Uiteraard!quote:
Jepquote:
Hiërogliefen en Oud Grieks kloppen. Koptisch heeft wel een rol gespeeld in het ontcijferen van het hiërogliefenschrift, maar komt niet op de steen van Rosetta voor.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:46 schreef Quyxz_ het volgende:
Goede vraag
Sowieso Egyptische hiërogliefen.
Daarnaast Koptisch oid? En oud Grieks?
Nee, maar ik vraag ook niet naar een taal, maar naar een schrift. Alleen is spijkerschrift niet het schrift dat we zoeken.quote:
Man man man. Het topic loopt al niet eens meer. Dit helpt.quote:Op maandag 14 juli 2025 07:55 schreef thabit het volgende:
Soemerisch gokken nadat spijkerschrift was afgewezen, en verder niks. Toch maar weer een voetbalvraag dan.
In de vorige voetbalvraag zagen we dat een standaard voetbal een veelvlak is met 32 zijvlakken: 12 vijfhoeken en 20 zeshoeken. Hoeveel hoekpunten en hoeveel ribben heeft dit veelvlak?
Je mist niets, deze vraag was inderdaad heel makkelijk.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:50 schreef pipster het volgende:
12 x 5 + 20 x 6 = 180 ribben, maar iedere rib deelt een vlak dus 90 ribben zou ik zeggen.
Elk hoekpunt heeft drie vlakken die raken dus 60 zou ik zeggen, maar wellicht dat ik een gedachtegang mis.
quote:Deis een 35 km² groot natuurgebied in de gemeente Steenwijkerland in het noordwesten van de Nederlandse provincie Overijssel. Het is een Natura2000 gebied en deel van Nationaal Park
-Wieden. Staatsbosbeheer is beheerder van het overgrote deel.
Jazekerquote:
Jan Pelleboer…quote:Op maandag 14 juli 2025 17:12 schreef Bargehassus het volgende:
Welke bekende weerman gaf in zijn weerbericht het weer een rapportcijfer?
Dat is 'em.quote:
Correct…quote:Op maandag 14 juli 2025 18:04 schreef Bargehassus het volgende:
Ja, het is in Zuid-Tirol maar ik denk dat je een specifiekere naam zoekt.
Nee, specifieker…quote:
Dat ken ik alleen als bronwater…quote:Op maandag 14 juli 2025 18:55 schreef Bargehassus het volgende:
Oh wacht... iets met Pellegrino of zo?
Pelleboer, Pellegrino, bergachtig gebied, bronwater. Gokje waard.quote:
quote:is een neologisme dat wordt gebruikt om een Alpengebied in de Dolomieten in Noord-Italië te beschrijven, verdeeld over de Italiaanse provincies Belluno , Zuid - Tirol en Trentino. Het gebied ontleent zijn naam aan zijn inwoners, het
-volk , een Romaans -sprekende etnische groep. Hun taal wordt over het algemeen beschouwd als een Reto-Romaanse taal , hoewel er een wetenschappelijk debat is of het deel uitmaakt van een breder Noord-Italiaans dialectcontinuüm .
Ooit werd je na 10 minuten gekielhaald.quote:
Ja, dat vind ik ook.quote:
Dat betekent meestal dat men het niet weet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 07:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook.
Op mijn laatste post met een hint kwam geen enkele response;
Meestal, dus kennelijk niet altijd.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:09 schreef DTF het volgende:
[..]
Dat betekent meestal dat men het niet weet.
Een kiwi.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Meestal, dus kennelijk niet altijd.
Maar goed, on with the show en een nieuwe vraag:
Onder welke naam kennen we de 'harige lychee' beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |