abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217833168
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik zie Bontebal niet de zetels leveren voor een kabinet met die insteek eerlijk gezegd.
Ik zie helemaal niemand meer die zetels leveren, ik denk dat alle andere partijen de PVV vanaf moment 1 gaan uitsluiten dit keer en dan wens ik Geert een fijne wedstrijd met z'n 30 zetels
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217833169
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel Hanca:

Waarom zou een volwassen persoon niet genoeg hebben aan het vullen van vakken?

Waarom moet deze persoon 'doorleren'?
Niemand moet, er zit geen enkele verplichting in die wet. Jij hebt geloof ik niet zo veel kennis van het arbeidsrecht sinds 2015.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217833171
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel Hanca:

Waarom zou een volwassen persoon niet genoeg hebben aan het vullen van vakken?

Waarom moet deze persoon 'doorleren'?
Omdat met dat vakkenvullen je afhankelijk bent van toeslagen. Als er dan wat van deze zeer rechtse regeringen aan de macht komen moet die persoon een dubbele shift draaien of een tweede baan nemen. Snap je waarom als iemand vervolgens 16 uur moet werken om rond te komen dat misschien onprettig is voor die persoon?
  maandag 2 juni 2025 @ 22:19:36 #79
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217833178
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als de VVD nu zegt: wij gaan zeker niet met die weglopers van de PVV, een stem op Wilders maakt de kans dus groter op premier Timmermans, dan gaan de PVV zetels toch voor een heel deel naar de VVD en worden die de grootste. Zo speelt de VVD haar spelletje.
Het was dan ook compleet achterlijk van Dilan en consorten om de Rutte-tactiek te verlaten en PVV weer salonfähig te maken
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 2 juni 2025 @ 22:21:01 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217833197
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand moet, er zit geen enkele verplichting in die wet. Jij hebt geloof ik niet zo veel kennis van het arbeidsrecht sinds 2015.
_O-

Ik wel hoor Hanca. Ik wel.

Die volwassen vakkenvuller wordt buitengeflikkerd voor een tiener.

Ach ja, die vakkenvuller moet gewoon 'omscholen'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217833230
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
_O-

Die volwassen vakkenvuller wordt buitengeflikkerd voor een tiener.
Dat is altijd al zo. Heeft niks met jouw 'leven lang leren' te maken, toen ik een bijbaantje had werden de 18/19 jarigen er ook uitgegooid.

Sowieso is het gebruik van de al jaren niet meer in gebruik zijnde term 'leven lang leren' een heel goed bewijs dat je er helemaal niks van volgt en alleen interessant wil doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217833237
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik zie Bontebal niet de zetels leveren voor een kabinet met die insteek eerlijk gezegd.
Dat denk ik ook niet, maar Wilders kan wel weer de grootste worden.

quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als de VVD nu zegt: wij gaan zeker niet met die weglopers van de PVV, een stem op Wilders maakt de kans dus groter op premier Timmermans, dan gaan de PVV zetels toch voor een heel deel naar de VVD en worden die de grootste. Zo speelt de VVD haar spelletje.

De hoop is dat Bontenbal dat kan doorbreken.
Als ik de VVD was zou ik het zo spelen. Hun zwakte is wel dat Wilders zegt: ik wilde doen wat Duitsland doet. Dus de afspraken rond rechtsstatelijkheid.
  maandag 2 juni 2025 @ 22:23:42 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217833240
Gut wat is progressief-links toch begaan met de arbeidersklasse.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217833249
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:19 schreef Szura het volgende:

[..]
Het was dan ook compleet achterlijk van Dilan en consorten om de Rutte-tactiek te verlaten en PVV weer salonfähig te maken
Mee eens. Maar de kiezer denkt daar anders over. Best een aardige kans dat VVD na de volgende verkiezing concludeert dat het een goede strategie was als ze toch weer de grootste worden. Ook al zijn zij de hoofdverantwoordelijken voor dit compleet gefaalde experiment; wat nou als je met de PVV regeert.
De VVD zal sowieso geen enkele verantwoording nemen voor het falen van dit kabinet, die gaan vol beweren dat het aan iedereen behalve zijzelf lag. Net zoals Yesilgoz dat zegt over de kabinetten Rutte, alles wat mis ging lag aan anderen.
  maandag 2 juni 2025 @ 22:28:02 #85
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217833311
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Mee eens. Maar de kiezer denkt daar anders over. Best een aardige kans dat VVD na de volgende verkiezing concludeert dat het een goede strategie was als ze toch weer de grootste worden. Ook al zijn zij de hoofdverantwoordelijken voor dit compleet gefaalde experiment; wat nou als je met de PVV regeert.
De VVD zal sowieso geen enkele verantwoording nemen voor het falen van dit kabinet, die gaan vol beweren dat het aan iedereen behalve zijzelf lag. Net zoals Yesilgoz dat zegt over de kabinetten Rutte, alles wat mis ging lag aan anderen.
Helaas lijdt een groot deel van Nederland aan een Stockholmsyndroom en zit VVD elke keer weer bij de grootste partijen, ook nu staan ze in sommige peilingen weer op kop :')
pi_217833323
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar echt: maak je vooral veel zorgen over mensen 70.000 km hier vandaan, terwijl mensen in je eigen straat in de shit zitten.
Volgens mij is de omtrek van de aarde 40.000 km en zijn er momenteel geen bemande ruimtemissies, dus ik begrijp niet wie je bedoelt met mensen 70.000 km hier vandaan.
pi_217833363
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:28 schreef Szura het volgende:

[..]
Helaas lijdt een groot deel van Nederland aan een Stockholmsyndroom en zit VVD elke keer weer bij de grootste partijen, ook nu staan ze in sommige peilingen weer op kop :')
Ik denk dat ze als stabiel worden gezien en de meerderheid van Nederland is centrumrechts, Dus dan spreek je als de minste van de kwaden al snel een groot publiek aan.
  maandag 2 juni 2025 @ 22:32:43 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217833366
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Volgens mij is de omtrek van de aarde 40.000 km en zijn er momenteel geen bemande ruimtemissies, dus ik begrijp niet wie je bedoelt met mensen 70.000 km hier vandaan.
Alles en iedereen als het maar niet blank en Westers is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 2 juni 2025 @ 22:37:53 #89
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217833404
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oeh, dit wordt leuk.

Klimaat en diversiteit en inclusie is geen fundament van post-Pechtold Jetten?

Lezen wij dezelfde teksten?

Goeiedag man, ze voerden zelfs even een regenboogvlag als default symbool op hun website
_O-

Fundamentalisme is een term die verwijst naar een religieuze of politieke overtuiging die vastberaden is in het handhaven van traditionele waarden en principes. Het kenmerkt zich door een letterlijke interpretatie van heilige teksten, een sterke geloof in traditionele normen en waarden, en een afkeer van moderne veranderingen.

En dan de opkomst van woke of het vechten voor LHBTI rechten daar onder scharen, het is letterlijk het tegenovergestelde. Het is een moderne verandering waar tegen fundamentalisten zich afzetten.

En zelfs al zou het fundamentalistisch kunnen zijn in de breedste zin van het woord, dan nog zou dat fundament liggen in artikel 1 van onze grondwet, en is dus 85% van de partijen kennelijk fundamentelist.

Overigens hilarisch dat ik dit moest neerzetten als bewijs dat je gelijk de discussie verdraait, waarna je gelijk de discussie weer verdraaide naar waar je eerst van wegdraaide. _O-

Je had wel gelijk, dit werd leuk _O- _O-

:') :')
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 2 juni 2025 @ 22:39:01 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217833413
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:37 schreef Fretwork het volgende:

[..]
_O-

Fundamentalisme is een term die verwijst naar een religieuze of politieke overtuiging die vastberaden is in het handhaven van traditionele waarden en principes. Het kenmerkt zich door een letterlijke interpretatie van heilige teksten, een sterke geloof in traditionele normen en waarden, en een afkeer van moderne veranderingen.

En dan de opkomst van woke of het vechten voor LHBTI rechten daar onder scharen, het is letterlijk het tegenovergestelde. Het is een moderne verandering waar tegen fundamentalisten zich afzetten.

En zelfs al zou het fundamentalistisch kunnen zijn in de breedste zin van het woord, dan nog zou dat fundament liggen in artikel 1 van onze grondwet, en is dus 85% van de partijen kennelijk fundamentelist.

Overigens hilarisch dat ik dit moest neerzetten als bewijs dat je gelijk de discussie verdraait, waarna je gelijk de discussie weer verdraaide naar waar je eerst van wegdraaide. _O-

Je had wel gelijk, dit werd leuk _O- _O-

:') :')
Wat ik zo leuk vind is dat je hier LHBTI-rechten bij betrekt. Echt kostelijk.

Oprechte vraag: dat is belangrijk?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 2 juni 2025 @ 22:40:42 #91
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217833425
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat ik zo leuk vind is dat je hier LHBTI-rechten bij betrekt. Echt kostelijk.

Oprechte vraag: dat is belangrijk?
Oh dat bedoelde je niet met diversiteit en inclusie?

_O-

Ik vind artikel 1 wel vrij fundamenteel voor ons land ja.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  maandag 2 juni 2025 @ 22:41:18 #92
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217833428
Wat een grapjas
  maandag 2 juni 2025 @ 22:42:36 #93
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217833440
Oh afspraak morgen om 9u lees ik, ja er zal echt veel veranderd zijn in de 12 uur die er nu tussen zitten :')
pi_217833450
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat ze als stabiel worden gezien en de meerderheid van Nederland is centrumrechts, Dus dan spreek je als de minste van de kwaden al snel een groot publiek aan.
Maar dat is toch raar, dat mensen zo gefrustreerd zijn met centrumrechts dat ze PVV de grootste maken. Maar dat centrumlinks blijkbaar nooit een optie is voor velen. Nederland verrechtst al decennia en er lijken nu meer 'onoplosbare' problemen zoals stikstof of de woningbouw dan ooit.
  maandag 2 juni 2025 @ 22:45:39 #95
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217833458
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Snap ik dus niks van aangezien ze al 2 jaar geleden welbewust aanstuurden om samenwerking met PVV en al 1-1,5 jaar weten dat ze in zee gaan met een stel totaal incompetente mafketels. En keer op keer slikken ze alle gekkigheid van Faber en al die andere nitwits. Stockholmsyndroom, anders kan ik het niet verklaren.
  maandag 2 juni 2025 @ 22:48:15 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217833470
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

Je bent volstrekt onwetend hoe arbeidsrecht sinds 2015 eruit ziet.

Het ziet er zo uit:

Als je een vast contract hebt kun je enkel ontslagen worden als:
-De baas een officiele reorganisatie aanvraagt, waarbij rekenformules bepalen wie eruit moet
-Iemand slecht functioneert of overhoop ligt met de anderen, en de werkgever in een dossier kan aantonen dat er alles aan is gedaan om het goed te krijgen
-Je hele grove ovetredingen doet, waardoor je er per staande voet uit kan.

Ik heb zelf een paar jaar geleden een arbeidsconflict gehad met een manager van mijn vorige werk, dus ik weet wel hoe arbeidsrecht werkt.
  maandag 2 juni 2025 @ 22:51:25 #97
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217833493
Vallen, verkiezingen, snel brede midden-coalitie en door,
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217833630
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:59 schreef Friggles het volgende:
Wat een onleesbaar topic. Had verwacht dat het hier zou gaan over politiek en de crisis die er weer eens gaande is.
Valt daar iets over te zeggen dan? Wilders heeft voor zover ik kan zien een onmogelijke eis gesteld. Zou nu de daad bij het woord moeten voegen en eruit stappen. Maar iedereen weet, hij heeft de ruggengraat van een banaan, dus nu wil hij er eerst over slapen. De rest heeft allemaal zoiets van, prima Geert je maakt het ons toch alleen maar moeilijk als je het wil opblazen goed, als we door moeten met deze clownsshow ook goed.
Het lijkt voornamelijk een truc van Wilders om de hele politieke discussie toch maar weer over mini-probleempje asielmigratie te laten gaan. Iets wat zo te zien ook nog amper lukt, mijn krant afgelopen weekend ging in elk geval over andere onderwerpen.

Maar misschien werkt het, zijn er kiezers die hier een politicus die iets gedaan kan krijgen in zien. Een beetje op deze manier kinderachtig doen.
pi_217833654
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:59 schreef Friggles het volgende:
Wat een onleesbaar topic. Had verwacht dat het hier zou gaan over politiek en de crisis die er weer eens gaande is.
Eens. Maar iemand moet zijn persoonlijke frustratie weer eens kwijt. Waarbij het vanuit dat oogpunt mooi meegenomen is dat het niet meer over het politieke nieuws van vandaag gaat…
  Moderator maandag 2 juni 2025 @ 23:19:37 #100
236264 crew  capricia
pi_217833723
Wat vinden we hier van?
Die volg ik toch altijd wel graag.

twitter

En dan dat RTL artikel erbij:
quote:
Wilders laat kabinet bungelen: 'Het ziet er niet goed uit, we gaan nu nadenken'

Wilders laat kabinet bungelen: 'Het ziet er niet goed uit, we gaan nu nadenken'

Het overleg tussen de leiders van de coalitiepartijen PVV, VVD, NSC en de BBB is afgelopen. PVV-leider Geert Wilders is niet te spreken over het gesprek dat hij had. "Het was geen aangenaam gesprek", zei hij. De PVV-leider sprak van een 'serieus probleem' als hij geen handtekening krijgt voor zijn plannen. "Dit ziet er niet goed uit."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)artijleiders-vvd-bbb

Als Wilders nu zijn keutel intrekt, is ie geen knip voor de neus meer waard. Ik denk dat ie het kabinet wel moet laten vallen, als hij überhaupt ooit nog de ambitie heeft om zelf premier te worden. En als hij zichzelf en zijn partij serieus neemt.

[ Bericht 22% gewijzigd door capricia op 02-06-2025 23:26:05 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')