Die clubs die hier in NL de boel al anderhalf jaar lopen te verzieken, inderdaad.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je bedoeld neem ik aan die mafketels die met een Palestijnse vlag lopen wapperen?
Just to be sure....
Dit is nou precies een van die problemen die ons aller voortbestaan bedreigt. Het labelen en in hokjes plaatsen van mensen.quote:
Het lastige in heel dit topic is dat je gelijk wordt weggezet in dit topic. En sorry dat ik het zeg maar daar doe jij zelf aan mee. Wie hier met een neutrale blik in probeert te staan wordt al gelijk in een bepaalde hoek gedreven.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:
En nu ik even terug gelezen heb, dit topic heeft op deze manier gewoon geen bestaansrecht.
Die kritiek heb ik ook. Antisemiet ben ik dan weer niet genoemd.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het lastige in heel dit topic is dat je gelijk wordt weggezet in dit topic. En sorry dat ik het zeg maar daar doe jij zelf aan mee. Wie hier met een neutrale blik in probeert te staan wordt al gelijk in een bepaalde hoek gedreven.
Ik ben niet pro-Israël en heb kritiek op Israël. Dezelfde kritiek zou ik hebben als een land als Duitsland of België vergelijken zaken zou flikken. Maar dan ben je hier meteen een antisemiet blijkbaar.
Ik ben links, genocides zijn vreselijk en Palliewappies, bestaande uit radicale Marxisten en Islamisten, zijn het grootste gevaar voor een vreedzaam Westen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:24 schreef Chadi het volgende:
De genocide aanhangers die niets beter in huis hebben dan te vertellen hoe gevaarlijk links is. Moet niet gekker worden hier.
Nou ja, in "jouw" Forum was hij al aardig batshit hoor. Continu de genocide in China bagatelliseren. Dan kan dit er ook nog wel bij.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:11 schreef capricia het volgende:
Ik verbaas me dat iemand zo kan radicaliseren.
Dat is geen breed gedragen droom. Het aandeel van Israëli dat hiervan droomt is helaas wel flink groeiende en er zitten een paar van die extremisten in de regering inmiddels, maar het is een minderheid.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ze niet meer terugkomen hebben we deels zelf in de hand. Dat betekent wel dat we ook flink kritisch moeten durven zijn richting Israël. En niet hen verder faciliteren in hun droom de waarheid te laten worden, namelijk de vestiging van Groot-Israel, middels volksverhuizigen en etnische zuiveringen.
Het probleem van de Palliewappies is dat zij niet het verschil zien tussen terechte kritiek op de regering Netanyahu, waar ik zelf ook wagonladingen kritiek op heb en ronduit antisemitische uitingen (als from the river to the sea).quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die kritiek heb ik ook. Antisemiet ben ik dan weer niet genoemd.
Het onderwerp is dan ook erg beladen. Misschien allemaal even een cursusje Geweldloze Communicatie doen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het lastige in heel dit topic is dat je gelijk wordt weggezet in dit topic. En sorry dat ik het zeg maar daar doe jij zelf aan mee. Wie hier met een neutrale blik in probeert te staan wordt al gelijk in een bepaalde hoek gedreven.
Ik ben niet pro-Israël en heb kritiek op Israël. Dezelfde kritiek zou ik hebben als een land als Duitsland of België vergelijken zaken zou flikken. Maar dan ben je hier meteen een antisemiet blijkbaar.
En het is nooit genoeg. Ik heb me vaak genoeg uitgesproken tegen Netanyahu, Ben Gvir, Smotrich, de kolonisten, de Hilltop Youth. Erkend dat er Israëlische soldaten zijn die oorlogsmisdaden plegen en dat Netanyahu de cel in moet.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het probleem van de Palliewappies is dat zij niet het verschil zien tussen terechte kritiek op de regering Netanyahu, waar ik zelf ook wagonladingen kritiek op heb en ronduit antisemitische uitingen (als from the river to the sea).
Maar dit had er van mij dan weer niet bij gehoeven. Het zijn allemaal stropoppen en whataboutisms. Ik intereseer me vrij weinig voor Syrië. Het zijn niet mijn soort mensen en dat gaat het nooit worden. Ik voel er weinig voor om me daar in te verdiepen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En het is nooit genoeg. Ik heb me vaak genoeg uitgesproken tegen Netanyahu, Ben Gvir, Smotrich, de kolonisten, de Hilltop Youth. Erkend dat er Israëlische soldaten zijn die oorlogsmisdaden plegen en dat Netanyahu de cel in moet.
Toch blijf ik hier een genocideverheerlijker, pro-Israël en pro genocide worden genoemd. Gek genoeg heeft niemand van de mensen die dit zeggen 5% van de kennis over het Midden-Oosten die ik heb en ik ben bij lange na geen expert. Noch heb ik ze ooit ik het Syriëtopic gezien waar ik vanaf het begin post, het Karabakh topic of het Darfur topic.
Als het niet triest was zou het enorm grappig zijn.
Gelukkig ben je een rots in de brandingquote:Op woensdag 11 juni 2025 21:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En het is nooit genoeg. Ik heb me vaak genoeg uitgesproken tegen Netanyahu, Ben Gvir, Smotrich, de kolonisten, de Hilltop Youth. Erkend dat er Israëlische soldaten zijn die oorlogsmisdaden plegen en dat Netanyahu de cel in moet.
Toch blijf ik hier een genocideverheerlijker, pro-Israël en pro genocide worden genoemd. Gek genoeg heeft niemand van de mensen die dit zeggen 5% van de kennis over het Midden-Oosten die ik heb en ik ben bij lange na geen expert. Noch heb ik ze ooit ik het Syriëtopic gezien waar ik vanaf het begin post, het Karabakh topic of het Darfur topic.
Als het niet triest was zou het enorm grappig zijn.
Wel degelijk relevant om te benoemen. Kijk, jij komt er open en eerlijk voor uit dat die andere conflicten je niet zo interesseren. Dat is normaal. Dat is een kwestie van voorkeur en interesse.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dit had er van mij dan weer niet bij gehoeven. Het zijn allemaal stropoppen en whataboutisms. Ik intereseer me vrij weinig voor Syrië. Het zijn niet mijn soort mensen en dat gaat het nooit worden. Ik voel er weinig voor om me daar in te verdiepen. Als ik me moet gaan verdiepen in alle genocides van de afgelopen decenia, als ik me daar in de betreffende topics ook nog mee moet gaan bemoeien dan heb ik daar onderhand al een dagtaak aan. Voor jou mogelijk interessant maar ik heb wel wat beters te doen. Dat neemt niet weg dat we daden van het huidige Israël gewoon mogen benoemen voor wat ze zijn en we daar gewoon kritiek op kunnen en moeten hebben zonder gelijk voor antisemiet of palliwappie te worden uitgemaakt.
Dan hou ik je graag even liefdevol een spiegel voor:quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dit had er van mij dan weer niet bij gehoeven. Het zijn allemaal stropoppen en whataboutisms. Ik intereseer me vrij weinig voor Syrië. Het zijn niet mijn soort mensen en dat gaat het nooit worden. Ik voel er weinig voor om me daar in te verdiepen.
Als ik me moet gaan verdiepen in alle genocides van de afgelopen decenia, als ik me daar in de betreffende topics ook nog mee moet gaan bemoeien dan heb ik daar onderhand al een dagtaak aan. Voor jou mogelijk interessant maar ik heb wel wat beters te doen. Dat neemt niet weg dat we daden van het huidige Israël gewoon mogen benoemen voor wat ze zijn en we daar gewoon kritiek op kunnen en moeten hebben zonder gelijk voor antisemiet of palliwappie te worden uitgemaakt.
Ik moet zeggen dat ik hier weinig paliwappies tegenkom, dat was ik vergeten erbij te melden. Ze zijn er wel hoor en daar vind ik wel wat van.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:19 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dan hou ik je graag even liefdevol een spiegel voor:
"Iedereen die Palestina steunt en die niet uit dat gebied komt of er woont is simpelweg niet anders te kwalificeren als Palliwappie."
Snap je hoe stelligheid in jouw actie ook stelligheid in iemands reactie kan uitnodigen?
En dan altijd met een schepje er bovenop uiteraard, waarna jij er ook weer een schepje bovenop doet, en voor je het weet zit je samen op de maan te snakken naar adem.
Vlagvereerders heb ik ook niet veel mee, al vind ik deze wel aardig:quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik hier weinig paliwappies tegenkom, dat was ik vergeten erbij te melden. Ze zijn er wel hoor en daar vind ik wel wat van.
Andersom; er zijn er hier ook weinig die werkelijk geen enkele kritiek op Israël hebben en het niet letterlijk zeggen maar die vinden dat Gaza maar plat gegooid moet worden. Maar ook die zijn er en ook daar vind ik wat van.
Maar als je als ''kaaskop'' met een palestijnse vlag staat te wapperen dan kan ik toch vrij weinig anders concluderen dan dat die mensen weinig op hebben met onze westerse normen, waarden en vrijheden. Want hoewel Israël alles behalve heilig is, zijn de Palestijnen dat ook niet.
Als symbool om vreedzaam te protesteren inderdaad wel.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:43 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Vlagvereerders heb ik ook niet veel mee, al vind ik deze wel aardig:
[ afbeelding ]
Er kan toch meer 1 kant racistisch zijn, want moslims zijn (als enige) gekleurd?quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:03 schreef opgebaarde het volgende:
Nog even die whataboutisme er in gooien om daarmee te impliceren dat anderen racisten zijn. Werkt altijd
ChatGPTquote:Op woensdag 11 juni 2025 22:23 schreef Fok-it het volgende:
Wat voor literatuur zouden de users met wat meer kennis aanraden die het conflict vanuit meerdere kanten belichten?
Thanks man. Nooit van gehoord. /squote:
Hier staan wel wat interessante titels genoemd:quote:
Dat ben ik met je eens, maar de mensen die je meteen verslijten voor antisemiet kun je gewoon negeren.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Gaat effe knaken rapen achter de dom met je slap gelul.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik citeer jouw holmaatje Bianconeri.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |