Wat zou daar aan de hand zijn geweest? Niet goed opgelet of aanwezig geweest in de kerk op zondag?quote:ERMELO - Twee leerkrachten van basisschool De Klokbeker in Ermelo zijn plotseling overgeplaatst naar een andere school. Ouders van leerlingen zijn woedend, vooral door de manier waarop dit is gebeurd. “Ze zijn om kwart voor 2 uit de klas geplukt, kinderen kwamen huilend thuis.” Ouders eisen nu het vertrek van het stichtingsbestuur en de terugkeer van de twee juffen.
Het is hommeles op basisschool De Klokbeker in Ermelo. Drie weken geleden werden twee juffen, van groep 7 en 8, plotsklaps uit de klas gehaald. Toen kregen zij te horen dat ze niet meer terug mochten naar hun klas, maar overgeplaatst werden naar een andere school. Een conflict tussen werkgever en werknemer, waar het bestuur vanwege privacy niets over kan zeggen, zou daaraan ten grondslag liggen.
Ouders zijn woedend
Maar ouders zijn woedend en dan vooral over de manier waarop de school dit heeft aangepakt. “Waarom haal je een leerkracht voor het oog van alle kinderen om kwart voor twee uit de klas, dat ze haar spullen moet pakken en moet vertrekken? Waarom niet even wachten tot drie uur, tot de kinderen uit zijn?", stelt een vader, met een dochter in groep 8, vol verbijstering.
Omroep Gelderland sprak meerdere ouders, die omwille van hun kinderen anoniem willen blijven. Allemaal zijn ze vol lof over de twee juffen.
Toen het stichtingsbestuur een tijd later besloot dat de juffen definitief niet meer terug mochten komen, ging het opnieuw mis. Groepen 7 en 8 moesten naar de aula komen, waar de directeur van de overkoepelende stichting VPCO de leerlingen vertelde dat hun juf niet meer terugkwam. De rest zouden hun ouders die avond te horen krijgen tijdens de ingelaste ouderavond.
'Dat was echt de druppel'
“Het was de tweede keer dat ze onze kinderen iets vertelde, waar wij als ouders niet van wisten. Dat was echt de druppel", zegt een verontwaardigde moeder, met een zoon in groep 8. “Mijn zoon zegt niet veel, maar toen hij die woensdag terugkwam, trilden zijn lippen en stonden de tranen in zijn ogen. Bij het naar bed brengen is hij bang en onzeker over wie er morgen weer voor de klas staat. We zien aan alles dat het grote impact op hem heeft.”
Naast de manier waarop de school het gedwongen vertrek van de twee leerkrachten heeft gecommuniceerd, zitten ouders ook nog vol vragen over het waarom. Mede omdat de leerkrachten wél mogen werken op een andere school.
“De veiligheid van kinderen zou in het geding zijn door het handelen van deze twee leerkrachten. Maar als deze twee dames dingen hebben gedaan die de veiligheid van kinderen in gevaar brengt, waarom plaats je ze dan over naar een andere school?”, zegt de vader. Een andere vader: "Als er sprake is van agressie of seksueel misbruik, dan is het absoluut, hoppakee, eruit. Maar anders: praat met elkaar. En als je er dan niet uitkomt, wacht dan tot de zomer.”
Geen vertrouwen meer
Ouders hebben door de gang van zaken geen vertrouwen meer in dit bestuur en zijn een petitie gestart: het bestuur moet weg, de leerkrachten moeten terug. Die petitie is al meer dan 160 keer ondertekend. “Het hangt nu van invallers aan elkaar, terwijl je je kind, in groep 8, die laatste tien weken de mooiste tijd van zijn basisschoolperiode wil geven.”
De onderwijsinspectie heeft meer dan tien klachten van ouders ontvangen over de situatie op De Klokbeker. Volgens de inspectie zou de kwaliteit van het onderwijs niet in het geding zijn. Ze zien daarom nu ook geen reden om actie te ondernemen.
Het bestuur van scholenkoepel VPCO waar De Klokbeker onder valt, wil vanwege de privacy van de betrokkenen niet reageren op vragen van Omroep Gelderland. Ook niet op vragen waarbij er geen sprake was van privacygevoelige informatie.
Aannames, aannames.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Marsenal het volgende:
De veiligheid van kinderen als argument gebruiken maar wel dezelfde functie op een andere plek kunnen invullen. Da's gek. Hebben ze dan met of over specifieke leerlingen conflict gekregen ofzo, dat niet meer op te lossen viel?
Benieuwd of de leerkrachten iets in de pers gaan zeggen.
Tevens, Ermelo is echt zo'n plek waar een basisschooldirecteur een autoritaire gek is, dat zou nog wel sappig kunnen zijn. Vies biblebelt volk.
Valt nog mee.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Chadi het volgende:
Wij staan open voor kinderen en ouders met verschillende levensovertuigingen....
1 Moment later..
Wij verwachten van de kinderen en hun ouders dat ze deelnemen aan de christelijke activiteiten zoals vieringen en dat zij de christelijke identiteit respecteren
Scholenstichtingen krijgen steeds vaker een naamswijziging naar iets Teletubbie-achtigs: je weet totaal niet waar het voor staat. De directeur wordt dan CEO, uiteraard.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:46 schreef de_boswachter het volgende:
Scholenstichtingen zijn ook echt aids. Meestal voorzien van een directeur die denkt dat hij de wereld aan z’n voeten heeft liggen. En onderaan de streep zijn scholen er in zo’n stichting financieel en op andere vlakken nooit beter op geworden. We leven in een tijdperk waar op de meeste basisscholen de juffrouw of meester zelf het knutselspul en de themaversieringen mag kopen bij de Action. Treurige ontwikkelingen waar er maar weinig beter van worden, ook de leerlingen niet.
Ik zou het niet weten. Weet jij het? Ik ken geen islamitische school die je verplicht om mee te feesten. Maar als jij ze kent, hoor ik het graag zodat we daar ook aandacht aan kunnen schenken en je je anti Islam portie voor vandaag gehad hebt. Kan je weer verder.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valt nog mee.
Mag je op een islamschool tijdens de ramadan gewoon ffies water pakken als niet moslim en tijdens de pauze eten?
quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:05 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Scholenstichtingen krijgen steeds vaker een naamswijziging naar iets Teletubbie-achtigs: je weet totaal niet waar het voor staat. De directeur wordt dan CEO, uiteraard.
Het een sluit het andere toch niet uit? Je mag als PSV supporter ook lid worden van de supportersvereniging van Ajax maar als je dat doet moet je niet gek opkijken als er alleen maar Ajax gerelateerde zaken worden ondernomen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Chadi het volgende:
Wij staan open voor kinderen en ouders met verschillende levensovertuigingen....
1 Moment later..
Wij verwachten van de kinderen en hun ouders dat ze deelnemen aan de christelijke activiteiten zoals vieringen en dat zij de christelijke identiteit respecteren
Meer een gevalletje voormalig eiland, tegenwoordig gemeente in de Noordoostpolder gok ik.quote:
Ik mis 'moslims' nog in je betoog.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:11 schreef xzaz het volgende:
Ik denk dat het bestuur bij een AZC school meer geld kan krijgen. De leerkrachten willen dit niet en worden onder druk gezet.
Zo ik heb asielzoekers alvast de schuldige gemaakt.
Als je respect wil, moet je ook anderen accepteren.. Probleem ligt dus niet bij die zaken die deze school van leerlingen vraagt.. Maar gewoon bij jou.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Weet jij het? Ik ken geen islamitische school die je verplicht om mee te feesten. Maar als jij ze kent, hoor ik het graag zodat we daar ook aandacht aan kunnen schenken en je je anti Islam portie voor vandaag gehad hebt. Kan je weer verder.
Vroegah, op mijn basisschool, gaf de directeur nog wel eens les als er een leraar ziek was. Dat was leuk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:46 schreef de_boswachter het volgende:
Scholenstichtingen zijn ook echt aids. Meestal voorzien van een directeur die denkt dat hij de wereld aan z’n voeten heeft liggen. En onderaan de streep zijn scholen er in zo’n stichting financieel en op andere vlakken nooit beter op geworden. We leven in een tijdperk waar op de meeste basisscholen de juffrouw of meester zelf het knutselspul en de themaversieringen mag kopen bij de Action. Treurige ontwikkelingen waar er maar weinig beter van worden, ook de leerlingen niet.
er was een petitie maar die is offline gehaaldquote:Op woensdag 28 mei 2025 09:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een opmerkelijke gang van zaken. Wellicht dat het bestuur eerst even het eea kan toelichten voordat ze tegen de muur worden gezet.
Pagina bestaat niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:25 schreef Moonversion het volgende:
[..]
er was een petitie maar die is offline gehaald
Petities.nl
https://petities.nl › petitions › bestuur-vpco-ermelo-treed-...
5 dagen geleden — ... basisschool de Klokbeker. De veiligheid van de kinderen is daarbij ernstig aangetast. Petitie. Wij. Ouders / verzorgers, (ex) leerkrachten, medewerkers en .
https://petities.nl/petit(...)de-twee-leerkrachten
quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Chadi het volgende:
1 Moment later..
Spaghettiquote:Op woensdag 28 mei 2025 09:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het een sluit het andere toch niet uit? Je mag als PSV supporter ook lid worden van de supportersvereniging van Ajax maar als je dat doet moet je niet gek opkijken als er alleen maar Ajax gerelateerde zaken worden ondernomen.
Zo that exploded fast. Vertel wat bedoel je en wees concreet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:18 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Als je respect wil, moet je ook anderen accepteren.. Probleem ligt dus niet bij die zaken die deze school van leerlingen vraagt.. Maar gewoon bij jou.
Altijd een ouder of twee die zonder na te denken op de hoogste zeepkist gaan staan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:25 schreef Moonversion het volgende:
[..]
er was een petitie maar die is offline gehaald
Petities.nl
https://petities.nl › petitions › bestuur-vpco-ermelo-treed-...
5 dagen geleden — ... basisschool de Klokbeker. De veiligheid van de kinderen is daarbij ernstig aangetast. Petitie. Wij. Ouders / verzorgers, (ex) leerkrachten, medewerkers en .
https://petities.nl/petit(...)de-twee-leerkrachten
Ah interessant zeg.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:34 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Welk stukje van 'er was een petitie maar die is offline gehaald' kun je niet begrijpen?
In Den Bosch heb je Yuverta, in Tilburg Yonder: zijn dit scholen, schoonmaakbedrijven of begrafenisondernemers?quote:
Ik wil niemand tegen de schenen hier trappen maar het kunnen ook carnavalsverenigingen zijn...quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:38 schreef CarbonC het volgende:
[..]
In Den Bosch heb je Yuverta, in Tilburg Yonder: zijn dit scholen, schoonmaakbedrijven of begrafenisondernemers?
quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:33 schreef Solispolar het volgende:
[..]![]()
Dat is het toch sowieso met dat hele geloofsding? Alles is warm en liefdevol, maar o wee als je andere keuzes maakt, dan mag je branden in de hel.
quote:Stichting VPCO Ermelo is per direct op zoek naar invalleerkrachten (Wtf in overleg). Bij een vacature bij één van onze scholen, heb jij als eerste de mogelijkheid om door te stromen naar een vaste werkplek binnen een school!
Ze moeten in den beginselen al school en religie van elkaar scheiden. Dat kinderen van jongs af aan (christelijk of moslim boeit dan niet) geïndoctrineerd worden is tot daaraan toe; dat het opgenomen wordt in het curriculum is ronduit bizar.quote:
Ik niet hoor. Maar jij komt met een voorbeeld en dan neem ik aan dat je het op basis van een voorval doet. Zo niet, dan is het weer duimzuigen van je en grote kans dat het ook duimzuigen is van je want je antwoord weer op de man en niet op de inhoud.quote:
Jij reageert .. ben je nu op je teentjes getrapt?quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je reageert, dus ben je op je teentjes getrapt.
wat is dit voor gelul?quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je reageert, dus ben je op je teentjes getrapt.
Jep.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ze moeten in den beginselen al school en religie van elkaar scheiden. Dat kinderen van jongs af aan (christelijk of moslim boeit dan niet) geïndoctrineerd worden is tot daaraan toe; dat het opgenomen wordt in het curriculum is ronduit bizar.
Dat is iemand die zoveel geld verdiend dat er geen geld meer is voor extra leerkrachten of IB-ers.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vroegah, op mijn basisschool, gaf de directeur nog wel eens les als er een leraar ziek was. Dat was leuk.
Van de school van mijn zoon weet ik niet eens hoe de directeur er uit ziet. Geen idee wie het is.
Wat vooral het probleem is is dat leerkrachten vaak als stront worden behandeld. Eerst mekkeren dat ze te weinig personeel hebben en als die hebben gaan ze ermee om alsof het wegwerpproducten zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:46 schreef de_boswachter het volgende:
Je weet precies wat ik bedoel.. maar voor de zekerheid.. Die school staat open voor andere opvattingen; echter moeten de leerling en zijn ouders dan ook open staan voor de opvattingen van de school. Incl het meevieren van bepaalde feestdagen, wat uiteindelijk wss een paasontbijt is en een kerstviering.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zo that exploded fast. Vertel wat bedoel je en wees concreet.
In dit land heb je de vrijheid om te geloven wat je wil en hoef je niet aan onzin mee te doen die je niet wil. Dus als je niet mee wil doen aan de ramadan feestje doe je het niet en als je niet mee wil doen aan de paashaas doe je het niet. Een werkgever hoort je niet te dwingen. Dat is de grens die wij moeten bewaken zodat iedereen ook vrij kan zijn voor zichzelf.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:40 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je weet precies wat ik bedoel.. maar voor de zekerheid.. Die school staat open voor andere opvattingen; echter moeten de leerling en zijn ouders dan ook open staan voor de opvattingen van de school. Incl het meevieren van bepaalde feestdagen, wat uiteindelijk wss een paasontbijt is en een kerstviering.
Lijkt me logisch dat als je je kinderen naar Christelijke school stuurt je je kinderen laat deelnemen aan de Christelijke aspecten. Stuur ze anders naar een openbare school.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:40 schreef Chadi het volgende:
1 Moment later..
Is dat altijd een keuze, eigenlijk? Ik hoor ook wel eens over ouders die een top 5 moeten samenstellen en dan af moeten wachten waar ze ingedeeld worden. Lijkt me heel irritant.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat als je je kinderen naar Christelijke school stuurt je je kinderen laat deelnemen aan de Christelijke aspecten. Stuur ze anders naar een openbare school.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |