SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Onwijs Dick, onwijs.quote:
Aangenaam wel! Graad of 22quote:
Vandaar dat de luchtvochtigheid zo hoog is buiten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Klote weer vandaag. Alweer heel wat liters vocht verloren
Den Helder lacht je uit.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dat ligt waarschijnlijk aan je inspanningen en niet aan het weerquote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dan smaakt een koel drankje extra goed.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Den Helderquote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Den Helder lacht je uit.
...en Glenn Helder ook
[ afbeelding ]
Verdampt aardig wat hier ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vandaar dat de luchtvochtigheid zo hoog is buiten.
Klopt, was bezig met boontjes planten en aardbeien plukkenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat ligt waarschijnlijk aan je inspanningen en niet aan het weer
Ik weet je leeftijd maar zie nog steeds een gepensioneerde goedzak voor me.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt, was bezig met boontjes planten en aardbeien plukken
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet je leeftijd maar zie nog steeds een gepensioneerde goedzak voor me.
Halverwege 30, toch? Heeft ie wel eens gezegd, ja. Jonger dan ik iigquote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet je leeftijd maar zie nog steeds een gepensioneerde goedzak voor me.
34 ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Halverwege 30, toch? Heeft ie wel eens gezegd, ja. Jonger dan ik iig
Estofex bestaat nog wel, maar komen bijna alleen nog in actie als het echt spannend wordt. Ze zijn niet meer in staat om dagelijks een update uit te brengen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Bestaat estofex nog?
Wat zeggen die kaarten voor morgen?
Haha ja, wij zijn genetisch zeer zeker niet met elkaar verbonden.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik had je moeder kunnen zijn! Maar gezien onze temperatuurverschillen is dat onmogelijk.
Prutsersquote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:48 schreef Wertha het volgende:
[..]
Estofex bestaat nog wel, maar komen bijna alleen nog in actie als het echt spannend wordt. Ze zijn niet meer in staat om dagelijks een update uit te brengen.
quote:A level 2 was issued across N France, S Belgium, Luxembourg, W-central Germany mainly for large to very large hail, severe wind gusts and to the lesser extent for tornadoes or heavy rainfall.
A level 1 was issued from central France through NW Switzerland, S Germany into E Germany, Czechia and SW Poland mainly for large hail and severe wind gusts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo oud ben jij toch nietquote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik had je moeder kunnen zijn! Maar gezien onze temperatuurverschillen is dat onmogelijk.
Denk dat het sowieso wel tegen gaat vallen als het niet snel opklaart in Noord-Frankrijk en België. Harmonie gaat er van uit dat alles wat er nu hangt ook alle brandstof op gaat slurpen in de loop van de ochtend/begin van de middag voor een eerste ronde.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:00 schreef INViCTuS het volgende:
Waarschijnlijk een mooi en dik onweerscomplex vandaag. Uiteraard hoofdprijs voor Deutschland. Limburg pakt nog wel wat mee en wellicht wat aan de oostgrens, maar verder valt het tegen
Ja, de LV ligt over het algemeen overal tussen de 60-80%. Met een temperatuur van 20+ is dat niet echt ideaal, maar hoort een beetje bij de Nederlandse zomer. Al is het de laatste lente dag. Zodra de stroming maar een beetje Z/ZW/W wordt betekent dat vochtig warm. het is wat dat betreft gelukkig nog niet heet de komende week. veelal 19-24 graden.quote:
Opbokken met dat vochtquote:
Wij hebben een Spaanse zomer in de lente gehad. Behalve de temperatuur dan.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Opbokken met dat vocht
Ik had nog even hoop op weer een heerlijk Spaanse zomer, maar dat kunnen we wel vergeten nu.
Het kan gaan spoken in het Eiffel gebied.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Frankfurt en het gebied ten westen ervan gaan wel echt enorm kutweer krijgen vanmiddag. Windstoten tot 120km/h genot. Het KNMI geeft daarvoor code oranje uit.
Dat gebied boven Dortmund is ook wel interessant. Dat is waar de restanten van de bow-echo die vanmiddag flink huis gaat houden dat kleine frontje uit Limburg tegen gaan komen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het kan gaan spoken in het Eiffel gebied.
Toch is er volgens het Rapid model later vanavond en komende nacht in het Oosten zeker wel gewitter mogelijk.
Vanaf pak 'm beet 22 uur vanavond
https://kachelmannwetter.(...)/20250601-0000z.html
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:57 schreef _UserName_ het volgende:
Zal mij benieuwen of de Achterhoek wat krijgt, denk het niet want te nnoordelijk.de zon is al even weg en het is vies broeierig.
Vanuit het westen komen de opklaringenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:26 schreef DemonRage het volgende:
Tijd voor wat opklaringen dat het nog ff goed op kan warmen, want buien hebben energie nodig.
Dit is toch geen lekker weer, veel te broeierigquote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heerlijk vandaag, een dag zonder wind!
Laat maar komen!quote:
Golfballûûûhhh!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
https://x.com/geohabel/status/1928803766108660058/photo/4
Heb mijn loungeset nog niet in elkaar en de auto staat in de garage. Kan dus gewoon.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Inclusief die 4cm hagel? Kan geregeld worden hoor.
Heb je zonnepanelen?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:48 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Heb mijn loungeset nog niet in elkaar en de auto staat in de garage. Kan dus gewoon.
Ik hou wel van wat heftig weer, als er maar geen gewonden of doden vallen. Materiaal is vervangbaar.quote:
Ja, maar ik huur dus zijn niet mijn kosten. En ook dat is vervangbaar.quote:
Alles vervangen voor 3 minuten noodweer. Je praat wel graag onzin.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:05 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ja, maar ik huur dus zijn niet mijn kosten. En ook dat is vervangbaar.
Nee, vervangen als het kapot zou gaan na dat noodweer. Daarbij, ik begon niet over de zonnepanelen, alleen over dat materiaal vervangbaar is. Zit niks onzin bij dacht ik zo.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles vervangen voor 3 minuten noodweer. Je praat wel graag onzin.
Nee volgens jou is materiaal vervangbaar. Betaal jij alle schade voor iedereen?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:10 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Nee, vervangen als het kapot zou gaan na dat noodweer. Daarbij, ik begon niet over de zonnepanelen, alleen over dat materiaal vervangbaar is. Zit niks onzin bij dacht ik zo.
Tuurlijk is het zonde, en is het niet leuk om daar geld aan kwijt te zijn. Maar tegenhouden doe je het ook niet als het komt. Het komt er misschien lomp uit maar onzin is het nietquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee volgens jou is materiaal vervangbaar. Betaal jij alle schade voor iedereen?
Die malle fascinatie voor slecht weer kan ik ergens inbeelden. Nonchalant roepen dat alles vervangbaar is niet.
Eens.quote:
Als de beelden net zo zijn als die in Duitsland, zou ik er niet te veel van verwachten. Die bui is totaal niet georganiseerd. Wel veel onweer.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:21 schreef DemonRage het volgende:
Nieuwe buien in Limbabwe.
Misschien deze straks maar weer in de gaten houden als het iets meer naar het zuiden los gaat:
https://webcamsittard.nl/
Hier ook. Was gaan wandelen met de hond het veld in maar ben na een half uur terug gerend naar huis, het waren zoveel donders en knallen en wilde er echt niet in terecht komen. Maar het lijkt hier toch net voorbij te drijven nu.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dreigende luchten, komen steeds dichterbij. Benieuwd.
Inmiddels 19.00 uur, wel wat donkere wolken in de buurt, niets boven mij. Buienalarm en Buienradar geven nu niets aan tot in ieder geval 21.00 uur.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:27 schreef MichaelPallada het volgende:
Buienradar geeft nog altijd regen/onweer in Midden/Noord Limburg. Buienalarm geeft ondertussen niets meer aan de komende 2 uur. Ik woon in Zuid-Limburg (net boven Maastricht). Denk dat we het gewoon droog houden het grootste gedeelte van de avond.
Op Weerwoord.be zag ik dit voorbij komen:quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Nou, was een lekker buitje hier in Venlo.
[ afbeelding ]
CG's zien er wel leuk uit op die cam (1 gespot tot dusver), je kunt helaas niet een stukje terugspoelen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:30 schreef MichaelPallada het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ben ik blij dat ik helemaal in het zuiden woon...
Blij dat het een paar km zuidelijker bij 1 minuut regen bleef.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:48 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Nou, was een lekker buitje hier in Venlo.
[ afbeelding ]
Nederland wint, haha Duitslandquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op Weerwoord.be zag ik dit voorbij komen:
[ afbeelding ]
Dat zijn zonnepanelen killersquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op Weerwoord.be zag ik dit voorbij komen:
[ afbeelding ]
Sterktequote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier ontploft het nu. Donder, bliksem, hagel, alles!
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:24 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ziet eruit alsof het zo ontploft hier
Foto's!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoop met je mee.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk geen dikke hagel. RIP moestuin en de zooi en werk van al dat kapot glas
Wauw! Ja daar was het te doen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:39 schreef DemonRage het volgende:
Altijd mooi, die geïnterpoleerde satellietloops.
[ afbeelding ]
De outflow boundaries zijn ook mooi te zien (vooral ten noorden van de buien).
Limburg ontploft daar ja hahaquote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:39 schreef DemonRage het volgende:
Altijd mooi, die geïnterpoleerde satellietloops.
[ afbeelding ]
De outflow boundaries zijn ook mooi te zien (vooral ten noorden van de buien).
Ik las het begin en dacht dat er weer iemand over rokjes begon.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:58 schreef bloodymary1 het volgende:
De kippetjes komen weer te voorschijn uit hun schuilplaats, strijken hun veren glad en maken zich klaar voor de nacht. Dappere beestjes!
Ik ben weer helemaal zen en opgeladen na zo’n heerlijke zomerdag.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:01 schreef Evangelion het volgende:
Behoorlijk sleepy na zo'n zonnige dag altijd
Vorig jaar wel aantal pittige buiten gehad; en volgens mij jaar ervoor met flink wat schade rond Eindhoven. Dus mag wel overwaaien van mij.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:11 schreef DemonRage het volgende:
Er hangt een lekkere klamme warmte hier in Eindhoven en als ik omhoog kijk dan ziet de bewolking er goed instabiel uit.
De buien komen al dichterbij... onweer is echt zo lang geleden hier.
Komt wel wat stevigs aan vanuit Belgiequote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:11 schreef DemonRage het volgende:
Er hangt een lekkere klamme warmte hier in Eindhoven en als ik omhoog kijk dan ziet de bewolking er goed instabiel uit.
De buien komen al dichterbij... onweer is echt zo lang geleden hier.
Apart, dat was daar twee uur geleden, 20 km hier vandaan. En hier was het nog geen uur geleden.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:10 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)nen-van-2-centimeter
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Komt wel wat stevigs aan vanuit Belgie
Trekt voorlopig net te zuidelijk/oostelijk voor hierquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt er wel op.(van: Meteologix.com)
Wel genoeg bliksem te zien in die donkere lucht, maar de neerslag zal mij misschien niet niet bereiken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Trekt voorlopig net te zuidelijk/oostelijk voor hier
Hier toch wel al in Eindhoven.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wel genoeg bliksem te zien in die donkere lucht, maar de neerslag zal mij misschien niet niet bereiken.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hagelstenen van 5cm. Bizar.
Weerwoord.be heeft foto's.
Ik zit aan de noordkant... soms gaat het los aan de andere kant van Eindhoven en is hier hooguit wat gerommel te horen en vallen er 2 druppels.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier toch wel al in Eindhoven.
Paar jaar geleden was de wateroverlast ook heel erg lokaal. Nu was het even fikse bui met wat onderweer op de achtergrond.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zit aan de noordkant... soms gaat het los aan de andere kant van Eindhoven en is hier hooguit wat gerommel te horen en vallen er 2 druppels.
quote:
Gave beelden nuquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:30 schreef MichaelPallada het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ben ik blij dat ik helemaal in het zuiden woon...
Ja hier ook. Maar de echte ellende gaat net langs me heen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooie lichtshow wel hoor vanavond
Kan nog komen.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:56 schreef Saekerhett het volgende:
Hengelo gebeurt geen fuck. Kon net met alle gemak de zooi van buiten naar binnen halen nadat we de CL-finale gekeken hebben.
Gaat lekker los hier in Goor, maar gaat net iets te zuidelijk. Hengelo krijgt een voltreffer zo meteen.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:56 schreef Saekerhett het volgende:
Hengelo gebeurt geen fuck. Kon net met alle gemak de zooi van buiten naar binnen halen nadat we de CL-finale gekeken hebben.
Ja het flitst nu als een malle en de regen komt nu ook.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gaat lekker los hier in Goor, maar gaat net iets te zuidelijk. Hengelo krijgt een voltreffer zo meteen.
Als je in zuid zit heb je de beste kansen.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja het flitst nu als een malle en de regen komt nu ook.
Enige voordeel is wel dat het dan iig niet koud isquote:Op zondag 1 juni 2025 10:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Smerig buiten. Weet ik ook direct weer dat het van juni t/m augustus meestal kloteweer is.
Net of we niet genoeg wind hebben gehad de afgelopen wekenquote:
Volgens mij is juni vrijwel altijd een verregende maand. Kut is dat ze komende donderdag het dakleer zouden vervangen ivm lekkage, maar het gaat dan wederom een totaal verregende dag worden. Het mooie weer is weer voorbij, de zon heeft in de eerste maanden van het jaar al zijn kruit al verschotenquote:Op zondag 1 juni 2025 10:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Smerig buiten. Weet ik ook direct weer dat het van juni t/m augustus meestal kloteweer is.
Nou echt niet hoor.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Volgens mij is juni vrijwel altijd een verregende maand.
Nadeel is dat het dan (vies) warm isquote:Op zondag 1 juni 2025 10:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Enige voordeel is wel dat het dan iig niet koud is.
Het is de hele week 18 graden hierquote:Op zondag 1 juni 2025 11:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nadeel is dat het dan (vies) warm is
Gewoon zoals april ofzo. Graadje of 18 met zon
Oh heerlijk, ik had je al gemist hier de laatste tijd!quote:Op zondag 1 juni 2025 11:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Volgens mij is juni vrijwel altijd een verregende maand. Kut is dat ze komende donderdag het dakleer zouden vervangen ivm lekkage, maar het gaat dan wederom een totaal verregende dag worden. Het mooie weer is weer voorbij, de zon heeft in de eerste maanden van het jaar al zijn kruit al verschoten
Je klinkt als die autist Kees.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Volgens mij is juni vrijwel altijd een verregende maand. Kut is dat ze komende donderdag het dakleer zouden vervangen ivm lekkage, maar het gaat dan wederom een totaal verregende dag worden. Het mooie weer is weer voorbij, de zon heeft in de eerste maanden van het jaar al zijn kruit al verschoten
Nee @Djeez het komt allemaal goed. De zomer begint pas op de 21e.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Langste dag. Daarna is het alweer downhill (qua zonlicht iig).quote:Op zondag 1 juni 2025 15:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee @:djeez het komt allemaal goed. De zomer begint pas op de 21e.
Dat was woensdag Hans.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:50 schreef Nattekat het volgende:
Schijnt een tornado te zijn geweest in Duitsland vandaag
Altijd op de dagen dat je het het minst verwacht.
Daarna tellen we weer af naar de herfst/winterquote:Op zondag 1 juni 2025 20:27 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Langste dag. Daarna is het alweer downhill (qua zonlicht iig).
Ik zie bovendien een prima pluim opdoemen, met voldoende zon, prima temperaturen en af en toe wat neerslag.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:43 schreef Pisces29 het volgende:
Heerlijk weer vandaag. Beetje wind, beetje wolken, beetje zon. Heerlijk om te sporten.
Weer 5 maanden herfst, ja. Doe nog maar even niet. Kansloze grijze treurnis ohne endequote:Op maandag 2 juni 2025 06:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Daarna tellen we weer af naar de herfst/winter
quote:Op maandag 2 juni 2025 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Weer 5 maanden herfst, ja. Doe nog maar even niet. Kansloze grijze treurnis ohne ende![]()
Vrees dat 85% van alle posts hier op FOK! zouden verdwijnen als men zich aan dit advies gaat houdenquote:Op maandag 2 juni 2025 09:56 schreef
Nattekat het volgende:
[..]
Als je alleen maar domme dingen kan roepen, roep dan niets.
Ik heb natuurlijk ook wel gewoon gelijkquote:Op maandag 2 juni 2025 09:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Op precies deze reactie hoopte ik
Je vergeet voor het gemak maar even dat we een prachtig voorjaar hebben gehad.quote:Op maandag 2 juni 2025 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Weer 5 maanden herfst, ja. Doe nog maar even niet. Kansloze grijze treurnis ohne ende![]()
Nee, hoor.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak maar even dat we een prachtig voorjaar hebben gehad.
Zolang het geen cycloon is ben ik er nog gerust op.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:50 schreef Nattekat het volgende:
Schijnt een tornado te zijn geweest in Duitsland vandaag
Altijd op de dagen dat je het het minst verwacht.
In serieuzere fora zou ik dat niet erg vinden.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vrees dat 85% van alle posts hier op FOK! zouden verdwijnen als men zich aan dit advies gaat houden
quote:Op maandag 2 juni 2025 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vrees dat 85% van alle posts hier op FOK! zouden verdwijnen als men zich aan dit advies gaat houden
waar was die tornado dan van je?quote:Op maandag 2 juni 2025 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je alleen maar domme dingen kan roepen, roep dan niets.
Prima hoor, ik ga tijdelijk emigreren ofzoquote:Op maandag 2 juni 2025 06:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Daarna tellen we weer af naar de herfst/winter
Oostenrijk is mooi. Goed pak sneeuw erbij in die periodequote:Op maandag 2 juni 2025 19:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Prima hoor, ik ga tijdelijk emigreren ofzo
Die sneeuw valt wel steeds later en ook steeds minder, helaas. Verder is Oostenrijk wel mooi. Juli weer. Zou er wel kunnen wonen. Maar klimaat is al beter dan die 5 maanden donkere herfst treurnis hier.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oostenrijk is mooi. Goed pak sneeuw erbij in die periode
Ja viel wel redelijk tegen afgelopen winter bij onsquote:Op maandag 2 juni 2025 22:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die sneeuw valt wel steeds later en ook steeds minder, helaas. Verder is Oostenrijk wel mooi. Juli weer. Zou er wel kunnen wonen. Maar klimaat is al beter dan die 5 maanden donkere herfst treurnis hier.
"Wat een hoop zure reacties zeg. Geniet gewoon van het leven elke dag kan je laatste zijn het heeft helemaal geen zin om je druk te maken om het weer."quote:Op maandag 2 juni 2025 23:09 schreef the_X het volgende:
Praat mee: heb je zin in de zomer of zie je op tegen de hitte?
https://www.ad.nl/praat-m(...)n-de-hitte~a0df9453/
Nou lekker dan, een reeks van 1418 topics naar de klote, dit in een tijdsbestek van bijna 23 jaar (31-07-2002)quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:05 schreef Evangelion het volgende:
[..]
"Wat een hoop zure reacties zeg. Geniet gewoon van het leven elke dag kan je laatste zijn het heeft helemaal geen zin om je druk te maken om het weer."
topic kan dicht
Welke hitte? Misschien komt dat er niet eensquote:Op maandag 2 juni 2025 23:09 schreef the_X het volgende:
Praat mee: heb je zin in de zomer of zie je op tegen de hitte?
https://www.ad.nl/praat-m(...)n-de-hitte~a0df9453/
Heet jij Sam?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:05 schreef Evangelion het volgende:
[..]
"Wat een hoop zure reacties zeg. Geniet gewoon van het leven elke dag kan je laatste zijn het heeft helemaal geen zin om je druk te maken om het weer."
topic kan dicht
In het huidige klimaat komt er -zeker vanaf midden tot aan zuid NL- inmiddels praktisch geen enkele zomer meer voor die nul dagen van 30+ graden telt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke hitte? Misschien komt dat er niet eens
In de Bilt zijn dat er meestal nooit veelquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In het huidige klimaat komt er -zeker vanaf midden tot aan zuid NL- inmiddels praktisch geen enkele zomer meer voor die nul dagen van 30+ graden telt.
Dus dag(en) met "hitte" gaan jullie zeker wel krijgen. De vraag is eerder, veel dagen met hitte, of weinig dagen
Deze maand lijkt het nog niet eens heet te worden. Maar de zomer mag uiteraard wel tot eind oktober duren. Hoe langer hoe beter.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:31 schreef 12Beaufort het volgende:
Het belooft een lange en hete zomer te worden.
CFS (voor wat het waard is) laat het duren tot eind oktober
Ik wil weer eens terreurbuienquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Deze maand lijkt het nog niet eens heet te worden. Maar de zomer mag uiteraard wel tot eind oktober duren. Hoe langer hoe beter.
Donderdag t/m maandag zelfs vrij sneu weer. Geen of amper 20 graden. Zondag zelfs fris. Kansloos
Wat een onzin. We stevenen wederom af op een te natte en te koele zomerquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:31 schreef 12Beaufort het volgende:
Het belooft een lange en hete zomer te worden.
CFS (voor wat het waard is) laat het duren tot eind oktober
Gelukkig niet nee. Wat is die fascinatie daarvoor altijd. Zorgt hooguit voor een bak ellende. Vorige week ook hier in de omgeving enorm veel schade.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:38 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen en donderdag alweer raak met terreur buien in midden Europa.
Hier natuurlijk weer niet
Toch is het wel mooi om te zien en mee te maken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig niet nee. Wat is die fascinatie daarvoor altijd. Zorgt hooguit voor een bak ellende. Vorige week ook hier in de omgeving enorm veel schade.
Nee, laat die 'terreurbuien' maar lekker ver weg.
Het is ook mooi om te zien. Tot het moment dat je kelder/huis onderloopt, je dak wegwaait, je auto door dikke hagel niks meer waard is, de weg in een modderstroom verandert (berggebied), je huis in de fik vliegt door blikseminslag, een boom op je huis/auto valt etc.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toch is het wel mooi om te zien en mee te maken.
Volgende maand ga ik naar het Como meer, het schijnt dat dit de plek is in Europa waar het in de zomer het meeste onweert.
Ben er jaren geleden geweest en herinner me bijna elke avond prachtige donders en bliksemschichten.
Hoef geen overlast of gewonden, hoor. Maar ze zijn gewoon fascinerend om te zien en sowieso is onweer en veel bliksem gewoon vet. Hele dag grijs en ellendige (mot)regen, dat is pas saai. Daarnaast komen die buien toch wel in de zomer. Ik moet echt eens een keer richting VS om zo'n monsterlijke supercell te zien in tornado alleyquote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig niet nee. Wat is die fascinatie daarvoor altijd. Zorgt hooguit voor een bak ellende. Vorige week ook hier in de omgeving enorm veel schade.
Nee, laat die 'terreurbuien' maar lekker ver weg.
Iets wat je terreurbui noemt, komt op mij over als iets heel heftigs. Dat zorgt in een druk land als Nederland altijd voor schade en overlast ergens. Anders is het toch geen terreurbui als het niet zo hevig is. Zo wel, dan snap ik de benaming daarvoor niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 07:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoef geen overlast of gewonden, hoor. Maar ze zijn gewoon fascinerend om te zien en sowieso is onweer en veel bliksem gewoon vet. Hele dag grijs en ellendige (mot)regen, dat is pas saai. Daarnaast komen die buien toch wel in de zomer. Ik moet echt eens een keer richting VS om zo'n monsterlijke supercell te zien in tornado alley
Gewoon een mooi zelf verzonnen woordquote:Op woensdag 4 juni 2025 08:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iets wat je terreurbui noemt, komt op mij over als iets heel heftigs. Dat zorgt in een druk land als Nederland altijd voor schade en overlast ergens. Anders is het toch geen terreurbui als het niet zo hevig is. Zo wel, dan snap ik de benaming daarvoor niet.
Ga maar lekker terreurbuien zoeken in de VS, hier hoeven ze niet te komen.
WKN terminologiequote:Op woensdag 4 juni 2025 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon een mooi zelf verzonnen woord![]()
Het hoeft niet per se heftig te zijn, hoor.
Zoals nu is ook gewoon akelig saai
Ah, dus weinig terreur aan een terreurbui. Dat is wel een duidelijke benaming danquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon een mooi zelf verzonnen woord![]()
Het hoeft niet per se heftig te zijn, hoor.
Zoals nu is ook gewoon akelig saai
Vanaf woensdag warm, al een paar dagen in de pluim.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:54 schreef mitt het volgende:
Buienradar verschuift het mooie zomerweer elke keer achteruit, zo krijgen we het nooit![]()
Heb het idee dat het maar niet dichterbij komtquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vanaf woensdag warm, al een paar dagen in de pluim.
Weer is toch dikke prima zo? Komt wel regen aan voor het weekend waarschijnlijk..quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk wat beter weer tijdens de Pinksterdagen, dit is maar saai zo.
Mwa, het miezert/regent hier al de gehele ochtend..quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Weer is toch dikke prima zo? Komt wel regen aan voor het weekend waarschijnlijk..
Echt de hele ochtend al grijs en nat. Precies niet prima. Gewoon kansloos zeikweer.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Weer is toch dikke prima zo? Komt wel regen aan voor het weekend waarschijnlijk..
Ow, dat is wel minder ja. Hier zon en wolken afgewisseld. En graad of 19quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt de hele ochtend al grijs en nat. Precies niet prima. Gewoon kansloos zeikweer.
Beter gewoon in de nacht.
Minderquote:Op woensdag 4 juni 2025 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, het miezert/regent hier al de gehele ochtend..
Langzaam de goede kant op. In zekere zin. Vandaag, morgen en vrijdag is namelijk niet veel soepsquote:Op woensdag 4 juni 2025 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Na Pinksteren wel potentie op enkele dagen 25-30 graden.
Dan ben ik op vakantiequote:Op woensdag 4 juni 2025 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Na Pinksteren wel potentie op enkele dagen 25-30 graden.
Er mag ook wel eens iets gebeuren richting subtropical. Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg tevreden tot nu toe met 2025 maar er mag wel eens wat doorbreken nuquote:Op woensdag 4 juni 2025 19:00 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De eenzame GFS controlerun tovert een hittegolf uit den hoge hoed.
Volgens mij wordt het juist mooi weer in Oostenrijk later volgende week. Kaiserwetter! Het is nu juist niet best.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik ga eind volgende week even naar Oostenrijk, maar ik kan beter naar de Noordkaap vluchten lijkt het
Jep, nu baggerweer. Vanaf maandag weer droog en zon. Wel warm eind van de weekquote:Op donderdag 5 juni 2025 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het juist mooi weer in Oostenrijk later volgende week. Kaiserwetter! Het is nu juist niet best.
Ja,maar warmer is wel weer kaiserwetter. Prachtig weer om het hogerop te zoeken waar het koeler isquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, nu baggerweer. Vanaf maandag weer droog en zon. Wel warm eind van de week
Sowieso. Ik ga niet naar de bergen om alleen in het dal te blijvenquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja,maar warmer is wel weer kaiserwetter. Prachtig weer om het hogerop te zoeken waar het koeler is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |