in zijn betoog.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Los van die uitspatting is een het vooral heel veel moddergooien.
Daarom vind ik ook dat je in dit conflict niemand kan steunen. Maar aangezien Israël gesteund wordt door het westen, nauwe banden heeft met het westen, haar bestaansrecht ontleent aan het westen: dat wat we daar als het westen uiterst kritisch op moeten zijn en ze geen vrijbrief hoeven geven.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je doelt dan waarschijnlijk op pro-Palestina en anti-Israël tegelijkertijd? Want dan ben ik het met je eens.
Maar wat als je pro-Israel en anti-Palestina bent? Dan ben je wat mij betreft net zo goed een Israwappie.
Sterker nog, beide soorten wappies mogen wat mij betreft op de stapel van Antiwappies.
Culturen verschillen, dat is waar (daarom heten ze culturen), maar het gaat me wel wat ver wanneer we zouden stellen dat we geen culturen mogen steunen waarmee we geen gedeelde waarden hebben.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat een Nederlandse moeder net zo goed met een Palestijnse moeder als met een Israëlische moeder kan zaniken over de prijs van melk, eieren of luiers.
En wat is 'anti-Palestina' eigenlijk in jouw ogen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je doelt dan waarschijnlijk op pro-Palestina en anti-Israël tegelijkertijd? Want dan ben ik het met je eens.
Maar wat als je pro-Israel en anti-Palestina bent? Dan ben je wat mij betreft net zo goed een Israwappie.
Sterker nog, beide soorten wappies mogen wat mij betreft op de stapel van Antiwappies.
Culturen verschillen, dat is waar (daarom heten ze culturen), maar het gaat me wel wat ver wanneer we zouden stellen dat we geen culturen mogen steunen waarmee we geen gedeelde waarden hebben.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat een Nederlandse moeder net zo goed met een Palestijnse moeder als met een Israëlische moeder kan zaniken over de prijs van melk, eieren of luiers.
Hoeveel mensen zaten er eigenlijk in het verzet?quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt.
Hierbij even de cijfers:
Aan de vooravond van WO II had de NSB 33.342 leden. Haar toppunt werd enkel met bajonetten bewerkstelligd: 101.314 leden in 1943.
Het hoogst aantal zetels in de Provincialen Staten betrof 44 in 1935, en dat liep terug tot 21 in 1939.
In de 2e Kamerverkiezing van 1937 trok het 4.22% van de stemmen; dat vertaalde zich in 4 zetels (van de 100).
In welk universum gelden deze cijfers als 'breedgedragen beweging'?
Nota bene: nog radicalere varianten, zoals de drie versies van de NSNAP (Cruyt, Smit en Rappard), stelden in het geheel niet veel voor. Net als andere broddelclubs zoals Verdinaso.
Nu heb je nog nooit van NSNAP of Verdinaso gehoord, en dat snap ik, maar wat ik nog veel beter snap is je standaard verhaal over het 'slechte Nederland'.
Uiteraard! In jouw woke bij1-brein is Nederland sowieso een smerig, racistisch land vol met smerige racisten, en dat is het ook altijd geweest. Kijk even naar je flagrante geschiedvervalsing hier, als ware de NSB een breedgedragen volkspartij.
Tuurlijk! Dat verklaart ook jouw obsessie met Palestina en die van je vriendjes. Kijk ons als met witte erfschuld beladen deugkneuzen opkomen voor de getinte, islamitische Palestijnen! Toe, kunnen we zo onze erfzonde inlossen? We hebben sjaaltjes, vlaggen, (in slecht Engels gezongen) slogans en soms slopen we een universiteit, belagen we Joden in Amsterdam en krijsen we om boycots.
Je bent bespottelijk.
quote:Israël is schuldig aan ‘uitroeiing’ van Palestijns leven in Gaza, concludeert VN-commissie
Aanvallen op Gaza De VN-experts stellen dat Israël negentig procent van alle school- en universiteitsgebouwen in Gaza heeft beschadigd of vernietigd.
Uiteraard niet.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wacht even...
Waarom zou het steunen van de Palestijnse zaak per definitie betekenen dat je een "Palliwappie" bent als je niet uit dat gebied komt?
Laat ik mezelf (als kaaskop) even als voorbeeld nemen:
Ik steun de Palestijnse zaak in die zin dat ik voor een tweestatenoplossing ben als eerstvolgende stap, en onder strenge condities die worden gecontroleerd op naleving door een onafhankelijke derde partij die zowel door de Palestijnen als door de Israëliërs akkoord wordt bevonden.
Daarmee steun ik tegelijkertijd ook de Israëlische zaak, maar Hamas en Netanyahu steun ik daarmee zeker niet.
Wat ik ook niet steun is het ontnemen van het zelfbeschikkingsrecht van een individu of van een collectief, en dat ontnemen kan geschieden door middel van geweld, dreiging van geweld, ontvoering, onderdrukking, bezetting of deportatie, en ook door middel van beleid, zeker in een asymmetrisch conflict zoals dit. Dit betekent dus dat ik de ontvoeringen van Hamas net zo min steun als het nederzettingenbeleid van Israël.
Wat ik tot slot niet steun is het plegen van geweld in welke vorm dan ook en om welke reden dan ook. Dit betekent dus dat ik het geweld van Hamas in Israël net zo min steun als het geweld van Israël in Gaza of elders. De enige uitzondering daarbij is wanneer er een tijger om je nek hangt. Dan mag je wat mij betreft gewoon geweld gebruiken als poging om jezelf te verlossen (en zeker weten, daarmee begeef ik me inderdaad op glad ijs, daarover verder praten mag in Filosofie & Levensbeschouwing).
Wat (door sommigen) wellicht als merkwaardig wordt gezien, is dat ik het allemaal wel prima kan verklaren, en ik er eerlijk gezegd ook weinig verrassends aan vind (geweld is immers al zo oud dat het saai begint te worden, maar het resulterende menselijk leed wordt natuurlijk helaas/gelukkig nooit saai). En dit neigt naar begrip, maar het neigt zeker niet naar steun.
Ongeveer een miljoen:quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zaten er eigenlijk in het verzet?
Nee hoor. De omstandigheden van de Palestijnen hebben niks met de Palliewappies te maken. Dat zou vreemd zijn: de Palestijnen wonen in een gebied dat mogelijk Palestina wordt in de toekomst in het Midden-Oosten, de Palliewappies wonen in Europa, Australië, NZ en Amerika en Canada.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh wel degelijk, het bagatelliseren begint al door hen weg te zetten als Palliewappie.
Iemand die meent dat Israël Gaza, de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem volledig en voor altijd moet annexeren en officieel als onderdeel van de staat Israël moet verklaren, en alle Palestijnen die het daar niet mee eens zijn moet opsluiten totdat ze het daar wel mee eens zijn, of moet deporteren naar een ander land.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat is 'anti-Palestina' eigenlijk in jouw ogen?
Door idioten als deze 'heer' hierboven vraag ik me soms af of het verstandig is of werkelijk iedereen boven de 18 jaar stemrecht heeft.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die zitten niet in dit topic.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Iemand die meent dat Israël Gaza, de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem volledig en voor altijd moet annexeren en officieel als onderdeel van de staat Israël moet verklaren, en alle Palestijnen die het daar niet mee eens zijn moet opsluiten totdat ze het daar wel mee eens zijn, of moet deporteren naar een ander land.
De alliantie tussen islamisten en radicaal links is levensgevaarlijk, zie de Iraanse revolutie van 1979.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zeg het maar vast: die Pro-Palestina beweging is gevaarlijk.
Je ziet het ook op Fok! Er zitten meerdere Palliewappies onder de users hier in dit topic.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De alliantie tussen islamisten en radicaal links is levensgevaarlijk, zie de Iraanse revolutie van 1979.
Ik ben zelf links.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:24 schreef Chadi het volgende:
De genocide aanhangers die niets beter in huis hebben dan te vertellen hoe gevaarlijk links is. Moet niet gekker worden hier.
Mwah, er zijn natuurlijk grijstinten, en ik heb in deze discussie best wat uitspraken voorbij zien komen die aardig in de buurt komen van iets dat je als anti-Palestina zou kunnen bestempelen.quote:
Jullie groep ontkent de Armeense genocide en interesseert het geen reet dat er 600.000 dode Syriërs zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:24 schreef Chadi het volgende:
De genocide aanhangers die niets beter in huis hebben dan te vertellen hoe gevaarlijk links is. Moet niet gekker worden hier.
Jullie groep... Get a lifequote:Op woensdag 11 juni 2025 21:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jullie groep ontkent de Armeense genocide en interesseert het geen reet dat er 600.000 dode Syriërs zijn.
Je bedoeld neem ik aan die mafketels die met een Palestijnse vlag lopen wapperen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zeg het maar vast: die Pro-Palestina beweging is gevaarlijk.
Die clubs die hier in NL de boel al anderhalf jaar lopen te verzieken, inderdaad.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je bedoeld neem ik aan die mafketels die met een Palestijnse vlag lopen wapperen?
Just to be sure....
Dit is nou precies een van die problemen die ons aller voortbestaan bedreigt. Het labelen en in hokjes plaatsen van mensen.quote:
Het lastige in heel dit topic is dat je gelijk wordt weggezet in dit topic. En sorry dat ik het zeg maar daar doe jij zelf aan mee. Wie hier met een neutrale blik in probeert te staan wordt al gelijk in een bepaalde hoek gedreven.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:
En nu ik even terug gelezen heb, dit topic heeft op deze manier gewoon geen bestaansrecht.
Die kritiek heb ik ook. Antisemiet ben ik dan weer niet genoemd.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het lastige in heel dit topic is dat je gelijk wordt weggezet in dit topic. En sorry dat ik het zeg maar daar doe jij zelf aan mee. Wie hier met een neutrale blik in probeert te staan wordt al gelijk in een bepaalde hoek gedreven.
Ik ben niet pro-Israël en heb kritiek op Israël. Dezelfde kritiek zou ik hebben als een land als Duitsland of België vergelijken zaken zou flikken. Maar dan ben je hier meteen een antisemiet blijkbaar.
Ik ben links, genocides zijn vreselijk en Palliewappies, bestaande uit radicale Marxisten en Islamisten, zijn het grootste gevaar voor een vreedzaam Westen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:24 schreef Chadi het volgende:
Nou ja, in "jouw" Forum was hij al aardig batshit hoor. Continu de genocide in China bagatelliseren. Dan kan dit er ook nog wel bij.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:11 schreef capricia het volgende:
Ik verbaas me dat iemand zo kan radicaliseren.
Dat is geen breed gedragen droom. Het aandeel van Israëli dat hiervan droomt is helaas wel flink groeiende en er zitten een paar van die extremisten in de regering inmiddels, maar het is een minderheid.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ze niet meer terugkomen hebben we deels zelf in de hand. Dat betekent wel dat we ook flink kritisch moeten durven zijn richting Israël. En niet hen verder faciliteren in hun droom de waarheid te laten worden, namelijk de vestiging van Groot-Israel, middels volksverhuizigen en etnische zuiveringen.
Het probleem van de Palliewappies is dat zij niet het verschil zien tussen terechte kritiek op de regering Netanyahu, waar ik zelf ook wagonladingen kritiek op heb en ronduit antisemitische uitingen (als from the river to the sea).quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die kritiek heb ik ook. Antisemiet ben ik dan weer niet genoemd.
Het onderwerp is dan ook erg beladen. Misschien allemaal even een cursusje Geweldloze Communicatie doen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het lastige in heel dit topic is dat je gelijk wordt weggezet in dit topic. En sorry dat ik het zeg maar daar doe jij zelf aan mee. Wie hier met een neutrale blik in probeert te staan wordt al gelijk in een bepaalde hoek gedreven.
Ik ben niet pro-Israël en heb kritiek op Israël. Dezelfde kritiek zou ik hebben als een land als Duitsland of België vergelijken zaken zou flikken. Maar dan ben je hier meteen een antisemiet blijkbaar.
En het is nooit genoeg. Ik heb me vaak genoeg uitgesproken tegen Netanyahu, Ben Gvir, Smotrich, de kolonisten, de Hilltop Youth. Erkend dat er Israëlische soldaten zijn die oorlogsmisdaden plegen en dat Netanyahu de cel in moet.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het probleem van de Palliewappies is dat zij niet het verschil zien tussen terechte kritiek op de regering Netanyahu, waar ik zelf ook wagonladingen kritiek op heb en ronduit antisemitische uitingen (als from the river to the sea).
Maar dit had er van mij dan weer niet bij gehoeven. Het zijn allemaal stropoppen en whataboutisms. Ik intereseer me vrij weinig voor Syrië. Het zijn niet mijn soort mensen en dat gaat het nooit worden. Ik voel er weinig voor om me daar in te verdiepen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En het is nooit genoeg. Ik heb me vaak genoeg uitgesproken tegen Netanyahu, Ben Gvir, Smotrich, de kolonisten, de Hilltop Youth. Erkend dat er Israëlische soldaten zijn die oorlogsmisdaden plegen en dat Netanyahu de cel in moet.
Toch blijf ik hier een genocideverheerlijker, pro-Israël en pro genocide worden genoemd. Gek genoeg heeft niemand van de mensen die dit zeggen 5% van de kennis over het Midden-Oosten die ik heb en ik ben bij lange na geen expert. Noch heb ik ze ooit ik het Syriëtopic gezien waar ik vanaf het begin post, het Karabakh topic of het Darfur topic.
Als het niet triest was zou het enorm grappig zijn.
Gelukkig ben je een rots in de brandingquote:Op woensdag 11 juni 2025 21:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En het is nooit genoeg. Ik heb me vaak genoeg uitgesproken tegen Netanyahu, Ben Gvir, Smotrich, de kolonisten, de Hilltop Youth. Erkend dat er Israëlische soldaten zijn die oorlogsmisdaden plegen en dat Netanyahu de cel in moet.
Toch blijf ik hier een genocideverheerlijker, pro-Israël en pro genocide worden genoemd. Gek genoeg heeft niemand van de mensen die dit zeggen 5% van de kennis over het Midden-Oosten die ik heb en ik ben bij lange na geen expert. Noch heb ik ze ooit ik het Syriëtopic gezien waar ik vanaf het begin post, het Karabakh topic of het Darfur topic.
Als het niet triest was zou het enorm grappig zijn.
Wel degelijk relevant om te benoemen. Kijk, jij komt er open en eerlijk voor uit dat die andere conflicten je niet zo interesseren. Dat is normaal. Dat is een kwestie van voorkeur en interesse.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dit had er van mij dan weer niet bij gehoeven. Het zijn allemaal stropoppen en whataboutisms. Ik intereseer me vrij weinig voor Syrië. Het zijn niet mijn soort mensen en dat gaat het nooit worden. Ik voel er weinig voor om me daar in te verdiepen. Als ik me moet gaan verdiepen in alle genocides van de afgelopen decenia, als ik me daar in de betreffende topics ook nog mee moet gaan bemoeien dan heb ik daar onderhand al een dagtaak aan. Voor jou mogelijk interessant maar ik heb wel wat beters te doen. Dat neemt niet weg dat we daden van het huidige Israël gewoon mogen benoemen voor wat ze zijn en we daar gewoon kritiek op kunnen en moeten hebben zonder gelijk voor antisemiet of palliwappie te worden uitgemaakt.
Dan hou ik je graag even liefdevol een spiegel voor:quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dit had er van mij dan weer niet bij gehoeven. Het zijn allemaal stropoppen en whataboutisms. Ik intereseer me vrij weinig voor Syrië. Het zijn niet mijn soort mensen en dat gaat het nooit worden. Ik voel er weinig voor om me daar in te verdiepen.
Als ik me moet gaan verdiepen in alle genocides van de afgelopen decenia, als ik me daar in de betreffende topics ook nog mee moet gaan bemoeien dan heb ik daar onderhand al een dagtaak aan. Voor jou mogelijk interessant maar ik heb wel wat beters te doen. Dat neemt niet weg dat we daden van het huidige Israël gewoon mogen benoemen voor wat ze zijn en we daar gewoon kritiek op kunnen en moeten hebben zonder gelijk voor antisemiet of palliwappie te worden uitgemaakt.
Ik moet zeggen dat ik hier weinig paliwappies tegenkom, dat was ik vergeten erbij te melden. Ze zijn er wel hoor en daar vind ik wel wat van.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:19 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dan hou ik je graag even liefdevol een spiegel voor:
"Iedereen die Palestina steunt en die niet uit dat gebied komt of er woont is simpelweg niet anders te kwalificeren als Palliwappie."
Snap je hoe stelligheid in jouw actie ook stelligheid in iemands reactie kan uitnodigen?
En dan altijd met een schepje er bovenop uiteraard, waarna jij er ook weer een schepje bovenop doet, en voor je het weet zit je samen op de maan te snakken naar adem.
Vlagvereerders heb ik ook niet veel mee, al vind ik deze wel aardig:quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik hier weinig paliwappies tegenkom, dat was ik vergeten erbij te melden. Ze zijn er wel hoor en daar vind ik wel wat van.
Andersom; er zijn er hier ook weinig die werkelijk geen enkele kritiek op Israël hebben en het niet letterlijk zeggen maar die vinden dat Gaza maar plat gegooid moet worden. Maar ook die zijn er en ook daar vind ik wat van.
Maar als je als ''kaaskop'' met een palestijnse vlag staat te wapperen dan kan ik toch vrij weinig anders concluderen dan dat die mensen weinig op hebben met onze westerse normen, waarden en vrijheden. Want hoewel Israël alles behalve heilig is, zijn de Palestijnen dat ook niet.
Als symbool om vreedzaam te protesteren inderdaad wel.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:43 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Vlagvereerders heb ik ook niet veel mee, al vind ik deze wel aardig:
[ afbeelding ]
Er kan toch meer 1 kant racistisch zijn, want moslims zijn (als enige) gekleurd?quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:03 schreef opgebaarde het volgende:
Nog even die whataboutisme er in gooien om daarmee te impliceren dat anderen racisten zijn. Werkt altijd
ChatGPTquote:Op woensdag 11 juni 2025 22:23 schreef Fok-it het volgende:
Wat voor literatuur zouden de users met wat meer kennis aanraden die het conflict vanuit meerdere kanten belichten?
Thanks man. Nooit van gehoord. /squote:
Hier staan wel wat interessante titels genoemd:quote:
Dat ben ik met je eens, maar de mensen die je meteen verslijten voor antisemiet kun je gewoon negeren.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gaat effe knaken rapen achter de dom met je slap gelul.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik citeer jouw holmaatje Bianconeri.
Machien dan toch dit rapport maar eens lezen..quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou ja ze zouden gewoon aan koeien kunnen meren daar dit een humanitaire missie is. Juridisch gezien horen ze niet tegen gehouden te worden. Hooguit een controle maar wel toegang tot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |