Uiteraard!quote:
Jepquote:
Hiėrogliefen en Oud Grieks kloppen. Koptisch heeft wel een rol gespeeld in het ontcijferen van het hiėrogliefenschrift, maar komt niet op de steen van Rosetta voor.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:46 schreef Quyxz_ het volgende:
Goede vraag
Sowieso Egyptische hiėrogliefen.
Daarnaast Koptisch oid? En oud Grieks?
Nee, maar ik vraag ook niet naar een taal, maar naar een schrift. Alleen is spijkerschrift niet het schrift dat we zoeken.quote:
Man man man. Het topic loopt al niet eens meer. Dit helpt.quote:Op maandag 14 juli 2025 07:55 schreef thabit het volgende:
Soemerisch gokken nadat spijkerschrift was afgewezen, en verder niks. Toch maar weer een voetbalvraag dan.
In de vorige voetbalvraag zagen we dat een standaard voetbal een veelvlak is met 32 zijvlakken: 12 vijfhoeken en 20 zeshoeken. Hoeveel hoekpunten en hoeveel ribben heeft dit veelvlak?
Je mist niets, deze vraag was inderdaad heel makkelijk.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:50 schreef pipster het volgende:
12 x 5 + 20 x 6 = 180 ribben, maar iedere rib deelt een vlak dus 90 ribben zou ik zeggen.
Elk hoekpunt heeft drie vlakken die raken dus 60 zou ik zeggen, maar wellicht dat ik een gedachtegang mis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |