https://nos.nl/artikel/25(...)pride-mars-hongarijequote:Kamer wil dat kabinetsdelegatie meeloopt in verboden Pride-mars Hongarije
De Tweede Kamer wil dat Nederlandse kabinetsleden eind volgende maand gaan meelopen in een Pride-mars in de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Een meerderheid steunt een motie daarover van Volt en de VVD.
In maart nam het Hongaarse parlement een wet aan om de jaarlijkse Pride-mars in Boedapest te verbieden. Dat past in het anti-lhbti-beleid van premier Orbán en zijn Fidesz-partij. Toch gaan de voorbereidingen voor de 30ste editie van de mars, op 28 juni, vooralsnog door.
De Nederlandse regering heeft de Hongaarse wet meteen veroordeeld. Volt en VVD vinden dat het kabinet daarom een delegatie naar de bijeenkomst moet sturen en andere EU-lidstaten moet vragen hetzelfde te doen.
Het verbod is volgens de indieners "in strijd met de kernwaarden en principes waarop de Europese Unie gebouwd is, zoals vrijheid, rechtsstaat en democratie". Hongarije is ook lid van de EU.
Moeilijker voor organisatie
Minister Brekelmans van Defensie maakte in de Kamer duidelijk dat het kabinet niet uitsluit dat er ministers of staatssecretarissen zullen meelopen. Maar hij wees er wel op dat als het kabinet zich nu al zo duidelijk uitspreekt, het voor de organisatie nog moeilijker kan worden om het evenement te organiseren.
Hij verwacht dan een tegenmaatregel van de regering-Orbán. "Er is nog geen officiële vergunning aangevraagd voor de mars en er is daarmee nog geen toestemming. Als die er wel is zullen we aangeven of en hoe we aan het event zullen deelnemen", aldus Brekelmans. Hij verving zijn collega Veldkamp van Buitenlandse Zaken, die in het buitenland is.
Ondanks die waarschuwing stemde een meerderheid van de Kamer toch voor de motie van Volt en de VVD. Van de regeringspartijen kwam er steun van NSC en BBB, de PVV stemde juist tegen. Verschillende Kamerleden hebben ook al gezegd dat ze van plan zijn om volgende maand naar Hongarije te reizen om mee te lopen in de mars.
Dit verbod is door het Hongaarse parlemente bekrachtigd en dus democratisch en rechtstatelijk tot stand gekomen.quote:Het verbod is volgens de indieners "in strijd met de kernwaarden en principes waarop de Europese Unie gebouwd is, zoals vrijheid, rechtsstaat en democratie".
Dan moet je als Hongarije misschien ook niet in de EU willen zitten.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit verbod is door het Hongaarse parlemente bekrachtigd en dus democratisch en rechtstatelijk tot stand gekomen.
De nazi's hebben de rechtstaat democratisch afgebroken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit verbod is door het Hongaarse parlemente bekrachtigd en dus democratisch en rechtstatelijk tot stand gekomen.
Daar is het geld veel te aantrekkelijk voor. Ook een reden waarom Orban tegen toenadering van Owkraine is, naast dat zijn meester dat zegt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan moet je als Hongarije misschien ook niet in de EU willen zitten.
Maidanplein 2014. Punt is dat we ons niet te veel moeten willen bemoeien met buitenlandse aangelegenheden. Er zijn wel meer landen met bekrompen ideeën.quote:
Als de EU de vrijhandel met EU lidstaten door niet lidstaten vrijgeeft stapt iedereen uit de EU.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
Kan Hongarije niet gewoon beter uit de EU stappen? Zo'n EU zit de conservatieve heilstaat die OrbanGOD voor ogen heeft toch alleen maar in de weg.
Ik zie het andersom, de EU zou Hongarije niet moeten willen hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het prima als een regering critici 'bedwantsen' noemt of via het parlement de kant van Rusland kiest en demonstraties verbiedt, maar wees dan ook eerlijk dat je niks meer hebt met de Europese waarden waar je destijds zelf akkoord mee bent gegaan.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Verboden tegen bevolkingsgroepen moet je niet negeren. Extreem rechts ziet het alleen maar als bevestiging dat ze een stap verder kunnen zetten.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:24 schreef Raw85 het volgende:
Negeer die Orban en z’n goedkope populistische verboden gewoon wat dit betreft. Daar alsnog per se willen lopen geeft hem alleen maar nieuwe brandstof.
De EU is geen progressieve unie, menig conservatief land maakt daar deel van uit en daar leg je je maar gewoon bij neer.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
Kan Hongarije niet gewoon beter uit de EU stappen? Zo'n EU zit de conservatieve heilstaat die OrbanGOD voor ogen heeft toch alleen maar in de weg.
Het organiseren van een Pride optocht is een Europese waarde?quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind het prima als een regering critici 'bedwantsen' noemt of via het parlement de kant van Rusland kiest en demonstraties verbiedt, maar wees dan ook eerlijk dat je niks meer hebt met de Europese waarden waar je destijds zelf akkoord mee bent gegaan.
Ik denk dat ze gewoon een stukje mogen schrijven of met een bord mogen lopen, er is ook geen verbod tegen een bevolkingsgroep. Een LGBTQ+ pride mars mag dan weer niet. Het is dan ook geen verbod tegen een bevolkingsgroep.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:19 schreef Glazenmaker het volgende:
Typisch trouwens dat onze "vrijheidsstrijders" hier weer massaal zijn om op te komen tegen vrijheid van meningsuiting.
Ah ons conservatieve sneeuwvlokje is er ook weer om andermans vrijheid van meningsuiting zo te herdefiniëren dat het net lijkt alsof je niet bezig bent met het afpakken van (Europese) grondrechten. EU waarden waar ook Hongarije mee akkoord is gegaan.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk initiatief, dit is een interne kwestie van de Hongaren, ik vind het vreemd om een Pride optocht te verbieden, maar aan de andere kant is het gedrag soms gewoon te vulgair en pervers voor om openlijk op straat te hebben. Dat heeft ook niets meer te maken met homoseksualiteit.
[..]
De EU is geen progressieve unie, menig conservatief land maakt daar deel van uit en daar leg je je maar gewoon bij neer.
[..]
Het organiseren van een Pride optocht is een Europese waarde?
De vrijheid om te demonstreren is zeker een Europese waarde. Daar is Hongarije mee akkoord gegaan voordat men toetrad.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
Het organiseren van een Pride optocht is een Europese waarde?
Joden mogen nog gewoon een huis hebben en werken, ze mogen alleen niet meer demonstreren of samen in een optocht lopen. Wat zeiken ze nou?quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon een stukje mogen schrijven of met een bord mogen lopen, er is ook geen verbod tegen een bevolkingsgroep. Een LGBTQ+ pride mars mag dan weer niet. Het is dan ook geen verbod tegen een bevolkingsgroep.
Erger: die lul van een Orban is er groot mee geworden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De vrijheid om te demonstreren is zeker een Europese waarde. Daar is Hongarije mee akkoord gegaan voordat men toetrad.
Tja, aan het demonstratierecht (voor zover je een Pride een demonstratie kunt noemen) zitten allerlei beperkingen, ook in Nederland. Burgermeesters kunnen dan ook een geplande demonstratie verbieden. En sommige uitingen zijn per definitie verboden. Het zal per land en cultuur verschillen wat dit is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De vrijheid om te demonstreren is zeker een Europese waarde. Daar is Hongarije mee akkoord gegaan voordat men toetrad.
Ja, dat is absurde symboolpolitiek. Hoe wil men in hemelsnaam een 'lhbt-vrije' zone handhaven? Dat gaat nergens over.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Joden mogen nog gewoon een huis hebben en werken, ze mogen alleen niet meer demonstreren of samen in een optocht lopen. Wat zeiken ze nou?
Ik ben ook geen Jood dus ik zeg er niks van.
In Polen begon het ook met dit soort maatregelen en een paar jaar later was bijna het hele land een lgbtq vrije zone.
Wat zijn dat, "Europese waarden"?quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind het prima als een regering critici 'bedwantsen' noemt of via het parlement de kant van Rusland kiest en demonstraties verbiedt, maar wees dan ook eerlijk dat je niks meer hebt met de Europese waarden waar je destijds zelf akkoord mee bent gegaan.
Ze mogen nog wel demonstreren.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Joden mogen nog gewoon een huis hebben en werken, ze mogen alleen niet meer demonstreren of samen in een optocht lopen. Wat zeiken ze nou?
Wat is een lgtbq vrije zone? Geen ostentatief vertoon van fetishes op straat? Geen drag queens die kinderen voorlezen uit vieze boekjes?quote:In Polen begon het ook met dit soort maatregelen en een paar jaar later was bijna het hele land een lgbtq vrije zone.
Islam staat idd bekend om haar tolerantie jegens homoseksualiteit.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)pride-mars-hongarije
Goed dat het kabinet en kamer mee willen doen. Typisch dat de steun voor homo's van de PVV toch vooral weer eens een stok tegen moslims blijkt.
Deze post zegt veel over jou.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze mogen nog wel demonstreren.
[..]
Wat is een lgtbq vrije zone? Geen ostentatief vertoon van fetishes op straat? Geen drag queens die kinderen voorlezen uit vieze boekjes?
Niet te snel, Harvest.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:26 schreef Harvest89 het volgende:
Goed plan.
Zo maak je wel een statement tegen die Poetinpijper.
Voor een zelfverklaard goed belezen man heb je grote moeite met begrijpend lezen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Islam staat idd bekend om haar tolerantie jegens homoseksualiteit.
Vraag me steeds af hoe 'progressieve' Nederlanders die homo zijn nog steeds een harde pik krijgen van de Islam... toch het kleurtje?
Echt, log uit.
Ik ben inderdaad belezen, daarom besef ik hoe langer hoe meer dat de LBTQ-gemeenschap in Nederland van types als jij niets hoeft te verwachtenquote:Op donderdag 22 mei 2025 19:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor een zelfverklaard goed belezen man heb je grote moeite met begrijpend lezen.
Ik zeg daar niet dat de islam pro homo is, ik zeg dat extreem rechts alleen opkomt voor homorechten als ze zich kunnen afzetten tegen moslims.
Je hebt er nog nooit van gehoord? Dat zijn gewoon normen en waarden die we in Europa delen, en wat bovendien een voorwaarde is voor de EU om toe te treden. Zaken zoals vrijheid van meningsuiting, rechtstaat, demonstratierecht, menselijke waardigheid. Hongarije schendt willens en wetens die waarden en afspraken dus die gaan maar lekker in een unie met Rusland ofzo.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat zijn dat, "Europese waarden"?
De Europese wetten om een demonstratie wel of niet te verbieden zijn heel helder, dus dit in complete kletskoek.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, aan het demonstratierecht (voor zover je een Pride een demonstratie kunt noemen) zitten allerlei beperkingen, ook in Nederland. Burgermeesters kunnen dan ook een geplande demonstratie verbieden. En sommige uitingen zijn per definitie verboden. Het zal per land en cultuur verschillen wat dit is.
Je lijkt wel een Amerikaan. Je hebt een vooroordeel van wat de Pride in Amsterdam is (nooit bezocht uiteraard) en dat is dus de standaard voor heel de wereld.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, aan het demonstratierecht (voor zover je een Pride een demonstratie kunt noemen) zitten allerlei beperkingen, ook in Nederland. Burgermeesters kunnen dan ook een geplande demonstratie verbieden. En sommige uitingen zijn per definitie verboden. Het zal per land en cultuur verschillen wat dit is.
Wat mij betreft moet een normale Pride-optocht natuurlijk altijd kunnen, maar naakte vertoningen en allemaal kink en fetisjes die openlijk op straat worden vertoond mag zeker worden geschrapt wat mij betreft. De Hongaren hadden dan ook veel beter daar een duidelijke lijn kunnen trekken.
[..]
Ja, dat is absurde symboolpolitiek. Hoe wil men in hemelsnaam een 'lhbt-vrije' zone handhaven? Dat gaat nergens over.
Een goed gelezen man zou moeten weten dat de vijand van je vijand nog geen vriend maakt. Extreem rechts is er niet voor jou, ook al is de islam ook niet altijd leuk.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad belezen, daarom besef ik hoe langer hoe meer dat de LBTQ-gemeenschap in Nederland van types als jij niets hoeft te verwachten
Klopt, en alsnog weet ik 100% zeker dat ik meer van deze materie begrijp dan jij.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een goed gelezen man zou moeten weten dat de vijand van je vijand nog geen vriend maakt. Extreem rechts is er niet voor jou, ook al is de islam ook niet altijd leuk.
Ik weet trouwens zeker dat ik een ander type ben dan jij denkt.
Hey dat is gaaf. Ik heb ook wel eens gepost dat islamitische aanslagplegers conservatief rechts zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, en alsnog weet ik 100% zeker dat ik meer van deze materie begrijp dan jij.
Al was het maar omdat die fundi haatbaarden extreem-rechts zijn... past alleen niet in het woke plaatje, waar alleen witneuzen wanstaltige denkbeelden kunnen hebben.
Laten we die club dan ook vooral niet faciliteren, met hun 'Palestina'-gehuil.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hey dat is gaaf. Ik heb ook wel eens gepost dat islamitische aanslagplegers conservatief rechts zijn.
Het gaat om het gebruikte argument hier dan dit in strijd zou zijn met rechtsstaat of democratie: dat is simpelweg niet waar.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we bij de feiten blijven en niet een standpunt op voorhand afwijzen omdat iemand die je zin vindt ook dat standpunt heeft.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we die club dan ook vooral niet faciliteren, met hun 'Palestina'-gehuil.
Als de meerderheid de rechtsstaat af wil breken is dat een democratische beslissing. Dat is simpelweg de betekenis van de samenvoeging van demos en cratos.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De nazi's hebben de rechtstaat democratisch afgebroken.
Dat iets democratisch tot stand komt, betekent niet dat die beslissing democratisch is.
Lieverd, die hoofddoeken en baarden interesseert mensenrechten geen zak.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laten we bij de feiten blijven en niet een standpunt op voorhand afwijzen omdat iemand die je zin vindt ook dat standpunt heeft.
Kijk in de spiegel.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lieverd, die hoofddoeken en baarden interesseert mensenrechten geen zak.
De LBTQ-gemeenschap in Hongarije hoeft nog veel minder van jou te verwachten aangezien je je vooral bezig lijkt te houden met het aanvallen van degenen die voor hen willen opkomen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad belezen, daarom besef ik hoe langer hoe meer dat de LBTQ-gemeenschap in Nederland van types als jij niets hoeft te verwachten
Kijk eens in het Israël topic naar je posts.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
waarom zouden mensenrechten me niet interesseren?
Oh help, de Jetten-webcare is gearriveerd.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De LBTQ-gemeenschap in Hongarije hoeft nog veel minder van jou te verwachten aangezien je je vooral bezig lijkt te houden met het aanvallen van degenen die voor hen willen opkomen.
Geef eens quotes.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kijk eens in het Israël topic naar je posts.
Eh, nee. Solidariteit tonen met mensen in het buitenland die het moeilijk hebben behoort gewoon tot de taakstelling van de kamer.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:52 schreef gwn_een_user het volgende:
zolang ze dat van hun eigen geld betalen en in hun vrije tijd, helemaal prima
Oftewel die Hongaarse homo's mogen lekker in de stront zakken van jou.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh help, de Jetten-webcare is gearriveerd.
Een optocht is echter niet een protest.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nee, ik ben namelijk pro-LGBTQ ongeacht welke politiek correcte religie.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oftewel die Hongaarse homo's mogen lekker in de stront zakken van jou.
Dat zijn kamerleden die in Hongarije willen meelopen met die pride dus ook.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik ben namelijk pro-LGBTQ ongeacht welke politiek correcte religie.
Probeer het eens.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kijk eens in het Israël topic naar je posts.
Denk niet dat ie dat zegt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oftewel die Hongaarse homo's mogen lekker in de stront zakken van jou.
Heerlijk...quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zijn kamerleden die in Hongarije willen meelopen met die pride dus ook.
Ik ben je vriend niet buddy.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]wat laag zeg deze.
Eerder andersom, friendo.
nou dan moeten ze letterlijk de halve wereld langs, dan ben je eeuwig bezig en tonnen geld kwijt, terwijl er al zoveel zaken in nederland zijn die aandacht en geld vereisenquote:Op donderdag 22 mei 2025 20:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh, nee. Solidariteit tonen met mensen in het buitenland die het moeilijk hebben behoort gewoon tot de taakstelling van de kamer.
Ook daar heeft de politiek gewoon aandacht voor.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk niet dat ie dat zegt.
Maareh, hoe zit het met de lhbti rechten in teheran, riyad en gaza dan? Moet het kabinet daar ook een delegatie naar toe sturen? Of gaat het hier alleen om symbolisch ff lekker te neten tegenover een politieke tegenstander van links?
Het ene land is al onder sancties en het andere land zit bij ons in de unie. Echt heel raar dat ons kabinet niet naar Teheran gaat. Echt heel mysterieus. Hmmm. Ik krab mijn hoofd. Goh.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maareh, hoe zit het met de lhbti rechten in teheran, riyad en gaza dan? Moet het kabinet daar ook een delegatie naar toe sturen? Of gaat het hier alleen om symbolisch ff lekker te neten tegenover een politieke tegenstander van links?
PRECIES, want zorg om mensenrechten kent grenzen...letterlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het ene land is al onder sancties en het andere land zit bij ons in de unie. Echt heel raar dat ons kabinet niet naar Teheran gaat. Echt heel mysterieus. Hmmm. Ik krab mijn hoofd. Goh.
Dit zijn echt volstrekte leugens. Gewoon in je eigen hersenpan verzonnen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hexagon en z'n deugridders: "We kunnen onze moraal niet opleggen aan andere landen. We zullen de dialoog moeten aangaan met bestuurders van landen waar homoseksuelen van flats worden gegooid. Het zou buitengewoon euro-centrisch zijn de waarden en normen van andere landen, die al zoveel onder kolonialisme en witte onderdrukking geleden hebben, in twijfel te brengen zonder eerst het gesprek aan te gaan".
Ik stel voor dat onze kamerleden een mars in Saudi Arabië gaan organiseren.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bukken, Hex...quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit zijn echt volstrekte leugens. Gewoon in je eigen hersenpan verzonnen.
Jij bent vooral degene die bukt voor propaganda van types als Orban.quote:
Wat heeft d66 dan concreet gedaan?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook daar heeft de politiek gewoon aandacht voor.
Ze zullen waarschijnlijk een andere methode kiezen omdat de risico's anders zijn.
Nee, dat is het niet. Helemaal niet als het doel is om daarmee uiteindelijk de democratie te ondermijnen en te kunnen doen wat je wilt als heerser. Vele landen gingen ze al voor en de VS koerst ook die kant op. Een rechtstaat is nodig om een democratie in evenwicht te houden, oa. via de scheiding van machten. Als dit omslaat hou je een autocratie over en dat zie je dan ook gebeuren, met een kliek van ‘vriendjes’. Protip: welke autocratie kent een brede welvaart? Protip 2, die zijn er niet. Uiteindelijk maken ze alleen dingen waar ten gunste van hunzelf.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als de meerderheid de rechtsstaat af wil breken is dat een democratische beslissing. Dat is simpelweg de betekenis van de samenvoeging van demos en cratos.
Ik ben voor sancties tegen Hongarije hoor.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
PRECIES, want zorg om mensenrechten kent grenzen...letterlijk.
Hou toch op man
Ik buk niet zo snel.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij bent vooral degene die bukt voor propaganda van types als Orban.
Maar de homo's in Hongarije moeten maar blij zijn dat hij ze niet van een flat wil gooien zoals in Iran ofzo.
Nee, de basis is Kratos, niet Kratein, het vertaalt dus naar macht en heerschappij. Het is dus een paradox als het volk niet kan beslissen om de eigen macht af te schaffen; dan heeft het namelijk geen macht en is een democratie an sich niet mogelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:32 schreef inXs het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Helemaal niet als het doel is om daarmee uiteindelijk de democratie te ondermijnen en te kunnen doen wat je wilt als heerser. Vele landen gingen ze al voor en de VS koerst ook die kant op. Een rechtstaat is nodig om een democratie in evenwicht te houden, oa. via de scheiding van machten. Als dit omslaat hou je een autocratie over en dat zie je dan ook gebeuren, met een kliek van ‘vriendjes’. Protip: welke autocratie kent een brede welvaart? Protip 2, die zijn er niet. Iedereen behalve de kliek aan de tip, gaat erop achteruit en worden niet meer dan grondstoffen. Via bedachte daders (spiegeling) komen ze aan de macht, een flinke portie fakenews en een hoop geschreeuw.
Daarnaast betekent democratie ‘regering door het volk’ en dat is iets anders dan ‘als je gekozen wordt dan breek je alles af ten gunste van de mensen die op je gestemd hebben’ (en de grootste grap is dat uiteindelijk een hele kleine kliek profijt heeft).
Dus nee, een goede democratie kent een onafhankelijke rechtstaat die ook gekozen leiders tot de orde kunnen roepen (zoals in nl), die zou überhaupt niet af te breken moeten zijn binnen een democratie.
Een optocht kan wel degelijk (deels) worden bedoeld als demonstratie zoals met de pride.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een optocht is echter niet een protest.
Tuurlijk, het kan wel. Er zou hier geprotesteerd kunnen worden tegen de pride beperking bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Een optocht kan wel degelijk (deels) worden bedoeld als demonstratie zoals met de pride.
Dat is niet zo best. Maar daar gaat dit topic niet over.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet te snel, Harvest.
Wat als getinte islamieten verkondigen dat het 'volk van Lot' helwaardig is?
En daar dus niet, want in feite is dat een pride.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, het kan wel. Er zou hier geprotesteerd kunnen worden tegen de pride beperking bijvoorbeeld.
D66 steunt diverse subsidies om LHBTI-organisaties te steunen in dat soort landen. Helaas moet het wat minder opzichtig dan in Hongarije kan.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heeft d66 dan concreet gedaan?
Ow wacht ja, ik weet het al weer. Die muts kaag sturen om een hoofddoekje op te zetten en op haar knietjes voorzichtig wat gesprekken te laten voeren als symboolpolitiek omdat zij zulke goede 'connecties' heeft.
Maar verder geen onvertogen woord hoor...
Dat is een protest tegen bepaalde wetgeving. Pride is een mars om te laten zien dat je ergens trots op bent.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
En daar dus niet, want in feite is dat een pride.
Waarom ben je dit topuc dan vooral aan het trollen en zieken, in plaats van het gewoon over homo's in Hongarije te hebben, waar het om gaat hier.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik buk niet zo snel.
Ik lees me namelijk in.
En daarom lach ik de ballen uit m'n broek wanneer Jetten z'n hobbyclub weer eens 'verontwaardigd' is.
Dan weet je namelijk meteen: onze paarsebroeken 'aktievisten' zijn weer eens selectief verontwaardigd over 'onrecht', ofwel, onze grachtengordel deugneuzen hebben weer iets gevonden om hun witte erfschuld mee in te lossen en, als het even kan, zo wat stemmen te ronselen.
Hoho. Jaaaaren aan Fokken hebben mij geleerd dat elk topic over moslims gaat.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is niet zo best. Maar daar gaat dit topic niet over.
Omdat mijn steun voor mensen, en dus ook homorechten, niet tribalistisch is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom ben je dit topuc dan vooral aan het trollen en zieken, in plaats van het gewoon over homo's in Hongarije te hebben, waar het om gaat hier.
Ja en wat verwacht je nu dat die kamerleden doen of laten?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat mijn steun voor mensen, en dus ook homorechten, niet tribalistisch is.
Ontzettende hypocriet.
Geweldig progressieve religie, niet?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoho. Jaaaaren aan Fokken hebben mij geleerd dat elk topic over moslims gaat.
Neen, pride is ook een protest tegen vervolging, discriminatie, onderdrukking etc. Dat overlapt met wetgeving, maar dat hoeft niet.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een protest tegen bepaalde wetgeving. Pride is een mars om te laten zien dat je ergens trots op bent.
Wat verwacht JIJ ervan?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en wat verwacht je nu dat die kamerleden doen of laten?
Hoe staat dat principe ten opzichte van het principe dat een staat eigen beslissingen mag maken?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat mijn steun voor mensen, en dus ook homorechten, niet tribalistisch is.
Ontzettende hypocriet.
Qua ethiek volstrekt irrelevant.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe staat dat principe ten opzichte van het principe dat een staat eigen beslissingen mag maken?
Dat er meelopen om de homo's te steunen in Hongarije zoals dat daar bij de situatie past.quote:
Ah, zo had ik dat nooit gezien. Ik heb het altijd eerder gezien als een parade, als een carnavalsoptocht; een culturele uiting.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Neen, pride is ook een protest tegen vervolging, discriminatie, onderdrukking etc. Dat overlapt met wetgeving, maar dat hoeft niet.
Het is begonnen als demonstratie en later uitgebreid naar een evenement, maar het element van politieke/maatschappelijke demonstratie zit er overal nog sterk in.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ah, zo had ik dat nooit gezien. Ik heb het altijd eerder gezien als een parada, als een carnavalsoptocht; een culturele uiting.
Ja, dat lijkt me duidelijk, echter, een raciale kwestie betreft het hier niet.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Qua ethiek volstrekt irrelevant.
Dat de Confederale Staten van Amerika in 1861 besloten dat zwarte mensen per definitie minderwaardig waren maakt het geen waarheid, laat staan dat daar 'RESPECT' voor moet zijn.
Echt totaal paranoide geworden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Onze progressieve deugneusjes verzamelen in woke-hoofdsteden als Amsterdam of Utrecht over een jaar of 10 samen met hun gewaande geallieerden, de haatbaarden, de dankzij een van een grote hoogte gesmeten flikker diens over de straatstenen gespatte schedelstukken en hersendelen, om daarna een gezamenlijk festijn van inclusie en diversiteit te vieren.
Neuh, realistisch vooral.quote:
Eh nee, zelfs de FvD kamerleden komen niet met zulke van de pot gerukte uitspraken over progressieve politici die samen met homo's van flats willen laten gooien. Als je dat soort dingen bent gaan denken, dan ben je erg ver de weg geraakt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, realistisch vooral.
Zolang je maar geen 'racist' genoemd wordt door de deugmaffia.
Jeetje zeg, dus homohaat is verkeerd?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh nee, zelfs de FvD kamerleden komen niet met zulke van de pot gerukte uitspraken over progressieve politici die samen met homo's van flats willen laten gooien. Als je dat soort dingen bent gaan denken, dan ben je erg ver de weg geraakt.
Vraagje, gebruik jij nou een AI-geval om dit soort gereutel te genereren of neem je daadwerkelijk de moeite om het iedere keer zelf te schrijven?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Onze progressieve deugneusjes verzamelen in woke-hoofdsteden als Amsterdam of Utrecht over een jaar of 10 samen met hun gewaande geallieerden, de haatbaarden, de dankzij een van een grote hoogte gesmeten flikker diens over de straatstenen gespatte schedelstukken en hersendelen, om daarna een gezamenlijk festijn van inclusie en diversiteit te vieren.
Helemaal van mezelf, als een soort Faulkner.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vraagje, gebruik jij nou een AI-geval om dit soort gereutel te genereren of neem je daadwerkelijk de moeite om het iedere keer zelf te schrijven?
Volgens mij is dit topic daarom begonnen, aangezien de kamer daar in Hongarije tegengas aan wil bieden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg, dus homohaat is verkeerd?
Openbaar. Dat durf je niet.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
D66 steunt diverse subsidies om LHBTI-organisaties te steunen in dat soort landen. Helaas moet het wat minder opzichtig dan in Hongarije kan.
Hou toch op man, je weet helemaal niets van de geschiedenis van homofobie of waar het vandaan komt, je inlezen in de emancipatie van homoseksuelen is je ook volledig vreemd, het is nu vooral een deugpuntje zolang het makkelijke targets betreft.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is dit topic daarom begonnen, aangezien de kamer daar in Hongarije tegengas aan wil bieden.
Het enige dat van jou komt zijn allerlei verzinsels en beschuldigingen, die eerder sabotage lijken dan dat ze ook maar iets bijdragen.
Hoe dan? Een openbaar evenement daar organiseren is levensgevaarlijk voor de mensen in kwestie. Dus moet de hulp op een stiekeme manier gegeven worden.quote:
Ga alvast maar een spin bedenken om dat gedrag van jullie vriendjes goed te praten. Of een vlucht naar voren, mag ook.quote:
Ach jee, je maakt je ineens zorgen over levensgevaar en homo's?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe dan? Een openbaar evenement daar organiseren is levensgevaarlijk voor de mensen in kwestie. Dus moet de hulp op een stiekeme manier gegeven worden.
Nou meneer de kenner. Wat moet de tweede kamer dan doen of laten nu?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op man, je weet helemaal niets van de geschiedenis van homofobie of waar het vandaan komt, je inlezen in de emancipatie van homoseksuelen is je ook volledig vreemd, het is nu vooral een deugpuntje zolang het makkelijke targets betreft.
De Jetten-methode.
Banden verbreken met elk land dat homoseksualiteit criminaliseert.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou meneer de kenner. Wat moet de tweede kamer dan doen of laten nu?
Uiteraard, je verzinsels over dat ik islamitische terreur tegen homo's zou steunen zuig je namelijk uit je dikke duim.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach jee, je maakt je ineens zorgen over levensgevaar en homo's?
Wat lievig.
Oh ben gewoon een beetje klaar met onze zondags-activisten en hun selectieve verontwaardiging.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:07 schreef Cherni het volgende:
Pfff hou het rustig. Laat het niet uit hand lopen. Prima users ook Etto(doe rustig). Zou het jammer vinden als het zo uit de hand loopt. IK reageer niet altijd maar lees jullie input graag.
Wat doen jullie tegen de grote boze blanke man? Zo doen tegen je moslimvriendjes durf je niet. Misschien dat eens veranderen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe dan? Een openbaar evenement daar organiseren is levensgevaarlijk voor de mensen in kwestie. Dus moet de hulp op een stiekeme manier gegeven worden.
Het schrijven van lange volzinnen dient niet afgedaan te worden als een gereutel; het is beter het te zien als een verfrissende druppel taalgebruik in een oceaan van Jip-en-Jannekeachtige taalverschijnselen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vraagje, gebruik jij nou een AI-geval om dit soort gereutel te genereren of neem je daadwerkelijk de moeite om het iedere keer zelf te schrijven?
Wat zuig jij uit je duim tegen Etto?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, je verzinsels over dat ik islamitische terreur tegen homo's zou steunen zuig je namelijk uit je dikke duim.
Lijkt me inderdaad niet heel onlogisch dat Nederlandse politici het niet aandurven om in Iran prides te gaan organiseren nee. En dus voor wat minder opzichtige methodes kiezen voor hulp, waar de homo's daar ter plaatse meer aan hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat doen jullie tegen de grote boze blanke man? Zo doen tegen je moslimvriendjes durf je niet. Misschien dat eens veranderen.
Denk daar eens over na. Zelf.
Een bumpersticker als DIVERSITEIT IS ONZE KRACHT doet het waarschijnlijk beter bij Janneke cum suis.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het schrijven van lange volzinnen dient niet afgedaan te worden als een gereutel; het is beter het te zien als een verfrissende druppel taalgebruik in een oceaan van Jip-en-Jannekeachtige taalverschijnselen.
Dat kan maar dat laatse stukje vond ik te ver. Verder net als Hex, Janneke en nog vele anderen, prima users en dan ben ik het niet altijd eens met Hex of Janneke maar toch prima users waar in ieder geval mee te discussiëren is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ben gewoon een beetje klaar met onze zondags-activisten en hun selectieve verontwaardiging.
Oh, maar de vorm is mooi hoor, een mooie volzin is zeker wel te waarderen. Maar het zou toch leuk zijn als Etto weer eens posts zou gaan schrijven, met of zonder volzinnen, waarin hij niet continu fictieve standpunten projecteert op andere users.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het schrijven van lange volzinnen dient niet afgedaan te worden als een gereutel; het is beter het te zien als een verfrissende druppel taalgebruik in een oceaan van Jip-en-Jannekeachtige taalverschijnselen.
Nou.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat kan maar dat laatse stukje vond ik te ver. Verder net als Hex, Janneke en nog vele anderen, prima users en dan ben ik het niet altijd eens met Hex of Janneke maar toch prima users waar in ieder geval mee te discussiëren is.
Laat het wat meer los. Ik heb bijvoorbeeld totaal niets met globalisatie maar ik kan er toch niets aan veranderen anders dan proberen het waarom in mijn gedachte uit te leggen.
Het is geen fictief standpunt, en dat weet je donders goed.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, maar de vorm is mooi hoor, een mooie volzin is zeker wel te waarderen. Maar het zou toch leuk zijn als Etto weer eens posts zou gaan schrijven, met of zonder volzinnen, waarin hij niet continu fictieve standpunten projecteert op andere users.
Wat jij wil. Veel plezier verder.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is geen fictief standpunt, en dat weet je donders goed.
Duik verder.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat jij wil. Veel plezier verder.
Herhaling van wat je eerder poste. En vooral in het openbaar hieletjes likken tot het hoogste niveau. Rijmt niet met elkaar.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad niet heel onlogisch dat Nederlandse politici het niet aandurven om in Iran prides te gaan organiseren nee. En dus voor wat minder opzichtige methodes kiezen voor hulp, waar de homo's daar ter plaatse meer aan hebben.
Dit is een land in de EU, logisch dat we daar iets meer concreet tegen willen optreden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat doen jullie tegen de grote boze blanke man? Zo doen tegen je moslimvriendjes durf je niet. Misschien dat eens veranderen.
Denk daar eens over na. Zelf.
Klopt, homohaat meten we per landgrens.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is een land in de EU, logisch dat we daar iets meer concreet tegen willen optreden.
Daarmee doen we niet ineens alsof de situatie in Oeganda normaal is
Vind je het nu echt heel raar dat politici hun acties voor homo's aanpassen aan de situatie in een land?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Herhaling van wat je eerder poste. En vooral in het openbaar hieletjes likken tot het hoogste niveau. Rijmt niet met elkaar.
Ga maar nadenken, zelf.
Onder 'daarbuiten' vallen ook culturen van 'daarbuiten' die hier zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Samengevat:
Homofobie en homohaat is echt heel erg, maar enkel zolang het gebeurt in Europese/Amerikaanse, witte, christelijke landen.
Daarbuiten?
Moeilijk, moeilijk... laten we de dialoog blijven aangaan, respect hebben voor andere wereldbeelden, normen en waarden, en niet de arrogantie hebben dat wij het beter weten
Uhm... ja.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vind je het nu echt heel raar dat politici hun acties voor homo's aanpassen aan de situatie in een land?
Ja, het verschilt per land welke wetten en regels er gelden waar ik het wel of niet mee eens ben.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, homohaat meten we per landgrens.
Dat ben ik wel met je eens. Maar om welke godsdienst ook. De extreme kanten hebben dat helaas allemaal. En ja in grote delen van de wereld waaronder bijvoorbeeld SA maak ik mij ook wel kwaad over dat wij er gewoon zaken mee doen. Dat in Syrië Christenen etc nu uitgemoord worden en die Yanks een voormalige terrorist plots tot een geweldig leider benoemen en er zaken mee doen. Hoor je verder ook allemaal weinig van.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou.
Nee.
Users die het wel kunnen opbrengen om hun gal te spuwen over Hongarije maar in geen velden of wegen te zien zijn wanneer homohaat in grote delen van de wereld - die daadwerkelijk tot gevangenisstraffen en zelfs de dood leidt - besproken wordt, of, zoals gewoonlijk met schijtlollige opmerkingen komen of de racisme-kaart trekken, neem ik totaal niet serieus.
Waarom niet?
Omdat deze types helemaal niet bezig zijn met de rechten van homoseksuelen, enkel met het slaafs volgen van de zoveelste 'progressieve' hype. En natuurlijk heel veilige targets als het christelijke, Europese Hongarije wel weten te bekritiseren, maar opnieuw nergens te bespeuren zijn wanneer - onderbouwd - wordt aangetoond dat in ons eigen Nederland intolerantie jegens homo's voornamelijk uit een bepaalde religieuze hoek komt (zie het laatste UvA rapport hierover, zelfs bijbelbelt grefo's zijn minder intolerant).
Spuugzat, deze ivoren toren onbelezen wannabe Mandela's.
Samengevat:quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Samengevat:
Homofobie en homohaat is echt heel erg, maar enkel zolang het gebeurt in Europese/Amerikaanse, witte, christelijke landen.
Daarbuiten?
Moeilijk, moeilijk... laten we de dialoog blijven aangaan, respect hebben voor andere wereldbeelden, normen en waarden, en niet de arrogantie hebben dat wij het beter weten
Iets beter je best doen, Hex.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Samengevat:
Homofobie en homohaat is echt heel erg, maar enkel als het gebeurt in landen waar een religie dominant is die jouw stokpaardje is.
Daarbuiten?
Die moeten niet zeuren. Kritiek daarop leidt immers af van het heilige stokpaardje.
Ja, een one size fits all werkt overal? Dus in Iran moeten die homo's maar levensgevaarlijke prides organiseren om steun te krijgen?quote:
Ach jee, je bent ineens bezorgd over homo's in Iran?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, een one size fits all werkt overal? Dus in Iran moeten die homo's maar levensgevaarlijke prides organiseren om steun te krijgen?
Als je algemene lhbti rechten hoog in het vaandel hebt staan, of zegt te hebben staan, hoeft het niet uit te maken, dan spreek je je daar altijd tegen uit.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, het verschilt per land welke wetten en regels er gelden waar ik het wel of niet mee eens ben.
Jesus wat slecht dit.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Samengevat:
Homofobie en homohaat is echt heel erg, maar enkel als het gebeurt in landen waar een religie dominant is die jouw stokpaardje is.
Daarbuiten?
Die moeten niet zeuren. Kritiek daarop leidt immers af van het heilige stokpaardje.
Ik vind het inderdaad belangrijk dat die geholpen worden door de Nederlandse politiek. En dat op een manier die beter bij hun situatie past, dan bij de Hongaarse.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach jee, je bent ineens bezorgd over homo's in Iran?
Oei.. wellicht omdat in Hongarije homo's NIET worden opgehangen?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad belangrijk dat die geholpen worden door de Nederlandse politiek. En dat op een manier die beter bij hun situatie past, dan bij de Hongaarse.
En daarom moeten ze vooral niet zeuren dat ze uit de openbare ruimte verbannen worden? Ze worden immers niet opgehangen, ze moeten maar blij zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oei.. wellicht omdat in Hongarije homo's NIET worden opgehangen?
Maar echt, toe, laat die dhimmi's meelopen met die pride-mars in Hongarije.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad belangrijk dat die geholpen worden door de Nederlandse politiek. En dat op een manier die beter bij hun situatie past, dan bij de Hongaarse.
Wat een lafbekkerij.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En daarom moeten ze vooral niet zeuren dat ze uit de openbare ruimte verbannen worden? Ze worden immers niet opgehangen, ze moeten maar blij zijn.
Ik vind juist die wetten in al dat soort landen verwerpelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je algemene lhbti rechten hoog in het vaandel hebt staan, of zegt te hebben staan, hoeft het niet uit te maken, dan spreek je je daar altijd tegen uit.
Als je wat jij hier zegt volgt, moet je ook je mond houden naar Hongarije want daar zijn nu eenmaal anti-lhbti wetten. Want inderdaad, per land is het verschillend en volg je maar wat in dat land geldt.
Nu is het 't ene wel en het andere niet naar gelang het cultuurtje wat daar is, je zint of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |