Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander die daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met zionisme heeft dit weinig van doen.
Waar ik van gruw is dat dit conflict aangewend wordt door velen om een tribale stammenstrijd uit te vechten, waarbij menselijk leed gebruikt wordt als stage prop. Een accomoditeit om een ideologie, religie en/of politieke overtuiging te pushen en uit te leven.
En dat doorzie je op een gegeven moment snel. Ook bij clubs als 'Christenen voor Israël', trouwens.
Daarbij: je komt sowieso op voor rechten van slachtoffers, omdat het slachtoffers zijn. En mensen. Dat een hoop volk in dit conflict slechts betrokken is geraakt vanwege afvinken van ter zaken doende hokjes, dat is waar het om gaat. De politisering van leed. Walgelijk.
mooie omschrijving van beide kampenquote:Op maandag 12 mei 2025 11:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander die daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.
Het leed op zich is niet belangrijk voor de klagers die klagen dat dit conflict de juiste aandacht mag krijgen na 100 jaar. Het gaat ze erom dat de vriendjes daar goed zitten en kunnen blijven doen wat ze doen ten koste van de bewoners van dat land.
Elke scheet wordt aangegrepen en vergroot om het beeld te verstoren en te verbuigen.
Iedereen hier doet 'alsof'.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het heeft er simpelweg mee te maken wat de demonstranten vinden van de houding van onze regering in dit conflict. Ze zijn blijkbaar tevreden over hoe onze regering omgaat met Jemen of Soedan, dus heeft zo'n demonstratie nul toegevoegde waarde.
Verder demonstreer jij ook niet over Jemen of Soedan, dus bllijkbaar kan het jou ook geen reet schelen. Je gebruikt ze vooral voor goedkope discussie-truuks om het maar niet over de inhoud te hoeven hebben.
Gaat even lekker zelf zoeken. Denk je mij nog echt bezig te gaan houden met feiten opsommen voor je zodat je weer met een "maar" gaat komen. Zoek het maar op in deze reeks.quote:
Tribaal. Inderdaad.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander door daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.
Het leed op zich is niet belangrijk voor de klagers die klagen dat dit conflict de juiste aandacht mag krijgen na 100 jaar. Het gaat ze erom dat de vriendjes daar goed zitten en kunnen blijven doen wat ze doen ten koste van de bewoners van dat land.
Elke scheet wordt aangegrepen en vergroot om het beeld te verstoren en te verbuigen.
Nouja er zijn blijkbaar mensen die daar hun vrije tijd voor opofferen om op straat daarvoor te gaan schreeuwen, en vervolgens op social media verrot gescholden te worden door allerlei figuren. Dan moet het je blijkbaar toch wel aan het hart gaan.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen hier doet 'alsof'.
Wij allemaal vinden het veel belangrijker wat wij vanavond gaan eten, dan hoe het met de Palestijnse-Gazanen of de Israelische gijzelaars gaat.
Ja, inderdaad, wat een Mandela's zijn het toch.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er zijn blijkbaar mensen die daar hun vrije tijd voor opofferen om op straat daarvoor te gaan schreeuwen, en vervolgens op social media verrot gescholden te worden door allerlei figuren. Dan moet het je blijkbaar toch wel aan het hart gaan.
Ik zie gewoon hetzelfde als wat ik altijd zie omtrent dit conflict. Israel verliest de PR-oorlog (vooral onder de 40+ers) deel van deze 40-ers gaan demonsteren - deel van de pro-Israel boomers heel erg boos.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er zijn blijkbaar mensen die daar hun vrije tijd voor opofferen om op straat daarvoor te gaan schreeuwen, en vervolgens op social media verrot gescholden te worden door allerlei figuren. Dan moet het je blijkbaar toch wel aan het hart gaan.
Ja joh die denkt mij even bezig te houden alsof ik zijn persoonlijke assistente ben. Ben gekke henkie niet.quote:
quote:Op maandag 12 mei 2025 11:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Gaat even lekker zelf zoeken. Denk je mij nog echt bezig te gaan houden met feiten opsommen voor je zodat je weer met een "maar" gaat komen. Zoek het maar op in deze reeks.
Jij komt toch met de bron en bewering?quote:Op maandag 12 mei 2025 11:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja joh die denkt mij even bezig te houden alsof ik zijn persoonlijke assistente ben. Ben gekke henkie niet.
Een moetje.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mijn UI zegt net zoveel als jouw UI.
Vertel wat zie je nog meer als je naar mijn UI kijkt?
Ik neem aan dat je heel goed in staat bent om het zelf te lezen. Is niet veel dus lezen.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Jij komt toch met de bron en bewering?
Stevige bewering = onderbouwen
En dan niet 'hier heb je een website'.
Exacte quote graag.
Aah dus je legt verband tussen geloof en een vlag? of hoe moet ik dat zien?quote:Op maandag 12 mei 2025 11:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een moetje.
Een beetje zoals, als er destijds een fok forum was geweest, katholieken ineens allemaal Ierse vlaggetjes als UI zouden gebruiken.
Dat kunnen we rustig aflezen uit je eigen posts.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aah dus je legt verband tussen geloof en een vlag? of hoe moet ik dat zien?
Jij komt toch met de bron en bewering?quote:Op maandag 12 mei 2025 11:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je heel goed in staat bent om het zelf te lezen. Is niet veel dus lezen.
Moslim, jullie hebben dit gebied toch veroverd en vervolgens Joden en Christenen tot tweederangsburgers getorpedeerd? Zo is immers de Islam in dit gebied gekomen. De Al-Aqsamoskee is doelbewust bovenop de Tempelberg geplaatst.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander die daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.
Waarom probeer je deze realiteit om te draaien? Joden zijn inheems in dit gebied, Arabische moslims over het algemeen niet.quote:Population stratification caused by nonrandom mating between groups of the same species is often due to geographical distances leading to physical separation followed by genetic drift of allele frequencies in each group. In humans, population structures are also often driven by geographical barriers or distances; however, humans might also be structured by abstract factors such as culture, a consequence of their reasoning and self-awareness.
Religion in particular, is one of the unusual conceptual factors that can drive human population structures. This study explores the Levant, a region flanked by the Middle East and Europe, where individual and population relationships are still strongly influenced by religion.
We show that religious affiliation had a strong impact on the genomes of the Levantines. In particular, conversion of the region's populations to Islam appears to have introduced major rearrangements in populations' relations through admixture with culturally similar but geographically remote populations, leading to genetic similarities between remarkably distant populations like Jordanians, Moroccans, and Yemenis.
Conversely, other populations, like Christians and Druze, became genetically isolated in the new cultural environment. We reconstructed the genetic structure of the Levantines and found that a pre-Islamic expansion Levant was more genetically similar to Europeans than to Middle Easterners.
Bron
niet dus. jij neemt het gewoon als feit aan.quote:Op maandag 12 mei 2025 09:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dit is echt onzin. We weten het prima, die publicatie is namelijk onderdeel van de kennis die er is. Met andere woorden, die inschatting in The Lancet is weten. Een gedegen onderzoek. De controle is ook al geweest.
Als je denkt dat het niet klopt, is het aan jou om een nieuw onderzoek op te zetten dat met totaal andere resultaten komt. Tot die tijd is dit wat we weten.
quote:Op maandag 12 mei 2025 11:55 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
niet dus. jij neemt het gewoon als feit aan.
En dan van gisteren zei onze vriend witkoffquote:Op maandag 12 mei 2025 11:39 schreef theunderdog het volgende:
https://x.com/glcarlstrom/status/1921797786900611322
Haha Netanyahu wil doen alsof de vrijlating van Edan door zijn beleid kwam.
Triest.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, wat vredig allemaal weer. Dat gebaar ook richting die keel, wat een gedrochten van mensen zijn dit toch.
[ twitter ]
quote:Op maandag 12 mei 2025 12:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan van gisteren zei onze vriend witkoff
[ x ]
Ik neem aan dat Qatar haar vriendjes Hamas heeft bewogen deze man vrij te laten. Ik ben benieuwd of we ooit gaan weten wat Qatar er voor terugkrijgt. Na al die jaren dat Qatar terreur financieert en dit weekend nog aan president Trump persoonlijk een 400 miljoen dollar vliegtuig cadeau geeft.
Trump laat aan Israël ook zien dat hij niet zo'n trouwe vriend is zoals we dachten. Bijzondere tijden
Mwau 'bijzondere tijden'. Eerder: het was wachten op...quote:Op maandag 12 mei 2025 12:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan van gisteren zei onze vriend witkoff
[ x ]
Ik neem aan dat Qatar haar vriendjes Hamas heeft bewogen deze man vrij te laten. Ik ben benieuwd of we ooit gaan weten wat Qatar er voor terugkrijgt. Na al die jaren dat Qatar terreur financieert en dit weekend nog aan president Trump persoonlijk een 400 miljoen dollar vliegtuig cadeau geeft.
Trump laat aan Israël ook zien dat hij niet zo'n trouwe vriend is zoals we dachten. Bijzondere tijden
De islam zou best zo in dat gebied zijn gekomen maar de Palestijnen wonen daar al veel eerder.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Moslim, jullie hebben dit gebied toch veroverd en vervolgens Joden en Christenen tot tweederangsburgers getorpedeerd? Zo is immers de Islam in dit gebied gekomen. De Al-Aqsamoskee is doelbewust bovenop de Tempelberg geplaatst.
Moslims zijn hier de vreemde eend in de bijt. Jullie hebben Mekka en het Arabisch Schiereiland, in de Levant ligt de oorsprong van het Jodendom en het Christendom. De komt van de Islam naar dit gebied heeft alles veranderd. Zie ook:
[..]
Waarom probeer je deze realiteit om te draaien? Joden zijn inheems in dit gebied, Arabische moslims over het algemeen niet.
Kom op joh, je bent beter dan dit.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is geen genocide in Gaza want er is genocide in Soedan of hoe moet ik dat zien?
Precies, daarbij al zouden demonstranten voor elk onrecht opkomen dan is dat uiteraard ook niet goed. Zie bijvoorbeeld als een Greta Thunberg niet zich alleen uitspreekt over klimaat maar ook over Gaza. Dan worden dat soort dombo types helemaal boos en zeggen waarom moet dit onderwerp gekaapt worden om het ook te hebben over een ander onderwerp.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Internetheldje etto weet niet dat er mensen zijn met wel principes en daar ook in het echt voor opkomen.
leg het dan gewoon goed uit want het gaat weer helemaal nergens over allemaal, ik kan hier letterlijk niets beters meequote:
Vertel om welke post het gaatquote:Op maandag 12 mei 2025 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kunnen we rustig aflezen uit je eigen posts.
ik ben niet bekend met hipster afkortingenquote:
quote:Op maandag 12 mei 2025 13:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben niet bekend met hipster afkortingen
quote:Preserving the British role in the F-35 jet fighter programme takes precedence over the need to comply with UK laws on arms export controls, or any UK obligation to prevent a genocide in Israel, UK government lawyers will argue in court this week.
The long-awaited high court case will test whether ministers have broken the law by continuing to supply parts for the F-35 programme that may be used by Israel to attack Palestinians in Gaza. The four-day case starts on Tuesday and has taken nearly a year to come to court.
It has been brought by Palestinian human rights group Al-Haq but is supported by a raft of British human rights groups including Amnesty, Human Rights Watch, Oxfam and the Global Legal Action Network (Glan).
https://www.theguardian.c(...)ide-lawyers-to-argue
En wat een gelijk hebben ze.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:01 schreef Peppert het volgende:
Het exporteren van F-35 onderdelen naar Israël is belangrijker dan het voorkomen van genocide aldus overheidsadvocaten van het eiland aan de overkant van de plas. Ik neem dit keer wel mijn hoed af voor de eerlijkheid van deze advocaten.
[ x ]
Nee hoor, zoals al vaker benoemd zijn "de Palestijnen" een verzameling Arabische moslims en een aanzienlijk deel kent hun oorsprong buiten de Levant. Dat zien we met al die commercieel verkrijgbare dna-testen ook, als Palestijnen soms 70% 'Egypt' of 'Peninsular Arab' scoren en vervolgens woest worden omdat men dan meent dat de test 'corrupt' is of het bedrijf 'Zionistisch'quote:Op maandag 12 mei 2025 13:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
De islam zou best zo in dat gebied zijn gekomen maar de Palestijnen wonen daar al veel eerder.
Veel verder dan iets over een Eurovisie deelname zal het vast niet gaan.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:22 schreef skysherrif het volgende:
Het lijkt mij tijd voor militair optreden tegen Israel.
Dat lijkt me niet. Overigens natuurlijk ook een beetje gechargeerd, ik wens geen enkele normale Israelische burger extra leed toe, laat staan met een militaire inval.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel verder dan iets over een Eurovisie deelname zal het vast niet gaan.
Het blijft een bevriende natie waarmee we een prachtig associatie-verdrag hebben.
Dat is precies de schande, dat wij bevriend blijven met een land dat genocide pleegt. Dat we het assciatie verdrag niet verscheuren. Waarom willen wij vrienden zijn met een land dat zich op geen enkele manier aan afspraken houdt en waarvan wij alleen ellende hebben aan die vriendschap. Al was het maar om iets te doen tegen het groeiende antisemitisme zouden we Israel moeten boycotten.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Het blijft een bevriende natie waarmee we een prachtig associatie-verdrag hebben.
Dan zul je dat ook via de VS moeten doen. Trump is immers degene die staat te juichen bij het plan om Gaza te kunnen herontwikkelen. En de Palestijnen willen namelijk nooit meer terug, volgens hem. En zij zijn tenslotte de grootste steungever aan Israël.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Overigens natuurlijk ook een beetje gechargeerd, ik wens geen enkele normale Israelische burger extra leed toe, laat staan met een militaire inval.
Maar ik vind dat het veel verder moet gaan dan simpelweg wel of geen steun opzeggen aan Israel, als je de laatste berichten over de plannen van Israel en de uitspraken van leden van hun regering hoort over de toekomst van Gaza en het lot van de inwoners daarmee gepaard.
Dan moet daar veel en veel meer aan gedaan worden om die komende genocide te stoppen.
2493e keer: er is geen genocide.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is precies de schande, dat wij bevriend blijven met een land dat genocide pleegt. Dat we het assciatie verdrag niet verscheuren. Waarom willen wij vrienden zijn met een land dat zich op geen enkele manier aan afspraken houdt en waarvan wij alleen ellende hebben aan die vriendschap. Al was het maar om iets te doen tegen het groeiende antisemitisme zouden we Israel moeten boycotten.
Ik zou geen beslissingen nemen op basis van wat geruchten.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is precies de schande, dat wij bevriend blijven met een land dat genocide pleegt. Dat we het assciatie verdrag niet verscheuren. Waarom willen wij vrienden zijn met een land dat zich op geen enkele manier aan afspraken houdt en waarvan wij alleen ellende hebben aan die vriendschap. Al was het maar om iets te doen tegen het groeiende antisemitisme zouden we Israel moeten boycotten.
Leuk stukje wat totaal niets zeggend is. Al zijn ze geen volk dan nog wonen ze in dat stuk en verandert het geen moer. Het is dan toch alsof je Oekrainers uit hun provincies verjaagt om er een nieuwe republiek te stichten.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, zoals al vaker benoemd zijn "de Palestijnen" een verzameling Arabische moslims en een aanzienlijk deel kent hun oorsprong buiten de Levant. Dat zien we met al die commercieel verkrijgbare dna-testen ook, als Palestijnen soms 70% 'Egypt' of 'Peninsular Arab' scoren en vervolgens woest worden omdat men dan meent dat de test 'corrupt' is of het bedrijf 'Zionistisch'![]()
Het wat dit betreft eens fijn zijn als Arabische moslims ophouden met anderen gebieden te koloniseren en vervolgens doen alsof zij daar inheems zijn. Wat krijgen we over een paar eeuw? Zeker dat Hamza en Yassine 'inheems' zijn in Utrecht, Parijs of Berlijn? Ik sluit het inmiddels niet meer uit.
Zie ook uit Trouw 1977:
[ afbeelding ]
Na meer dan 2 jaar hebben we het uiteraard niet over geruchten. Er is legio bewijs. Ik zou me niet van de dommen houden.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou geen beslissingen nemen op basis van wat geruchten.
Wat we zo snel mogelijk op moeten zeggen.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Op basis van wat geruchten?quote:Op maandag 12 mei 2025 14:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat we zo snel mogelijk op moeten zeggen.
Ach ik wil best ingaan op, je kan discussie voeren of er NU wel of geen bewuste genocide wordt gepleegd.quote:
Wat geruchtenquote:Op maandag 12 mei 2025 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Op basis van wat geruchten?![]()
Kom eerst maar met een internationaal rechtelijke uitspraak.
Tot die tijd steunen we natuurlijk gewoon de legitieme, democratisch gekozen regering.
Geruchten? Come on! De beelden spreken voor zich. Dat Ich habe es niet gewust mentaliteit moet je 80 jaar achter je laten.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Op basis van wat geruchten?![]()
Kom eerst maar met een internationaal rechtelijke uitspraak.
Tot die tijd steunen we natuurlijk gewoon de legitieme, democratisch gekozen regering.
Op basis van de vuistdikke rapporten over mensenrechtenschendingen, op basis van de genocide (eveneens vuistdik gerapporteerd door vele instanties) en op basis van de genocidale uitspraken van hun regering.quote:
Dat is geen genocide. Dat heet verdrijven, in lijn met wat bijvoorbeeld Koeweit met 400,000 Palestijnen heeft gedaan in de jaren 1990. Daar hoorden we toch ook niemand over in het Westen? En dan nog wetende dat deze groep Palestijnen al jaar en dag bezig is met terrorisme jegens Israël. Veel Palestijnen kennen trouwens ook hun roots in Egypte (denk aan Arafat) en sommigen ook Somalië.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach ik wil best ingaan op, je kan discussie voeren of er NU wel of geen bewuste genocide wordt gepleegd.
Maar dat de nieuwe plannen genocidaal zijn, daar kan je echt niet omheen of je bent bewust aan het wegkijken. Immers wordt er openlijk door de nieuwe regering gepleit om alle burgers van gaza onder te verdelen in 10 landen, waaronder Sudan, Somalie, Egypte en heel gaza in te nemen. Naast het bewust onthemen van een hele bevolking, heeft de geschiedenis ook geleerd wat er daarnaast gebeurd met massale volksverhuizingen in een oorlog. En om dit bewerkstelligen worden ze NU bewust uitgehonderd en gebombardeerd nog altijd, maargoed daar zijn we bekend mee.
Er is een sterk sentiment van anti-Israël-propaganda. Beter neem je gewoon geen besluiten op basis van geruchten.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Op basis van de vuistdikke rapporten over mensenrechtenschendingen, op basis van de genocide (eveneens vuistdik gerapporteerd door vele instanties) en op basis van de genocidale uitspraken van hun regering.
Nee hoor, op basis van verzinsels van anti-Israëlische actiegroepen die nota bene eerst de term 'genocide' moeten herdefiniëren alvorens men het pas kan toepassen op deze situatie. Zie bijvoorbeeld:quote:Op maandag 12 mei 2025 14:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Op basis van de vuistdikke rapporten over mensenrechtenschendingen, op basis van de genocide (eveneens vuistdik gerapporteerd door vele instanties) en op basis van de genocidale uitspraken van hun regering.
Oh, dus je vreest met grote vrezen dat er een genocide plaats kan gaan vinden. In de toekomst.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach ik wil best ingaan op, je kan discussie voeren of er NU wel of geen bewuste genocide wordt gepleegd.
Maar dat de nieuwe plannen genocidaal zijn, daar kan je echt niet omheen of je bent bewust aan het wegkijken. Immers wordt er openlijk door de nieuwe regering gepleit om alle burgers van gaza onder te verdelen in 10 landen, waaronder Sudan, Somalie, Egypte en heel gaza in te nemen. Naast het bewust onthemen van een hele bevolking, heeft de geschiedenis ook geleerd wat er daarnaast gebeurd met massale volksverhuizingen in een oorlog. En om dit bewerkstelligen worden ze NU bewust uitgehonderd en gebombardeerd nog altijd, maargoed daar zijn we bekend mee.
Neuh, er zijn gewoon goed gedocumenteerde onderzoeken van de immense schaal waarop Israel oorlogsmisdaden pleegt en de gigantische hoeveelheid slachtoffers dat dat veroorzaakt bij onschuldige Palestijnen.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is een sterk sentiment van anti-Israël-propaganda.
De term genocide wordt al een eeuw lang geherdefinieerd, het enige probleem wat jij daarmee hebt is dat het nu Israël treft.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, op basis van verzinsels van anti-Israëlische actiegroepen die nota bene eerst de term 'genocide' moeten herdefiniëren alvorens men het pas kan toepassen op deze situatie. Zie bijvoorbeeld:
[ x ]
Nee hoor, het betreft dus propaganda. En mensen die staan te juichen in een straat terwijl er doodgemartelde Israëliërs in pick-up trucks doorheen worden gereden, dorpen plunderen of gijzelaars in hun huis verstoppen zijn ook niet onschuldig.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Neuh, er zijn gewoon goed gedocumenteerde onderzoeken van de immense schaal waarop Israel oorlogsmisdaden pleegt en de gigantische hoeveelheid slachtoffers dat dat veroorzaakt bij onschuldige Palestijnen.
De term genocide is nog niet eens een eeuw oud, je weet niet waar je het over hebt.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
De term genocide wordt al een eeuw lang geherdefinieerd, het enige probleem wat jij daarmee hebt is dat het nu Israël treft.
Idealiter woont iedereen daar in vrede met elkaar en heeft iedereen toegang tot heilige plekken. Helaas willen Arabische moslims dit niet, die willen de bovenliggende partij zijn en de toegang tot heilige plekken aan andere ontzeggen.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
Simpele vraag: waarom hebben joden volgens jou meer recht dan moslims om rond Jeruzalem te wonen, en waarom zouden de mensen die daar (ook) al generaties wonen daar enige boodschap aan moeten hebben als die gebracht wordt met wapengekletter? Want tenzij je mij nu wijs gaat proberen te maken dat jij 'achja is goed, veel plezier hier' zou antwoorden op iemand die met een geweer in de hand je dwingt je huis te verlaten krijg ik nog altijd het idee dat je gewoon een hekel hebt aan Palestijnen en meer niet.
quote:Op maandag 12 mei 2025 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is een sterk sentiment van anti-Israël-propaganda. Beter neem je gewoon geen besluiten op basis van geruchten.
Nee nee Isreäl moet toch juist dit songfestival winnen?quote:Op maandag 12 mei 2025 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus we zijn er nog niet uit over wat genocide betekent? Best, dan houd ik het voor wat Israël nu doet voortaan op etnische zuivering, jij je zin.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De term genocide is nog niet eens een eeuw oud, je weet niet waar je het over hebt.
[..]
Idealiter woont iedereen daar in vrede met elkaar en heeft iedereen toegang tot heilige plekken. Helaas willen Arabische moslims dit niet, die willen de bovenliggende partij zijn en de toegang tot heilige plekken aan andere ontzeggen.
Iets weerleggen met "hEt is ProPAganDA" is wel heel makkelijk.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het betreft dus propaganda. En mensen die staan te juichen in een straat terwijl er doodgemartelde Israëliërs in pick-up trucks doorheen worden gereden, dorpen plunderen of gijzelaars in hun huis verstoppen zijn ook niet onschuldig.
Het zegt genoeg dat de beelden van een handjevol kinderen met onderliggende aandoeningen als bewijs voor de vermeende hongersnood worden aangehaald. Een hongersnood treft normaliter niet alleen zieke kinderen. In gebieden met hongersnood zijn geen ovenmaaltijden, kraampjes met beauty producten en dozen en kratten vol met verse groente en fruit.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Alsof het een gerucht is dat er hongersnood is. Alsof het een gerucht is dat bijna alle gebouwen platliggen.
Dat hele wir haben es nicht gewusst werkt niet zo goed in het internettijdperk. In dit topic kunnen we ook zien dat er veel meer mensen volledig in de greep zijn van pro-Israel propaganda.
quote:Op maandag 12 mei 2025 15:01 schreef HowardRoark het volgende:
Gewoon vredig, gewoon fatsoenlijk. Wat een contrast met het samenkomen van het pro-Palestijnse tuig. Dit conflict blijft in veel gevallen een clash tussen beschaving en barbarij.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Dat is nog steeds geen genocide, mijn beste vriend.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Alsof het een gerucht is dat er hongersnood is. Alsof het een gerucht is dat bijna alle gebouwen platliggen.
Dat hele wir haben es nicht gewusst werkt niet zo goed in het internettijdperk. In dit topic kunnen we ook zien dat er veel meer mensen volledig in de greep zijn van pro-Israel propaganda.
De VN stelt dat er hongersnood is in Gaza vs een random twitteraccount die anders beweert. HowardRoark: 'ik ben neutraal en goed geïnformeerd, dit random twitteraccount heeft gelijk'.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zegt genoeg dat de beelden van een handjevol kinderen met onderliggende aandoeningen als bewijs voor de vermeende hongersnood worden aangehaald. Een hongersnood treft normaliter niet alleen zieke kinderen. In gebieden met hongersnood zijn geen ovenmaaltijden, kraampjes met beauty producten en dozen en kratten vol met verse groente en fruit.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
HAHAHAquote:Op maandag 12 mei 2025 14:22 schreef skysherrif het volgende:
Het lijkt mij tijd voor militair optreden tegen Israel.
Leuke stropop.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:09 schreef viagraap het volgende:
[..]
De VN stelt dat er hongersnood is in Gaza vs een random twitteraccount die anders beweert. HowardRoark: 'ik ben neutraal en goed geïnformeerd, dit random twitteraccount heeft gelijk'.
Als je die beelden zo ziet dan begrijp ik die Israëlische drang tot zelfverdediging wel. Die Palestijnen zien er goed doorvoed en vooral bloeddorstig uit. Doodengquote:Op maandag 12 mei 2025 15:07 schreef viagraap het volgende:
[..]gast het wordt zo wel een beetje zielig hoe opzichtig je doet alsof je het niet begrijpt zo hoor
https://www.ohchr.org/en/(...)erts-say-states-facequote:Op maandag 12 mei 2025 15:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen genocide, mijn beste vriend.
quote:While States debate terminology - is it or is it not genocide? - Israel continues its relentless destruction of life in Gaza, through attacks by land, air and sea, displacing and massacring the surviving population with impunity,” the experts said.
“No one is spared - not the children, persons with disabilities, nursing mothers, journalists, health professionals, aid workers, or hostages. Since breaking the ceasefire, Israel has killed hundreds of Palestinians, many daily - peaking on 18 March 2025 with 600 casualties in 24 hours, 400 of whom were children.”
“This is one of the most ostentatious and merciless manifestations of the desecration of human life and dignity,” the experts said.
The aggression has transformed Gaza into a landscape of desolation, where nearly half of the casualties are children and thousands remain displaced. The group of experts cited over 52,535 deaths, of which 70 percent continue to be women and children, and 118,491 injuries as of 4 May 2025.
Since March 2025, coinciding with the end of the ceasefire, Israel has reinstated an even harsher blockade on Gaza, effectively trapping its population in misery, hunger, and disease. “Under constant bombardment, amid homes reduced to rubble, streets turned into zones of terror and a devastated environment, 2.1 million survivors are facing the direst humanitarian crisis,” the experts said. “Food and water have been cut off for months, inducing starvation, dehydration, and disease, which will result in more deaths becoming the daily reality for many, especially the most vulnerable.”
Amid this carnage, Israeli statements that fluctuate between outright blocking of aid and conditional releases incumbent on other strategic goals, showcase a clear intent to wield starvation as a weapon of war, and uncertainty in the population for a basic need, increasing the risk for trauma and mental health injuries, they warned.
“Not only is delivering humanitarian aid one of Israel’s most critical obligations as the occupying power, but its deliberate depletion of essential necessities, destroying of natural resources and calculated push to drive Gaza to the brink of collapse further corroborates its criminal responsibility,” the experts said.
“These acts, beyond constituting grave international crimes, follow alarming, documented patterns of genocidal conduct.”
International norms were established precisely to prevent such horrors. Yet, as millions protest globally for justice and humanity, their cries are muted. This situation conveys a deadly message: Palestinian lives are dispensable, and international law, if unenforced, is meaningless,” the experts said.
De VN is uiteraard volledig geinfiltreerd door antisemieten die politiek bedrijven vanuit haat ofzo.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:09 schreef viagraap het volgende:
[..]
De VN stelt dat er hongersnood is in Gaza vs een random twitteraccount die anders beweert. HowardRoark: 'ik ben neutraal en goed geïnformeerd, dit random twitteraccount heeft gelijk'.
op van alles juist.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het onderzoek heeft het niet eens over feiten. Het maakt een goed onderbouwde inschatting van het aantak slachtoffers door onderzoek met statistiek te combineren en komt tot een confidence interval dat geloofwaardig is.
Dat onderzoek is vervolgens gereviewd en nu gepubliceerd in een toonaangevend tijdschrift. Het is, kortom, een betrouwbare inschatting van het aantal slachtoffers.
Als je het niet wil geloven: doe je eigen onderzoek en laat dat in een soortgelijk tijdschrift publiceren.
Tot die tijd is dit onderzoek gewoon een leidende bron en is je onwil om het op waarde te schatten gebaseerd op niks.
over gemmiddelden in oorlogen:quote:, and estimated 64,260 deaths from traumatic injury during this period, likely exceeding 70,000 by October 2024, with 59.1% of them being women, children and the elderly.
dus... iets hoger dan gemiddeld?quote:Global estimates of the civilian casualty ratio vary. In 1999, the International Committee of the Red Cross estimated that between 30 and 65% of conflict casualties were civilians,[1] while the Uppsala Conflict Data Program (UCDP) indicated, in 2002, that 30–60% of fatalities from conflicts were civilians.[2] In 2017, the UCDP indicated that, for urban warfare, civilians constituted 49–66% of all known fatalities. William Eckhardt found that, when averaged across a century, the civilian casualty ratio remained at about 50% for each of the 18th, 19th and 20th centuries.[3] It is frequently claimed that 90% of casualties are civilians, but research has shown that to be a myth
In World War II at civilians constituted 60–67% of casualties,[5] but some sources give a higher estimate. In the Vietnam War, the civilian ratio is estimated at 46[6]–67%.[7] Two studies found civilian ratio was 40% in the Bosnian war.[4] During the Second Intifada, civilians constituted ~70% of Israelis killed by Palestinians and ~60% of Palestinians killed by Israelis.[8] Civilians constituted ~75% and ~65% of all Palestinians killed in the 2008 war and 2014 war, respectively. In the 2023–2025 war, civilians have constituted 68% of those killed by Hamas attacks,[9] and ~80% of those killed by the Israeli invasion
Globally, the civilian casualty ratio often hovers around 50%.
In lekentaal, voor mensen zoals ik, begrijp ik goed dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen burgerdoden en omgekomen hamasstrijders in die statistieken?quote:Op maandag 12 mei 2025 15:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
op van alles juist.
wat ik opgepikt heb, komen die statestieken van hamas, unwra, en nog wat hulporganisaties....en ik had je al verteld waarom hamas uberhaubt al niet meer de feiten kan hebben. en dat hun gepubliceerde nummers twijfelachtig zijn en vaak gewoon wekelijks hetzelfde aantal toevoegen (of toevoegden, in de eerdere helft van de oorlog).
plus, de schatting van vrouwen en kinderen, wat altijd op die manier wordt gebracht, varieert van 60 tot meer dan 80 %. geen scheiding tussen hamas strijders of burgers. en 50% van de gazanen is minderjarig, en hamas werft ook zeker wel tieners om mee te vechten.
maar goed, whatever.
laat het 80.000 doden zijn dan. en even voor het gemak, de helft is hamas strijders. dan zijn er in ongeveer anderhalf jaar tijd 40.000 burgerslachtoffers gevallen in close urban warfare, waar de vijan zich schuil houdt tussen de burgers op een ongekend schofterige manier.
wiki: het onderzoek:
[..]
over gemmiddelden in oorlogen:
[..]
dus... iets hoger dan gemiddeld?
Als IDF 20 zegt. Waarom maak jij er "dan even voor het gemak" 40 van? Dat doet het percentage wel erg goedquote:Op maandag 12 mei 2025 15:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
op van alles juist.
wat ik opgepikt heb, komen die statestieken van hamas, unwra, en nog wat hulporganisaties....en ik had je al verteld waarom hamas uberhaubt al niet meer de feiten kan hebben. en dat hun gepubliceerde nummers twijfelachtig zijn en vaak gewoon wekelijks hetzelfde aantal toevoegen (of toevoegden, in de eerdere helft van de oorlog).
plus, de schatting van vrouwen en kinderen, wat altijd op die manier wordt gebracht, varieert van 60 tot meer dan 80 %. geen scheiding tussen hamas strijders of burgers. en 50% van de gazanen is minderjarig, en hamas werft ook zeker wel tieners om mee te vechten.
maar goed, whatever.
laat het 80.000 doden zijn dan. en even voor het gemak, de helft is hamas strijders. dan zijn er in ongeveer anderhalf jaar tijd 40.000 burgerslachtoffers gevallen in close urban warfare, waar de vijan zich schuil houdt tussen de burgers op een ongekend schofterige manier.
wiki: het onderzoek:
[..]
over gemmiddelden in oorlogen:
[..]
dus... iets hoger dan gemiddeld?
Dit komt niet overeen met wat er hier wordt beweerd:quote:Op maandag 12 mei 2025 15:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zegt genoeg dat de beelden van een handjevol kinderen met onderliggende aandoeningen als bewijs voor de vermeende hongersnood worden aangehaald. Een hongersnood treft normaliter niet alleen zieke kinderen. In gebieden met hongersnood zijn geen ovenmaaltijden, kraampjes met beauty producten en dozen en kratten vol met verse groente en fruit.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
ja dat klopt, hamas doet dat niet. en dus ook niet hoeveel minderjarigen sterven die tegen israel vochten.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
In lekentaal, voor mensen zoals ik, begrijp ik goed dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen burgerdoden en omgekomen hamasstrijders in die statistieken?
Dan zegt het aantal doden toch niet zoveel?
ze publiceren geen nummers maar een lijst met dode mensen. Het is gewoon een lijst namen. Dit is je ook al meermaals gezegd maar gek genoeg pik je dat dan weer niet op.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
op van alles juist.
wat ik opgepikt heb, komen die statestieken van hamas, unwra, en nog wat hulporganisaties....en ik had je al verteld waarom hamas uberhaubt al niet meer de feiten kan hebben. en dat hun gepubliceerde nummers twijfelachtig zijn en vaak gewoon wekelijks hetzelfde aantal toevoegen
https://www.timesofisrael(...)ording-to-new-study/quote:Op maandag 12 mei 2025 15:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als IDF 20 zegt. Waarom maak jij er "dan even voor het gemak" 40 van? Dat doet het percentage wel erg goed
quote:The percentage of women and children killed in Gaza during the course of Israel’s war against Hamas following the October 7 atrocities is far lower than claimed by the terror group’s media propaganda agency, according to a new study.
The study found that despite claims by Hamas’s Government Media Office that some 70 percent of fatalities were women and children, figures provided by the Gaza Ministry of Health showed the real rate to be 51%.
Jolien Veldwijk, directeur van CARE in de Palestijnse gebieden, waarschuwt dat met name kinderen, ouderen en zieken het zwaarst worden getroffen. "De medische hulp die hen zou kunnen redden, staat op slechts enkele kilometers afstand, maar mag Gaza niet in", zegt ze. "Het is onvoorstelbaar dat deze door mensen veroorzaakte situatie ertoe leidt dat Palestijnen, van wie velen nu al uitgemergeld zijn, een langzame, pijnlijke dood door honger tegemoet gaan."quote:Op maandag 12 mei 2025 15:39 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Dit komt niet overeen met wat er hier wordt beweerd:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-drinken-palestijnen
De VN is gewoon de spreekbuis van de normen en waarden van het Westen waar je zo op geilt, dus wat wil je nou?quote:Op maandag 12 mei 2025 15:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuke stropop.
Wat men bij de VN allemaal beweerd is verder niet zo relevant. Daar heerst ook een complete obsessie met Israël en die bombarderen nota bene een land als Iran tot het hoofd van het mensenrechtenforum. Als je daar dus op wilt afgaan, succes.
we hebben net toch over doden. de doden lijsten.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
ze publiceren geen nummers maar een lijst met dode mensen. Het is gewoon een lijst namen. Dit is je ook al meermaals gezegd maar gek genoeg pik je dat dan weer niet op.
Maar blijf vooral geloven dat je het beter weet dan mensen die er hele publicaties over schrijven en er onderzoek naar gedaan hebben. Je blijft het punt maar missen: het is uitstekend mogelijk om een inschatting te maken van het werkelijke aantal doden in Gaza.
En die inschatting is gemaakt en de resultaten zijn gelubliceerd.
schandalig dat hamas nog steeds al die hulp zou ontvangen en inpikken. dat is het echte probleem.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jolien Veldwijk, directeur van CARE in de Palestijnse gebieden, waarschuwt dat met name kinderen, ouderen en zieken het zwaarst worden getroffen. "De medische hulp die hen zou kunnen redden, staat op slechts enkele kilometers afstand, maar mag Gaza niet in", zegt ze. "Het is onvoorstelbaar dat deze door mensen veroorzaakte situatie ertoe leidt dat Palestijnen, van wie velen nu al uitgemergeld zijn, een langzame, pijnlijke dood door honger tegemoet gaan."
Schandalig toch dat 'mensen' dit maar blijven goed praten of weglachen. De inhumaniteit. Bizar.
Jouw punt was de hele tijd dat je het niet wist en nu is het weer dat het "normale" cijfers zouden zijn...quote:Op maandag 12 mei 2025 15:45 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
we hebben net toch over doden. de doden lijsten.
en je mist mijn punt volledig. deze aantallen wijken niet veel af van normale (bij gebrek aan een meer respectvol woord) cijfers van doden in oorlogen. en dit is een zeer moeilijke oorlog om burgerdoden te vermijden.
reageer daar dan even op AUB.
Hoe wil je dat onderscheid maken. Hamas gaat het aantal van hun strijders ten opzichte van burgers minimaliseren. Israel doet het tegenovergestelde, die zullen veel meer strijders claimen te doden. Hoe bepaalt een westers land wie er terroristen zijn, nou dat doen rechtbanken. Er zijn uiteraard niet constant uitgebreide processen om te kijken wie in Gaza Hamas strijder is en wie niet. Dus het precieze aantal kun je pas ver na dit conflict een keer vaststellen. Dat het om grote aantallen onschuldige slachtoffers gaat is amper tegen te spreken, zelfs als je de meest gunstige cijfers voor Israel neemt is er gigantisch colletaral.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
In lekentaal, voor mensen zoals ik, begrijp ik goed dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen burgerdoden en omgekomen hamasstrijders in die statistieken?
Dat is precies het ding met asymmetrische oorlogsvoering: onderscheid tussen burger en soldaat vervaagt. Vaak kom je pas in die situatie als de bovenliggende partij allang duidelijk is, en als die dan nog steeds niet kan winnen moet je wel excessief geweld toepassen. Of dat nou terecht is of niet, je kunt niet ontkennen dat het dan al snel richting etnische zuivering en massamoord gaat. Dat lijken de HowardRoarks en Cuendillars hier maar niet te snappen, die zijn alleen een strijd tussen een groep die ze wel aardig vinden en een groep die ze niet aardig vinden.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar er komt geen hulp binnen...quote:Op maandag 12 mei 2025 15:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
schandalig dat hamas nog steeds al die hulp zou ontvangen en inpikken. dat is het echte probleem.
Er zijn kennelijk wel percentages. Van wat 'normaal' te verwachten valt bij Urban Warfare. Als ik de post van @pokkerdepok goed begrijp.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:48 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat is precies het ding met asymmetrische oorlogsvoering: onderscheid tussen burger en soldaat vervaagt. Vaak kom je pas in die situatie als de bovenliggende partij allang duidelijk is, en als die dan nog steeds niet kan winnen moet je wel excessief geweld toepassen. Of dat nou terecht is of niet, je kunt niet ontkennen dat het dan al snel richting etnische zuivering en massamoord gaat. Dat lijken de HowardRoarks en Cuendillars hier maar niet te snappen, die zijn alleen een strijd tussen een groep die ze wel aardig vinden en een groep die ze niet aardig vinden.
Het verschil met de meeste gevallen van urban warfare is dat er nu in elk gebouw mensen hebben gewoond of nog wonen, afhankelijk van of er al een bom op is gevallen of niet, en dat bovendien beide strijdende partijen al bewezen hebben totaal de bedoeling niet hebben om burgers te sparen.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn kennelijk wel percentages. Van wat 'normaal' te verwachten valt bij Urban Warfare. Als ik de post van @:pokkerdepok goed begrijp.
Het is me niet helder welke fouten zij in die jaar oude cijfers van MoH hebben gevonden waardoor zij op een ander cijfer komen. De paper is zo ver ik kan vinden nergens in te zien maar wellicht heb jij of een ander meer kunde.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
https://www.timesofisrael(...)ording-to-new-study/
[..]
Je zou dan relatief veel ouderen verwachten en dat is niet (heb ik mij laten vertellen).quote:In addition, a certain number of the 9,000 natural deaths which would be expected to have occurred in Gaza since October 2023 have also been included in the general fatality count for the war.
zo is het echt nooit goed lolquote:And they noted that many Hamas combatants who have been recorded elsewhere as having been killed were not included in the list of the 50,000 Gazans the Ministry of Health said died during the war.
ja lul er maar omheen lol..quote:Op maandag 12 mei 2025 15:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jouw punt was de hele tijd dat je het niet wist en nu is het weer dat het "normale" cijfers zouden zijn...
Maar welke cijfers heb je het dan over, die van The Economist (75-100k), de gangbare 50k of nog weer andere cijfers?
nee omdat israel het zat is komt er geen hulp meer binnen.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar er komt geen hulp binnen...
Nergens zegt Jolien Veldwijk dat wat jij verzint het echte probleem is. Het echte probleem is dat Israël geen hulp binnen laat. En dat er daardoor extreem veel slachtoffers vallen onder de burgerbevolking. Door Israëls misdaden.
Dat komt omdat veel van onze media 24/7 de ongefundeerde claims van actiegroepen en zelfs socials napapegaaien. Foto's van zieke kinderen worden doorlopend gebruikt om te doen alsof dit door een gebrek aan eten komt.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:39 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Dit komt niet overeen met wat er hier wordt beweerd:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-drinken-palestijnen
Dus jij weet wél welke socials we moeten geloven? Wat handig!quote:Op maandag 12 mei 2025 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat komt omdat veel van onze media 24/7 de ongefundeerde claims van actiegroepen en zelfs socials napapegaaien. Foto's van zieke kinderen worden doorlopend gebruikt om te doen alsof dit door een gebrek aan eten komt.
Maar als er een verschrikkelijke hongersnood is, hoe kan het dan dat Palestijnen zelf op de socials allerlei berichten posten van volle borden eten? Dan klopt er toch iets niet helemaal aan het gepresenteerde narratief.
Ik constateer slechts dat de claims niet kloppen. Alleen jij wil hier niet aan omdat de claims jouw onderbuik bevestigen, dus moeten de claims wel waar zijn.quote:Op maandag 12 mei 2025 16:08 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus jij weet wél welke socials we moeten geloven? Wat handig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |