Acteur en komiek is beide goed.quote:
Eton?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:29 schreef DTF het volgende:
****** is een public school voor jongens, nabij Windsor, Berkshire in Engeland.
De inschrijfkosten om toegelaten te worden tot het ****** zijn hoog, wat een contrast vormt met het doel waarvoor de school gesticht is. De school werd namelijk gesticht in 1440 door Hendrik VI van Engeland als een liefdadigheidsschool om gratis opvoeding aan te bieden aan zeventig arme studenten.
Wat is ******?
Als je alles weet is alles simpel.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:56 schreef DTF het volgende:
[..]
Van Keaton naar Eton.
Zo simpel kan het zijn
Stand#3377
1 DTF
1 thabit
Geen idee wie Dionne de Graaff is, maar Warwick is uiteraard goed.quote:Op maandag 2 juni 2025 00:15 schreef DTF het volgende:
De Graaff, maar het zal dan eerder Warwick zijn.
Dilan Yeşilgöz volgens mij.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:00 schreef DTF het volgende:
Als we dan toch moeilijk gaan doen over spelling, hoe heet deze dame?
[ afbeelding ]
Alleen de eerste en laatste zijn goed.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:30 schreef pipster het volgende:
Jérôme Bonaparte (Napoleons broer)
Paul Erdös (Hongaarse wiskundige)
Ruy Lòpez de Segura (Spaanse schaker)
Niccôlo Machiavelli (Italiaanse humanist)
Hans Christian Ørsted (Deense natuurkundige)
Leef je uitquote:Op vrijdag 6 juni 2025 12:35 schreef DTF het volgende:
Misschien een tussendoorvraag om de tijd te doden?
Ik zat al te denken aan een vraag als;quote:
Snich ofzo ?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:09 schreef DTF het volgende:
Uit welk spel komt dit screenshot?
[ afbeelding ]
Yes!quote:Op woensdag 11 juni 2025 17:09 schreef marcel.de het volgende:
George Lazenby die eenmalig James Bond speelde?
Gijs van Lennep en Jan Lammers ?quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:34 schreef Starflyer het volgende:
Dit weekend is de 24 uur van Le Mans. Welke Nederlanders wonnen deze race ooit (overall)?
Helemaal goed.quote:
Quoten.quote:
De Au ?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 12:51 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Welke rivier (bij het groene vlakje dus)?
Jawohl!quote:
Ik had eigenlijk verf in gedachte, maar dit is natuurlijk ook goed.quote:
quote:
Stand #3377quote:
Si!quote:
Vanessa Carltonquote:
quote:
Het is een merk dat vooral in de autobranch populair was qua speakers, toen je nog je eigen geluidsapparatuur in de auto moest inbouwen.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:24 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik dacht eerst Electrolux maar die hebben maar 1 geluidsgolf links of zo
Niet alleen in Canada, wel de Mennonieten waar hij de naamgever van is...quote:
Te makkelijkquote:
J. Edgar Hoover ?quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:11 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is di heerschap, geboren op 1 januari 1895?
Zeker!quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:39 schreef tong80 het volgende:
Hoe heet de Nederlandse zanger die in Frankrijk wereldberoemd is
: Dave?
Stand #3377quote:
Rene Magrittequote:Op donderdag 19 juni 2025 14:58 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Welke kunstenaar?
Zo dan even zijn naam verwijderd.
Stand #3377quote:
Stand #3377quote:
Stand #3377quote:
Ik weet het ook pas sinds een paar dagen, en blijkbaar weet het Henk het ook nog niet zo lang.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:37 schreef Burnett het volgende:
![]()
Nooit geweten..., nu wel.
Moest het even nakijken: de vader van de vader van Shania is de vader van Henk
Winnetouquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:04 schreef Starflyer het volgende:
Mark Twain had een totaal andere kijk op de indianen dan James Fenimore Cooper, die we kennen van welk boek?
Bonuspunten als je ook nog de serie kan noemen waar dit boek uit komt.
Dat was Karl May toch?quote:
Geen idee. Was gokje. Is het antwoord misschien Arendsoog ?quote:
Klopt! Deel 2 van de Leatherstocking Tales.quote:
Indeed sirquote:
Jazeker!quote:Op maandag 23 juni 2025 11:05 schreef DTF het volgende:
Wow, ziet John Metgod er zo uit tegenwoordig?
Van Breukelen ?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:11 schreef DTF het volgende:
Is zijn tijd in Engeland heeft Johnny Metgod (Nottingham Forest & Tottenham Hotsur) met 1 andere Nederlander samengespeeld.
Wie?
Ik wilde al eerder Watereus typen.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:14 schreef DTF het volgende:
[..]
Die ging net weg toen Johnny Metgod kwam in de zomer van 1984.
Wel een andere keeper.
Toch Snelders ?quote:Op maandag 23 juni 2025 12:17 schreef DTF het volgende:
Beetje te vroeg voor Waterreus.
Deze keeper kwam van PSV in 1984, waar van Breukelen juist van Nottingham Forest naar PSV ging.
Hans Segersquote:Op maandag 23 juni 2025 12:31 schreef DTF het volgende:
Niet Snelders.
H. S.
Seizoen Club W (G)
1980–1985 PSV 16 (0)
1984–1985 Nottingham Forest 28 (0)
1985–1988 Nottingham Forest 30 (0)
1987 Stoke City 1 (0)
1987–1988 Sheffield United 10 (0)
1988 Dunfermline Ath. 4 (0)
1988–1996 Wimbledon 267(0)
1996–1997 Wolverhampton W 0 (0)
1997 Woking FC ? (0)
1997–1998 Wolverhampton W. 11 (0)
1998–2001.Tottenham Hotspur 1 (0)
Sekers!quote:
Netjesquote:Op donderdag 26 juni 2025 11:26 schreef DTF het volgende:
Dat wordt gokwerk.
Londen, Birhmingham, Liverpool, Manchester, Sheffield, Leeds, Bradford, Bristol, Leicester, Newcastle.
Norwich, Coventry ? Ga gewoon het voetballijstje af.quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:43 schreef mitt het volgende:
[..]
Netjes![]()
8 goed, we missen nummer 9 en 10 op de lijst.
Verrassend niet.quote:
Nee klopt.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 01:06 schreef DTF het volgende:
Wakefield is verrassend groot, maar net niet top 10, lijkt mij.
Ook niet!quote:
Brighton ?quote:
ja ik vind de vraag ook wel heel erg breed hoor. Als om de 3 of 5 grootste gevraagd was, hadden we er veel sneller geweest denk ikquote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:41 schreef DTF het volgende:
Dit wordt een beetje willekeurige steden in Engeland opnoemen zo.
Middlesbrough, Derby, Wolverhampton, Stoke.
Ipswich, Exeter, Bournemouth, Northampton, Peterborough, Cambridge zijn allemaal kleiner.
Notts. Hull City ?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 12:17 schreef mitt het volgende:
De plaatselijke City speelt op het twee niveau van Engeland (voetbal)
quote:
Geef tong80 een voetbalvinger en hij grijpt je hele hand.quote:
Stand #3377quote:
Toronto Raptors (NBA) was redelijk recent?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:01 schreef DTF het volgende:
Noord-Amerika heeft de Big 4 aan sportcompetities;
NFL, NBA, NHL & MLB
Wat is de laatste Canadese club die 1 van die 4 competities gewonnen heeft?
Was zeker wat ik als antwoord had, maar even snel controleren of er niets recenters is.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:11 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Toronto Raptors (NBA) was redelijk recent?
Is goed.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 15:11 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Toronto Raptors (NBA) was redelijk recent?
quote:
Indy 500, GP Monaco, 24 uur van Le Mans.quote:Op zondag 29 juni 2025 09:32 schreef Starflyer het volgende:
Één Formule 1 wereldkampioen heeft ooit de Triple Crown of Motorsport gewonnen. Uit welke races bestaat deze Triple Crown?
En om verwarring te voorkomen, ik bedoel losse races, geen kampioenschap.
quote:Op zondag 29 juni 2025 09:42 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Indy 500, GP Monaco, 24 uur van Le Mans.
Tippy Hedren ?quote:Op zondag 29 juni 2025 10:07 schreef Bargehassus het volgende:
Hoewel haar familie erop tegen was datactrice werd, besloot ze toch door te zetten en speelde ze op 22-jarige leeftijd in haar eerste film. De volgende jaren speelde
in verschillende films, waaronder drie van Alfred Hitchcock en in de western High Noon van Fred Zinnemann. In 1955 kreeg ze een Oscar voor beste actrice in de film The Country Girl. Tijdens de opnames van deze film had ze een korte affaire met mede-acteur Bing Crosby, maar deze affaire werd geheimgehouden om de reputaties van beide acteurs te beschermen.
Wie is?
Kim Novak ?quote:Op zondag 29 juni 2025 12:01 schreef Bargehassus het volgende:
![]()
Ze heeft een zeer sterke band met een van de plaatsen van het vorige antwoord.
Je zit in de goede hoek.quote:
Grace Kelly qua Monaco ?quote:Op zondag 29 juni 2025 12:19 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je zit in de goede hoek.
Ken je Mika?
Jazeker!quote:
Da's wel een megahint.quote:Op zondag 29 juni 2025 12:22 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Jazeker!![]()
Stand #3377
6 DTF
2 thabit
1 FireFox1
1 marcel.de
4 Starflyer
4 tong80
6 Pipster
2 Madmaster
3 Bargehassus
1 Berkery
1 slaveloos
1 mitt
Ok. Nu visite. Laters. Als iemand het goed antwoord mag je de punten geven...........quote:Op zondag 29 juni 2025 12:28 schreef Bargehassus het volgende:
Ja, die weet ik omdat ik net Tippy Hedren had opgezocht want mij onbekend. Dus ik hou me even afzijdig.
Kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 29 juni 2025 23:51 schreef FireFox1 het volgende:
Opgezocht, en het was een "Oh ja" momentje.
Dat zal het aantal mogelijkheden inderdaad drastisch inperken.quote:Op maandag 30 juni 2025 09:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze heeft al een tijd een relatie met een bekende filmacteur. Daarvoor had ze dat o.a. met een bekende tv-ster.
A.....B..... en D.....J.....quote:Op maandag 30 juni 2025 12:13 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat zal het aantal mogelijkheden inderdaad drastisch inperken.
Stand #3377quote:Op maandag 30 juni 2025 12:25 schreef Starflyer het volgende:
Melanie Griffith?
Als die DJ Don Johnson is.
Vraagje ?quote:Op maandag 30 juni 2025 12:25 schreef Starflyer het volgende:
Melanie Griffith?
Als die DJ Don Johnson is.
Shirley Temple en Van Kleef ?quote:Op maandag 30 juni 2025 17:38 schreef Starflyer het volgende:
Aangezien we het over films hebben, wie zijn de oudste en jongste Oscar winnaars (m/v) ooit?
Nope!quote:
Mickey Rooney en Dame.........shit, die Engelse..............Nou ja, kom er niet op................quote:
'I can see dead people'? Katharine Hepburn ?quote:
Die was 74 toen hij zijn laatste Oscar won.quote:
Tatum O'Neil ?quote:Op maandag 30 juni 2025 22:34 schreef Starflyer het volgende:
Ook niet. Oudste was in 2020 en jongste in 1973.
En voor de duidelijkheid, het gaat hier om acteurs, actrices, regisseurs, etc. Als we gaan kijken naar andere technische categorieën zijn er nog wel een paar ouder.
Die is goed. Voor de film Paper Moon. Toen was ze 10.quote:
Nee, wel nominaties.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:30 schreef DTF het volgende:
Oudste John Williams?
En jongste zou ik ook Shirley Temple hebben gezegd.
quote:
De dame die me niet te binnenschoot was Geraldine Page. Oh, hij is al geraden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die is goed. Voor de film Paper Moon. Toen was ze 10.
En dat was het vervolg deel, want haar vader heeft ook een tijd met Melanie Griffith gedate.
quote:Reeva Rebecca Steenkamp (Kaapstad, 19 augustus 1983 – Pretoria, 14 februari 2013) was een Zuid-Afrikaans fotomodel en geliefde van de Zuid-Afrikaanse sporter, die haar doodschoot.
quote:
Nopequote:
Yes!quote:
Sarah Palin?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:31 schreef Bargehassus het volgende:
Was ook de enige plaats die ik zo snel kon bedenken.![]()
Wie was van 2006 tot en met 2009 gouverneur van Alaska?
Jazeker!quote:
Oostelijk kun je op meerdere manieren interpreteren, en afhankelijk daarvan zijn er 2 mogelijke antwoorden. Maine is daar één van.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:19 schreef Bargehassus het volgende:
Oostelijk lijkt me Maine.
Zuidelijk twijfel. Florida?
Zuidelijk dan Hawai? En voor de bonus: Haiti?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Oostelijk kun je op meerdere manieren interpreteren, en afhankelijk daarvan zijn er 2 mogelijke antwoorden. Maine is daar één van.. Bonusvraag: wat is de andere?
Florida is helaas niet goed.
Hawaii is goed. De bonusvraag laten we nog even openstaan, voor de liefhebbers.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:53 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Zuidelijk dan Hawai? En voor de bonus: Haiti?
Edit: Nee Haiti kan niet volgens mij.
Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:16 schreef thabit het volgende:
De bonusvraag laten we nog even openstaan, voor de liefhebbers.
Washington (DC is geen staat).quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:28 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd!
Welke stad ligt in de USA maar behoort tot geen enkele Staat?
Yes sir!quote:
Alaska met het uiteinde van de Aleutians als meest oostelijke misschien?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Oostelijk kun je op meerdere manieren interpreteren, en afhankelijk daarvan zijn er 2 mogelijke antwoorden. Maine is daar één van.. Bonusvraag: wat is de andere?
Florida is helaas niet goed.
Even gezocht, maar ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:55 schreef Quyxz_ het volgende:
Allemaal leuke geografie-vragen geweest!Jammer dat ik ze gemist heb.
[..]
Alaska met het uiteinde van de Aleutians als meest oostelijke misschien?
Yes!quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:55 schreef Quyxz_ het volgende:
Allemaal leuke geografie-vragen geweest!Jammer dat ik ze gemist heb.
[..]
Alaska met het uiteinde van de Aleutians als meest oostelijke misschien?
De bekendste gokken dan maar.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
We blijven op deze mooie Independence Day nog even in de VS
Direct ten zuiden van Washington DC ligt de staat Virginia. We vinden hier de stad Norfolk, met het museum "Nauticus", alwaar we een van de 4 Iowa-class Battleships kunnen bezoeken. Welke van de vier battleships is dat?
Gokje, #1quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
We blijven op deze mooie Independence Day nog even in de VS
Direct ten zuiden van Washington DC ligt de staat Virginia. We vinden hier de stad Norfolk, met het museum "Nauticus", alwaar we een van de 4 Iowa-class Battleships kunnen bezoeken. Welke van de vier battleships is dat?
Je ziet wel dat we geen enkel idee hebben, dus een hint of andere extra informatie zou nuttig zijn!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:12 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nee, het is niet de Missouri of de Norfolk! Of de #1 (da's geen naam)
Een hint zou inderdaad helpen, doe je usernaam eer aan!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 15:03 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Je ziet wel dat we geen enkel idee hebben, dus een hint of andere extra informatie zou nuttig zijn!
USS Wisconsinquote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:10 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Het is de naam van een staat, en uit deze staat kwam Jeffrey Dahmer (de beruchte seriemoordenaar).
En als je ooit de kans krijgt, zeker het bezoeken waardquote:
Maarschalkquote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:19 schreef mitt het volgende:
Noem de goede volgorde van rangen uit het spel Stratego
Bijna!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:23 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Maarschalk
Generaal
Kolonel
Majoor
Kapitein
Sergeant
Mineur
Verkenner
Spion
+quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:23 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Maarschalk
Generaal
Kolonel
Majoor
Kapitein
Sergeant
Mineur
Verkenner
Spion
quote:
Och, kudt, tussen de kapitein en de sergeant helemaal de luitenant vergeten!quote:
Stand #3377quote:
Klopt, dat is met witte en zwarte steentjes die zoveel mogelijk gebied moeten zien te omsingelen. Bij het spel dat we zoeken zijn de stukken vijfhoekig van vorm; op elk stuk staat geschreven wat het is. Dit is bijvoorbeeld een gouden generaal:quote:
Uiteraard!quote:
Jepquote:
Hiërogliefen en Oud Grieks kloppen. Koptisch heeft wel een rol gespeeld in het ontcijferen van het hiërogliefenschrift, maar komt niet op de steen van Rosetta voor.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:46 schreef Quyxz_ het volgende:
Goede vraag
Sowieso Egyptische hiërogliefen.
Daarnaast Koptisch oid? En oud Grieks?
Nee, maar ik vraag ook niet naar een taal, maar naar een schrift. Alleen is spijkerschrift niet het schrift dat we zoeken.quote:
Man man man. Het topic loopt al niet eens meer. Dit helpt.quote:Op maandag 14 juli 2025 07:55 schreef thabit het volgende:
Soemerisch gokken nadat spijkerschrift was afgewezen, en verder niks. Toch maar weer een voetbalvraag dan.
In de vorige voetbalvraag zagen we dat een standaard voetbal een veelvlak is met 32 zijvlakken: 12 vijfhoeken en 20 zeshoeken. Hoeveel hoekpunten en hoeveel ribben heeft dit veelvlak?
Je mist niets, deze vraag was inderdaad heel makkelijk.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:50 schreef pipster het volgende:
12 x 5 + 20 x 6 = 180 ribben, maar iedere rib deelt een vlak dus 90 ribben zou ik zeggen.
Elk hoekpunt heeft drie vlakken die raken dus 60 zou ik zeggen, maar wellicht dat ik een gedachtegang mis.
quote:Deis een 35 km² groot natuurgebied in de gemeente Steenwijkerland in het noordwesten van de Nederlandse provincie Overijssel. Het is een Natura2000 gebied en deel van Nationaal Park
-Wieden. Staatsbosbeheer is beheerder van het overgrote deel.
Jazekerquote:
Jan Pelleboer…quote:Op maandag 14 juli 2025 17:12 schreef Bargehassus het volgende:
Welke bekende weerman gaf in zijn weerbericht het weer een rapportcijfer?
Dat is 'em.quote:
Correct…quote:Op maandag 14 juli 2025 18:04 schreef Bargehassus het volgende:
Ja, het is in Zuid-Tirol maar ik denk dat je een specifiekere naam zoekt.
Nee, specifieker…quote:
Dat ken ik alleen als bronwater…quote:Op maandag 14 juli 2025 18:55 schreef Bargehassus het volgende:
Oh wacht... iets met Pellegrino of zo?
Pelleboer, Pellegrino, bergachtig gebied, bronwater. Gokje waard.quote:
quote:is een neologisme dat wordt gebruikt om een Alpengebied in de Dolomieten in Noord-Italië te beschrijven, verdeeld over de Italiaanse provincies Belluno , Zuid - Tirol en Trentino. Het gebied ontleent zijn naam aan zijn inwoners, het
-volk , een Romaans -sprekende etnische groep. Hun taal wordt over het algemeen beschouwd als een Reto-Romaanse taal , hoewel er een wetenschappelijk debat is of het deel uitmaakt van een breder Noord-Italiaans dialectcontinuüm .
Ooit werd je na 10 minuten gekielhaald.quote:
Ja, dat vind ik ook.quote:
Dat betekent meestal dat men het niet weet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 07:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook.
Op mijn laatste post met een hint kwam geen enkele response;
Meestal, dus kennelijk niet altijd.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:09 schreef DTF het volgende:
[..]
Dat betekent meestal dat men het niet weet.
Een kiwi.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Meestal, dus kennelijk niet altijd.
Maar goed, on with the show en een nieuwe vraag:
Onder welke naam kennen we de 'harige lychee' beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |