Dit is gewoon een progressieve partij hoor, niet meer mijn partij, maar je statement was dus compleet ridicuul. Fijn dat we dat opgehelderd hebben.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Progressief...
Alleen niet als je loonslaaf bent.
D66 is de grootste aanjager van flexibilisering geweest, en is dat nog steeds.
Iets met lobbyquote:Op maandag 2 juni 2025 21:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De grootste aanjager van flexibilisering is overduidelijk het bedrijfsleven niet de politiek.
Ja dat ook. En de afgelopen jaren vanuit de politiek was dat vooral de VVD.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De grootste aanjager van flexibilisering is overduidelijk het bedrijfsleven niet de politiek.
D66 aldusquote:Op maandag 2 juni 2025 21:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Omdat D66 de meest hypocriete partij denkbaar is.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik snap die kritiek op D66 niet zo. Die willen best samenwerken, zelfs met de CU als het moet. Daar heb je als land toch meer aan dan wat er nu zit.
Neem lekker nog een drankje en ga verder met een andere kruistochtquote:
Er zijn wel wat rare voorstellen en uitspraken uit die hoek gekomen. Zowel Jetten als Pechtold hebben geen enkele vorm van charisma waarbij laatstgenoemde een zweem van narigheid om zich heen had hangen.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik snap die kritiek op D66 niet zo. Die willen best samenwerken, zelfs met de CU als het moet. Daar heb je als land toch meer aan dan wat er nu zit.
Cola zero? Gaarne.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Neem lekker nog een drankje en ga verder met een andere kruistocht
Heb je ook een reden waarom dat nou zo ontzettend verschrikkelijk is? Het is toch alleen maar goed als mensen als ik kunnen doorgroeien naar engineer of werkvoorbereider en we niet op ons 70e nog met kapot knieën kooiladders op moeten klimmen tussen de leidingen met blauwzuur?quote:Op maandag 2 juni 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Cola zero? Gaarne.
Kun jij me ondertussen aangeven hoe D66 niet de partij is die de flexibilisering van de arbeidsmark, 'leven lang leren' en WW-verkorting tot speerpunten heeft verheven?
Zelfs een dronken amoebe ziet dat namelijk nog
Dat blijkt.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Cola zero? Gaarne.
Kun jij me ondertussen aangeven hoe D66 niet de partij is die de flexibilisering van de arbeidsmark, 'leven lang leren' en WW-verkorting tot speerpunten heeft verheven?
Zelfs een dronken amoebe ziet dat namelijk nog
Dat laatste gold voor alle partijen. Paste ook bij de tijd.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn wel wat rare voorstellen en uitspraken uit die hoek gekomen. Zowel Jetten als Pechtold hebben geen enkele vorm van charisma waarbij laatstgenoemde een zweem van narigheid om zich heen had hangen.
En als je jarenlang defensie als een blok aan het been ziet doet dat ook wat met je imago.
Omdat niet iedereen 24 uur per dag bezig is met 'carrière'.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Heb je ook een reden waarom dat nou zo ontzettend verschrikkelijk is? Het is toch alleen maar goed als mensen als ik kunnen doorgroeien naar engineer of werkvoorbereider en we niet op ons 70e nog met kapot knieën kooiladders op moeten klimmen tussen de leidingen met blauwzuur?
Op de manier die jij beschrijft is het inderdaad zeer de moeite. Maar als je baantje als zeg receptiemedewerker opeens verword tot 20 chatbots te overzien kan het denk ik wel zuur zijn.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Heb je ook een reden waarom dat nou zo ontzettend verschrikkelijk is? Het is toch alleen maar goed als mensen als ik kunnen doorgroeien naar engineer of werkvoorbereider en we niet op ons 70e nog met kapot knieën kooiladders op moeten klimmen tussen de leidingen met blauwzuur?
Kun je antwoord geven, in plaats van deze dodelijk vermoeiende en alleen bij heel slecht en waarschijnlijk betaald publiek landende grappen en grollen?quote:Op maandag 2 juni 2025 21:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat blijkt.
Maar daar ben ik het toch helemaal niet mee oneens lieverd. Ik heb toch niks beweerd waarmee ik dat ook maar enigszins in twijfel trek.
Jij bent in 20 minuten van Fundi's, naar juichberichten over ambtenaren, woede over woke, Rob Jetten die naar Hongarije gaat, flexcontracten en WW verkorting gegaan.
Geen touw aan vast te knopen. Maar wel weer 40 posts om een topic om zeep te helpen.
Dat wordt toch totáál niet gesteld. Juist door te leren zou je kunnen doorstromen naar een baan waar je met minder uren hetzelfde binnenharkt en je dus meer tijd hebt voor de belangrijker zaken in het leven.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen 24 uur per dag bezig is met 'carrière'.
quote:Op maandag 2 juni 2025 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat wordt toch totáál niet gesteld. Juist door te leren zou je kunnen doorstromen naar een baan waar je met minder uren hetzelfde binnenharkt en je dus meer tijd hebt voor de belangrijker zaken in het leven.
Een partij die gewoon mee kan draaien in het landsbestuur.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je antwoord geven, in plaats van deze dodelijk vermoeiende en alleen bij heel slecht en waarschijnlijk betaald publiek landende grappen en grollen?
Toe, vertel, wat heeft Jan Burgerlul aan D66 i.t.t. PVV?
Ja en nee.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat laatste gold voor alle partijen. Paste ook bij de tijd.
en wat gaat dat J.B. opleveren? Nog wat klimaatregels? Diversiteitscursussen?quote:Op maandag 2 juni 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een partij die gewoon mee kan draaien in het landsbestuur.
Dat lijkt me logischequote:Op maandag 2 juni 2025 21:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Faber houdt zich liever bezig met speldjes en niet bestaande bordjes. Ik gok dat zelfs @:klaasweetalles meer voor elkaar zou krijgen op die post.
Heb je enig idee wat een ontzettende complete chaos de huidige coalitie (bewust) aan het creeren is?quote:Op maandag 2 juni 2025 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en wat gaat dat J.B. opleveren? Nog wat klimaatregels? Diversiteitscursussen?
Wat heeft D66 precies te bieden
Ik geef toch antwoord? Ben het helemaal met je eens.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je antwoord geven, in plaats van deze dodelijk vermoeiende en alleen bij heel slecht en waarschijnlijk betaald publiek landende grappen en grollen?
Toe, vertel, wat heeft Jan Burgerlul aan D66 i.t.t. PVV?
Ja, daarom is het ook het slechtste kabinet sinds balkenende I.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat een ontzettende complete chaos de huidige coalitie (bewust) aan het maken is?
Ik weet niet wat een supermarktgroenteboer is. Maar mij lijkt dat een vakkenvuller het leuker vindt om na een tijdje ook wat anders te kunnen bijvoorbeeld een shift managen. Ik zou me in elk geval dood vervelen als ik 50 jaar lang een of ander simpel klusje moet doen. Dan ontwikkel ik liever iets waar ik nu nog niet zo goed in ben, ik zou denken dat de meeste mensen voldoening kunnen halen uit meer kunnen of weten dan wat ze konden en wisten toen ze begonnen met werken. Maar misschien maakt me dat zo'n afschuwelijke D66'er.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel: waar zou een supermarktgroenteboer die tevreden is naar door moeten leren?
De mensen zijn wel klaar met de PVVquote:Op maandag 2 juni 2025 21:32 schreef Jojoke het volgende:
https://www.peilingennederland.nl/partijtrends.html
Als je de trends sinds de verkiezingen bekijkt, dan zie je:
In eerste instantie profiteerde PVV van de instorting van NSC en neergang van BBB. Sinds oktober 2024 het CDA, waarschijnlijk harken die ontevreden NSC-ers en BBB-ers op die niet op PVV willen stemmen. Dus op dit moment lijken de stemmen daarvan vooral naar PVV of CDA te gaan.
PVV lijkt wel meer groeipotentie te hebben (peilingen van > 45 zetels geweest) dan het CDA (peilingen rond 18 zetels).
VVD, Groenlinks-PvdA, D66, SP, CU, PvdD, SGP, Denk, FVD, JA21 en Volt zijn stabiel. Van die partijen zie ik de VVD nog wel groeien. Maar wie de winnaar wordt, ligt aan de beste spin.
Uhm ja, ik heb inderdaad geen behoefte aan nog meer instroom van lieden met steentijd ideeën over scheiding kerk en staat, vrouwen en homo's.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De mensen zijn wel klaar met de PVV
PVV zal in een volgende verkiezingscampagnee wel weer komen met allerlei zaken rond gezondheidszorg en onderwijs
Maar wie zal dat nog geloven????????
Wilders heeft nu wel duidelijk gemaakt dat het hem voornamelijk om asielzoekers gaat en de rest hem geen reet interesseert
Ach, "de Nederlander" zag het na 20 jaar PVV nog niet kennelijk.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
PVV zal in een volgende verkiezingscampagnee wel weer komen met allerlei zaken rond gezondheidszorg en onderwijs
Wilders heeft nu wel duidelijk gemaakt dat het hem voornamelijk om asielzoekers gaat en de rest hem geen reet interesseert
Dat blijkt alleen niet uit de peilingen...quote:Op maandag 2 juni 2025 21:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Of een partij die niet per definitie schijt heeft aan de rechtstaat.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een partij die gewoon mee kan draaien in het landsbestuur.
VVD zal denk ik (na 2 keer met de PVV proberen) slim genoeg zijn om niet nog een keer dit avontuur aan te gaan.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:51 schreef Fretwork het volgende:
Mijn enige angst is dat het verhaal nu vooral wordt dat NSCers zo hebben geprutst. Ik bedoel, terecht, maar opdat we het hele setje prutsers en deze poppenkastconstructie nooit vergeten
Gut ja, wat maken we ons daar zorgen overquote:Op maandag 2 juni 2025 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of een partij die niet per definitie schijt heeft aan de rechtstaat.
NSC heeft wel een betere lijsttrekker dan Nicolien nodig bij de volgende verkiezingen. En ze moeten eigenlijk wel echt meedoen, want anders wordt de NSC inderdaad alles in de schoenen geschoven en vergeet iedereen de rest. En ik moet zeggen dat de NSC voor zo'n nieuwe partij best goede bewindspersonen heeft geleverd, een stuk beter dan PVV en BBB.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:51 schreef Fretwork het volgende:
Mijn enige angst is dat het verhaal nu vooral wordt dat NSCers zo hebben geprutst. Ik bedoel, terecht, maar opdat we het hele setje prutsers en deze poppenkastconstructie nooit vergeten
Jij niet, maar jij bent dan ook J.B. en ik ben de 5e colonne.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut ja, wat maken we ons daar zorgen over
In elk geval niet de eerste 10 jaar, lijkt me. Je bent snel genezen als je op dagelijkse basis met Faber, Klever of andere idioten van PVV moet samenwerken.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
VVD zal denk ik (na 2 keer met de PVV proberen) slim genoeg zijn om niet nog een keer dit avontuur aan te gaan.
Denk ik.
Alsof die niet geprutst hebbenquote:Op maandag 2 juni 2025 21:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
VVD zal denk ik (na 2 keer met de PVV proberen) slim genoeg zijn om niet nog een keer dit avontuur aan te gaan.
Denk ik.
Kennelijk wel, gezien je kritiek op asielzoekers en hun waardenquote:Op maandag 2 juni 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut ja, wat maken we ons daar zorgen over
Zeker, maar zij kunnen weer zeggen dat het louter de schuld van Wilders is. Uiteindelijke punt is dat ze het allemaal verprutst hebben, maar ze zullen natuurlijk allemaal naar elkaar wijzen.quote:
En die gaan nog jaren en jaren wachtgeld opstrijken. Want lijkt me sterk dat iemand Faber straks een baan aan biedtquote:Op maandag 2 juni 2025 21:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
In elk geval niet de eerste 10 jaar, lijkt me. Je bent snel genezen als je op dagelijkse basis met Faber, Klever of andere idioten van PVV moet samenwerken.
Als Yesilgöz toch eens niet had verzonnen dat er duizenden nareizigers op nareizigers per jaar waren.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker, maar zij kunnen weer zeggen dat het louter de schuld van Wilders is. Uiteindelijke punt is dat ze het allemaal verprutst hebben, maar ze zullen natuurlijk allemaal naar elkaar wijzen.
2 jaar:quote:Op maandag 2 juni 2025 22:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En die gaan nog jaren en jaren wachtgeld opstrijken. Want lijkt me sterk dat iemand Faber straks een baan aan biedt
https://www.parlement.com/id/vizom7wk0qyr/wachtgeldquote:De uitkering duurt even lang als de periode die persoon als minister of staatssecretaris heeft vervuld, maar geldt minimaal twee en maximaal drie jaar en twee maanden, mits de minister/staatssecretaris minimaal drie maanden in functie is geweest.
quote:Op maandag 2 juni 2025 22:02 schreef Hanca het volgende:
Een leven lang leren is nog altijd vrijwillig en geen enkele partij heeft ooit voorgesteld het verplicht te maken. Mijn vrouw mag gewoon zeggen "ja, ik heb dezelfde baan als waarmee ik 23 jaar geleden begon en het is de mooiste baan van de wereld, dus ik hoop het te doen tot mijn pensioen". Geen D66'er die haar een strobreed in de weg legt.
Maar als ze wat anders wil, bijvoorbeeld omdat haar rug of polsen het over 15 jaar niet meer redden, heeft ze wel een kans om wat anders te leren.
Ik denk toch inmiddels sterk dat het Rutte was. Die heeft in mei met zowel Biden als Stoltenberg gesproken en in juni viel plots het kabinet, daarna was hij plots nr 1 om NAVO chef te worden. Rutte zag niks in in Europa werken, maar baas van de NAVO wilde hij zijn toch al ruziënde kabinet wel voor opofferen.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als Yesilgöz toch eens niet had verzonnen dat er duizenden nareizigers op nareizigers per jaar waren.
ik ben vooral belezenquote:Op maandag 2 juni 2025 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij niet, maar jij bent dan ook J.B. en ik ben de 5e colonne.
Misschien als een ambtenaar ergens beleid nodig heeft.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En die gaan nog jaren en jaren wachtgeld opstrijken. Want lijkt me sterk dat iemand Faber straks een baan aan biedt
Oh dat zou ik ook best geloven. Maar uiteindelijk werd zij om een getal gevraagd en bedenkt ze zelf "duizenden".quote:Op maandag 2 juni 2025 22:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk toch inmiddels sterk dat het Rutte was. Die heeft in mei met zowel Biden als Stoltenberg gesproken en in juni viel plots het kabinet, daarna was hij plots nr 1 om NAVO chef te worden. Rutte zag niks in in Europa werken, maar baas van de NAVO wilde hij zijn toch al ruziënde kabinet wel voor opofferen.
Ik mag tegen beter weten in hopen dat de VVD electoraal ook flink wordt afgestraft, er is maar één persoon die Wilders I mogelijk heeft gemaakt en een jaar lang heeft getolereerd en dat is Yesilgozquote:Op maandag 2 juni 2025 22:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als Yesilgöz toch eens niet had verzonnen dat er duizenden nareizigers op nareizigers per jaar waren.
Klever schijnt, volgens de wandelgangen, nog wel capabel te zijn. Faber kan beter een eenmansbedrijfje beginnen na het ministerschap. Dan kan ze gewoon doen wat ze zelf wil.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
In elk geval niet de eerste 10 jaar, lijkt me. Je bent snel genezen als je op dagelijkse basis met Faber, Klever of andere idioten van PVV moet samenwerken.
Het is veroordeelde crimineel Maurice de Hquote:Op maandag 2 juni 2025 22:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik zag in de peilingen van Maurice de Hond de PVV weer op 31 staan, een stijging van 3 sinds de vorige peiling. Het is maar goed dat niemand nog met 'm in een kabinet kan/wil zitten na dit belachelijke weggegooide jaar, maar hoezo blijf je zo'n blind vertrouwen houden in de grote grijze gewatergolfde leider
Cursussen zijn van alle tijden, je moet namelijk wel de kennis van je baan up to date houden. Mijn vrouw deed 23 jaar geleden al jaarlijks cursussen en doet ze inderdaad nog steeds.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is niet vrijwillig.
Zeg je als werknemer met een tijdelijk contract 'nee' tegen achterlijke 'cursussen', lig je buiten.
Grappig, want je hebt nog geen enkele blijk gegeven van het begrijpend lezen van andermans posts hier. Gezien je complete uit de hoge hoed getrokken willekeurige baggerreacties.quote:
Geef daar eens een voorbeeld vanquote:Op maandag 2 juni 2025 22:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Grappig, want je hebt nog geen enkele blijk gegeven van het begrijpend lezen van andermans posts hier. Gezien je complete uit de hoge hoed getrokken willekeurige baggerreacties.
‘Capabel’ in haar geval betekent slechts dat ze de instructies van ambtenaren doorgaans opvolgt en daardoor geen idiote dingen roept.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:07 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Klever schijnt, volgens de wandelgangen, nog wel capabel te zijn. Faber kan beter een eenmansbedrijfje beginnen na het ministerschap. Dan kan ze gewoon doen wat ze zelf wil.
quote:Op maandag 2 juni 2025 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Cursussen zijn van alle tijden, je moet namelijk wel de kennis van je baan up to date houden. Mijn vrouw deed 23 jaar geleden al jaarlijks cursussen en doet ze inderdaad nog steeds.
Als je dat niet weet, lijkt het er op dat je zelf geen enkele kennis van een echte baan hebt.
Ah, dat zien we hier maar als een erkenning. Cursussen deden ze in de jaren 50 al en vooral in de banen waar je 'echt moest werken' zoals jij het zegt. Heb mijn moeder zelfs over een cursus in haar vervroegde zwangerschapsverlof in het ziekenhuis gehoord, 4 maanden voor ze uit dienst zou gaan in 1982.quote:
quote:Op maandag 2 juni 2025 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geef daar eens een voorbeeld van
Op de vraag waarom ze fundamentalistisch waren.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je ooit partijprogramma's van D66 gelezen?
Ik snap dat het kut is als in deze veilige bubbel een sacrosancte partij bekritiseerd wordt, maar zou je me kunnen aangeven wat er precies zo verheven en geweldig is aan dat onzalig huwelijk tussen deug-progressivisme en glashard rechts-kapitalisme, resulterende in die misgeboorte dat D66 heet?
Van de VVD weet je dat je als Jan Modaal genaaid wordt. Wat is het excuus voor Jetten's hobby-club?
Bron?quote:Op maandag 2 juni 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is niet vrijwillig.
Zeg je als werknemer met een tijdelijk contract 'nee' tegen achterlijke 'cursussen', lig je buiten.
Lees de edit even.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, dat zien we hier maar als een erkenning. Cursussen deden ze in de jaren 50 al en vooral in de banen waar je 'echt moest werken' zoals jij het zegt. Heb mijn moeder zelfs over een cursus in haar vervroegde zwangerschapsverlof in het ziekenhuis gehoord, 4 maanden voor ze uit dienst zou gaan in 1982.
Je hebt geen enkele kennis van zaken. Tijd voor een cursus over Nederland, zou ik zeggen.![]()
Maurice wordt betaald door Rusland.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Het is veroordeelde crimineel Maurice de H
Oeh, dit wordt leuk.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
[..]
Op de vraag waarom ze fundamentalistisch waren.
Pim Pam Petten met krachttermen.
Ik denk niet dat mensen 1 jaar na de verkiezingen iets totaal anders willen. Ze willen alleen dat er nu echt iets gedaan wordt.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:05 schreef TheVulture het volgende:
Ik zag in de peilingen van Maurice de Hond de PVV weer op 31 staan, een stijging van 3 sinds de vorige peiling. Het is maar goed dat niemand nog met 'm in een kabinet kan/wil zitten na dit belachelijke weggegooide jaar, maar hoezo blijf je zo'n blind vertrouwen houden in de grote grijze gewatergolfde leider
Ik weet daar alles van, jij hebt gewoon geen enkele kennis van zaken. Met je krachttermen, kruistochten en geschop. Je hebt ook in heel POL nog nooit een post met een bron geplaatst.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees de edit even.
Je bent volstrekt onwetend hoe arbeidsrecht sinds 2015 eruit ziet.
Niet voor 't eerst, trouwens, dat je archaïsch uit de hoek komt
Het was wel een beetje raar dat ze er plots zo'n punt van maakten.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk toch inmiddels sterk dat het Rutte was. Die heeft in mei met zowel Biden als Stoltenberg gesproken en in juni viel plots het kabinet, daarna was hij plots nr 1 om NAVO chef te worden. Rutte zag niks in in Europa werken, maar baas van de NAVO wilde hij zijn toch al ruziënde kabinet wel voor opofferen.
Ik zie Bontebal niet de zetels leveren voor een kabinet met die insteek eerlijk gezegd.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen 1 jaar na de verkiezingen iets totaal anders willen. Ze willen alleen dat er nu echt iets gedaan wordt.
Wat ik nu denk: de PVV geeft de afspraken rond rechtsstatelijkheid de schuld van de trage voortgang en wijst naar de huidige Duitse regering over hoe het ook kan.
Dus dan wordt het verhaal: Faber heeft echt haar best gedaan, maar werd tegengehouden door de NSC. Stem op PVV, maak Wilders de echte premier en uw problemen worden opgelost. Zoiets.
Vertel Hanca:quote:Op maandag 2 juni 2025 22:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet daar alles van, jij hebt gewoon geen enkele kennis van zaken. Met je krachttermen, kruistochten en geschop. Je hebt ook in heel POL nog nooit een post met een bron geplaatst.
Maar als de VVD nu zegt: wij gaan zeker niet met die weglopers van de PVV, een stem op Wilders maakt de kans dus groter op premier Timmermans, dan gaan de PVV zetels toch voor een heel deel naar de VVD en worden die de grootste. Zo speelt de VVD haar spelletje.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen 1 jaar na de verkiezingen iets totaal anders willen. Ze willen alleen dat er nu echt iets gedaan wordt.
Wat ik nu denk: de PVV geeft de afspraken rond rechtsstatelijkheid de schuld van de trage voortgang en wijst naar de huidige Duitse regering over hoe het ook kan.
Dus dan wordt het verhaal: Faber heeft echt haar best gedaan, maar werd tegengehouden door de NSC. Stem op PVV, maak Wilders de echte premier en uw problemen worden opgelost. Zoiets.
Ik zie helemaal niemand meer die zetels leveren, ik denk dat alle andere partijen de PVV vanaf moment 1 gaan uitsluiten dit keer en dan wens ik Geert een fijne wedstrijd met z'n 30 zetelsquote:Op maandag 2 juni 2025 22:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zie Bontebal niet de zetels leveren voor een kabinet met die insteek eerlijk gezegd.
Niemand moet, er zit geen enkele verplichting in die wet. Jij hebt geloof ik niet zo veel kennis van het arbeidsrecht sinds 2015.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel Hanca:
Waarom zou een volwassen persoon niet genoeg hebben aan het vullen van vakken?
Waarom moet deze persoon 'doorleren'?
Omdat met dat vakkenvullen je afhankelijk bent van toeslagen. Als er dan wat van deze zeer rechtse regeringen aan de macht komen moet die persoon een dubbele shift draaien of een tweede baan nemen. Snap je waarom als iemand vervolgens 16 uur moet werken om rond te komen dat misschien onprettig is voor die persoon?quote:Op maandag 2 juni 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel Hanca:
Waarom zou een volwassen persoon niet genoeg hebben aan het vullen van vakken?
Waarom moet deze persoon 'doorleren'?
Het was dan ook compleet achterlijk van Dilan en consorten om de Rutte-tactiek te verlaten en PVV weer salonfähig te makenquote:Op maandag 2 juni 2025 22:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als de VVD nu zegt: wij gaan zeker niet met die weglopers van de PVV, een stem op Wilders maakt de kans dus groter op premier Timmermans, dan gaan de PVV zetels toch voor een heel deel naar de VVD en worden die de grootste. Zo speelt de VVD haar spelletje.
quote:Op maandag 2 juni 2025 22:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niemand moet, er zit geen enkele verplichting in die wet. Jij hebt geloof ik niet zo veel kennis van het arbeidsrecht sinds 2015.
Dat is altijd al zo. Heeft niks met jouw 'leven lang leren' te maken, toen ik een bijbaantje had werden de 18/19 jarigen er ook uitgegooid.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Die volwassen vakkenvuller wordt buitengeflikkerd voor een tiener.
Dat denk ik ook niet, maar Wilders kan wel weer de grootste worden.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zie Bontebal niet de zetels leveren voor een kabinet met die insteek eerlijk gezegd.
Als ik de VVD was zou ik het zo spelen. Hun zwakte is wel dat Wilders zegt: ik wilde doen wat Duitsland doet. Dus de afspraken rond rechtsstatelijkheid.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als de VVD nu zegt: wij gaan zeker niet met die weglopers van de PVV, een stem op Wilders maakt de kans dus groter op premier Timmermans, dan gaan de PVV zetels toch voor een heel deel naar de VVD en worden die de grootste. Zo speelt de VVD haar spelletje.
De hoop is dat Bontenbal dat kan doorbreken.
Mee eens. Maar de kiezer denkt daar anders over. Best een aardige kans dat VVD na de volgende verkiezing concludeert dat het een goede strategie was als ze toch weer de grootste worden. Ook al zijn zij de hoofdverantwoordelijken voor dit compleet gefaalde experiment; wat nou als je met de PVV regeert.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:19 schreef Szura het volgende:
[..]
Het was dan ook compleet achterlijk van Dilan en consorten om de Rutte-tactiek te verlaten en PVV weer salonfähig te maken
Helaas lijdt een groot deel van Nederland aan een Stockholmsyndroom en zit VVD elke keer weer bij de grootste partijen, ook nu staan ze in sommige peilingen weer op kopquote:Op maandag 2 juni 2025 22:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mee eens. Maar de kiezer denkt daar anders over. Best een aardige kans dat VVD na de volgende verkiezing concludeert dat het een goede strategie was als ze toch weer de grootste worden. Ook al zijn zij de hoofdverantwoordelijken voor dit compleet gefaalde experiment; wat nou als je met de PVV regeert.
De VVD zal sowieso geen enkele verantwoording nemen voor het falen van dit kabinet, die gaan vol beweren dat het aan iedereen behalve zijzelf lag. Net zoals Yesilgoz dat zegt over de kabinetten Rutte, alles wat mis ging lag aan anderen.
Volgens mij is de omtrek van de aarde 40.000 km en zijn er momenteel geen bemande ruimtemissies, dus ik begrijp niet wie je bedoelt met mensen 70.000 km hier vandaan.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar echt: maak je vooral veel zorgen over mensen 70.000 km hier vandaan, terwijl mensen in je eigen straat in de shit zitten.
Ik denk dat ze als stabiel worden gezien en de meerderheid van Nederland is centrumrechts, Dus dan spreek je als de minste van de kwaden al snel een groot publiek aan.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:28 schreef Szura het volgende:
[..]
Helaas lijdt een groot deel van Nederland aan een Stockholmsyndroom en zit VVD elke keer weer bij de grootste partijen, ook nu staan ze in sommige peilingen weer op kop
Alles en iedereen als het maar niet blank en Westers is.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Volgens mij is de omtrek van de aarde 40.000 km en zijn er momenteel geen bemande ruimtemissies, dus ik begrijp niet wie je bedoelt met mensen 70.000 km hier vandaan.
quote:Op maandag 2 juni 2025 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oeh, dit wordt leuk.
Klimaat en diversiteit en inclusie is geen fundament van post-Pechtold Jetten?
Lezen wij dezelfde teksten?
Goeiedag man, ze voerden zelfs even een regenboogvlag als default symbool op hun website
Wat ik zo leuk vind is dat je hier LHBTI-rechten bij betrekt. Echt kostelijk.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Fundamentalisme is een term die verwijst naar een religieuze of politieke overtuiging die vastberaden is in het handhaven van traditionele waarden en principes. Het kenmerkt zich door een letterlijke interpretatie van heilige teksten, een sterke geloof in traditionele normen en waarden, en een afkeer van moderne veranderingen.
En dan de opkomst van woke of het vechten voor LHBTI rechten daar onder scharen, het is letterlijk het tegenovergestelde. Het is een moderne verandering waar tegen fundamentalisten zich afzetten.
En zelfs al zou het fundamentalistisch kunnen zijn in de breedste zin van het woord, dan nog zou dat fundament liggen in artikel 1 van onze grondwet, en is dus 85% van de partijen kennelijk fundamentelist.
Overigens hilarisch dat ik dit moest neerzetten als bewijs dat je gelijk de discussie verdraait, waarna je gelijk de discussie weer verdraaide naar waar je eerst van wegdraaide.
Je had wel gelijk, dit werd leuk![]()
![]()
Oh dat bedoelde je niet met diversiteit en inclusie?quote:Op maandag 2 juni 2025 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik zo leuk vind is dat je hier LHBTI-rechten bij betrekt. Echt kostelijk.
Oprechte vraag: dat is belangrijk?
Maar dat is toch raar, dat mensen zo gefrustreerd zijn met centrumrechts dat ze PVV de grootste maken. Maar dat centrumlinks blijkbaar nooit een optie is voor velen. Nederland verrechtst al decennia en er lijken nu meer 'onoplosbare' problemen zoals stikstof of de woningbouw dan ooit.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat ze als stabiel worden gezien en de meerderheid van Nederland is centrumrechts, Dus dan spreek je als de minste van de kwaden al snel een groot publiek aan.
Snap ik dus niks van aangezien ze al 2 jaar geleden welbewust aanstuurden om samenwerking met PVV en al 1-1,5 jaar weten dat ze in zee gaan met een stel totaal incompetente mafketels. En keer op keer slikken ze alle gekkigheid van Faber en al die andere nitwits. Stockholmsyndroom, anders kan ik het niet verklaren.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat ze als stabiel worden gezien en de meerderheid van Nederland is centrumrechts, Dus dan spreek je als de minste van de kwaden al snel een groot publiek aan.
Het ziet er zo uit:quote:Op maandag 2 juni 2025 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je bent volstrekt onwetend hoe arbeidsrecht sinds 2015 eruit ziet.
Valt daar iets over te zeggen dan? Wilders heeft voor zover ik kan zien een onmogelijke eis gesteld. Zou nu de daad bij het woord moeten voegen en eruit stappen. Maar iedereen weet, hij heeft de ruggengraat van een banaan, dus nu wil hij er eerst over slapen. De rest heeft allemaal zoiets van, prima Geert je maakt het ons toch alleen maar moeilijk als je het wil opblazen goed, als we door moeten met deze clownsshow ook goed.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:59 schreef Friggles het volgende:
Wat een onleesbaar topic. Had verwacht dat het hier zou gaan over politiek en de crisis die er weer eens gaande is.
Eens. Maar iemand moet zijn persoonlijke frustratie weer eens kwijt. Waarbij het vanuit dat oogpunt mooi meegenomen is dat het niet meer over het politieke nieuws van vandaag gaat…quote:Op maandag 2 juni 2025 22:59 schreef Friggles het volgende:
Wat een onleesbaar topic. Had verwacht dat het hier zou gaan over politiek en de crisis die er weer eens gaande is.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)artijleiders-vvd-bbbquote:Wilders laat kabinet bungelen: 'Het ziet er niet goed uit, we gaan nu nadenken'
Wilders laat kabinet bungelen: 'Het ziet er niet goed uit, we gaan nu nadenken'
Het overleg tussen de leiders van de coalitiepartijen PVV, VVD, NSC en de BBB is afgelopen. PVV-leider Geert Wilders is niet te spreken over het gesprek dat hij had. "Het was geen aangenaam gesprek", zei hij. De PVV-leider sprak van een 'serieus probleem' als hij geen handtekening krijgt voor zijn plannen. "Dit ziet er niet goed uit."
Nouja erger dan dit kan niet. Premier Wilders, ik neem aan dat we dan troepen gaan sturen om te helpen de Gaza strook etnisch te zuiveren.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
Wat vinden we hier van?
Die volg ik toch altijd wel graag.
[ x ]
Ik denk serieus dat het over is.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja erger dan dit kan niet. Premier Wilders, ik neem aan dat we dan troepen gaan sturen om te helpen de Gaza strook etnisch te zuiveren.
Ik zou denken dat het gewoon door gaat. Want ik snap anders werkelijk niet waar dit nachtje slapen op slaat. Gewoon om even extra te onderstrepen dat letterlijk elke keuze wordt uitgesteld, zelfs die om het kabinet op te blazen terwijl de lont al aangestoken is.
Waarom dan wachten? Dan zou hij het meteen laten vallen.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het over is.
(Maar ik zit er ook vaak naast).
En dat we 19 november verkiezingen krijgen.
Er staat dan ook 'proberen'.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:31 schreef Hexagon het volgende:
Hoe gaat Wilders een meerderheid voor zichzelf als premier krijgen dan?
Allemaal toneel. Voor de bühne.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom dan wachten? Dan zou hij het meteen laten vallen.
Het komt eerder twijfelkont-achtig over als Omtzigt.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Allemaal toneel. Voor de bühne.
'Kijk eens hoe hard ik heb moeten nadenken. Ik deed het niet over 1 nacht ijs'.
Allemaal vooropgezet.
Zeker. De VVD doet dit slim. Die legt het probleem gewoon weer terug bij de PVV en Wilders. Waar het hoort.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het komt eerder twijfelkont-achtig over als Omtzigt.
Ik heb eerder het idee dat de andere coalitiepartijen zo glibberig reageren dat hij geen vat op deze situatie krijgt.
Dat is ook mijn redenatie, als het over is ga je toch niet ouwehoeren over nachtjes slapen alsof het bijna sinterklaas is.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Groot persmoment om 18:00 pakken.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik de pers ook wel kwalijk daarin hoor, die dansen werkelijk altijd naar zijn pijpen. Als het aan mij is zijn ze wat conservatiever erin dan om van elk showtje van Wilders een hoofdact maken.quote:
Of vlak voor het 20.00 uur journaal.quote:
Dan zit de rest van de partijen wel bij de praatprogramma's natuurlijk.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Of vlak voor het 20.00 uur journaal.
En als hij dat via weer zo'n eigen geplande persconferentie doet, dan straalt hij daarmee premierschap uit voor veel mensen.
Want dan is Schoof gewoon helemaal niets, en Wilders is de baas.
Ja. Die mogen dan reageren, achteraf. Die zijn niet in de lead.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan zit de rest van de partijen wel bij de praatprogramma's natuurlijk.
Toneel spelen, indekken. "Zie je nu wel.."quote:Op maandag 2 juni 2025 23:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is ook mijn redenatie, als het over is ga je toch niet ouwehoeren over nachtjes slapen alsof het bijna sinterklaas is.
Hoe had hij dat ooit willen doen, bijna al die punten zijn compleet belachelijk. Als Wilders iets had gewild in deze had hij een capabele minister neer moeten zetten of nu met plannen komen waar hij een meerderheid voor kan krijgen. Daarbij wat is dit voor politiek, als hij dit zou krijgen komt Caroline toch straks ook met 5 punten, 1 stoppen met meten van stikstof, 2 verdubbeling van de veestapel, 3 boeren vrijstellen van belasting, 4 kinderen mogen vanaf 10 jaar op boerderijen werken, 5 accijnzen van tabakquote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die mogen dan reageren, achteraf. Die zijn niet in de lead.
Net als dat Schoof ook vanavond niet de lead genomen heeft. Waar was hij eigenlijk?
Hij had gewoon vier handtekeningen onder minimaal 6 punten van Wilders moeten regelen. Als ie dit kabinet overeind had willen houden.
Omdat de VVD en de BBB vinden dat deze punten zo goed als al in het hoofdlijnenakkoord zitten. 'Hij hoeft ze alleen maar uit te werken. Want wij zijn tenslotte allemaal van het strengste asielbeleid ooit.' is een beetje de strekking van Dilan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe had hij dat ooit willen doen, bijna al die punten zijn compleet belachelijk. Als Wilders iets had gewild in deze had hij een capabele minister neer moeten zetten of nu met plannen komen waar hij een meerderheid voor kan krijgen. Daarbij wat is dit voor politiek, als hij dit zou krijgen komt Caroline toch straks ook met 5 punten, 1 stoppen met meten van stikstof, 2 verdubbeling van de veestapel, 3 boeren vrijstellen van belasting, 4 kinderen mogen vanaf 10 jaar op boerderijen werken, 5 accijnzen van tabak
En bij een echt spannende ronde is Schoof er vast wel bij.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toneel spelen, indekken. "Zie je nu wel.."
Bijna alles gaat rechtsstreeks tegen de rechtsstaat verklaring in. Iets als geen nieuwe AZC's openen is vooral dom, er is een gigantisch opvangprobleem, PVV stemt zelf ook voor het stoppen met het afhuren van hotels of cruiseschepen. Hoe willen ze dat dan doen, die mensen gewoon laten verdwijnen, op straat laten slapen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat de VVD en de BBB vinden dat deze punten zo goed als al in het hoofdlijnenakkoord zitten. 'Hij hoeft ze alleen maar uit te werken. Want wij zijn tenslotte allemaal van het strengste asielbeleid ooit.' is een beetje de strekking van Dilan.
Het gaat hier puur om de vorm en de macht. En niet om de inhoud.
En Wilders kan niet weg zonder die handtekeningen. Die heeft hier te veel in geïnvesteerd. En dat weet de VVD ook.
Wilders voert altijd campagne en dat is gewoon geen manier van werken in een coalitie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En bij een echt spannende ronde is Schoof er vast wel bij.
Nu niet.
Dus er komt sws nog een rondje aan tafel.
Wat dat betreft maakt het ook niet veel uit of dit kabinet missionair of demissionair is toch? Misschien juist makkelijker voor ze, hoeven ze ook niet meer telkens uit te leggen waarom ze met meerdere monden spreken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Misschien was Omtzigt de grote tegenstander van Wilders als premier en probeert hij nu alsnog die positie te krijgen. In theorie kan het, schoof die ruimte maakt voor Wilders op verzoek van de 4 fractievoorzitters.
Kabinet laten vallen vlak voordat de asielwetten behandeld gaan worden zal hem pr technisch ook niet goed gaan doen
Omdat de gemiddelde burger bij links moet inleveren.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dat is toch raar, dat mensen zo gefrustreerd zijn met centrumrechts dat ze PVV de grootste maken. Maar dat centrumlinks blijkbaar nooit een optie is voor velen. Nederland verrechtst al decennia en er lijken nu meer 'onoplosbare' problemen zoals stikstof of de woningbouw dan ooit.
Bron?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde burger bij links moet inleveren.
Misschien moet je voortaan bij verkiezingen de doorrekeningen eens doorlezen:quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde burger bij links moet inleveren.
Dus tenzij jij met 'gemiddelde burger' bedoelt 'mensen met een wat groter bedrijf of mensen die bij de 20% hoogste inkomens horen', heb je ongelijk. Zelfs die laatste groep gaat er nog op vooruit, maar wel minder dan de rest en bijna gelijk aan het basispad.quote:GroenLinks-PvdA kiest voor herverdeling door lastenverlichting voor lage en middeninkomens en lastenverzwaring voor huishoudens met hoge vermogens en voor bedrijven.
....
De maatregelen van GroenLinks-PvdA zorgen voor meer koopkracht, vooral voor lagere inkomens. In doorsnee gaan huishoudens er gemiddeld met 2,4% per jaar op vooruit ten opzichte van het basispad. Aan de bovenkant van de inkomensverdeling gaan huishoudens er minder op vooruit. De spreiding is onder deze groep groot: vooral huishoudens met hoge vermogens gaan er op achteruit.
....
...
Gezinnen betalen per saldo 15,0 mld euro minder aan belasting en premies.
Haagse Insider is duidelijk geen insider (meer). Zijn info kwam ook altijd uit CDA hoek, die is zijn ingang gewoon kwijt.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
Wat vinden we hier van?
[ x ]
En dan dat RTL artikel erbij:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)artijleiders-vvd-bbb
Als Wilders nu zijn keutel intrekt, is ie geen knip voor de neus meer waard. Ik denk dat ie het kabinet wel moet laten vallen, als hij überhaupt ooit nog de ambitie heeft om zelf premier te worden. En als hij zichzelf en zijn partij serieus neemt.
Sowieso heeft die gek zich allang gediskwalificeerd, door de zege in Duitsland al min of meer richting AfD te schuiven halverwege de verkiezingsdag op basis van onzininfoquote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Haagse Insider is duidelijk geen insider (meer). Zijn info kwam ook altijd uit CDA hoek, die is zijn ingang gewoon kwijt.
Hoe wil hij ooit premier worden zonder coalitiepartners? Want de VVD is wel weer even een jaar of 10 klaar met Wilders als dit avontuurtje op deze manier eindigt.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
Wat vinden we hier van?
[ x ]
En dan dat RTL artikel erbij:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)artijleiders-vvd-bbb
Als Wilders nu zijn keutel intrekt, is ie geen knip voor de neus meer waard. Ik denk dat ie het kabinet wel moet laten vallen, als hij überhaupt ooit nog de ambitie heeft om zelf premier te worden. En als hij zichzelf en zijn partij serieus neemt.
Sowieso gaan voor de partijen de komende verkiezingen meer over internationale betrekkingen en defensie dan over asiel. Waar het ook tijdens de verkiezingsdebatten over gaat, die 2 onderwerpen zijn de belangrijkste bij de komende formatie. En dan staat Wilders dus onderaan de lijst met mogelijke coalitiepartners.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe wil hij ooit premier worden zonder coalitiepartners? Want de VVD is wel weer even een jaar of 10 klaar met Wilders als dit avontuurtje op deze manier eindigt.
Schoof is er nooit bij. Als hij geluk heeft, wordt hij door de coalitiepartijen bijgepraat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En bij een echt spannende ronde is Schoof er vast wel bij.
Nu niet.
Dus er komt sws nog een rondje aan tafel.
Het blijft heerlijk absurdistisch dat de leider van de coalitie er nooit bij is als het ergens om gaat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Schoof is er nooit bij. Als hij geluk heeft, wordt hij door de coalitiepartijen bijgepraat.
Omdat hij niet de leider van de coalitie is. Hij is de manager van het bijeengeraapte zootje dat het kabinet vormt. Wat weer de trekpoppen zijn van de coalitiepartners. Enig overwicht kan hij niet laten gelden. Maar hij mag wel de handen schudden van leiders van andere landen en naar sportevenementen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:42 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Het blijft heerlijk absurdistisch dat de leider van de coalitie er nooit bij is als het ergens om gaat.
Ik ben nog steeds benieuwd of Dickie zelf in de illusie leeft wel relevant te zijn, of dat hij zoiets heeft van "fuck it, dit is een eenmalige kans, ik doe alsof ik gek ben."quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat hij niet de leider van de coalitie is. Hij is de manager van het bijeengeraapte zootje dat het kabinet vormt. Wat weer de trekpoppen zijn van de coalitiepartners. Enig overwicht kan hij niet laten gelden. Maar hij mag wel de handen schudden van leiders van andere landen en naar sportevenementen.
Alle mensen met verstand zouden nee zeggen tegen deze baan in deze constructie. Wat is de overeenkomst tussen de twee die wel wilden - Plasterk en Schoof? Een enorme berg ijdelheid.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:47 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd of Dickie zelf in de illusie leeft wel relevant te zijn, of dat hij zoiets heeft van "fuck it, dit is een eenmalige kans, ik doe alsof ik gek ben."
Heeft hij zelf al iets over deze crisis gezegd? Ik heb hem er in elk geval niet over gehoord dus lijkt me dat hij wel weet dat hij een trekpop is. Maar hij kan straks op golf wel zeggen dat hij alle wereldleiders heb gesproken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:47 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd of Dickie zelf in de illusie leeft wel relevant te zijn, of dat hij zoiets heeft van "fuck it, dit is een eenmalige kans, ik doe alsof ik gek ben."
Denk dat ze hopen op een miraculeuze constructie met o.a. een stijgende Bontebal, dus zonder GL/PvdA.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
Wat denk je, gaat de VVD de PVV uitsluiten en Timmermans premier maken?
Als ze zelf groter zijn willen ze best met PvdA-GL. Dat is ook wel de hoofdreden dat we nu met Wilders zitten opgescheept: anders was Timmermans premier geworden. Was VVD groter geweest dan PvdA-GL, dan hadden we momenteel een kabinet Yeşilgöz met NSC, PvdA-GL en D66.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denk dat ze hopen op een miraculeuze constructie met o.a. een stijgende Bontebal, dus zonder GL/PvdA.
Oh ja zekerquote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ze zelf groter zijn willen ze best met PvdA-GL. Dat is ook wel de hoofdreden dat we nu met Wilders zitten opgescheept: anders was Timmermans premier geworden. Was VVD groter geweest dan PvdA-GL, dan hadden we momenteel een kabinet Yeşilgöz met NSC, PvdA-GL en D66.
1,5 jaar geleden lag het sentiment echt wel anders. er was toen echt weinig liefde tussen VVD en pvda/Gl/D66.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ze zelf groter zijn willen ze best met PvdA-GL. Dat is ook wel de hoofdreden dat we nu met Wilders zitten opgescheept: anders was Timmermans premier geworden. Was VVD groter geweest dan PvdA-GL, dan hadden we momenteel een kabinet Yeşilgöz met NSC, PvdA-GL en D66.
Dat viel echt wel mee, wat ik net opschrijf werd toen door echt alle politiek journalisten gezegd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
1,5 jaar geleden lag het sentiment echt wel anders. er was toen echt weinig liefde tussen VVD en pvda/Gl/D66.
Premier Schoof gebruikte die tijd ook nog om maandagavond met de betrokkenen te bellen in de hoop een val van zijn kabinet te voorkomen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is natuurlijk wel veelzeggend over de rol van Schoof. Een echte minister-president had hier de leiding in genomen en de gesprekken gevoerd. Nu zit hij zelf aan zijlijn te wachten wat het resultaat zal zijn. Compleet lachwekkend.
dit zegt genoegquote:Maar de lezingen over wat Wilders aan het doen is, lopen behoorlijk uiteen. Dilan Yesilgöz (VVD), Nicolien van Vroonhoven (NSC) en Caroline van der Plas (BBB) zeggen dat er best te praten valt, maar vermoeden dat Wilders bewust aanstuurt op een kabinetsval. „Als hij dat wil, moet hij dat gewoon zeggen. Nu is er een heel politiek circus om niks”, zei Yesilgöz.
welk kanaal is dat ook alweerquote:
PVV kan er toch heel weinig aan spinnen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:05 schreef Janneke141 het volgende:
Wilders wil een kabinetsval op zo'n manier dat hij daar anderen de schuld van kan geven. Benieuwd hoe met name Yesilgöz dat spelletje gaat spelen. Die andere twee zijn toch politiek uitgespeeld.
De ervaring leert dat de achterban vrij snel tevreden is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
PVV kan er toch heel weinig aan spinnen?
Ja. Het is Wilders vs Yesilgöz. Een staredown. Gaat ze tekenen of slikt Wilders zijn dreigementen in.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:05 schreef Janneke141 het volgende:
Wilders wil een kabinetsval op zo'n manier dat hij daar anderen de schuld van kan geven. Benieuwd hoe met name Yesilgöz dat spelletje gaat spelen. Die andere twee zijn toch politiek uitgespeeld.
Dat was hij altijd al.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:08 schreef klaasweetalles het volgende:
Als Wilders nu terugkrabbelt is het wel een clown
Dit is wellicht ook wel interessant, niet meer als het kabinet valt.quote:De Algemene Rekenkamer publiceert het onderzoek naar de resultaten en de kosten van de extra grenscontroles door marechaussee. Die werden zes maanden geleden ingesteld door asielminister Faber.
Ik zou NSC toch ook niet uitvlakken. Ik las gister dat naast Uitermark ook Veldkamp zijn positie overweegt als Van Vroonhoven nu tekent, dat zijn wel hun 2 paradepaardjes. Ergens hebben een hoop van de NSC mensen wel een grens en die zou toch ook gewoon bereikt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het is Wilders vs Yesilgöz. Een staredown. Gaat ze tekenen of slikt Wilders zijn dreigementen in.
VVD gaat nooit tekenen. De VVD zegt gewoon laat maar zien, kom maar met uitvoerbare voorstellen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het is Wilders vs Yesilgöz. Een staredown. Gaat ze tekenen of slikt Wilders zijn dreigementen in.
Dan hebben ze dat goed verstopt weten te houden dan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ergens hebben een hoop van de NSC mensen wel een grens en die zou toch ook gewoon bereikt kunnen zijn.
Dat dacht ik een jaar of anderhalf geleden ook, ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:13 schreef Hanca het volgende:
Ergens hebben een hoop van de NSC mensen wel een grens
Wat heeft Timmermans er nou weer mee te maken?quote:
Ben benieuwd waar die nu heen gaan, of ze zich bij een andere partij aan gaan sluiten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou NSC toch ook niet uitvlakken. Ik las gister dat naast Uitermark ook Veldkamp zijn positie overweegt als Van Vroonhoven nu tekent, dat zijn wel hun 2 paradepaardjes. Ergens hebben een hoop van de NSC mensen wel een grens en die zou toch ook gewoon bereikt kunnen zijn.
Toch hilarisch als we die loser straks krijgenquote:
Krijgen we dat weer eindeloze gehuil van de PVV-aanhang.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:20 schreef miss_sly het volgende:
En nu wel weer een stevig cordon sanitaire rondom PVV en duidelijk maken dat er niet geregeerd wordt met Wilders.
De toon voor de campagne wordt vast gezet. Als ze achter de rood/groene deuren slim zijn gaan ze nu alvast verzinnen of Timmermans de juiste persoon is om die toon te bespelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Caroline kan wel janken. En het eerste wat ze zegt is dat met links dadelijk alles weer verpest wordt
Die hoeft niets te doen, en krijgt de kans op het premierschap zo in zijn schoot geworpen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft Timmermans er nou weer mee te maken?
Ik ben geen groot fan van de man, maar een loser zou ik het toch niet willen noemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
Toch hilarisch als we die loser straks krijgenNiets bereikt. Twee partijen van niets die niks met elkaar hebben samenvoegen en toch regeren straks.
Ik geef zowel Yeşilgöz als Bontenbal veel meer kans.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hoeft niets te doen, en krijgt de kans op het premierschap zo in zijn schoot geworpen.
Yesilgoz is ook lekker aan het klagen en ze is echt 'zooo boos'!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer eindeloze gehuil van de PVV-aanhang.
Hoezo loser?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
Toch hilarisch als we die loser straks krijgenNiets bereikt. Twee partijen van niets die niks met elkaar hebben samenvoegen en toch regeren straks.
Yesilgoz lijkt me toch te veel een lichtgewicht om voor de kiezer echt de uitstraling van een premier te hebben.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef zowel Yeşilgöz als Bontenbal veel meer kans.
Tijd voor Kamervragen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:22 schreef Evangelion het volgende:
Ranzig schilderij naast die deur
[ afbeelding ]
Jouw schuldquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:23 schreef tesssssssss het volgende:
Ik was net blij dat ik zelf 4,15 kilo was afgevallen, en meteen valt het kabinet ook. Echt hetzelfde moment.
Ach, we hebben onlangs ook Schoof gehad.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Yesilgoz lijkt me toch te veel een lichtgewicht om voor de kiezer echt de uitstraling van een premier te hebben.
Ik zou denken dat VVD een andere leider kiest.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Yesilgoz lijkt me toch te veel een lichtgewicht om voor de kiezer echt de uitstraling van een premier te hebben.
Dat mag ik hopen jaquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou denken dat VVD een andere leider kiest.
Opheffen die terrorboeren! Stuk voor stuk.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hopelijk kan er onder het volgende kabinet dan eindelijk iets aan stikstof gedaan worden.
En wordt de boeren niet meer eindeloos de hand boven het hoofd gehouden
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:23 schreef tesssssssss het volgende:
Ik was net blij dat ik zelf 4,15 kilo was afgevallen, en meteen valt het kabinet ook. Echt hetzelfde moment.
Als men het nu nóg niet heeft geleerd, dan leert men het nooit.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:20 schreef miss_sly het volgende:
En nu wel weer een stevig cordon sanitaire rondom PVV en duidelijk maken dat er niet geregeerd wordt met Wilders.
Niet alleen de hand boven het hoofd, maar ze moeten ook duidelijkheid en hulp krijgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hopelijk kan er onder het volgende kabinet dan eindelijk iets aan stikstof gedaan worden.
En wordt de boeren niet meer eindeloos de hand boven het hoofd gehouden
Als CDA slim is gaan ze ook op het orgel tegen Timmermans. Dan kunnen ze misschien wel de grootste worden want rechts gaat elkaar nu ook de tent uitvechten. Ik verwacht niet dat er veel poppetjes gewijzigd worden, daar hadden de grote oppositiepartijen zich al wel op beraad denk ik. Denk dat Yesilgoz nog het meest mag vrezen voor haar plek.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hoeft niets te doen, en krijgt de kans op het premierschap zo in zijn schoot geworpen.
Stiekem denk ik dat het hem daarom om te doen was. Veel te lastige partij.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef nattermann het volgende:
[..]
Die zullen wel weggevaagd worden ja
Absoluut. Maar met de BBB in de regering zat dat er dus niet in.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen de hand boven het hoofd, maar ze moeten ook duidelijkheid en hulp krijgen.
En meer inzet op biologisch, duurzaam boeren.
De schuld van de andere partijen, met alleen PVV was er nooit meer een buitenlander ons land binnen gekomenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:26 schreef Koffieplanter het volgende:
Het getuigt wel van lef om na dertig jaar schreeuwen aan de zijlijn over migratie het kabinet te laten vallen op migratie, waar je zojuist zelf de slechtste minister in de vaderlandse geschiedenis hebt neergezet.
Nou idd. Want dit rechtse kabinet heeft ons land zoveel verder geholpenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Caroline kan wel janken. En het eerste wat ze zegt is dat met links dadelijk alles weer verpest wordt
Gewoon eerlijk, hij weet dat het enige waar hij toe in staat is een beetje schreeuwen langs de zijlijn is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:26 schreef Koffieplanter het volgende:
Het getuigt wel van lef om na dertig jaar schreeuwen aan de zijlijn over migratie het kabinet te laten vallen op migratie, waar je zojuist zelf de slechtste minister in de vaderlandse geschiedenis hebt neergezet.
De komende tien jaar wel weer, neem ik aan. En dan is Wilders toch van het toneel, mag ik aannemen. En zijn eenmanspartij heeft vast ook geen opvolging, of in ieder geval niet van competente mensen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als men het nu nóg niet heeft geleerd, dan leert men het nooit.
Ze heeft er zelf leuk aan verdiend voor zolang het duurde.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nou idd. Want dit rechtse kabinet heeft ons land zoveel verder geholpen
Het kan nog!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Helemaal geen capslock bericht op Teletekst
voor haar sponsoren in de veevoer industrie wel jaquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Wilders is irrelevant gewordenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Helemaal geen capslock bericht op Teletekst
Eens maar of de PVV stemmer dat ook zo ziet?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Hanca het volgende:
Maar vooral: gefeliciteerd Nederland, het met afstand slechtste kabinet ooit gaat weg.
Heb je bewijzen van corruptie of bedoel je die ¤ 150.000,- die een fractievoorzitter krijgt? Want ik vind dat nooit heel opvallende salarisen voor alle aandacht die ze krijgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze heeft er zelf leuk aan verdiend voor zolang het duurde.
Manman wat een martelgang was dat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:25 schreef Hanca het volgende:
Maar vooral: gefeliciteerd Nederland, het met afstand slechtste kabinet ooit gaat weg.
Vast niet, altijd tegen Geert.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Eens maar of de PVV stemmer dat ook zo ziet?
De hele BBB/Remarkable is gesponsord door 'Big Agro', dat is geen geheim.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Heb je bewijzen van corruptie of bedoel je die ¤ 150.000,- die een fractievoorzitter krijgt? Want ik vind dat nooit heel opvallende salarisen voor alle aandacht die ze krijgen.
Gewoon afblazen. Wat gaat hij inbrengen danquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:32 schreef Koffieplanter het volgende:
De toch al ongekozen doch partijloze Schoof mag nu Nederland gaan vertegenwoordigen op de NAVO-top in Nederland. Wat een afgang.
Het had in ieder geval een aantal van de slechtste bewindslieden ooit. Dat is ook een verdienste.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nou idd. Want dit rechtse kabinet heeft ons land zoveel verder geholpen
Samengevat: Wilders is de clown die hij altijd was, is en zal zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:34 schreef alpeko het volgende:
Dus samengevat:
Wilders komt met 10 punten plan. VVD, BBB geven aan zich in veel van de punten te kunnen vinden. Wilders stapt op
Tuurlijk kun je er wel omheen. Had nu ook gekund, VVD, PvdA-GL, NDC, D66had gewoon een meerderheid en straks kun je NSC inruilen voor CDA en dan heb je gewoon een stabiel middenkabinet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:26 schreef alpeko het volgende:
Op naar de stembus... met hetzelfde resultaat. Een PVV waar je niet omheen kan maar waar je ook niet mee kunt regeren.
Conclusie: het was allemaal zo gepland. Weer lekker 10 jaar schreeuwen vanuit de opositiebankjes.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:34 schreef alpeko het volgende:
Dus samengevat:
Wilders komt met 10 punten plan. VVD, BBB geven aan zich in veel van de punten te kunnen vinden. Wilders stapt op
Wat Wilders wilde is dat de andere partijen die punten voor hem zouden waarmaken, terwijl hij juist zelf met Faber daartoe de sleutel in handen had.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:34 schreef alpeko het volgende:
Dus samengevat:
Yupsquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:34 schreef alpeko het volgende:
Dus samengevat:
Op papier wel maar VVD kon dat toen echt niet maken. Voordeel is wel dat BBB niks meer is. NSC wordt weer CDA. Maar het kon gewoon niet zonder de VVD.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je er wel omheen. Had nu ook gekund, VVD, PvdA-GL, NDC, D66had gewoon een meerderheid en straks kun je NSC inruilen voor CDA en dan heb je gewoon een stabiel middenkabinet.
Wilders bejubeld het Faber effect betreffende dalende asielmigratie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:34 schreef alpeko het volgende:
Dus samengevat:
die gaan niet meer samenwerkenquote:Dilan Yesilgöz - Zegerius
@DilanYesilgoz
Opnieuw plaatst Wilders zijn eigen belang boven het belang van ons land. Door weg te lopen. In een tijd van ongekende onzekerheid. Een oorlog om de hoek, een potentiële economische crisis die op ons afkomt en mensen die wakker liggen van de rekeningen. Nederland heeft een volwassen en verantwoordelijk leider nodig die ons veilig houdt. Maar Wilders laat Nederland in de steek.
Dit ging niet over migratie. Alles wat kan, zouden we al gaan doen. Alles wat we al hadden afgesproken, werd vertraagd door PVV-gestuntel. Er was geen enkele blokkade voor meer goede maatregelen.
Stoere woorden, geen daden.
Wat een schoffering van alle kiezers die problemen opgelost willen zien. De reden van deze rechtse samenwerking. En de vraag is of we ooit weer de rechtse meerderheid gaan halen die deze oplossingen had kunnen bieden.
Als je zo omgaat met het belang van alle Nederlanders, dan laat je je verantwoordelijkheid vallen. Daarvoor is dit land mij te dierbaar.
En er zijn gewoon normale manieren om dingen op de agenda te zetten, zoals een motie indienen. Maar Wilders komt uit het niets met 10 punten op een persconferentie die dan zonder onderbouwingen /doorrekening/toetsing geaccepteerd moeten worden. Ontzettend kleutergedrag.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat Wilders wilde is dat de andere partijen die punten voor hem zouden waarmaken, terwijl hij juist zelf met Faber daartoe de sleutel in handen had.
De VVD kon dat prima maken. Die hadden al een tijdje een 'we gaan niet (meer) regeren met de PVV'-beleid. Tot Dilan daar vanaf stapte. En zie hrt resultaat..quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op papier wel maar VVD kon dat toen echt niet maken. Voordeel is wel dat BBB niks meer is. NSC wordt weer CDA. Maar het kon gewoon niet zonder de VVD.
Deur gaat helemaal dichtquote:
Dat doet het goed bij zijn electoraat.quote:
Dat was het beleid al tot Dilan dat beleid overboord gooide. Eigen schuld Dilan!quote:
Wilders is een wegloper, het frame is gemaakt. Hoop dat hij blijft hangen.quote:
Ik heb de uitslag niet meer scherp maar lukte dat zonder de BBB? Dan had de VVD PvdA nodig gehad volgens mij. Kan uiteraard maar hadden ze wel meer moeten inleveren dan ze nu hoefden te doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De VVD kon dat prima maken. Die hadden al een tijdje een 'we gaan niet (meer) regeren met de PVV'-beleid. Tot Dilan daar vanaf stapte. En zie hrt resultaat..
Ze konden best met Wilders praten, die gesprekken laten klappen (is zelfs gebeurd) en daarna verder gaan met het midden. Probleem was alleen dat Timmermans dan premier was geworden. Was VVD groter geweest, hadden ze dat 100% zeker gedaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op papier wel maar VVD kon dat toen echt niet maken. Voordeel is wel dat BBB niks meer is. NSC wordt weer CDA. Maar het kon gewoon niet zonder de VVD.
Hoe kinderachtiger Wilders schreeuwt hoe harder zijn stemvee juicht idd.quote:
Probleem is alleen dat het uit haar mond allemaal zo ongemeend klinkt. Hoe ze ook meteen weer begint over oorlog en economische crisis. Bladiebla. Roep nou gewoon dat je door wil met vluchtelingenbeleid maar dat Wilders dat nu tegenhoudt.quote:
Een stem op Wilders is nu een verloren stem.quote:
Prima, dan is het zeker dat de VVD de premier niet levert, maar dat CDA of PvdA-GL dat doet, als al die potentiële VVD stemmers liever op een zekere oppositiepartij stemmen.quote:
Dan maak je PVV een valide proteststem want het leidt toch niet tot de regering. Laat mensen maar huiverig zijn dat we straks weer een PVV kabinet krijgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Eens dat het uit haar mond ongemeend klinkt, maar het is juist belangrijk om te laten zien dat Wilders geen serieuze bestuurder is die de problemen van het land aan kan pakken. Als je weer gelijk alleen op de vluchtelingen aanvalt, concurreer je met de PVV op hun one-issue.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:41 schreef Japepk het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat het uit haar mond allemaal zo ongemeend klinkt. Hoe ze ook meteen weer begint over oorlog en economische crisis. Bladiebla. Roep nou gewoon dat je door wil met vluchtelingenbeleid maar dat Wilders dat nu tegenhoudt.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:44 schreef vosss het volgende:
RIP Nederland onder nieuwe premier Timmermans.!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |