Bukken, Hex...quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit zijn echt volstrekte leugens. Gewoon in je eigen hersenpan verzonnen.
Jij bent vooral degene die bukt voor propaganda van types als Orban.quote:
Wat heeft d66 dan concreet gedaan?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook daar heeft de politiek gewoon aandacht voor.
Ze zullen waarschijnlijk een andere methode kiezen omdat de risico's anders zijn.
Nee, dat is het niet. Helemaal niet als het doel is om daarmee uiteindelijk de democratie te ondermijnen en te kunnen doen wat je wilt als heerser. Vele landen gingen ze al voor en de VS koerst ook die kant op. Een rechtstaat is nodig om een democratie in evenwicht te houden, oa. via de scheiding van machten. Als dit omslaat hou je een autocratie over en dat zie je dan ook gebeuren, met een kliek van ‘vriendjes’. Protip: welke autocratie kent een brede welvaart? Protip 2, die zijn er niet. Uiteindelijk maken ze alleen dingen waar ten gunste van hunzelf.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als de meerderheid de rechtsstaat af wil breken is dat een democratische beslissing. Dat is simpelweg de betekenis van de samenvoeging van demos en cratos.
Ik ben voor sancties tegen Hongarije hoor.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
PRECIES, want zorg om mensenrechten kent grenzen...letterlijk.
Hou toch op man
Ik buk niet zo snel.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij bent vooral degene die bukt voor propaganda van types als Orban.
Maar de homo's in Hongarije moeten maar blij zijn dat hij ze niet van een flat wil gooien zoals in Iran ofzo.
Nee, de basis is Kratos, niet Kratein, het vertaalt dus naar macht en heerschappij. Het is dus een paradox als het volk niet kan beslissen om de eigen macht af te schaffen; dan heeft het namelijk geen macht en is een democratie an sich niet mogelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:32 schreef inXs het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Helemaal niet als het doel is om daarmee uiteindelijk de democratie te ondermijnen en te kunnen doen wat je wilt als heerser. Vele landen gingen ze al voor en de VS koerst ook die kant op. Een rechtstaat is nodig om een democratie in evenwicht te houden, oa. via de scheiding van machten. Als dit omslaat hou je een autocratie over en dat zie je dan ook gebeuren, met een kliek van ‘vriendjes’. Protip: welke autocratie kent een brede welvaart? Protip 2, die zijn er niet. Iedereen behalve de kliek aan de tip, gaat erop achteruit en worden niet meer dan grondstoffen. Via bedachte daders (spiegeling) komen ze aan de macht, een flinke portie fakenews en een hoop geschreeuw.
Daarnaast betekent democratie ‘regering door het volk’ en dat is iets anders dan ‘als je gekozen wordt dan breek je alles af ten gunste van de mensen die op je gestemd hebben’ (en de grootste grap is dat uiteindelijk een hele kleine kliek profijt heeft).
Dus nee, een goede democratie kent een onafhankelijke rechtstaat die ook gekozen leiders tot de orde kunnen roepen (zoals in nl), die zou überhaupt niet af te breken moeten zijn binnen een democratie.
Een optocht kan wel degelijk (deels) worden bedoeld als demonstratie zoals met de pride.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een optocht is echter niet een protest.
Tuurlijk, het kan wel. Er zou hier geprotesteerd kunnen worden tegen de pride beperking bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Een optocht kan wel degelijk (deels) worden bedoeld als demonstratie zoals met de pride.
Dat is niet zo best. Maar daar gaat dit topic niet over.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet te snel, Harvest.
Wat als getinte islamieten verkondigen dat het 'volk van Lot' helwaardig is?
En daar dus niet, want in feite is dat een pride.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, het kan wel. Er zou hier geprotesteerd kunnen worden tegen de pride beperking bijvoorbeeld.
D66 steunt diverse subsidies om LHBTI-organisaties te steunen in dat soort landen. Helaas moet het wat minder opzichtig dan in Hongarije kan.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heeft d66 dan concreet gedaan?
Ow wacht ja, ik weet het al weer. Die muts kaag sturen om een hoofddoekje op te zetten en op haar knietjes voorzichtig wat gesprekken te laten voeren als symboolpolitiek omdat zij zulke goede 'connecties' heeft.
Maar verder geen onvertogen woord hoor...
Dat is een protest tegen bepaalde wetgeving. Pride is een mars om te laten zien dat je ergens trots op bent.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
En daar dus niet, want in feite is dat een pride.
Waarom ben je dit topuc dan vooral aan het trollen en zieken, in plaats van het gewoon over homo's in Hongarije te hebben, waar het om gaat hier.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik buk niet zo snel.
Ik lees me namelijk in.
En daarom lach ik de ballen uit m'n broek wanneer Jetten z'n hobbyclub weer eens 'verontwaardigd' is.
Dan weet je namelijk meteen: onze paarsebroeken 'aktievisten' zijn weer eens selectief verontwaardigd over 'onrecht', ofwel, onze grachtengordel deugneuzen hebben weer iets gevonden om hun witte erfschuld mee in te lossen en, als het even kan, zo wat stemmen te ronselen.
Hoho. Jaaaaren aan Fokken hebben mij geleerd dat elk topic over moslims gaat.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is niet zo best. Maar daar gaat dit topic niet over.
Omdat mijn steun voor mensen, en dus ook homorechten, niet tribalistisch is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom ben je dit topuc dan vooral aan het trollen en zieken, in plaats van het gewoon over homo's in Hongarije te hebben, waar het om gaat hier.
Ja en wat verwacht je nu dat die kamerleden doen of laten?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat mijn steun voor mensen, en dus ook homorechten, niet tribalistisch is.
Ontzettende hypocriet.
Geweldig progressieve religie, niet?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoho. Jaaaaren aan Fokken hebben mij geleerd dat elk topic over moslims gaat.
Neen, pride is ook een protest tegen vervolging, discriminatie, onderdrukking etc. Dat overlapt met wetgeving, maar dat hoeft niet.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een protest tegen bepaalde wetgeving. Pride is een mars om te laten zien dat je ergens trots op bent.
Wat verwacht JIJ ervan?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en wat verwacht je nu dat die kamerleden doen of laten?
Hoe staat dat principe ten opzichte van het principe dat een staat eigen beslissingen mag maken?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat mijn steun voor mensen, en dus ook homorechten, niet tribalistisch is.
Ontzettende hypocriet.
Qua ethiek volstrekt irrelevant.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe staat dat principe ten opzichte van het principe dat een staat eigen beslissingen mag maken?
Dat er meelopen om de homo's te steunen in Hongarije zoals dat daar bij de situatie past.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |