Oke wappie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:38 schreef Viesdik het volgende:
We gaan een dodelijk enge periode tegemoet.
Een demonische technocratische communistisch dictatoriale hel.
Erger nog, straks zitten er ook mensen die weten wat ze daar eigenlijk doenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:38 schreef Viesdik het volgende:
We gaan een dodelijk enge periode tegemoet.
Een demonische technocratische communistisch dictatoriale hel.
CDA is in de peilingen verre van de grootste partij.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Bontenbal er me de winst vandoor gaat
Klopt maar hij heeft de wind mee en ik denk dat hij meer de gun-factor heeft dan Yesilgoz en Timmermans.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
CDA is in de peilingen verre van de grootste partij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heeft de PvdA goede ervaringen mee: de burgemeester van Amsterdam als premierkandidaat inzettenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:39 schreef RotatoR het volgende:
Ik mis Halsema in dit rijtje. Reken er maar op dat Timmermans binnenkort een spreekwoordelijke dolk in zijn rug krijgt om plaats te maken voor Halsema.
Dat is deze eeuw niet meer een belemmering. Elke verkiezing is er een snoepje van de week die ineens pijlsnel de grootste partij wordt. Kan dit keer zomaar eens het CDA worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat kan veranderen. CDA is denk ik wel een partij die veel rechtse kiezers in principe kan aanspreken en die niet de stank van dit waardeloze kabinet aan zich heeft kleven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Bontenbal heeft de partij richting wel verplaatst van centrumrechts naar centrum om de christendemocratische veren van de partij te herstellen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat kan veranderen. CDA is denk ik wel een partij die veel rechtse kiezers in principe kan aanspreken en die niet de stank van dit waardeloze kabinet aan zich heeft kleven.
Ik heb ook op Bontebal gestemd in deze poll. En eh vanaf: 10-11-2025.
die is toch niet populair genoeg?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:39 schreef RotatoR het volgende:
Ik mis Halsema in dit rijtje. Reken er maar op dat Timmermans binnenkort een spreekwoordelijke dolk in zijn rug krijgt om plaats te maken voor Halsema.
2-6-26 kan wel, als is dat wel heel ver weg.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:05 schreef Hanca het volgende:
Bontenbal, 26-02-2026 (jammer dat 62022026 niet kan).
Als Brabander kan ik daar wel mee leven, want het klinkt als een carnavalsfeest.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:38 schreef YoopY het volgende:
Bontenbal
Gewoon al naamtechnisch een monster
My god Bontenbal I , serieus?
De laatste jaren is het sowieso carnaval in Den Haag. What's new?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Als Brabander kan ik daar wel mee leven, want het klinkt als een carnavalsfeest.
Bontenbal is veel te genuanceerd. Daar houdt domrechts niet van.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat kan veranderen. CDA is denk ik wel een partij die veel rechtse kiezers in principe kan aanspreken en die niet de stank van dit waardeloze kabinet aan zich heeft kleven.
Ik heb ook op Bontebal gestemd in deze poll. En eh vanaf: 3-3-2026.
Aboutaleb is ook nog een optie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:39 schreef RotatoR het volgende:
Zou oprecht een goeie zijn. Misschien heb ik in mijn linkse dagen zelfs wel eens op hem gestemd. Verbaal natuurlijk ook zeer sterk. Recht doorzee ook. Prachtig voor kabinet een PVV-SP.quote:
Maar in beide gevallen, waarom zou Timmermans daar voor gaan? Wilders geen PM was vrij logisch, maar vwb Timmermans zie ik zo'n argument niet.quote:
Ik denk het ook, als de PvdA zou mogen leveren. Maar iemand als Aboutaleb heeft wel respect ontvangen van beide kanten in Rotterdam. Die zou links en rechts beter kunnen verbinden dan Timmermans als je het neutraal bekijkt. Ook de weerstand op een soort "Amsterdamse elitaire houding" zou je daarmee niet krijgen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar in beide gevallen, waarom zou Timmermans daar voor gaan? Wilders geen PM was vrij logisch, maar vwb Timmermans zie ik zo'n argument niet.
Ik denk niet dat Aboutaleb zich daar nog aan gaat wagen. Die pakt lekker z'n rust na jarenlang burgemeester te zijn geweest van een van de meest uitdagende gemeenten van Nederland.quote:
Stel je voor dat ie bij Trump langs moet, ja even shaggie roken in de tuin hoor.quote:
Lijkt me fantastisch! Jan laat zich niet in de luren leggen door Trumpquote:Op woensdag 4 juni 2025 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stel je voor dat ie bij Trump langs moet, ja even shaggie roken in de tuin hoor.
Als je in bredere zin een echt geschikte premier zou moeten zoeken. Iemand met dossierkennis, maar ook iemand die midden in de maatschappij staat. Dan is Aboutaleb imho toch wel nummer 1 op dit moment. Niet voor niets tot beste burgemeester gekozen op Europees niveau.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Aboutaleb zich daar nog aan gaat wagen. Die pakt lekker z'n rust na jarenlang burgemeester te zijn geweest van een van de meest uitdagende gemeenten van Nederland.
Ik zie niet zo gauw in waarom de VVD in zo'n coalitie zou stappen want daarvoor moeten ze veel te veel inleveren.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:11 schreef raptorix het volgende:
Yeşilgöz, het wordt een hele snelle formatie met VVD/CDA/PVDA/Groenlinks/Dieren.
Datum, net voor kerst: 23 December, het zal ook het kerstakkoord genoemd worden.
Ik denk dat ze het niet nog een keer met Geertje willen proberen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:31 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik zie niet zo gauw in waarom de VVD in zo'n coalitie zou stappen want daarvoor moeten ze veel te veel inleveren.
En op dat onderwerp blijven ze doorgezaagd worden tot ze een keer kleur bekennen…quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het niet nog een keer met Geertje willen proberen.
Timmermans is dan ook gewoon geen goed idee om weer als lijsttrekker te hebben.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:39 schreef RotatoR het volgende:
Interessantquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:30 schreef Leandra het volgende:
Maar het zou mij niet verbazen als het idd Halsema zou worden.
Nieuwe Premier: Femke Halsema
Vanaf: 6 februari 2026.
Ik denk dat dat wel meevalt, deze coalitie was redelijk logisch, en VVD heeft genoeg met Links/Midden geregeerd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En op dat onderwerp blijven ze doorgezaagd worden tot ze een keer kleur bekennen…
Ik zou dan Lisa Westerveld doen, komt sympathiek over en veel mannen vinden het gewoon een lekker wijfquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:30 schreef Leandra het volgende:
Twee sterke puntenquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou dan Lisa Westerveld doen, komt sympathiek over en veel mannen vinden het gewoon een lekker wijf
Lisa Westerveld zet zich in voor problemen die zijn wegbezuinigd door rechts, prima politica en ja ze ziet er ook best leuk uit en komt ook uit Nijmegenquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou dan Lisa Westerveld doen, komt sympathiek over en veel mannen vinden het gewoon een lekker wijf
Wat je dan wel krijgt is dat Halsema zoveel weerzin oproept, dat rechts massaal VVD gaat stemmen om dat te voorkomen. Ik verwacht dus dat Yesilgoz de eerste vrouwelijke premier wordt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:30 schreef Leandra het volgende:
Klopt, maar dat zou dus juist een goed punt zijn om dat nog meer onder aandacht te brengen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Lisa Westerveld zet zich in voor problemen die zijn wegbezuinigd door rechts, prima politica en ja ze ziet er ook best leuk uit en komt ook uit Nijmegen
Nou bij mij wekt die Yesilgoz weerzin op, , hoop dat zij nooit premier wordtquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wat je dan wel krijgt is dat Halsema zoveel weerzin oproept, dat rechts massaal VVD gaat stemmen om dat te voorkomen. Ik verwacht dus dat Yesilgoz de eerste vrouwelijke premier wordt.
Burgemeester van Amsterdam een relaxte baan? Ik denk dat het onderschattingsniveau wel erg hoog ligt hier.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:05 schreef raptorix het volgende:
Halsema wordt het zeker niet, Burgemeester zijn is op zich een relaxte baan, en elke dag op en naar Den Haag is ook geen feest, bovendien zal ook een nieuw kabinet echt aan de slag moeten met Asielzoekers problematiek, en waarschijnlijk zal ze daar moeite mee hebben. Bovendien verwacht ik dat tijdens een campagne erg makkelijk weg gezet kan worden als het grachtengordel meisje dat wel even gaat vertellen hoe we problemen moeten oplossen.
Elitair karakter en daarbij als vrouw te vrijzinnig denk ik. Yeşilgöz is ook elitair, maar allerminst vrijzinnig. Die liet alles mooi aan Geert over.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:21 schreef -XOR- het volgende:
Waarom roept Halsema eigenlijk zoveel weerstand op bij rechts Nederland? Te vrijzinnig?
Nou het is nog steeds veel uren natuurlijk, maar ten eerste is het politiek redelijk straight forward, omdat je toch wel altijd een dikke linkse meerderheid hebt, en als Burgemeester hoef je ook maar beperkt met de politiek te bemoeien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Burgemeester van Amsterdam een relaxte baan? Ik denk dat het onderschattingsniveau wel erg hoog ligt hier.
Rechts is over de hele politieke linie nog steeds het grootst. Wat denk je zelf wat er gebeurt zodra Halsema dreigt te winnen? Dit scenario hebben we bij Rutte II ook al eens gehad.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nou bij mij wekt die Yesilgoz weerzin op, , hoop dat zij nooit premier wordt
Rutte 2 was toch dat VVD PVDA kabinet?quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Rechts is over de hele politieke linie nog steeds het grootst. Wat denk je zelf wat er gebeurt zodra Halsema dreigt te winnen? Dit scenario hebben we bij Rutte II ook al eens gehad.
Interessant.. Voor welke partij dan?quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik voorspel dat we weer een behoorlijk lange formatie zullen krijgen. Met verkiezingen op 29 oktober zal het nieuwe kabinet pas rond 1 juni 2026 aantreden.
Dick Schoof heeft het als minister-president goed gedaan, dus ik denk dat hij ook weer minister-president van het nieuwe kabinet wordt.
Ik vond het eerste deel van die zin ook interessant.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Interessant.. Voor welke partij dan?
True, true..quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:29 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik vond het eerste deel van die zin ook interessant.
Dick Schoof is partijloos, en dat zal hij dan ook blijven. Hij lijkt me iemand die in principe ieder kabinet zou kunnen leiden, ongeacht de partijen die aan de coalitie meedoen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Interessant.. Voor welke partij dan?
Ok, volgende vraag: wat vond je precies zo goed aan zijn premierschap?quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dick Schoof is partijloos, en dat zal hij dan ook blijven. Hij lijkt me iemand die in principe ieder kabinet zou kunnen leiden, ongeacht de partijen die aan de coalitie meedoen.
Als we weer dat "Wie wordt je premierskandidaat" gezeik krijgen wel.quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wat je dan wel krijgt is dat Halsema zoveel weerzin oproept, dat rechts massaal VVD gaat stemmen om dat te voorkomen. Ik verwacht dus dat Yesilgoz de eerste vrouwelijke premier wordt.
Het gaat er om dat ze weigeren enige kleur te bekennen na de tweede poging met de PVV…quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, deze coalitie was redelijk logisch, en VVD heeft genoeg met Links/Midden geregeerd.
Haha, dat is inderdaad ook een 80-uur per week baantje.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Burgemeester van Amsterdam een relaxte baan? Ik denk dat het onderschattingsniveau wel erg hoog ligt hier.
Vanmorgen in een column in de VK waarin Yeşilgöz als volgt omschreven werd:quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nou bij mij wekt die Yesilgoz weerzin op, , hoop dat zij nooit premier wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat vind ik een vrij rake omschrijving; parasitaire politiek bedrijven.
Ze hebben een hekel aan liberalen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:21 schreef -XOR- het volgende:
Waarom roept Halsema eigenlijk zoveel weerstand op bij rechts Nederland? Te vrijzinnig?
Eberhart wordt gemist in de stadquote:Op woensdag 4 juni 2025 19:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze hebben een hekel aan liberalen.
Eerder wat moralistisch.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:21 schreef -XOR- het volgende:
LOLquote:Op woensdag 4 juni 2025 17:21 schreef -XOR- het volgende:
In welke zin vind je haar moralistisch?quote:
Kinneging is te onbekend. Maar wat zou het geweldig zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:40 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Een zakenkabinet onder Kinneging. 06-08-2026.
De Uil van Minerva wordt even in de ijskast gezet, en het volk maakt een kabinet mogelijk met FVD, VVD, CDA en SGP.
Dit alles na een tumultueus CDA-congres, waar m.b.v. groene kaarten het landsbelang voorop wordt gesteld. Wel moet beoogd minister voor BZ, Blommestein, zich nog even voor een commissie verantwoorden voordat men echt aan de slag kan.
Dat wordt dan een bataljon rechtsfilosofie PhD-ers als ministersploeg.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kinneging is te onbekend. Maar wat zou het geweldig zijn.
Kinneging 1. Ik kan er van dromen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |