Wat zou daar aan de hand zijn geweest? Niet goed opgelet of aanwezig geweest in de kerk op zondag?quote:ERMELO - Twee leerkrachten van basisschool De Klokbeker in Ermelo zijn plotseling overgeplaatst naar een andere school. Ouders van leerlingen zijn woedend, vooral door de manier waarop dit is gebeurd. “Ze zijn om kwart voor 2 uit de klas geplukt, kinderen kwamen huilend thuis.” Ouders eisen nu het vertrek van het stichtingsbestuur en de terugkeer van de twee juffen.
Het is hommeles op basisschool De Klokbeker in Ermelo. Drie weken geleden werden twee juffen, van groep 7 en 8, plotsklaps uit de klas gehaald. Toen kregen zij te horen dat ze niet meer terug mochten naar hun klas, maar overgeplaatst werden naar een andere school. Een conflict tussen werkgever en werknemer, waar het bestuur vanwege privacy niets over kan zeggen, zou daaraan ten grondslag liggen.
Ouders zijn woedend
Maar ouders zijn woedend en dan vooral over de manier waarop de school dit heeft aangepakt. “Waarom haal je een leerkracht voor het oog van alle kinderen om kwart voor twee uit de klas, dat ze haar spullen moet pakken en moet vertrekken? Waarom niet even wachten tot drie uur, tot de kinderen uit zijn?", stelt een vader, met een dochter in groep 8, vol verbijstering.
Omroep Gelderland sprak meerdere ouders, die omwille van hun kinderen anoniem willen blijven. Allemaal zijn ze vol lof over de twee juffen.
Toen het stichtingsbestuur een tijd later besloot dat de juffen definitief niet meer terug mochten komen, ging het opnieuw mis. Groepen 7 en 8 moesten naar de aula komen, waar de directeur van de overkoepelende stichting VPCO de leerlingen vertelde dat hun juf niet meer terugkwam. De rest zouden hun ouders die avond te horen krijgen tijdens de ingelaste ouderavond.
'Dat was echt de druppel'
“Het was de tweede keer dat ze onze kinderen iets vertelde, waar wij als ouders niet van wisten. Dat was echt de druppel", zegt een verontwaardigde moeder, met een zoon in groep 8. “Mijn zoon zegt niet veel, maar toen hij die woensdag terugkwam, trilden zijn lippen en stonden de tranen in zijn ogen. Bij het naar bed brengen is hij bang en onzeker over wie er morgen weer voor de klas staat. We zien aan alles dat het grote impact op hem heeft.”
Naast de manier waarop de school het gedwongen vertrek van de twee leerkrachten heeft gecommuniceerd, zitten ouders ook nog vol vragen over het waarom. Mede omdat de leerkrachten wél mogen werken op een andere school.
“De veiligheid van kinderen zou in het geding zijn door het handelen van deze twee leerkrachten. Maar als deze twee dames dingen hebben gedaan die de veiligheid van kinderen in gevaar brengt, waarom plaats je ze dan over naar een andere school?”, zegt de vader. Een andere vader: "Als er sprake is van agressie of seksueel misbruik, dan is het absoluut, hoppakee, eruit. Maar anders: praat met elkaar. En als je er dan niet uitkomt, wacht dan tot de zomer.”
Geen vertrouwen meer
Ouders hebben door de gang van zaken geen vertrouwen meer in dit bestuur en zijn een petitie gestart: het bestuur moet weg, de leerkrachten moeten terug. Die petitie is al meer dan 160 keer ondertekend. “Het hangt nu van invallers aan elkaar, terwijl je je kind, in groep 8, die laatste tien weken de mooiste tijd van zijn basisschoolperiode wil geven.”
De onderwijsinspectie heeft meer dan tien klachten van ouders ontvangen over de situatie op De Klokbeker. Volgens de inspectie zou de kwaliteit van het onderwijs niet in het geding zijn. Ze zien daarom nu ook geen reden om actie te ondernemen.
Het bestuur van scholenkoepel VPCO waar De Klokbeker onder valt, wil vanwege de privacy van de betrokkenen niet reageren op vragen van Omroep Gelderland. Ook niet op vragen waarbij er geen sprake was van privacygevoelige informatie.
Aannames, aannames.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Marsenal het volgende:
De veiligheid van kinderen als argument gebruiken maar wel dezelfde functie op een andere plek kunnen invullen. Da's gek. Hebben ze dan met of over specifieke leerlingen conflict gekregen ofzo, dat niet meer op te lossen viel?
Benieuwd of de leerkrachten iets in de pers gaan zeggen.
Tevens, Ermelo is echt zo'n plek waar een basisschooldirecteur een autoritaire gek is, dat zou nog wel sappig kunnen zijn. Vies biblebelt volk.
Valt nog mee.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Chadi het volgende:
Wij staan open voor kinderen en ouders met verschillende levensovertuigingen....
1 Moment later..
Wij verwachten van de kinderen en hun ouders dat ze deelnemen aan de christelijke activiteiten zoals vieringen en dat zij de christelijke identiteit respecteren
Scholenstichtingen krijgen steeds vaker een naamswijziging naar iets Teletubbie-achtigs: je weet totaal niet waar het voor staat. De directeur wordt dan CEO, uiteraard.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:46 schreef de_boswachter het volgende:
Scholenstichtingen zijn ook echt aids. Meestal voorzien van een directeur die denkt dat hij de wereld aan z’n voeten heeft liggen. En onderaan de streep zijn scholen er in zo’n stichting financieel en op andere vlakken nooit beter op geworden. We leven in een tijdperk waar op de meeste basisscholen de juffrouw of meester zelf het knutselspul en de themaversieringen mag kopen bij de Action. Treurige ontwikkelingen waar er maar weinig beter van worden, ook de leerlingen niet.
Ik zou het niet weten. Weet jij het? Ik ken geen islamitische school die je verplicht om mee te feesten. Maar als jij ze kent, hoor ik het graag zodat we daar ook aandacht aan kunnen schenken en je je anti Islam portie voor vandaag gehad hebt. Kan je weer verder.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valt nog mee.
Mag je op een islamschool tijdens de ramadan gewoon ffies water pakken als niet moslim en tijdens de pauze eten?
quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:05 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Scholenstichtingen krijgen steeds vaker een naamswijziging naar iets Teletubbie-achtigs: je weet totaal niet waar het voor staat. De directeur wordt dan CEO, uiteraard.
Het een sluit het andere toch niet uit? Je mag als PSV supporter ook lid worden van de supportersvereniging van Ajax maar als je dat doet moet je niet gek opkijken als er alleen maar Ajax gerelateerde zaken worden ondernomen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Chadi het volgende:
Wij staan open voor kinderen en ouders met verschillende levensovertuigingen....
1 Moment later..
Wij verwachten van de kinderen en hun ouders dat ze deelnemen aan de christelijke activiteiten zoals vieringen en dat zij de christelijke identiteit respecteren
Meer een gevalletje voormalig eiland, tegenwoordig gemeente in de Noordoostpolder gok ik.quote:
Ik mis 'moslims' nog in je betoog.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:11 schreef xzaz het volgende:
Ik denk dat het bestuur bij een AZC school meer geld kan krijgen. De leerkrachten willen dit niet en worden onder druk gezet.
Zo ik heb asielzoekers alvast de schuldige gemaakt.
Als je respect wil, moet je ook anderen accepteren.. Probleem ligt dus niet bij die zaken die deze school van leerlingen vraagt.. Maar gewoon bij jou.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Weet jij het? Ik ken geen islamitische school die je verplicht om mee te feesten. Maar als jij ze kent, hoor ik het graag zodat we daar ook aandacht aan kunnen schenken en je je anti Islam portie voor vandaag gehad hebt. Kan je weer verder.
Vroegah, op mijn basisschool, gaf de directeur nog wel eens les als er een leraar ziek was. Dat was leuk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:46 schreef de_boswachter het volgende:
Scholenstichtingen zijn ook echt aids. Meestal voorzien van een directeur die denkt dat hij de wereld aan z’n voeten heeft liggen. En onderaan de streep zijn scholen er in zo’n stichting financieel en op andere vlakken nooit beter op geworden. We leven in een tijdperk waar op de meeste basisscholen de juffrouw of meester zelf het knutselspul en de themaversieringen mag kopen bij de Action. Treurige ontwikkelingen waar er maar weinig beter van worden, ook de leerlingen niet.
er was een petitie maar die is offline gehaaldquote:Op woensdag 28 mei 2025 09:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een opmerkelijke gang van zaken. Wellicht dat het bestuur eerst even het eea kan toelichten voordat ze tegen de muur worden gezet.
Pagina bestaat niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:25 schreef Moonversion het volgende:
[..]
er was een petitie maar die is offline gehaald
Petities.nl
https://petities.nl › petitions › bestuur-vpco-ermelo-treed-...
5 dagen geleden — ... basisschool de Klokbeker. De veiligheid van de kinderen is daarbij ernstig aangetast. Petitie. Wij. Ouders / verzorgers, (ex) leerkrachten, medewerkers en .
https://petities.nl/petit(...)de-twee-leerkrachten
quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Chadi het volgende:
1 Moment later..
Spaghettiquote:Op woensdag 28 mei 2025 09:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het een sluit het andere toch niet uit? Je mag als PSV supporter ook lid worden van de supportersvereniging van Ajax maar als je dat doet moet je niet gek opkijken als er alleen maar Ajax gerelateerde zaken worden ondernomen.
Zo that exploded fast. Vertel wat bedoel je en wees concreet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:18 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Als je respect wil, moet je ook anderen accepteren.. Probleem ligt dus niet bij die zaken die deze school van leerlingen vraagt.. Maar gewoon bij jou.
Altijd een ouder of twee die zonder na te denken op de hoogste zeepkist gaan staan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:25 schreef Moonversion het volgende:
[..]
er was een petitie maar die is offline gehaald
Petities.nl
https://petities.nl › petitions › bestuur-vpco-ermelo-treed-...
5 dagen geleden — ... basisschool de Klokbeker. De veiligheid van de kinderen is daarbij ernstig aangetast. Petitie. Wij. Ouders / verzorgers, (ex) leerkrachten, medewerkers en .
https://petities.nl/petit(...)de-twee-leerkrachten
Ah interessant zeg.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:34 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Welk stukje van 'er was een petitie maar die is offline gehaald' kun je niet begrijpen?
In Den Bosch heb je Yuverta, in Tilburg Yonder: zijn dit scholen, schoonmaakbedrijven of begrafenisondernemers?quote:
Ik wil niemand tegen de schenen hier trappen maar het kunnen ook carnavalsverenigingen zijn...quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
In Den Bosch heb je Yuverta, in Tilburg Yonder: zijn dit scholen, schoonmaakbedrijven of begrafenisondernemers?
quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:33 schreef Solispolar het volgende:
[..]![]()
Dat is het toch sowieso met dat hele geloofsding? Alles is warm en liefdevol, maar o wee als je andere keuzes maakt, dan mag je branden in de hel.
quote:Stichting VPCO Ermelo is per direct op zoek naar invalleerkrachten (Wtf in overleg). Bij een vacature bij één van onze scholen, heb jij als eerste de mogelijkheid om door te stromen naar een vaste werkplek binnen een school!
Ze moeten in den beginselen al school en religie van elkaar scheiden. Dat kinderen van jongs af aan (christelijk of moslim boeit dan niet) geïndoctrineerd worden is tot daaraan toe; dat het opgenomen wordt in het curriculum is ronduit bizar.quote:
Ik niet hoor. Maar jij komt met een voorbeeld en dan neem ik aan dat je het op basis van een voorval doet. Zo niet, dan is het weer duimzuigen van je en grote kans dat het ook duimzuigen is van je want je antwoord weer op de man en niet op de inhoud.quote:
Jij reageert .. ben je nu op je teentjes getrapt?quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je reageert, dus ben je op je teentjes getrapt.
wat is dit voor gelul?quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je reageert, dus ben je op je teentjes getrapt.
Jep.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ze moeten in den beginselen al school en religie van elkaar scheiden. Dat kinderen van jongs af aan (christelijk of moslim boeit dan niet) geïndoctrineerd worden is tot daaraan toe; dat het opgenomen wordt in het curriculum is ronduit bizar.
Dat is iemand die zoveel geld verdiend dat er geen geld meer is voor extra leerkrachten of IB-ers.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vroegah, op mijn basisschool, gaf de directeur nog wel eens les als er een leraar ziek was. Dat was leuk.
Van de school van mijn zoon weet ik niet eens hoe de directeur er uit ziet. Geen idee wie het is.
Wat vooral het probleem is is dat leerkrachten vaak als stront worden behandeld. Eerst mekkeren dat ze te weinig personeel hebben en als die hebben gaan ze ermee om alsof het wegwerpproducten zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:46 schreef de_boswachter het volgende:
Je weet precies wat ik bedoel.. maar voor de zekerheid.. Die school staat open voor andere opvattingen; echter moeten de leerling en zijn ouders dan ook open staan voor de opvattingen van de school. Incl het meevieren van bepaalde feestdagen, wat uiteindelijk wss een paasontbijt is en een kerstviering.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zo that exploded fast. Vertel wat bedoel je en wees concreet.
In dit land heb je de vrijheid om te geloven wat je wil en hoef je niet aan onzin mee te doen die je niet wil. Dus als je niet mee wil doen aan de ramadan feestje doe je het niet en als je niet mee wil doen aan de paashaas doe je het niet. Een werkgever hoort je niet te dwingen. Dat is de grens die wij moeten bewaken zodat iedereen ook vrij kan zijn voor zichzelf.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:40 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je weet precies wat ik bedoel.. maar voor de zekerheid.. Die school staat open voor andere opvattingen; echter moeten de leerling en zijn ouders dan ook open staan voor de opvattingen van de school. Incl het meevieren van bepaalde feestdagen, wat uiteindelijk wss een paasontbijt is en een kerstviering.
Lijkt me logisch dat als je je kinderen naar Christelijke school stuurt je je kinderen laat deelnemen aan de Christelijke aspecten. Stuur ze anders naar een openbare school.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Chadi het volgende:
1 Moment later..
Is dat altijd een keuze, eigenlijk? Ik hoor ook wel eens over ouders die een top 5 moeten samenstellen en dan af moeten wachten waar ze ingedeeld worden. Lijkt me heel irritant.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat als je je kinderen naar Christelijke school stuurt je je kinderen laat deelnemen aan de Christelijke aspecten. Stuur ze anders naar een openbare school.
Klopt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jij reageert .. ben je nu op je teentjes getrapt?
Avignon.quote:
quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:46 schreef CarbonC het volgende:
Die website van die school: kregen ze die gratis bij een jaarabonnement op de Bobo?
WTF!quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:46 schreef Moonversion het volgende:
Voor de liefhebber, soliciteren kan hier:
https://www.meesterbaan.n(...)oolVacatureContainer
6 dagen geleden
Invalleerkrachten (wtf in overleg)
VPCO onderdeel van Stichting VPCO Ermelo
[..]
quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Groen en rood zitten verkeerd om.
en ik mocht het Ezelachtereinde zijnquote:Op woensdag 28 mei 2025 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zat vroeger als ongelovige op de katholieke school en heb carnaval en kerst meegedaan. Nog nooit was er zo'n goede os in een kerstvoorstelling.
Over het nieuwsbericht: ik was er niet bij, maar als het bestuur midden op de dag medewerkers uit een klas trekt om ze over te plaatsen met veel vertoon denk ik dat de werkomgeving niet zo goed is.
Dit lijkt me een tikkie overtrokken reactie, afhankelijk van wat ze daar verteld hebben aan die kinderen. En ja, scholen in de Biblebeltquote:Dat was echt de druppel", zegt een verontwaardigde moeder, met een zoon in groep 8. “Mijn zoon zegt niet veel, maar toen hij die woensdag terugkwam, trilden zijn lippen en stonden de tranen in zijn ogen. Bij het naar bed brengen is hij bang en onzeker over wie er morgen weer voor de klas staat. We zien aan alles dat het grote impact op hem heeft.”
Jullie soort zijn altijd wel dwingend hequote:Op woensdag 28 mei 2025 09:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zo that exploded fast. Vertel wat bedoel je en wees concreet.
Oh wauw dit is de eerste keer dat ik goed naar dit nummer heb geluisterd.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:44 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
en ik mocht het Ezelachtereinde zijn![]()
Bekijk deze YouTube-video
...en inderdaad, als je als werknemer zo van je werkplek getrokken wordt....
ja, ik heb net ook nog even goed naar de tekst geluisterd. Kinderen zijn echt monsters.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh wauw dit is de eerste keer dat ik goed naar dit nummer heb geluisterd.
Goud nummertje hoor. Hoop, verdriet en geluk. Het heeft alles!
COOL is gewoon een DWLO binnen het PO en daar dus het logo van.quote:
Geen idee, bij ons kon je in principe kiezen en ik woon vuistdiep in de Randstad.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:02 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is dat altijd een keuze, eigenlijk? Ik hoor ook wel eens over ouders die een top 5 moeten samenstellen en dan af moeten wachten waar ze ingedeeld worden. Lijkt me heel irritant.
Wat is je punt nu? Dat mensen hun kinderen op een christelijke school mogen plaatsen maar dat ze de christelijke identiteit niet hoeven te respecteren? Wat had je dan gewild? Dat het alleen open stond voor christenen? Dan had je ook lopen janken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Chadi het volgende:
1 Moment later..
Ik was meer verbaast over de hidden Links naar niet zo Christelijke sites:quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:46 schreef CarbonC het volgende:
Die website van die school: kregen ze die gratis bij een jaarabonnement op de Bobo?
quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik was meer verbaast over de hidden Links naar niet zo Christelijke sites:
[ afbeelding ]
Als ik mijn kinderen naar een islamtische school stuur (waarvan ik me dan afvraag of ze wel toegelaten danwel geaccepteerd worden), dan kan ga ik ze ook geen varkenspoten meegeven voor de lunch. Zo simpel is dat.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Weet jij het? Ik ken geen islamitische school die je verplicht om mee te feesten. Maar als jij ze kent, hoor ik het graag zodat we daar ook aandacht aan kunnen schenken en je je anti Islam portie voor vandaag gehad hebt. Kan je weer verder.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik was meer verbaast over de hidden Links naar niet zo Christelijke sites:
[ afbeelding ]
Zie ook 'bobo'quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:35 schreef Gunner het volgende:
Poei het enige wat ik hier heb geconstateerd dat er veel vooroordelen zijn over het onderwijs.
[..]
COOL is gewoon een DWLO binnen het PO en daar dus het logo van.
Dat snap ik, gewoon een grappige overeenkomst met bobo waar iemand anders het over had, neem het niet zo serieus!quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
COOL is gewoon een DWLO binnen het PO en daar dus het logo van.
Ik vermoed dat een luie dev ergens een Template gepakt/gejat heeft, en de boel gewoon op hidden heeft gezetquote:
Misschien dachten ze verkeerd over bepaalde zaken, zoals milieu of Israël.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien deden de juffen ondeugende dingen met elkaar in hun priveleven?
Misschien heeft iemand geroddeld dat er kindermisbruik zou zijn?quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien dachten ze verkeerd over bepaalde zaken, zoals milieu of Israël.
Maar overplaatsen naar een andere school valt daarmee niet te rijmen.
Tja, lesbische relatie en dan overplaatsen naar aparte scholen, zodat leerlingen er niet mee geconfronteerd kunnen worden. Zou kunnen.
Maar ongeacht de reden, dit had niet op deze manier gemogen, uiteraard.
Maar dan worden ze toch gewoon ontslagen! Niet overgeplaatst.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:14 schreef Horzula het volgende:
[..]
Misschien heeft iemand geroddeld dat er kindermisbruik zou zijn?
Hangende het onderzoek?quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dan worden ze toch gewoon ontslagen! Niet overgeplaatst.
Ermelo biblebelt? Wij lachen daar vanuit Nunspeet hartelijk om. Je moet iets meer naar het oosten of zuiden daarvoorquote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Marsenal het volgende:
De veiligheid van kinderen als argument gebruiken maar wel dezelfde functie op een andere plek kunnen invullen. Da's gek. Hebben ze dan met of over specifieke leerlingen conflict gekregen ofzo, dat niet meer op te lossen viel?
Tevens, Ermelo is echt zo'n plek waar een basisschooldirecteur een autoritaire gek is, dat zou nog wel sappig kunnen zijn. Vies biblebelt volk.
Vaak genoeg van Ermelo naar Nunspeet gefietst, wonderlijk eigenlijk dat daar zo'n harde gristengrens kan liggenquote:Op woensdag 28 mei 2025 14:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ermelo biblebelt? Wij lachen daar vanuit Nunspeet hartelijk om. Je moet iets meer naar het oosten of zuiden daarvoor
...en het feit dat ze 'zo hup' om ~1400u uit hun werkplek (de klas mét kinderen!) gehaald worden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dan worden ze toch gewoon ontslagen! Niet overgeplaatst.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik dit soort berichten lees ben ik toch wel weer blij dat de Islamitische (basis)scholen als paddestoelen uit de grond springen.²
Verplicht meedoen aan christelijke activiteiten. Ik zou me daar drukker om maken. Man man man.quote:
Ja, echt belachelijk. Ik ben echt benieuwd naar de reden en wat dan zo erg is dat het op deze manier moet, maar ze wel op ander scholen aan 't werk kunnen. Echt bizar!quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:23 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
...en het feit dat ze 'zo hup' om ~1400u uit hun werkplek (de klas mét kinderen!) gehaald worden.
Huh? (ik gebruik nu even niet WTF om de verwarring te voorkomen)
Misschien waren ze bang dat zich ziek zouden melden en dat het op punt van uitlekken stond.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, echt belachelijk. Ik ben echt benieuwd naar de reden en wat dan zo erg is dat het op deze manier moet, maar ze wel op ander scholen aan 't werk kunnen. Echt bizar!
Dit land is zo vrij dat zelfs een school mag beslissen om zich te baseren op een religie. Jij bent vrij om je kids daar niet naartoe te sturen.quote:
En dan valt Nunspeet zelfs mee.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ermelo biblebelt? Wij lachen daar vanuit Nunspeet hartelijk om. Je moet iets meer naar het oosten of zuiden daarvoor
Onze dochters, vrouwelijke en homoseksuele kinderen zijn wat minder enthousiast.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik dit soort berichten lees ben ik toch wel weer blij dat de Islamitische (basis)scholen als paddestoelen uit de grond springen.²
Ook niet islamitisch verantwoord hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Wonderbaarlijk. Eigenlijk is er niets te verzinnen waarbij twee leerkrachten WEL op stel en sprong met pek en veren een schoolgebouw uit gesleurd mogen worden, maar NIET tegelijkertijd op non-actief worden gesteld.
Wellicht dat de dames meer liefde voor elkaar voelden dan strikt gristelijk verantwoord is, ik kan me niet voorstellen dat de vleselijke geneugten in het klaslokaal plaatsvonden. Of zouden ze wellicht een praktijkles lentekriebels hebben verzorgd?
Wij op het niet gristelijke deel van de Veluwe zouden dat discriminatie kunnen noemen.
De slag bij Poitiers is toch niet voor niets geleverd? Hoop ik dan toch.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Onze dochters, vrouwelijke en homoseksuele kinderen zijn wat minder enthousiast.
99% van progressief Nederland weet niet eens wat dat is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
De slag bij Poitiers is toch niet voor niets geleverd? Hoop ik dan toch.
Ja ons geschiedenisonderwijs wordt ook steeds politieker. Of sociaal gewenster.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
99% van progressief Nederland weet niet eens wat dat is.
Taalonderwijs is duidelijk ook niet meer wat het ooit was. Nog afgezien van je totaal misplaatste analogie.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja ons geschiedenis onderwijs wordt ook steeds politieker. Of sociaal gewenster.
Maar er zijn een aantal veldslagen geweest waarin Europa de moslim invasie een halt toe geroepen heeft.
En nu staan we deze zelfde godsdienst te faciliteren.
Een compleet gebrek aan historisch besef.
En ik zie de toekomst slecht in voor vrouwen en ook minderheden.
Zegt iemand dat? Wanneer ik nu ga stellen dat jij dit een normale gang van zaken vindt omdat Islamieten nog kutter zijn dan ga je dat ook weer ontkennen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook niet islamitisch verantwoord hoor.
Natuurlijk houden we in progressief la-la-land nog altijd de mythe overeind van kumbaya-zingende islamieten die met super veel begrip en respect en acceptatie de regenboogvlag-mantra's meezingen; die vervelende en natuurlijk heel witte grrrrrrrrrrristenen, die zijn pas intolerant.
Nee, het is alleen NIEUWS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wanneer het een gristelijke school betreft.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zegt iemand dat? Wanneer ik nu ga stellen dat jij dit een normale gang van zaken vindt omdat Islamieten nog kutter zijn dan ga je dat ook weer ontkennen.
Ja de islam is in alle opzichten de meest kutte, meest achterlijke, meest bekrompen, meest onzinnige aller religies. Geen enkele reden waarom dat een excuus zou zijn dat onze eigen iets minder kutte, iets minder achterlijke, iets minder bekrompen, iets minder onzinnige religieuze idioten vergelijkbaar gedrag vertonen.
Je bent het er niet mee eens, begrijp ik uit je commentaar?quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Taalonderwijs is duidelijk ook niet meer wat het ooit was. Nog afgezien van je totaal misplaatste analogie.
Laat maar wieberen dat bestuur.quote:Een conflict tussen werkgever en werknemer, waar het bestuur vanwege privacy niets over kan zeggen, zou daaraan ten grondslag liggen.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laat maar wieberen dat bestuur.
Ik krijg bij het lezen echt zo'n rokerig jaren 60 bruin pak directeurtje gevoel. Beetje gggristendom erbij.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Marsenal het volgende:
Hoezo hebben directeuren en bestuurders en shit altijd meer te zeggen dan tientallen ouders en dito meer kinderen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laat maar wieberen dat bestuur.
Ja, dat werkte ook zo goed bij die o zo populaire voorbeeldleerkracht, die toch pedo bleek te zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hoezo hebben directeuren en bestuurders en shit altijd meer te zeggen dan tientallen ouders en dito meer kinderen.
Echt hoor. Macht naar de mensen en zulks!!
Laat de directie dat maar zeggen. Als dat de reden is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat werkte ook zo goed bij die o zo populaire voorbeeldleerkracht, die toch pedo bleek te zijn.
nog welquote:Op woensdag 28 mei 2025 10:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
In dit land heb je de vrijheid om te geloven wat je wil en hoef je niet aan onzin mee te doen die je niet wil. Dus als je niet mee wil doen aan de ramadan feestje doe je het niet en als je niet mee wil doen aan de paashaas doe je het niet. Een werkgever hoort je niet te dwingen. Dat is de grens die wij moeten bewaken zodat iedereen ook vrij kan zijn voor zichzelf.
Paasontbijt doen we ook op de school van mijn kinderen maar de school dwingt ons absoluut niet waardoor het toch een hele leuke multiculti feestje wordt op school en erg leuk is voor de kinderen. Iedereen neemt wat mee van huis en bakt iets en ouders ondersteunen de school. Maar daar zit geen dwang op. Zodra er dwang op komt, trek ik mijn handen er vanaf.
Dan ben ik blij dat ze geroyeerd zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:15 schreef the-eye het volgende:
Ik denk dat de juffen de kinderen vertelden dat een jongetje een meisje en een meisje een jongen kan zijn. Dat ligt op deze school moeilijk maar is op een andere school wel te verkopen
Dees vind je leukquote:Op woensdag 28 mei 2025 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat ze geroyeerd zijn.²
Daar zijn Christelijke scholen zelf ook heel verschillend in. Mijn kinderen zit ook op een Christelijke school, maar kennen geen verplichte deelname aan de feestdagen. Maar goed, dat is natuurlijk iets waar je als ouder dan ook specifiek naar vraagt (kennismaking met de school) of onderzoek naar doet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat als je je kinderen naar Christelijke school stuurt je je kinderen laat deelnemen aan de Christelijke aspecten. Stuur ze anders naar een openbare school.
Wel lekker in je bovenkamer verder? Of zit je hier gewoon impliciet te pleiten voor een nieuwe veldslag? Sowieso is enig historisch besef je vreemd - vrouwen en minderheden hadden het toen ook bar slecht in Europa.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja ons geschiedenis onderwijs wordt ook steeds politieker. Of sociaal gewenster.
Maar er zijn een aantal veldslagen geweest waarin Europa de moslim invasie een halt toe geroepen heeft.
En nog steeds in moslimlanden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel lekker in je bovenkamer verder? Of zit je hier gewoon impliciet te pleiten voor een nieuwe veldslag? Sowieso is enig historisch besef je vreemd - vrouwen en minderheden hadden het toen ook bar slecht in Europa.
Je streeft er kennelijk weer naar, gezien de geschetste historische context. Weg met vrijheden zoals we de kennen binnen de grenzen van de wet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
En nog steeds in moslimlanden.
Geen zin in die achteruitgang hier.
Dat is in de woestijn inderdaad niet zo praktisch.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De goeie ouwe tijdquote:Op woensdag 28 mei 2025 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel lekker in je bovenkamer verder? Of zit je hier gewoon impliciet te pleiten voor een nieuwe veldslag? Sowieso is enig historisch besef je vreemd - vrouwen en minderheden hadden het toen ook bar slecht in Europa.
Probeer ik me een keer in een moslim te verplaatsen en dan is het weer niet goedquote:
Is dit ook op een moslim school gebeurd? Jeetje gemist, daar heb je vast een berichtje van.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het is alleen NIEUWS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wanneer het een gristelijke school betreft.
Wel zo veilig, en laf.
De tolerantie voor vrouwenrechten en homo's is legendarisch binnen de islam, inderdaad.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Is dit ook op een moslim school gebeurd? Jeetje gemist, daar heb je vast een berichtje van.
Waarschijnlijk aan het dineren met Bonifatiusquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
99% van progressief Nederland weet niet eens wat dat is.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je streeft er kennelijk weer naar, gezien de geschetste historische context. Weg met vrijheden zoals we de kennen binnen de grenzen van de wet.
TOEN, ja.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met minderhedenquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja ons geschiedenisonderwijs wordt ook steeds politieker. Of sociaal gewenster.
Maar er zijn een aantal veldslagen geweest waarin Europa de moslim-invasie een halt toegeroepen heeft.
Neuh, toont eerder aan hoe selectief verontwaardigd de 'laten-we-naar-Boedapest-gaan-om-voor-homo's-op-te-komen' brigade is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:
Ochje, een topic over een christelijke school moet weer worden volgeblerft over hoe kut de islam is.
Echt ziekelijk gewoonquote:Op woensdag 28 mei 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:
Ochje, een topic over een christelijke school moet weer worden volgeblerft over hoe kut de islam is.
Nee, het is eerder vergelijkbaar met zo'n pas bevallen moeder die ieder gesprek weer zo dirigeert dat het weer over haar baby gaat. Rete-irritant.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, toont eerder aan hoe selectief verontwaardigd de 'laten-we-naar-Boedapest-gaan-om-voor-homo's-op-te-komen' brigade is.
Of, waar 'racisme', 'buitenlanderhaat' en 'xenofobie' wederom de revue passeren om anderen monddood te maken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, het is eerder vergelijkbaar met zo'n pas bevallen moeder die ieder gesprek weer zo dirigeert dat het weer over haar baby gaat. Rete-irritant.
Ook die kent 99% niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:08 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk aan het dineren met Bonifatius
Het gaat hier niet over de islam toch moet het er weer bijgesleept wordenquote:Op woensdag 28 mei 2025 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ziekelijk is dat struisvogelgedrag.
Het gaat hier over achterlijke debiele religieuze opvattingen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het gaat hier niet over de islam toch moet het er weer bijgesleept worden
Dat is overigens nog helemaal niet duidelijk, want we weten de reden niet waarom ze zijn overgeplaatst.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gaat hier over achterlijke debiele religieuze opvattingen.
Waar zie je die in dit topic?quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, waar 'racisme', 'buitenlanderhaat' en 'xenofobie' wederom de revue passeren om anderen monddood te maken.
Nee het gaat hier om 2 juffen die overgeplaatst zijnquote:Op woensdag 28 mei 2025 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom en dat is een oprechte vraag Etto, van verstandige man tot verstandige man.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De tolerantie voor vrouwenrechten en homo's is legendarisch binnen de islam, inderdaad.
Het christendom hebben we hier al een jaartje of 70 getemd. Daarom zoeken progressieven met een vergrootglas naar die paar bijbelbelters die er nog zijn om tegen te ageren; dat we ook van doen hebben met - aldus het laatste UvA rapport - een grootste afkeer van LGBTQ onder islamieten, dat laten we verder maar even onderbelicht.
Christendom, da's pas erg.
Dat moet ik uit mijn hoofd weten? Geboortedatum ook wellicht? Wanneer hij gewijd is? Waar hij op school zat? Nog iets?quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
OK.
Bonifatius was de aartsbisschop van...?
Omdat ik secularisme en de waarden van de verlichting belangrijk vind.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Waarom en dat is een oprechte vraag Etto, van verstandige man tot verstandige man.
Waarom maak je je zo tyfusdruk over die dingen want we zien dat altijd de laatste tijd...
Waarom maak je er m.i. zo'n ding van terwijl het hele fenomeen ook weer m.i. vrij marginaal is.
Ook omdat je de problemen der wereld in verhouding moet zien en dan scoort dit 2 of 3 op een schaal van 10 qua echte wereldproblemen.
Althans zo zie ik dat. Het verbaast me nogal dat je continue helemaal woest gaat op dit onderwerp.
Dat weten we helemaal niet, dat heb je zelf bedacht om daarna weer los te kunnen gaan op je stokpaardjes.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is eerder het gevolg van reacties als deze:quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:24 schreef Perox het volgende:
[..]
Het gaat steeds slechter met je. Je antwoord heeft weinig te maken met de post waar je op reageert. Er is geen sprake van islam in die post.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Verplicht meedoen aan christelijke activiteiten. Ik zou me daar drukker om maken. Man man man.²
Overheen gescrolled?quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ah vandaar dat ze zo uit een klas geplukt werden en naar een andere school overgeplaatst werden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk dat het komt omdat ze gewoon niet zo goed rekenlessen konden geven
Je weet inmiddels toch wel dat deze user moslim of moslim aanhanger is en graag topics ontspoord met deze opmerkingen, daarom reageert er ook niemand op tot nu danquote:Op woensdag 28 mei 2025 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is eerder het gevolg van reacties als deze:
[..]
[..]
[..]
Overheen gescrolled?
Ja en dat zouden meer mensen moeten doen. Je gaat sommigen hier toch niet serieus nemen. En dan een tip: Als je wilt reageren dan op degene die die posts maakt misschien niet op een willekeurige gebruiker?!quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is eerder het gevolg van reacties als deze:
[..]
[..]
[..]
Overheen gescrolled?
...quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:30 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja en dat zouden meer mensen moeten doen. Je gaat sommigen hier toch niet serieus nemen. En dan een tip: Als je wilt reageren dan op degene die die posts maakt misschien niet op een willekeurige gebruiker?!
Dus reageer je op mij.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je weet inmiddels toch wel dat deze user moslim of moslim aanhanger is en graag topics ontspoord met deze opmerkingen, daarom reageert er ook niemand op tot nu dan
Kom op, je bent slim genoegquote:Op woensdag 28 mei 2025 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
...
Waarom moeten we die niet serieus nemen?
Omdat ik jou nog wel serieus neemquote:Op woensdag 28 mei 2025 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus reageer je op mij.
Nee, logisch.
Er kunnen niet genoeg topics zijn over hoe kut de islam isquote:Op woensdag 28 mei 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:
Homo's, joden, andersdenkenden, dissidenten etc.quote:
Mainz.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat moet ik uit mijn hoofd weten? Geboortedatum ook wellicht? Wanneer hij gewijd is? Waar hij op school zat? Nog iets?
Want anders weet je niet wie het is natuurlijk![]()
Dit snijdt wel enigzins hout natuurlijk maar het gaat niet om de islam. Eigenlijk formuleer je hier wat ik denk dat "Wir schaffen das" betekende. Assimileren. Dat gaat ook gebeuren.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
TOEN, ja.
Het christendom is hier al een jaar of 70 geneutraliseerd, en blij toe.
Geen zin om daar een geplagieerde variant voor terug te krijgen, waar vooral geen kritiek op mag zijn omdat de aanhang ervan nu eenmaal grotendeels getint, niet-Westers en niet-Europees is.
Achterlijke ideeën zijn niet het monopolie van huidskleur. Het was achterlijk in het christendom, en het is achterlijk in de islam.
Open lekker een topic over een arbeidsconflict op een islamitische school en je kan helemaal je gang gaan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er kunnen niet genoeg topics zijn over hoe kut de islam is
Klopt; het gaat om secularisme.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Dit snijdt wel enigzins hout natuurlijk maar het gaat niet om de islam. Eigenlijk formuleer je hier wat ik denk dat "Wir schaffen das" betekende. Assimileren. Dat gaat ook gebeuren.
Zou in de grondwet opgenomen mogen worden van mij.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt; het gaat om secularisme.
Neuh...quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:44 schreef Hexagon het volgende:
De kans dat het hier om een reden gaat die met de christelijke identiteit van die school te maken heeft lijkt me eigenlijk heel klein. Anders werden ze niet overgeplaatst naar een andere school die onder hetzelfde bestuur valt en dus dezelfde identiteit heeft.
Hoho bepaalde users haalde hier zelf de islam bij.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:
Dat is kennelijk niet relevant, want het moet gaan over 'stokpaardjes'.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:49 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hoho bepaalde users haalde hier zelf de islam bij.
Misschien Banshee en Chadi daar nog even van verwittigen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Het topic gaat over een mysterieus arbeidsconflict op een christelijke school. Dus alles over de islam is nogal offtopic.
Waarom spreekt je de personen die daar over begonnen niet aan?quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Het topic gaat over een mysterieus arbeidsconflict op een christelijke school. Dus alles over de islam is nogal offtopic.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Waarom spreekt je de personen die daar over begonnen niet aan?
Ik heb weinig zin het topic uit te gaan pluizen wie er begint. Al zou het wel bij een basisschool passen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Waarom spreekt je de personen die daar over begonnen niet aan?
Echt...quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb weinig zin het topic uit te gaan pluizen wie er begint. Al zou het wel bij een basisschool passen.
OK. Mits ze niet te veel stikstof uitstoten heb ik er geen problemen meequote:Op woensdag 28 mei 2025 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Homo's, joden, andersdenkenden, dissidenten etc.
Dat is vrij duidelijk hoor. Wie hier een hit en run deden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb weinig zin het topic uit te gaan pluizen wie er begint. Al zou het wel bij een basisschool passen.
Laat ze je smakenquote:Op woensdag 28 mei 2025 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
En is de conclusie dat ik weer stokpaardjes bereid.
Zoals ik al zei: buiten die bubbel neemt niemand dit soort fratsen meer serieus.quote:
Je kan natuurlijk ook gewoon een TR plaatsen of ze vragen ontopic te gaan, in plaats van iedere keer die elpee weer tot in den treure op te zetten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt...![]()
Feit is dat ik niet degene ben die 'de islam er weer bijsleept'.
Daar begonnen adepten daarvan zelf over.
Daar reageer ik op.
Dat is nochtans niet de bedoeling, want die users moet je niet 'serieus' nemen.
Dus bestaan die users en hun reacties niet, of iets dergelijks.
En is de conclusie dat ik weer stokpaardjes berijd.
Zoek het uit man.
Rijkelijk gedaan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook gewoon een TR plaatsen of ze vragen ontopic te gaan, in plaats van iedere keer die elpee weer tot in den treure op te zetten.
Heb jij dat gedaan? Bij degene die over de islam begonnen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook gewoon een TR plaatsen of ze vragen ontopic te gaan, in plaats van iedere keer die elpee weer tot in den treure op te zetten.
Past wel bij een directricequote:Op woensdag 28 mei 2025 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik krijg bij het lezen echt zo'n rokerig jaren 60 bruin pak directeurtje gevoel. Beetje gggristendom erbij.
Zelf houd ik erop dat het iets te maken heeft met een conflict rondom specifieke leerlingen, mogelijk van een gezin, waarbij die leraressen niet loyaal genoeg zijn aan het bestuur.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Het is jammer dat we, zeer waarschijnlijk, niet te weten wat hier achter zit. Gezien de privacy van de betrokkenen ook wel terecht, dit is een intern conflict dat niet in de krant hoeft.
Maar, als het verhaal in de OP klopt, dan is de werkwijze van het schoolbestuur tamelijk schandalig en aangezien dit niet de eerste en ook niet de laatste keer is dat een of andere bestuurder een te grote broek aantrekt ben ik alsnog wel benieuwd wat nu de reden was. Dus ik meld me hier wel weer als dat alsnog bekend wordt.
Oh, en ik hoop ook niet dat schoolbesturen nu op het idee komen dat 'overplaatsen' best een handige manier is om personeelstekorten te bestrijdenverspreiden.
Mee eens dat dit waardeloos gepland isquote:Op woensdag 28 mei 2025 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Daarbij: het volstrekt amateurisme om docenten IN DE LES te verwittigen, en dus de klas erbij, dat ze op moeten sodemieteren...
Welke cursus TEAM MANAGEMENT, laat staan basale didactiek, heeft het bestuur gevolgd die dit wel een goede manier van handelen acht?
Hoe werkt zoiets?
Leontien en Ada staan tussen 10.00 en 12.30 in groep 6, uitgelezen moment om een arbeidsconflict uit te vechten.
Dit is een heel slechte Jiskefet sketch.
Heb je gedachtegang wat directer verwoord. Graag gedaan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:58 schreef Hexagon het volgende:
Dan moet ik Moslims de maat gaan nemen en daar ben ik te hypocriet voor.
Ik onderschrijf dit volledig. Wat mij betreft is de euforie en blijdschap mijnerzijds m.b.t. islamitische (basis)scholen niet meer waard dan een bijzin, een voetnoot zo u wilt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Volledig eens. Dat moet een gek beeld zijn geweest.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Daarbij: het volstrekt amateurisme om docenten IN DE LES te verwittigen, en dus de klas erbij, dat ze op moeten sodemieteren...
Damage control.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en ik hoop ook niet dat schoolbesturen nu op het idee komen dat 'overplaatsen' best een handige manier is om personeelstekorten te bestrijdenverspreiden.
Ook offtopic gelul. Bovendien vinden dit soort intriges overal plaats dus ook op moslim scholen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik onderschrijf dit volledig. Wat mij betreft is de euforie en blijdschap mijnerzijds m.b.t. islamitische (basis)scholen niet meer waard dan een bijzin, een voetnoot zo u wilt.
waardeloos is nogal een understatementquote:Op woensdag 28 mei 2025 23:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mee eens dat dit waardeloos gepland is
Waar baseer je dit op? Je onderbuik?quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:53 schreef H.FR het volgende:
Vermoedelijk gaat het om klokkenluiders waarbij geprobeerd werd ze monddood te krijgen. In dit land worden klokkenluiders vaak met pek en veren behandeld. Beetje een backfire wel nu dit breed in het nieuws komt.
Klokkenluiders waarover dan?quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:53 schreef H.FR het volgende:
Vermoedelijk gaat het om klokkenluiders waarbij geprobeerd werd ze monddood te krijgen. In dit land worden klokkenluiders vaak met pek en veren behandeld. Beetje een backfire wel nu dit breed in het nieuws komt.
Verder kijken dan je neus lang is. En dit artikel.quote:
Onbehoorlijk bestuur, bijvoorbeeld.quote:
Typisch.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:17 schreef H.FR het volgende:
[..]
Verder kijken dan je neus lang is. En dit artikel.
https://www.ermelosweekbl(...)WdSFIIgI3w&sfnsn=wa#
Wat heeft overplaatsen naar een andere school onder hetzelfde bestuur dan voor nut? Of hoe gaat hen dat stoppen verder te klokkenluiden?quote:
Ik neem aan dat ze hopen dat de leerkrachten zelf ontslag nemen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat heeft overplaatsen naar een andere school onder hetzelfde bestuur dan voor nut? Of hoe gaat hen dat stoppen verder te klokkenluiden?
Het conflict draait om de interim schooldirecteur, dan word je gedwongen overgeplaatst, problem solved.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat heeft overplaatsen naar een andere school onder hetzelfde bestuur dan voor nut?
Spreekverbod op straffe van (verwijtbaar) ontslag.quote:Of hoe gaat hen dat stoppen verder te klokkenluiden?
Helaas werkt dat zo niet onder het arbeidsrecht. Een spreekverbod kan onder de Nederlandse wet alleen worden opgelegd door de rechter. En dan ook nog onder strikte voorwaarden.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Het conflict draait om de interim schooldirecteur, dan word je gedwongen overgeplaatst, problem solved.
[..]
Spreekverbod op straffe van (verwijtbaar) ontslag.
Helaas wel. "Dienstopdracht". Ingekleed als vriendelijk verzoek. En als dat niet helpt: (minder vriendelijk) sommatie.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helaas werkt dat zo niet onder het arbeidsrecht. Een spreekverbod kan onder de Nederlandse wet alleen worden opgelegd door de rechter. En dan ook nog onder strikte voorwaarden.
Dit was het. Meer gaat er niet komen.quote:
ONZ is een deurtje verder.quote:Ik wil weten of en wanneer ik de 'nice' pics tevoorschijn kan halen.
Maar in veel contracten is ook opgenomen dat je niet met de pers mag praten over het bedrijf, ik heb bij Rabo meegemaakt dat een collega ontslagen werd op een vrij basic vraag van een journalist: Vind je het eerlijk dat een Scrummaster meer verdient dan een onderwijzer, zijn antwoord: Ja dat is eigenlijk best gek. Het was genoeg om hem per direct er uit te gooien.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helaas werkt dat zo niet onder het arbeidsrecht. Een spreekverbod kan onder de Nederlandse wet alleen worden opgelegd door de rechter. En dan ook nog onder strikte voorwaarden.
heeft hij het aangevochten? want het lijkt mij dat een rechter gehakt maakt van dat ontslagquote:Op zaterdag 31 mei 2025 06:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar in veel contracten is ook opgenomen dat je niet met de pers mag praten over het bedrijf, ik heb bij Rabo meegemaakt dat een collega ontslagen werd op een vrij basic vraag van een journalist: Vind je het eerlijk dat een Scrummaster meer verdient dan een onderwijzer, zijn antwoord: Ja dat is eigenlijk best gek. Het was genoeg om hem per direct er uit te gooien.
Het was niet echt ontslag omdat het om een externe consultant ging, gehakt maken zou ik niet al te zeker van zijn omdat het letterlijk in je verplichte training duidelijk gemaakt word, ik kan me wel voorstellen dat een werkgever in een rechtszaak minder sterk zal staan, maar het ging duidelijk niet over een algemene persoonlijke mening maar over de functie die hij uitvoerde bij het bedrijf, en ook nog eens met het bedrijf prominent in de achtergrond op beeld.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:23 schreef mschol het volgende:
[..]
heeft hij het aangevochten? want het lijkt mij dat een rechter gehakt maakt van dat ontslag
.... om vervolgens te vonnissen dat partijen niet meer samen door één deur kunnen en wordt de arbeidsovereenkomst alsnog ontbonden, maar dan op andere gronden.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 07:23 schreef mschol het volgende:
[..]
heeft hij het aangevochten? want het lijkt mij dat een rechter gehakt maakt van dat ontslag
Jij geilt wel op pedofilie he.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:44 schreef Cockwhale het volgende:
Wanneer komt er meer info? Ik wil weten of en wanneer ik de 'nice' pics tevoorschijn kan halen.
Weet niet op welke scholen jij hebt gezeten maar de juffen en meesters waren bij mij altijd 18+.quote:
Jij snapt het niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Weet niet op welke scholen jij hebt gezeten maar de juffen en meesters waren bij mij altijd 18+.
Gebeurd overal hoor. Toen Frans Timmermans in de EC zat zei hij dat klokkenluiders erg belangrijk waren en bij de eerste de beste klokkenluiders stak hij een dolk in diegene zijn rug.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:15 schreef Harvest89 het volgende:
Ook wel eens leuk dat leerlingen zo van juffen houden.
Wij hadden alleen oude heksen vroeger op de basisschool. Als die zo zouden zijn vertrokken hadden wij van vreugde op de tafels gesprongen.
GebeurTquote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:41 schreef HSG het volgende:
[..]
Gebeurd overal hoor. Toen Frans Timmermans in de EC zat zei hij dat klokkenluiders erg belangrijk waren en bij de eerste de beste klokkenluiders stak hij een dolk in diegene zijn rug.
Soms kwam er wel een kwekeling, ofwel een stagiare. Die zagen altijd kans om er ouwelijk uit te zien. Mogelijk was dat om mevrouwiger over te komen, maar ze praatten een beetje als kleuterjuffen. Toen werd je pas met 21 jr meerderjarig. Pedofilen vallen voor véél jonger dan 18: op kinderen die fysiek nog kind zijn. .quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Weet niet op welke scholen jij hebt gezeten maar de juffen en meesters waren bij mij altijd 18+.
Ik denk dat je bij @HSG moet zijn met deze (triviale) uitlegquote:Op zondag 1 juni 2025 22:34 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Soms kwam er wel een kwekeling, ofwel een stagiare. Die zagen altijd kans om er ouwelijk uit te zien. Mogelijk was dat om mevrouwiger over te komen, maar ze praatten een beetje als kleuterjuffen. Toen werd je pas met 21 jr meerderjarig. Pedofilen vallen voor véél jonger dan 18: op kinderen die fysiek nog kind zijn. .
Sorry voor het misverstand.quote:Op zondag 1 juni 2025 22:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij @:HSG moet zijn met deze (triviale) uitleg![]()
Post #213
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |