SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recap van 30 seconden per nummer:
Bekijk deze YouTube-video
Uitgebreide informatie per artiest en andere informatie staan hier:
ESF / [2025] Deelnemers en informatie Eurovisie songfestival 2025 A-Z
Het zal om 21:00 beginnen en afgelopen zijn rond 23:30. Het is te zien op NPO1, De Belg, BBC etc.
Ook zal het gestreamd worden op YouTube zonder commentaar:
Bekijk deze YouTube-video
ESF / [2025] Australië: Go-Jo - Milkshake Man #1
ESF / [2025] Montenegro: Montesong #1 27 nov
ESF / [2025] Ierland: EMMY - Laika Party #1
ESF / [2025] Letland: Tautumeitas - Bur man laimi #1
ESF / [2025] Armenië: PARG - Survivor #1
ESF / [2025] Oostenrijk: Johannes Pietsch (JJ) - Wasted Love #1
ESF / [2025] Griekenland: Klavdia – Asteromata #1
ESF / [2025] Litouwen: Katarsis - Tavo akys #1
ESF / [2025] Malta: Miriana Conte - Serving Kant #1 Je kut serveren in Malta
ESF / [2025] Georgië: Mariam Shengelia - Freedom #1
ESF / [2025] Denemarken: Sissal - Hallucination #1
ESF / [2025] Tsjechië: ADONXS - Kiss Kiss Goodbye #1 7 maart
ESF / [2025] Luxemburg: Laura Thorn - La poupée monte le son #1
ESF / [2025] Israël: Yuval Raphael - New Day Will Rise #1
ESF / [2025] Servie: Princ - Mila #1
ESF / [2025] Finland: Erika Vikman - Ich Komme #1 Wunderbar
Al door:
ESF / [2025] VK: Remember Monday - What The Hell Just Happened #1
ESF / [2025] Frankrijk: Louane - Maman #1
ESF / [2025] Duitsland: Chefsache ESC 2025 #1maart
Zullen alle ondeugende nummers (Australië, Malta en Finland) doorgaan? Zien we hier nog een verrassing? Gaat Denemarken proberen dicht bij ons NQ record te komen?
Dit zal voor de show over gaan in het live topic.
Dank voor de info!quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:19 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Schattig meisje met een vrolijk nummer.
Wie zijn dat dan?quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:19 schreef Greys het volgende:
Nou Claude heeft z'n twee besties erbij zaterdag!
Ah, die ken ik wélquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:20 schreef Coco het volgende:
[..]
Moderne variant op poupée de cire poupée de son
In het begin ging het wel lekker met Australië.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:20 schreef RipCity het volgende:
Australie en Engeland snappen echt nooit wat mensen aanspreekt he
Oostenrijk en Erika uit Finland!quote:
ok cornaldquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:21 schreef Cirilico het volgende:
Yess Malta wel iig.
Nu tussen Australië en Griekenland dnek ik.
quote:
Die hoeven we niet op te noemenquote:
Denemarken door en Australie er uit.quote:
Jaquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:23 schreef Coco het volgende:
[..]
Heb ik niet gezien, was die als eerste?
Was los van het einde en het shirt uit toch ook wel echt matig? Je kunt het niet serieus nemen ook te ver trekken.quote:
Welke? Oostenrijk of Frankrijk?quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Dat kut nummer is wel erg overhyped wordt er misselijk van dat gejank.
Radio commentaar was ook mooiquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:24 schreef Coco het volgende:
[..]
Herhaling laatste 5 minuten Ajax - Groningen.
Ik vond het tig keer leuker dan bv Griekenlandquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:24 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Was los van het einde en het shirt uit toch ook wel echt matig? Je kunt het niet serieus nemen ook te ver trekken.
Is ook meer voor de fijnproever.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Dat kut nummer van oostenrijk is wel erg overhyped wordt er misselijk van dat gejank.
8 goed, niet te doen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 22:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
Gokje van wie er door gaan, op willekeurige volgorde:
Armenie
Australie
Finland
Griekenland
Ierland
Israel
Litouwen
Luxemburg
Malta
Oostenrijk
Sowieso leuker.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond het tig keer leuker dan bv Griekenland
Beide.... maar Oostenrijk is nog vreselijker bah zegquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke? Oostenrijk of Frankrijk?
quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:25 schreef Fleischmeister het volgende:
Op naar het "welke klotepositie krijgen we deze keer" topic
Dat, zeer matig nummer en nog matiger gezongen.quote:
Skippybal (Malta) is door hoorquote:
Ja, echt. Zou me niet verbazen dat als Australie op hun plek had mogen beginnen ze wel door waren.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:26 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat, zeer matig nummer en nog matiger gezongen.
Al die punten uit scandi landen waarschijnlijk. ze wilde alle scandinavische landen in de finale voor 1 keer las ik ergens in de media. dus ze stemmen allemaal op elkaar.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:26 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat, zeer matig nummer en nog matiger gezongen.
quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Tip aan Claude om niets te zeggen en zich op te sluiten zodat het niet nog een keer gebeurt dat we niet meedoen.
Je had alleen Finland die mee stemde. Noorwegen, Zweden en IJsland (als je die wil meetellen) zaten in de andere halve finale.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:27 schreef RipCity het volgende:
[..]
Al die punten uit scandi landen waarschijnlijk. ze wilde alle scandinavische landen in de finale voor 1 keer las ik ergens in de media. dus ze stemmen allemaal op elkaar.
Die cameravrouw is er niet, scheelt weer.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Tip aan Claude om niets te zeggen en zich op te sluiten zodat het niet nog een keer gebeurt dat we niet meedoen.
Alleen Finland zat in deze semi en dat is officieel geen Scandinaviëquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:27 schreef RipCity het volgende:
[..]
Al die punten uit scandi landen waarschijnlijk. ze wilde alle scandinavische landen in de finale voor 1 keer las ik ergens in de media. dus ze stemmen allemaal op elkaar.
Luxenburgquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:26 schreef superniger het volgende:
Wie was die dame vooraan? Die net ging bukken
Denemarken deed vanavond ook mee.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen Finland zat in deze semi en dat is officieel geen Scandinavië
VRESELIJK KINDERACHTIG VAN ZE!!!quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:27 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja. Is door naar de finale zelfsquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denemarken deed vanavond ook mee.
Die kunnen niet op zichzelf stemmenquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denemarken deed vanavond ook mee.
Beetje net als Duitsland: nummer geschikt voor de radio, maar live komt het niet helemaal in die kwaliteit over. Denk ook dat vooral Baller op de radio nog wel eens 1 van de succesvollere nummers gaat zijn, terwijl ze live gewoon slechter zingt dan Gordon in z’n beste dagen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:29 schreef Ann-Lynn het volgende:
Ierland is mijn guilty pleasure, dacht al dat ze niet doorgingen, maar blijft jammer. Die ga ik lekker vaak opzetten in de auto, heerlijk nostalgisch deuntje.
Ik hoor neighbour neighbour neighbour buurman buurman buurmanquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:34 schreef Zigsky het volgende:
Letland lijkt net alsof ze het N-woord de hele tijd herhalen en nu hoor ik niks anders meer...
Alle drie de Baltische staten in de finale. Het is ze gegund, ook prima liedjes allemaal. Litouwen was zelfs mijn favoriet vanavondquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:34 schreef LekkerWeertje het volgende:
Wel fijn dat acts als Litouwen en Letland, die zeker niet voor iedereen zijn, gewoon doorgaan ten opzichte van stemmagneten als Australië.
Het is nu al best een hit op Spotify in verschillende landen. Baller is misschien wel het meest hitgevoelige liedje dat ertussen zit, het enige nummer dat echt een moderne hit is die je anders ook wel op de radio zou horen. Ik denk dat ze ondanks de matige zangkwaliteiten wel goed gaan scoren bij het publiek... bij de jury's is wellicht een ander verhaal.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Beetje net als Duitsland: nummer geschikt voor de radio, maar live komt het niet helemaal in die kwaliteit over. Denk ook dat vooral Baller op de radio nog wel eens 1 van de succesvollere nummers gaat zijn, terwijl ze live gewoon slechter zingt dan Gordon in z’n beste dagen.
Geen idee, het artikel op de NOS site heet gewoon zo:quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:53 schreef cosmosis het volgende:
Niet negatief bedoeld, maar waarom benoemd de NOS dit als enige ESF noemenswaardig nieuws?
[ afbeelding ]
Duidelijk clickbait dan door onze vrienden van de Teletekstquote:Op donderdag 15 mei 2025 23:55 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geen idee, het artikel op de NOS site heet gewoon zo:
[ x ]
Clickbait op teletekst, dingen die je nooit dacht te zullen lezen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 23:56 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Duidelijk clickbait dan door onze vrienden van de Teletekst
Hmm Zwitserland ook. Dan zullen wij wel in de eerste komen, maar dat Oostenrijk daar zeker zit als favoriet is niet handig.quote:
Zal wel San Marino of Noorwegen worden ofzoquote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:36 schreef NailQueen het volgende:
Zou Estland kunnen openen? En anders Zweden. Als de Zweedse producers dat tenminste aandurven.
Denk ik ook!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Zal wel San Marino of Noorwegen worden ofzo
Zou het voor San Marino wel lullig vinden. Hebben ze nu de kans hun beste resultaat ooit te halen als ze beter scoren dan 19e en dan moeten openen. Ahhhh.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Zal wel San Marino of Noorwegen worden ofzo
Vorig jaarquote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:39 schreef Greys het volgende:
@:Momo hadden we vorig jaar een derde PC? Weet jij dat nog? Want nu net iets meer meer dan de helft. Volgens jaar 100 procent denk ik. 😅
https://eurovision.tv/sto(...)choice-running-orderquote:The change means there will now be 6 places to pick in the First Half of the running order, 6 places that can be chosen in the Second Half and 13 Producer’s Choice places.
Oh! Ik dacht 3x eenderde vorig jaar.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Vorig jaar
[..]
https://eurovision.tv/sto(...)choice-running-order
Vergelijkbaar
Dan zou het helemaal mooi zijn als Joost in de act van Tommy Cash verschijntquote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:45 schreef Momo het volgende:
Een voorspelling: ze gaan Estland-Israel back-to-back zetten
No Worries, als Zweden wint zie ik het wel 100% wordenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh! Ik dacht 3x eenderde vorig jaar.
Maar dan is het idd niet meer geworden!
(Al blijf ik het echt te veel vinden.)
Ik appte ook net aan Cee dat ik het ook zie gebeuren dat het nog weleens 100 procent gaat worden. 😅quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:51 schreef Momo het volgende:
[..]
No Worries, als Zweden wint zie ik het wel 100% worden
Laatste startpositie voor Frankrijk dan maar doen?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik appte ook net aan Cee dat ik het ook zie gebeuren dat het nog weleens 100 procent gaat worden. 😅
Frankrijk krijgt zaterdag natuurlijk ook weer de benodigde pauze ervoor en erna vanwege dat grote doek enzo. Hmpf.
Als ze ons weer op een slechte plek zetten, volgend jaar gewoon Joost sturen met een staging met stroopwafelkruimelsquote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik appte ook net aan Cee dat ik het ook zie gebeuren dat het nog weleens 100 procent gaat worden. 😅
Frankrijk krijgt zaterdag natuurlijk ook weer de benodigde pauze ervoor en erna vanwege dat grote doek enzo. Hmpf.
Ja die hoort ook bij eerste helft.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Doet Luxemburg toch maar niet mee aan de finale trouwens?
Hoezo kan dit eigenlijk? Er zijn toch regels over de tijd waarbinnen een staging kan worden opgebouwd die voor alle landen gelden? Of verzin ik dat nu?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie echt iedereen dit plaatje zonder Luxemburg tweeten ook. Aran enzo. Hahaha.quote:
Geen idee. De stage meneer vertelde dat op tv in de voorbeschouwing. Dat het nogal een ding is, dat apparaat, die kurlversnipperaar en dat er 'over het hele podium een doek moet en die moet ook weer weg'.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 01:00 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Hoezo kan dit eigenlijk? Er zijn toch regels over de tijd waarbinnen een staging kan worden opgebouwd die voor alle landen gelden? Of verzin ik dat nu?
Wie betaalt bepaalt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 01:00 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Hoezo kan dit eigenlijk? Er zijn toch regels over de tijd waarbinnen een staging kan worden opgebouwd die voor alle landen gelden? Of verzin ik dat nu?
Omdat ze meer betalen mogen ze al rechtstreeks in de finale zitten. Dat zou genoeg moeten zijn.quote:
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
quote:Claude als twaalfde aan de beurt tijdens finale Songfestival
C'est La Vie van Claude is morgen als twaalfde nummer te horen tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival. Dat heeft de organisatie vannacht bekendgemaakt.
Voor de Nederlandse inzending is Letland aan de beurt met Bur man laimi, een folksong in het Lets. Na Claude volgt Finland met Ich Komme, een nummer dat gaat over een orgasme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 04:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!En wat als je het op de BBC kijkt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus wees maar lief, dat kan geen kwaad 🎶
Dan moet je langer wachten op de scores, in Nederland geeft Cornald ze veel sneller doorquote:
Hahaha ja, ik vond dat wel een beetje jammer dat Cornald steeds voor zn beurt sprakquote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet je langer wachten op de scores, in Nederland geeft Cornald ze veel sneller door
Jeugdig enthousiasme, ik snap dat wel.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:20 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Hahaha ja, ik vond dat wel een beetje jammer dat Cornald steeds voor zn beurt sprak
Ja ik vind het ook sneu voor hem. Was gewoon echt heel kut, jammer dat dit niet voorkomen heeft kunnen wordenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:39 schreef Greys het volgende:
Ik merkte gister wel echt dat die arme Cornald er nog best mee zat, dat dat dinsdag buiten zijn schuld om door de vertraging in de uitzending mis ging. Hij zei gisteren ook af en toe 'sorry dat ik er even doorheen praat' als die presentatoren weer aan het ratelen waren etc. Al die haat online heeft er best even ingehakt denk ik.
Ik had verwacht dat 2e lager dan 1e zou staan, maar blijkbaar niet?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Trouwens effect van de plek waar je start gemiddeld over de jaren heen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |