Ja, dat was precies mijn punt, zie PI.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan worden er wel heel veel (bijv medisch-ethische) afspraken buiten het regeerakkoord gelaten.
Toen D66 en CU samen in de regering zaten lukte dat wel. Maar vermoed dat de SGP zich niet zo constructief op zal stellen als de CU destijds.
Ik voorspel dat Wilders eerst alle mogelijke tijd verbrandt die er te verbranden is. Dus april of later zou wel kunnen zijn. En het kabinet wat je noemt is bijna een no-brainer geworden.quote:Op maandag 22 september 2025 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik verwacht Bontenbal in een - na lang onderhandelen - een CDA - GL/PvdA - VVD - D66 kabinet.
Ik denk pas ergens in april 2026.
Wat zou dat heerlijk zijn als dat uitkomt zeg. Kunnen we eindelijk weer normaal gaan doen en rustig en stabiel beleid verwachten.
Dit soort gekkies zou ik sowieso niet al te serieus nemen.quote:
Het is niet verplicht dat de grootste partij als eerste aan zet is. De voorzitter van de Kamer moet een verkenner benoemen, na overleg met de beoogde fractieleiders, en als die verkenner met een voorstel komt zonder de grootste partij gaan die gewoon verder. Nou zou Bosma dus nog even kunnen traineren, maar dan weet hij zeker dat hij niet herkozen gaat worden. En dat gaat maar om een week of 2.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik voorspel dat Wilders eerst alle mogelijke tijd verbrandt die er te verbranden is. Dus april of later zou wel kunnen zijn. En het kabinet wat je noemt is bijna een no-brainer geworden.
Bosma wordt niet herkozen want hij stelt zich niet verkiesbaar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is niet verplicht dat de grootste partij als eerste aan zet is. De voorzitter van de Kamer moet een verkenner benoemen, na overleg met de beoogde fractieleiders, en als die verkenner met een voorstel komt zonder de grootste partij gaan die gewoon verder. Nou zou Bosma dus nog even kunnen traineren, maar dan weet hij zeker dat hij niet herkozen gaat worden. En dat gaat maar om een week of 2.
Dat nieuws heb ik dan gemist, heb je een bron?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bosma wordt niet herkozen want hij stelt zich niet verkiesbaar.
Zegt mijn gevoel. Of zoals de deugbrigade het hier noemt, de onderbuik. Ook prima.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat nieuws heb ik dan gemist, heb je een bron?
Bosma wil minister wordenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bosma wordt niet herkozen want hij stelt zich niet verkiesbaar.
En nu heeft hij het zelf voor het zeggen.quote:Op zondag 21 september 2025 23:09 schreef Shreyas het volgende:
De vraag is wie er nog bij komt. Wellicht staat de deur naar D66 op een kier, maar ik denk niet dat Robbie Jetten in zo een coalitie duikt.
Godquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 17:53 schreef kladderadatsch het volgende:
Bontenbal, ergens voor de zomer of zo.
Dat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:58 schreef Beathoven het volgende:
Ik voorspel dat Wilders eerst alle mogelijke tijd verbrandt die er te verbranden is. Dus april of later zou wel kunnen zijn. En het kabinet wat je noemt is bijna een no-brainer geworden.
Het wordt nooit meer rustig en/of stabiel. Partijen zijn opportunistischer dan ooit. In die (te verwachten combinatie), gaat de VVD "de kont tegen de krib gooien" en zodra ze de gelegenheid hebben en goed in de peilingen staan, stappen ze eruit. VVD wil geen aanhangwagen van links zijn.quote:Op maandag 22 september 2025 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk pas ergens in april 2026.
Wat zou dat heerlijk zijn als dat uitkomt zeg. Kunnen we eindelijk weer normaal gaan doen en rustig en stabiel beleid verwachten.
Zie jij nu migranten nieuwbouwwoningen kopen en bewonen?quote:Op maandag 22 september 2025 22:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om 100.000 woningen te bouwen en vervolgens 300.000 migranten binnen te laten die daar gaan zitten.
De immigratie moet worden gereduceerd, anders is het dweilen met de kraan open.
Dat was onder de conditie dat ze de grootste zouden worden en met de splinterpartijtjes uit de polls van toen konden vegen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat.
Zomer 2026 een nieuwe ploeg (weer een "kreupel" kabinet), o.l.v. Rob Jetten en in 2027 nieuwe verkiezingen.
Uhh nee.quote:
Wel degelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Zie jij nu migranten nieuwbouwwoningen kopen en bewonen?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-door-expat-a4909556quote:Expats kopen steeds vaker huizen en voor hen is overbieden vaak makkelijker
Expats kopen steeds vaker een woning in plaats van te huren. In nieuwbouwwijk Leidsche Rijn werd afgelopen drie jaar de helft van de 1.068 verkochte huizen door een expat gekocht.
ALs men werk heeft, waarom niet , wat is het verschiilquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet per se om nieuwbouwwoningen, maar woningen in het algemeen. Het is een kwestie van vraag en aanbod.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is hartstikke ingewikkeld. Nieuwbouwprojecten zijn ingewikkeld, maar het immigratievraagstuk ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:10 schreef Shreyas het volgende:
Natuurlijk moet je meer bouwen, maar tegelijkertijd ook iets doen aan migratie. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.
O, dat ontken ik niet. Maar de correlatie "immigranten zijn de oorzaak van de woningnood", vind ik wat kort door de bocht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 06:44 schreef michaelmoore het volgende:
ALs men werk heeft, waarom niet , wat is het verschiil
iedereen moet toch wonen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |