quote:
De dame die me niet te binnenschoot was Geraldine Page. Oh, hij is al geraden.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die is goed. Voor de film Paper Moon. Toen was ze 10.
En dat was het vervolg deel, want haar vader heeft ook een tijd met Melanie Griffith gedate.
quote:Reeva Rebecca Steenkamp (Kaapstad, 19 augustus 1983 – Pretoria, 14 februari 2013) was een Zuid-Afrikaans fotomodel en geliefde van de Zuid-Afrikaanse sporter, die haar doodschoot.
quote:
Nopequote:
Yes!quote:
Sarah Palin?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:31 schreef Bargehassus het volgende:
Was ook de enige plaats die ik zo snel kon bedenken.![]()
Wie was van 2006 tot en met 2009 gouverneur van Alaska?
Jazeker!quote:
Oostelijk kun je op meerdere manieren interpreteren, en afhankelijk daarvan zijn er 2 mogelijke antwoorden. Maine is daar één van.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:19 schreef Bargehassus het volgende:
Oostelijk lijkt me Maine.
Zuidelijk twijfel. Florida?
Zuidelijk dan Hawai? En voor de bonus: Haiti?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Oostelijk kun je op meerdere manieren interpreteren, en afhankelijk daarvan zijn er 2 mogelijke antwoorden. Maine is daar één van.. Bonusvraag: wat is de andere?
Florida is helaas niet goed.
Hawaii is goed. De bonusvraag laten we nog even openstaan, voor de liefhebbers.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:53 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Zuidelijk dan Hawai? En voor de bonus: Haiti?
Edit: Nee Haiti kan niet volgens mij.
Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:16 schreef thabit het volgende:
De bonusvraag laten we nog even openstaan, voor de liefhebbers.
Washington (DC is geen staat).quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:28 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd!
Welke stad ligt in de USA maar behoort tot geen enkele Staat?
Yes sir!quote:
Alaska met het uiteinde van de Aleutians als meest oostelijke misschien?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Oostelijk kun je op meerdere manieren interpreteren, en afhankelijk daarvan zijn er 2 mogelijke antwoorden. Maine is daar één van.. Bonusvraag: wat is de andere?
Florida is helaas niet goed.
Even gezocht, maar ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:55 schreef Quyxz_ het volgende:
Allemaal leuke geografie-vragen geweest!Jammer dat ik ze gemist heb.
[..]
Alaska met het uiteinde van de Aleutians als meest oostelijke misschien?
Yes!quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:55 schreef Quyxz_ het volgende:
Allemaal leuke geografie-vragen geweest!Jammer dat ik ze gemist heb.
[..]
Alaska met het uiteinde van de Aleutians als meest oostelijke misschien?
De bekendste gokken dan maar.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
We blijven op deze mooie Independence Day nog even in de VS
Direct ten zuiden van Washington DC ligt de staat Virginia. We vinden hier de stad Norfolk, met het museum "Nauticus", alwaar we een van de 4 Iowa-class Battleships kunnen bezoeken. Welke van de vier battleships is dat?
Gokje, #1quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
We blijven op deze mooie Independence Day nog even in de VS
Direct ten zuiden van Washington DC ligt de staat Virginia. We vinden hier de stad Norfolk, met het museum "Nauticus", alwaar we een van de 4 Iowa-class Battleships kunnen bezoeken. Welke van de vier battleships is dat?
Je ziet wel dat we geen enkel idee hebben, dus een hint of andere extra informatie zou nuttig zijn!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 14:12 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nee, het is niet de Missouri of de Norfolk! Of de #1 (da's geen naam)
Een hint zou inderdaad helpen, doe je usernaam eer aan!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 15:03 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Je ziet wel dat we geen enkel idee hebben, dus een hint of andere extra informatie zou nuttig zijn!
USS Wisconsinquote:Op zaterdag 5 juli 2025 16:10 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Het is de naam van een staat, en uit deze staat kwam Jeffrey Dahmer (de beruchte seriemoordenaar).
En als je ooit de kans krijgt, zeker het bezoeken waardquote:
Maarschalkquote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:19 schreef mitt het volgende:
Noem de goede volgorde van rangen uit het spel Stratego
Bijna!quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:23 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Maarschalk
Generaal
Kolonel
Majoor
Kapitein
Sergeant
Mineur
Verkenner
Spion
+quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:23 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Maarschalk
Generaal
Kolonel
Majoor
Kapitein
Sergeant
Mineur
Verkenner
Spion
quote:
Och, kudt, tussen de kapitein en de sergeant helemaal de luitenant vergeten!quote:
Stand #3377quote:
Klopt, dat is met witte en zwarte steentjes die zoveel mogelijk gebied moeten zien te omsingelen. Bij het spel dat we zoeken zijn de stukken vijfhoekig van vorm; op elk stuk staat geschreven wat het is. Dit is bijvoorbeeld een gouden generaal:quote:
Uiteraard!quote:
Jepquote:
Hiërogliefen en Oud Grieks kloppen. Koptisch heeft wel een rol gespeeld in het ontcijferen van het hiërogliefenschrift, maar komt niet op de steen van Rosetta voor.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:46 schreef Quyxz_ het volgende:
Goede vraag
Sowieso Egyptische hiërogliefen.
Daarnaast Koptisch oid? En oud Grieks?
Nee, maar ik vraag ook niet naar een taal, maar naar een schrift. Alleen is spijkerschrift niet het schrift dat we zoeken.quote:
Man man man. Het topic loopt al niet eens meer. Dit helpt.quote:Op maandag 14 juli 2025 07:55 schreef thabit het volgende:
Soemerisch gokken nadat spijkerschrift was afgewezen, en verder niks. Toch maar weer een voetbalvraag dan.
In de vorige voetbalvraag zagen we dat een standaard voetbal een veelvlak is met 32 zijvlakken: 12 vijfhoeken en 20 zeshoeken. Hoeveel hoekpunten en hoeveel ribben heeft dit veelvlak?
Je mist niets, deze vraag was inderdaad heel makkelijk.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:50 schreef pipster het volgende:
12 x 5 + 20 x 6 = 180 ribben, maar iedere rib deelt een vlak dus 90 ribben zou ik zeggen.
Elk hoekpunt heeft drie vlakken die raken dus 60 zou ik zeggen, maar wellicht dat ik een gedachtegang mis.
quote:Deis een 35 km² groot natuurgebied in de gemeente Steenwijkerland in het noordwesten van de Nederlandse provincie Overijssel. Het is een Natura2000 gebied en deel van Nationaal Park
-Wieden. Staatsbosbeheer is beheerder van het overgrote deel.
Jazekerquote:
Jan Pelleboer…quote:Op maandag 14 juli 2025 17:12 schreef Bargehassus het volgende:
Welke bekende weerman gaf in zijn weerbericht het weer een rapportcijfer?
Dat is 'em.quote:
Correct…quote:Op maandag 14 juli 2025 18:04 schreef Bargehassus het volgende:
Ja, het is in Zuid-Tirol maar ik denk dat je een specifiekere naam zoekt.
Nee, specifieker…quote:
Dat ken ik alleen als bronwater…quote:Op maandag 14 juli 2025 18:55 schreef Bargehassus het volgende:
Oh wacht... iets met Pellegrino of zo?
Pelleboer, Pellegrino, bergachtig gebied, bronwater. Gokje waard.quote:
quote:is een neologisme dat wordt gebruikt om een Alpengebied in de Dolomieten in Noord-Italië te beschrijven, verdeeld over de Italiaanse provincies Belluno , Zuid - Tirol en Trentino. Het gebied ontleent zijn naam aan zijn inwoners, het
-volk , een Romaans -sprekende etnische groep. Hun taal wordt over het algemeen beschouwd als een Reto-Romaanse taal , hoewel er een wetenschappelijk debat is of het deel uitmaakt van een breder Noord-Italiaans dialectcontinuüm .
Ooit werd je na 10 minuten gekielhaald.quote:
Ja, dat vind ik ook.quote:
Dat betekent meestal dat men het niet weet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 07:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook.
Op mijn laatste post met een hint kwam geen enkele response;
Meestal, dus kennelijk niet altijd.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:09 schreef DTF het volgende:
[..]
Dat betekent meestal dat men het niet weet.
Een kiwi.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Meestal, dus kennelijk niet altijd.
Maar goed, on with the show en een nieuwe vraag:
Onder welke naam kennen we de 'harige lychee' beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |