Los van die uitspatting is een het vooral heel veel moddergooien.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou het juist allemaal laten staan.
Misschien gaan dan de schellen eens van de ogen.
Zij het met onderbouwde cijfers en historische feiten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Los van die uitspatting is een het vooral heel veel moddergooien.
Welkom op Fok!quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het zou toch wel fijn zijn als je gewoon ergens op kan reageren zonder dat die woorden meteen op een weegschaal gegooid worden en je je verder voor compleet andere dingen gezegd door andere users moet verantwoorden
Dat doen ze prima helemaal zelf.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh wel degelijk, het bagatelliseren begint al door hen weg te zetten als Palliewappie.
Nou beste forum Admin, ik moet toch vooral concluderen dat user EttoVanBelgie de user Lord-Ronddraai de spreekwoordelijke hoeken van de kamer laat zien op dit virtuele platform. Er blijft werkelijk niets over van de argumenten die deze user gebruikt in zijn betoog.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Los van die uitspatting is een het vooral heel veel moddergooien.
Daarom vind ik ook dat je in dit conflict niemand kan steunen. Maar aangezien Israël gesteund wordt door het westen, nauwe banden heeft met het westen, haar bestaansrecht ontleent aan het westen: dat wat we daar als het westen uiterst kritisch op moeten zijn en ze geen vrijbrief hoeven geven.quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je doelt dan waarschijnlijk op pro-Palestina en anti-Israël tegelijkertijd? Want dan ben ik het met je eens.
Maar wat als je pro-Israel en anti-Palestina bent? Dan ben je wat mij betreft net zo goed een Israwappie.
Sterker nog, beide soorten wappies mogen wat mij betreft op de stapel van Antiwappies.
Culturen verschillen, dat is waar (daarom heten ze culturen), maar het gaat me wel wat ver wanneer we zouden stellen dat we geen culturen mogen steunen waarmee we geen gedeelde waarden hebben.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat een Nederlandse moeder net zo goed met een Palestijnse moeder als met een Israëlische moeder kan zaniken over de prijs van melk, eieren of luiers.
En wat is 'anti-Palestina' eigenlijk in jouw ogen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je doelt dan waarschijnlijk op pro-Palestina en anti-Israël tegelijkertijd? Want dan ben ik het met je eens.
Maar wat als je pro-Israel en anti-Palestina bent? Dan ben je wat mij betreft net zo goed een Israwappie.
Sterker nog, beide soorten wappies mogen wat mij betreft op de stapel van Antiwappies.
Culturen verschillen, dat is waar (daarom heten ze culturen), maar het gaat me wel wat ver wanneer we zouden stellen dat we geen culturen mogen steunen waarmee we geen gedeelde waarden hebben.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat een Nederlandse moeder net zo goed met een Palestijnse moeder als met een Israëlische moeder kan zaniken over de prijs van melk, eieren of luiers.
Hoeveel mensen zaten er eigenlijk in het verzet?quote:Op woensdag 11 juni 2025 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt.
Hierbij even de cijfers:
Aan de vooravond van WO II had de NSB 33.342 leden. Haar toppunt werd enkel met bajonetten bewerkstelligd: 101.314 leden in 1943.
Het hoogst aantal zetels in de Provincialen Staten betrof 44 in 1935, en dat liep terug tot 21 in 1939.
In de 2e Kamerverkiezing van 1937 trok het 4.22% van de stemmen; dat vertaalde zich in 4 zetels (van de 100).
In welk universum gelden deze cijfers als 'breedgedragen beweging'?
Nota bene: nog radicalere varianten, zoals de drie versies van de NSNAP (Cruyt, Smit en Rappard), stelden in het geheel niet veel voor. Net als andere broddelclubs zoals Verdinaso.
Nu heb je nog nooit van NSNAP of Verdinaso gehoord, en dat snap ik, maar wat ik nog veel beter snap is je standaard verhaal over het 'slechte Nederland'.
Uiteraard! In jouw woke bij1-brein is Nederland sowieso een smerig, racistisch land vol met smerige racisten, en dat is het ook altijd geweest. Kijk even naar je flagrante geschiedvervalsing hier, als ware de NSB een breedgedragen volkspartij.
Tuurlijk! Dat verklaart ook jouw obsessie met Palestina en die van je vriendjes. Kijk ons als met witte erfschuld beladen deugkneuzen opkomen voor de getinte, islamitische Palestijnen! Toe, kunnen we zo onze erfzonde inlossen? We hebben sjaaltjes, vlaggen, (in slecht Engels gezongen) slogans en soms slopen we een universiteit, belagen we Joden in Amsterdam en krijsen we om boycots.
Je bent bespottelijk.
quote:Israël is schuldig aan ‘uitroeiing’ van Palestijns leven in Gaza, concludeert VN-commissie
Aanvallen op Gaza De VN-experts stellen dat Israël negentig procent van alle school- en universiteitsgebouwen in Gaza heeft beschadigd of vernietigd.
Uiteraard niet.quote:Op woensdag 11 juni 2025 16:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wacht even...
Waarom zou het steunen van de Palestijnse zaak per definitie betekenen dat je een "Palliwappie" bent als je niet uit dat gebied komt?
Laat ik mezelf (als kaaskop) even als voorbeeld nemen:
Ik steun de Palestijnse zaak in die zin dat ik voor een tweestatenoplossing ben als eerstvolgende stap, en onder strenge condities die worden gecontroleerd op naleving door een onafhankelijke derde partij die zowel door de Palestijnen als door de Israëliërs akkoord wordt bevonden.
Daarmee steun ik tegelijkertijd ook de Israëlische zaak, maar Hamas en Netanyahu steun ik daarmee zeker niet.
Wat ik ook niet steun is het ontnemen van het zelfbeschikkingsrecht van een individu of van een collectief, en dat ontnemen kan geschieden door middel van geweld, dreiging van geweld, ontvoering, onderdrukking, bezetting of deportatie, en ook door middel van beleid, zeker in een asymmetrisch conflict zoals dit. Dit betekent dus dat ik de ontvoeringen van Hamas net zo min steun als het nederzettingenbeleid van Israël.
Wat ik tot slot niet steun is het plegen van geweld in welke vorm dan ook en om welke reden dan ook. Dit betekent dus dat ik het geweld van Hamas in Israël net zo min steun als het geweld van Israël in Gaza of elders. De enige uitzondering daarbij is wanneer er een tijger om je nek hangt. Dan mag je wat mij betreft gewoon geweld gebruiken als poging om jezelf te verlossen (en zeker weten, daarmee begeef ik me inderdaad op glad ijs, daarover verder praten mag in Filosofie & Levensbeschouwing).
Wat (door sommigen) wellicht als merkwaardig wordt gezien, is dat ik het allemaal wel prima kan verklaren, en ik er eerlijk gezegd ook weinig verrassends aan vind (geweld is immers al zo oud dat het saai begint te worden, maar het resulterende menselijk leed wordt natuurlijk helaas/gelukkig nooit saai). En dit neigt naar begrip, maar het neigt zeker niet naar steun.
Kwalificeer ik mijzelf met deze zienswijze dan als "Palliwappie"?
Ongeveer een miljoen:quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zaten er eigenlijk in het verzet?
Nee hoor. De omstandigheden van de Palestijnen hebben niks met de Palliewappies te maken. Dat zou vreemd zijn: de Palestijnen wonen in een gebied dat mogelijk Palestina wordt in de toekomst in het Midden-Oosten, de Palliewappies wonen in Europa, Australië, NZ en Amerika en Canada.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh wel degelijk, het bagatelliseren begint al door hen weg te zetten als Palliewappie.
Iemand die meent dat Israël Gaza, de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem volledig en voor altijd moet annexeren en officieel als onderdeel van de staat Israël moet verklaren, en alle Palestijnen die het daar niet mee eens zijn moet opsluiten totdat ze het daar wel mee eens zijn, of moet deporteren naar een ander land.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat is 'anti-Palestina' eigenlijk in jouw ogen?
Door idioten als deze 'heer' hierboven vraag ik me soms af of het verstandig is of werkelijk iedereen boven de 18 jaar stemrecht heeft.quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja tuurlijk niets slechts over ons prachtige landje. Laten we ook vooral niet herinneren dat er meer NSB'ers dan verzet waren. Kom zeg natuurlijk heeft het ook te maken met dat Nederlanders nogal goedgelovig zijn richting autoriteiten.
Die zitten niet in dit topic.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Iemand die meent dat Israël Gaza, de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem volledig en voor altijd moet annexeren en officieel als onderdeel van de staat Israël moet verklaren, en alle Palestijnen die het daar niet mee eens zijn moet opsluiten totdat ze het daar wel mee eens zijn, of moet deporteren naar een ander land.
De alliantie tussen islamisten en radicaal links is levensgevaarlijk, zie de Iraanse revolutie van 1979.quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zeg het maar vast: die Pro-Palestina beweging is gevaarlijk.
Je ziet het ook op Fok! Er zitten meerdere Palliewappies onder de users hier in dit topic.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De alliantie tussen islamisten en radicaal links is levensgevaarlijk, zie de Iraanse revolutie van 1979.
Ik ben zelf links.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:24 schreef Chadi het volgende:
De genocide aanhangers die niets beter in huis hebben dan te vertellen hoe gevaarlijk links is. Moet niet gekker worden hier.
Mwah, er zijn natuurlijk grijstinten, en ik heb in deze discussie best wat uitspraken voorbij zien komen die aardig in de buurt komen van iets dat je als anti-Palestina zou kunnen bestempelen.quote:
Jullie groep ontkent de Armeense genocide en interesseert het geen reet dat er 600.000 dode Syriërs zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:24 schreef Chadi het volgende:
De genocide aanhangers die niets beter in huis hebben dan te vertellen hoe gevaarlijk links is. Moet niet gekker worden hier.
Jullie groep... Get a lifequote:Op woensdag 11 juni 2025 21:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jullie groep ontkent de Armeense genocide en interesseert het geen reet dat er 600.000 dode Syriërs zijn.
Je bedoeld neem ik aan die mafketels die met een Palestijnse vlag lopen wapperen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zeg het maar vast: die Pro-Palestina beweging is gevaarlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |