Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander die daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met zionisme heeft dit weinig van doen.
Waar ik van gruw is dat dit conflict aangewend wordt door velen om een tribale stammenstrijd uit te vechten, waarbij menselijk leed gebruikt wordt als stage prop. Een accomoditeit om een ideologie, religie en/of politieke overtuiging te pushen en uit te leven.
En dat doorzie je op een gegeven moment snel. Ook bij clubs als 'Christenen voor Israël', trouwens.
Daarbij: je komt sowieso op voor rechten van slachtoffers, omdat het slachtoffers zijn. En mensen. Dat een hoop volk in dit conflict slechts betrokken is geraakt vanwege afvinken van ter zaken doende hokjes, dat is waar het om gaat. De politisering van leed. Walgelijk.

mooie omschrijving van beide kampenquote:Op maandag 12 mei 2025 11:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander die daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.
Het leed op zich is niet belangrijk voor de klagers die klagen dat dit conflict de juiste aandacht mag krijgen na 100 jaar. Het gaat ze erom dat de vriendjes daar goed zitten en kunnen blijven doen wat ze doen ten koste van de bewoners van dat land.
Elke scheet wordt aangegrepen en vergroot om het beeld te verstoren en te verbuigen.

Iedereen hier doet 'alsof'.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het heeft er simpelweg mee te maken wat de demonstranten vinden van de houding van onze regering in dit conflict. Ze zijn blijkbaar tevreden over hoe onze regering omgaat met Jemen of Soedan, dus heeft zo'n demonstratie nul toegevoegde waarde.
Verder demonstreer jij ook niet over Jemen of Soedan, dus bllijkbaar kan het jou ook geen reet schelen. Je gebruikt ze vooral voor goedkope discussie-truuks om het maar niet over de inhoud te hoeven hebben.

Gaat even lekker zelf zoeken. Denk je mij nog echt bezig te gaan houden met feiten opsommen voor je zodat je weer met een "maar" gaat komen. Zoek het maar op in deze reeks.quote:

Tribaal. Inderdaad.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander door daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.
Het leed op zich is niet belangrijk voor de klagers die klagen dat dit conflict de juiste aandacht mag krijgen na 100 jaar. Het gaat ze erom dat de vriendjes daar goed zitten en kunnen blijven doen wat ze doen ten koste van de bewoners van dat land.
Elke scheet wordt aangegrepen en vergroot om het beeld te verstoren en te verbuigen.

Nouja er zijn blijkbaar mensen die daar hun vrije tijd voor opofferen om op straat daarvoor te gaan schreeuwen, en vervolgens op social media verrot gescholden te worden door allerlei figuren. Dan moet het je blijkbaar toch wel aan het hart gaan.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen hier doet 'alsof'.
Wij allemaal vinden het veel belangrijker wat wij vanavond gaan eten, dan hoe het met de Palestijnse-Gazanen of de Israelische gijzelaars gaat.

Ja, inderdaad, wat een Mandela's zijn het toch.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er zijn blijkbaar mensen die daar hun vrije tijd voor opofferen om op straat daarvoor te gaan schreeuwen, en vervolgens op social media verrot gescholden te worden door allerlei figuren. Dan moet het je blijkbaar toch wel aan het hart gaan.

Ik zie gewoon hetzelfde als wat ik altijd zie omtrent dit conflict. Israel verliest de PR-oorlog (vooral onder de 40+ers) deel van deze 40-ers gaan demonsteren - deel van de pro-Israel boomers heel erg boos.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er zijn blijkbaar mensen die daar hun vrije tijd voor opofferen om op straat daarvoor te gaan schreeuwen, en vervolgens op social media verrot gescholden te worden door allerlei figuren. Dan moet het je blijkbaar toch wel aan het hart gaan.

Ja joh die denkt mij even bezig te houden alsof ik zijn persoonlijke assistente ben. Ben gekke henkie niet.quote:

quote:Op maandag 12 mei 2025 11:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Gaat even lekker zelf zoeken. Denk je mij nog echt bezig te gaan houden met feiten opsommen voor je zodat je weer met een "maar" gaat komen. Zoek het maar op in deze reeks.
Jij komt toch met de bron en bewering?quote:Op maandag 12 mei 2025 11:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja joh die denkt mij even bezig te houden alsof ik zijn persoonlijke assistente ben. Ben gekke henkie niet.

Een moetje.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mijn UI zegt net zoveel als jouw UI.
Vertel wat zie je nog meer als je naar mijn UI kijkt?

Ik neem aan dat je heel goed in staat bent om het zelf te lezen. Is niet veel dus lezen.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Jij komt toch met de bron en bewering?
Stevige bewering = onderbouwen
En dan niet 'hier heb je een website'.
Exacte quote graag.

Aah dus je legt verband tussen geloof en een vlag? of hoe moet ik dat zien?quote:Op maandag 12 mei 2025 11:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een moetje.
Een beetje zoals, als er destijds een fok forum was geweest, katholieken ineens allemaal Ierse vlaggetjes als UI zouden gebruiken.

Dat kunnen we rustig aflezen uit je eigen posts.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aah dus je legt verband tussen geloof en een vlag? of hoe moet ik dat zien?

Jij komt toch met de bron en bewering?quote:Op maandag 12 mei 2025 11:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je heel goed in staat bent om het zelf te lezen. Is niet veel dus lezen.

Moslim, jullie hebben dit gebied toch veroverd en vervolgens Joden en Christenen tot tweederangsburgers getorpedeerd? Zo is immers de Islam in dit gebied gekomen. De Al-Aqsamoskee is doelbewust bovenop de Tempelberg geplaatst.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tribaal? Het gaat hier om een groep joden die denken op basis van hun geloof recht te hebben op de habitat van een ander die daar al eeuwen woont en een ander geloof of geen geloof aanhangt.
Waarom probeer je deze realiteit om te draaien? Joden zijn inheems in dit gebied, Arabische moslims over het algemeen niet.quote:Population stratification caused by nonrandom mating between groups of the same species is often due to geographical distances leading to physical separation followed by genetic drift of allele frequencies in each group. In humans, population structures are also often driven by geographical barriers or distances; however, humans might also be structured by abstract factors such as culture, a consequence of their reasoning and self-awareness.
Religion in particular, is one of the unusual conceptual factors that can drive human population structures. This study explores the Levant, a region flanked by the Middle East and Europe, where individual and population relationships are still strongly influenced by religion.
We show that religious affiliation had a strong impact on the genomes of the Levantines. In particular, conversion of the region's populations to Islam appears to have introduced major rearrangements in populations' relations through admixture with culturally similar but geographically remote populations, leading to genetic similarities between remarkably distant populations like Jordanians, Moroccans, and Yemenis.
Conversely, other populations, like Christians and Druze, became genetically isolated in the new cultural environment. We reconstructed the genetic structure of the Levantines and found that a pre-Islamic expansion Levant was more genetically similar to Europeans than to Middle Easterners.
Bron

niet dus. jij neemt het gewoon als feit aan.quote:Op maandag 12 mei 2025 09:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dit is echt onzin. We weten het prima, die publicatie is namelijk onderdeel van de kennis die er is. Met andere woorden, die inschatting in The Lancet is weten. Een gedegen onderzoek. De controle is ook al geweest.
Als je denkt dat het niet klopt, is het aan jou om een nieuw onderzoek op te zetten dat met totaal andere resultaten komt. Tot die tijd is dit wat we weten.

quote:Op maandag 12 mei 2025 11:55 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
niet dus. jij neemt het gewoon als feit aan.

En dan van gisteren zei onze vriend witkoffquote:Op maandag 12 mei 2025 11:39 schreef theunderdog het volgende:
https://x.com/glcarlstrom/status/1921797786900611322
Haha Netanyahu wil doen alsof de vrijlating van Edan door zijn beleid kwam.

Triest.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, wat vredig allemaal weer. Dat gebaar ook richting die keel, wat een gedrochten van mensen zijn dit toch.
[ twitter ]

quote:Op maandag 12 mei 2025 12:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan van gisteren zei onze vriend witkoff
[ x ]
Ik neem aan dat Qatar haar vriendjes Hamas heeft bewogen deze man vrij te laten. Ik ben benieuwd of we ooit gaan weten wat Qatar er voor terugkrijgt. Na al die jaren dat Qatar terreur financieert en dit weekend nog aan president Trump persoonlijk een 400 miljoen dollar vliegtuig cadeau geeft.
Trump laat aan Israël ook zien dat hij niet zo'n trouwe vriend is zoals we dachten. Bijzondere tijden
Mwau 'bijzondere tijden'. Eerder: het was wachten op...quote:Op maandag 12 mei 2025 12:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan van gisteren zei onze vriend witkoff
[ x ]
Ik neem aan dat Qatar haar vriendjes Hamas heeft bewogen deze man vrij te laten. Ik ben benieuwd of we ooit gaan weten wat Qatar er voor terugkrijgt. Na al die jaren dat Qatar terreur financieert en dit weekend nog aan president Trump persoonlijk een 400 miljoen dollar vliegtuig cadeau geeft.
Trump laat aan Israël ook zien dat hij niet zo'n trouwe vriend is zoals we dachten. Bijzondere tijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |