Signalement Jeffrey (10 jaar):quote:BEERTA – Een AMBER Alert is uitgegeven voor de 10-jarige Jeffrey en de 8-jarige Emma uit het Groningse Beerta. De twee kinderen zijn als vermist opgegeven en mogelijk ontvoerd in een grijze Toyota Avensis met kenteken 77-NLV-4.
Jeffrey is ongeveer 1,50 meter lang en droeg een geel shirt en een zwarte korte broek, beide van het merk Sports. Hij had grijze bergschoenen aan. Emma is ongeveer 1,30 meter lang; haar kleding is onbekend, maar ze droeg paarse sportschoenen.
Wie informatie heeft over de verblijfplaats van Jeffrey en Emma of het voertuig, wordt dringend verzocht contact op te nemen via het alarmnummer 112.
Later meer
Ja. Overstuur in de auto kan natuurlijk ook zijn, omdat hij wist wat er ging gebeuren. En niet zo zeer omdat er die zaterdagochtend nog iets zou zijn gebeurd of gezegd.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:35 schreef Leandra het volgende:
Ik heb het idee dat hij vrijdag al wist dat de kinderen zondag eerder naar huis moesten en dat dat de reden was dat hij ging dreigen dat er iets ging gebeuren en dat ze "er wel overheen zou komen", waarna zij de politie inschakelde en de politie bij hem aan de deur geweest is.
Wie is Joel?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:10 schreef Kim-Holland het volgende:
Kijk dan, onze Joel in een bericht uit 2016;
https://www.rtvnoord.nl/n(...)nen-fries-in-oldambt
De man die op SBS6 op camera vertelde dat zijn vriendin op zondagavond nog was gebeld door Klaas Bijl.quote:
Hij had verzonnen voor de Hart van Nederland camera dat Klaas hem en zijn vriendin in de avond nog had gebeld en de kinderen veilig waren en schnitzel hadden gegeten.quote:
Dat heeft dan ook weer weinig zin, waarschijnlijk heeft die Joel ook allerlei mentale problemen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:43 schreef Lienekien het volgende:
Beertster (46) mishandeld na interview over Jeffrey en Emma https://www.rtvnoord.nl/1(...)mpaign=sharedArticle #rtvnoord
Zijn vriendin had beweerd dat ze iemand aan de lijn had gehad en ze dacht dat het Klaas Bijl was. Dat heeft Joël voor de camera herhaald.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij had verzonnen voor de Hart van Nederland camera dat Klaas hem en zijn vriendin in de avond nog had gebeld en de kinderen veilig waren en schnitzel hadden gegeten.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zijn vriendin had beweerd dat ze iemand aan de lijn had gehad en ze dacht dat het Klaas Bijl was. Dat heeft Joël voor de camera herhaald.
https://www.hartvannederl(...)ber-alert-klaas-bijlquote:'Aardappelen en een schnitzel'
"Hij belde gisteren naar mijn vriendin. Hij wilde een soort teken van leven geven", vertelt Joël aan Hart van Nederland. Hij en zijn vriendin zijn kennissen van de voortvluchtige Klaas Bijl. "We hebben een winkel waar hij weleens langskwam. Soms nam hij ook zijn kinderen mee. Hij was altijd heel lief voor ze", vervolgt Joël. "Op een gegeven moment hebben we nummers uitgewisseld."
In het korte telefoongesprek liet Bijl weten dat het goed gaat met de kinderen. "Ze hebben gisteravond aardappelen en een schnitzel gegeten, liet hij weten. Kort daarna heeft hij opgehangen."
Na een gesprek op het politiebureau is de telefoon van Joëls vriendin in beslag genomen. "Ik heb geen idee waar hij en de kinderen nu kunnen zitten. Ik hoop alleen dat het goed met hen gaat. Het is een verschrikkelijke situatie waarin zij verkeren."
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:10 schreef Kim-Holland het volgende:
Eik ook nog suggererend dat ze in Dld zitten.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij had verzonnen voor de Hart van Nederland camera dat Klaas hem en zijn vriendin in de avond nog had gebeld en de kinderen veilig waren en schnitzel hadden gegeten.
Het betreffende interview.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
https://www.hartvannederl(...)ber-alert-klaas-bijl
Ben vooral benieuwd wat die man en/of zijn vriendin bewoog om dit zo te verklaren voor camera. Kan de woede en verbijstering over zijn actie op zich wel snappen, maar dit is nou ook weer niet nodig.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:43 schreef Lienekien het volgende:
Beertster (46) mishandeld na interview over Jeffrey en Emma https://www.rtvnoord.nl/1(...)mpaign=sharedArticle #rtvnoord
Mensen met psychische problemen/verstandelijke beperkingen. Doen soms gekke dingen om aandacht te krijgen. Kunnen daarvan de consequenties niet overzien.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:53 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd wat die man en/of zijn vriendin bewoog om dit zo te verklaren voor camera. Kan de woede en verbijstering over zijn actie op zich wel snappen, maar dit is nou ook weer niet nodig.
Paar corrigerende tikken helpen dan misschien?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen met psychische problemen/verstandelijke beperkingen. Doen soms gekke dingen om aandacht te krijgen. Kunnen daarvan de consequenties niet overzien.
Ik blijf bij m'n dronken lor theorie. En de mentale problemen die daar aankleven.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen met psychische problemen/verstandelijke beperkingen. Doen soms gekke dingen om aandacht te krijgen. Kunnen daarvan de consequenties niet overzien.
En weer lopend terug om het eten te laten zakkenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat die toen aardappelen met snitzel aan het eten was, en zich nogal opgejaagd voelde door het vermissingsbericht.
Dit waren geen vrienden van hem, hooguit kennissen. Ik lees nergens iets over alcoholmisbruik. Als dat zo was, dan had de angry mob dat wel vermeld.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik blijf bij m'n dronken lor theorie. En de mentale problemen die daar aankleven.
Zo'n Klaas omringd zich niet met broodnuchtere, verstandige volwassenen. Het is in een bier en jenever milieu ook een soort erecode om voor het andere lor op te komen.
Ja, vast.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Paar corrigerende tikken helpen dan misschien?
Dat Klaas een drankprobleem had, is toch overal te lezen? Nota bene die zaterdag was hij ook weer eens dronken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit waren geen vrienden van hem, hooguit kennissen. Ik lees nergens iets over alcoholmisbruik. Als dat zo was, dan had de angry mob dat wel vermeld.
Wat een figuur.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
En weer lopend terug om het eten te laten zakken![]()
De vermiste Joel van Bekkum uit Surhuisterveen is weer terecht. Hij is afgelopen nacht bij zijn ouders in Scheemda aan komen lopen. Dat meldt de politie van Groningen. Hij mankeerde niets.
De 37-jarige Van Bekkum was sinds dinsdag vermist. Toen reed hij onder zorgelijke omstandigheden weg in zijn auto. Die werd woensdag teruggevonden in Winschoten.[..]
Jij denkt dat die een vriendin heeft? Ik denk dat die die er ook bij heeft verzonnen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:53 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd wat die man en/of zijn vriendin bewoog om dit zo te verklaren voor camera. Kan de woede en verbijstering over zijn actie op zich wel snappen, maar dit is nou ook weer niet nodig.
Ah kijk, precies wat dit topic nodig heeft, nog meer aannames en theorieën.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik blijf bij m'n dronken lor theorie. En de mentale problemen die daar aankleven.
Zo'n Klaas omringd zich niet met broodnuchtere, verstandige volwassenen. Het is in een bier en jenever milieu ook een soort erecode om voor het andere lor op te komen.
Joel gaat het over.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat Klaas een drankprobleem had, is toch overal te lezen? Nota bene die zaterdag was hij ook weer eens dronken.
Jawel, hoor. Daar is geen twijfel over.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij denkt dat die een vriendin heeft? Ik denk dat die die er ook bij heeft verzonnen.
Nee dat heb ik al eerder gezegd. Toen de tijdlijn niet klopte.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:16 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ah kijk, precies wat dit topic nodig heeft, nog meer aannames en theorieën.
Dus het wachten is op de 'angry mob' *pun intendedquote:
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De man die op SBS6 op camera vertelde dat zijn vriendin op zondagavond nog was gebeld door Klaas Bijl.
Wtf man wat een zieke geestquote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, dit is wel ongeveer het niveau van de angry mob op feesboek.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo iemand zou wel preventief geruimd mogen worden.
Jij bent een echte Karenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:16 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ah kijk, precies wat dit topic nodig heeft, nog meer aannames en theorieën.
Wat is de angry mob?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dit is wel ongeveer het niveau van de angry mob op feesboek.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:52 schreef Allesreiniger het volgende:
https://112vdg.nl/2025/05(...)nLeA#google_vignette
Joel is al aangepakt
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:43 schreef Lienekien het volgende:
Zou het door de aardbevingen komen of zit daar wat in het water?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:03 schreef Lienekien het volgende:
Het stel lag al niet echt lekker in het dorp.
Als ik lees wat hun dorpsgenoten hen allemaal toewensen vraag ik me af of er niet eentje tussen zit die afgelopen zondag een heel wrange grap heeft uitgehaald met een zogenaamd telefoontje van K.B.
Zo te zien wonen ze niet alleen daar.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zou het door de aardbevingen komen of zit daar wat in het water?
Wat een idioten wonen daar.
Vond ik ook raar. Maar in een ander bericht stond lichtgewond. Zal wel wat schrammen hebben van duwen en trekken ofzoquote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:09 schreef roos94 het volgende:
De politie kan niet bevestigen dat er een link is tussen het SBS6-interview en de mishandeling. 'Of er een relatie is tussen het interview en het incident is nu niet te zeggen', aldus een woordvoerder. 'Dat moet uit onderzoek blijken. Het slachtoffer deed aangifte van mishandeling. De man raakte bij het incident niet gewond, maar is wel nagekeken door de GGD.'
Dus hij is mishandeld maar raakte niet gewond. Hebben ze hem met veertjes toegetakeld?
Ophangen aan de Martinitoren.quote:
Het is het laatste Communistische Bolwerk, dat zegt zo een beetje alles.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zou het door de aardbevingen komen of zit daar wat in het water?
Wat een idioten wonen daar.
Dat is het probleem met HvN, die gaan door roeien en ruiten, als ze maar "nieuws" kunnen brengen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, die zal daar niet echt meer lekker wonen denk ik. Zeker in zo'n ogenschijnlijk "iedereen kent elkaar"-dorp een enorm dom idee.
Gezien z'n eigen verleden waarbij hij oa even vermist was ben ik er wel over in dubio of dit een opzettelijk kwaadaardige klootzak is die klappen eigenlijk wel verdiend heeft, of iemand met ernstige psychische problemen waarop HvN ook wel wat terughoudender had kunnen zijn. Misschien een beetje van beiden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ergens had ik gelezen dat hij zijn ex wéér had geprobeerd terug te krijgen, maar dat zij wederom had geweigerd.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had ook gelezen dat de moeder van Jeffrey en Emma( de vader) nog gebeld zou hebben omdat de kinderen eerder thuis moesten komen op zondag. Want ik vraag me de hele tijd af wat die vader ineens getriggerd zou hebben om zoiets te doen.
(nee, dan neem ik het niet op voor de vader)
Maar er moet iets gebeurd zijn waardoor hij zo boos werd.
En dit dan:Joël van Bekkum - IMDbquote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:10 schreef Kim-Holland het volgende:
Eh ok? Alles goed verder?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:29 schreef Joppiez het volgende:
Grote fout van die moeder dat ze deze gestoorde mafketel niet eerst zelf van kant gemaakt heeft toen ze de kans nog had.
de Fantasiashopquote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:06 schreef Nia het volgende:
Welke winkel zou die Joel met zijn vriendin runnen waar Klaas B. wel eens langs kwam?
En dan had zij in de gevangenis terecht gekomen. Hadden de kinderen alsnog naar hem gegaan.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:55 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als de moeder serieus het vermoeden had dat deze smerige zuiplap de kinderen iets aan kon doen had ze zelf geweld moeten toepassen. Normaal gesproken vind ik geweld nooit een oplossing maar er kunnen uitzonderingen zijn. Dit is een voorbeeld.
Hij is acteur. Nogal een twist, toch?quote:
Maar dat geloof je toch niet echt, he?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:11 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Hij is acteur. Nogal een twist, toch?
Ja die heeft een paar tikken gekregen van dorpgenoten alleen was het niet erg hard want hij was lichtgewond en kon ter plekke worden behandeld.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees dat Joël mishandeld is?
Niet om goed te keuren, maar die heeft z’n lesje nu wel geleerd
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:11 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Hij is acteur. Nogal een twist, toch?
Drama Winschoten: psycholoog legt overeenkomsten bloot van 53 mensen die hun kinderen doodden (AD.nl)quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:06 schreef Kim-Holland het volgende:
Filicide
https://nl.wikipedia.org/wiki/Filicide
https://nl.sainte-anastas(...)-y-motivaciones.html
quote:Hoe kun je als ouder je eigen kind doden? Het is de vraag die leeft na het drama rond Jeffrey en Emma in Winschoten. Klinisch psycholoog Toon Verheugt dook in de dossiers van 53 gevallen van kinderdoding, op zoek naar antwoorden en overeenkomsten. „Ik stuitte op een soort van stil verdriet.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://archive.ph/hLMvBBloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die moet een aantal jaar de bak in maar de kinderen leefde dan in ieder geval nog.
Kan mij voorstellen dat je als ouder een dergelijke keuze kan maken. En soms moet dat misschien ook.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Drama Winschoten: psycholoog legt overeenkomsten bloot van 53 mensen die hun kinderen doodden (AD.nl)
[..]Goed, genuanceerd artikel. Sluit hierbij aan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://archive.ph/hLMvB
Maar goed, de signalen vroegtijdig zien betekent niet dat er dan ook wordt ingegrepen. Dat hebben we nu met Klaas ook weer gezien, triest genoeg.Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
Nee, dat moet niet! Want waar zouden de kinderen dan naartoe zijn gegaan? Want zij had de voogdij.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die moet een aantal jaar de bak in maar de kinderen leefde dan in ieder geval nog.
Kan mij voorstellen dat je als ouder een dergelijke keuze kan maken. En soms moet dat misschien ook.
Dit! Waarschijnlijk meer een principe-kwestie dan dat het hem werkelijk om zijn kinderen te doen was.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar boos zijn omdat je je kinderen minder mag zien, maar als ze er dan wel zijn in Duitsland gaan zitten zuipen en gokken, dat rijmt ook niet helemaal met elkaar.
Ontvoerd klopt natuurlijk wel, maar klinkt iets minder heftig dan de waarheid.quote:Ontvoerde Jeffrey (10) en Emma (8) worden woensdag herdacht in Beerta: ’Gedenkwaardige en memorabele tocht’
BEERTA - De ontvoerde kinderen Jeffrey en Emma worden woensdagavond herdacht tijdens een herdenkingstocht in Beerta, meldt een woordvoerder van Namens de Familie.
Op FB blijft die idioot mensen uitdagen die een reactie achterlaten op zijn pagina.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees dat Joël mishandeld is?
Niet om goed te keuren, maar die heeft z’n lesje nu wel geleerd
Ik heb ook niet echt een hoge pet op van mensen die er dergelijke verwensingen neerzetten.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Op FB blijft die idioot mensen uitdagen die een reactie achterlaten op zijn pagina.
Mee eens, aan beide kanten is dit zwaar gestoord.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb ook niet echt een hoge pet op van mensen die er dergelijke verwensingen neerzetten.
Dat heb ik ook gelezen. Ja, dat kan de trigger zijn geweest.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:31 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ergens had ik gelezen dat hij zijn ex wéér had geprobeerd terug te krijgen, maar dat zij wederom had geweigerd.
Heeft iemand dit meegekregen? Zou die afwijzing de trigger kunnen zijn geweest?
En terecht.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:59 schreef woxxel2 het volgende:
Die kan het nu helemaal vergeten dat ie z'n kind ooit nog terug krijgt denk ik
Dit klinkt alsof de schuld alsnog bij de moeder wordt gelegd. Dat lijkt mij niet terecht.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen. Ja, dat kan de trigger zijn geweest.
Nee, zo klinkt dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof de schuld alsnog bij de moeder wordt gelegd. Dat lijkt mij niet terecht.
Zo klinkt dat wel: haar gedrag was de trigger, dus...quote:
Nee, zo klinkt dat niet. Je probeert een vuurtje op te stoken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo klinkt dat wel: haar gedrag was de trigger, dus...
M.i. is dat volkomen onterecht.
Ik probeer helemaal geen vuurtje op te stokenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, zo klinkt dat niet. Je probeert een vuurtje op te stoken.
Het staat haar natuurlijk helemaal vrij om geen relatie meer met hem te beginnen. Neemt niet weg dat hij daarvan wel van over de emmer kan zijn natuurlijk.
Als de schuld bij de moeder zou worden gelegd, dan zou worden gezegd dat het verkeerd van haar was om hem niet terug te willen. Niemand zegt dat. Als iemand een feit noemt dan kan natuurlijk altijd iemand dat op een bepaalde manier opvatten, maar dat is niet altijd terecht/correct.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof de schuld alsnog bij de moeder wordt gelegd. Dat lijkt mij niet terecht.
Die bedreigingen moeten niet. Maar dit is dan ook wel weer wat over the top. Ik heb hier ook artikelen gelezen dat ouders van hun kinderen kunnen houden terwijl ze hen doden omdat ze verward zijn etc.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou dit weer…
Hij wil benadrukken dat zijn vriend geen slechte vader was: 'Hij was echt gek op ze.
Ik heb alleen het artikel gedeeld. En er zelf geen mening over.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Die bedreigingen moeten niet. Maar dit is dan ook wel weer wat over the top. Ik heb hier ook artikelen gelezen dat ouders van hun kinderen kunnen houden terwijl ze hen doden omdat ze verward zijn etc.
Maar ik kan niet geloven dat je geen slechte vader bent als je je eigen kinderen met voorbedachte rade vermoordt. De dag ervoor gaf hij voor zover ik weet al aan dat hij de kinderen wat aan ging doen. Hij heeft de politie overtuigd dat het oke was. Hij heeft een nacht erover kunnen slapen en besluit alsnog om het te gaan doen (zichzelf moed indrinken om het te gaan doen zoals ik het zie, ook al had hij anders misschien ook gewoon zoveel gedronken, dat weet ik niet).
"Hij was echt gek op ze". Ja dat was te merken
Misschien dat Yvonnes dronken lore idee toch niet zo gek is in dit geval als dat ik dacht.. excuses dan daarvoor Yvonne
Begrijp ik. Ik reageer op wat in het artikel gesteld wordt. Wou ook niet doen alsof jij dat zei ofzo.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb alleen het artikel gedeeld. En er zelf geen mening over.
Ik denk dat de (in zijn ogen) definitieve afwijzing en daardoor het compleet negatieve toekomstbeeld de trigger was. Ik denk ook dat hij toen wist dat hij totaal geen kans maakte op voogdij/gedeeld voogdij met zijn levenswijze.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Begrijp ik. Ik reageer op wat in het artikel gesteld wordt. Wou ook niet doen alsof jij dat zei ofzo.
Maar je moet wel een mening hebben toch..
Ik denk dat je grotendeels gelijk hebt.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat de (in zijn ogen) definitieve afwijzing en daardoor het compleet negatieve toekomstbeeld de trigger was. Ik denk ook dat hij toen wist dat hij totaal geen kans maakte op voogdij/gedeeld voogdij met zijn levenswijze.
Daarnaast was hij zijn toekomstig mantelzorger, poetsvrouw, boodschappenbezorger, kok en boksbal kwijt.
1 Ik denk dat hij de beslissing al dagen eerder genomen heeft. Hij zei dat in die whatsappjes al vrijdag.
Ik denk dat hij zaterdagmorgen nog ff is wezen kijken bij de Renselweg, hij stond ook op de beelden om 09:44 bij het tankstation nabij de Mac Donalds in Winschoten.
2 Ik denk dat hij Mirka weer in huis genomen heeft nadat zijn ex vertrokken was, niet uit liefde maar als potentieel mantelzorgster, kok, poetsvrouw en oppas voor de kinderen. En ik denk dat dat hem niet beviel.
3 Ik denk ook dat niemand dit had kunnen voorkomen.
Mee eens en hopelijk worden er eerder in de toekomst red-flags gesignaleerd dan dit keer.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 01:26 schreef Masberum het volgende:
[..]
Hij wou waarschijnlijk wraak op zijn ex zoals ik het zie.
Zoiets als dit is naar mijn idee niet te voorkomen. Het is gewoon statistiek. Als in 1 keer in de zoveel keer gebeurt dit nou eenmaal en je kan niemand het kwalijk nemen behalve de dader
Wat soms ook wel zo is, is dat instanties het niet direct hadden kunnen voorkomen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 01:26 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik denk dat je grotendeels gelijk hebt.
1 "Ik denk dat hij de beslissing al dagen eerder genomen heeft. Hij zei dat in die whatsappjes al vrijdag."
Ik weet niet of hij in die whatsapps van vrijdag al zei dat hij dat al eerder besloten had. Als dat zo is dan heb je gelijk.
2 Misschien. Zelf denk ik dat het hem wel beviel maar niet genoeg. Hij wou waarschijnlijk wraak op zijn ex zoals ik het zie.
3 Dat denk ik ook. We leven met miljoenen mensen. Veel aanslagen, moorden etc. worden voorkomen. Daar lezen we minder over want dat is zogenaamd niet nieuwswaardig. Het is pas nieuwswaardig als er wel iets gebeurd en we allemaal verontwaardigd kunnen zijn.
Zoiets als dit is naar mijn idee niet te voorkomen. Het is gewoon statistiek. Als in 1 keer in de zoveel keer gebeurt dit nou eenmaal en je kan niemand het kwalijk nemen behalve de dader
Ik vind je post getuigen van flinke intelligentie
Dat had die vriend inderdaad anders willen doen, achteraf gezien:quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat soms ook wel zo is, is dat instanties het niet direct hadden kunnen voorkomen.
Maar wel mensen uit de directe omgeving. Zonder nu meteen mensen de schuld te gaan geven, maar als iemand hoort dat Klaas dreigt zichzelf en de kinderen kapot te maken... Maar dat wordt nergens gemeld, wat moet Veilig Thuis dan doen? Wat moet de politie dan doen? Al had zo iemand meer contact gezocht met het thuisfront om te zorgen dat die kinderen daar even uit huis worden gehaald, omdat Klaas op komst was... Of had de politie gebeld. In combinatie met die melding van vrijdag, zou dat dan misschien reden zijn voor actie?
Men zal nog wel nader onderzoek doen en een tijdlijn maken om te kijken wat er anders had gekund / had gemoeten.
Lijkt me vreselijk om met je mee te moeten dragen.quote:De vriend die hem als laatste sprak, heeft al nachten niet geslapen. Het schuldgevoel knaagt aan hem: ‘Ik blijf denken: had ik maar dit, had ik maar dat. Ik had de politie moeten bellen, maar hij was op een gegeven moment weer een beetje normaal. Op dat moment had ik niet kunnen bedenken wat hij daarna zou doen. Ik zal dit mijn hele leven bij me houden.’
Ja, mij ook. En klinkt hard, maar wel een beetje eigen schuld en bijvoorbeeld de moeder moet nog wel vreselijkere dingen met zich meedragen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:09 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat had die vriend inderdaad anders willen doen, achteraf gezien:
[..]
Lijkt me vreselijk om met je mee te moeten dragen.
Ik denk vooral dat hier niet teveel moet worden gedacht.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat de (in zijn ogen) definitieve afwijzing en daardoor het compleet negatieve toekomstbeeld de trigger was. Ik denk ook dat hij toen wist dat hij totaal geen kans maakte op voogdij/gedeeld voogdij met zijn levenswijze.
Daarnaast was hij zijn toekomstig mantelzorger, poetsvrouw, boodschappenbezorger, kok en boksbal kwijt.
Ik denk dat hij de beslissing al dagen eerder genomen heeft. Hij zei dat in die whatsappjes al vrijdag.
Ik denk dat hij zaterdagmorgen nog ff is wezen kijken bij de Renselweg, hij stond ook op de beelden om 09:44 bij het tankstation nabij de Mac Donalds in Winschoten.
Ik denk dat hij Mirka weer in huis genomen heeft nadat zijn ex vertrokken was, niet uit liefde maar als potentieel mantelzorgster, kok, poetsvrouw en oppas voor de kinderen. En ik denk dat dat hem niet beviel.
Ik denk ook dat niemand dit had kunnen voorkomen.
https://www.tubantia.nl/b(...)-verdachte~aa78d0d2/quote:Mannen stelen al lachend knuffels gedenkplek Jeffrey en Emma, politie arresteert verdachte
De politie heeft iemand aangehouden voor het stelen van knuffels die zijn neergelegd bij de gedenkplek voor Jeffrey en Emma in Winschoten. Op Snapchat zijn beelden gepubliceerd waarop is te zien dat een groep mannen al lachend gooit met de knuffelbeesten en ze achterin een auto legt. De knuffels lagen er als eerbetoon aan de overleden kinderen van 10 en 8 jaar oud.
Sebastiaan Quekel 26-05-25, 11:20 Laatste update: 11:26
Van een aantal jongeren die hierbij betrokken is, is de identiteit bij de politie bekend, schrijft de politie. 'Neem deze snel. Neem deze, bro. Snel', zeggen de jongemannen op de beelden, ingezien door deze site. 'Ze passen niet in de waggie. Ja toch, ja toch.' Op de achtergrond klinkt gejoel en gelach.
Inmiddels zijn enkele weggenomen knuffels teruggevonden. 'We begrijpen dat dit veel impact heeft en emoties losmaakt. Heb je hier informatie over? Deel dat dan met ons en geef hier niet zelf vervolg aan', meldt de politie.
Diepe indruk
De enorme zee aan bloemen en knuffels die de afgelopen dagen is ontstaan op de plek waar Jeffrey en Emma zijn verdronken, maakt in elk geval wel diepe indruk op hun familie. Langs het kanaal in Winschoten liggen inmiddels honderden, misschien wel duizenden bloemen, knuffels, kaarsen en handgeschreven kaarten vol lieve boodschappen. 'Woorden schieten tekort.'
quote:Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef r_one het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)-verdachte~aa78d0d2/
![]()
![]()
WtF?quote:Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef r_one het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wat zien we hier?quote:Op maandag 26 mei 2025 11:37 schreef Kim-Holland het volgende:
Vieze vuile!
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Nou nou nou, laat die afschuwelijke ziekte maar even achterwege. Het is al erg genoeg.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:37 schreef Kim-Holland het volgende:
Vieze vuile!
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 mei 2025 11:33 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Waarom geblurd? Laat die inteeltkoppen gewoon zien...
Ze staan er mooi op. Wat een domme figuren.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:41 schreef thedeedster het volgende:
Als je zulke dingen doet bij je niet goed bij je hoofd. Misschien dat een grondige lobotomie wat helpt.
Van 't niveau Klaas.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:41 schreef thedeedster het volgende:
Als je zulke dingen doet bij je niet goed bij je hoofd. Misschien dat een grondige lobotomie wat helpt.
Het hele gekke is dat ik überhaupt nergens meer raar van opkijk. Mensen die elkaar afmaken, de zogenaamde 'pranks' waarin mensen elkaar de gekste dingen aandoen of gooien met knuffels die ter nagedachtenis ergens liggen ter ere van 2 omgekomen kinderen.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:40 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/Dally050/status/1926932030371054013
Ja, alleen zal het nul consequenties hebben. Het is niet strafbaar. En hun matties zullen wel massaal delen en liken op Snapchat en Tikkietokkie.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze staan er mooi op. Wat een domme figuren.
Er is iemand aangehouden. En geen idee of het vernielen van een gedenkplaats strafbaar is. Zou best kunnen van wel.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, alleen zal het nul consequenties hebben. Het is niet strafbaar. En hun matties zullen wel massaal delen en liken op Snapchat en Tikkietokkie.
Alleen als die gedenkplaats op een begraafplaats is. Nu is het stelen van wat knuffels. Wat zul je daar voor krijgen? Kleine boete of een waarschuwing?quote:Op maandag 26 mei 2025 11:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is iemand aangehouden. En geen idee of het vernielen van een gedenkplaats strafbaar is. Zou best kunnen van wel.
Grafschennis is ook strafbaar.
Oooooh wat kookt mijn bloed hiervan pfffffquote:Op maandag 26 mei 2025 11:40 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
quote:Op maandag 26 mei 2025 11:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alleen als die gedenkplaats op een begraafplaats is. Nu is het stelen van wat knuffels. Wat zul je daar voor krijgen? Kleine boete of een waarschuwing?
quote:1. Vernieling (artikel 350 Wetboek van Strafrecht)
"Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie."
Een gedenkplaats, zoals een herdenkingsmonument, bloemen, kaarsen, of foto’s die door nabestaanden zijn geplaatst, valt hier vaak onder. Het vernielen daarvan kan dus als vernieling worden aangemerkt.
2. Belediging van de nagedachtenis van een overledene (artikel 271 Sr)
"Hij die opzettelijk de nagedachtenis van een overledene beledigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie."
Als het vernielen van een gedenkplaats ook een belediging is van de overledene (bijvoorbeeld bij een grafmonument of herdenkingsplek), dan kan dit aanvullend strafbaar zijn onder dit artikel.
The usual suspects. Echt gatverdamme, hoe laag kun je zinken!quote:Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef r_one het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ja, er staan zelfs camera’s op die plek…quote:Op maandag 26 mei 2025 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze staan er mooi op. Wat een domme figuren.
Hoe slecht kun je wezenquote:Op maandag 26 mei 2025 11:40 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Nu ik dit filmpje heb gezien begint mijn bloed nog harder te koken. Zegt die nou daadwerkelijk iets als die mannen zijn dood en wij zitten maar te werken hier.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:40 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Beerta knokploeg weer in actie.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:59 schreef Momo het volgende:
Misschien kan de lokale meute ook deze gasten een corrigerende tik geven?
Wat hebben Joden er nu weer mee te maken?quote:Op maandag 26 mei 2025 12:33 schreef SuperNeger het volgende:
Op geenstijl staat filmpje van aanhouding van de gasten in kwestie
https://www.geenstijl.nl/(...)-winschoten#comments
Don't feed the troll.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:41 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dus jij denkt omdat er ergens iets ergs gebeurd is dat we dit maar moeten negeren net als alle andere situaties waar the usual suspects iets doen wat absoluut niet door de beugel kan?
Met joden bedoelen mensen de politie meestal wat een beetje gek is want de politie houdt deze Marokkaanse knul juist aan. Of ze zijn boos dat ze hem niet overhandigen aan het volk of zo dat ze daarom ook boos zijn op de politie.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zag geen keppeltje. Met alle respect maar het lijkt me overtrokken om (J)joden hierbij te betrekken
Ah. Boosmeneer komt dan niet heel rationeel over als hij tegelijkertijd de verdachte als de politie aan het uitschelden is. Het zal aan mijn fantasie liggen maar ik begrijp niet waarom deze beste man zoveel bijval krijgt.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Met joden bedoelen mensen de politie meestal wat een beetje gek is want de politie houdt deze Marokkaanse knul juist aan. Of ze zijn boos dat ze hem niet overhandigen aan het volk of zo dat ze daarom ook boos zijn op de politie.
Plus door vrijwel alle Europese landen waar Marokkanen wonen. Maar het ligt echt niet aan hunzelf..quote:Op maandag 26 mei 2025 12:04 schreef Pleun2011 het volgende:
En maar janken over islamofobie.. Gek he, dat Marokkanen worden uitgekotst door veel mensen in dit land
Ik snap dat ook niet helemaal. Of hij is zwakzinnig en roept gewoon dingen. Of zo emotioneel dat hij niet weet wat te roepen. Maar raar is het zeker. Ook omdat de politie niet reageert op die beledigingquote:Op maandag 26 mei 2025 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah. Boosmeneer komt dan niet heel rationeel over als hij tegelijkertijd de verdachte als de politie aan het uitschelden is. Het zal aan mijn fantasie liggen maar ik begrijp niet waarom deze beste man zoveel bijval krijgt.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100123548_96e38ab1quote:Op maandag 26 mei 2025 11:33 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Waarom geblurd? Laat die inteeltkoppen gewoon zien...
Mannen zijn dood en wij zitten hier te werken. Ze zeggen het nog gewoon echt ook.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:00 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100123548_96e38ab1
Ik hoopte eigenlijk dat er iets mis was met mijn oren.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mannen zijn dood en wij zitten hier te werken. Ze zeggen het nog gewoon echt ook.
Ik heb ook twee keer moeten luisteren. Je denkt van dit kan niet (zelfs in deze situatie), maar toch presteren ze het...quote:Op maandag 26 mei 2025 13:04 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk dat er iets mis was met mijn oren.
Je moet je toch kapot schamen als dit je kinderen zijn.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb ook twee keer moeten luisteren. Je denkt van dit kan niet (zelfs in deze situatie), maar toch presteren ze het...
Dit zijn types die juist nooit een dag hebben gewerkt of zullen werken.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mannen zijn dood en wij zitten hier te werken. Ze zeggen het nog gewoon echt ook.
Met beeldenquote:Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef r_one het volgende:
[..]
![]()
![]()
Domheid kent geen grenzen.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar was de auto te klein voorquote:Op maandag 26 mei 2025 14:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hebben ze die knuffels echt meegenomen?
Mooi, dan geeft het ook niet zoveel rotzooi als ie ergens met inzittenden te water wordt gelaten.quote:
quote:Op maandag 26 mei 2025 14:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Arrestatie zojuist op TikTok gezien. Waarschuwing, een andere Tokkie (die omstander is) gaat nogal los met diverse scheldwoorden.
Ik wil wel graag de link van dit tiktok filmpje.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Arrestatie zojuist op TikTok gezien. Waarschuwing, een andere Tokkie (die omstander is) gaat nogal los met diverse scheldwoorden.
Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)jeffrey-en-emma.htmlquote:26 mei 2025 om 14:55
De politie Groningen heeft maandag nog eens twee personen aangehouden voor het stelen van knuffels bij de gedenkplek van de omgekomen Jeffrey (10) en Emma (8) in Winschoten. Eerder op de dag werd ook al een aanhouding verricht.
Volgens de politie zitten een twintigjarige man uit Leeuwarden, een twintigjarige man uit Winschoten en een minderjarige jongen uit Winschoten vast op verdenking van diefstal.
De politie gaat er voorlopig van uit dat deze drie personen de enige betrokkenen zijn bij het incident.
Name and shame aub en dan een flink volksgericht.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)jeffrey-en-emma.html
Even met die waggie er een paar keer overheen, bro...quote:Op maandag 26 mei 2025 15:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Name and shame aub en dan een flink volksgericht.
TikTokGeneratieGenotquote:Op maandag 26 mei 2025 14:57 schreef onlogisch het volgende:
Wat is 2025 toch een topjaar om in te leven.
Alles wat ik hoefde te doen was arrestatie in toetsen.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:00 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik wil wel graag de link van dit tiktok filmpje.
Ik las dat de politie zei dat ze allemaal terug zijn gevonden dus daar maak ik wel uit op dat ze echt meegenomen zijn.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hebben ze die knuffels echt meegenomen?
https://www.nu.nl/317084/(...)-bij-gedenkplek.htmlquote:Politie legt gestolen knuffels voor Jeffrey en Emma terug bij gedenkplek
26 mei 2025 om 15:05
De politie heeft de gestolen knuffels teruggebracht naar de herdenkingsplek voor Jeffrey en Emma aan de Renselweg in Winschoten. De knuffels waren de avond ervoor meegenomen door een groep jongeren. 1 van hen is inmiddels aangehouden.
Jongeren 🤔quote:Op maandag 26 mei 2025 15:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/317084/(...)-bij-gedenkplek.html
Deugkliekquote:
Nog twee 'jongeren' aangehouden. Wel snel in actie gekomen. Nu hopelijk nog een fikse straf voor deze 'jongeren'.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nieuwe arrestaties verricht voor stelen knuffels bij gedenkplek Jeffrey en Emma
https://www.nu.nl/binnenl(...)jeffrey-en-emma.html
Jongeren?quote:Op maandag 26 mei 2025 15:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nog twee 'jongeren' aangehouden. Wel snel in actie gekomen. Nu hopelijk nog een fikse straf voor deze 'jongeren'.
Ik gok dat deze lui het wel grappig materiaal vonden voor een Snapchat filmpje. Dat dit compleet kan backfire-ren, daar hadden ze niet aan gedacht.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:04 schreef -river- het volgende:
Ik snap hier helemaal niets meer van, ik snap gewoon niet dat dit soort mensen bestaan.
Het resultaat van meer dan 20 jaar pamperen, pappen en nathouden: https://www.volkskrant.nl/cs-b3447508/quote:Op maandag 26 mei 2025 16:04 schreef -river- het volgende:
Ik snap hier helemaal niets meer van, ik snap gewoon niet dat dit soort mensen bestaan.
Laag IQ, geen geweten. Lopen er veel van rond tegenwoordig.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:04 schreef -river- het volgende:
In wat voor geweldige omgeving woon jij dan dat je de aanwezigheid van dit tuig compleet is ontgaan?quote:Op maandag 26 mei 2025 16:04 schreef -river- het volgende:
Niet alleen dom, ook simpelweg geen geweten. Die halen hun schouders op voor dit soort dingen.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik gok dat deze lui het wel grappig materiaal vonden voor een Snapchat filmpje. Dat dit compleet kan backfire-ren, daar hadden ze niet aan gedacht.
Deze lui zijn echt te dom om te schijten.
Ja, ik zou ze maximaal proberen te straffen. Het zal wettelijk wel niet kunnen, maar het liefst zou ik ze op de boot zetten naar het land van hun andere paspoort.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:25 schreef Akathisia het volgende:
Ik zou het als rechter zien als grafschennis.
Is alleen maar stoer bij hun matties. Net zoals zitten. Komen ze veel van hun soortgenoten tegen en gaat dan van kwaad tot erger.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Niet alleen dom, ook simpelweg geen geweten. Die halen hun schouders op voor dit soort dingen.
Een arrestatie of iets dergelijks doet hen niets.![]()
Ben jij bereid ze naar Gibraltar te rijden?quote:Op maandag 26 mei 2025 16:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ik zou ze maximaal proberen te straffen. Het zal wettelijk wel niet kunnen, maar het liefst zou ik ze op de boot zetten naar het land van hun andere paspoort.
Als ze dan definitief opgeflikkerd zijn uit Europa, zeker.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Ben jij bereid ze naar Gibraltar te rijden?
Oh gelukkig.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:53 schreef Maanvis het volgende:
De knuffels zijn terug!
https://x.com/moeva18/status/1927008028043211195
waarom krijg jjij het wel voor elkaar om die post te embeden hier?quote:
Bug bij fok, als je de tweet paar spaties opschuift, doet die het meestal welquote:Op maandag 26 mei 2025 17:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom krijg jjij het wel voor elkaar om die post te embeden hier?
oke, thxquote:Op maandag 26 mei 2025 17:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Bug bij fok, als je de tweet paar spaties opschuift, doet die het meestal wel
Ik heb er moeite mee om er woorden voor te vinden hoe triest het is. Knuffels stelen die ter nagedachtenis aan gedode kinderen neergelegd zijn.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:32 schreef LaDaDiDa het volgende:
Dit zou bijna een (ongepast) speld artikel zijn toch? Dat jongeren de Gucci knuffel stelen bij de gedenkplaats van twee vermoorde kinderen. En dat de politie dus aan dit soort stomme dingen weer tijd moet besteden.
Mooi beeld hoor dat terugbrengen maar het laat wel goed zien wat een debiele actief dit is.
Je mag nooit weer raden.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:14 schreef DrDentz het volgende:
Had hier ook wel iets over verwacht in het NOS 6 uur journaal, maar niets. Wel allerlei non-items over voedselbanken en 1e/2e klas treinen. Daders zullen wel het verkeerde kleurtje hebben om er een politiek correct item van te maken.
Bizar. Zo respectloos. En ze spraken ook nog Nederlands. Dus kennelijk zijn ze al langer hier.quote:Op maandag 26 mei 2025 19:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je mag nooit weer raden.
De politie heeft drie jonge mannen aangehouden en de knuffels terug gebracht.
De eerste verdachte, een 20-jarige man die staat ingeschreven in Leeuwarden, werd opgepakt bij zijn ouders in Winschoten.
De andere twee aanhoudingen volgden snel daarna: een 20-jarige en een minderjarige, beiden bewoner van het azc in Winschoten.
bron: DvhN
https://dvhn.nl/groningen(...)choten-46439279.html
Wat genant.quote:De eerste verdachte, een 20-jarige man die staat ingeschreven in Leeuwarden, werd opgepakt bij zijn ouders in Winschoten.
Van het azc... wtf.quote:Op maandag 26 mei 2025 19:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je mag nooit weer raden.
De politie heeft drie jonge mannen aangehouden en de knuffels terug gebracht.
De eerste verdachte, een 20-jarige man die staat ingeschreven in Leeuwarden, werd opgepakt bij zijn ouders in Winschoten.
De andere twee aanhoudingen volgden snel daarna: een 20-jarige en een minderjarige, beiden bewoner van het azc in Winschoten.
bron: DvhN
https://dvhn.nl/groningen(...)choten-46439279.html
En dan ook nog filmen en roepen "die mannen zijn dood en wij zijn hier aan het werken"...quote:Op maandag 26 mei 2025 18:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee om er woorden voor te vinden hoe triest het is. Knuffels stelen die ter nagedachtenis aan gedode kinderen neergelegd zin.
En helemaal bizar als je ziet hoe meerdere overheidsorganisaties zich uitsloven om dit geteisem te beschermen.quote:Op maandag 26 mei 2025 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Bizar. Zo respectloos. En ze spraken ook nog Nederlands. Dus kennelijk zijn ze al langer hier.
Mag hopen dat al hun kansen verkeken zijn. En dat ze heel snel terug naar land van herkomst gestuurd worden.
quote:Een woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) zegt dat de familieleden van de aangehouden bewoners naar een andere locatie zijn overgeplaatst. Ze wil niet zeggen of er extra veiligheidsmaatregelen zijn genomen in verband met eventuele wraakacties.
---------------------------
Burgemeester Cora-Yfke Sikkema van de gemeente Oldambt roept in een Facebook-bericht op om emoties onder controle te houden.
Ik doe een dringend beroep op jullie allemaal om dit aan de politie over te laten. Nogmaals ik snap de emoties maar probeer die ajb onder controle te houden.
----------------
Politie Groningen
We zien dat er op sociale media beelden rondgaan waarop te zien is dat er knuffels worden weggenomen bij de gedenkplek die is ingericht aan de Renselweg in #Winschoten. Deze beelden zijn bij ons bekend en we doen onderzoek.
Fake nieuws, dit zijn geen mannenquote:
Opzich is het "mooi" dat dat soort uitspraken op beeld staan, dan is het voorspelbare "ja sorry ik wist niet waarom het daar lag"-excuus in ieder geval niet geloofwaardig aan te nemen.quote:Op maandag 26 mei 2025 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan ook nog filmen en roepen "die mannen zijn dood en wij zijn hier aan het werken"...
En ik geloof dat van hem het adres waar hij is opgepakt veelvuldig wordt gedeeld op internet. Zullen zijn ouders leuk vinden.quote:Op maandag 26 mei 2025 19:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat genant.
Ja sorry pa en ma, moet even mee met de politie, heb knuffels gejat van een herdenkingsplek.
Hoe kan dat, als ze in het AZC wonenquote:Op maandag 26 mei 2025 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan ook nog filmen en roepen "die mannen zijn dood en wij zijn hier aan het werken"...
Tegen de tijd dat je dit kunt begrijpen moet je je pas echt zorgen gaan maken.quote:Op maandag 26 mei 2025 19:54 schreef Vincent_student het volgende:
Al decennia lang weten we dat dit soort hersenloze slechte mensen in dit land rondlopen, maar het verbaast me iedere keer weer dat dit soort tuig gewoon bestaat. Nu ook weer. En dan nog filmen ook. Dan ben je echt niet lekker en hoor je niet in deze samenleving thuis.
Met een betonnen zwembandje om.quote:Op maandag 26 mei 2025 19:59 schreef TLC het volgende:
Kunnen ze die 3 niet het water inflikkeren ? Geen kip die ze zal missen
Alhoewel een begrijpelijk sentiment, denk ik niet dat we dit moeten doen. Deels omdat het net zo fout is, maar ook omdat ze dan mijn inziens niet genoeg lijden. Beter ergens achteraf in een cel achterlaten met af en toe een spuit die alle pijnreceptoren even prikkelt voor een paar uur.quote:Op maandag 26 mei 2025 19:59 schreef TLC het volgende:
Kunnen ze die 3 niet het water inflikkeren ? Geen kip die ze zal missen
Men zal blij zijn dat ze het dikke vooroordeel weer negatief bevestigen .....quote:Op maandag 26 mei 2025 20:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat deze figuren over het algemeen totaal geen respect hebben voor de autochtone bevolking mag toch geen verrassing wezen.
Tja, het 'vooroordeel' ontstaat niet zomaar.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:13 schreef maily het volgende:
[..]
Men zal blij zijn dat ze het dikke vooroordeel weer negatief bevestigen .....
laat ze maar een voorbeeld zijn jaquote:Op maandag 26 mei 2025 15:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Name and shame aub en dan een flink volksgericht.
Ik denk dat dit juist momenten zijn ze absoluut niet blij zijn dat ze gelijk hebben.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:13 schreef maily het volgende:
[..]
Men zal blij zijn dat ze het dikke vooroordeel weer negatief bevestigen .....
Duhquote:Op maandag 26 mei 2025 21:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat dit juist momenten zijn ze absoluut niet blij zijn dat ze gelijk hebben.
Zijn gewoon geboren Nederlanders hoor.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:02 schreef RamboDirk het volgende:
Alle drie een buitenlands paspoort, gewoon per direct het eventueel aanwezige Nederlandse afpakken en terug sturen. Zulke mensen willen we hier niet.
Een huis en een azc. Die twee azc-bewoners wachten nog op het moment dat ze een huis krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:26 schreef Ama het volgende:
Nou nu kunnen er nog drie huizen beveiligd worden.
ach laat ze die lui een keer in elkaar trappen dan leren anderen er misschien nog vanquote:Op maandag 26 mei 2025 21:26 schreef Ama het volgende:
Nou nu kunnen er nog drie huizen beveiligd worden.
Die in een AZC wonen?quote:Op maandag 26 mei 2025 21:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zijn gewoon geboren Nederlanders hoor.
Oh heb niet alles meegekregen.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een huis en een azc. Die twee azc-bewoners wachten nog op het moment dat ze een huis krijgen.
Misschien is dat de enige manier om nog aan een woning te komen?quote:Op maandag 26 mei 2025 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Die in een AZC wonen?
quo_ in NWS / Lichaampjes vermiste Jeffrey (10) en Emma (8) gevonden #8
Ja maar die persoon zit vast en woonde ook nog bij zijn ouders dus dat huis wordt vannacht echt wel beveiligd.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ach laat ze die lui een keer in elkaar trappen dan leren anderen er misschien nog van
Spreken dan wel verdomde goed Nederlands. Of ja verdomde goed, ze zijn te verstaan.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Die in een AZC wonen?
quo_ in NWS / Lichaampjes vermiste Jeffrey (10) en Emma (8) gevonden #8
zal vast wel weerquote:Op maandag 26 mei 2025 21:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja maar die persoon zit vast en woonde ook nog bij zijn ouders dus dat huis wordt vannacht echt wel beveiligd.
Ik zag het adres al voorbij komen.
dan hoop ik voor de politie dat ze ook de gedenkplek bewaren. Zulke gastjes zijn er helaas te veel. En als ze het niet doen, maar wel het huis..quote:Op maandag 26 mei 2025 21:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja maar die persoon zit vast en woonde ook nog bij zijn ouders dus dat huis wordt vannacht echt wel beveiligd.
Ik zag het adres al voorbij komen.
de_falerquote:Op maandag 26 mei 2025 21:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zijn gewoon geboren Nederlanders hoor.
En een koppie thee..quote:Op maandag 26 mei 2025 16:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Een welgemeend driewerf "FOEI!" is hier wel op z'n plaats ....
Toch een optie om zulke personen het land uit te zetten? Hebben genoeg op hun kerfstok.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Rovers van knuffels Jeffrey en Emma verbleven in azc in Winschoten, óók verdacht van geweldpleging
De drie jonge mannen die al filmend meerdere knuffels hebben gestolen op de gedenkplaats van de omgebrachte kinderen Jeffrey en Emma, worden ook verdacht van openlijke geweldpleging, meldt de politie aan deze site. Twee van hen verbleven in een azc in Winschoten, bevestigen bronnen.
Vanwege de dubbele verdenking riskeert het drietal naast een geldboete ook een mogelijke celstraf die kan oplopen tot 4,5 jaar. Eén van de mannen liep die bewuste nacht ook met een op een mes gelijkend voorwerp rond, blijkt uit beelden die door hemzelf zijn gemaakt. Het is onduidelijk of hij hiervoor vervolgd wordt.
Op andere beelden is te zien dat naast knuffels ook bloemen zijn weggenomen van de gedenkplaats. De politie maakt verder niet duidelijk op basis waarvan de mannen verdacht worden van openlijke geweldpleging. Waarschijnlijk heeft het te maken met het vernielen van de gedenkplaats. De gemeente Oldambt heeft cameratoezicht inmiddels ingesteld bij de gedenkplek.
Wie zijn de verdachten?
De twee meerderjarige verdachten van 20 jaar worden woensdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die zal bepalen of zij op z’n minst veertien dagen langer vast moeten blijven zitten. De zaak van de minderjarige jongen wordt op een andere manier afgedaan.
De verdachten komen uit Winschoten en Leeuwarden en hebben afgaande hun profielen een Syrische achtergrond. De drie zijn amateurvloggers die vaker op pad gaan om voor YouTube, Instagram en Snapchat reportages te maken, blijkt uit een inventarisatie van hun sociale media. Populair zijn de mannen niet: de actiefste gebruiker heeft op YouTube slechts 145 abonnees.
Op Instagram meldt hij dat zijn ‘opnames’ voorlopig stilliggen. ‘Er is iets met mij gebeurd. Zodra ik het heb opgelost, laat ik het jullie weten. Bid voor mij’, schrijft hij in een Arabisch bericht, dat inmiddels niet meer zichtbaar is. Zijn profiel en de profielen van zijn twee kompanen staan vol met honderden doodsverwensingen, bedreigingen en scheldpartijen, ook richting hun families.
Adressen op internet
De politie kan dinsdag ‘omwille van de veiligheid’ niet ingaan op het treffen van eventuele veiligheidsmaatregelen. Sinds maandag worden volop de namen en adressen van de verdachten verspreid op sociale media. Doxing, oftewel het verspreiden van persoonsgegevens met als doel iemand te intimideren, is sinds kort strafbaar.
Daders riskeren hiervoor een gevangenisstraf van maximaal twee jaar of een geldboete van maximaal 22.500 euro. De woningen van de verdachten worden uit voorzorg extra beveiligd door de politie.
Wij moeten hier werken’
De politie gaat ervan uit dat de drie de enige betrokkenen zijn bij de knuffelroof. De pluchebeesten zijn bij de verdachten gevonden en zijn door agenten teruggebracht naar de gedenkplek. De jongemannen hebben hun diefstal zelf gefilmd en online gezet.
De politie onderzoekt de video sinds maandagochtend, maar weet nog niet zeker wanneer ze is gemaakt. Het is dan donker, te zien is dat grote knuffels in een auto worden gelegd en er gelachen wordt. Naast de filmer zijn er twee jongemannen in beeld.
‘Trieste beelden’
De aanhouding van een van de knuffelrovers is maandag door iemand gefilmd en online gezet. Op de beelden is te horen hoe de verdachte door omstanders racistisch wordt bejegend en toegeschreeuwd. „We begrijpen dat dit veel impact heeft en emoties losmaakt”, zegt de politie daarover. Die vraagt informatie met hen te delen. „Geef hier niet zelf vervolg aan.”
Ook de burgemeester van Oldambt, waar Winschoten onder valt, begrijpt dat ‘de trieste beelden’ van de actie ‘veel emoties’ oproepen. ‘Daar worden we allemaal heel naar van’, schrijft Cora-Yfke Sikkema, maar ze vraagt de emoties ‘alsjeblieft onder controle te houden’.
Via Facebook roept ze op ‘niet voor eigen rechter te gaan spelen’, want ‘daar heeft niemand wat aan, zeker niet de nabestaanden van Jeffrey en Emma’.
https://www.ad.nl/binnenl(...)cmvvPOVBp3lARzdMSl1Q
Ben benieuwd hoe links dit nu weer gaat rechtbreien.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Rovers van knuffels Jeffrey en Emma verbleven in azc in Winschoten, óók verdacht van geweldpleging
De drie jonge mannen die al filmend meerdere knuffels hebben gestolen op de gedenkplaats van de omgebrachte kinderen Jeffrey en Emma, worden ook verdacht van openlijke geweldpleging, meldt de politie aan deze site. Twee van hen verbleven in een azc in Winschoten, bevestigen bronnen.
Vanwege de dubbele verdenking riskeert het drietal naast een geldboete ook een mogelijke celstraf die kan oplopen tot 4,5 jaar. Eén van de mannen liep die bewuste nacht ook met een op een mes gelijkend voorwerp rond, blijkt uit beelden die door hemzelf zijn gemaakt. Het is onduidelijk of hij hiervoor vervolgd wordt.
Op andere beelden is te zien dat naast knuffels ook bloemen zijn weggenomen van de gedenkplaats. De politie maakt verder niet duidelijk op basis waarvan de mannen verdacht worden van openlijke geweldpleging. Waarschijnlijk heeft het te maken met het vernielen van de gedenkplaats. De gemeente Oldambt heeft cameratoezicht inmiddels ingesteld bij de gedenkplek.
Wie zijn de verdachten?
De twee meerderjarige verdachten van 20 jaar worden woensdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die zal bepalen of zij op z’n minst veertien dagen langer vast moeten blijven zitten. De zaak van de minderjarige jongen wordt op een andere manier afgedaan.
De verdachten komen uit Winschoten en Leeuwarden en hebben afgaande hun profielen een Syrische achtergrond. De drie zijn amateurvloggers die vaker op pad gaan om voor YouTube, Instagram en Snapchat reportages te maken, blijkt uit een inventarisatie van hun sociale media. Populair zijn de mannen niet: de actiefste gebruiker heeft op YouTube slechts 145 abonnees.
Op Instagram meldt hij dat zijn ‘opnames’ voorlopig stilliggen. ‘Er is iets met mij gebeurd. Zodra ik het heb opgelost, laat ik het jullie weten. Bid voor mij’, schrijft hij in een Arabisch bericht, dat inmiddels niet meer zichtbaar is. Zijn profiel en de profielen van zijn twee kompanen staan vol met honderden doodsverwensingen, bedreigingen en scheldpartijen, ook richting hun families.
Adressen op internet
De politie kan dinsdag ‘omwille van de veiligheid’ niet ingaan op het treffen van eventuele veiligheidsmaatregelen. Sinds maandag worden volop de namen en adressen van de verdachten verspreid op sociale media. Doxing, oftewel het verspreiden van persoonsgegevens met als doel iemand te intimideren, is sinds kort strafbaar.
Daders riskeren hiervoor een gevangenisstraf van maximaal twee jaar of een geldboete van maximaal 22.500 euro. De woningen van de verdachten worden uit voorzorg extra beveiligd door de politie.
Wij moeten hier werken’
De politie gaat ervan uit dat de drie de enige betrokkenen zijn bij de knuffelroof. De pluchebeesten zijn bij de verdachten gevonden en zijn door agenten teruggebracht naar de gedenkplek. De jongemannen hebben hun diefstal zelf gefilmd en online gezet.
De politie onderzoekt de video sinds maandagochtend, maar weet nog niet zeker wanneer ze is gemaakt. Het is dan donker, te zien is dat grote knuffels in een auto worden gelegd en er gelachen wordt. Naast de filmer zijn er twee jongemannen in beeld.
‘Trieste beelden’
De aanhouding van een van de knuffelrovers is maandag door iemand gefilmd en online gezet. Op de beelden is te horen hoe de verdachte door omstanders racistisch wordt bejegend en toegeschreeuwd. „We begrijpen dat dit veel impact heeft en emoties losmaakt”, zegt de politie daarover. Die vraagt informatie met hen te delen. „Geef hier niet zelf vervolg aan.”
Ook de burgemeester van Oldambt, waar Winschoten onder valt, begrijpt dat ‘de trieste beelden’ van de actie ‘veel emoties’ oproepen. ‘Daar worden we allemaal heel naar van’, schrijft Cora-Yfke Sikkema, maar ze vraagt de emoties ‘alsjeblieft onder controle te houden’.
Via Facebook roept ze op ‘niet voor eigen rechter te gaan spelen’, want ‘daar heeft niemand wat aan, zeker niet de nabestaanden van Jeffrey en Emma’.
Benieuwd wat er op tegen zou zijn om dit addergebroed gewoon het land uit te gooien?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:24 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe links dit nu weer gaat rechtbreien.
Ho ho. Hun verblijfstatus moet niet in gevaar komen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:24 schreef ColorCartridge het volgende:
Vanwege de dubbele verdenking riskeert het drietal naast een geldboete ook een mogelijke celstraf die kan oplopen tot 4,5 jaar.
[..]
Klopt! Nu kunnen er voorbeelden gesteld worden als je zoiets flikt wat er dan gebeurd. Optiefen met zulk respectloos gespuis!quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:46 schreef Mubassie het volgende:
De enige oplossing: Deporteren.
Het is niks en het wordt niks.
Ik ben links en heb geen enkele behoefte om dit recht te breien.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:24 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Hop! Weer een paar stemmen voor Wilders erbij.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wie zijn de verdachten?
Adressen op internet
Wij moeten hier werken’
‘Trieste beelden’
De kans dat ze een lagere straf krijgen is groot omdat bij hen dreigt dat ze het land uit moeten, en dat zou disproportioneel zijn volgens de D66 rechters.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Ho ho. Hun verblijfstatus moet niet in gevaar komen.
Wist niet dat deze kinderen ook optredens verzorgden?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:44 schreef roos94 het volgende:
Vraag me af of die diagnose heel, heel recent is gekomen gezien hun optredens deze week en het feit dat ze nu alles stopzetten.
Het waren asielzoekersquote:De twee andere verdachten, een minderjarige jongen en man van 20, verbleven in een asielzoekerscentrum in Winschoten.
En wat vind je zelf als linksmens wat er met dit soort figuren moet gebeuren?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben links en heb geen enkele behoefte om dit recht te breien.
Ben benieuwd wat rechts eraan gaat doen. Met een hardliner op het pluche op het gebied van Immigratie is het natuurlijk prijsschieten wat betreft nuttige maatregelen. Oh, wacht...
Het was te verwachten, zowel de daders als hun omgeving hebben schijt en zeker geen spijt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:59 schreef SuperNeger het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Nou.. gaat lekker dan
Doodknuffelen en veel koffie mee drinken. Plus uiteraard gratis bokslessen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
En wat vind je zelf als linksmens wat er met dit soort figuren moet gebeuren?
Dit is gewoon die cultuur ten voeten uit, lijkt me nu toch wel duidelijk. Keer op keer de bevestiging.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:59 schreef SuperNeger het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Nou.. gaat lekker dan
Bedankt links voor het importeren van dit soort tuig.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:52 schreef SuperNeger het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eldpleging~a4557419/
[..]
Het waren asielzoekersserieus
Kan de hele familie niet terug naar Syrië gestuurd worden?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:28 schreef -river- het volgende:
[..]
Het was te verwachten, zowel de daders als hun omgeving hebben schijt en zeker geen spijt.
In kabinet @RamboDirk 1 was dit nooit gebeurd.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:52 schreef SuperNeger het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eldpleging~a4557419/
[..]
Het waren asielzoekersserieus
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:54 schreef Zipportal het volgende:
[..]
In kabinet @:RamboDirk 1 was dit nooit gebeurd.
Door de shredder.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
En wat vind je zelf als linksmens wat er met dit soort figuren moet gebeuren?
nee. Dit is gewoon het laagste van het laagste dat je kunt doen. Als je dit kunt, met voorbedachte rade, dan kun je ook al lachend door een menigte rijden. Het gaat niet om de knuffels, het gaat om de boodschapquote:Op woensdag 28 mei 2025 07:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wel hypocriet dat mensen, ook linkse, nu pas boos worden om een paar knuffels die ze meenemen.
Terwijl die daad ansich enorm meevalt.
Lekker bagatelliseren, pijnlijk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Wel hypocriet dat mensen, ook linkse, nu pas boos worden om een paar knuffels die ze meenemen.
Terwijl die daad ansich enorm meevalt.
Ik post al vanaf het eerst of het tweede deel volgens mij. Voor zo ver dat iets uit zou maken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Het hypocriete is dat de users die sinds twee dagen ijverig posten in dit topic, in geen velden of wegen hier waren te bekennen voordat de knuffels waren gestolen. De reeks loopt al meer dan een week.
Dat mensen hier nog verbaasd over zijn. Lijkt eerder regel dan uitzondering dat dit volk meer op hun kerfstok hebben.quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:18 schreef -river- het volgende:
https://www.ed.nl/binnenl(...)eldpleging~a4557419/
Op andere beelden is te zien dat naast knuffels ook bloemen zijn weggenomen van de gedenkplaats.
De politie maakt niet duidelijk op basis waarvan de mannen verdacht worden van openlijke geweldpleging. Waarschijnlijk heeft het te maken met het vernielen van de gedenkplaats. De gemeente Oldambt heeft inmiddels cameratoezicht ingesteld bij de gedenkplek.
Wie zijn de verdachten?
De drie verdachten hebben afgaande op hun profielen een Syrische achtergrond. Het gaat om een 20-jarige man die officieel staat ingeschreven in Leeuwarden, maar is aangehouden in het ouderlijk huis in Winschoten. Deze arrestatie is door omstanders gefilmd.
De twee andere verdachten, een minderjarige jongen en man van 20, verbleven in een asielzoekerscentrum in Winschoten.
De twee meerderjarige verdachten worden woensdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die zal bepalen of zij op z’n minst veertien dagen langer moeten blijven vastzitten. De zaak van de minderjarige jongen wordt op een andere manier afgedaan.
‘Er is iets met mij gebeurd’
De drie zijn amateurvloggers die vaker op pad gaan om voor YouTube, Instagram en Snapchat reportages te maken, blijkt uit een inventarisatie van hun sociale media. Populair zijn de mannen niet: de actiefste gebruiker heeft op YouTube slechts 145 abonnees.
Op Instagram meldt hij dat zijn ‘opnames’ voorlopig stilliggen. ‘Er is iets met mij gebeurd. Zodra ik het heb opgelost, laat ik het jullie weten. Bid voor mij’, schrijft hij in een Arabisch bericht, dat inmiddels niet meer zichtbaar is.
Zijn profiel en de profielen van zijn twee kompanen staan vol met honderden doodsverwensingen, bedreigingen en scheldpartijen, ook richting hun families. De ouders van de jongemannen zijn overgebracht naar een andere plek, vermoedelijk vanwege die heftige berichten.
Adressen op internet
‘Wij moeten hier werken’
‘Trieste beelden’
En als we niet uitkijken gaat deze topicreeks daar ook nog doorheen.quote:
Dus? Ik heb hier wel gepost, maar het zijn 2 totaal verschillende onderwerpen. Mijn inziens had het een apart topic kunnen zijn. Het toont geen hypocrisie aan in elk gevalquote:Op woensdag 28 mei 2025 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Het hypocriete is dat de users die sinds twee dagen ijverig posten in dit topic, in geen velden of wegen hier waren te bekennen voordat de knuffels waren gestolen. De reeks loopt al meer dan een week.
Natuurlijk wel. Je post voor het eerst in deel 10, nadat de knuffels worden gestolen en bekend is dat het asielzoekers zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:32 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dus? Ik heb hier wel gepost, maar het zijn 2 totaal verschillende onderwerpen. Mijn inziens had het een apart topic kunnen zijn. Het toont geen hypocrisie aan in elk geval
Ja, die komt daar goed mee weg...quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Die Joel zal trouwens wel blij zijn dat de negatieve aandacht inmiddels vooral wordt gericht op de knuffeldieven.
Niet iedereeen heeft de tijd en zin om vanaf deel 1 volop te speculeren over hoe en wat en van alles en nog watquote:Op woensdag 28 mei 2025 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je post voor het eerst in deel 10, nadat de knuffels worden gestolen en bekend is dat het asielzoekers zijn.
Wat er allemaal vantevoren gebeurde, daar was je muisstil. En zo als jou zijn er nog een stuk of 10 users, die altijd bij dezelfde topics gezamenlijk optrekken om de haat tentoon te stellen. Over andere onderwerpen hebben users zoals jij weinig meningen.
Vind ik wel hypocriet.
Dit zeg je alleen omdat die daders in een AZC verblijven!quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:12 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Niet iedereeen heeft de tijd en zin om vanaf deel 1 volop te speculeren over hoe en wat en van alles en nog wat
Jij blijkbaar wel, of het nou over een aanslag, vermissing of moord gaat
Gaat het nu ineens over mij?quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:12 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Niet iedereeen heeft de tijd en zin om vanaf deel 1 volop te speculeren over hoe en wat en van alles en nog wat
Jij blijkbaar wel, of het nou over een aanslag, vermissing of moord gaat
Zo nu en dan komt die user mij persoonlijk beledigen, veel meer heeft ie niet te melden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Dit zeg je alleen omdat die daders in een AZC verblijven!
Gelukkig valt dat jou ook opquote:Op woensdag 28 mei 2025 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Je post voor het eerst in deel 10, nadat de knuffels worden gestolen en bekend is dat het asielzoekers zijn.
Wat er allemaal vantevoren gebeurde, daar was je muisstil. En zo als jou zijn er nog een stuk of 10 users, die altijd bij dezelfde topics gezamenlijk optrekken om de haat tentoon te stellen. Over andere onderwerpen hebben users zoals jij weinig meningen.
Vind ik wel hypocriet.
Volgens mij konden die gasten dat heel goed zelf, door het ook nog te filmen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gelukkig valt dat jou ook op
Dit topic gebruiken om die haat te verspreiden
Dan ben je niet veel beter dan die gasten die de knuffels gejat hebben
Dan ben je zelf ook hypocriet. nu jij het onderwerp kaapt om je eiigen foutieve denkbeelden te projecteren op mij als persoon.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind ik wel hypocriet.
Asielzoekers en de problemen die daar bij komen kijken zijn ook gewoon een hot topic. Dat moet vooral benoemd blijven worden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind ik wel hypocriet.
Ja moet dat in elk topic?quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:09 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Asielzoekers en de problemen die daar bij komen kijken zijn ook gewoon een hot topic. Dat moet vooral benoemd blijven worden.
Blijkt ook nu weer.
Eens.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:09 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Asielzoekers en de problemen die daar bij komen kijken zijn ook gewoon een hot topic. Dat moet vooral benoemd blijven worden.
Blijkt ook nu weer.
Zullen we dat maar weer doen. Dat andere onderwerp kan in de 6544332 andere topics.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
En als we niet uitkijken gaat deze topicreeks daar ook nog doorheen.
Beter is om terug te gaan naar de zaak zelf i.p.v. door te gaan over de schenders van de herdenkingsplek.
Die begint vanavond om 18:30.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zullen we dat maar weer doen. Dat andere onderwerp kan in de 6544332 andere topics.
Was vandaag de herdenkingsceremonie?
ja, kon het ook moeilijk droog houden. Dit is iets dat me aangrijpt, ook omdat ik uit die buurt kom en af en toe door beerta kwam en heb vlak bij de plek des onheils gewerkt. het is heavy shit.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:37 schreef -river- het volgende:
Verdomme, daar zit je dan als volwassenen te janken achter je scherm zodra je de wagen ziet met daarin een blauwe en roze kist. Het was een hele mooie herdenking.
Wat ontzettend dapper dat die broer iets zei. Ik zou het niet kunnen. 💔quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:37 schreef -river- het volgende:
Verdomme, daar zit je dan als volwassenen te janken achter je scherm zodra je de wagen ziet met daarin een blauwe en roze kist. Het was een hele mooie herdenking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |